Of op iets anders. Zoals een woonwijk.quote:Op zondag 26 april 2015 15:03 schreef pietba het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat ze bommen gooien op de salafisten die het dorp bedreigen, dat zou echt niet kunnen.
Klinkt logisch ja, er wordt een dorp bedreigd dat op het punt staat afgeslacht te worden door salafisten en in plaats daarvan ga je bommen op de woonwijken van de bedreigde mensen die je steunen gooien. Geloof je het zelf?quote:Op zondag 26 april 2015 15:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Of op iets anders. Zoals een woonwijk.
Jup.quote:Op zondag 26 april 2015 15:07 schreef pietba het volgende:
[..]
Klinkt logisch ja, er wordt een dorp bedreigd dat op het punt staat afgeslacht te worden door salafisten en in plaats daarvan ga je bommen op de woonwijken van de bedreigde mensen die je steunen gooien. Geloof je het zelf?
Hetzelfde HRW dat Erdogan quote en zegt dat het samenwerken van baathisten en ISIS de schuld is van de angst voor sjiitische milities?quote:Op zondag 26 april 2015 15:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jup.
http://www.hrw.org/news/2014/07/30/syria-barrage-barrel-bombs
Geen idee. Zijn er meerdere HRW's dan?quote:Op zondag 26 april 2015 15:13 schreef pietba het volgende:
[..]
Hetzelfde HRW dat Erdogan quote en zegt dat het samenwerken van baathisten en ISIS de schuld is van de angst voor sjiitische milities?
Ik denk niet dat ze in zo'n woonwijk de overheid steunen, maar feit is dat ze worden gegooid.quote:Maar dat Syri bommen gooit op burgers die de overheid steunen vind jij echt logisch ja?
Daarnaast hebben we ook nog de leugens van HRW over Zainab Al-Hasni, die gemarteld en vermoord zou zijn door de overheid en vervolgens levend op TV verschijnt.quote:Op zondag 26 april 2015 15:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Geen idee. Zijn er meerdere HRW's dan?
[..]
Ik denk niet dat ze in zo'n woonwijk de overheid steunen, maar feit is dat ze worden gegooid.
Leugens? Lijkt me gewoon een fout, daarvoor heeft HRW haar excuses ook voor aangeboden... Of het is gewoon goed gespeeld door het regime dat kan ookquote:Op zondag 26 april 2015 15:23 schreef pietba het volgende:
[..]
Daarnaast hebben we ook nog de leugens van HRW over Zainab Al-Hasni, die gemarteld en vermoord zou zijn door de overheid en vervolgens levend op TV verschijnt.
http://www.newrepublic.co(...)syrias-mass-murdererquote:Later, when what Graham Greene called “the torturable class” expanded to wealthy, Internet-connected urbanites, Assad and his henchmen adopted a tactic that would have made Jerry the mouse proud. A rumor would swirl that the regime had detained a certain supporter of the revolution. The opposition would mobilize: media alerts, petitions, pleas to international human rights organizations. Once the alarm had reached a frenzy, the supposedly jailed activist would appear on state-run television, making the opposition look unreliable. “They did that multiple times,” says Bardan. In one of the most wicked examples, word spread that Alawite regime thugs had beheaded a beautiful young Sunni Muslim girl because her brother was an opposition activist. When she resurfaced a few weeks later, she told a different story: She had run away from home because her brother was abusing her.
Daar gaat het voor mij niet om, punt is dat helikopters nogal smerig worden ingezet in dit conflict en daarom vind ik het niet heel vreemd dat ze besluiten om een militaire helikopter uit de lucht te knallen. Lullig voor dat dorp dan, maar zo gaat dat.quote:We hadden het over dat dorp dat bedreigd werd door salafisten, gezien de helikopter boven dat dorp werd neergeschoten zou de helikopter dan natuurlijk de woonwijken in dat dorp bombaderen. Als die helikopter ergens anders woonwijken zou gaan bombaderen met vaatbommen zoals jij beweerd, wat doet die helikopter dan boven dat dorp?
Belachelijke complottheorie.quote:Op zondag 26 april 2015 16:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Leugens? Lijkt me gewoon een fout, daarvoor heeft HRW haar excuses ook voor aangeboden... Of het is gewoon goed gespeeld door het regime dat kan ook
[..]
http://www.newrepublic.co(...)syrias-mass-murderer
[..]
Daar gaat het voor mij niet om, punt is dat helikopters nogal smerig worden ingezet in dit conflict en daarom vind ik het niet heel vreemd dat ze besluiten om een militaire helikopter uit de lucht te knallen. Lullig voor dat dorp dan, maar zo gaat dat.
Dat lijkt me niet als het regime vaker dergelijke tactieken hanteertquote:
Dat kan ook. Daar worden ze immers voor gebruikt.quote:Net claimde je nog dat die helikopter ook wel eens bommen op woonwijken zou kunnen gaan gooien.
Hier ben ik het niet geheel mee oneens. Alleen niet omdat ze een militair doel uit de lucht knallen.quote:Maar je kunt wel concluderen dat het FSA het in ieder geval geen reet boeit als er mensen worden afgeslacht door salafisten en maar huilen over Assad... Voor zover ze niet samenwerken met de salafisten en ze het eigenlijk toejuichen.
De gifgasaanvallen lijken me dan een false flag attack van de terroristen.quote:Op zondag 26 april 2015 16:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet als het regime vaker dergelijke tactieken hanteertErg uitgekookt.
[..]
Dat kan ook. Daar worden ze immers voor gebruikt.
[..]
Hier ben ik het niet geheel mee oneens. Alleen niet omdat ze een militair doel uit de lucht knallen.
Mij niet, de rebellen/terroristen hebben geen helikopters.quote:Op zondag 26 april 2015 16:50 schreef pietba het volgende:
[..]
De gifgasaanvallen lijken me dan een false flag attack van de terroristen.
Ik volg je niet meer?quote:Dus je vindt het een mogelijkheid dat ze bommen gaan gooien op woonwijken in dat drop die pro-overheid zijn, want de bedreigde mensen zullen niet de terroristen steunen die ze dreigen af te slachten.
Voor gifgasaanvallen heb je geen helikopter nodig hoor.quote:Op zondag 26 april 2015 16:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Mij niet, de rebellen/terroristen hebben geen helikopters.
[..]
Ik volg je niet meer?
Gifgasaanvallen dmv gegooide vaatbommen wel.quote:Op zondag 26 april 2015 16:57 schreef pietba het volgende:
[..]
Voor gifgasaanvallen heb je geen helikopter nodig hoor.
Neen dat zei ik niet. Ik zei dat helikopters nou eenmaal ook worden ingezet voor militaire aanvallen op bijvoorbeeld een woonwijk. Vandaar vind ik het niet vreemd dat dergelijk materiaal wordt aangevallen door de rebellen. Zo moeilijk is het niet.quote:Jij zei dat het logisch is dat het FSA die helikopter neerschiet want die helikopter zou ook gebruikt kunnen worden voor het gooien van bommen op woonwijken. En gezien de helikopter boven het dorp is neergeschoten zou de helikopter dan natuurlijk bommen op de woonwijken in dat dorp gaan bombaderen. Dat dorp staat op het punt om afgeslacht te worden door salafisten dus de inwoners zullen de overheid steunen. Conclusie: als ze bommen op woonwijken zouden gooien zouden ze dat doen op pro-overheid burgers.
Er staat niet vast dat het dmv van gegooide vaatbommen gebeurt is.quote:Op zondag 26 april 2015 17:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Gifgasaanvallen dmv gegooide vaatbommen wel.
[..]
Neen dat zei ik niet. Ik zei dat helikopters nou eenmaal ook worden ingezet voor militaire aanvallen op bijvoorbeeld een woonwijk. Vandaar vind ik het niet vreemd dat dergelijk materiaal wordt aangevallen door de rebellen. Zo moeilijk is het niet.
quote:Op zondag 26 april 2015 15:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tsja, wie weet hebben ze een vaatbom en doen ze er wat anders mee. Zo werkt het.
Over welke aanvallen heb je het precies? Die chlooraanvallen zijn onder meer onderzocht door hrw, amnesty en journalisten zoals Raineri die naar die gebieden zijn gereisd. Zij hebben vastgesteld onder meer door getuigen dat het om vaatbommen gaat. Gegooid vanuit helikopters. Dusja dat staat vast.quote:Op zondag 26 april 2015 17:06 schreef pietba het volgende:
[..]
Er staat niet vast dat het dmv van gegooide vaatbommen gebeurt is.
Dat kan ook. Maar ik bedoel het dus in het algemeen.quote:Het leek me dat je met deze en je andere posts toch echt verwees naar deze specifieke helikopter.
Over de gasaanvallen algemeen, niet een specifieke. HRW is niet serieus te nemen gezien bijv. die twee tweets en dat ze zomaar geruchten zouden overnemen zoals die vrouw die ik net aanhaalde. En er zijn net zo goed journalisten die de terroristen de schuld gegeven, veel bekendere met vele prijzen dan een of andere onbekende Italiaanse journalist van een krant met maar 10.000 oplages dat pro-Israelisch is en de Irakoorlog steunde.quote:Op zondag 26 april 2015 17:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Over welke aanvallen heb je het precies? Die chlooraanvallen zijn onder meer onderzocht door hrw, amnesty en journalisten zoals Raineri die naar die gebieden zijn gereisd. Zij hebben vastgesteld onder meer door getuigen dat het om vaatbommen gaat. Gegooid vanuit helikopters. Dusja dat staat vast.
[..]
Dat kan ook. Maar ik bedoel het dus in het algemeen.
En vanwaar je draai naar dit onderwerp?quote:Op zondag 26 april 2015 17:21 schreef pietba het volgende:
[..]
Over de gasaanvallen algemeen, niet een specifieke.
Welke tweets? Dat hebben ze niet zomaar, ze hadden het verhaal van haar ouders overgenomen. Verder vind ik een slippertje maken(of desinformatie van het regime) niet een gegronde reden om ze maar meteen niet serieus te nemen. Ze doen al 30+ jaar uitstekend werk.quote:HRW is niet serieus te nemen gezien bijv. die twee tweets en dat ze zomaar geruchten zouden overnemen zoals die vrouw die ik net aanhaalde.
Wat ik ervan heb gezien zaten ze er allemaal aantoonbaar naast.quote:En er zijn net zo goed journalisten die de terroristen de schuld gegeven,
Je moet een stukje duidelijker zijn, over wie heb je het?quote:veel bekendere met vele prijzen dan een of andere onbekende Italiaanse journalist van een krant met maar 10.00 oplages dat pro-Israelisch is en de Irakoorlog steunde.
Dacht ik aan nav van je complottheorie.quote:Op zondag 26 april 2015 17:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
En vanwaar je draai naar dit onderwerp.
[..]
Welke tweets? Dat hebben ze niet zomaar, ze hadden het verhaal van haar ouders overgenomen. Verder vind ik een slippertje maken(of desinformatie van het regime) niet een gegronde reden om ze maar meteen niet serieus te nemen. Ze doen al 30+ jaar uitstekend werk.
[..]
Wat ik ervan heb gezien zaten ze er allemaal aantoonbaar naast.
[..]
Je moet een stukje duidelijker zijn, over wie heb je het?
twitter:salar_dd twitterde op zondag 26-04-2015 om 16:28:01Reliable sources report #YPG liberated Sarrin. Final cleaning operations to be completed soon #TwitterKurds #Kobane http://t.co/ZxwpGZlb0w reageer retweet
twitter:
twitter:ahmadalissa twitterde op zondag 26-04-2015 om 16:33:23#Syria #Aleppo: Two people dead, 35 injured by militants rockets in Tilal, Bab_AlFaraj and other NBHDshttp://t.co/bixaaz497Q reageer retweet
twitter:Genocideof1915 twitterde op zondag 26-04-2015 om 15:07:59Syrian-Armenian soldiers commemorate #ArmenianGenocide centennial and protect Syria from Turkish-backed Islamists. http://t.co/xGVHjgTABJ reageer retweet
Dat was geen complottheorie.quote:Op zondag 26 april 2015 17:44 schreef pietba het volgende:
[..]
Dacht ik aan nav van je complottheorie.
Kan allemaal wel zo zijn, maar ik zie niet in wat dit afdoet aan hun betrouwbaarheid.quote:Die twee tweets waar ik net ook al naar refereerde, het quote van Erdogan en zeggen dat samenwerking tussen de Iraakse baathisten en ISIS komt door de angst voor de "abusive" sjiitische milities.
Voorbeeld?quote:Ze verspreide al 30 jaar mooi oorlogspropaganda, zoals hun propaganda tegen Joegoslavi.
Nee. Hij had dat artikel trouwens geschreven voor The Telegraph.quote:Ze zitten er naast op basis van een of andere Italiaanse journalist van een kleine krant
Oh?quote:met een duidelijke agenda?
Zijn verhalen heb ik gelezen ja en er bleek nogal wat aan te mankeren.quote:Seymour Hersh bijv.
Dat toont aan dat ze geen objectieve organisatie zijn, duidelijk een kant kiezen en er tevens niks van snappen.quote:Op zondag 26 april 2015 18:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat was geen complottheorie.
[..]
Kan allemaal wel zo zijn, maar ik zie niet in wat dit afdoet aan hun betrouwbaarheid.
[..]
Voorbeeld?
[..]
Nee. Hij had dat artikel trouwens geschreven voor The Telegraph.
[..]
Oh?
[..]
Zijn verhalen heb ik gelezen ja en er bleek nogal wat aan te mankeren.
http://foreignpolicy.com/2013/12/09/sy-hershs-chemical-misfire/
https://now.mmedia.me/lb/(...)-and-the-red-herring
http://lareviewofbooks.or(...)ss-crime-revisionism
http://guests.armscontrol(...)r-hersh-got-it-wrong
Als je naar de feiten kijkt is het gewoon overduidelijk dat het regime achter deze chemische aanval heeft gezeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |