abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2015 @ 22:07:15 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_151940973

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Er gaat een aantal Fok!-teams meedoen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Rotterdam op 4 juli. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM aan pijll, en geef aan welke afstand je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 23-04-2015 19:26:08 ]
  Redactie Sport woensdag 22 april 2015 @ 22:08:07 #2
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_151941012
Goed topicnummer :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_151941029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:06 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dan moet ik maar heel hard mijn best doen om het te visualiseren ;)

Volgens mij ben jij enorm vooruit gegaan. Tijd voor een 10 km wedstrijdje dus >:)
Als ik er aan denk zal ik morgen een fotootje maken. :)
  woensdag 22 april 2015 @ 22:13:18 #4
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_151941205
Ja een marathon. Ik moet er ook nog 1 vinden voor 't najaar.
Amsterdam lijkt me supertof maar druk, Eindhoven lijkt me tof, tisvoorniks te rustig qua publiek.
Keuzes keuzes. Zijn er nog andere interessante?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_151941254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:13 schreef Daywalk3r het volgende:
Ja een marathon. Ik moet er ook nog 1 vinden voor 't najaar.
Amsterdam lijkt me supertof maar druk, Eindhoven lijkt me tof, tisvoorniks te rustig qua publiek.
Kustmarathon!
pi_151941311
Vegas *)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_151941324
Kustmarathon natuurlijk ! Niet voor mij trouwens ;)
pi_151941373
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:16 schreef thelaudprince het volgende:
Kustmarathon natuurlijk ! Niet voor mij trouwens ;)
Zucht. Jij moet ook. Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 22 april 2015 @ 22:17:03 #9
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_151941374
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:14 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Kustmarathon!
Die lijkt me mooi, maar ik woon niet nabij de ondergrond en omstandigheden die de kustmarathon heeft, dus die ga ik maar niet doen als eerste.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_151941413
quote:
99s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:17 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Zucht. Jij moet ook. Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen?
Later als ik groot ben :)
pi_151941734
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:13 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Je hebt keuze zat of moet het perse in Nederland zijn?
pi_151942082
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:17 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Die lijkt me mooi, maar ik woon niet nabij de ondergrond en omstandigheden die de kustmarathon heeft, dus die ga ik maar niet doen als eerste.
Hoge Veluwe Trailmarathon! ^O^ Dat soort ondergrond en omstandigheden heb jij ook wel dichtbij ;)

Kustmarathon lijkt mij trouwens ook nog steeds ontzettend gaaf, maar die is ook weer een week voor de HVT... ;(
pi_151942198
Mag ik in de OP voor Eindhoven, HM :)
pi_151942389
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:17 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Geen asfalt, schelpenpaadjes en een briesje in Twente?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_151942928
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:45 schreef Jero_nimo het volgende:
Ohja, even een klein egopostje tussendoor :6

http://www.mudsweattrails.nl/kroningvanspanje2015

Ik sta wel ergens achteraan, maar toch, ik sta erbij! :D *O*
Wat een spannende dag wordt dat. Mijn trainer en zijn vriendin worden ook genoemd. Hij is vorig jaar boven jou geëindigd, maar jij hebt dit jaar zoveel progressie gemaakt en mijn trainer heb ik serieus nog nooit zien lopen. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken. Jammer dat ik me niet heb ingeschreven voor de microtrailafstand. :)
  woensdag 22 april 2015 @ 22:57:41 #16
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_151943116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:52 schreef wyccie het volgende:

[..]

Wat een spannende dag wordt dat. Mijn trainer en zijn vriendin worden ook genoemd. Hij is vorig jaar boven jou geëindigd, maar jij hebt dit jaar zoveel progressie gemaakt en mijn trainer heb ik serieus nog nooit zien lopen. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat uitpakken. Jammer dat ik me niet heb ingeschreven voor de microtrailafstand. :)
en geschreven door een blog die je wat trail running betreft wel serieus kunt nemen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_151943295
quote:
99s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:38 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Geen asfalt, schelpenpaadjes en een briesje in Twente?
Welke van die laatste elementen vond jij het zwaarst aan die marathon?
Geen heuvels in Zeeland?
pi_151943354
Kan iemand mij vertellen wat een goed interval schema is om wat overtollig vet weg te krijgen?
Zelf dacht ik aan:

-5 minuten warming up

-5 x 30 seconden vol gas afwisselen met 30 seconden @ +/- 140bpm

-Minuutje normaal lopen

-(de 2 vetgedrukte punten 3 a 4 x herhalen)

-5 minuten cooling down
People assume too much.
  woensdag 22 april 2015 @ 23:06:55 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_151943480
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:03 schreef very het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een goed interval schema is om wat overtollig vet weg te krijgen?
Zelf dacht ik aan:

-5 minuten warming up

-Minuutje normaal lopen

-5 minuten cooling down
Als je vet wilt verbranden kun je beter langzame lange duurlopen gaan doen ;)

Verder kun je voor opbouwschema's even in de OP kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:34 schreef thelaudprince het volgende:
Mag ik in de OP voor Eindhoven, HM :)
Het is zowaar gelukt :)
pi_151943487
Intervaltrainingen zijn in principe niet ter bevordering van je vetverbranding. En die sprintjes al helemaal niet.
Je kunt beter gewoon langere tijd op een rustig tempo lopen.
pi_151943748
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:03 schreef very het volgende:
Zelf dacht ik aan:

-5 minuten warming up

-Minuutje normaal lopen

-5 minuten cooling down
Je haalt zoveel energie uit maar weinig vet dat je ontzettend veel moet sporten om een redelijke hoeveelheid vet weg te krijgen. Je spieren worden wel steviger waardoor het lijkt alsof je minder vet hebt, maar minder/anders eten heeft veel meer effect.
pi_151943806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:06 schreef Quoi het volgende:

[..]

Als je vet wilt verbranden kun je beter langzame lange duurlopen gaan doen ;)

Verder kun je voor opbouwschema's even in de OP kijken.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:07 schreef wyccie het volgende:
Intervaltrainingen zijn in principe niet ter bevordering van je vetverbranding. En die sprintjes al helemaal niet.
Je kunt beter gewoon langere tijd op een rustig tempo lopen.
Volgens mijn fysio niet. Ik heb niet heel precies onthouden wat hij zei, maar het kwam er deels op neer dat ik erg snel spieren opbouw maar erg langzaam vet verbrand. Ik ben iemand die het dus echt meer moet hebben van kortere, maar intensievere trainingen. Ook had hij het erover dat ik goed moet letten op verandering van pas en niet continu dezelfde pas moet aanhouden omdat ik dan snel geblesseerd ga raken.

Ik zal eens vragen of hij eens kan opschrijven waarom hij dit advies gaf.

Los hiervan, ik dacht dat men er tegenwoordig wel van was overtuigd dat interval sneller resultaten geeft: http://fitness-science.nl(...)nstante-duurtraining

SPOILER
People assume too much.
pi_151943843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:16 schreef very het volgende:

[..]

[..]

Volgens mijn fysio niet. Ik heb niet heel precies onthouden wat hij zei, maar het kwam er deels op neer dat ik erg snel spieren opbouw maar erg langzaam vet verbrand. Ik ben iemand die het dus echt meer moet hebben van kortere, maar intensievere trainingen. Ook had hij het erover dat ik goed moet letten op verandering van pas en niet continu dezelfde pas moet aanhouden omdat ik dan snel geblesseerd ga raken.

Los hiervan, ik dacht dat men er tegenwoordig wel van was overtuigd dat interval sneller resultaten geeft: http://fitness-science.nl(...)nstante-duurtraining

SPOILER
Ik wou het net zeggen, het is een HIIT training, die erg goed is om vet te verbranden. De meeste vet verbrand je zelfs nog ná de training.

https://www.bodylab.nl/info/advies/vet-verbranden
pi_151943884
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ik wou het net zeggen, het is een HIIT training, die erg goed is om vet te verbranden. De meeste vet verbrand je zelfs nog ná de training.

https://www.bodylab.nl/info/advies/vet-verbranden
Ik lees daar dat die trainingen zelfs niet langer duren dan 15 minuten. Maar dat is excl. warming up/cooling down dan, neem ik aan :D
People assume too much.
pi_151943899
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:19 schreef very het volgende:

[..]

Ik zie daar dat die trainingen zelfs niet langer duren dan 15 minuten. Maar dat is excl. warming up/cooling down dan, neem ik aan :D
De training die jij ongeveer wilt doen is hier beschreven:
http://running.competitor(...)-billats-30-30_33782

Ook erg goed om je VO2max te verhogen, dus win-win ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')