abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151929406
Zwangerschap en Geboorte!

2015

Ereplaatsje voor Vlindur die als het goed is als eerste zal bevallen nu op 23 april

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
15 mei: Luuksor (meisje)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Schudden voor gebruik
pi_151929417
en go! *O*

Ik ben zelf voornamelijk in lurkstand na onze spannende aflevering "zwanger en nu..." naar het ziekenhuis. Gewoon alles maar op het gemakje en hier en daar een beetje knuffelen met mijn kleine neefje.

Beetje de hooikoorts overleven momenteel. Zijn daar nog tips voor of beter gezegd tegen?
Schudden voor gebruik
pi_151929511
Dun laagje vaseline in je neus smeren.
En ik geloof dat mn vk iets vertelde over een middel dat mag bij zwangerschap, even langs HA gaan :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151929617
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:46 schreef Stippelrientje het volgende:

Beetje de hooikoorts overleven momenteel. Zijn daar nog tips voor of beter gezegd tegen?

Ik heb neusspray (natriumcromoglicaat). Fijn spul!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151929680
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:46 schreef Stippelrientje het volgende:
en go! *O*

Ik ben zelf voornamelijk in lurkstand na onze spannende aflevering "zwanger en nu..." naar het ziekenhuis. Gewoon alles maar op het gemakje en hier en daar een beetje knuffelen met mijn kleine neefje.

Gewoon even langs de HA gaan en aangeven dat je zwanger bent, er zijn vrij veel middeltjes die je gewoon mag gebruiken, van neussprays tot antihistaminica.
:)
pi_151929897
Die blog inderdaad :X
Wij hebben het ook wel eens over ons kleine parasietje, maar dan vooral omdat ik dus bijna niks aangekomen ben (en de kleine dus vrij letterlijk wat kilo's van mij heeft afgesnoept) én omdat we ons nog een hilarische aflevering van House herinneren, waarin hij een vrouw probeert uit te leggen dat ze zwanger is (en dan dus uitlegt dat ze een parasiet in d'r lijf heeft, maar dat het niet erg is en dat sommige vrouwen die parasiet juist lief/leuk vinden en zelfs aankleden enzo) _O-

Maar kan me voorstellen dat het er wel heel erg aan ligt hoe zoiets gebracht wordt als iemand anders het zegt ja :Y en als hulpverlener vind ik het ook wel een gevalletje 'ken je publiek' (of doe het gewoon niet)

Ochtendje met m'n neefje prima doorgekomen en zelfs nog lekker gekroeld (voor zover dat nog gaat met m'n buik) O+ maar net wel voor het eerst een dutje gedaan overdag, heerlijk! :z
pi_151930172
Thnx voor de tips Mignonne! Ik mail het nog even door naar vriend :)

Dat blogje inderdaad omg. Ik vond de eerste periode na de bevalling bij beide meisjes ook zwaar, maar overdrijven is ook een vak.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_151930864
Die aflevering van house _O_

Ik heb met angst de verhalen uit het vorige topic gelezen, plassen zal wel gaan, maar poepen.. Ik hoop dat ik met de bevalling zo hard pers dat ik een week niet meer hoef. Daarna zal het wel meevallen toch?
Verder.. Ik ben zwanger maar bevallen doe ik niet aan * Cassandra87 steekt haar hoofd nog even in het zand de komende 25 weken
pi_151931303
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:26 schreef Cassandra87 het volgende:

Ik heb met angst de verhalen uit het vorige topic gelezen, plassen zal wel gaan, maar poepen.. Ik hoop dat ik met de bevalling zo hard pers dat ik een week niet meer hoef. Daarna zal het wel meevallen toch?
Verder.. Ik ben zwanger maar bevallen doe ik niet aan * Cassandra87 steekt haar hoofd nog even in het zand de komende 25 weken
Onder spoiler, want laat ik nou normaal nooit mijn poepverhalen met de hele wereld delen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151931608
quote:

Dat mag dan weer niet. Mijn kraamzorg dreigde op dag drie of vier met een klysma als ik niet ging poepen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_151931635
quote:

je kunt beter binnen 1 of 2 dagen naar de wc moeten ;) een week gaat je vk niet afwachten zeg maar...

Het is vaak meer het idee dat alles dicht bij elkaar ligt enzo. maar als je je er echt druk om maakt, haal gerust bijvoorbeeld roosvicee laxo in huis zodat je dat kunt starten direct na je bevalling. Zelfde geldt voor gedroogd fruit enzo. Kan geen kwaad. als je metkt dat je ontlasting echt dundun wordt dan stoppen uiteraard.
Ik deed t zelf ook zo bij mn oudste 2, gewoon omdat ik bang was dat t de eerste keer hard zou zijn en dat ging prima.
pi_151931664
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:48 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat mag dan weer niet. Mijn kraamzorg dreigde op dag drie of vier met een klysma als ik niet ging poepen.
Hoe weet ze dat? Staat ze ernaast dan of vraagt ze ernaar?
pi_151931694
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:49 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Elke keer als je naar de wc gaat, controleert de kraam je wc na en dan mag je pas doortrekken.
pi_151931722
quote:

[..]

Ik dacht dat je dat in moest vullen in zo'n kraamboekje. En ze vroeg ernaar, als ze ontbijt kwam brengen: en nog gepoept? :D
pi_151931762
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:51 schreef Skittles het volgende:

[..]

Elke keer als je naar de wc gaat, controleert de kraam je wc na en dan mag je pas doortrekken.
dat ja. en soms wegen ze het ook :Y
pi_151931790
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat eruit vissen was dus echt niet tof hé :{
pi_151931819
quote:

[..]

Ah nu snap ik ook waarom ze me een postoel aanraadde tijdens de intake (8>
pi_151931821
quote:

[..]

Klopt. En als het niet genoeg is dan krijg je alsnog een klysma. Het moet ook na een week minstens 10% meer zijn.
pi_151931844
quote:

[..]

Ja, je krijgt ineens vragen over dingen die he normaal gesproken liever ook niet met je partner deelt bijvoorbeeld. Dat vond ik eigenlijk het meest vervelende aan het hele zwangerschaps en bevallings avontuur. Controles bij vk heb ik mijn broek niet 1x naar beneden hoeven trekken, bevalling was goed te doen en je bent zo met jezelf bezig dat er geen ruimte voor schaamte is. Maar daarna ben je ineens publiek bezit met al je ontlasting en tepels en hechtingen.
pi_151931869
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:56 schreef ingee het volgende:

[..]

Ja, je krijgt ineens vragen over dingen die he normaal gesproken liever ook niet met je partner deelt bijvoorbeeld. Dat vond ik eigenlijk het meest vervelende aan het hele zwangerschaps en bevallings avontuur. Controles bij vk heb ik mijn broek niet 1x naar beneden hoeven trekken, bevalling was goed te doen en je bent zo met jezelf bezig dat er geen ruimte voor schaamte is. Maar daarna ben je ineens publiek bezit met al je ontlasting en tepels en hechtingen.
Ik had nog steeds maar twee tepels na de bevalling :+
pi_151931872
:D zit ik hier ook eens serieus te reageren...
pi_151931907
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik had nog steeds maar twee tepels na de bevalling :+
O, vandaar dat ze er zo over bezig bleef bij mij :+
pi_151931917
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:56 schreef ingee het volgende:

[..]

Oh ik vond dat echt niet meer boeiend na mijn bevalling. Ik trok nog net niet mijn broek naar beneden voor het kraambezoek :D

Eerst al die ballon voor de inleiding waar 6 zusters extra bij op de kamer stonden als leer momentje :')
Daarna weet ik hoeveel mensen gezien die dag en bij mijn bevalling.
Daarna de kraam die kwam kijken als ik onder de douche stond, (kijken of alles goed gaat en ik niet flauw zou vallen) Kraam die elke dag mijn temparmatuur (Rectaal) moest meten. Hulp bij de borstvoeding. En dan de VK die weer van alles ging vragen.

Het boeide mij allemaal echt niet meer.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151931919
Ik ben bang dat ik wel een beetje geïrriteerd raak van dat 'alles willen checken'. Dat beeld heb ik nu van de kraamperiode. Als ik me niet lekker voel, niet kan poepen of plassen, pijn heb of whatever dan geef ik het heus zelf wel aan. Ja natuurlijk weet ik niet alles en kan er vanalles zijn waarvoor controles nuttig zijn, maar mij bekruipt het gevoel dat er heel veel gechecklist gaat worden en dat ik blij ben als ik mijn eigen gang kan gaan. Maar misschien komt dat door mijn intaketrauma :P
pi_151931968
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:55 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ah nu snap ik ook waarom ze me een postoel aanraadde tijdens de intake (8>
ja dat schept fijner dan met zo'n diepvrieszakje in de wc. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')