Dat is me niet opgevallen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:11 schreef Mshauri het volgende:
Niemand die het wat scheelt dat Erik echt iets van 13 topicnummers heeft overgeslagen?
Jou wel?quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:11 schreef Mshauri het volgende:
Niemand die het wat scheelt dat Erik echt iets van 13 topicnummers heeft overgeslagen?
Ja. Ik DM wel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:02 schreef underground1009 het volgende:
Hier ook opgevallen.
Etsu, welke commissies had je nou voor gesolliciteerd dan?En wordt jij ook de 29e gebeld?
vertel ets, wat is een quasi-legaat.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:39 schreef Etsu het volgende:
Goedemorgen. Alweer tijd voor ruzie maken met quasi-legaten.
ja als ik dat wilde opzoeken hoef ik het artikel nummer niet te weten. Deel gewoon je kennis eensquote:
Laten we eens beginnen met wat jij met je UI hebt gedaan.quote:Op woensdag 22 april 2015 09:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja als ik dat wilde opzoeken hoef ik het artikel nummer niet te weten. Deel gewoon je kennis eens
Leuk héquote:Op woensdag 22 april 2015 13:33 schreef Etsu het volgende:
Zo, he, he. Legitimair tekort berekend. 5 A4tjes vol.
Dat is een overeenkomst waarvan de werking afhangt van het overlijden van een partij daarbij, zoals een schenking ter zake des doods. Die worden in 4:126 als legaat aangemerkt om te voorkomen dat mensen vermogen kunnen onttrekken aan bijvoorbeeld legitimarissen.quote:
Zoals een verblijvingsbeding in de akte van koop of een sommenverzekering.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is een overeenkomst waarvan de werking afhangt van het overlijden van een partij daarbij, zoals een schenking ter zake des doods. Die worden in 4:126 als legaat aangemerkt om te voorkomen dat mensen vermogen kunnen onttrekken aan bijvoorbeeld legitimarissen.
Daar ben ik ook mee bezig deze week. Irritant maar niet heel moeilijk tot nu toe.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zoals een verblijvingsbeding in de akte van koop of een sommenverzekering.
Daar gaat m'n casus over.En ik moet dus legitieme portie, legitimaire aanspraak en legitimair tekort van zo'n minderjarig kind berekenen (en de ouders waren niet getrouwd en er is geen testament).
Klinkt anders telang.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:33 schreef Etsu het volgende:
Zo, he, he. Legitimair tekort berekend. 5 A4tjes vol.
Klinkt als malware. Ik zou MalwareBytes even aanslingeren.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:37 schreef Mshauri het volgende:
Krijgen jullie sinds kort ook van die wanstaltige pop-up ads als je op een willekeurige link klikt op fok?
hmquote:Op woensdag 22 april 2015 15:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klinkt als malware. Ik zou MalwareBytes even aanslingeren.
Ik kan aan een mooi setje kwaliteitsspeakers komen van B&W, boekenplank modelletje. Twijfel of ik het doe.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:20 schreef eriksd het volgende:
Toch opmerkelijk hoe zo'n stukje vinyl mooie stereoeffecten weet te produceren.
Wat deed je in het mortuarium?quote:Op woensdag 22 april 2015 21:39 schreef Yreal het volgende:
Verzameling van alle corpsen in den haag vanavond. Wat een ellende zeg.
Corpora.quote:Op woensdag 22 april 2015 21:39 schreef Yreal het volgende:
Verzameling van alle corpsen in den haag vanavond. Wat een ellende zeg.
oh, excuus. Irritante mensen. Ik werd verdomme nog gemeneerd door een meid die ouder was dan ikzelf.quote:
Nou en?quote:Op woensdag 22 april 2015 23:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
oh, excuus. Irritante mensen. Ik werd verdomme nog gemeneerd door een meid die ouder was dan ikzelf.
dat is dan nog niet zo heel spannend, maar als ik gewoon half slapend in de tram zit heb ik geen zin in die lui. Alleen maar schreeuwen en de tram ophouden. Hoepel op.quote:
Ehm, volg het economische nieuws een beetje? Google parity en veel leesplezierquote:Op woensdag 22 april 2015 23:21 schreef Henrys het volgende:
Hoe the fuck is de dollar ineens meer waard dan de Euro? Wou wat importeren maar laat maar. Je zou verwachten dat dit wel wat uitgebreider in de media is geweest
Met alle respect, maar dat is echt héél erg veel in het nieuws geweest. De koers liep eerst zelf terug en toen is de Europese Centrale Bank staatsobligaties op gaan kopen om de koers nog verder te drukken. Dat laatste leverde een enorme politieke rel op vorige maand omdat niet alle EU-staten dat wilden en het niet helemaal zeker was of de ECB die bevoegdheid wel had. Daarnaast lees ik ook wekelijks artikelen over de gunstige effecten voor de export, landbouw en de algehele Nederlandse economie. Er schijnen zelfs hele volksstammen uit China te komen om hier goedkoop dure kleding te kopen.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:21 schreef Henrys het volgende:
Hoe the fuck is de dollar ineens meer waard dan de Euro? Wou wat importeren maar laat maar. Je zou verwachten dat dit wel wat uitgebreider in de media is geweest
Het probleem is dat veel van die krengen niet of nauwelijks drijven. Kun je ze moeilijk terugslepen.quote:Op woensdag 22 april 2015 22:49 schreef eriksd het volgende:
Wat een gedoetje met die bootvluchtelingen zeg. Kunnen die boten niet terug naar de kust gesleept worden?
de rabobankquote:Op woensdag 22 april 2015 23:21 schreef Henrys het volgende:
Wat een koekwaus zeg. Ik had het geduld allang verloren als rechter.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:26 schreef Giku het volgende:
Ik heb me wel even vermaakt met deze video. Meneer wil niet aan een zitting meedoen voordat een rechter zich identificeert. Meneer gaat dan de rechter aanhouden.
Snap de advocaat hier ook niet trouwens. (Volgens mij is die vent in de Toga alleen gemachtigde)
Dit is toch gewoon een normale civiele procedure waarbij een advocaat verplicht is?quote:Op donderdag 23 april 2015 07:26 schreef Giku het volgende:
Ik heb me wel even vermaakt met deze video. Meneer wil niet aan een zitting meedoen voordat een rechter zich identificeert. Meneer gaat dan de rechter aanhouden.
Snap de advocaat hier ook niet trouwens. (Volgens mij is die vent in de Toga alleen gemachtigde)
quote:Op donderdag 23 april 2015 14:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pax
http://www.volkskrant.nl/(...)itieacties~a3976570/
Dat gaat nog leuk wordenquote:Verder roepen ze binnenkort de leden van de zogenoemde Openbare Orde Teams op om in de nacht van vrijdag op zaterdag twee uur lang het werk neer te leggen. Van 23.00 tot 01.00 uur zal er dan in uitgaansgebieden niet te voet worden gesurveilleerd.
O godquote:Op donderdag 23 april 2015 14:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pax
http://www.volkskrant.nl/(...)itieacties~a3976570/
ze lassen het gewoon af als de politie staakt. Lijkt mij.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
O god
Gelukkig is het geen Ajax - Feyenoord, maar van die idioten hebben alle clubs wel
Echt van dat tuig, dat zie je gelijk.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:26 schreef Giku het volgende:
Ik ben meer bang voor aftasting. Zo'n wedstrijd laten ze nooit doorgaan zonder politie, welke clubs er ook spelen.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
O god
Gelukkig is het geen Ajax - Feyenoord, maar van die idioten hebben alle clubs wel
Weet jij hoe ik die LED-notificaties weer werkend krijgen bij een 'locked' telefoon? Ik krijg alleen maar meldingen op het scherm zelf, die je dus alleen ziet als je op de homebutton druktquote:Op donderdag 23 april 2015 19:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben meer bang voor aftasting. Zo'n wedstrijd laten ze nooit doorgaan zonder politie, welke clubs er ook spelen.
In stock-Android kun je die notificaties helemaal niet uitzetten, dus dan is er iets raars. Ik zou zeggen, zoek een app om die led te customizen (zijn er talloze van in de Play Store, alleen even kijken dat je er een hebt die werkt zonder root access) en kijk of het dan werkt.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:19 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Weet jij hoe ik die LED-notificaties weer werkend krijgen bij een 'locked' telefoon? Ik krijg alleen maar meldingen op het scherm zelf, die je dus alleen ziet als je op de homebutton drukt
Thanks. Zal er eens naar kijken.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
In stock-Android kun je die notificaties helemaal niet uitzetten, dus dan is er iets raars. Ik zou zeggen, zoek een app om die led te customizen (zijn er talloze van in de Play Store, alleen even kijken dat je er een hebt die werkt zonder root access) en kijk of het dan werkt.
Lekker voor je!quote:Op donderdag 23 april 2015 21:26 schreef Tchock het volgende:
Vandaag eerste werkdag gehad bij een groot advocatenkantoor op de Zuidas.
En voor iemand het vraagt, inderdaad koffie zetten en bier tappen.
Welk kantoortje?quote:Op donderdag 23 april 2015 21:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dank je. Chill werk en betaalt prima.
Ah leuk! Kun je wel goed opgaan in de sfeer en zo! De cultuur leren kennen bedoel ik dan.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:26 schreef Tchock het volgende:
Vandaag eerste werkdag gehad bij een groot advocatenkantoor op de Zuidas.
En voor iemand het vraagt, inderdaad koffie zetten en bier tappen.
Tchock wordt helemaal kapotgemaakt door de lullo's aldaar.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah leuk! Kun je wel goed opgaan in de sfeer en zo!
Ik bedoelde dat ie dan gewoon leuk kan kijken hoe de sfeer is. Tchock lijkt me wel iemand die tegen een hoop bestand is.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tchock wordt helemaal kapotgemaakt door de lullo's aldaar.
Zo'n vol dienblaadje en dan laten struikelen. Dat soort fratsen.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ie dan gewoon leuk kan kijken hoe de sfeer is. Tchock lijkt me wel iemand die tegen een hoop bestand is.
Wat is de leukste grquote:
Ik houd me prima staande tussen dat soort figuren hoor. Als het niet inhoudelijk juridisch is ten minste.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tchock wordt helemaal kapotgemaakt door de lullo's aldaar.
Gaat zo veel leedvermaak opleveren. Laat hem lekker hard met Wilders clashen als het even kan.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:52 schreef eriksd het volgende:
Kan niet wachten op Bram in de Tweede Kamer na deze week. Wat gaat dat lachen worden. Alle ingredienten zijn aanwezig
Bram is heerlijk te trollen. Drie keer onderbreken en je hebt al beet. Beetje uitlokken over de oorlog enzo.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gaat zo veel leedvermaak opleveren. Laat hem lekker hard met Wilders clashen als het even kan.
Beeld je die toespraken in met allemaal prachtige beeldspraak en archaïsch taalgebruik en dan in debat met Emile Roemerquote:Op donderdag 23 april 2015 21:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bram is heerlijk te trollen. Drie keer onderbreken en je hebt al beet. Beetje uitlokken over de oorlog enzo.
Van die ruw verstoorde vergezichtenquote:Op donderdag 23 april 2015 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beeld je die toespraken in met allemaal prachtige beeldspraak en archaïsch taalgebruik en dan in debat met Emile Roemer
Nahh dat zal toch wel niet gebeuren? Zo'n groot evenement.quote:Op donderdag 23 april 2015 19:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben meer bang voor aftasting. Zo'n wedstrijd laten ze nooit doorgaan zonder politie, welke clubs er ook spelen.
Heb z'n optreden bij Pauw even teruggekeken. Had niet verwacht dat hij zó mager zou zijn op de inhoud. Op die vraag van Pauw waar het geld vandaan moest komen (hij wilde 5 miljard extra naar leger en politie) begon ie zo te dwalen dat gelijk alle statuur weg was. Dan redt ie opeens bitter weinig meer met z'n retorische talent. Maakt een nogal potsierlijke en wanhopige indruk wat mij betreft.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gaat zo veel leedvermaak opleveren. Laat hem lekker hard met Wilders clashen als het even kan.
Juist daarom pipoquote:Op donderdag 23 april 2015 22:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nahh dat zal toch wel niet gebeuren? Zo'n groot evenement.
Zal wel voldoende druk worden uitgeoefend. Het zijn altijd van die half-laffe acties (sirenes aan op vrijdagmiddag, een dag geen bonnen uitschrijven, in colonne over de snelweg).quote:
Zeg dat ie een lul isquote:Op donderdag 23 april 2015 23:19 schreef Yreal het volgende:
Jasper van dijk, woordvoerder van onderwijs en defensie. Herkenbaar hoofd heeft die man zeg
reist wel lekker eerste klas. Nep hoor, je zou verwachten dat zo'n man tussen het gewone volk zou zitten...quote:
Ja, tuurlijk ingaan op het verweer. Je kan toch niet doen alsof het 'er niet is' terwijl je juist kleine nuances kan plaatsen of juist uit kan diepen waar het verweer op is gericht.quote:Op donderdag 23 april 2015 23:33 schreef Holograph het volgende:
Kan ik in mijn pleitnota al ingaan op wat mijn tegenpleitster in haar verweerschrift heeft geschreven, of moet ik het in de pleitnota nog in algemene bewoordingen laten (i.e. "De inspecteur stelt.." vs. "In theorie kan zich de tamelijk triviale vraag opdoen of..")
Het is vooral de bedoeling dat je ingaat op het verweerschrift. Een herhaling van zetten moet je zoveel mogelijk voorkomenquote:Op donderdag 23 april 2015 23:33 schreef Holograph het volgende:
Kan ik in mijn pleitnota al ingaan op wat mijn tegenpleitster in haar verweerschrift heeft geschreven, of moet ik het in de pleitnota nog in algemene bewoordingen laten (i.e. "De inspecteur stelt.." vs. "In theorie kan zich de tamelijk triviale vraag opdoen of..")
Wel voorkomen dat je in de groef van de tegenpartij gaat lopen.quote:Op donderdag 23 april 2015 23:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk ingaan op het verweer. Je kan toch niet doen alsof het 'er niet is' terwijl je juist kleine nuances kan plaatsen of juist uit kan diepen waar het verweer op is gericht.
Groetjes,
Kwaliteitsuser met immer hoge cijfers op oefenrechtbanken.
Inderdaad.quote:Op donderdag 23 april 2015 23:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wel voorkomen dat je in de groef van de tegenpartij gaat lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |