Echt?! Ongelofeloos.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd waar jij je controles hebt dan. Haha.
Maar 't is drama inderdaad. Ik kreeg hier een keer bij de huisarts mijn spiraal niet mee bij de apotheek "want ik was niet getrouwd en zou dus toch geen gemeenschap moeten hebben".![]()
Als je info hebt over t overstappen: ik hou me aanbevolen.
Dat idee had ik al. Ik woon in K.r.a.b.b.e.d.... Vandaar ook de idiote apothekersassistente dusquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:53 schreef -Spring het volgende:
[..]
Echt?! Ongelofeloos.
Ik zit in Y.e.r.s.e.k.e.
Naar wat ik heb begrepen (ik heb gereformeerde buren aan alle kanten en ik durf te vragen), is het inderdaad niet Gods wil om met zijn "geschenken van leven" te rommelen, tenzij strikt medisch noodzakelijk, dan mag het wel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:56 schreef loveli het volgende:
Uit verloskundig oogpunt is een ruggeprik niet per se het beste wat je kunt doen, maar dat kan mignonne denk ik beter toelichten. Ik weet niet of een gereformeerde verloskundige daar nog extra bedenkingen bij zou kunnen hebben.
Disclaimer: het is ook niet het slechtste wat je kunt doen, anders deden ze het niet.
God is een sadistquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:00 schreef Limone het volgende:
Nuja, God heeft blijkbaar gewild dat het pijn zou doen.
Ja hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:00 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat idee had ik al. Ik woon in K.r.a.b.b.e.d.... Vandaar ook de idiote apothekersassistente dusZie jij de rit naar T... tzt zitten dan? Dat is waar ik wel wat over twijfel; je zit toch snel een uur in de auto..
Vlindur moet eerstquote:
Ik noteer dit even voor tijdens de weeenstormquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:06 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh! God is liefde. En door die pijn voel je dat extra.
In het reformatorisch geloof is God vooral iets wat je moet vrezen. Wel is zo'n dienst bij gewoond toevallig? Mijn broek (of rok eigenlijk, want een broek mocht ik niet aan) zakte er van af.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:06 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh! God is liefde. En door die pijn voel je dat extra.
Oeh, is er iets gaande?quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:07 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Vlindur moet eerst
Maar ik krijg van vrouw nu wel appjes dat ik misschien mijn werk maar goed moet afmaken vandaag.
Oeh, spannend!quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:07 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Vlindur moet eerst
Maar ik krijg van vrouw nu wel appjes dat ik misschien mijn werk maar goed moet afmaken vandaag.
Ze zegt last te hebben van voorweeën en is vandaag erg misselijkheid. Geen idee of dat tekenen kunnen zijn, maar zelf heeft ze er zo'n gevoel over blijkbaar...quote:
Nee en ik zal ook nooit die mazzel hebben.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
In het reformatorisch geloof is God vooral iets wat je moet vrezen. Wel is zo'n dienst bij gewoond toevallig? Mijn broek (of rok eigenlijk, want een broek mocht ik niet aan) zakte er van af.
Men, wat spannend!quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:11 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ze zegt last te hebben van voorweeën en is vandaag erg misselijkheid. Geen idee of dat tekenen kunnen zijn, maar zelf heeft ze er zo'n gevoel over blijkbaar...
Ik wisseldag mee: 12 weken vandaagquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:18 schreef J0ycie88 het volgende:
spannend Nikooos!
hier vandaag wisseldag!! 17 weken
+1quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik wisseldag mee: 12 weken vandaag
Ja, zo ging dat hier ook idd. Krijg je meteen de uitslag van de npm bij die echoquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:28 schreef Kuukske het volgende:
Ah gijn mignonne! Krijg je ook meteen de uitslag? Als het goed is moet ik vanmiddag bloed laten prikken en bij 12 weken de echo laten doen. Dan kunnen ze de echo gegevens schijnbaar meteen inkloppen en omdat het bloed al bekend is tzt wordt de uitslag meteen bekend?
Wel fijn! Vorige keer vond ik dat wachten wel lang durenquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:28 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, zo ging dat hier ook idd. Krijg je meteen de uitslag van de npm bij die echo
Nee. Bij de andere echopraktijk, waar mijn praktijk mee samenwerkt, hier doen ze het wel zo, maar ik heb ervoor gekozen om naar een praktijk in Den Haag te gaan en daar doen ze het dus niet zo, daar doen ze bij 12 weken nekplooi meten + bloed afnemen en later uitslag doorfaxen naar verloskundige. In de echopraktijk waar mijn verloskundige mee samenwerkt komen ook al mijn eigen cliënten, mijn zwangerschap is geen geheim maar ik vond het toch geen fijn idee om straks met mn eigen cliënten in een wachtruimte te zitten ofzo. Vandaar andere praktijk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:28 schreef Kuukske het volgende:
Ah gijn mignonne! Krijg je ook meteen de uitslag? Als het goed is moet ik vanmiddag bloed laten prikken en bij 12 weken de echo laten doen. Dan kunnen ze de echo gegevens schijnbaar meteen inkloppen en omdat het bloed al bekend is tzt wordt de uitslag meteen bekend?
Omdat dat ook gewoon spannend isquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:32 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb vrijdag de combinatietest... Waarom maak ik me daar zo druk om?
Hajje maar van die appel af moeten blijven jonguh!quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:56 schreef loveli het volgende:
Uit verloskundig oogpunt is een ruggeprik niet per se het beste wat je kunt doen, maar dat kan mignonne denk ik beter toelichten. Ik weet niet of een gereformeerde verloskundige daar nog extra bedenkingen bij zou kunnen hebben.
Disclaimer: het is ook niet het slechtste wat je kunt doen, anders deden ze het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In een spoiler voor diegenen die dit gewoonweg niet willen lezen, dat is je goed recht![]()
Verder, milde 'complicatie' kan zijn dat de epiduraal scheef zit waardoor je rechts wel maar links niet verdoofd bent bijvoorbeeld. Das gevalletje beetje jammer![]()
Maar bevallen is zoiets persoonlijks. Jij (ok niet jij loveli maar algemeen) bent degene die het moet doen en niet je verloskundige. Als jij pijnbestrijding wilt, dan wil je dat en dan ben je daar niemand een verklaring over schuldig. Een ruggenprik is geen gunst van je verloskundige die je moet verdienen of iets dergelijks.
Overigens wordt er soms nog wel eens gedacht dat verloskundigen geen ruggenprik willen 'geven' omdat ze dan geen geld zouden kunnen declareren voor de bevalling. Dat is niet waarvanaf het moment dat jij belt dat de bevalling begonnen is, mag een vk die bevalling declareren. Ongeacht of je overgedragen wordt of niet. Kortom, de overdrachten bij 1e bezoek, 2 cm voor pijnstilling zijn juist het 'makkelijkst verdiend'.
:)
Je neemt dan idd een kraambed af bij een verloskundige. Dit dien je idd zelf te regelenquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:49 schreef J0ycie88 het volgende:
Hoe zit dat nu eigenlijk wanneer je een medische indicatie hebt? Dan komt er neem ik aan in de kraamweek toch ook een verloskundige langs wanneer je thuis bent?
Is dit iets wat je zelf moet regelen? Ik ben dit helemaal vergeten te vragen afgelopen controle..
Hoe ver moet dit van te voren? Is het nog van belang dat de verloskundige die je kiest aangesloten is bij het ziekenhuis waar je bevalt?quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je neemt dan idd een kraambed af bij een verloskundige. Dit dien je idd zelf te regelen
Even overleggen met je gyn. Want ik heb het niet zelf hoeven regelen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je neemt dan idd een kraambed af bij een verloskundige. Dit dien je idd zelf te regelen
Ik heb dat toen pas vrij laat geregeld maar je kan het volgens mij al snel doen hoor. Ze willen vaak ook nog een intakegesprek met je houden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Hoe ver moet dit van te voren? Is het nog van belang dat de verloskundige die je kiest aangesloten is bij het ziekenhuis waar je bevalt?
Ah, oke, dat verschilt dus blijkbaar ook nog per zhs. Wist ik niet!quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Even overleggen met je gyn. Want ik heb het niet zelf hoeven regelen.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:26 schreef mignonne het volgende:
en combinatietest gehad net. so far zag alles er keurig uit armpjes en beentjes gezien, voetjes en handjes en het hartje en hersenen zagen er so far ook goed uit. En preliminary geslacht gezien, maar daarover houd ik nog even mn mond tot een week of 16
om 13:20. Tenzij het uitloopt.quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hajje maar van die appel af moeten blijven jonguh!![]()
![]()
Er zitten evengoed als voordelen inderdaad ook nadelen aan de ruggenprik.Oh ja, die spoilerdisclaimer zet je dan ook onder de spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In een spoiler voor diegenen die dit gewoonweg niet willen lezen, dat is je goed recht![]()
Verder, milde 'complicatie' kan zijn dat de epiduraal scheef zit waardoor je rechts wel maar links niet verdoofd bent bijvoorbeeld. Das gevalletje beetje jammer![]()
Maar bevallen is zoiets persoonlijks. Jij (ok niet jij loveli maar algemeen) bent degene die het moet doen en niet je verloskundige. Als jij pijnbestrijding wilt, dan wil je dat en dan ben je daar niemand een verklaring over schuldig. Een ruggenprik is geen gunst van je verloskundige die je moet verdienen of iets dergelijks.
Overigens wordt er soms nog wel eens gedacht dat verloskundigen geen ruggenprik willen 'geven' omdat ze dan geen geld zouden kunnen declareren voor de bevalling. Dat is niet waarvanaf het moment dat jij belt dat de bevalling begonnen is, mag een vk die bevalling declareren. Ongeacht of je overgedragen wordt of niet. Kortom, de overdrachten bij 1e bezoek, 2 cm voor pijnstilling zijn juist het 'makkelijkst verdiend'.
![]()
Fijn dat je combinatietest goed was! Ik ben ook erg benieuwd naar het geslacht!
En weet je, mss is die hele epi helemaal niet nodig. Die hele fucking ruggenprik werd pas een ding nadat zij er zo moeilijk over deden.We hadden het al een paar keer over de bevalling gehad, maar het woord 'pijnbestrijding' was nog niet gevallen. En toen ik er zelf over begon, deed ze vrij afwijzend.
Wat ik zei, de kans bestaat dat ik m tzt helemaal niet wil, maar als het (medisch gezien) kan, wil ik die mógelijkheid wel graag hebben. En het is idd niet aan haar om mij dit vooraf al te 'ontzeggen'.
SPANNEND!quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:07 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Vlindur moet eerst
oh sorryquote:Op dinsdag 21 april 2015 13:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oh ja, die spoilerdisclaimer zet je dan ook onder de spoiler.![]()
Fijn dat je combinatietest goed was! Ik ben ook erg benieuwd naar het geslacht!
En weet je, mss is die hele epi helemaal niet nodig. Die hele fucking ruggenprik werd pas een ding nadat zij er zo moeilijk over deden.We hadden het al een paar keer over de bevalling gehad, maar het woord 'pijnbestrijding' was nog niet gevallen. En toen ik er zelf over begon, deed ze vrij afwijzend.
Wat ik zei, de kans bestaat dat ik m tzt helemaal niet wil, maar als het (medisch gezien) kan, wil ik die mógelijkheid wel graag hebben. En het is idd niet aan haar om mij dit vooraf al te 'ontzeggen'.
Dat er een baby komt, daar kan ik nou echt niet bij met mijn hoofd he? Ik vind dat zo ontzettend raar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:26 schreef MissBliss het volgende:
Ik wissel ook mee! 21 weken alweerOver de helft al gewoon, wat een bizar idee. Straks heb ik een baby, aaaah, hoe moet dat gaan?
![]()
Nou ja, het zal wel goedkomen
Spannend Kuukske!
Lol.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Epi is echt iets Belsals verloskundigen het in Nederland over een epi hebben dan hebben ze het over een knip (episiotomie)
al die vrouwen die maar kirren over hoe blij ze wel niet waren met hun epi en god zo genieten toen ie er eenmaal inzat enz enz. In t begin dacht ik echt are you shitting me??
![]()
quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:34 schreef mignonne het volgende:
Epi is echt iets Belsals verloskundigen het in Nederland over een epi hebben dan hebben ze het over een knip (episiotomie)
al die vrouwen die maar kirren over hoe blij ze wel niet waren met hun epi en god zo genieten toen ie er eenmaal inzat enz enz. In t begin dacht ik echt are you shitting me??
![]()
Haha,dat heb ik idd van die reservebelgen op Zeeuws-Vlaanderen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh sorrynouja goed, als het goed is zeg ik niets wat niet ook in de foldertjes hoort te staan of wat je vk hoort te zeggen. (of ze t ook doet is wat anders
)
Wat jij omschrijft zie ik wel vaker ja, dat het vrouwen vooral gaat om de "garantie" dat ze pijnbestrijding kunnen krijgen als ze daar om vragen. Laatst nog een dame gehad die een primaire ruggenprik wilde, dus idd echt bij de eerste cm's al. Is prachtig binnen een paar uur thuis bevallen uiteindelijkAlles kan. Het is godsonmogelijk om van tevoren precies aan te kunnen geven hoe je het wilt tijdens je bevalling. Maar het is wel zo dat je iig eea in werking kunt stellen voor mensen die bijv. aangeven laagdrempelig pijnbestrijding te willen. Consult bij de anesthesist bijvoorbeeld, in het dossier laten zetten in het ziekenhuis enz enz. Maar goed, andere discussie.
![]()
Fijn!!!quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:02 schreef Kuukske het volgende:
Zonder teruglezen: echo was goed. Kindje lag te stuiteren! 2 dagen vooruit gezet
Wat is een magnetronsterilisator?quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:05 schreef twist02 het volgende:
Fijn, Kuukske!
Ook handig: krijg je een magnetronsterilisator van iemand; past-ie niet in je magnetron...![]()
Simpel gezegd gewoon een plastic bakquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wat is een magnetronsterilisator?
http://bit.ly/1DxBvdOquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wat is een magnetronsterilisator?
Dat uitzetten bij de persfase is heul ouderwets (en medisch ook achterhaald), maar dat is mij in 2010 nog overkomen. Waardeloos streekziekenhuis dat 'dapper' standhoud tegen alle vooruitgang.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:39 schreef LuDann het volgende:
[..]
Lol.![]()
![]()
Ik las laatst ergens bij iemand's bevallingsverhaal dat een ruggeprik uitgewerkt moet zijn voordat je begint met persen, klopt dat?
Ik word trouwens wel verwend, ik krijg helemaal een consult met de anesthesist om alle mogelijke vormen van pijnbestrijding te bespreken en een plan op te stellen van wat wel en wat niet. Erg prettig vooruitzicht.
Dat afraden ging vooral over de periode waarin je nog kruiken gebruikt in het bedje. Als die onverhoopt gaan lekken, kan het hete water niet goed weg, wat mogelijk gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:20 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ben weer eens om internet aan het neuzen naar dekentjes en matrasjes e.d.
Maar hoe zit dat nu ook al weer met Aerosleep en de kraamzorg. Volgens mij heb ik eens gelezen dat de kraamzorg dat afraad? Weet iemand hier er meer over. Van google word ik niet veel wijzer en ook op de site van Liemerscare wordt ik niet wijzer.
Misschien moet ik gewoon eens bellen, want tot de intake wachten zie ik ook niet zitten
Ik vind het een schande. Want het impliceert dat de pomp vooraf te hoog stond en dát is juist een belemmering voor een vlotte bevalling. Niet een lage dosering pijnstillers tijdens het persen....quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:22 schreef kwakz0r het volgende:
volgens mij gebeurt dat uitzetten nog steeds. las 't van de week in t bevallingsverhalentopic nog...
Van wat ik ervan begrepen heb zou kraamzorg ertegen zijn omdat eventueel lekkende kruiken niet zouden opvallen. Wij hebben trouwens wel gewoon Aerosleep aangeschaft.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:20 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ben weer eens om internet aan het neuzen naar dekentjes en matrasjes e.d.
Maar hoe zit dat nu ook al weer met Aerosleep en de kraamzorg. Volgens mij heb ik eens gelezen dat de kraamzorg dat afraad? Weet iemand hier er meer over. Van google word ik niet veel wijzer en ook op de site van Liemerscare wordt ik niet wijzer.
Misschien moet ik gewoon eens bellen, want tot de intake wachten zie ik ook niet zitten
Ah oke, dank je wel voor je antwoord.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat uitzetten bij de persfase is heul ouderwets (en medisch ook achterhaald), maar dat is mij in 2010 nog overkomen. Waardeloos streekziekenhuis dat 'dapper' standhoud tegen alle vooruitgang.
De huidige stand van zaken is laag doseren, zodat je wel de pijn kwijt bent, maar niet je gevoel. Zo voel je nog wel hoe je moet persen, maar niet dat t godsgruwelijk veel zeer doet.
/Apotheker
Ja, daar had ik het dus ook gelezen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:22 schreef kwakz0r het volgende:
volgens mij gebeurt dat uitzetten nog steeds. las 't van de week in t bevallingsverhalentopic nog...
Ok. Maar dan zou tijdens het gebruik van de kruik de matrasbeschermer eraf kunnen? Dan kan het water wel goed weg? Lijkt me inderdaad nog gevaarlijk maar goed.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:25 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dat afraden ging vooral over de periode waarin je nog kruiken gebruikt in het bedje. Als die onverhoopt gaan lekken, kan het hete water niet goed weg, wat mogelijk gevaarlijk is.
Persoonlijk lijkt een lekkende kruik mij altijd gevaarlijk (ongeacht de ondergrond), maar goed
quote:
Ja, wij hebben de Aerosleep in het ledikant en onze kleine komt eerst in een wieg op onze kamer, dus bij ons maakt het sowieso niet uit. Maar ik zou dan inderdaad gewoon die matrasbeschermer eraf laten zolang je kruiken gebruiktquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:32 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ok. Maar dan zou tijdens het gebruik van de kruik de matrasbeschermer eraf kunnen? Dan kan het water wel goed weg? Lijkt me inderdaad nog gevaarlijk maar goed.
En stel je gebruik de matrasbeschermer (na de tijd van de kruiken) is het dan nog nuttig om en het matras en de beschermer van Aerosleep te gebruiken? Of is dat onzin? (matrasbeschermer lijkt me handig voor spugen en ongelukjes namelijk)
En "werkt" aerosleep alleen maar als je ook de aerosleephoeslakens gebruikt of kan je ook gewone katoenen hoeslakens gebruiken?
Staat dat op de baby-uitzetlijst?quote:
Daarom vraag ik het ook eerst hier voordat ik het aan een verkoper vraagquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:36 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, wij hebben de Aerosleep in het ledikant en onze kleine komt eerst in een wieg op onze kamer, dus bij ons maakt het sowieso niet uit. Maar ik zou dan inderdaad gewoon die matrasbeschermer eraf laten zolang je kruiken gebruikten daarna er juist wel op voor ongelukjes inderdaad.
Of de werking geheel teniet wordt gedaan als je normale hoeslakens gebruikt weet ik niet (verkopers zullen daar uiteraard 'ja' op zeggen), maar het zal sowieso wel minder goed werken lijkt me.
het is gewoon heel persoonlijk. Ik vind het persoonlijk echt ordinaire geldklopperij, maar ik kan me wél voorstellen dat mensen er een fijn gevoel bij hebben. En als dat jóu rust geeft is het het geld ook vast waard, zo ongeveerquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef twist02 het volgende:
Het ligt er misschien ook aan wat je als 'werking' van de Aerosleep ziet trouwens. Dat het de kans op wiegendood vermindert is nooit echt bewezen. Wat wel is aangetoond, is dat er minder 'rebreathing' optreedt*, wat ik persoonlijk wel een fijn idee vind. En tegen ongelukjes werkt het sowieso (maar daar heb je ook andere dingen voor).
*Rebreathing onderzoek was wel bij volwassenen, niet bij baby's
Aerosleep lijkt mij vooral handig als je een buikslaper hebt? En dat het meer ventileert.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:41 schreef twist02 het volgende:
Het ligt er misschien ook aan wat je als 'werking' van de Aerosleep ziet trouwens. Dat het de kans op wiegendood vermindert is nooit echt bewezen. Wat wel is aangetoond, is dat er minder 'rebreathing' optreedt*, wat ik persoonlijk wel een fijn idee vind. En tegen ongelukjes werkt het sowieso (maar daar heb je ook andere dingen voor).
*Rebreathing onderzoek was wel bij volwassenen, niet bij baby's
Wij hebben wel een gewoon matrasje, de verkoper die ons adviseerde (Prenatal) zei dat het qua matrasjes inderdaad niet veel uitmaakt. Het gaat om de laag die erop gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het ook eerst hier voordat ik het aan een verkoper vraag
Als ik zelf logisch nadenk is het dus handig op de matrasbeschermer (na de kruikentijd) wel te doen voor de ongelukjes. Het matras eigenlijk onzin is als je ook de beschermer gebruikt want die is waterdicht dus ademt ook niet door neem ik aan naar het matras (weet niet hoe ik het anders moet zeggen). En een gewoon hoeslakentje wel de werking verminderd maar niet geheel teniet wordt gedaan.
Dit is een beetje het punt waar ik op stoot en over twijfel.. Dat idee heb ik dus ook een beetje. En op google word ik er niet veel wijzer van.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het is gewoon heel persoonlijk. Ik vind het persoonlijk echt ordinaire geldklopperij, maar ik kan me wél voorstellen dat mensen er een fijn gevoel bij hebben. En als dat jóu rust geeft is het het geld ook vast waard, zo ongeveer
Nee, dat bedoelde ik ook nietquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:53 schreef kwakz0r het volgende:
bovendien schijnt rebreathing sowieso niet zo'n belangrijke factor in wiegedood te zijn...
quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:50 schreef Estrys het volgende:
Ik ga verhuizen mensen!
Ik kocht voor mijzelf zo'n 'house' broek waar het laatst over ging. Ik ga erin wonen.
als je geen magnetronsterilisator hebt, krijg je een forse aantekening in je dossier hoor!quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Staat dat op de baby-uitzetlijst?In dat geval faalt mijn lijst.
Dat inderdaad, als jij er een fijn gevoel bij hebt, doen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het is gewoon heel persoonlijk. Ik vind het persoonlijk echt ordinaire geldklopperij, maar ik kan me wél voorstellen dat mensen er een fijn gevoel bij hebben. En als dat jóu rust geeft is het het geld ook vast waard, zo ongeveer
In de USA is nu de "walking epidural" in opkomst. Een ruggenprik dus die zo laag gedoseerd is dat je er (in theorie) mee zou kunnen lopen, of in ieder geval bijvoorbeeld nog mee op handen en knieën zou kunnen zitten etcetera. In NL is dat nog helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik vind het een schande. Want het impliceert dat de pomp vooraf te hoog stond en dát is juist een belemmering voor een vlotte bevalling. Niet een lage dosering pijnstillers tijdens het persen....
Maar ja, laag genoeg doseren vergt veel aandacht, dus dat is moeilijk en kost tijd, dus dan doet men blijkbaar soms nog steeds de makkelijkere en gevaarlijkere methode. Daar doet mijn beroepseer nogal zeer van...
ligt er aan, als je een extreme spuger hebt kan het wel handig zijn. Denk ik. Al mag die waterdichte shit weer niet onder het hooftquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:58 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben ons ledikantje nu zes jaar in gebruik, zoveel ongelukjes maken baby's niet hoor. Ik kan ze op 1 hand tellen denk ik.
Ik heb geen foto met de NUB erop!quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:40 schreef Mariposas het volgende:
mignonne, doe mij de echo DM/PM'en vlak voordat je het geslacht hier bekend maakt?Ik wil zien of ik het goed kan raden adh de nub.
Fijn dat de nekplooi er goed uitzag trouwens!
Ow lol, zo ging het bij ons met de kinderwagen. Ik wilde perse geen Bugaboo.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:04 schreef coccinelle het volgende:
Hier aerosleep met jersey hoeslakens. Als ik de volle mep zou moeten betalen zou ik nooit voor de aerosleep gegaan zijn. Ik vind het wel fijn dat eventuele ongelukjes meteen doordringen.
In filiaal A zeiden ze dat jersey hoeslakens ook voldoen, en in filiaal B moesten we perse ook aerosleep hoeslakens a ¤17,- per stuk aanschaffen. Mijn man wilde dat laatste ivm 'het beste voor ons kind'. Dus we gingen de winkel uit met jersey hoeslakens, dat is momenteel wel het beste voor mijn man als ik perse iets niet wil(de veel te dure aerosleephoeslakens dus).
Dat was ook mijn gedachte inderdaad. Maar kom er nu achter dat dat ding van de Hema waarschijnlijk ook niet pastquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:01 schreef Mariposas het volgende:
[..]
als je geen magnetronsterilisator hebt, krijg je een forse aantekening in je dossier hoor!
![]()
Nee hoor, het is echt iets optioneels, je kan flesjes net zo goed uitkoken. Maar bij HEMA verkopen ze er al 1 voor 16,50 en gemak dient de mens.
Oei, dan heb je wel een hele kleine magnetron. Want die van HEMA is zo te zien een stuk kleiner dan de Avent sterilisator die wij hebben gekregen, die is ook wel vrij groot. Ik weet niet of er compacte sterilisators zijn of reis sterilisators, daar zou je naar kunnen kijken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:09 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte inderdaad. Maar kom er nu achter dat dat ding van de Hema waarschijnlijk ook niet pastwat hebben wij voor mini magnetron
vergeet het hippe maxi cosi kliksysteem niet!quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:11 schreef Estrys het volgende:
Geen aerosleep, geen magnetron sterilisator. Wat moet er van onze kinderen terecht komen? Galg en rad zeg ik je
Haha, ja maar dan moet je wel onderscheid maken in "hippe dingen die beter zijn voor m'n kind" en "hippe dingen voor luie papa's/mama's"quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vergeet het hippe maxi cosi kliksysteem niet!
OOK al niet.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vergeet het hippe maxi cosi kliksysteem niet!
Mja, nog maar eens even over nadenken wat we willen. In principe schijnt steriliseren eigenlijk niet meer nodig te zijn (volgens de nieuwste richtlijnen in de kraamzorg), dus twijfelde sowieso al...quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oei, dan heb je wel een hele kleine magnetron. Want die van HEMA is zo te zien een stuk kleiner dan de Avent sterilisator die wij hebben gekregen, die is ook wel vrij groot. Ik weet niet of er compacte sterilisators zijn of reis sterilisators, daar zou je naar kunnen kijken.
Edit: je zou dit kunnen overwegen: https://www.deonlinedrogi(...)69h8UCFacSwwodvI8Abg
12 stuks voor 12,50, maar de zakjes kun je zo'n 20 keer gebruiken.
Ja goed zijn die he!quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:50 schreef Estrys het volgende:
Ik ga verhuizen mensen!
Ik kocht voor mijzelf zo'n 'house' broek waar het laatst over ging. Ik ga erin wonen.
Als jij je zorgen maakt (wat je doet, anders bel je de vk niet) is het sowieso niet overdrevenquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:09 schreef Ggirl het volgende:
Hier eventjes mijn 'angst' uiten.. Mevr. Duitse herder was dusdanig blij dat ik d'r meenam wandelen vanmorgen dat ze d'r beide voorpoten in mijn buik plante. Zag t totaal niet aankomen, voel baby ook 'gewoon', maar heb daarbij wel een constante zeurende buikpijn. Voor t gevoel toch maar naar de VK Gebeld die me vanavond even wil zien. Dat is heul niet overdreven toch?
+1. Better safe than sorryquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:29 schreef Mineola het volgende:
[..]
Als jij je zorgen maakt (wat je doet, anders bel je de vk niet) is het sowieso niet overdreven
Die buikpijn is misschien gewoon een stressreactie van verkrampte spieren op dat moment (ik roep maar wat hoor!), maar ik zou er ook van in de rats zitten hoor!
Het een sluit het ander niet uitquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:18 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, ja maar dan moet je wel onderscheid maken in "hippe dingen die beter zijn voor m'n kind" en "hippe dingen voor luie papa's/mama's"
Is ook! Ik ben (wij zijn) heel nuchter en makkelijk hierin, maar dat soort dingen zijn ook gewoon lastig!quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Kijk nu naar de autostoeltjes, en de nieuwe Pebble plus. En de I-size norm. Als we een half jaar eerder zwanger hadden geweest had dat er ook niet geweest.
Oh dat klinkt heerlijk!!quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:07 schreef Estrys het volgende:
Oooo mensen ik heb zo lekker geluncht en daarna geshopt. Alleen dingen voor mijzelf gekochtdingen die lekker zitten. Daarna in bad met een maskertje. Ik voel me als herboren
Het ging hier over mijn bevallingsverhaal. Dan baal ik er dus wel van dat dit mij is overkomen. Misschien was het dan zonder vacuümpomp gelukt...quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:13 schreef Buurpoes het volgende:
Mignonne, de standaard (pijnbestrijding bij bevallingen voor gyn en anesthesist) heeft het al sinds 2008 over laag doseren en dat de pomp aan kan (moet!) blijven tijdens uitdrijving. Het is werkelijk om te huilen dat men dat in 2015 nog steeds deze standaard niet opvolgt.
Hier ook. Wil mijn man graagquote:Op dinsdag 21 april 2015 18:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Schuldig aan aerosleep en nieuwste maxicosi met kliksysteem!![]()
Magnetronsterilosator nog niet, maar we krijgen een quooker en in het spotje gebruiken ze die ook wel voor spenen
Nouja het gaat over mn eigen kind dus dat blijft gewoon spannend en héél anders dan de echo van iemand anders. Verder is echoscopie echt een vak op zich waar jk maar een heeeeeeeel klein beetje van beheers (ik weet hoe t apparaat aan moet zeg maar)quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:25 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ja goed zijn die he!
Kuuksvoor goeie echo!
Mignonnevoor goeie combinatietestecho! Kijk je zelf ook heel technisch naar zo'n echo nu, of kun je dat uitzetten?
maar dat is story of their life met de standaardenquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:13 schreef Buurpoes het volgende:
Mignonne, de standaard (pijnbestrijding bij bevallingen voor gyn en anesthesist) heeft het al sinds 2008 over laag doseren en dat de pomp aan kan (moet!) blijven tijdens uitdrijving. Het is werkelijk om te huilen dat men dat in 2015 nog steeds deze standaard niet opvolgt.
nu wou ik dat ik dat weet over mijn kind, en dat ik wist wat dat betekend!quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja het gaat over mn eigen kind dus dat blijft gewoon spannend en héél anders dan de echo van iemand anders. Verder is echoscopie echt een vak op zich waar jk maar een heeeeeeeel klein beetje van beheers (ik weet hoe t apparaat aan moet zeg maar)maar goed jk merk idd wel dat mij nu andere dingen opvallen ja, dat wel. Ik heb ook heel bewust voor een bepaalde echoscopist gekozen.
Ik merkte dat ik toch wdl een beetje opgelucht was om te zien dat de hersentjes er jn aanleg goed uitzagen, dat de grote vaten bij het hart mooi kruisten en dat t kind 3 ns-vaten heeft. Toch een beetje een mini-SEO zo![]()
Estrys wat heerlijk!!!
nee joh! bij de eerste twee wist ik dat ook allemaal niet hoor.de spanning vooraf en de opluchting na afloop van de echo is psies t zelfde.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nu wou ik dat ik dat weet over mijn kind, en dat ik wist wat dat betekend!
De Duutser heeft de baby vandaag voor het eerst gevoeld. Heel zachtjes, dat wel. Toch tof!
Ja, dat snap ik!quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
nee joh! bij de eerste twee wist ik dat ook allemaal niet hoor.de spanning vooraf en de opluchting na afloop van de echo is psies t zelfde.
hier placenta aan de voorwand trouwens, net als bij de tweede. zal dus wel een poos duren voordat ik iets voel.
Die van mij heeft boerenhanden volgens mij. Hij legt zijn hand op mijn buik, ik leg mijn hand op zijn hand en ik voel de baby schoppen maar meneer voelt helemaal niks.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nu wou ik dat ik dat weet over mijn kind, en dat ik wist wat dat betekend!
De Duutser heeft de baby vandaag voor het eerst gevoeld. Heel zachtjes, dat wel. Toch tof!
op zich wel maar locatie van placenta maakt wel verschil. De eerste voelde ik met 17 weken, toen lag placenta achter. de tweede voelde ik met 21 weken, toen lag ie voor. Dus ik stel me maar in op laat voelen, kan t alleen meevallen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik!![]()
Zou je een derde kind trouwens niet sowieso eerder voelen?
haha wie weet wie weet!quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:13 schreef klumsy het volgende:
Hier ligt net als de vorige keer de placenta weer voor... Lola voelde ik alleen pas rond de 23-24 weken en Frits al heel vroeg, voor m'n gevoel al vanaf 11 weken, dus wie weer Mignonne
Die initialen zeggen mij niets nee. Ik ben bij de VEP geweest, bij de meneer uit Maltaquote:Op dinsdag 21 april 2015 20:08 schreef Mariposas het volgende:
Bij mij was dat ook zo bij de combinatietest, dat het hartje en de hersens werden bekeken, daardoor maakte ik me sowieso al minder zorgen voor de SEO. Ik heb ze beiden gehad bij LvdZ, zegt je dat wat mignonne?
Zelfs bij de pretecho is van alles gemeten en bekeken (beroepsdeformatie of om de tijd nuttig door te komen?).
Het schoppen valt bij mij niet te missen door m'n man, want zodra ik de 1e beweging voelde met 17 weken zag ik m'n buik al bewegen.
Alleen mijn man is niet zo'n geduldige buikvoeler. Hij denkt dat de baby op commando schopt of onafgebroken bezig is (thank god, no). Maar volgens mij vindt hij het ook een beetje freaky.
hoe gaat het met je vriendin? Heeft het doorgezet?quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:30 schreef Nikooos het volgende:
Vandaag alsnog het bed op klossen gezet. Nu heb ik hoogtevrees
Kan ie niet opgeknapt worden?quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:45 schreef tharealmb het volgende:
Hier krijgen we de buggy waar mijn vriendin ook nog ingelegen heeftdus echt nieuw krijgt de baby het niet.
We hebben ook een kinderstoel gekregen, maar hoorde vandaag dat die niet veilig genoeg meer zou zijn volgens mijn vriendin. Dus daar moeten we wel even naar op zoek. We willen met Koningsdag even op de sneup gaan eigenlijk
quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:30 schreef Nikooos het volgende:
quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:30 schreef Nikooos het volgende:
Ah, ik ook bij de VEP maar soberso geen meneer.quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die initialen zeggen mij niets nee. Ik ben bij de VEP geweest, bij de meneer uit Malta
Jaa ik heb zo'n zin in Koningsdag! Ik ga naar Amsterdam en dan naar de betere wijken, kun je soms zulke gave dingen vinden! Ik hoop op tof houten speelgoed enzo. De weersvoorspellingen zijn alleen kut.quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:31 schreef Daui het volgende:
[..]
Kan ie niet opgeknapt worden?
Envoor de koningsdag rommelmarkt
Aahwquote:Op dinsdag 21 april 2015 20:30 schreef Nikooos het volgende:
vlot het een beetje? Ik was vorige week bij mijn 38 weken zwangere buurvrouw en die woont echt in een bouwput. Ze had wel heel optimistisch het bevalbad al staan in het enige leefbare hoekje van het huis. Ik vond haar hormonen heel dapper, en moest ook aan jou denkenquote:Op dinsdag 21 april 2015 20:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij gaan ook klussen op koningsdag
Oh boy! Nou, met 38 weken zijn we de bouwput-fase echt wel voorbij, daar komen we nu langzaam uit (eerste stucwerk is vandaag gedaanquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vlot het een beetje? Ik was vorige week bij mijn 38 weken zwangere buurvrouw en die woont echt in een bouwput. Ze had wel heel optimistisch het bevalbad al staan in het enige leefbare hoekje van het huis. Ik vond haar hormonen heel dapper, en moest ook aan jou denken
denk dat het soberso niet ging gebeuren vóór de klossen stonden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
hoe gaat het met je vriendin? Heeft het doorgezet?
Wens dr alvast alle succes! En jij natuurlijk ook!quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:08 schreef Nikooos het volgende:
[..]
denk dat het soberso niet ging gebeuren vóór de klossen stonden.
Maar het werd wel weer rustiger vanavond. Ze ligt nu weer lekker in bad.
oh, gelukkig! Lekker opbouwen nuquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Oh boy! Nou, met 38 weken zijn we de bouwput-fase echt wel voorbij, daar komen we nu langzaam uit (eerste stucwerk is vandaag gedaan), dus daar ben ik niet zo bang voor. Gaat best vlot nu
wij hopen niets te doen op koningsdag. Dat vinden we beiden geen leuke datum.quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:45 schreef JantinaGr het volgende:
Wij doen lekker niets op koningsdag.![]()
Ja, ik ga op zolder klussen.
Thnx! Ga jij eerst maar voor die stickerquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:10 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wens dr alvast alle succes! En jij natuurlijk ook!
Kan ik mij iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:30 schreef Nikooos het volgende:
[..]
wij hopen niets te doen op koningsdag. Dat vinden we beiden geen leuke datum.
Je kunt nog heus eerder hoorquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:32 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Thnx! Ga jij eerst maar voor die sticker
quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:22 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Mag van mij ook. Ben nieuwsgierig naar m'n meisje
Hier een jonger zusje. Toen mijn zus haar oudste kreeg was ik net 12, ze heeft het met een film van d'r vakantie verteld toen. En ik kreeg de vraag of ik peettante wilde worden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:01 schreef Bloesem. het volgende:
Suf vraagje he: zijn hier meer mensen met hele jonge broertjes en zusjes? En zo ja, hoe hebben jullie het hen verteld? Heel jong is in dit geval 11.. Het is voor mij (ivm de situatie die ik hier niet kan plaatsen nog ivm herkenbaarheid) heel belangrijk om ze hierbij te betrekken, dus ik wil graag iets bijzonders voor ze doen. Maar wat?? Ik denk er al weken over na, maar er komt niks..
*Onderkaak klettert op toetsenbord*quote:Maar 't is drama inderdaad. Ik kreeg hier een keer bij de huisarts mijn spiraal niet mee bij de apotheek "want ik was niet getrouwd en zou dus toch geen gemeenschap moeten hebben".![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag mijn baas ingelicht, die reageerde gelukkig heel relaxed. Had hem een email gestuurd. (want als nachtdienster zie ik die man zelden IRL)
Een collega van me is ook bijna gelijk met mij zwanger, dus had er ingezet: (welliswaar met een knipoog erachter) "sorry alvast voor eventuele roosterproblemen aan het einde van het jaar" Hij zei: "Ja dat meen je toch niet serieus he, die sorry? Want het is alleen maar leuk! Dat komt altijd wel goed!" En hoewel ik het natuurlijk niet serieus meende (het zal me eigenlijk werkelijk een serieuze klootzorg zijn, maar dat zei ik er dan weer niet bij, hihi), was het wel fijn om te horen.
En die blik en reacties van mensen als je zegt dat je al bijna 15 weken zwanger bent![]()
Da's blijkbaar echt superlaat! (weet ik dat joh....) Ben nu wel helemaal klaar met het visueel buikverkleinen, dus ben blij dat het out in the open is nu! Overdag valt het niet erg op, maar na het avondeten issie ineens fokking huge! (vinnik zelf dan he)
En dat mensen eerst je buik scannen als je binnenkomt, dat vinnik zo grappig, want dat kan ook niet onopvallend he....![]()
Dit was de termijnecho inderdaad. Gisterenavond in de auto had ik een klein moment van eh.. Ja jemig! Deze baby komt straks echt.. OMG! Dat gevoel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:25 schreef Malteser het volgende:
Ik las goede echo's en wisselweken.
Kuukske: fijn dat de echo goed was. En toch weer twee dagen vooruit gezet. Vorige keer een week terug toch? Was dit nu de termijnecho?
Hier vandaag een drukke dag maar morgen niks op de planning. Ben nog steeds thuis van het werk op advies van de vk en de psych ivm spugen en mentale gesteldheid en ik besef me na zo'n drukke dag weer hoe hard ik de rust nodig heb.
Las iets over de baby voelen. Ik ben nu 18w3d en ik voel alleen wat geborrel af en toe. Darmen? Wil de baby zo graag voelen maar ja, wat moet ik nu precies voelen? Placenta ligt achter.
de eerste keer dat ik het voelde leek het bij mij op geborrelquote:Op dinsdag 21 april 2015 22:25 schreef Malteser het volgende:
Las iets over de baby voelen. Ik ben nu 18w3d en ik voel alleen wat geborrel af en toe. Darmen? Wil de baby zo graag voelen maar ja, wat moet ik nu precies voelen? Placenta ligt achter.
quote:Op woensdag 22 april 2015 07:52 schreef Kuukske het volgende:
2 dagen! Maar ja ze pakte maar buisjes joh.. En ik kijk ook nooit. Ik ben altijd geneigd om degene die me moet prikken m'n hele levensverhaal te vertellen als afleiding.
Bij mij ligt er duidelijk een kokosnoot boven mn schaambeenquote:Op woensdag 22 april 2015 07:05 schreef klumsy het volgende:
Vlindur is morgen toch?
Straks weer controle, heb m'n schoonzus maar ingeschakeld om me even te brengen,
Want m'n bekken wil niet meer... Ben benieuwd hoe of Frits al vast ligt.
Kun je dat zelf voelen? Krijg wel van iedereen te horen dat m'n buik een stuk lager zitm'n schoonmoeder blijft volhouden dat het een Koningsdag kindje gaat worden...
Mijn man is zo'n Harry. Die zou dat dan ook niet durven zeggen.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:35 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
![]()
ik ben heel makkelijk te prikken, mijn vaten liggen gewoon stil niet van die rollers en ze liggen echt bovenop mn arm. Stuwen is eigenlijk vooral voor de vormprikkers worden daar altijd heul blij van
![]()
Ik heb zelf ook als prikker gewerkt en sommige mensen mén![]()
mensen met een donkere huid hebben vaak een wat stuggere huid en ik heb echt mensen gehad waarbij het bijna voelt alsof je door leer heen prikt ofzo, heel bizar
of van die diepliggende vaten die dan ook nog eens wegrollen
![]()
maar het allerergste zijn de mensen die eigenlijk niet tegen prikken kunnen maar dat dan níet even zeggen en vervolgens voorover uit die stoel komen vallen. Fijn Harry... bedankt.
quote:Op woensdag 22 april 2015 08:43 schreef Vlindur het volgende:
Moeten er om 07:00 al zijn, dus ik kom updaten vanuit het ziekenhuis
Doe denk ik dit keer geen livebevalling hoor, kom het wel weer zelf melden
Mn man is vandaag gewoon naar zn werkquote:Op woensdag 22 april 2015 08:44 schreef Kuukske het volgende:
Spannend Vlindur!! Bijzondere dag vandaag met z'n viertjes? Maken jullie er wat van samen?
Ik kreeg daar echt de vlekken vanquote:Op woensdag 22 april 2015 08:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn man is zo'n Harry. Die zou dat dan ook niet durven zeggen.
quote:Op woensdag 22 april 2015 08:35 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
![]()
ik ben heel makkelijk te prikken, mijn vaten liggen gewoon stil niet van die rollers en ze liggen echt bovenop mn arm. Stuwen is eigenlijk vooral voor de vormprikkers worden daar altijd heul blij van
![]()
mensen met een donkere huid hebben vaak een wat stuggere huid en ik heb echt mensen gehad waarbij het bijna voelt alsof je door leer heen prikt ofzo, heel bizar
![]()
maar het allerergste zijn de mensen die eigenlijk niet tegen prikken kunnen maar dat dan níet even zeggen en vervolgens voorover uit die stoel komen vallen. Fijn Harry... bedankt.
Nieuw dekje voor de autostoel zou al 80 euro zijn volgens de verkoper. Verder vind ik het altijd lastig inschatten... Hoe weet je of het nog sterk is? 27 jaar oud plastic is maar afwachten...quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:31 schreef Daui het volgende:
[..]
Kan ie niet opgeknapt worden?
Envoor de koningsdag rommelmarkt
Tegenwoordig zou ik het zelfs zeggen als ze even in mijn arm knijpen ofzo...quote:Op woensdag 22 april 2015 08:35 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Whatever you do, don't look down!quote:Op woensdag 22 april 2015 09:01 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Tegenwoordig zou ik het zelfs zeggen als ze even in mijn arm knijpen ofzo...
Staat ook op het bevalplan dat mijn verdedigingsmechanisme qua flauwvallen nogal 'goed' werkt
Spannend. Veel plezier vandaag!quote:Op woensdag 22 april 2015 08:43 schreef Vlindur het volgende:
Moeten er om 07:00 al zijn, dus ik kom updaten vanuit het ziekenhuis
Doe denk ik dit keer geen livebevalling hoor, kom het wel weer zelf melden
quote:Op woensdag 22 april 2015 09:16 schreef Nikooos het volgende:
[..]
[..]
Maar ik wil wel de navelstreng doorknippen. Dat is mijnuitdaging
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gister controle gehad en ik was benieuwd hoe hij zou liggen. Ik heb namelijk sinds eergister het idee dat ik een hoofd in mijn bovenbuik tegenkom in plaats van billen, en dat klopt: hij is gedraaid. Hij maakt het prima daarbinnen, heeft een behoorlijk zwembad ter beschikking en groeit gestaag door op P85. De datum voor de keizersnee is voorlopig vastgelegd en ik ben heel benieuwd of deze wel wacht op zijn geplande verjaardag. Thijs vond 21 juli niet zo'n goed idee namelijk en kwam op 12 juli (ik was 28 juli uitgerekend).
Met mij en mijn vervelende ingewanden gaat het trouwens prima, ik voel me goed, het ijzerinfuus heeft me deugd gedaan en ik heb helemaal niks te klagen.
[ Bericht 14% gewijzigd door McLaura op 22-04-2015 10:43:54 ]And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
slapen, in bad gaan, poepen zonder bang te zijn dat je ingewanden in de pot vallen, plassen zonder het gevoel te hebben dat er accuzuur uit je blaas komt, nog een keer in bad gaan, en nog extra bewust genieten van de allerlaatste schopjes in je buik uiteraardquote:Op woensdag 22 april 2015 09:31 schreef Limone het volgende:
Wat een bijzondere dag, Vlindur! Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen.![]()
Veel plezier met badderen.
Gefeliciteerd L-E!
quote:Op woensdag 22 april 2015 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
slapen, in bad gaan, poepen zonder bang te zijn dat je ingewanden in de pot vallen, plassen zonder het gevoel te hebben dat er accuzuur uit je blaas komt, nog een keer in bad gaan, en nog extra bewust genieten van de allerlaatste schopjes in je buik uiteraard
[..]
slapen, in bad gaan, poepen zonder bang te zijn dat je ingewanden in de pot vallen, plassen zonder het gevoel te hebben dat er accuzuur uit je blaas komt, nog een keer in bad gaan, en nog extra bewust genieten van de allerlaatste schopjes in je buik uiteraard
[..]
Mijn man, die flauw viel bij een verhaal over de bevalling bij de zwangerschapsgymquote:Op woensdag 22 april 2015 09:16 schreef Nikooos het volgende:
[..]
[..]
Maar ik wil wel de navelstreng doorknippen. Dat is mijnuitdaging
Lekker ding ben je ookquote:Op woensdag 22 april 2015 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je maakt me bangquote:Op woensdag 22 april 2015 10:25 schreef Fuente het volgende:
Hier wordt mijn vriend een beetje voorbereid op eventueel bevallen zonder hulp. De bevalling van Merel was een enorme stortbevalling (van begin tot einde 1 uur en 40 minuten waarbij van 5 cm naar baby eruit in 15 minuten). De kans zit erin dat we ziekenhuis sowieso niet redden en de gyn zegt dat we in dat geval de verloskundige moeten bellen en dan maar hopen dat die op tijd is. Ik maak me er niet druk om, ze zeggen dat zulke bevallingen eigenlijk altijd goed gaan. Maar vriend is zich wat aan het inlezen voor de 'wat als' en aangezien hij bij de vorige 2 niet tussen mijn benen durfde te kijken knijpt hij 'm wel een beetje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder succes voor Vlinder (morgen al!) en Nikoos (je dochter komt er snel aan!).
Eerder kon je in onze woonplaats in het ziekenhuis bevallen. Sinds afgelopen november hebben ze dat verplaatst en moet ik of naar Enschede of naar Almelo. Almelo is dichterbij en is in de meest gunstige omstandigheden (nacht, geen verkeer) 20 minuten rijden. Overdag zou het een ramp zijn qua verkeer.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:27 schreef L-E het volgende:
[..]
Je maakt me bangHier ook een stortbevalling bij de eerste. Wonen jullie ver van het zkhs? Waarom niet sowieso inzetten op een thuisbevalling eigenlijk?
je hebt sowieso altijd wel wat schaafwondjes daar onder zeg maar. En soms heb je hechtingen nodig. Als er urine langsloopt is dat wel pijnlijk, maar tip van de kraam was hier om dus met een spuitbidon water erop te spuiten als je plast, dat is echt heerlijkquote:Op woensdag 22 april 2015 10:37 schreef Minarosa het volgende:
Wat is precies het probleem met plassen na de bevalling, waarom doet dat zo'n pijn? (wil ik dit weten)
Vlinder, bijzondere dag! En morgen helemaal!![]()
Laura klinkt ook als goed bericht.
Je plasgaatje zit niet zover van het andere gaatje zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 22 april 2015 10:37 schreef Minarosa het volgende:
Wat is precies het probleem met plassen na de bevalling, waarom doet dat zo'n pijn? (wil ik dit weten)
Wil je niet weten inderdaad.... maar geloof de vlos of kraam als ze zeggen dat je het de eerste keer het beste onder de douche meteen kan proberenquote:Op woensdag 22 april 2015 10:37 schreef Minarosa het volgende:
Het is ook heel speciaal. Echt.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:50 schreef Mariposas het volgende:
Ik krijg zo'n zin in bevallen als ik dit allemaal lees.![]()
En ik bedoel het niet eens sarcastisch.![]()
Wat ook helpt is om voorover te leunen bij het plassen. Bijvoorbeeld met je ellebogen op je knieën zeg maar. Wellicht niet optimaal voor je blaas even, maar ach.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:37 schreef Minarosa het volgende:
Eerste keer poepen is nog enger. Voelt alsof al je ingewanden er dan uit vallen...quote:Op woensdag 22 april 2015 10:37 schreef Minarosa het volgende:
Wat een toffe foto en leuk dat je zo mee kan leven!quote:Op woensdag 22 april 2015 09:42 schreef McLaura het volgende:
Ik zit op afstand mee te genieten met Vlindur. We hebben gisteren samen wat laatste baby-dingen gedaan en de allerlaatste 'wij zijn allebei zwanger'-foto gemaakt. Als we elkaar weer zien, is ze g
Ik heb gister controle gehad en ik was benieuwd hoe hij zou liggen. Ik heb namelijk sinds eergister het idee dat ik een hoofd in mijn bovenbuik tegenkom in plaats van billen, en dat klopt: hij is gedraaid. Hij maakt het prima daarbinnen, heeft een behoorlijk zwembad ter beschikking en groeit gestaag door op P85. De datum voor de keizersnee is voorlopig vastgelegd en ik ben heel benieuwd of deze wel wacht op zijn geplande verjaardag. Thijs vond 21 juli niet zo'n goed idee namelijk en kwam op 12 juli (ik was 28 juli uitgerekend).
Met mij en mijn vervelende ingewanden gaat het trouwens prima, ik voel me goed, het ijzerinfuus heeft me deugd gedaan en ik heb helemaal niks te klagen.
quote:Op woensdag 22 april 2015 10:36 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben er ook nog hoor.
Heftige avond achter de rug gisteren, maar goed, er is wel wat resultaat:Wat fijn dat de wil er is! Dat is de eerste stap. FijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder succes voor Vlinder (morgen al!) en Nikoos (je dochter komt er snel aan!).![]()
Als ik dingen als 'derdegraads ruptuur' lees, heb ik er helemaal geen zin in juistquote:Op woensdag 22 april 2015 10:50 schreef Mariposas het volgende:
Ik krijg zo'n zin in bevallen als ik dit allemaal lees.![]()
En ik bedoel het niet eens sarcastisch.![]()
Ik moest plassen in het ziekenhuis voordat ik naar huis mochtquote:Op woensdag 22 april 2015 10:47 schreef Lijnloos het volgende:
Wil je niet weten inderdaad.... maar geloof de vlos of kraam als ze zeggen dat je het de eerste keer het beste onder de douche meteen kan proberen
Dat heb ik gelukkig niet gehad...quote:Op woensdag 22 april 2015 10:57 schreef Burdie het volgende:
Eerste keer poepen is nog enger. Voelt alsof al je ingewanden er dan uit vallen... .
Het waren maar drie hechtingenquote:Op woensdag 22 april 2015 11:39 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Als ik dingen als 'derdegraads ruptuur' lees, heb ik er helemaal geen zin in juist[ afbeelding ]
Vlindur, succes gewenst morgen!
Ja dat laatste mogen ze wel zeggen na de bevalling.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Eerste keer poepen is nog enger. Voelt alsof al je ingewanden er dan uit vallen...![]()
.
Plassen vond ik overigens geen pijn doen, hooguit wat branderig, maar als je met een bekertje wat water er overheen plenst, merk je dat nauwelijks.
Zo klinkt het al minder dramatischquote:Op woensdag 22 april 2015 12:08 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het waren maar drie hechtingenstelt niks voor joh.
Zou het zo weer doen, o wacht
quote:Op woensdag 22 april 2015 12:37 schreef Estrys het volgende:
Bevallen is net als schilderen op nummer van Ravensburger: iedereen kan het. De een doet het alleen wat minder netjes dan de ander
Ik heb er ook nog niet al te veel zin in. Had het er gister met de Duutser over, en die had het over dat het een kans is om je grenzen op te zoeken. Mijn antwoord: "Ik hou niet zo van mijn grenzen..."quote:Op woensdag 22 april 2015 12:22 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Zo klinkt het al minder dramatisch
Nou ja, ik ben er wel een beetje bang voor. Ik ben al niet zo goed met pijn en het idee dat je van voor naar achter uit kan scheuren... tja![]()
Maar goed, misschien valt het allemaal mee!
Plassen onder de douche is grappig. En stolsels heb ik niet gezien.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:21 schreef pinquit het volgende:
Jongens hou es op![]()
Niet dat ik t wil ontkennen ofzo, maar er gewoon nog ff niet over nadenken
Geen enkele moeite mee.quote:Op woensdag 22 april 2015 12:40 schreef Vlindur het volgende:
Poepen en plassen tijdens weeen vond ik trouwens ook best een uitdaging![]()
Fijn!quote:Op woensdag 22 april 2015 12:58 schreef klumsy het volgende:
Hier helemaal goedgekeurd! Frits is ingedaald en ligt vastze hoopte voor mij dat vanavond m'n vliezen gaan breken.
Over het gewicht wilde ze liever geen uitspraak doen ( oftewel ik wil je niet bang maken)
Bevallen is net als schilderen op nummer van Ravensburger: iedereen kan het. De een doet het alleen wat minder netjes dan de ander
Het autostoeltje is 27 jaar oud? Dan zou ik toch wel een nieuwe halen hoor, ik kan me niet indenken dat die nog aan de wettelijke veiligheidseisen voldoet.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:52 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Nieuw dekje voor de autostoel zou al 80 euro zijn volgens de verkoper. Verder vind ik het altijd lastig inschatten... Hoe weet je of het nog sterk is? 27 jaar oud plastic is maar afwachten...
Al verdenk ik mijn vriendin + schoonmoeder er ook van dat ze gewoon een nieuwe willen halen, omdat de kleur ze niet aanstaat (wit, bekleding is wit met gekleurde streepjes).
Volgens mij ging het om de kinderstoelquote:Op woensdag 22 april 2015 13:26 schreef LuDann het volgende:
Het autostoeltje is 27 jaar oud? Dan zou ik toch wel een nieuwe halen hoor, ik kan me niet indenken dat die nog aan de wettelijke veiligheidseisen voldoet.
quote:Op woensdag 22 april 2015 13:30 schreef LuDann het volgende:
Even volkomen offtopic, maar ik ben supertrots op mijn vent.
Kreeg net bericht dat hij in het vliegtuig een man eerste hulp heeft verleend. Er was geen dokter aan boord en hij is een zogenaamde 'oxygen provider' (ivm duiken). Een noodlanding is voorkomen omdat de man kennelijk weer opknapte. Ik heb verder nog niks gehoord van wat er nu aan de hand was, maar hij zal nog bericht krijgen van de luchtvaartmaatschappij over een bedankje ofzo.
Oh oke, omdat er iets staat over een nieuw dekje voor de autostoel... Ik dacht al.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:30 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Volgens mij ging het om de kinderstoel
Ik zou een plastic kinderstoel die al zo oud is ook niet gaan opknappen hoor, voor 15 euro heb je een nieuwe bij de Ikea. Een houten is een ander verhaal natuurlijk, met een lik verf kun je er dan heel wat van maken.
Aanstaande, we gaan over een paar weekjes trouwen.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:32 schreef mousemicky het volgende:
LuDann, wat fijn dat je man/vriend (?) heeft kunnen helpen! Ik zou ook trots zijn hoor.
Fijn Mina! Ik denk dat jouw lichaam gewoon een hele fijne plek is voor baby
Disclaimer: En nee, hier bedoel ik natuurlijk niet mee dat lichte baby's het niet fijn vinden bij hun moeders... (ik had zelf een lichtgewicht). Die hebben het gewoon te druk met oefeningen doen, workout in the womb ofzo... MAW, je hebt er zelf niet zo veel invloed op.
Deze uitleg heeft mijn vent ook gehad. Hij trok heeeeeeel wit weg.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:31 schreef mignonne het volgende:
@Fuente, fijn dat je je verder niet zo druk maakt, dat scheelt een heleboel. Die baby komt er vast wel uit. Je vriend hoeft daar verder niets voor te doen, behalve hooguit zorgen dat kind niet op de grond plettert bijvoorbeeld. Verder zou ik gewoon van de navelstreng afblijven totdat de verloskundige er is.
Geen klemmen plaatsen, en zeker niet door gaan knippen als er nog geen klemmen op staan. De placenta kan gewoon geboren worden als de navelstreng nog heel is, dat is geen enkel probleem. (en als die niet komt maar je hebt wel t gevoel dat er iets in de ingang 'ligt', kun je ook gehurkt een keertje persen, dan kukelt ie dr wel uit)
Maar goed, intacte navelstreng kan écht geen kwaad, gehannes aan een navelstreng die niet goed afgebonden is of met niet-steriele scharen enzo kan wél kwaad, dus kortom, niet doen.
En voor je vriend verder, kruiken maken op moment dat bij jou de weeën beginnen, kleertjes en hydrofielen warm leggen, verwarming aan zetten en zodra baby geboren is goed afdekken/droogwrijven met warme doeken en mutsje op doen. That's all eigenlijk.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 april 2015 13:35 schreef LuDann het volgende:
[..]
Aanstaande, we gaan over een paar weekjes trouwen.![]()
Dank je wel.quote:
Ik ga trouwen met een held.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:36 schreef mousemicky het volgende:
LuDann, o ja, ik wist wel dat er iets bijzonders was. Je verloofde dus
quote:Op woensdag 22 april 2015 13:40 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dank je wel.
[..]
Ik ga trouwen met een held.
quote:Op woensdag 22 april 2015 14:54 schreef Krisvc het volgende:
Over bevallingsleed en daarna
"Ik heb me, vlak na de geboorte van Terrorist nr. 1 een keer verwonderd afgevraagd hoe het kon dat ik me niet meer kon herinneren dat ik een tampon in had. Pas na ettelijke malen trekken aan het touwtje realiseerde ik me dat ik bezig was een hechting uit mijn eigen vlees te trekken. Eigenlijk begrijp ik niet dat Terrorist nr. 2 er nog gekomen is, want na die ervaring is het een klein wonder dat ik manlief nog toegelaten heb tot de betreffende regionen."
jaaa die blog las ik laatst op facebook. Wát een vreselijk jéuk-blogquote:Op woensdag 22 april 2015 14:54 schreef Krisvc het volgende:
Over bevallingsleed en daarna
"Ik heb me, vlak na de geboorte van Terrorist nr. 1 een keer verwonderd afgevraagd hoe het kon dat ik me niet meer kon herinneren dat ik een tampon in had. Pas na ettelijke malen trekken aan het touwtje realiseerde ik me dat ik bezig was een hechting uit mijn eigen vlees te trekken. Eigenlijk begrijp ik niet dat Terrorist nr. 2 er nog gekomen is, want na die ervaring is het een klein wonder dat ik manlief nog toegelaten heb tot de betreffende regionen."
Ja, ik wilde er nog een disclaimer bij zetten dat ik het met de rest eigenlijk niet helemaal eens was. Maar de lachstuip om het hechting trekken won.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
jaaa die blog las ik laatst op facebook. Wát een vreselijk jéuk-blog![]()
prima dat je "blij" bent met 2 kinderen, moet je helemaal zelf weten verder, maar oh ik krijg zo enorm de rillingen van mensen die zo over hun kind praten, ook in t kader van een geintje![]()
je hebt ook van die mensen die zo over hun man/vrouw praten echt wth??
Dat snap ik inderdaad ook niet. Naar je kinderen verwijzen als ''parasiterende foetus''... Ieder zijn ding denk ik maar. Ik was zelf al enigszins geïrriteerd toen een huisarts op de spoedpost mij verbeterde toen ik het over mijn baby had; ''in dit stadium is het nog geen baby mevrouw, we noemen dat een vrucht''.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
jaaa die blog las ik laatst op facebook. Wát een vreselijk jéuk-blog![]()
prima dat je "blij" bent met 2 kinderen, moet je helemaal zelf weten verder, maar oh ik krijg zo enorm de rillingen van mensen die zo over hun kind praten, ook in t kader van een geintje![]()
je hebt ook van die mensen die zo over hun man/vrouw praten echt wth??
Bij mij was de angst weg toen het zover was. Ik was die dikke, onhandige buik zo ongelooflijk zat dat ik bijna juichend aan de bevalling ben begonnen.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:01 schreef bloes85 het volgende:
nu durf ik ook niet meer, het lijkt nog zo ver weg maar er is geen weg terug
mijn begeleider zei toen ik vertelde dat ik zwanger was dat er nu een alien in m'n buik zat...quote:Op woensdag 22 april 2015 15:10 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad ook niet. Naar je kinderen verwijzen als ''parasiterende foetus''... Ieder zijn ding denk ik maar. Ik was zelf al enigszins geïrriteerd toen een huisarts op de spoedpost mij verbeterde toen ik het over mijn baby had; ''in dit stadium is het nog geen baby mevrouw, we noemen dat een vrucht''.
Kan me niet schelen hoe je het noemt, voor mij is het toch echt gewoon een baby ongeacht de technische term. Een VK noemde het ook al een klein parasietje, mja dat was meer omdat ik toen erg zien was van de ochtendmisselijkheid. Alsnog had ik ook weer dat gevoel van ''Mijn baby is heul geen parasiet!![]()
''
Beetje overdreven misschien, maar zo voel ik dat.
Vond je dat vervelend?quote:Op woensdag 22 april 2015 15:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
mijn begeleider zei toen ik vertelde dat ik zwanger was dat er nu een alien in m'n buik zat...
hij is sowieso een beetje 'awkward' , dus ik had al op zoiets gerekend. Het is meer gek door de machtsverhoudingen...quote:
In die positie is het wel wat vreemd inderdaad ja.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
hij is sowieso een beetje 'awkward' , dus ik had al op zoiets gerekend. Het is meer gek door de machtsverhoudingen...
Soms voelt het ook wel alsof er een alien in m'n buik zit, trouwens.
quote:Op woensdag 22 april 2015 15:35 schreef Skoap het volgende:
Ik was denk ik iets van 18/19 weken zwanger van Luc. En ik zat rustig op de bank met mijn handen op mijn buik. En opeens had ik iets van een hand/ of voet "vast" Ik schrok mij echt helemaal wildEn heb ook nog gegild
(Hoezo sneu) Mijn man heeft mij ook heerlijk staan uitlachen. Maar ik kreeg daar ook een beetje het "alien" gevoel bij
quote:Op woensdag 22 april 2015 15:50 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
ik heb wel ns iemand gehad die er pas heel laat achter kwam dat ze zwanger was. Optie zwangerschap was volstrekt onmogelijk volgens haar zelf dus dat had ze niet eens overwogen. Die is dus naar de huisarts gegaan met de vraag "dokter er beweegt iets in mijn buik"ik vraag me nog steeds af wat voor een bizar gevoel dat wel niet moet zijn als je ervan overtuigd bent dat je niet zwanger kunt zijn. Dat je dan dus écht denkt dat er een of andere bovenmaatse lintworm een feestje geeft ofzo?
quote:Op woensdag 22 april 2015 16:06 schreef Selvaria het volgende:
Lief klein alien-monstertje in mijn buik.Inmiddels ben ik wel gewend aan lichaamsdelen die ineens uit me steken, maar dat was toch wel heel vreemd op het begin, haast een beetje eng. Ik zou het niet waarderen als anderen mijn baby (want zo voelt het, vanaf het begin heb ik het gevoel dat er een baby in m'n buik zit, al was het op dat moment technisch niet de juiste term) parasiet of wat dan ook noemen.
![]()
Zojuist goedgekeurd door de vk! Ik sluit me aan bij twist en Nikooos als saaie zwangere want alles weer volgens het boekje. Baby ligt vibi, dus helemaal top!![]()
Vk zei dat ze dacht dat het een jongetje zou worden omdat ze een mooie beheerste hartslag hoorde toen we gingen luisteren, is dat ergens op gebaseerd?In dat geval zal Mariposas wel wéér gelijk hebben.
quote:Op woensdag 22 april 2015 13:40 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dank je wel.
[..]
Ik ga trouwen met een held.
oh my godquote:Op woensdag 22 april 2015 15:50 schreef mignonne het volgende:
ik heb wel ns iemand gehad die er pas heel laat achter kwam dat ze zwanger was. Optie zwangerschap was volstrekt onmogelijk volgens haar zelf dus dat had ze niet eens overwogen. Die is dus naar de huisarts gegaan met de vraag "dokter er beweegt iets in mijn buik" ik vraag me nog steeds af wat voor een bizar gevoel dat wel niet moet zijn als je ervan overtuigd bent dat je niet zwanger kunt zijn. Dat je dan dus écht denkt dat er een of andere bovenmaatse lintworm een feestje geeft ofzo?
Ik vind het steeds irritanter om achter een bureau te zitten met een groeiende buik: die zit tegen de rand dus als hij groeit moet ik steeds iets verder naar achteren gaan zitten, maar mijn armen zijn nog steeds even lang dus ik moet me meer uitrekken.quote:Op woensdag 22 april 2015 16:33 schreef Krisvc het volgende:
Ik schrik voornamelijk als ik bijvoorbeeld met mijn buik tegen m'n bureaurand zit en precies daar wordt geschopt. Dan voel je ook echt die weerstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |