Echt?! Ongelofeloos.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd waar jij je controles hebt dan. Haha.
Maar 't is drama inderdaad. Ik kreeg hier een keer bij de huisarts mijn spiraal niet mee bij de apotheek "want ik was niet getrouwd en zou dus toch geen gemeenschap moeten hebben".![]()
Als je info hebt over t overstappen: ik hou me aanbevolen.
Dat idee had ik al. Ik woon in K.r.a.b.b.e.d.... Vandaar ook de idiote apothekersassistente dusquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:53 schreef -Spring het volgende:
[..]
Echt?! Ongelofeloos.
Ik zit in Y.e.r.s.e.k.e.
Naar wat ik heb begrepen (ik heb gereformeerde buren aan alle kanten en ik durf te vragen), is het inderdaad niet Gods wil om met zijn "geschenken van leven" te rommelen, tenzij strikt medisch noodzakelijk, dan mag het wel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:56 schreef loveli het volgende:
Uit verloskundig oogpunt is een ruggeprik niet per se het beste wat je kunt doen, maar dat kan mignonne denk ik beter toelichten. Ik weet niet of een gereformeerde verloskundige daar nog extra bedenkingen bij zou kunnen hebben.
Disclaimer: het is ook niet het slechtste wat je kunt doen, anders deden ze het niet.
God is een sadistquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:00 schreef Limone het volgende:
Nuja, God heeft blijkbaar gewild dat het pijn zou doen.
Ja hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:00 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat idee had ik al. Ik woon in K.r.a.b.b.e.d.... Vandaar ook de idiote apothekersassistente dusZie jij de rit naar T... tzt zitten dan? Dat is waar ik wel wat over twijfel; je zit toch snel een uur in de auto..
Vlindur moet eerstquote:
Ik noteer dit even voor tijdens de weeenstormquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:06 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh! God is liefde. En door die pijn voel je dat extra.
In het reformatorisch geloof is God vooral iets wat je moet vrezen. Wel is zo'n dienst bij gewoond toevallig? Mijn broek (of rok eigenlijk, want een broek mocht ik niet aan) zakte er van af.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:06 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh! God is liefde. En door die pijn voel je dat extra.
Oeh, is er iets gaande?quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:07 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Vlindur moet eerst
Maar ik krijg van vrouw nu wel appjes dat ik misschien mijn werk maar goed moet afmaken vandaag.
Oeh, spannend!quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:07 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Vlindur moet eerst
Maar ik krijg van vrouw nu wel appjes dat ik misschien mijn werk maar goed moet afmaken vandaag.
Ze zegt last te hebben van voorweeën en is vandaag erg misselijkheid. Geen idee of dat tekenen kunnen zijn, maar zelf heeft ze er zo'n gevoel over blijkbaar...quote:
Nee en ik zal ook nooit die mazzel hebben.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
In het reformatorisch geloof is God vooral iets wat je moet vrezen. Wel is zo'n dienst bij gewoond toevallig? Mijn broek (of rok eigenlijk, want een broek mocht ik niet aan) zakte er van af.
Men, wat spannend!quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:11 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ze zegt last te hebben van voorweeën en is vandaag erg misselijkheid. Geen idee of dat tekenen kunnen zijn, maar zelf heeft ze er zo'n gevoel over blijkbaar...
Ik wisseldag mee: 12 weken vandaagquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:18 schreef J0ycie88 het volgende:
spannend Nikooos!
hier vandaag wisseldag!! 17 weken
+1quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik wisseldag mee: 12 weken vandaag
Ja, zo ging dat hier ook idd. Krijg je meteen de uitslag van de npm bij die echoquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:28 schreef Kuukske het volgende:
Ah gijn mignonne! Krijg je ook meteen de uitslag? Als het goed is moet ik vanmiddag bloed laten prikken en bij 12 weken de echo laten doen. Dan kunnen ze de echo gegevens schijnbaar meteen inkloppen en omdat het bloed al bekend is tzt wordt de uitslag meteen bekend?
Wel fijn! Vorige keer vond ik dat wachten wel lang durenquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:28 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, zo ging dat hier ook idd. Krijg je meteen de uitslag van de npm bij die echo
Nee. Bij de andere echopraktijk, waar mijn praktijk mee samenwerkt, hier doen ze het wel zo, maar ik heb ervoor gekozen om naar een praktijk in Den Haag te gaan en daar doen ze het dus niet zo, daar doen ze bij 12 weken nekplooi meten + bloed afnemen en later uitslag doorfaxen naar verloskundige. In de echopraktijk waar mijn verloskundige mee samenwerkt komen ook al mijn eigen cliënten, mijn zwangerschap is geen geheim maar ik vond het toch geen fijn idee om straks met mn eigen cliënten in een wachtruimte te zitten ofzo. Vandaar andere praktijk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:28 schreef Kuukske het volgende:
Ah gijn mignonne! Krijg je ook meteen de uitslag? Als het goed is moet ik vanmiddag bloed laten prikken en bij 12 weken de echo laten doen. Dan kunnen ze de echo gegevens schijnbaar meteen inkloppen en omdat het bloed al bekend is tzt wordt de uitslag meteen bekend?
Omdat dat ook gewoon spannend isquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:32 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb vrijdag de combinatietest... Waarom maak ik me daar zo druk om?
Hajje maar van die appel af moeten blijven jonguh!quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:56 schreef loveli het volgende:
Uit verloskundig oogpunt is een ruggeprik niet per se het beste wat je kunt doen, maar dat kan mignonne denk ik beter toelichten. Ik weet niet of een gereformeerde verloskundige daar nog extra bedenkingen bij zou kunnen hebben.
Disclaimer: het is ook niet het slechtste wat je kunt doen, anders deden ze het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In een spoiler voor diegenen die dit gewoonweg niet willen lezen, dat is je goed recht![]()
Verder, milde 'complicatie' kan zijn dat de epiduraal scheef zit waardoor je rechts wel maar links niet verdoofd bent bijvoorbeeld. Das gevalletje beetje jammer![]()
Maar bevallen is zoiets persoonlijks. Jij (ok niet jij loveli maar algemeen) bent degene die het moet doen en niet je verloskundige. Als jij pijnbestrijding wilt, dan wil je dat en dan ben je daar niemand een verklaring over schuldig. Een ruggenprik is geen gunst van je verloskundige die je moet verdienen of iets dergelijks.
Overigens wordt er soms nog wel eens gedacht dat verloskundigen geen ruggenprik willen 'geven' omdat ze dan geen geld zouden kunnen declareren voor de bevalling. Dat is niet waarvanaf het moment dat jij belt dat de bevalling begonnen is, mag een vk die bevalling declareren. Ongeacht of je overgedragen wordt of niet. Kortom, de overdrachten bij 1e bezoek, 2 cm voor pijnstilling zijn juist het 'makkelijkst verdiend'.
:)
Je neemt dan idd een kraambed af bij een verloskundige. Dit dien je idd zelf te regelenquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:49 schreef J0ycie88 het volgende:
Hoe zit dat nu eigenlijk wanneer je een medische indicatie hebt? Dan komt er neem ik aan in de kraamweek toch ook een verloskundige langs wanneer je thuis bent?
Is dit iets wat je zelf moet regelen? Ik ben dit helemaal vergeten te vragen afgelopen controle..
Hoe ver moet dit van te voren? Is het nog van belang dat de verloskundige die je kiest aangesloten is bij het ziekenhuis waar je bevalt?quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je neemt dan idd een kraambed af bij een verloskundige. Dit dien je idd zelf te regelen
Even overleggen met je gyn. Want ik heb het niet zelf hoeven regelen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je neemt dan idd een kraambed af bij een verloskundige. Dit dien je idd zelf te regelen
Ik heb dat toen pas vrij laat geregeld maar je kan het volgens mij al snel doen hoor. Ze willen vaak ook nog een intakegesprek met je houden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Hoe ver moet dit van te voren? Is het nog van belang dat de verloskundige die je kiest aangesloten is bij het ziekenhuis waar je bevalt?
Ah, oke, dat verschilt dus blijkbaar ook nog per zhs. Wist ik niet!quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Even overleggen met je gyn. Want ik heb het niet zelf hoeven regelen.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:26 schreef mignonne het volgende:
en combinatietest gehad net. so far zag alles er keurig uit armpjes en beentjes gezien, voetjes en handjes en het hartje en hersenen zagen er so far ook goed uit. En preliminary geslacht gezien, maar daarover houd ik nog even mn mond tot een week of 16
om 13:20. Tenzij het uitloopt.quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hajje maar van die appel af moeten blijven jonguh!![]()
![]()
Er zitten evengoed als voordelen inderdaad ook nadelen aan de ruggenprik.Oh ja, die spoilerdisclaimer zet je dan ook onder de spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. In een spoiler voor diegenen die dit gewoonweg niet willen lezen, dat is je goed recht![]()
Verder, milde 'complicatie' kan zijn dat de epiduraal scheef zit waardoor je rechts wel maar links niet verdoofd bent bijvoorbeeld. Das gevalletje beetje jammer![]()
Maar bevallen is zoiets persoonlijks. Jij (ok niet jij loveli maar algemeen) bent degene die het moet doen en niet je verloskundige. Als jij pijnbestrijding wilt, dan wil je dat en dan ben je daar niemand een verklaring over schuldig. Een ruggenprik is geen gunst van je verloskundige die je moet verdienen of iets dergelijks.
Overigens wordt er soms nog wel eens gedacht dat verloskundigen geen ruggenprik willen 'geven' omdat ze dan geen geld zouden kunnen declareren voor de bevalling. Dat is niet waarvanaf het moment dat jij belt dat de bevalling begonnen is, mag een vk die bevalling declareren. Ongeacht of je overgedragen wordt of niet. Kortom, de overdrachten bij 1e bezoek, 2 cm voor pijnstilling zijn juist het 'makkelijkst verdiend'.
![]()
Fijn dat je combinatietest goed was! Ik ben ook erg benieuwd naar het geslacht!
En weet je, mss is die hele epi helemaal niet nodig. Die hele fucking ruggenprik werd pas een ding nadat zij er zo moeilijk over deden.We hadden het al een paar keer over de bevalling gehad, maar het woord 'pijnbestrijding' was nog niet gevallen. En toen ik er zelf over begon, deed ze vrij afwijzend.
Wat ik zei, de kans bestaat dat ik m tzt helemaal niet wil, maar als het (medisch gezien) kan, wil ik die mógelijkheid wel graag hebben. En het is idd niet aan haar om mij dit vooraf al te 'ontzeggen'.
SPANNEND!quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:07 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Vlindur moet eerst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |