Als het niet de volle tijd bewolkt en mistig isquote:Op woensdag 22 april 2015 10:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Kan iemand de tijd even vooruit spoelen naar begin juli als ik dit mee ga maken?
Dan ga ik echt janken.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Als het niet de volle tijd bewolkt en mistig is
Precies wat ik dacht.... je moet wel onbewolkt weer hebben wil je dat precies zo kunnen meemaken, en volgens mij is het daar in het hoge noorwegen best vaak regenachtig/bewolkt.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Als het niet de volle tijd bewolkt en mistig is
Zoveel mensen die met grote verwachtingen naar de Noordkaap gaan en geen flikker zien![]()
Best nog wel een understatementquote:Op woensdag 22 april 2015 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht.... je moet wel onbewolkt weer hebben wil je dat precies zo kunnen meemaken, en volgens mij [b][b]is het daar in het hoge noorwegen best vaak regenachtig/bewolkt.[/b][/b]
Komt goed!quote:
Weekje compensatie voor de droogte en dan weer omhoog met de temperatuur.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:00 schreef Dven het volgende:
Nieuwe pluim blijft armoedig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De huidige situatiequote:Het weer staat ook de komende dagen nog in teken van een hogedrukgebied dat zich boven de Britse eilanden ophoudt. Onder invloed van dit hoog kunnen wij nog even genieten van rustig voorjaarsweer met veel zonneschijn en hoge temperaturen voor de tijd van het jaar. Met een noordelijk stroming wordt er wel steeds vochtigere lucht van zee het land binnen geblazen waardoor de ochtenden hier en daar wat grijs kunnen beginnen. Later deze week vindt er dan een overgang plaats naar wisselvalliger lenteweer. Blijft het dan nog wel droog tijdens de Koningsspelen?
Lokaal grijs
Woensdag en donderdag is de aangevoerde Noordzeelucht, die vanuit het noorden ons land binnenstroomt, nog wat vochtiger en worden de lage wolken ook hardnekkiger. Vooral in de noordelijke provincies heeft de zon het dan ook steeds moeilijker. Hier wordt het dan maximaal 10 tot 14 graden bij een matige noordelijke wind. Ondanks de wolkenvelden blijft het wel op de meeste plaatsen droog. Verder naar het zuiden toe in het land breekt de zon vaker door en loopt de temperatuur nog op naar 15 tot 18 graden.
Regen op droge grond
Het eerder genoemde hogedrukgebied, dat zich dus lange tijd in onze omgeving heeft opgehouden, maakt vrijdag plaats voor lagedrukgebieden met bijbehorende regenstoringen die vanaf de Atlantische oceaan het westen van Europa binnentrekken. Vanaf vrijdag draait de wind dan naar het zuidwesten en trekt aan. De bewolking neemt in de loop van de dag toe, maar het is zeker niet koud. Zelfs vlak bij de kust is het een paar graden warmer dan de dagen ervoor met die vrij krachtige zuidwester. Het wordt 15 tot 20 graden, maar de zon krijgt het in de loop van de dag moeilijker en na lange tijd van droogte gaat het later in de middag vanuit het westen regenen. Vanaf het laatste weekend van april is het dan wisselvalliger en wordt het steeds frisser.
Bron
Dit doet mij deugdquote:Op woensdag 22 april 2015 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De huidige situatie
[ afbeelding ]
En de situatie van een natte zondag...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt op de termijn ook 0 verbetering in te komen.
Al eens gevoeld hoe het is om een propellor van een drone in je nek te krijgen?quote:
quote:Op woensdag 22 april 2015 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al eens gevoeld hoe het is om een propellor van een drone in je nek te krijgen?
Dronebeelden zijn mooier met mooi weer, nu neem ik niet eens de moeite meer om naar buiten te gaanquote:Op woensdag 22 april 2015 13:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik gun jullie goed weer natuurlijk. Maar slecht weer in Nederland is dikwijls prima weer hier. En dat gun ik mijzelf nog net iets meer. Daar neem ik drones (letterlijk) voor op de kop toe.
Kom deze kant op danquote:Op woensdag 22 april 2015 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dronebeelden zijn mooier met mooi weer, nu neem ik niet eens de moeite meer om naar buiten te gaan
Gewoon onder je drone gaan hangen, insp. Gadgetquote:Op woensdag 22 april 2015 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als jij mijn vliegticket betaalt wil ik best komen
Batterij gaat dat neit halen, en ik waarschijnlijk ook nietquote:Op woensdag 22 april 2015 13:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon onder je drone gaan hangen, insp. Gadget
Hier wat beelden van een maand of anderhalf / twee geleden hier in de stadquote:Op woensdag 22 april 2015 13:28 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me ook geweldig om dit tussen de 'bergen' te doen
Teveel sim city gespeeldquote:Op woensdag 22 april 2015 13:28 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me ook geweldig om dit tussen de 'bergen' te doen
Het gebrek aan tornado's bij strakblauwe lucht?quote:Op woensdag 22 april 2015 13:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je t niet ziet, dan zie je t niet.
XDquote:Op woensdag 22 april 2015 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gebrek aan tornado's bij strakblauwe lucht?
[ afbeelding ]
Niet helemaal, maar tochquote:Op woensdag 22 april 2015 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn om de NL grafiek hier overheen te projecteren.
Lekker hoorquote:Op woensdag 22 april 2015 13:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet helemaal, maar toch
http://www.worldweatherco(...)lovdiv&city[]=Rhodes
Lemans verdwenenquote:Op woensdag 22 april 2015 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ] Top 500 van forum Weer, Klimaat en Natuurrampen van 01-01-2015 t/m 30-4-2015
nr / aantal posts / gebruiker
001 860 aloa
002 570 Dven
003 356 Nattekat
004 294 Houtenbeen
005 242 Frutsel
006 236 dick_laurent
007 176 GekkePoes
008 172 Ajaxfan
009 154 MaLo
010 152 Koelkastje
[ afbeelding ] Top 500 van forum Weer, Klimaat en Natuurrampen van 01-01-2014 t/m 30-4-2014
nr / aantal posts / gebruiker
001 841 Lemans24
002 752 aloa
003 445 Dven
004 401 Frutsel
005 380 Nattekat
006 239 Koelkastje
007 238 roislecxe
008 233 Straatcommando.
009 228 Fred0w
010 218 INViCTuS
Muah, ik doe het gewoon beter als vorig jaar
24 posts in 8 dagen...
Beter nog. Schiphol, Veliko Tarnovo en Rhodos. VT is overdag warm, 's avonds koel. Rhodos altijd aangenaam. Schiphol altijd kut.quote:
Wie?quote:
Jij, ik, koelkastje, Frutsel en aloa zijn de die hardsquote:Op woensdag 22 april 2015 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie?
INViCTus ook, en dat was niet echt iemand die toevallig om de hoek kwam kijken vorig jaar...
Toevallig de top 5 van heel 2014.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij, ik, koelkastje, Frutsel en aloa zijn de die hards
quote:Op woensdag 22 april 2015 14:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij, ik, koelkastje, Frutsel en aloa zijn de die hards
Leuke woordspelingquote:Op woensdag 22 april 2015 15:22 schreef Koelkastje het volgende:
[..]!
En dan is het storm seizoen nog niet eens begonnen, dan ben ik wel weer wat actiever!
Onbewustquote:
Wil ik ook wel doen. Hopelijk krijgen we dit jaar meer onweer en minder regen want aan overstromingen geen gebrek gehad maar aan goed onweer des te meerquote:Op woensdag 22 april 2015 15:26 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Onbewust!
Maar serieus, dan stap ik bij een serieuze Estofex waarschuwing weer in de auto!
[ afbeelding ]
Heb jij die foto gemaakt?quote:Op woensdag 22 april 2015 15:26 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Onbewust!
Maar serieus, dan stap ik bij een serieuze Estofex waarschuwing weer in de auto!
[ afbeelding ]
Regen kan een onweersbui goed verzieken, vooral als je met camera ergens staatquote:Op woensdag 22 april 2015 15:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Wil ik ook wel doen. Hopelijk krijgen we dit jaar meer onweer en minder regen want aan overstromingen geen gebrek gehad maar aan goed onweer des te meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |