Dat is natuurlijk irrelevant.quote:Op maandag 20 april 2015 11:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook walgelijke reacties.
Die vluchtelingen hebben waarschijnlijk al gruwelijke dingen meegemaakt, ze vluchten niet voor de lol lijkt me.
Ik ben niet zo thuis in de psychologische literatuur, maar ik heb wel eens een studie gelezen die aangaf dat mensen in situaties van 'zelfbedreiging' heftiger reageren op onrecht. Misschien verklaart dat het?quote:
Jij kent zelf die ironie toe. Als ik, volledig onironisch reageer op twee verschillende plekken, bedoel ik mijn reactie op beide plekken exact hetzelfde. Alleen in jouw waarneming bestaat dat onderscheid.quote:Op maandag 20 april 2015 11:36 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Het leven (en dus ook het internet) kent verschillende gradaties van ironie die passen bij verschillende situaties. Facebook is 'echter' dan fok.
Nee, de ironie hangt ook af van de context.quote:Op maandag 20 april 2015 11:38 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Jij kent zelf die ironie toe. Als ik, volledig onironisch reageer op twee verschillende plekken, bedoel ik mijn reactie op beide plekken exact hetzelfde. Alleen in jouw waarneming bestaat dat onderscheid.
Tenzij de ironie, door zinsopbouw, eventuele emoticons of andere hints, duidelijk aanwezig is, zijn beide gevallen hetzelfde.
Maar jijzelf kent de mate van ironie toe aan een 'communicatiekanaal'. Ik kan toch exact hetzelfde bedoelen op facebook en fok?quote:Op maandag 20 april 2015 11:40 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Nee, de ironie hangt ook af van de context.
Net zoals je in de kroeg (hangt ook weer af van welke kroeg) wel holocaustgrappen kunt maken en op visite bij je oma niet.
nah, meer sociale cohesie achtige principes... het is provocatie vs vergeldingquote:Op maandag 20 april 2015 11:37 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in de psychologische literatuur, maar ik heb wel eens een studie gelezen die aangaf dat mensen in situaties van 'zelfbedreiging' heftiger reageren op onrecht. Misschien verklaart dat het?
Dat zou kunnen ja.quote:Op maandag 20 april 2015 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Maar jijzelf kent de mate van ironie toe aan een 'communicatiekanaal'. Ik kan toch exact hetzelfde bedoelen op facebook en fok?
Aangezien je geen weet hebt van de poster, en zijn achtergrond/intelligentie, is het denk ik gevaarlijk aan te nemen dat het ene ironisch bedoeld is en het ander niet.quote:Op maandag 20 april 2015 11:43 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja.
Maar op fok post je onder een ironische username, in een vaak al ironisch gekleurde context, en anoniem.
Op fb post je onder je eigen naam en met je eigen foto.
Nee maar er zomaar vanuit gaat dat het gemeend is, is ook weer zowat he.quote:Op maandag 20 april 2015 11:46 schreef Vanillekwark het volgende:
Echter er zomaar vanuit gaan dat omdat het op FOK! gepost is, dat het niet gemeend is, omdat het in een ironische context geplaatst is, dat vind ik zelf een verkeerde insteek.
Tenzij ik signalen opvang waardoor ik het tegendeel ga denken, surequote:Op maandag 20 april 2015 11:47 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Nee maar er zomaar vanuit gaat dat het gemeend is, is ook weer zowat he.
In dat geval stel ik bij deze dat, gezien je posthistory (alleen al in dit topic), je dit niet meent en het ironisch zegtquote:Op maandag 20 april 2015 11:51 schreef quinoahipster het volgende:
Oke.
In dat geval stel ik bij dezen dat alle Marokkanen in Nederland tegen de muur moeten.
Hoe kom je daarbij? Ik zeg het toch? Ik zie ook nergens smiley's staan, dus ik neem aan dat ik het meen.quote:Op maandag 20 april 2015 11:52 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
In dat geval stel ik bij deze dat, gezien je posthistory (alleen al in dit topic), je dit niet meent en het ironisch zegt
Wees eens eerlijk; zou jij ze missen?quote:Op maandag 20 april 2015 11:51 schreef quinoahipster het volgende:
Oke.
In dat geval stel ik bij dezen dat alle Marokkanen in Nederland tegen de muur moeten.
Blijkbaar heb je mijn vorige posts niet helemaal goed begrepen.quote:Op maandag 20 april 2015 11:53 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Ik zeg het toch? Ik zie ook nergens smiley's staan, dus ik neem aan dat ik het meen.
Heel eerlijk?quote:Op maandag 20 april 2015 11:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk; zou jij ze missen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker weten.quote:Op maandag 20 april 2015 11:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk; zou jij ze missen?
Polen en Mexicanen dealen ook.quote:
Moest ik ook meteen aan denken.quote:Op maandag 20 april 2015 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Doet me hieraan denken:
[ afbeelding ]
Serieus, waarom?quote:Op maandag 20 april 2015 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moest ik ook meteen aan denken.
Ongelofelijk vond ik dat. Ik heb er nog steeds moeite mee te geloven dat er werkelijk mensen rondlopen die zo denken.
What the...quote:Op maandag 20 april 2015 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Doet me hieraan denken:
[ afbeelding ]
Eindconclusie is dat het dus eigenlijk helemaal niet om meningen gaat, maar gewoon om soorten mensen.quote:Op maandag 20 april 2015 12:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Serieus, waarom?
Die geveinste gutmenschenmentaliteit vind ik vele malen erger...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |