gewoon weer slapen? Jij hebt al een kind toch?quote:Op maandag 20 april 2015 08:57 schreef Lijnloos het volgende:
Succes en hopelijk ook veel genieten voor Jagar en Skoap!![]()
Besef over dat er een baby komt.... tja, niet echt maar ik heb er wel zo ongelofelijk veel zin in! Ben heel benieuwd naar de kleine man en wil hem gewoon heel graag vasthouden en knuffelen![]()
En fatsoenlijk slapen, dat lijkt me ook wel fijn. Gewoon weer kunnen omrollen zonder wakker worden, geen zere heupen/spieren, op mijn buik kunnen liggen... dat soort crap waarom ik vannacht ook weer van 3 tot ruim na 5 heb wakker gelegen...
Nou ja, elke 3 uur eruit voor een fles vind ik een beter vooruitzicht dan elk kwartier om willen draaien...quote:Op maandag 20 april 2015 09:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
gewoon weer slapen? Jij hebt al een kind toch?![]()
Ik begin warempel weer wat energie te krijgen![]()
Dat is waar, wat dat betreft is de tijd waarin ik zit wel het fijnst. Nog gewoon slapen en weer wat meer energie.quote:Op maandag 20 april 2015 09:07 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou ja, elke 3 uur eruit voor een fles vind ik een beter vooruitzicht dan elk kwartier om willen draaien...
Snap wat je bedoelt, dat heeft mijn man ook (ik ik zelf ook trouwens!quote:Op maandag 20 april 2015 09:06 schreef Nikooos het volgende:
Ik vind het allemaal nogal raar op het moment. Afgelopen maanden gingen best snel en had ik weinig verantwoordelijkheden behalve voor m'n vrouw zorgen. Maar nu komt het besef dat er een moment komt dat de bevalling begint.. En om mijn f*cking god wat moet ik dan doen?
Ene kant heb ik zoiets van rustig aan. Straks gewoon bijhouden hoe het gaat en dan een keer de verloskundige bellen... Niets aan het handje.
Maar aan de andere kant ben ik bang vanalles te vergeten
Mijn man zou zeggen: 'zorg dat je een armlengte afstand houdt'quote:Op maandag 20 april 2015 10:07 schreef twist02 het volgende:
Jeetje mignonne, wat moet dat een heftige tijd geweest zijn met je meisje!![]()
Iedereen succes en plezier met alle echo's!![]()
Selvaria koude bloemkool hapjes ieuw!Maar fijn dat de babyshower zo leuk was
[..]
Snap wat je bedoelt, dat heeft mijn man ook (ik ik zelf ook trouwens!), maar het komt echt wel goed!
Je komt hier in elk geval over als een lieve zorgzame vent, dus gewoon luisteren naar wat je vrouw wil/nodig heeft.
Haha, dat klinkt intrigerend!quote:Op maandag 20 april 2015 10:11 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn man zou zeggen: 'zorg dat je een armlengte afstand houdt'
De eerste keer ging ik naar hem schreeuwen dat hij zich aan moest kleden voordat de vk kwam. Zegt ie: 'doe maar rustig, dat doe ik zo wel.' Dat zei hij de tweede keer niet meerquote:Op maandag 20 april 2015 10:13 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, dat klinkt intrigerend!![]()
Ik heb nu echt visuals van een agressieve Estrys als ze moet bevallen ofzo, maar dat is vast niet de reden?
Ik heb nog nooit een kraamhulp bij mijn bevallingen gehad. Dus dat zal een nieuwe ervaring worden als ze er dit keer wel bij kan zijn.quote:Op maandag 20 april 2015 10:22 schreef twist02 het volgende:
Haha, "doe maar rustig" zijn wel 3 woorden die je niet tegen een bevallende vrouw moet zeggen ja!Nu ben ik nog nooit bevallen, maar dat kan ik me zomaar voorstellen!
Oh mèn, zo'n bandje is normaal gesproken al irritant vind iklaat staan als je zelf al puffend aan de lijn hangt...!
Famous last words....quote:Op maandag 20 april 2015 10:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
De eerste keer ging ik naar hem schreeuwen dat hij zich aan moest kleden voordat de vk kwam. Zegt ie: 'doe maar rustig, dat doe ik zo wel.' Dat zei hij de tweede keer niet meer![]()
....
quote:Op maandag 20 april 2015 10:26 schreef Krisvc het volgende:
Ik kwam gister een artikel tegen met tips wat een man niet moest doen tijdens een bevalling. Een persoonlijke tip de auteur was om niet een foto te maken van de 3 nagelafdrukken in je hand, om te bewijzen wat voor pijn jij wel niet hebt geleden.
Bij de tweede zei hij na afloop: "nou schat dit hoef je nooit meer mee te maken." Ook geen beste woordkeus. Waardoor hij meteen zei: maar dat zien we nog wel hè.quote:
Post dat artikel eens, klinkt als interessant leesvoer voor man.quote:Op maandag 20 april 2015 10:26 schreef Krisvc het volgende:
Ik kwam gister een artikel tegen met tips wat een man niet moest doen tijdens een bevalling. Een persoonlijke tip de auteur was om niet een foto te maken van de 3 nagelafdrukken in je hand, om te bewijzen wat voor pijn jij wel niet hebt geleden.
Dat. En doe je ring af. We knijpen hardquote:Op maandag 20 april 2015 10:32 schreef Estrys het volgende:
Ik zou vooral niet teveel zeggen. Gewoon er zijn lijkt me al goed. En het je vooral niet persoonlijk aantrekken. En zorgen dat je kleren aan hebt
Ik kan hem niet meer vinden. Ik zal vanavond thuis eens in m'n geschiedenis loeren.quote:Op maandag 20 april 2015 10:28 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Post dat artikel eens, klinkt als interessant leesvoer voor man.
Estrys.![]()
je man! Een wijze les gok ik zo.
Jah die hebben 3 kwartier om op plaats van bestemming te zijn na het telefoontje van hun hoofdkantoor (en daar zit vaak ook nog wat vertraging tussen nog). Krijg je dr van, benen bij elkaar dan volgende keerquote:Op maandag 20 april 2015 10:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een kraamhulp bij mijn bevallingen gehad. Dus dat zal een nieuwe ervaring worden als ze er dit keer wel bij kan zijn.![]()
Komt ze een kwartier na de bevalling binnen: "ah" zegt mijn man, "daar is de mosterd na de maaltijd"
Zal ik de volgende keer eerst de kraamhulp bellen dan?quote:Op maandag 20 april 2015 10:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jah die hebben 3 kwartier om op plaats van bestemming te zijn na het telefoontje van hun hoofdkantoor (en daar zit vaak ook nog wat vertraging tussen nog). Krijg je dr van, benen bij elkaar dan volgende keer
die baby komt er bij jou toch wel uit en je verloskundige verschoont je bed niet dus tsja... prioriteiten hequote:Op maandag 20 april 2015 10:49 schreef Estrys het volgende:
[..]
Zal ik de volgende keer eerst de kraamhulp bellen dan?
Mooie echo !
Ze doen hier geen termijnecho, deze echo is oa bedoeld om de termijn vast te stellen. Volgens mij mat ze dat door de femur te meten. Of door de schedel te meten, een van de 2.quote:Op maandag 20 april 2015 11:04 schreef LuDann het volgende:
Noh, Jagerbeeb.Wat fijn dat alles goed was!
Ik weet dat ze dat in de VS ook weleens doen, een nieuwe UD vaststellen bij de SEO. Zou dat in NL ook weleens gebeuren?
Ah oke.quote:Op maandag 20 april 2015 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ze doen hier geen termijnecho, deze echo is oa bedoeld om de termijn vast te stellen. Volgens mij mat ze dat door de femur te meten. Of door de schedel te meten, een van de 2.
is onzinnig als er al een termijn is gesteld obv vroege echoquote:Op maandag 20 april 2015 11:04 schreef LuDann het volgende:
Noh, Jagerbeeb.Wat fijn dat alles goed was!
Ik weet dat ze dat in de VS ook weleens doen, een nieuwe UD vaststellen bij de SEO. Zou dat in NL ook weleens gebeuren?
schedel + hersenen wslquote:Op maandag 20 april 2015 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ze doen hier geen termijnecho, deze echo is oa bedoeld om de termijn vast te stellen. Volgens mij mat ze dat door de femur te meten. Of door de schedel te meten, een van de 2.
Ja, ben ik met je eens. Ik lees in een Amerikaanse babygroep waar ik meelees regelmatig dat de UD die is vastgesteld bij een termijnecho met de SEO verschoven wordt. Ik stond daar wel van te kijken.quote:Op maandag 20 april 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
is onzinnig als er al een termijn is gesteld obv vroege echo![]()
tot 12 (+6) weken groeien in principe alle baby's precies gelijk, daarom wordt in NL de termijn tussen 10 en 12 gesteld. Daarna treden individuele verschillen op in de groei.
In Rusland krijgen vrouwen elke 1 à 2 weken een echo en wordt de UD ook elke frigging keer aangepastimho ga je daarmee gewoon een wanbeleid tegemoet, want wat dan? Een kind wat in Nederland 38 weken zou zijn maar echoscopisch 34 weken, ga je dan de termijn 4 weken terugzetten? Ik mag hopen van niet toch?
Oh my, dat zou in ons geval idd een heel raar verhaal geworden zijn met een kind met een groeiachterstandquote:Op maandag 20 april 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
is onzinnig als er al een termijn is gesteld obv vroege echo![]()
tot 12 (+6) weken groeien in principe alle baby's precies gelijk, daarom wordt in NL de termijn tussen 10 en 12 gesteld. Daarna treden individuele verschillen op in de groei.
In Rusland krijgen vrouwen elke 1 à 2 weken een echo en wordt de UD ook elke frigging keer aangepastimho ga je daarmee gewoon een wanbeleid tegemoet, want wat dan? Een kind wat in Nederland 38 weken zou zijn maar echoscopisch 34 weken, ga je dan de termijn 4 weken terugzetten? Ik mag hopen van niet toch?
ik snap er geen klap van. ze moeten ook van alles aan lab laten prikken om de zoveel weken. over medicaliseren gesproken zegquote:Op maandag 20 april 2015 11:10 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, ben ik met je eens. Ik lees in een Amerikaanse babygroep waar ik meelees regelmatig dat de UD die is vastgesteld bij een termijnecho met de SEO verschoven wordt. Ik stond daar wel van te kijken.
In Rusland is het nog erger ja?Wat bizar. Hoe kun je dan achterhalen of het kind achterloopt in de groei?
Ik had geen idee, vind het wel interessant dat dat gebeurt. Het zal de hele beleving van de zwangerschap compleet anders maken.quote:Op maandag 20 april 2015 11:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik snap er geen klap van. ze moeten ook van alles aan lab laten prikken om de zoveel weken. over medicaliseren gesproken zegik heb nu een paar keer Russische dames onder controle gehad en ik word echt niet wijs uit die dossiers
![]()
en das niet alleen omdat ik geen Russisch spreek/lees
Wat super fijn Jagar!quote:Op maandag 20 april 2015 10:46 schreef Jag�rtrut het volgende:
Alles zag er goed uit. De echoscopiste was niet zo praterig en maakte me even flink bang toen ze naar het hart aan het kijken was. Ze moest ook flink porren, want het hoofd zat diep in m'n bekken. Deed behoorlijk pijn!
Maar, ik kon het voelen schoppen tijdens de echo, dat was wel tof. Placenta zit hoog en achter.
1 dag naar achter verschoven, 19 weken 3 dagen nu, nieuwe UD 11 september.
Arme L. Een broertje!quote:Op maandag 20 april 2015 11:28 schreef Skoap het volgende:
Nou alles was goed tijdens de echo.
hij lag er prima voor. We hadden echt een paar prachtige beelden. Ik zat helemaalnaar het beeld te staren.
Een jongetje, gefeliciteerd.quote:Op maandag 20 april 2015 11:28 schreef Skoap het volgende:
hij lag er prima voor. We hadden echt een paar prachtige beelden. Ik zat helemaalnaar het beeld te staren.
Ik ben vergeten wie die voorspelling laatst had gedaan, maar die had het goed!
Ja dat wordt nog een dingetje. Ach hij heeft nog even om aan het idee te wennenquote:
quote:Op maandag 20 april 2015 11:28 schreef Skoap het volgende:
Ik ben vergeten wie die voorspelling laatst had gedaan, maar die had het goed!
Wat ik mijn herinner had zij inderdaad een jongen gezegd!quote:Op maandag 20 april 2015 11:35 schreef Krisvc het volgende:
(Hoe had ons orakel Mariposas gesproken? )
De HR-persoon op mijn werk (Nederlandse man) vroeg ook of ik al een mooie datum uitgezocht had. Ik: ik heb het niet voor het kiezen... Hij: neem je geen keizersnede dan? Ik:quote:Op maandag 20 april 2015 11:27 schreef LuDann het volgende:
[..]
Een medestudente uit het Oostblok vroeg me eens of ik voor een keizersnede zou kiezen. Waar zij vandaan komt is dat een privilege. Ik legde haar uit dat dat hier als noodzakelijkheid wordt gezien en niet zozeer als een keuze, dat vond ze erg vreemd.
Die van mij doet dat ook. Heeft het ook over een jongetje de hele tijd. Om het uit te balanceren heb ik het dan ook de hele tijd over een meisje.quote:Op maandag 20 april 2015 11:40 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd Jagar en Skoap
Ik voorzie issues met het geslacht. Mijn vriend is er heilig van overtuigd dat het een jongetje is. Hij wil het echter niet "weten" tot de geboorte, maar hij heeft het steeds over "hij" "hem" en "zoon".
Zul je straks zien dat het een meisje is na de geboorte (daarmee de voorspelling van Mariposas volgend), dan heeft meneer wel een flink schakelmoment daarom..
OUD / Borstvoeding deel 205quote:Op maandag 20 april 2015 11:43 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb trouwens een vraag: Ik ontving van de week een infopakket van de kraamzorg. Het infopakket ging voornamelijk over borstvoeding. Er stond in dat je in de eerste periode borstvoeding niet met bijvoeding uit een fles mag combineren, omdat de speen vs. tepel voor verwarring zou zorgen. Is dat inderdaad zo, en zo ja, hoe lang is die periode dan?
Ik heb altijd geleerd dat je juist snel moet combineren, omdat je kindje anders een speen gaat weigeren. Nu hoef ik niet van dag 1 al met flesjes en kolven in de weer (want ik wil wel graag borstvoeding proberen te geven), maar aan de andere kant is het ook wel zo fijn (ook voor vriend) dat hij ook is een voeding voor zijn rekening kan nemen met gekolfde melk...
Oh een Nederlander zei dat ook echt? Issie met de gouden lepel in de mond geboren ofzo?quote:Op maandag 20 april 2015 11:40 schreef Minarosa het volgende:
[..]
De HR-persoon op mijn werk (Nederlandse man) vroeg ook of ik al een mooie datum uitgezocht had. Ik: ik heb het niet voor het kiezen... Hij: neem je geen keizersnede dan? Ik:![]()
Fijn van je goede echo Jagär!
En een jochie voor Skoap!
Jaa, we hebben het er wel over. Hij zou een meisje ook heel tof vinden, maar voor zijn gevoel is dit kindje een jongetje. Nahjah, we gaan het zien. Als het een meisje is moet hij het er toch ook mee doenquote:Op maandag 20 april 2015 11:44 schreef LuDann het volgende:
[..]
Die van mij doet dat ook. Heeft het ook over een jongetje de hele tijd. Om het uit te balanceren heb ik het dan ook de hele tijd over een meisje.Heb je er al eens met hem over gepraat? Mijn vent vind een meisje uiteindelijk net zo tof als een jongetje, hij doet het een beetje voor de grap ofzo. Beetje a la stereotype ''echte mannen krijgen zonen'' ofzo.
Ik neem aan dat het wel goed zal komen hoor idd. Rationeel zal hij ook wel weten dat de kans 50/50 is. Als de baby er eenmaal is zal het er vast niet meer toe doen.quote:Op maandag 20 april 2015 11:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Jaa, we hebben het er wel over. Hij zou een meisje ook heel tof vinden, maar voor zijn gevoel is dit kindje een jongetje. Nahjah, we gaan het zien. Als het een meisje is moet hij het er toch ook mee doen
Komt goed... Minke was echt in tranen toen we vertelde dat er geen zusje kwam... "Ik wou alleen een baby als het een zusje werd!!!"... Inmiddels vindt ze het wel leuk dat het een broertje wordt.quote:Op maandag 20 april 2015 11:29 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ja dat wordt nog een dingetje. Ach hij heeft nog even om aan het idee te wennen
Jup, een 'native' Nederlander. Sowieso houd ik er niet van als mensen die ik niet goed ken (HR-adviseur, buurman, vage kennissen) vragen naar wensen omtrent de bevalling of tips gaan geven. Nogmaal gesproken bespreken we nooit 'intieme' dingen, is een zwangerschap een vrijbrief om dan ook maar meteen heel persoonlijke dingen te vragen? Dat bespreek ik wel met mijn moeder, vriendinnen, verloskundige en hierquote:Op maandag 20 april 2015 11:46 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh een Nederlander zei dat ook echt? Issie met de gouden lepel in de mond geboren ofzo?
Dit!! Alsof mijn buik ineens publiek bezit is geworden nu er een baby in groeit. Ik ril ervan als mensen dat doen.quote:Op maandag 20 april 2015 12:04 schreef LuDann het volgende:
Enigzins herkenbaar wel. Ik vind het enorm irritant dat mijn buik aanraken nu opeens heel normaal is voor sommige mensen.
Erg he? Ligt er ook wel aan wie het doet, mijn moeder; oke, prima. Maar als een vriend het ongevraagd doe vind ik het behoorlijk ongemakkelijk.quote:Op maandag 20 april 2015 12:05 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dit!! Alsof mijn buik ineens publiek bezit is geworden nu er een baby in groeit. Ik ril ervan als mensen dat doen.
Een jongetje voor Skoap!!
Ik ben er gewoon steeds een beetje beduusd van als het gebeurt. Gisteren een oom van man die me van achteren benaderde zonder dat ik het in de gaten had, achter tegen me aan kwam staan en ineens zijn handen om mijn buik deed. Ik was not amused maar durf dan niks...quote:Op maandag 20 april 2015 12:09 schreef LuDann het volgende:
[..]
Erg he? Ligt er ook wel aan wie het doet, mijn moeder; oke, prima. Maar als een vriend het ongevraagd doe vind ik het behoorlijk ongemakkelijk.
En dan ook nog wachten tot ze beweging voelen. Mijn baby houdt zich doodstil als ik zo gespannen ben met een vreemde hand op mijn buik, die gaat echt niet bewegen dan.
quote:Op maandag 20 april 2015 12:21 schreef Krisvc het volgende:
Ik doe het terug bij mensen die het ongevraagd doen. Vinden ze niet leuk. Nou, ik ook niet.
quote:Op maandag 20 april 2015 12:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb een groepje waarmee ik spelletjes speel (bordspellen ed) en verder zien of spreken we elkaar niet. Puur voor de spellen. Erg gezellig die avonden en verder prima.
Er is er een die echt ELKE keer mijn buik aan moet raken als ik binnen kom. Ze gaat geen stap opzij in de smalle gang voordat ze dat voor elkaar heeft en elke keer kijk ik vanZEG!
Nu was ze iets van 4 kg aangekomen en zei ze in de loop van de avond: "Ik lijk wel zwanger zo!" waarop ik er uit flapte "Mooi, dan kan ik ook ongevraagd aan jouw buik zitten!"
ik kreeg eenvan iedereen, maar het was geloof ik nu wel eens duidelijk
Hehe, wat een goed ideequote:Op maandag 20 april 2015 12:21 schreef Krisvc het volgende:
Ik doe het terug bij mensen die het ongevraagd doen. Vinden ze niet leuk. Nou, ik ook niet.
maar jongens kunnen ook prinsessen verkleedpartijen hebben, toch?quote:Op maandag 20 april 2015 11:54 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het wel goed zal komen hoor idd. Rationeel zal hij ook wel weten dat de kans 50/50 is. Als de baby er eenmaal is zal het er vast niet meer toe doen.
Ik heb mijn vent gevraagd hoe hij een dochter hebben voor zich zou zien. Hij blijkt volkomen bereid te zijn om mee te doen aan prinsessen verkleedpartijtjes, dus ik maak me geen zorgen.Ondanks dat hij het dus ook altijd over een ''hij'' heeft.
haha hier hetzelfde! Niemand die aan mijn buik zit (zelfs familie en vrienden niet) ik kom kennelijk geen uitnodigende houdingquote:Op maandag 20 april 2015 12:31 schreef Mariposas het volgende:
Buikvoelers heb ik niet gehad, op een vriendin na, maar zij mag dat. Plus ik stond uitnodigend in een 'rub mah belleh' housing. Ik heb geen aaibare uitstraling, dus verder laten mensen het wel uit hun hoofd.
Wat mij betreft wel hoor, tuurlijk. Heb het vriend niet gevraagd.quote:Op maandag 20 april 2015 12:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar jongens kunnen ook prinsessen verkleedpartijen hebben, toch?
Wij denken trouwens allebei dat we op de echo wat langs zagen komen wat de echoscopiste niet opmerkte. We denken allebei dat mariposas gelijk had met haar voorspelling...
wellicht wel, maar ze heeft er geen woord over gerept!quote:Op maandag 20 april 2015 12:48 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel hoor, tuurlijk. Heb het vriend niet gevraagd.
Heeft ze niet specifiek naar geslacht gekeken?
Apart. Is het gebruikelijk om niet het geslacht te willen weten misschien?quote:Op maandag 20 april 2015 12:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wellicht wel, maar ze heeft er geen woord over gerept!
Nou ja, ze zeggen heel duidelijk dat het een medische echo is, en dat het geslacht niet belangrijk is om te weten of alles gezond is. Ik denk dat als we het gevraagd hadden we wel meer input hadden gekregen...quote:Op maandag 20 april 2015 12:50 schreef LuDann het volgende:
[..]
Apart. Is het gebruikelijk om niet het geslacht te willen weten misschien?
En je krijgt verder geen echo's toch?quote:Op maandag 20 april 2015 12:54 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nou ja, ze zeggen heel duidelijk dat het een medische echo is, en dat het geslacht niet belangrijk is om te weten of alles gezond is. Ik denk dat als we het gevraagd hadden we wel meer input hadden gekregen...
nope. Nu we gaan verhuizen waarschijnlijk wel!quote:Op maandag 20 april 2015 12:55 schreef LuDann het volgende:
[..]
En je krijgt verder geen echo's toch?
Das dan een leuke bijkomstigheid.quote:Op maandag 20 april 2015 12:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nope. Nu we gaan verhuizen waarschijnlijk wel!![]()
![]()
![]()
We moeten zelfs voor de foto's betalen...6 euro...
nee, 3 foto's.quote:Op maandag 20 april 2015 13:00 schreef LuDann het volgende:
[..]
Das dan een leuke bijkomstigheid.![]()
6 euro voor 1 foto? Wow.
Hopen dat je dan na je verhuizing wel zeker te weten komt hoe of wat.
Ja, zoals ik al zei bij V&Aquote:Op maandag 20 april 2015 14:14 schreef Estrys het volgende:
Zal het ook hier eens vragen. Weet er iemand of er ook zwangerschapsbroeken zijn die niet afzakken
als ik ze strak koopt dan zakken ze altijd af op de een of andere manier. Of heb ik dat gevoel dat kan ook. Maar ik haat dat gevoel van afzakkende broeken. Misschien ben ik te klein voor het tafellaken en te groot voor het servetquote:Op maandag 20 april 2015 14:27 schreef Mariposas het volgende:
H&M zit bij mij erg goed, maar je moet ze erg strak kopen. Ik draag sowieso voornamelijk skinny's, dus ik vind dat strakke wel fijn. Sowieso zijn ze erg stretchy dus het voelt niet strak, vind ik. Last van een lubberende band heb ik ook niet. Ik heb 1 Mama licious broek die niet afzakt, maar wel snel uitloopt...
Nopequote:Op maandag 20 april 2015 14:18 schreef Mineola het volgende:
Zal even een linkje zoeken. Edit: werkt dit?
Mijn hema/broeken zijn idd ook normale broeken (zonder buikband). Helaas niet meer geschikt om mee naar t werk te gaan, de kleur is echt helemaal vervaagd, en ze zien er een beetje jaren-90-housebroek uit nuquote:Op maandag 20 april 2015 14:37 schreef Mineola het volgende:
Ja zoiets is het idd, maar dan zonder buikband. Die ziet er ook lekker uit ja!
Ah oke, ik dacht op te maken dat je het eigenlijk wel wilde weten.quote:Op maandag 20 april 2015 13:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, 3 foto's.
En we willen het geslacht niet weten van te voren, dus dit was voor ons helemaal geen probleem...Ik was gewoon verbaasd over de gang van zaken. Kan ook zijn dat ze niet zo goed was in Engels, en de Duutser zijn Zweeds is niet al te goed, dus we spraken engels...
Die van Love2Wait vind ik erg lekker zitten en zakken niet af.quote:Op maandag 20 april 2015 14:14 schreef Estrys het volgende:
Zal het ook hier eens vragen. Weet er iemand of er ook zwangerschapsbroeken zijn die niet afzakken
H&M heeft wel hele rare zwangerschapsmaten, hoor. Ik zat 1 a 2 maten boven mijn normale maat.quote:Op maandag 20 april 2015 15:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb drie mamalicious broeken broeken, die zitten als gegotenh&m heb ik twee gekregen maar veertig maar die zijn te klein (of ik ben te dik
dat kan ook)
Sinds kort draag ik ook veel legging met een jurkje erboven, zit ook super en mijn buik is mooi zichtbaar haha
Ik ben normaal nogal een peertje, dus smalle taille, platte buik maar behoorlijke kont en dito heupen.quote:Op maandag 20 april 2015 14:54 schreef mousemicky het volgende:
Malteser, dan ben jij vast anders gemodelleerd dan ik
Ik pas trouwens nooit H&M broeken, dus het was optimistisch te denken dat dat bij de positiekleding wel zo zou zijn. Ik zweer normaal bij jeans van esprit, maar ja, erg duur, en natuurlijk niet in de sale als je ze nodig hebt...
Jaquote:Op maandag 20 april 2015 14:14 schreef Estrys het volgende:
hoogstpersoonlijk een kunstgebit aanmeten, dat moet je ermeequote:Op maandag 20 april 2015 15:21 schreef Estrys het volgende:
en wat moet je nou met de opmerking: "je ziet het nog niet he dat je zwanger bent, maar je begint wel uit te dijen."
Sorry?
Weet je daar nog leuke van? Jurken dan he, geen kunstgebittenquote:Op maandag 20 april 2015 16:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jahet heet een jurk
[..]
hoogstpersoonlijk een kunstgebit aanmeten, dat moet je ermeehet lef zeg
king louiequote:Op maandag 20 april 2015 16:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Weet je daar nog leuke van? Jurken dan he, geen kunstgebitten
king marktplaats?quote:Op maandag 20 april 2015 16:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja en iets wat niet meteen blut maakt misschien?
Dat is wel vroeg ja.quote:Op maandag 20 april 2015 17:00 schreef LuDann het volgende:
De kraamzorg wilde hier toen ik 16 weken was al een afspraak maken voor een intake. Is dat niet wat vroeg of gebeurt dat altijd met die termijn al?
Hema! Maar je moet de collectie goed in de gaten houden, wat ze nu in de winkel hebben is geloof ik niet zo leuk.quote:Op maandag 20 april 2015 16:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja en iets wat niet meteen blut maakt misschien?
Ik heb het ook afgehouden. Pas toen ik jouw post last net dacht ik van ''oh ja, ook nog even terugmailen voor een afspraak''. Vind het straks met 26 weken vroeg zat.quote:Op maandag 20 april 2015 17:03 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is wel vroeg ja.
Daarvoor zullen ze dan hier ook wel snel bellen. Maar ik vind in september tijd genoeg voor een intake.
Ik had het eerste trimester ook waanzinnig veel honger de hele tijd, ondanks misselijkheid. Ik heb eraan toegegeven, vooral ook omdat ik startte met ondergewicht. Ik denk dat je lichaam goed kan aangeven wat je nodig hebt en zeker met twee babies heb je de brandstof hard nodig. Ben je van plan om borstvoeding te geven? Extra kilo's schijn je vooral dan nodig te hebben en die zijn er vaak snel weer af las ik.quote:Op maandag 20 april 2015 17:59 schreef Daui het volgende:
Ik heb echt nonstop honger. Echte honger. Eerst lukte het nog met wortels maar het lijkt alsof ze echt iets substantieelS willen hebben. Dat is toch niet goed al bij elf weken. Ik ben voor de rest niet aangekomen behalve de BUIK. Mijn maag lijkt wel een zwart gat
saai en sticker... +1quote:Op maandag 20 april 2015 16:37 schreef twist02 het volgende:
Weer goedgekeurd bij de vk; mijn controles zijn echt te saai voor woorden eigenlijk
Maarr...de kleine ligt wel netjes vast in m'n bekken nu!
Hartkloppingen als in periodes van een snelle hartslag? Of een constante snelle hartslag? Ik heb het laatste ook, erg irritant.quote:Op maandag 20 april 2015 18:40 schreef Quickie_Brat het volgende:
Die honger is volstrekt normaal. Geef waar je lijf om vraagt. Zuivel geeft een goed gevuld gevoel. Lekker bakje kwark met cruesli of fruit![]()
Even klagen: hartkloppingenik word er zoetjes aan doodmoe van. Als ik op bed ga liggen in een koele, donkere kamer houdt het op maar verder houdt het zo ongeveer de hele dag aan
![]()
![]()
Dat laatste idd. Dat je constant je hart flink voelt bonzenquote:Op maandag 20 april 2015 18:46 schreef LuDann het volgende:
[..]
Hartkloppingen als in periodes van een snelle hartslag? Of een constante snelle hartslag? Ik heb het laatste ook, erg irritant.
Dat is wel goed, dat hoort erbij.quote:Op maandag 20 april 2015 17:59 schreef Daui het volgende:
Ik heb echt nonstop honger. Echte honger. Eerst lukte het nog met wortels maar het lijkt alsof ze echt iets substantieelS willen hebben. Dat is toch niet goed al bij elf weken. Ik ben voor de rest niet aangekomen behalve de BUIK. Mijn maag lijkt wel een zwart gat
Vervelend he! Mijn hartslag is in rust tussen de 107 en de 125, ik word helemaal gek van dat gesuis in mijn oren en dat kloppen in mijn nek. Heb je het verteld bij de VK/gyn?quote:Op maandag 20 april 2015 18:49 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Dat laatste idd. Dat je constant je hart flink voelt bonzen
Nog 6 weken en we weten het!quote:Op maandag 20 april 2015 19:34 schreef Mariposas het volgende:
Nee hoor, Jantina krijgt een meisje.En van pinquit wist ik het eigenlijk echt niet, dus ik heb een jongen gegokt.
gok met 50% kans :pquote:Op maandag 20 april 2015 19:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat was nou jouw theorie, mariposas? of ga je op NUBs af?
Verder heb ik echt geen honger de laatste tijd, ook best frustrerend....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhuisstress?quote:Op maandag 20 april 2015 19:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder heb ik echt geen honger de laatste tijd, ook best frustrerend....
nee, dat duurt nog wel even. Ik heb het al weken, geen zin in eten, en zeker niet in het eten dat voor me staat.quote:
Reactie Luc vanavondquote:Op maandag 20 april 2015 12:00 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Komt goed... Minke was echt in tranen toen we vertelde dat er geen zusje kwam... "Ik wou alleen een baby als het een zusje werd!!!"... Inmiddels vindt ze het wel leuk dat het een broertje wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn gynaecoloog zei dat de baby op je reserves teert. Je voelt je wel fit voor de rest? En je baby zag er super goed uit! Leuk dat het hoofd zo goed in beeld isquote:Op maandag 20 april 2015 20:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, dat duurt nog wel even. Ik heb het al weken, geen zin in eten, en zeker niet in het eten dat voor me staat.
Cassandra, je foto doet het niet!
quote:Op maandag 20 april 2015 20:22 schreef Fuente het volgende:
Silliemn eerste gedachte is idd dit...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik zou bij mn moeder gaan zitten en een paar dagen helemaal geen contact opnemen geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Mijn hartslag is altijd zo rond de 100/50 dus niks om zorgen om te maken. Nee niet verteld nog, ging er vanuit dat het er gewoon bij hoorde.quote:Op maandag 20 april 2015 19:01 schreef LuDann het volgende:
[..]
Vervelend he! Mijn hartslag is in rust tussen de 107 en de 125, ik word helemaal gek van dat gesuis in mijn oren en dat kloppen in mijn nek. Heb je het verteld bij de VK/gyn?
Maar zo'n relatie, waar hij er niet tegen kan dat jij een zelfstandige vrouw bent, wíl je daarin zitten?quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet dat jullie gelijk hebben, maar ik weet even niet hoe. Ik weet dat als ik nu wegga, al is 't voor een paar dagen naar m'n ouders, dat ik dan nooit meer terug hoef te komen. Ik pak dan de controle en als hij ergens niet tegenkan.. Hij kan altijd net een stap verder gaan dan ik kan.. Of twee, of drie..
En als ik zijn spullen op straat gooi en de deuren afsluit breekt ' ie de tent af. Maar 't zou me niet verbazen als hij wegblijft nu eigenlijk.
Maar is het wel een goed idee bij een man te blijven die je gewoon in de steek zou laten omdat je naar je ouders gaat na zoiets? Hij zou spijt als haren op zijn hoofd moeten hebben!quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet dat jullie gelijk hebben, maar ik weet even niet hoe. Ik weet dat als ik nu wegga, al is 't voor een paar dagen naar m'n ouders, dat ik dan nooit meer terug hoef te komen. Ik pak dan de controle en als hij ergens niet tegenkan.. Hij kan altijd net een stap verder gaan dan ik kan.. Of twee, of drie..
En als ik zijn spullen op straat gooi en de deuren afsluit breekt ' ie de tent af. Maar 't zou me niet verbazen als hij wegblijft nu eigenlijk.
Ik heb hier niks te zoeken, maar toch...quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef silliegirl het volgende:
Het is ook niet perse iets zorgelijks volgens mij, zolang je hartslag gewoon regelmatig is. Ik moet naar de cardioloog, maar dat moest ik sowieso al. Het is alleen iets vroeger ingepland. Bij mij hebben ze wel schildklier en Hb even nagekekenquote:Op maandag 20 april 2015 20:45 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Mijn hartslag is altijd zo rond de 100/50 dus niks om zorgen om te maken. Nee niet verteld nog, ging er vanuit dat het er gewoon bij hoorde.
Sorry als het nogal bot uit de hoek komt maar dit klinkt als een ongelooflijk scheve niet gelijkwaardige relatie.quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef silliegirl het volgende:
Waarom vind jij het ok dat hij je zo behandelt? Je verdient toch 1000x beter dan dit? Is die niet helemaal goed bij zijn hoofd ofzo? Verdorie ik word er echt boos om!quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef silliegirl het volgende:
+1quote:Op maandag 20 april 2015 20:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Sillie wtf
Ik lees wel eens vaker met verbazing mee wat die kerel doet en zegt. Je moet je afvragen of je-nog los van jezelf- je kind met zo iemand wil grootbrengen. Jij bent verantwoordelijk voor het kind, hij/zij zelf heeft geen stem.
Ik ben er niet bij geweest en ken niet de ins en outs van jullie relatie. Maar het komt op mij gewoon niet over als een gelijkwaardige, volwassen relatie. Het klinkt alsof jij een hoop verwachtingen hebt om aan te voldoen en dat je meneer heel slecht tegen verandering kan. Is dit de situatie waar je straks in wilt zitten met kind?quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef silliegirl het volgende:
Ok dat is idd wel andere koek. Ik word altijd netjes gecontroleerd op bloeddruk en bloed wordt ook binnenkort weer getest, vooralsnog is alles ok.quote:Op maandag 20 april 2015 20:48 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het is ook niet perse iets zorgelijks volgens mij, zolang je hartslag gewoon regelmatig is. Ik moet naar de cardioloog, maar dat moest ik sowieso al. Het is alleen iets vroeger ingepland. Bij mij hebben ze wel schildklier en Hb even nagekeken
wat mij vooral bijstaat is dat hij haar lui en dik vondquote:Op maandag 20 april 2015 20:52 schreef JantinaGr het volgende:
Sillie, is dit dezelfde man die jou met 7/8 weken zei dat je op de bank moest blijven zitten en dat je rustig aan moet doen nu je zwanger bent??
Klinkt als een man van uitersten.
Lees nou wat je hier typt. Dit is toch niet oke?!quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef silliegirl het volgende:
Blijkbaar vindt hij zijn 'eer' en controle belangrijker dan zijn vriendin en ongeboren kind.quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef silliegirl het volgende:
Nou dat iddquote:Op maandag 20 april 2015 20:59 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Lees nou wat je hier typt. Dit is toch niet oke?!
Ik heb er nu een paar.. Skinny. Maar wel 1 maat kleiner dan mijn normale maat, anders zakken ze inderdaad nog van mijn kont. Geen idee of ik ze nog pas aan het eind van mijn zwangerschap, maar dat zien we dan wel weerquote:Op maandag 20 april 2015 14:14 schreef Estrys het volgende:
Als ik een duidelijke nub zie zeker, zoals bij Jantina en LuDann.quote:Op maandag 20 april 2015 19:41 schreef Jagärtrut het volgende:
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
quote:Op maandag 20 april 2015 21:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Als ik een duidelijke nub zie zeker, zoals bij Jantina en LuDann.
Voor de rest:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
[..]
Voor de rest:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
ik denk een meisjesseb!quote:Op maandag 20 april 2015 21:17 schreef Estrys het volgende:
Nou orakel, zeg het maar eens dan:
- heel erg misselijk
- al een jongen en een meisje in het gezin
- moeder denkt een meisje
[..]
Voor de rest:Gewoon fantastischSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
[..]
Voor de rest:Dit is echt geweldig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de compensatie van zijn nogal aanwezige zus lijkt me dat een goed ideequote:
Dit maakt het wel helemaal duidelijk.Alsof je onder zijn gratie leeft?quote:Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Voor de rest:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat lief dat je een update komt geven en fijn dat je veilig zit. Heel veel sterkte meis.quote:Op maandag 20 april 2015 22:25 schreef silliegirl het volgende:
Even snel; maar ik zit voorlopig ergens waar t veilig is. Thanks voor alle lieve berichtjes en tips..
quote:Op maandag 20 april 2015 22:25 schreef silliegirl het volgende:
Even snel; maar ik zit voorlopig ergens waar t veilig is. Thanks voor alle lieve berichtjes en tips..
Heel fijn om te lezen. Goede keus. Sterktequote:Op maandag 20 april 2015 22:25 schreef silliegirl het volgende:
Fijn!quote:Op maandag 20 april 2015 22:25 schreef silliegirl het volgende:
Fijn om te lezen!quote:Op maandag 20 april 2015 22:25 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee, heb zo het idee dat mijn theorie niet op jou toepasbaar is.quote:Op maandag 20 april 2015 21:17 schreef Estrys het volgende:
Nou orakel, zeg het maar eens dan:
- heel erg misselijk
- al een jongen en een meisje in het gezin
- moeder denkt een meisje
quote:Op dinsdag 21 april 2015 07:53 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee, heb zo het idee dat mijn theorie niet op jou toepasbaar is.Ik gok op een meisje.
Gevoel moeder bedoel ik trouwens moeder van het kind mee.
En bij Kuukske gok ik op een jongen.
Ja dat bedoel ik ook, ik denk zelf een meisje.quote:Op dinsdag 21 april 2015 07:53 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee, heb zo het idee dat mijn theorie niet op jou toepasbaar is.Ik gok op een meisje.
Gevoel moeder bedoel ik trouwens moeder van het kind mee.
En bij Kuukske gok ik op een jongen.
Goed zo.quote:Op maandag 20 april 2015 22:25 schreef silliegirl het volgende:
http://m.vegro.info/medel(...)art/nl/product/1242/quote:Op dinsdag 21 april 2015 08:34 schreef Krisvc het volgende:
Sillie, ik hoop dat je rust en wijsheid kan vinden. Sterkte.![]()
Ik heb van half 9 tot 7 geslapen op 2 plaspauzes na. Ik voel me nog brakker dan na een nacht kut slapen.Dus nu koffie.
![]()
Vandaag eens even een buikband ergens scoren. Navelbreuk is soms best gevoelig en volgens de vk kon het wat verlichting geven. Iemand tips voor niet te dure, liefst via internet bestelbare en snel leverbare?
Thanks! Die ben ik inderdaad al meerdere keren tegen gekomen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 08:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
http://m.vegro.info/medel(...)art/nl/product/1242/
Dit was mijn grote liefde
Liefquote:Op dinsdag 21 april 2015 07:30 schreef Malteser het volgende:
Sillie: hoe is het!
Heb zo onrustig geslapen, moet steeds aan je denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Zo'n buikband zoals van het merk Anita? Of echt een bekkenband?quote:Op dinsdag 21 april 2015 08:34 schreef Krisvc het volgende:
Sillie, ik hoop dat je rust en wijsheid kan vinden. Sterkte.![]()
Ik heb van half 9 tot 7 geslapen op 2 plaspauzes na. Ik voel me nog brakker dan na een nacht kut slapen.Dus nu koffie.
![]()
Vandaag eens even een buikband ergens scoren. Navelbreuk is soms best gevoelig en volgens de vk kon het wat verlichting geven. Iemand tips voor niet te dure, liefst via internet bestelbare en snel leverbare?
Ditquote:Op dinsdag 21 april 2015 09:31 schreef Malteser het volgende:
Fijn wat van je te horen sillie! Sterkte de komende tijd. En lees de post van LE maar heel goed, wat zij schrijft over een gelijkwaardige relatie is zo ontzettend hoe het zou moeten zijn.
LE: wat kan jij dingen toch ontzettend goed verwoorden. En wat heb je toen een moedige maar ook de enige juiste keuze gemaakt.
Mijn vriendin is 9 weken, en heeft ook al 2 weken exact hetzelfde. Enorme honger, en enorm moe ook. En haar buik blaast echt op. Vervelende is dat ze juist net 9 maanden dieet heeft gevolgd om een strak buikje te krijgen... en nu lijkt alles in een paar weken ongedaan gemaaktquote:Op maandag 20 april 2015 17:59 schreef Daui het volgende:
Wat ik begreep is dat ze dit al wel zagen aankomen en al hadden besproken dat en hoe er ingegrepen zou worden. Maar het stomme is dat dat kennelijk besproken is met "vriend" zelf, want hij heeft het in gang gezet; neef kwam niet "toevallig", maar omdat hij was ingeseind dat hij voor mij moest zorgen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:24 schreef J0ycie88 het volgende:
L-e, wat een verhaal ook. Wat dapper dat je toen die keuze hebt gemaakt!
Sillie, fijn dat er vrij snel iemand bij je was. En misschien juist wel goed (na de verhalen over zijn familie) dat de hulp van zijn familie komt en dat er zoveel mensen te voorschijn zijn gekomen om voor jou op te komen. Lief van zijn opa en oma dat je daar kon slapen en niet meer hoefde te verkassen. Heb je je ouders nog wel even gezien/gesproken?
Verstandig dat je nu eerst de dingen voor jezelf op een rijtje zet en dan pas zijn verhaal gaan lezen. Neem hier ook de tijd voor die je nodig hebt. Heel veel sterkte voor nu, en welke beslissing je ook gaat nemen.. Jij en je kindje redden het wel
Ah dus toch de oudstequote:Op dinsdag 21 april 2015 11:16 schreef L-E het volgende:
Majo: dat kindje is een heel leuk jongetje geworden, hij is nu 7
Dit geeft ook nog wel weer een andere draai aan het verhaal.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat ze dit al wel zagen aankomen en al hadden besproken dat en hoe er ingegrepen zou worden. Maar het stomme is dat dat kennelijk besproken is met "vriend" zelf, want hij heeft het in gang gezet; neef kwam niet "toevallig", maar omdat hij was ingeseind dat hij voor mij moest zorgen.
Dan is er in ieder geval enig besef dat er hulp nodig is en inzicht dat dit niet kan. Maar of dat nu hoopvol is..
Ex is niet in beeld, nooit geweest ook. Daar zijn we naar oudste toe altijd heel open over geweest (zonder hem te belasten met nare details), hij weet hoe de vork in de steel zitquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah dus toch de oudsteWat fantastisch dat je man hem dan zo opgenomen heeft
Heb je/hij nog wel contact met je ex? Lijkt me zo lastig in zo'n situatie
Mwah.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:15 schreef Mineola het volgende:
Sillie, wat fijn die hulp uit onverwachte hoek! Maar het klinkt toch wel als een behoorlijk bizarre situatie waar je in terecht bent gekomen, zeker als je vriend dit zelf al in gang heeft gezet?!
Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat het alles snel - op wat voor manier dan ook - op zn pootjes terecht komt.![]()
Vlindur nog twee dagen! Spannend!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat fysieke ken ik totaal niet van hem. Tot gisteravond zou ik met hand op mijn hard bezworen hebben dat 'ie me nooit, nooit, nooit pijn zou doen. Ik denk dat hij er uiteindelijk net zo van is geschrokken als ik..quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:19 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dit geeft ook nog wel weer een andere draai aan het verhaal.
Aan de ene kant goed dat je vriend het blijkbaar zelf in gang heeft gezet. Maar aan de andere kant geeft dit ook wel aan dat er echt iets aan de hand.
Ken je dit gedrag van vriend? En dan bedoel ik echt het gedrag van gisterenavond, het fysieke. Natuurlijk is het verbale ook niet goed..
Naja ik denk dat veel al is gezegd. En dat je echt zelf moet nagaan wat je hier mee wilt. Maak hierbij gebruik van je verstand/kennis (door je werkveld) en niet alleen van je gevoel. Zoek desnoods iemand die je hierbij kan helpen, een vriend/vriendin, je ouders.
Wat fijn dat alles goed is gekomenquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Ex is niet in beeld, nooit geweest ook. Daar zijn we naar oudste toe altijd heel open over geweest (zonder hem te belasten met nare details), hij weet hoe de vork in de steel zitMijn man is idd gewoon degene die hij papa noemt/zijn papa is.
Jij kwam uit mijn regio he? Heb jij enig idee waar je zo'n overstap kunt regelen? Ik loop nu dus wel bij dat "ene " ziekenhuis, maar de klinisch verloskundige die amper NL spreekt en een hoop horrorverhalen die ik heb gehoord wil ik eigenlijk ook over naar T.... in Zeeuws-Vlaanderen..quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef -Spring het volgende:
Wat een drama, Sil. En wat bizar dat je vriend hulp ingeschakeld heeft. Ik ben heel benieuwd welke kant dit nu opgaat. Jou wens ik iig veel rust de komende tijd, want dat kun je wel gebruiken nu.![]()
Ik vertelde laatst dat ik bij deze bevallen graag een epiduraal wil maar dat mn (gereformeerde) vk daar
daar niet echt enthousiast over was. Ze noemde enkel redenen op waarom het niet zo kunnen.
Daar komt bij dat ik graag in een kraamhotel in Zeeuws-Vlaanderen wil bevallen. Daar heb ik nl enorm goede verhalen over gehoord (itt het ziekenhuis hier het dichtst in de buurt.) Dat zh in Zeeuws-Vlaanderen is ongeveer een half uur rijden. Mijn buurvrouw is er twee keer bevallen en nog meer mensen hier in de buurt.
Maar ook daar deed de vk moeilijk over. Het was wel erg ver weg en ik kon daar echt niet met beginnende ontsluiting al naartoe dus straks beviel ik in de tunnel en bovendien wisten ze niet hoe ze met dat zh moesten communiceren. Hoe ze mij tzt moesten overdragen dus.
Ik vond het alweer een prehistorische gang van zaken, tot ik een kennis sprak die in dat zh werkt. Zij heeft een mail gestuurd naar de vk-afdeling van het zk en kreeg terug dat mijn vk-praktijk wel met het zh om de tafel heeft gezeten, maar het niet eens was met de eerste-tweedelijnsafspraken die het zh hanteert. De vk-praktijk heeft toen besloten om daar geen bevallingen te doen.
Ook mailde ze dat het beleid is om een barende vrouw binnen een uur een ruggenprik te hebben gegeven wanneer ze daarom vraagt. Bij een tweede tot max 7 cm ontsluiting. En die geven ze nij voorkeur juist vroeg in de baring.
Kortom: dat ontmoedigingsbeleid gedoe van mijn vk is dus nergens voor nodig. En ik snap nu waarom ze zei dat ze niet weet hoe ze met het zh moet communiceren. Dat hebben ze zelf geblokkeerd.Ik ga ze dus lekker een lange neus maken en stap (na overleg) over naar de vk's van het ziekenhuis in Zeeuws-Vlaanderen. Kunnen zij mijn laatste controles doen en kan ik daar vervolgens bevallen. Mét ruggenprik.
Er is vanavond een infoavond in T. Dan ga ik vragen hoe ik het precies in gang moet zetten.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Jij kwam uit mijn regio he? Heb jij enig idee waar je zo'n overstap kunt regelen? Ik loop nu dus wel bij dat "ene " ziekenhuis, maar de klinisch verloskundige die amper NL spreekt en een hoop horrorverhalen die ik heb gehoord wil ik eigenlijk ook over naar T.... in Zeeuws-Vlaanderen..
Nu ben ik wel benieuwd waar jij je controles hebt dan. Haha.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:46 schreef -Spring het volgende:
Echt he. Ik wist dat het een gereformeerde praktijk in een zwaar gereformeerd dorp was, maar ik had verwacht dat ook die vk's anno 2015 wel wat wereldwijzer zouden zijn.
Ze hadden ook nog nooit iemand in de praktijk gehad die in Zeeuws-Vlaanderen wilde bevallen, vertelde ze. En dat terwijl ik het om me heen juist heel vaak hoor. Maar goed, ik ben daar in de wachtkamer ook nog geen een zwangere tegengekomen zonder zwarte kousen en een rok, dus dat verklaart al wel een hoop.
Oh hai 1920quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd waar jij je controles hebt dan. Haha.
Maar 't is drama inderdaad. Ik kreeg hier een keer bij de huisarts mijn spiraal niet mee bij de apotheek "want ik was niet getrouwd en zou dus toch geen gemeenschap moeten hebben".![]()
Als je info hebt over t overstappen: ik hou me aanbevolen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |