abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151849493
Zwangerschap en Geboorte!

2015

Ereplaatsje voor Vlindur die als het goed is als eerste zal bevallen nu O+ op 23 april

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
15 mei: Luuksor (meisje)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cassandra87 op 20-04-2015 19:24:35 ]
pi_151849496
Succes Jagär bij de SEO! Eindelijk jullie kindje weer zien! *;

Veel plezier Skoap bij de echo! Ik vond dat tot nu toe de meest relaxte echo. 8-)
pi_151849608
Succes jagar! Eindelijk weer even gluren!

Bedankt allemaal. Ben echt zo benieuwd!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151850059
Goedemorgen!

Succes Jagar!

Skoap, veel plezier. :)

Soms heb ik ineens echt het besef dat er toch echt een baby komt straks. Daar ben ik dan zo verbaasd over. Net alsof ik het al die tijd niet echt bewust besef ofzo. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_151850104
Succes en hopelijk ook veel genieten voor Jagar en Skoap! O+

Besef over dat er een baby komt.... tja, niet echt maar ik heb er wel zo ongelofelijk veel zin in! Ben heel benieuwd naar de kleine man en wil hem gewoon heel graag vasthouden en knuffelen *;
En fatsoenlijk slapen, dat lijkt me ook wel fijn. Gewoon weer kunnen omrollen zonder wakker worden, geen zere heupen/spieren, op mijn buik kunnen liggen... dat soort crap waarom ik vannacht ook weer van 3 tot ruim na 5 heb wakker gelegen... :O
pi_151850165
quote:
17s.gif Op maandag 20 april 2015 08:57 schreef Lijnloos het volgende:
Succes en hopelijk ook veel genieten voor Jagar en Skoap! O+

Besef over dat er een baby komt.... tja, niet echt maar ik heb er wel zo ongelofelijk veel zin in! Ben heel benieuwd naar de kleine man en wil hem gewoon heel graag vasthouden en knuffelen *;
En fatsoenlijk slapen, dat lijkt me ook wel fijn. Gewoon weer kunnen omrollen zonder wakker worden, geen zere heupen/spieren, op mijn buik kunnen liggen... dat soort crap waarom ik vannacht ook weer van 3 tot ruim na 5 heb wakker gelegen... :O
gewoon weer slapen? Jij hebt al een kind toch? O-) ;)

Ik begin warempel weer wat energie te krijgen *O*
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 20 april 2015 @ 09:06:52 #7
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151850240
Ik vind het allemaal nogal raar op het moment. Afgelopen maanden gingen best snel en had ik weinig verantwoordelijkheden behalve voor m'n vrouw zorgen. Maar nu komt het besef dat er een moment komt dat de bevalling begint.. En om mijn f*cking god wat moet ik dan doen? :')

Ene kant heb ik zoiets van rustig aan. Straks gewoon bijhouden hoe het gaat en dan een keer de verloskundige bellen... Niets aan het handje.
Maar aan de andere kant ben ik bang vanalles te vergeten :')
pi_151850245
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:02 schreef Estrys het volgende:

[..]

gewoon weer slapen? Jij hebt al een kind toch? O-) ;)

Ik begin warempel weer wat energie te krijgen *O*
Nou ja, elke 3 uur eruit voor een fles vind ik een beter vooruitzicht dan elk kwartier om willen draaien... :+
pi_151850357
quote:
17s.gif Op maandag 20 april 2015 09:07 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Nou ja, elke 3 uur eruit voor een fles vind ik een beter vooruitzicht dan elk kwartier om willen draaien... :+
Dat is waar, wat dat betreft is de tijd waarin ik zit wel het fijnst. Nog gewoon slapen en weer wat meer energie.

Bijna verlof jij! *O*
pi_151850421
Goedemorgen!

Succes en veel plezier met de echo's straks jagar en skoap!

Besef dat de baby er bijna is.. check! Ik kijk er echt naar uit, al weet ik dat het ook heel erg pittig zal zijn. Ook ik wacht met smart op het moment dat ik zonder pijnlijke heupen wakker word na een nacht op mijn zij geslapen te hebben. ;(

Gisteren een hele leuke babyshower gehad! O+ Lekker bijgekletst en veel leuke spelletjes gedaan. Het moment waarop we geblindoekt olvarit potjes moesten proeven en mijn vriendin het niet nodig vond de bloemkoolvariant eerst op te warmen was wat minder though. :X :D
pi_151850448
Haha Selvaria, wat ranzig! :D
pi_151850584
Iewl, die bloemkool is echt te ranzig, zeker koud :X
pi_151850640
Haha ja! Ik ging er een beetje naïef in en nam meteen een grote hap.. kostte echt veel moeite om dat weg te krijgen. _O- Verder gelukkig geen rare fratsen en die fruithapjes waren wel goed te doen. :D
pi_151850700
Ow bah en potjes babyvoeding ruikt al niet zo lekker :{

Hier worden de nachten ook al crap. Volgens mij heb ik zwakke buikspieren, want als ik op mijn zij lig dan ligt mijn baarmoeder ook op het matras :') En als ik dan wil omdraaien moet alles achter mij aan gesleept worden en op z'n plek worden geschoven. Voelt niet altijd even plezierig.
En dan denk ik :X mijn kind weegt nu zo'n 400 gram, hoe moet dat als mijn kind zwaarder wordt?!
pi_151851603
Jeetje mignonne, wat moet dat een heftige tijd geweest zijn met je meisje! ;(

Iedereen succes en plezier met alle echo's! ^O^

Selvaria koude bloemkool hapjes ieuw! :X Maar fijn dat de babyshower zo leuk was ;)

quote:
99s.gif Op maandag 20 april 2015 09:06 schreef Nikooos het volgende:
Ik vind het allemaal nogal raar op het moment. Afgelopen maanden gingen best snel en had ik weinig verantwoordelijkheden behalve voor m'n vrouw zorgen. Maar nu komt het besef dat er een moment komt dat de bevalling begint.. En om mijn f*cking god wat moet ik dan doen? :')

Ene kant heb ik zoiets van rustig aan. Straks gewoon bijhouden hoe het gaat en dan een keer de verloskundige bellen... Niets aan het handje.
Maar aan de andere kant ben ik bang vanalles te vergeten :')
Snap wat je bedoelt, dat heeft mijn man ook (ik ik zelf ook trouwens! :') ), maar het komt echt wel goed! ;)
Je komt hier in elk geval over als een lieve zorgzame vent, dus gewoon luisteren naar wat je vrouw wil/nodig heeft.
pi_151851685
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:07 schreef twist02 het volgende:
Jeetje mignonne, wat moet dat een heftige tijd geweest zijn met je meisje! ;(

Iedereen succes en plezier met alle echo's! ^O^

Selvaria koude bloemkool hapjes ieuw! :X Maar fijn dat de babyshower zo leuk was ;)

[..]

Snap wat je bedoelt, dat heeft mijn man ook (ik ik zelf ook trouwens! :') ), maar het komt echt wel goed! ;)
Je komt hier in elk geval over als een lieve zorgzame vent, dus gewoon luisteren naar wat je vrouw wil/nodig heeft.
Mijn man zou zeggen: 'zorg dat je een armlengte afstand houdt' :P
pi_151851709
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:11 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mijn man zou zeggen: 'zorg dat je een armlengte afstand houdt' :P
Haha, dat klinkt intrigerend! :D
Ik heb nu echt visuals van een agressieve Estrys als ze moet bevallen ofzo, maar dat is vast niet de reden?
pi_151851878
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:13 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, dat klinkt intrigerend! :D
Ik heb nu echt visuals van een agressieve Estrys als ze moet bevallen ofzo, maar dat is vast niet de reden?
De eerste keer ging ik naar hem schreeuwen dat hij zich aan moest kleden voordat de vk kwam. Zegt ie: 'doe maar rustig, dat doe ik zo wel.' Dat zei hij de tweede keer niet meer O-)

Laatste keer was ik eigenlijk heel rustig, hij minder. Toen moest ie een banaan of iets gaan eten van de verloskundige want hij werd wel erg bleek. Ik hing toen al puffend in de wacht bij de kraamzorg omdat de VK handen te kort had. :') Ze namen niet op bij de kraamzorg bevallingslijn. Ik hoor het nog: 'op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar om u te woord te staan'.
pi_151851938
Haha, "doe maar rustig" zijn wel 3 woorden die je niet tegen een bevallende vrouw moet zeggen ja! :D Nu ben ik nog nooit bevallen, maar dat kan ik me zomaar voorstellen!

Oh mèn, zo'n bandje is normaal gesproken al irritant vind ik :X laat staan als je zelf al puffend aan de lijn hangt...!
pi_151851988
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:22 schreef twist02 het volgende:
Haha, "doe maar rustig" zijn wel 3 woorden die je niet tegen een bevallende vrouw moet zeggen ja! :D Nu ben ik nog nooit bevallen, maar dat kan ik me zomaar voorstellen!

Oh mèn, zo'n bandje is normaal gesproken al irritant vind ik :X laat staan als je zelf al puffend aan de lijn hangt...!
Ik heb nog nooit een kraamhulp bij mijn bevallingen gehad. Dus dat zal een nieuwe ervaring worden als ze er dit keer wel bij kan zijn. ;)

Komt ze een kwartier na de bevalling binnen: "ah" zegt mijn man, "daar is de mosterd na de maaltijd" :D
pi_151851997
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:20 schreef Estrys het volgende:

[..]

De eerste keer ging ik naar hem schreeuwen dat hij zich aan moest kleden voordat de vk kwam. Zegt ie: 'doe maar rustig, dat doe ik zo wel.' Dat zei hij de tweede keer niet meer O-)

....
Famous last words.... :+
pi_151852033
Ik kwam gister een artikel tegen met tips wat een man niet moest doen tijdens een bevalling. Een persoonlijke tip de auteur was om niet een foto te maken van de 3 nagelafdrukken in je hand, om te bewijzen wat voor pijn jij wel niet hebt geleden. :')
pi_151852071
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:26 schreef Krisvc het volgende:
Ik kwam gister een artikel tegen met tips wat een man niet moest doen tijdens een bevalling. Een persoonlijke tip de auteur was om niet een foto te maken van de 3 nagelafdrukken in je hand, om te bewijzen wat voor pijn jij wel niet hebt geleden. :')
_O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151852085
quote:
17s.gif Op maandag 20 april 2015 10:25 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Famous last words.... :+
Bij de tweede zei hij na afloop: "nou schat dit hoef je nooit meer mee te maken." Ook geen beste woordkeus. Waardoor hij meteen zei: maar dat zien we nog wel hè.

HA ja dat zullen we nog wel eens zien. O-)
pi_151852096
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:26 schreef Krisvc het volgende:
Post dat artikel eens, klinkt als interessant leesvoer voor man. :D

Estrys. :X _O- je man! Een wijze les gok ik zo. :7
pi_151852148
Mijn man heeft het wel makkelijk gehad geloof ik. Volgens mij heb ik hem 1 keer toegesnauwd in het hele proces, aan het einde toen de vk aangaf dat ik toch echt door moest persen en hij iets riep in de trant van "ja doe maar schat, je kan het!"... Ik geloof dat ik heb geopperd dat ie het lekker zelf ging doen want het deed pijn!
pi_151852157
Nou Nikoos, goed opletten en doe hier je voordeel mee! ;)
pi_151852194
Ik zou vooral niet teveel zeggen. Gewoon er zijn lijkt me al goed. En het je vooral niet persoonlijk aantrekken. En zorgen dat je kleren aan hebt :(
pi_151852236
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:32 schreef Estrys het volgende:
Ik zou vooral niet teveel zeggen. Gewoon er zijn lijkt me al goed. En het je vooral niet persoonlijk aantrekken. En zorgen dat je kleren aan hebt :(
Dat. En doe je ring af. We knijpen hard *)
pi_151852249
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 10:28 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Post dat artikel eens, klinkt als interessant leesvoer voor man. :D

Estrys. :X _O- je man! Een wijze les gok ik zo. :7
Ik kan hem niet meer vinden. Ik zal vanavond thuis eens in m'n geschiedenis loeren.
pi_151852469
Ah, de aanhouder wint. http://www.moederhart.nu/top10/
pi_151852529
_O-

Ik denk dat ik in een deuk zou liggen als hij na de bevalling zou zeggen: "nou dat viel allemaal hartstikke mee hè" :D
pi_151852545

Alles zag er goed uit. De echoscopiste was niet zo praterig en maakte me even flink bang toen ze naar het hart aan het kijken was. Ze moest ook flink porren, want het hoofd zat diep in m'n bekken. Deed behoorlijk pijn!

Maar, ik kon het voelen schoppen tijdens de echo, dat was wel tof. Placenta zit hoog en achter.

1 dag naar achter verschoven, 19 weken 3 dagen nu, nieuwe UD 11 september.
pi_151852565
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:24 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een kraamhulp bij mijn bevallingen gehad. Dus dat zal een nieuwe ervaring worden als ze er dit keer wel bij kan zijn. ;)

Komt ze een kwartier na de bevalling binnen: "ah" zegt mijn man, "daar is de mosterd na de maaltijd" :D
Jah die hebben 3 kwartier om op plaats van bestemming te zijn na het telefoontje van hun hoofdkantoor (en daar zit vaak ook nog wat vertraging tussen nog). Krijg je dr van, benen bij elkaar dan volgende keer :P
:)
pi_151852596
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jah die hebben 3 kwartier om op plaats van bestemming te zijn na het telefoontje van hun hoofdkantoor (en daar zit vaak ook nog wat vertraging tussen nog). Krijg je dr van, benen bij elkaar dan volgende keer :P
Zal ik de volgende keer eerst de kraamhulp bellen dan?

Mooie echo ! O+
pi_151852619
Mooie echo Jagar! O+
  maandag 20 april 2015 @ 10:52:31 #37
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151852647
Jagar, je beeb O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151852674
Jagar, wat fijn dat alles goed was!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151852681
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:49 schreef Estrys het volgende:

[..]

Zal ik de volgende keer eerst de kraamhulp bellen dan?

Mooie echo ! O+
die baby komt er bij jou toch wel uit en je verloskundige verschoont je bed niet dus tsja... prioriteiten he :P
  maandag 20 april 2015 @ 10:55:23 #40
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151852702
Mooie echo jagär!

En bedankt voor de tips allen :+
pi_151852750
Kluun zegt het ook mooi in zijn boek: "kop in het zand en MEEVEREN"

Komt goed Nikoos ^O^
  maandag 20 april 2015 @ 11:04:02 #42
409579 LuDann
All the way
pi_151852931
Noh, Jagerbeeb. O+ Wat fijn dat alles goed was!

Ik weet dat ze dat in de VS ook weleens doen, een nieuwe UD vaststellen bij de SEO. Zou dat in NL ook weleens gebeuren?
  maandag 20 april 2015 @ 11:06:18 #43
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151852993
Gelukkig heeft mijn man ook dat boek van kluun gelezen, want ik denk dat hij echt beledigd zou zijn als ik 'm afsnauw. :D

Mooie echo jagar en fijn dat alles goed is!! *O*

Men, ik heb vandaag weer pijnlijke steken achter m'n schouder. Dit keer weer rechts, vorige week was het m'n linkerschouder. Ik vermoed een beknelde zenuw of iets met m'n ademhaling, wamt het verdwijnt als ik op m'n rug of op de pijnlijke zij lig, en het doet extra pijn als ik diep ademhaal.
Volgens mij moet de baby maar aan een uitbouw beginnen, want m'n buik meet hetzelfde als 3 weken geleden, maar de baby voelt wel duidelijk gegroeid. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_151852995
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:04 schreef LuDann het volgende:

Ik weet dat ze dat in de VS ook weleens doen, een nieuwe UD vaststellen bij de SEO. Zou dat in NL ook weleens gebeuren?
Ze doen hier geen termijnecho, deze echo is oa bedoeld om de termijn vast te stellen. Volgens mij mat ze dat door de femur te meten. Of door de schedel te meten, een van de 2.
  maandag 20 april 2015 @ 11:07:17 #45
409579 LuDann
All the way
pi_151853025
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ze doen hier geen termijnecho, deze echo is oa bedoeld om de termijn vast te stellen. Volgens mij mat ze dat door de femur te meten. Of door de schedel te meten, een van de 2.
Ah oke. :)
pi_151853029
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:04 schreef LuDann het volgende:

is onzinnig als er al een termijn is gesteld obv vroege echo ;)
tot 12 (+6) weken groeien in principe alle baby's precies gelijk, daarom wordt in NL de termijn tussen 10 en 12 gesteld. Daarna treden individuele verschillen op in de groei.

In Rusland krijgen vrouwen elke 1 à 2 weken een echo en wordt de UD ook elke frigging keer aangepast :') imho ga je daarmee gewoon een wanbeleid tegemoet, want wat dan? Een kind wat in Nederland 38 weken zou zijn maar echoscopisch 34 weken, ga je dan de termijn 4 weken terugzetten? Ik mag hopen van niet toch? :')
pi_151853037
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

schedel + hersenen wsl :Y
  maandag 20 april 2015 @ 11:10:39 #48
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151853134
Mooie echo Jagar!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 20 april 2015 @ 11:10:54 #49
409579 LuDann
All the way
pi_151853139
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

tot 12 (+6) weken groeien in principe alle baby's precies gelijk, daarom wordt in NL de termijn tussen 10 en 12 gesteld. Daarna treden individuele verschillen op in de groei.

In Rusland krijgen vrouwen elke 1 à 2 weken een echo en wordt de UD ook elke frigging keer aangepast :') imho ga je daarmee gewoon een wanbeleid tegemoet, want wat dan? Een kind wat in Nederland 38 weken zou zijn maar echoscopisch 34 weken, ga je dan de termijn 4 weken terugzetten? Ik mag hopen van niet toch? :')
Ja, ben ik met je eens. Ik lees in een Amerikaanse babygroep waar ik meelees regelmatig dat de UD die is vastgesteld bij een termijnecho met de SEO verschoven wordt. Ik stond daar wel van te kijken.

In Rusland is het nog erger ja? :D Wat bizar. Hoe kun je dan achterhalen of het kind achterloopt in de groei?
pi_151853184
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh my, dat zou in ons geval idd een heel raar verhaal geworden zijn met een kind met een groeiachterstand :') Bizar zeg.
pi_151853210
Wat een mooi kind Jagar O+
pi_151853289
Mooie echo Jagar!

Thanks Kris! Gelijk doorgestuurd. :D
pi_151853292
Jag O+ Fijn dat alles goed was!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151853343
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:10 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, ben ik met je eens. Ik lees in een Amerikaanse babygroep waar ik meelees regelmatig dat de UD die is vastgesteld bij een termijnecho met de SEO verschoven wordt. Ik stond daar wel van te kijken.

In Rusland is het nog erger ja? :D Wat bizar. Hoe kun je dan achterhalen of het kind achterloopt in de groei?
ik snap er geen klap van. ze moeten ook van alles aan lab laten prikken om de zoveel weken. over medicaliseren gesproken zeg :X ik heb nu een paar keer Russische dames onder controle gehad en ik word echt niet wijs uit die dossiers :') :D en das niet alleen omdat ik geen Russisch spreek/lees
pi_151853406
Jagär: fijn dat alles goed is!
pi_151853609
quote:
17s.gif Op maandag 20 april 2015 10:25 schreef Lijnloos het volgende:
Famous last words....
_O- _O-
  maandag 20 april 2015 @ 11:27:13 #57
409579 LuDann
All the way
pi_151853632
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 11:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik snap er geen klap van. ze moeten ook van alles aan lab laten prikken om de zoveel weken. over medicaliseren gesproken zeg :X ik heb nu een paar keer Russische dames onder controle gehad en ik word echt niet wijs uit die dossiers :') :D en das niet alleen omdat ik geen Russisch spreek/lees
Ik had geen idee, vind het wel interessant dat dat gebeurt. Het zal de hele beleving van de zwangerschap compleet anders maken.

Een medestudente uit het Oostblok vroeg me eens of ik voor een keizersnede zou kiezen. Waar zij vandaan komt is dat een privilege. Ik legde haar uit dat dat hier als noodzakelijkheid wordt gezien en niet zozeer als een keuze, dat vond ze erg vreemd.
pi_151853639
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:46 schreef Jag�rtrut het volgende:
Alles zag er goed uit. De echoscopiste was niet zo praterig en maakte me even flink bang toen ze naar het hart aan het kijken was. Ze moest ook flink porren, want het hoofd zat diep in m'n bekken. Deed behoorlijk pijn!

Maar, ik kon het voelen schoppen tijdens de echo, dat was wel tof. Placenta zit hoog en achter.

1 dag naar achter verschoven, 19 weken 3 dagen nu, nieuwe UD 11 september.
Wat super fijn Jagar!
pi_151853665
Nou alles was goed tijdens de echo.
hij lag er prima voor. We hadden echt een paar prachtige beelden. Ik zat helemaal O+ naar het beeld te staren.

Ik ben vergeten wie die voorspelling laatst had gedaan, maar die had het goed!
pi_151853667
Thanks allemaal! Ik zit nog een beetje te stuiteren! *O* *O*
pi_151853682
quote:
17s.gif Op maandag 20 april 2015 11:28 schreef Skoap het volgende:
hij lag er prima voor. We hadden echt een paar prachtige beelden. Ik zat helemaal O+ naar het beeld te staren.
Arme L. Een broertje! :(

Wat fijn zeg! O+
  maandag 20 april 2015 @ 11:29:10 #62
409579 LuDann
All the way
pi_151853696
quote:

Een jongetje, gefeliciteerd. :D *G*
pi_151853722
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:28 schreef Jag�rtrut het volgende:
Arme L. Een broertje!
Ja dat wordt nog een dingetje. Ach hij heeft nog even om aan het idee te wennen :')
pi_151853786
Skoap een jongetje, wat tofffff O+
pi_151853851
quote:

*O* Broertjes zijn tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151853893
Een jongetje! :D
(Hoe had ons orakel Mariposas gesproken? :P)
pi_151853946
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:35 schreef Krisvc het volgende:
(Hoe had ons orakel Mariposas gesproken? )
Wat ik mijn herinner had zij inderdaad een jongen gezegd!
  maandag 20 april 2015 @ 11:37:40 #68
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151853958
Gefeliciteerd Skoap! *G*
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_151854042
Gefeliciteerd Jagar en Skoap :)

Ik voorzie issues met het geslacht :{ . Mijn vriend is er heilig van overtuigd dat het een jongetje is. Hij wil het echter niet "weten" tot de geboorte, maar hij heeft het steeds over "hij" "hem" en "zoon".

Zul je straks zien dat het een meisje is na de geboorte (daarmee de voorspelling van Mariposas volgend), dan heeft meneer wel een flink schakelmoment daarom..
pi_151854044
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:27 schreef LuDann het volgende:

[..]

Een medestudente uit het Oostblok vroeg me eens of ik voor een keizersnede zou kiezen. Waar zij vandaan komt is dat een privilege. Ik legde haar uit dat dat hier als noodzakelijkheid wordt gezien en niet zozeer als een keuze, dat vond ze erg vreemd.
De HR-persoon op mijn werk (Nederlandse man) vroeg ook of ik al een mooie datum uitgezocht had. Ik: ik heb het niet voor het kiezen... Hij: neem je geen keizersnede dan? Ik: :X

Fijn van je goede echo Jagär!

En een jochie voor Skoap!
pi_151854083
Hoera voor de goede echo's! *O* *O*
pi_151854145
Ik heb trouwens een vraag: Ik ontving van de week een infopakket van de kraamzorg. Het infopakket ging voornamelijk over borstvoeding. Er stond in dat je in de eerste periode borstvoeding niet met bijvoeding uit een fles mag combineren, omdat de speen vs. tepel voor verwarring zou zorgen :? . Is dat inderdaad zo, en zo ja, hoe lang is die periode dan?
Ik heb altijd geleerd dat je juist snel moet combineren, omdat je kindje anders een speen gaat weigeren. Nu hoef ik niet van dag 1 al met flesjes en kolven in de weer (want ik wil wel graag borstvoeding proberen te geven), maar aan de andere kant is het ook wel zo fijn (ook voor vriend) dat hij ook is een voeding voor zijn rekening kan nemen met gekolfde melk...
  maandag 20 april 2015 @ 11:44:14 #73
409579 LuDann
All the way
pi_151854177
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:40 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd Jagar en Skoap :)

Ik voorzie issues met het geslacht :{ . Mijn vriend is er heilig van overtuigd dat het een jongetje is. Hij wil het echter niet "weten" tot de geboorte, maar hij heeft het steeds over "hij" "hem" en "zoon".

Zul je straks zien dat het een meisje is na de geboorte (daarmee de voorspelling van Mariposas volgend), dan heeft meneer wel een flink schakelmoment daarom..
Die van mij doet dat ook. Heeft het ook over een jongetje de hele tijd. Om het uit te balanceren heb ik het dan ook de hele tijd over een meisje. :+ Heb je er al eens met hem over gepraat? Mijn vent vind een meisje uiteindelijk net zo tof als een jongetje, hij doet het een beetje voor de grap ofzo. Beetje a la stereotype ''echte mannen krijgen zonen'' ofzo.
pi_151854179
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:43 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb trouwens een vraag: Ik ontving van de week een infopakket van de kraamzorg. Het infopakket ging voornamelijk over borstvoeding. Er stond in dat je in de eerste periode borstvoeding niet met bijvoeding uit een fles mag combineren, omdat de speen vs. tepel voor verwarring zou zorgen :? . Is dat inderdaad zo, en zo ja, hoe lang is die periode dan?
Ik heb altijd geleerd dat je juist snel moet combineren, omdat je kindje anders een speen gaat weigeren. Nu hoef ik niet van dag 1 al met flesjes en kolven in de weer (want ik wil wel graag borstvoeding proberen te geven), maar aan de andere kant is het ook wel zo fijn (ook voor vriend) dat hij ook is een voeding voor zijn rekening kan nemen met gekolfde melk...
OUD / Borstvoeding deel 205

Ik zou je vragen even hier stellen, daar zitten veel ervaringsdeskundingen ^O^
pi_151854224
Skoap *G*
En mooie echo voor jagar *O*
  maandag 20 april 2015 @ 11:46:27 #76
409579 LuDann
All the way
pi_151854233
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 11:40 schreef Minarosa het volgende:

[..]

De HR-persoon op mijn werk (Nederlandse man) vroeg ook of ik al een mooie datum uitgezocht had. Ik: ik heb het niet voor het kiezen... Hij: neem je geen keizersnede dan? Ik: :X

Fijn van je goede echo Jagär!

En een jochie voor Skoap!
Oh een Nederlander zei dat ook echt? Issie met de gouden lepel in de mond geboren ofzo? :P
pi_151854327
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:44 schreef LuDann het volgende:

[..]

Die van mij doet dat ook. Heeft het ook over een jongetje de hele tijd. Om het uit te balanceren heb ik het dan ook de hele tijd over een meisje. :+ Heb je er al eens met hem over gepraat? Mijn vent vind een meisje uiteindelijk net zo tof als een jongetje, hij doet het een beetje voor de grap ofzo. Beetje a la stereotype ''echte mannen krijgen zonen'' ofzo.
Jaa, we hebben het er wel over. Hij zou een meisje ook heel tof vinden, maar voor zijn gevoel is dit kindje een jongetje. Nahjah, we gaan het zien. Als het een meisje is moet hij het er toch ook mee doen
  maandag 20 april 2015 @ 11:54:19 #78
409579 LuDann
All the way
pi_151854449
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Jaa, we hebben het er wel over. Hij zou een meisje ook heel tof vinden, maar voor zijn gevoel is dit kindje een jongetje. Nahjah, we gaan het zien. Als het een meisje is moet hij het er toch ook mee doen
Ik neem aan dat het wel goed zal komen hoor idd. Rationeel zal hij ook wel weten dat de kans 50/50 is. Als de baby er eenmaal is zal het er vast niet meer toe doen.

Ik heb mijn vent gevraagd hoe hij een dochter hebben voor zich zou zien. Hij blijkt volkomen bereid te zijn om mee te doen aan prinsessen verkleedpartijtjes, dus ik maak me geen zorgen. :P Ondanks dat hij het dus ook altijd over een ''hij'' heeft.
pi_151854604
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:29 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ja dat wordt nog een dingetje. Ach hij heeft nog even om aan het idee te wennen :')
Komt goed... Minke was echt in tranen toen we vertelde dat er geen zusje kwam... "Ik wou alleen een baby als het een zusje werd!!!"... Inmiddels vindt ze het wel leuk dat het een broertje wordt. O+
pi_151854614
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:46 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh een Nederlander zei dat ook echt? Issie met de gouden lepel in de mond geboren ofzo? :P
Jup, een 'native' Nederlander. Sowieso houd ik er niet van als mensen die ik niet goed ken (HR-adviseur, buurman, vage kennissen) vragen naar wensen omtrent de bevalling of tips gaan geven. Nogmaal gesproken bespreken we nooit 'intieme' dingen, is een zwangerschap een vrijbrief om dan ook maar meteen heel persoonlijke dingen te vragen? Dat bespreek ik wel met mijn moeder, vriendinnen, verloskundige en hier :+.
  maandag 20 april 2015 @ 12:04:09 #81
409579 LuDann
All the way
pi_151854700
Enigzins herkenbaar wel. Ik vind het enorm irritant dat mijn buik aanraken nu opeens heel normaal is voor sommige mensen.
pi_151854738
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:04 schreef LuDann het volgende:
Enigzins herkenbaar wel. Ik vind het enorm irritant dat mijn buik aanraken nu opeens heel normaal is voor sommige mensen.
Dit!! Alsof mijn buik ineens publiek bezit is geworden nu er een baby in groeit. Ik ril ervan als mensen dat doen.

Een jongetje voor Skoap!! *G*
  maandag 20 april 2015 @ 12:08:11 #83
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151854799
Leuk skoap! Een broertje!

Weer goed :D _O-
Ik ga maar snel gokken bij paardenraces denk ik. 8-) al heb ik wel ern bepaalde theorie achter mijn gokken
  maandag 20 april 2015 @ 12:09:05 #84
409579 LuDann
All the way
pi_151854820
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 12:05 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit!! Alsof mijn buik ineens publiek bezit is geworden nu er een baby in groeit. Ik ril ervan als mensen dat doen.

Een jongetje voor Skoap!! *G*
Erg he? Ligt er ook wel aan wie het doet, mijn moeder; oke, prima. Maar als een vriend het ongevraagd doe vind ik het behoorlijk ongemakkelijk.

En dan ook nog wachten tot ze beweging voelen. Mijn baby houdt zich doodstil als ik zo gespannen ben met een vreemde hand op mijn buik, die gaat echt niet bewegen dan. :P
pi_151855017
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:09 schreef LuDann het volgende:

[..]

Erg he? Ligt er ook wel aan wie het doet, mijn moeder; oke, prima. Maar als een vriend het ongevraagd doe vind ik het behoorlijk ongemakkelijk.

En dan ook nog wachten tot ze beweging voelen. Mijn baby houdt zich doodstil als ik zo gespannen ben met een vreemde hand op mijn buik, die gaat echt niet bewegen dan. :P
Ik ben er gewoon steeds een beetje beduusd van als het gebeurt. Gisteren een oom van man die me van achteren benaderde zonder dat ik het in de gaten had, achter tegen me aan kwam staan en ineens zijn handen om mijn buik deed. Ik was not amused maar durf dan niks...
Gelukkig was daar mijn man die tegen zijn oom zei: "Ik geloof niet dat Malteser dit fijn vindt."
Reactie: "Ik mag toch zeker wel even voelen." :N
pi_151855161
Dat zou ik ook echt niet fijn vinden. Ik zet meestal mijn: RAAK me NIET aan gezicht op.

Ik heb ineens dat van die oudere ooms (man zijn kant) gaan zeggen dat ik toch wel een flinke voorgevel heb gekregen. ZEG, hou eens even op met naar mijn decollete te kijken, oude viezerik :(
pi_151855163
Ik doe het terug bij mensen die het ongevraagd doen. Vinden ze niet leuk. Nou, ik ook niet.
pi_151855180
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:21 schreef Krisvc het volgende:
Ik doe het terug bij mensen die het ongevraagd doen. Vinden ze niet leuk. Nou, ik ook niet.
_O-
pi_151855346
Ik heb een groepje waarmee ik spelletjes speel (bordspellen ed) en verder zien of spreken we elkaar niet. Puur voor de spellen. Erg gezellig die avonden en verder prima.
Er is er een die echt ELKE keer mijn buik aan moet raken als ik binnen kom. Ze gaat geen stap opzij in de smalle gang voordat ze dat voor elkaar heeft en elke keer kijk ik van }:| ZEG!

Nu was ze iets van 4 kg aangekomen en zei ze in de loop van de avond: "Ik lijk wel zwanger zo!" waarop ik er uit flapte "Mooi, dan kan ik ook ongevraagd aan jouw buik zitten!"

ik kreeg een :o van iedereen, maar het was geloof ik nu wel eens duidelijk :9
Schudden voor gebruik
pi_151855372
Bijgelezen!

Mooie SEO gezien van Jäger *O*
Jongetje voor Skoap! *O*
Schudden voor gebruik
  maandag 20 april 2015 @ 12:31:19 #91
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151855431
Buikvoelers heb ik niet gehad, op een vriendin na, maar zij mag dat. Plus ik stond uitnodigend in een 'rub mah belleh' housing. Ik heb geen aaibare uitstraling, dus verder laten mensen het wel uit hun hoofd. ;)
pi_151855501
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb een groepje waarmee ik spelletjes speel (bordspellen ed) en verder zien of spreken we elkaar niet. Puur voor de spellen. Erg gezellig die avonden en verder prima.
Er is er een die echt ELKE keer mijn buik aan moet raken als ik binnen kom. Ze gaat geen stap opzij in de smalle gang voordat ze dat voor elkaar heeft en elke keer kijk ik van }:| ZEG!

Nu was ze iets van 4 kg aangekomen en zei ze in de loop van de avond: "Ik lijk wel zwanger zo!" waarop ik er uit flapte "Mooi, dan kan ik ook ongevraagd aan jouw buik zitten!"

ik kreeg een :o van iedereen, maar het was geloof ik nu wel eens duidelijk :9
^O^ _O_
  maandag 20 april 2015 @ 12:34:00 #93
409579 LuDann
All the way
pi_151855522
_O- Good for you, Stippel! :D
  maandag 20 april 2015 @ 12:36:04 #94
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151855590
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:21 schreef Krisvc het volgende:
Hehe, wat een goed idee :D
Niet dat ik er al last van heb gehad, ik heb nog steeds niet veel buik, maar een goede om te onthouden :D
Ziggy played guitar
pi_151855725
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:54 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het wel goed zal komen hoor idd. Rationeel zal hij ook wel weten dat de kans 50/50 is. Als de baby er eenmaal is zal het er vast niet meer toe doen.

Ik heb mijn vent gevraagd hoe hij een dochter hebben voor zich zou zien. Hij blijkt volkomen bereid te zijn om mee te doen aan prinsessen verkleedpartijtjes, dus ik maak me geen zorgen. :P Ondanks dat hij het dus ook altijd over een ''hij'' heeft.
maar jongens kunnen ook prinsessen verkleedpartijen hebben, toch?

Wij denken trouwens allebei dat we op de echo wat langs zagen komen wat de echoscopiste niet opmerkte. We denken allebei dat mariposas gelijk had met haar voorspelling...
pi_151855762
wat is jouw theorie, mariposas? Ben wel benieuwd!
pi_151855781
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:31 schreef Mariposas het volgende:
Buikvoelers heb ik niet gehad, op een vriendin na, maar zij mag dat. Plus ik stond uitnodigend in een 'rub mah belleh' housing. Ik heb geen aaibare uitstraling, dus verder laten mensen het wel uit hun hoofd. ;)
haha hier hetzelfde! Niemand die aan mijn buik zit (zelfs familie en vrienden niet) ik kom kennelijk geen uitnodigende houding :P
  maandag 20 april 2015 @ 12:48:22 #98
409579 LuDann
All the way
pi_151855905
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar jongens kunnen ook prinsessen verkleedpartijen hebben, toch?

Wij denken trouwens allebei dat we op de echo wat langs zagen komen wat de echoscopiste niet opmerkte. We denken allebei dat mariposas gelijk had met haar voorspelling...
Wat mij betreft wel hoor, tuurlijk. Heb het vriend niet gevraagd.

Heeft ze niet specifiek naar geslacht gekeken?
pi_151855923
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:48 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel hoor, tuurlijk. Heb het vriend niet gevraagd.

Heeft ze niet specifiek naar geslacht gekeken?
wellicht wel, maar ze heeft er geen woord over gerept!
pi_151855955
Skoap een jochie *O* :D Wat leuk!
En Jagar, wat fijn dat de echo goed was. :)

Mariposas is het geslachtsorakel ja? 8-) Doe eens een voorspelling voor mij? :D

Verder zag ik de post van Mignonne in het vorige topic. Er is al veel over gezegd en daar sluit ik me bij aan. Wat een sneu mupje was het en wat een heerlijk snoetje een jaar later. Ik kan me niet voorstellen hoe machteloos je je dan voelt.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 20 april 2015 @ 12:50:30 #101
409579 LuDann
All the way
pi_151855963
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wellicht wel, maar ze heeft er geen woord over gerept!
Apart. Is het gebruikelijk om niet het geslacht te willen weten misschien?
pi_151856060
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:50 schreef LuDann het volgende:

[..]

Apart. Is het gebruikelijk om niet het geslacht te willen weten misschien?
Nou ja, ze zeggen heel duidelijk dat het een medische echo is, en dat het geslacht niet belangrijk is om te weten of alles gezond is. Ik denk dat als we het gevraagd hadden we wel meer input hadden gekregen...
  maandag 20 april 2015 @ 12:55:32 #103
409579 LuDann
All the way
pi_151856074
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nou ja, ze zeggen heel duidelijk dat het een medische echo is, en dat het geslacht niet belangrijk is om te weten of alles gezond is. Ik denk dat als we het gevraagd hadden we wel meer input hadden gekregen...
En je krijgt verder geen echo's toch?
pi_151856126
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:55 schreef LuDann het volgende:

[..]

En je krijgt verder geen echo's toch?
nope. Nu we gaan verhuizen waarschijnlijk wel! *O* *O* *O*

We moeten zelfs voor de foto's betalen...6 euro... :')
  maandag 20 april 2015 @ 13:00:09 #105
409579 LuDann
All the way
pi_151856149
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nope. Nu we gaan verhuizen waarschijnlijk wel! *O* *O* *O*

We moeten zelfs voor de foto's betalen...6 euro... :')
Das dan een leuke bijkomstigheid. *O*

6 euro voor 1 foto? Wow. :')

Hopen dat je dan na je verhuizing wel zeker te weten komt hoe of wat. :Y
pi_151856185
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:00 schreef LuDann het volgende:

[..]

Das dan een leuke bijkomstigheid. *O*

6 euro voor 1 foto? Wow. :')

Hopen dat je dan na je verhuizing wel zeker te weten komt hoe of wat. :Y
nee, 3 foto's.

En we willen het geslacht niet weten van te voren, dus dit was voor ons helemaal geen probleem...Ik was gewoon verbaasd over de gang van zaken. Kan ook zijn dat ze niet zo goed was in Engels, en de Duutser zijn Zweeds is niet al te goed, dus we spraken engels...
  maandag 20 april 2015 @ 13:23:21 #107
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151856608
Wij mochten bij de SEO ook een usb-stick met foto's kopen. Weet niet meer het exacte bedrag, maar volgens mij was het iets boven de 10 euro ofzo?
  maandag 20 april 2015 @ 13:23:27 #108
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151856612
In principe moeten ze wel kijken of de geslachtsorganen in orde zijn, dus ze zou er wel naar gekeken moeten hebben. Ik zag het zelf alleen toen ze echt tussen de benen keek, anders had ik het echt niet gezien.

Foto's van de SEO, een stuk of 8, kregen we gratis, een dvd van de hele echo was optioneel voor ¤7,-
pi_151857855
Goh, wij kregen aan het begin een cdtje en die moesten we bij elke echo meenemen, daar werden dan alle foto's op gebrand. Ik heb er dan ook een stuk of 20. We hebben ook een dvd, maar dat was pretecho. Filmpje van 40 minuten O+
Bij de gyn kreeg ik niks. Ja 1 keer een foto, want ze lag er zo mooi bij. Ze lijkt er echt op vind ik. O+
pi_151858227
Zal het ook hier eens vragen. Weet er iemand of er ook zwangerschapsbroeken zijn die niet afzakken :(
pi_151858373
Joggingbroeken *O*

Maar nee, iets dat zonder riem en tevens naar m'n werk aan kan heb ik ook nog niet gevonden nee :(

Ik heb wel een broek bij de Hema gekocht laatst die goddelijk zit en die ik graag pitch: een zwart wit fladder geval met een hysterische print en elastieken band voor slechts 15 euro. Effen zwart shirt erop en weekend/festivaloutfit compleet ^O^

Zal even een linkje zoeken. Edit: linken lukt niet mobiel, dit artikelnummer in elk geval 36220606

[ Bericht 9% gewijzigd door Mineola op 20-04-2015 14:36:17 ]
  maandag 20 april 2015 @ 14:23:45 #112
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151858598
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:14 schreef Estrys het volgende:
Zal het ook hier eens vragen. Weet er iemand of er ook zwangerschapsbroeken zijn die niet afzakken :(
Ja, zoals ik al zei bij V&A ;)

En het verschilt erg per model vind ik. Sommige modellen zitten bij mij voor geen meter (geleend van vriendin), maar ik heb 4 mamaliciousbroeken waar ik in woon. H&M bv. zakt van mijn kont, of zit veel te strak bij de bovenbenen (en de band lubbert ook snel), Miss Etam zit pas goed nu ik een behoorlijke buik heb...

Mineola, hij doet t niet :'(
pi_151858616
Ik ben blij dat het rokjes weer gaat worden. Want ik vind een goede broek vinden die lekker zit echt weer drama. Liefst iets van een jeans. En zonder riem want dan kan ik net zo goed mijn eigen broeken aan doen. Die pas ik nog wel maar lekker zit het niet aan de band.

Vandaag zegt een collega: je ziet het nog niet echt hè
En ik heb een strak jurkje aan :{
  maandag 20 april 2015 @ 14:26:41 #114
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151858688
Als je net op het 'je ziet t nog niet echt maar gewone broeken zitten niet lekker meer-punt' zit, dan zijn rokjes/jurkjes idd ideaal...

Ik kan een riem in mn positiejeans trouwens prima hebben, die zit echt helemaal onder m'n buik, dus voel ik niet (wel zo'n heel dun gevlochten riempje, een cm breed denk ik). Vergeet alleen steeds dat ie er zit, en wil dan mn broek gewoon naar beneden doen bij omkleden, en dat lukt dan natuurlijk niet...
  maandag 20 april 2015 @ 14:27:48 #115
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151858737
H&M zit bij mij erg goed, maar je moet ze erg strak kopen. Ik draag sowieso voornamelijk skinny's, dus ik vind dat strakke wel fijn. Sowieso zijn ze erg stretchy dus het voelt niet strak, vind ik. Last van een lubberende band heb ik ook niet. Ik heb 1 Mama licious broek die niet afzakt, maar wel snel uitloopt...
pi_151858796
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:27 schreef Mariposas het volgende:
H&M zit bij mij erg goed, maar je moet ze erg strak kopen. Ik draag sowieso voornamelijk skinny's, dus ik vind dat strakke wel fijn. Sowieso zijn ze erg stretchy dus het voelt niet strak, vind ik. Last van een lubberende band heb ik ook niet. Ik heb 1 Mama licious broek die niet afzakt, maar wel snel uitloopt...
als ik ze strak koopt dan zakken ze altijd af op de een of andere manier. Of heb ik dat gevoel dat kan ook. Maar ik haat dat gevoel van afzakkende broeken. Misschien ben ik te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet ;) Tijd voor zomer ^O^
  maandag 20 april 2015 @ 14:32:02 #117
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151858899
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 14:18 schreef Mineola het volgende:
Zal even een linkje zoeken. Edit: werkt dit?
Nope :(

Ik denk dat ik wel weet welke broeken je bedoelt, vorig jaar heb ik die ook 2 gekocht voor 'in de zomer op vakantie en in de tuin'.

Ik heb trouwens deze variant van mamalicious. Zit goddelijk _O_ http://mamalicious.nl/mam(...)03_Black&forceScope=

Deze zakt (bij mij) trouwens ook niet af http://mamalicious.nl/mam(...)lueDenim&forceScope= (volgens mij elders wel goedkoper te krijgen, ik heb dit er iig niet voor betaald)

En deze is ook fijn http://mamalicious.nl/mam(...)lueDenim&forceScope= Ik heb t model van 2 jaar geleden, maar ik woon er nu weer in O+ '
pi_151859076
Ja zoiets is het idd, maar dan zonder buikband. Die ziet er ook lekker uit ja! (Die eerste link dus)
  maandag 20 april 2015 @ 14:38:20 #119
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151859122
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:37 schreef Mineola het volgende:
Ja zoiets is het idd, maar dan zonder buikband. Die ziet er ook lekker uit ja!
Mijn hema/broeken zijn idd ook normale broeken (zonder buikband). Helaas niet meer geschikt om mee naar t werk te gaan, de kleur is echt helemaal vervaagd, en ze zien er een beetje jaren-90-housebroek uit nu :o :P
pi_151859292
Ik wilde idd eerst housebroek ipv hysterische print tikken :D
pi_151859403
Ben er inmiddels wel achter dat zwangerschapsbroeken voor iedereen heel verschillend zijn...
Heb een Mamalicious en een Prénatal gekocht die me werkelijk na een uur al van mijn kont zakken, omdat ze zo uitlopen en waarvan de buikband bovenaan 'gaapt'. Dat laatste lost zich vanzelf op naarmate de weken vorderen gok ik zo.

Heb een H&M extra skinny en een H&M 7/8ste gekocht die heerlijk zitten.
Verder twee H&M broeken overgenomen van Rijstebuiltje en die zijn ook fijn.
Kortom: voor mij H&M it is!
  maandag 20 april 2015 @ 14:54:44 #122
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151859597
Malteser, dan ben jij vast anders gemodelleerd dan ik ;)

Ik pas trouwens nooit H&M broeken, dus het was optimistisch te denken dat dat bij de positiekleding wel zo zou zijn. Ik zweer normaal bij jeans van esprit, maar ja, erg duur, en natuurlijk niet in de sale als je ze nodig hebt...

O, en verder zag ik een stukje terug een heel mooie echo *O* . Meer jongetjes, want jongetjes zijn tof! O+
pi_151860266
Ik heb drie mamalicious broeken broeken, die zitten als gegoten O+ h&m heb ik twee gekregen maar veertig maar die zijn te klein (of ik ben te dik ;( dat kan ook)
Sinds kort draag ik ook veel legging met een jurkje erboven, zit ook super en mijn buik is mooi zichtbaar haha
pi_151860323
Ik had gister een zwangerschapsbroek aan van vorige keer, maar die was duidelijk te groot. Jammer, want ik had eigenlijk niet zo zin om nieuw spul te kopen. Voordeel is wel dat ik mijn eigen broeken nog pas.

Gefeliciteerd met je goede SEO, Jagär!

En Skoap, wat leuk een jongetje. O+ Wat een leuke meet wordt dat over een jaar ofzo. 8-)
  maandag 20 april 2015 @ 15:19:59 #125
409579 LuDann
All the way
pi_151860341
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, 3 foto's.

En we willen het geslacht niet weten van te voren, dus dit was voor ons helemaal geen probleem...Ik was gewoon verbaasd over de gang van zaken. Kan ook zijn dat ze niet zo goed was in Engels, en de Duutser zijn Zweeds is niet al te goed, dus we spraken engels...
Ah oke, ik dacht op te maken dat je het eigenlijk wel wilde weten.

Wij kregen 1 foto en niet de optie tot het aanschaffen van meer, maar dat zal misschien zijn geweest omdat het een GUO was. Medische specialisten zijn doorgaans niet zo bezig met pretfoto's. :P
pi_151860346
quote:
Die van Love2Wait vind ik erg lekker zitten en zakken niet af.
pi_151860357
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb drie mamalicious broeken broeken, die zitten als gegoten O+ h&m heb ik twee gekregen maar veertig maar die zijn te klein (of ik ben te dik ;( dat kan ook)
Sinds kort draag ik ook veel legging met een jurkje erboven, zit ook super en mijn buik is mooi zichtbaar haha
H&M heeft wel hele rare zwangerschapsmaten, hoor. Ik zat 1 a 2 maten boven mijn normale maat.
pi_151860385
en wat moet je nou met de opmerking: "je ziet het nog niet he dat je zwanger bent, maar je begint wel uit te dijen."

Sorry? :(
  maandag 20 april 2015 @ 15:21:49 #129
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151860401
Estrys: boos kijken, en opmerking negeren verder...

H&M: Dit idd, ik heb er een geleend van een vriendin. Ik draag altijd maat 38, die H&M broek is maat 44, en is echt even groot |:(

't shirts vallen daarentegen weer redelijk groot, die kan ik aan in maat S (normaal toch echt altijd M...)
pi_151860422
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:54 schreef mousemicky het volgende:
Malteser, dan ben jij vast anders gemodelleerd dan ik ;)

Ik pas trouwens nooit H&M broeken, dus het was optimistisch te denken dat dat bij de positiekleding wel zo zou zijn. Ik zweer normaal bij jeans van esprit, maar ja, erg duur, en natuurlijk niet in de sale als je ze nodig hebt...
Ik ben normaal nogal een peertje, dus smalle taille, platte buik maar behoorlijke kont en dito heupen.
Nu is er van mijn platte buik niet veel meer over ;).

Overigens draag ik van alle merken wel mijn eigen maat... H&M broeken maat 38. Mamalicious maat 29.
  maandag 20 april 2015 @ 15:29:39 #131
409579 LuDann
All the way
pi_151860622
Ik heb twee bijna identieke zwangerschaps jeans van de Prenatal, eentje zit er perfect maar de andere moet ik een riem bij om. Verder een hoop tweedehands spul waar ik niet perse weet waar het vandaan komt. Van die jeans met buikband wist ik niet eens het bestaan af voor mijn zwangerschap, mijn broertje ook niet. Die riep laatst al dat hij ook zo'n broek wilde. Leek hem superchill. :P

Kom net bij de gyn vandaan. Hartslag is nog steeds te hoog, heb over 3 weken een afspraak bij de cardioloog maar als ik verandering merk moet dat eerder. Volgende afspraak wordt weer een groeiecho gemaakt, mijn derde, ben dan 27 weken.

Baby lag weer lekker in stuit. Gyn porde er nog een beetje naar om te kijken of 'ie wilde draaien maar daar had 'ie geen zin in. 'Koppig kind' mopperde ze. :P
pi_151861114
Ik lees wel tussen door mee hoor!
pi_151861523
Ik ben team Mamalicious, die zitten heerlijk bij mij!

En van de SEO hebben wij 4 of 5 echofoto's en één 3d-plaatje van het gezichtje meegekregen. Dat was gewoon gratis. Vond de sfeer daarbij sowieso fijn: het is een medische echo, daarvoor zijn we hier, maar het is ook gewoon bijzonder om je kindje zo te zien. Hele enthousiaste man ook! Doet het al heeel lang (heeft ook de echo gemaakt toen mijn moeder zwanger was van mij), maar hij vind het nog steeds 'prachtig' en 'hartstikke mooi' als hij op de echo ziet wat hij medisch gezien moet zien :D
pi_151861989
quote:
Ja :Y het heet een jurk
:')

quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:21 schreef Estrys het volgende:
en wat moet je nou met de opmerking: "je ziet het nog niet he dat je zwanger bent, maar je begint wel uit te dijen."

Sorry? :(
hoogstpersoonlijk een kunstgebit aanmeten, dat moet je ermee :( het lef zeg :')
pi_151862491
Hier zitten broeken gewoon niet lekker meer. En heb nog geen positiebroek gevonden in mijn maat die ik leuk vind :p
Dus los ik het nog op met mijn tussenstukjes of een elastiekje ertussen maar vaak draag ik lekker een jurkje!

Zal die vermoeidheid ooit nog overgaan? Net weer een uur geslapen. Wel 5 drukke dagen gehad waarin ik geen dutjes heb gedaan, snachts wel goed heb geslapen maar gewoon heel veel op pad en aan de klus geweest?
Zou ik daar nu voor "betalen"?
pi_151862780
Belt de kraamzorg, Stoor ik? Nou nee niet echt. Ow oke anders zou ik het kort houden. O dus nu gaat het lang duren? :{w
gefeliciteerd en bla bla lekker genieten en bla. En of ik me al heb aangemeld bij de verzekering. Euhm ja hoor zei ik. "Nou dat denk ik niet mevrouw"zegt ze. Nou welles, van het weekend gedaan. O-) Zei ik terwijl ik glashard loog. Gewoon omdat ze zo betweterig deed. :6 Maar even snel gedaan, ik kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer ook heb gedaan maar dat zal toch wel.
pi_151862783
Weer goedgekeurd bij de vk; mijn controles zijn echt te saai voor woorden eigenlijk :')
Maarr...de kleine ligt wel netjes vast in m'n bekken nu! *O*
pi_151862891
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja :Y het heet een jurk

[..]

hoogstpersoonlijk een kunstgebit aanmeten, dat moet je ermee :( het lef zeg :')
Weet je daar nog leuke van? Jurken dan he, geen kunstgebitten
pi_151862976
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

Weet je daar nog leuke van? Jurken dan he, geen kunstgebitten
king louie O+ O+
pi_151863105
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

king louie O+ O+
Ja en iets wat niet meteen blut maakt misschien? ;(
pi_151863260
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

king marktplaats? :P

nee geen idee... ik heb wat jurkjes van de hema en de we en die rekken ook heerlijk mee (en verhullen voldoende, ik ben wat anders gebouwd dan jij :+ ). Maar dat moet maar net je smaak zijn natuurlijk.
pi_151863619
Skoap een kleine meneer!
Jagärtrut een supermooie beeb! O+ *O*

Voor de rest ben ik nog aan het bijlezen
  maandag 20 april 2015 @ 17:00:35 #143
409579 LuDann
All the way
pi_151863643
De kraamzorg wilde hier toen ik 16 weken was al een afspraak maken voor een intake. Is dat niet wat vroeg of gebeurt dat altijd met die termijn al?
pi_151863736
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:00 schreef LuDann het volgende:
De kraamzorg wilde hier toen ik 16 weken was al een afspraak maken voor een intake. Is dat niet wat vroeg of gebeurt dat altijd met die termijn al?
Dat is wel vroeg ja.

Daarvoor zullen ze dan hier ook wel snel bellen. Maar ik vind in september tijd genoeg voor een intake.
  maandag 20 april 2015 @ 17:06:01 #145
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151863797
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hema! Maar je moet de collectie goed in de gaten houden, wat ze nu in de winkel hebben is geloof ik niet zo leuk.
H&M heeft ook altijd stretchjurkjes in de basiscollectie.
  maandag 20 april 2015 @ 17:06:35 #146
409579 LuDann
All the way
pi_151863808
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:03 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is wel vroeg ja.

Daarvoor zullen ze dan hier ook wel snel bellen. Maar ik vind in september tijd genoeg voor een intake.
Ik heb het ook afgehouden. Pas toen ik jouw post last net dacht ik van ''oh ja, ook nog even terugmailen voor een afspraak''. Vind het straks met 26 weken vroeg zat.
pi_151863957
mensen die je buik aanraken grrrr :(

En jurkjes van marktplaats. Niet die oerlelijke positie dingen maar zoeken op omslag en stretch. Voor King Louie betaal je ongeveer 20 euro. Maar je hebt genoeg andere merken. Ik verheug me op rokken met geen rits (dus zonder) :)
oh en de sale van h&m
  maandag 20 april 2015 @ 17:17:09 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151864135
de stretch rokjes en jurkjes van de Hema vond ik ook heel fijn, het normale spul, dus niet positie. Rekt erg fijn mee :)
pi_151864640
Hm, moet ik me druk gaan maken dat ik nog niet gebeld ben door de kraamzorg? Morgen 29 weken, kan gewoon inloggen op hun website en bij de verzekering is het ook bekend.
pi_151865351
Ik heb echt nonstop honger. Echte honger. Eerst lukte het nog met wortels maar het lijkt alsof ze echt iets substantieelS willen hebben. Dat is toch niet goed al bij elf weken. Ik ben voor de rest niet aangekomen behalve de BUIK. Mijn maag lijkt wel een zwart gat
  maandag 20 april 2015 @ 18:01:50 #151
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151865409
Waarom is dat niet goed, Daui? Je lijf vraagt waar het behoefte aan heeft, dus luister daarnaar. Gewoon aan toegeven, mits het verantwoord blijft. :)
pi_151865413
Je bent twee mensjes aan het maken. Natuurlijk heeft je lijf daar brandstof voor nodig. Echt honger is écht honger. Dat is wat anders dan trek. Als je lijf om voedsel vraagt zal dat het nodig hebben.
  maandag 20 april 2015 @ 18:37:45 #153
409579 LuDann
All the way
pi_151866507
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 17:59 schreef Daui het volgende:
Ik heb echt nonstop honger. Echte honger. Eerst lukte het nog met wortels maar het lijkt alsof ze echt iets substantieelS willen hebben. Dat is toch niet goed al bij elf weken. Ik ben voor de rest niet aangekomen behalve de BUIK. Mijn maag lijkt wel een zwart gat
Ik had het eerste trimester ook waanzinnig veel honger de hele tijd, ondanks misselijkheid. Ik heb eraan toegegeven, vooral ook omdat ik startte met ondergewicht. Ik denk dat je lichaam goed kan aangeven wat je nodig hebt en zeker met twee babies heb je de brandstof hard nodig. Ben je van plan om borstvoeding te geven? Extra kilo's schijn je vooral dan nodig te hebben en die zijn er vaak snel weer af las ik.
  maandag 20 april 2015 @ 18:40:45 #154
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151866607
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:37 schreef twist02 het volgende:
Weer goedgekeurd bij de vk; mijn controles zijn echt te saai voor woorden eigenlijk :')
Maarr...de kleine ligt wel netjes vast in m'n bekken nu! *O*
saai en sticker... +1 :+
pi_151866610
Die honger is volstrekt normaal. Geef waar je lijf om vraagt. Zuivel geeft een goed gevuld gevoel. Lekker bakje kwark met cruesli of fruit ^O^

Even klagen: hartkloppingen :( ik word er zoetjes aan doodmoe van. Als ik op bed ga liggen in een koele, donkere kamer houdt het op maar verder houdt het zo ongeveer de hele dag aan :( :( :(
  maandag 20 april 2015 @ 18:46:29 #156
409579 LuDann
All the way
pi_151866765
quote:
99s.gif Op maandag 20 april 2015 18:40 schreef Quickie_Brat het volgende:
Die honger is volstrekt normaal. Geef waar je lijf om vraagt. Zuivel geeft een goed gevuld gevoel. Lekker bakje kwark met cruesli of fruit ^O^

Even klagen: hartkloppingen :( ik word er zoetjes aan doodmoe van. Als ik op bed ga liggen in een koele, donkere kamer houdt het op maar verder houdt het zo ongeveer de hele dag aan :( :( :(
Hartkloppingen als in periodes van een snelle hartslag? Of een constante snelle hartslag? Ik heb het laatste ook, erg irritant.
pi_151866833
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 18:46 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hartkloppingen als in periodes van een snelle hartslag? Of een constante snelle hartslag? Ik heb het laatste ook, erg irritant.
Dat laatste idd. Dat je constant je hart flink voelt bonzen :(
pi_151866871
quote:
Dat is wel goed, dat hoort erbij. :)
Eten dan maar he, er zit niks anders op.
  maandag 20 april 2015 @ 19:01:31 #159
409579 LuDann
All the way
pi_151867245
quote:
99s.gif Op maandag 20 april 2015 18:49 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Dat laatste idd. Dat je constant je hart flink voelt bonzen :(
Vervelend he! Mijn hartslag is in rust tussen de 107 en de 125, ik word helemaal gek van dat gesuis in mijn oren en dat kloppen in mijn nek. Heb je het verteld bij de VK/gyn?
pi_151867272
Skoap een jongetje!

Hier nog niet aan positiekleding toe. Mijn broeken zitten nog hartstikke prima.
Wel al wat positiekleding van mijn schoonzus gekregen, maar heb nog niet eens gekeken of dat überhaupt gaat passen.
pi_151868052
Natalie wil je trouwens in de op?
Het wordt een jongetjes maand in oktober !!
  maandag 20 april 2015 @ 19:34:42 #162
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151868409
Nee hoor, Jantina krijgt een meisje. :P En van pinquit wist ik het eigenlijk echt niet, dus ik heb een jongen gegokt. :+
  maandag 20 april 2015 @ 19:37:58 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151868549
:D ik denk jongen, de twee mannen in huis denken meisje ;)
pi_151868673
Wat was nou jouw theorie, mariposas? of ga je op NUBs af?

Verder heb ik echt geen honger de laatste tijd, ook best frustrerend....
pi_151868902
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:34 schreef Mariposas het volgende:
Nee hoor, Jantina krijgt een meisje. :P En van pinquit wist ik het eigenlijk echt niet, dus ik heb een jongen gegokt. :+
Nog 6 weken en we weten het!
pi_151868998
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:41 schreef Jagärtrut het volgende:

gok met 50% kans :p

Ik heb er gewoon zelf een jochie van gedacht haha .. Pottyshot lijkt ook overduidelijk een jongen te zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151869238
quote:

Verhuisstress?
pi_151869481
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 19:55 schreef Daui het volgende:

[..]

Verhuisstress?
nee, dat duurt nog wel even. Ik heb het al weken, geen zin in eten, en zeker niet in het eten dat voor me staat.

Cassandra, je foto doet het niet!
pi_151870142
quote:
17s.gif Op maandag 20 april 2015 12:00 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Komt goed... Minke was echt in tranen toen we vertelde dat er geen zusje kwam... "Ik wou alleen een baby als het een zusje werd!!!"... Inmiddels vindt ze het wel leuk dat het een broertje wordt. O+
Reactie Luc vanavond

"nee het wordt een meisje dat heb ik gezegd!"
"Ik wil dit niet het wordt een meisje!"

:') :')
ach we hebben nog even _O-
pi_151870327
Sorry ik moet even wegschrijven: :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151870538
Sillie
SPOILER
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_151870574
Dat lijkt me een redelijke vent :( sjezus.
  maandag 20 april 2015 @ 20:23:53 #173
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151870576
Jee, Sillie, wat een verhaal. Ik snap dat je in de war bent, en even niet meer weet hoe en wat, zeker na de eerdere dingen die je hier verteld hebt. Kun je iemand bellen die jou (en je vriend) goed kent? Een vriendin, je moeder? Gewoon even iemand die je een knuffel kan komen geven, en waar je tegenaan kunt praten?

En dan wordt t daarna misschien toch tijd om samen met je vriend goed na te gaan denken over hoe nu verder, want dit klinkt niet als een stabiele basis voor jullie kindje. Of ben jij er eigenlijk al uit? In dat geval zou ik helemaal nu iemand bellen om mee te praten, om alles op een rijtje te zetten over hoe nu verder...

En nu ik nog eens goed lees... Wat een eikel :( Jou aanrijden? En dan gewoon doorrijden? Dat zou voor mij echt :W zijn. Pak je spullen en ga. Of nog beter, pak zijn tas, en gooi die uit t raam, en doe de deur op t nachtslot zodat ie er niet meer in kan...
pi_151870601
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, dat duurt nog wel even. Ik heb het al weken, geen zin in eten, en zeker niet in het eten dat voor me staat.

Cassandra, je foto doet het niet!
Mijn gynaecoloog zei dat de baby op je reserves teert. Je voelt je wel fit voor de rest? En je baby zag er super goed uit! Leuk dat het hoofd zo goed in beeld is O+
pi_151870714
Ach sillie wat naar. Ik zou ik iemand bellen die jullie beiden goed kent inderdaad, en even je verhaal kwijt en tot rust komen. En daarna het gesprek aangaan met je vriend, dit klinkt inderdaad niet als een stabiele basis..
pi_151870731
Lieve Sillie, wat een naar verhaal. Ik krijg er een beetje een brok van in mijn keel en tegelijkertijd jeuken mijn handen.

Zoals hierboven al gezegd is er iemand in de buurt die je kunt bellen of waar je even naartoe kunt of die bij jou kan komen? Zodat je misschien ook niet alleen bent als hij thuis komt? Ik denk dat er eens goed gepraat moet gaan worden. Zeker omdat je aan geeft dat hij vaker dit soort buien heeft?
Misschien is het goed om, wat je een paar dagen terug ook al aangaf, een paar dagen bij je ouders te logeren zodat je het een en ander op een rijtje kunt zetten?

En aan de andere kan met ik het met MM eens, pak een tas met kleren voor hem zet die voor de deur. Nachtslot op alle deuren en laat hem maar even in zijn sop gaarkoken!
pi_151870775
Sillie, arme jij. *;
Dit kan niet, echt niet. :N
Professioneel gifmenger.
  maandag 20 april 2015 @ 20:28:31 #178
409579 LuDann
All the way
pi_151870783
Oh nee Sillie... Wat vreselijk! Kun je ergens heen? Op zijn minst om even bij te komen? Er moet hem even goed duidelijk gemaakt worden dat dit echt niet kan!

Wat een achterlijk gedrag en wat is hij ontzettend egoïstisch zeg. Jij laat hem in de steek? En niet op tijd wakker worden om mee te gaan met zwemmen is genoeg reden om jou in potentie iets aan te doen met de auto? Bizar.
pi_151871017
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:22 schreef Fuente het volgende:
Sillie
SPOILER
mn eerste gedachte is idd dit...
ik zou bij mn moeder gaan zitten en een paar dagen helemaal geen contact opnemen geloof ik.
SPOILER
pi_151871018
Sillie :*
Ik zou zelf naar een veilige plek gaan en het gesprek een later moment voeren. Met een bos bloemen is het niet weer goed
pi_151871130
Tegen je zwangere vriendin aanrijden met een auto en vervolgens doorrijden zou voor mij echt einde verhaal zijn (zeg ik nu rationeel en van een afstand), zoals mignonne zegt, dat is niet alleen een 'bui', dat is mishandeling.
  maandag 20 april 2015 @ 20:35:55 #182
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151871141
Sillie, Jezus, wat een debiel zeg :{
Ik zou ook naar m'n moeder gaan. En goed nadenken wat je wil. Want dit kan echt niet.
Ziggy played guitar
pi_151871468
Ik weet dat jullie gelijk hebben, maar ik weet even niet hoe. Ik weet dat als ik nu wegga, al is 't voor een paar dagen naar m'n ouders, dat ik dan nooit meer terug hoef te komen. Ik pak dan de controle en als hij ergens niet tegenkan.. Hij kan altijd net een stap verder gaan dan ik kan.. Of twee, of drie..

En als ik zijn spullen op straat gooi en de deuren afsluit breekt ' ie de tent af. Maar 't zou me niet verbazen als hij wegblijft nu eigenlijk.
pi_151871558
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 19:01 schreef LuDann het volgende:

[..]

Vervelend he! Mijn hartslag is in rust tussen de 107 en de 125, ik word helemaal gek van dat gesuis in mijn oren en dat kloppen in mijn nek. Heb je het verteld bij de VK/gyn?
Mijn hartslag is altijd zo rond de 100/50 dus niks om zorgen om te maken. Nee niet verteld nog, ging er vanuit dat het er gewoon bij hoorde.
  maandag 20 april 2015 @ 20:45:45 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151871572
Sillie wtf :?
Ik lees wel eens vaker met verbazing mee wat die kerel doet en zegt. Je moet je afvragen of je-nog los van jezelf- je kind met zo iemand wil grootbrengen. Jij bent verantwoordelijk voor het kind, hij/zij zelf heeft geen stem.
pi_151871612
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:43 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet dat jullie gelijk hebben, maar ik weet even niet hoe. Ik weet dat als ik nu wegga, al is 't voor een paar dagen naar m'n ouders, dat ik dan nooit meer terug hoef te komen. Ik pak dan de controle en als hij ergens niet tegenkan.. Hij kan altijd net een stap verder gaan dan ik kan.. Of twee, of drie..

En als ik zijn spullen op straat gooi en de deuren afsluit breekt ' ie de tent af. Maar 't zou me niet verbazen als hij wegblijft nu eigenlijk.
Maar zo'n relatie, waar hij er niet tegen kan dat jij een zelfstandige vrouw bent, wíl je daarin zitten?
Professioneel gifmenger.
  maandag 20 april 2015 @ 20:46:34 #187
409579 LuDann
All the way
pi_151871613
quote:

Maar is het wel een goed idee bij een man te blijven die je gewoon in de steek zou laten omdat je naar je ouders gaat na zoiets? Hij zou spijt als haren op zijn hoofd moeten hebben!
pi_151871648
quote:

Ik heb hier niks te zoeken, maar toch...

Wat je nu zegt over controle willen hebben vind ik eigenlijk nog enger. Misschien maar beter dat je dan niet terug hoeft te komen, hoe erg dat ook is.
  maandag 20 april 2015 @ 20:48:07 #189
409579 LuDann
All the way
pi_151871673
quote:
99s.gif Op maandag 20 april 2015 20:45 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Mijn hartslag is altijd zo rond de 100/50 dus niks om zorgen om te maken. Nee niet verteld nog, ging er vanuit dat het er gewoon bij hoorde.
Het is ook niet perse iets zorgelijks volgens mij, zolang je hartslag gewoon regelmatig is. Ik moet naar de cardioloog, maar dat moest ik sowieso al. Het is alleen iets vroeger ingepland. Bij mij hebben ze wel schildklier en Hb even nagekeken
  maandag 20 april 2015 @ 20:48:11 #190
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151871676
quote:

Sorry als het nogal bot uit de hoek komt maar dit klinkt als een ongelooflijk scheve niet gelijkwaardige relatie.
Ik zou me oprecht afvragen of je daar een kind middenin wilt plaatsen.
Het gaat om jouw veiligheid en die van de baby.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 20 april 2015 @ 20:48:50 #191
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151871705
Sillie, jij 'hoeft' niet meer terug te komen? Je vriend klinkt steeds meer als een controlerende eikel die geen idee heeft hoe je op een normale manier met je vriendin om gaat.

Des te meer reden om echt nu te vertrekken. Pak je belangrijkste spullen, de huisdieren, en ga bij je moeder logeren (dat kon toch?). En als je bang bent dat hij je wat zal aandoen, dan bel je nu ook meteen de politie en doe je aangifte van mishandeling.

Ik denk dat dit heel moeilijk is, maar idd, denk aan jezelf, je veiligheid en de gezondheid van je baby :* Het wordt niet vanzelf beter...
pi_151871722
quote:

Waarom vind jij het ok dat hij je zo behandelt? Je verdient toch 1000x beter dan dit? Is die niet helemaal goed bij zijn hoofd ofzo? Verdorie ik word er echt boos om!

Kies aub voor jezelf en voor je kindje!
pi_151871755
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 20:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Sillie wtf :?
Ik lees wel eens vaker met verbazing mee wat die kerel doet en zegt. Je moet je afvragen of je-nog los van jezelf- je kind met zo iemand wil grootbrengen. Jij bent verantwoordelijk voor het kind, hij/zij zelf heeft geen stem.
+1
pi_151871801
Veiligheid voor alles en je bent nu niet meer alleen.
pi_151871844
quote:

Ik ben er niet bij geweest en ken niet de ins en outs van jullie relatie. Maar het komt op mij gewoon niet over als een gelijkwaardige, volwassen relatie. Het klinkt alsof jij een hoop verwachtingen hebt om aan te voldoen en dat je meneer heel slecht tegen verandering kan. Is dit de situatie waar je straks in wilt zitten met kind?
Ik zou op zn minst toch even een heel stevig gesprek met een derde erbij willen. Dit kan echt niet. Bel even je ouders of een vriendin ofzo om even bij uit te razen. En heel heel veel sterkte.
pi_151871902
Sillie, is dit dezelfde man die jou met 7/8 weken zei dat je op de bank moest blijven zitten en dat je rustig aan moet doen nu je zwanger bent??

Klinkt als een man van uitersten. Snap ook niet zo goed uit je verhaal waarom zo uit zijn slof is geschoten. Zijn er afgelopen dagen nog andere dingen gebeurd, waardoor hij nu zo gefrustreerd is?

Ik zou vooral inderdaad even iemand bellen die jullie beide goed kent. Naar je ouders gaan is misschien niet direct de beste oplossing. Wachten tot hij thuiskomt en dan het gesprek aan gaan.
Als hij dan nog niet redelijk is en zijn excuses aanbiedt voor zijn gedrag, wellicht overwegen om naar je ouders te gaan.

Ik vind het wel vreemd dat je zegt dat je niet hoeft terug te komen als je nu naar je ouders gaat, dat klinkt echt niet als een goede relatie (sorry, dat ik het zeg).
pi_151871921
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:48 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het is ook niet perse iets zorgelijks volgens mij, zolang je hartslag gewoon regelmatig is. Ik moet naar de cardioloog, maar dat moest ik sowieso al. Het is alleen iets vroeger ingepland. Bij mij hebben ze wel schildklier en Hb even nagekeken
Ok dat is idd wel andere koek. Ik word altijd netjes gecontroleerd op bloeddruk en bloed wordt ook binnenkort weer getest, vooralsnog is alles ok.

Ik hoop dat het bij jou ook goed gaat allemaal! ^O^
pi_151871988
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:52 schreef JantinaGr het volgende:
Sillie, is dit dezelfde man die jou met 7/8 weken zei dat je op de bank moest blijven zitten en dat je rustig aan moet doen nu je zwanger bent??

Klinkt als een man van uitersten.
wat mij vooral bijstaat is dat hij haar lui en dik vond :{ toen had ik al zoiets van :wegwezen!
pi_151872113
Dus jij valt in slaap omdat je zwanger bent, hij voelt zich 'in de steek gelaten omdat hij alleen moet gaan zwemmen. Rijdt zijn zwangere vriendin aan in een hit and run en JIJ hoeft niet meer terug te komen???
Ik weet niet hoe je dit zelf vind klinken? Ik begrijp dat weggaan niet iets is wat je zomaar doet. Maar het is druppel na druppel na druppel.
Maar denk goed na, wat wil je als je straks een kind hebt en nee het lijkt me sterk dat er wat dat betreft veel zal veranderen als er een kind is. Zijn karakter blijft zoals het is. Hoe wil jij je kind op laten groeien en met welke normen en waarden?
pi_151872181
quote:

Lees nou wat je hier typt. Dit is toch niet oke?!
pi_151872308
:o Sillie :o Ga jij eens even heel hard je spullen pakken. Hij heeft je aangereden, hij had je kindje kunnen verwonden joh! Wil je dat hij zometeen de vader van je kindje is? Zo'n ongelofelijke klootzak?!
Ik heb enorm veel medelijden met je -O-
  maandag 20 april 2015 @ 21:04:41 #202
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151872435
Hij blijft natuurlijk de vader van haar kindje.maar dit gedrag kan ècht niet. Maar dat weet Sillie heel goed. Bel nu iemand waar je naar toe kan en bekijk het verder vanaf daar. Heel veel sterkte, het is een vreselijke rot situatie waar je nu in zit :(
  maandag 20 april 2015 @ 21:07:35 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_151872545
Sillie, waarom wilde je een kind met deze man?
disclaimer
pi_151872562
quote:

Blijkbaar vindt hij zijn 'eer' en controle belangrijker dan zijn vriendin en ongeboren kind.
Ik weet dat het voor buitenstaanders makkelijk praten is, ik weet ook hoe moeilijk het is om voor je zelf te kiezen, maar waarom zou je gedwongen worden te blijven in een blijkbaar ongezonde relatie?
pi_151872634
Sillie, schat, first things first, pak een tas en ga even een paar dagen weg, tot rust komen, nadenken wat jij wil voor jou EN de kleine.
Dit kan echt niet, maar dat weet je zelf ook.
S. 2014
J. 2016
pi_151872769
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 20:59 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Lees nou wat je hier typt. Dit is toch niet oke?!
Nou dat idd :o Sillie, wat zou jij tegen je beste vriendin zeggen als ze je dit verhaal vertelt?! Kies voor jezelf en je baby, wegwezen daar. Praten zou ik bewaren tot een ander moment, op neutraal terrein en met een derde erbij.
pi_151872776
quote:
Ik heb er nu een paar.. Skinny. Maar wel 1 maat kleiner dan mijn normale maat, anders zakken ze inderdaad nog van mijn kont. Geen idee of ik ze nog pas aan het eind van mijn zwangerschap, maar dat zien we dan wel weer :D
pi_151872801
Sillie, wat zij boven mij allemaal zeggen.
Pak je belangrijkste spullen, je hond/kat/konijn/goudvis/whatever en ga naar je ouders.
Nu is het gelukkig goed afgelopen, wie weet hoe het de volgende keer gaat.
Ik ken je vriend niet, maar word wel een beetje bang voor hem na wat je schreef.

Heel veel sterkte, wat een klotesituatie
pi_151872813
Sillie jeetje.. allereerst - hoe is het met jou zelf (fysiek)? Aangezien je schrijft dat je bent aangereden (!)

Daarnaast sluit ik me aan bij de eerdere reacties. Dit gedrag kan echt niet hoor. Ik zou het zeker bij iemand aankaarten die je goed kent (vriendin? Ouders?) En gezien je eerdere reactie (dat je niet weg 'kunt' omdat je dan mogelijk niet meer thuis mag komen (en ik vermoed/lees indirect dat je niet direct de knoop wilt doorhakken)): wellicht verstandig om dan in ieder geval een goed gesprek aan te gaan met je vriend.. Zeker nu hij vaker deze buien heeft.

Kies wat het beste is voor jou en de baby! En sterkte!!

[ Bericht 1% gewijzigd door kazy op 20-04-2015 21:14:26 (Spelfoutjes) ]
  maandag 20 april 2015 @ 21:13:23 #210
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151872816
quote:

Als ik een duidelijke nub zie zeker, zoals bij Jantina en LuDann.

Voor de rest:
SPOILER
pi_151872940
Sillie, je werkt zelf in de geestelijke gezondheidszorg. Je weet dus hoe schadelijk een dergelijke thuissituatie kan zijn voor een kind nu en voor de rest van zijn leven. Ga weg, neem de tijd en zorg voor een fijne toekomst voor je baby.
pi_151872964
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 21:13 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Voor de rest:
SPOILER
:') :D
pi_151873058
quote:

[..]

Voor de rest:
SPOILER
_O-
pi_151873066
Nou orakel, zeg het maar eens dan:

- heel erg misselijk
- al een jongen en een meisje in het gezin
- moeder denkt een meisje
pi_151873075
Sillie ik heb de neiging NU naar je toe te rijden en mee te nemen hier heen..
Dit kan echt niet!!!!

Ga naar je ouders, kies voor de veiligheid van jezelf en je kindje
En kijk vanuit daar rustig verder hoe nu verder.
pi_151873135
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:17 schreef Estrys het volgende:

- heel erg misselijk
ik denk een meisjesseb! *O* :P
  maandag 20 april 2015 @ 21:20:06 #217
409579 LuDann
All the way
pi_151873192
Sillie, het is misschien ook goed om te realiseren dat het einde van je relatie niet het einde van de wereld is. Het is ontzettend klote, dat wel, maar het komt echt wel goed. Ook als je het alleen moet doen. Als je je dat goed laat doordringen zul je je denk ik ook minder onderdanig opstellen en je je eigen waarde realiseren. Dat helpt alleen maar in het praten met je vriend. Hij mag zich best realiseren wat hij heeft en als hij dat niet doet is hij jou niet waard.
pi_151873213
quote:

[..]

Voor de rest:
SPOILER
Gewoon fantastisch :D
  maandag 20 april 2015 @ 21:21:41 #219
409579 LuDann
All the way
pi_151873278
quote:

[..]

Voor de rest:
SPOILER
Dit is echt geweldig.
pi_151873392
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 21:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik denk een meisjesseb! *O* :P
Voor de compensatie van zijn nogal aanwezige zus lijkt me dat een goed idee *O*
pi_151874045
quote:

Dit maakt het wel helemaal duidelijk.Alsof je onder zijn gratie leeft?

Wegwezen, en zo snel mogelijk..
  maandag 20 april 2015 @ 21:37:04 #222
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151874046
Wow, ondertussen mis ik he verhaal van sillie. Echt, ik heb al vaker met verbazing gelezen maar eigenlijk nooit gereageerd. Want volgens mij weet je rationeel gezien wel wat je voor advies zou geven, als je jezelf vanuit psycholoog-client perspectief bekijkt.
Ik ken jullie relatie niet en ik ken zijn kant van het verhaal niet, maar de dingen die je hier hebt verteld, ook in het rammeltopic, klinken niet alsof je in een gelijkwaardig relatie zit. Dat jij bv zijn baas moet bellen om hem vrij te laten krijgen en dat hij zich zelf niet hard maakt om bij jou te kunnen zijn voor een echo. En ja, hij zal ongetwijfeld ook onwijs lief voor je zijn, daar twijfel ik echt niet aan.
Persoonlijk geloof ik er niet in dat iemand tot inkeer komt wat betreft gedrag, zeker als het al langere tijd speelt. Als hij nu zo reageert tijdens je zwangerschap kan je er van uitgaan dat hij als de baby er is ook zo reageert. Slaapgebrek is echt een killer voor je tolerantie.
Overigens denk ik niet dat het allemaal aan hem ligt, maar je geeft hem wel de ruimte; ik heb het idee dat jij behoorlijk over je heen laat lopen, ook wat jouw werk betreft bijvoorbeeld.
pi_151874126
Jeetje sillie, wat een vreselijke gebeurtenis en wat een lastige situatie waar je je nu in bevind. Ik vind het begrijpelijk dat je op dit moment niet in staat bent om een keuze te maken. Op dit moment is het denk ik van belang dat je het welzijn van je kindje voor alles plaatst, dus wellicht ook voor je eigen welzijn. Om die reden is het voor vanavond misschien verstandig om een andere plek te zoeken om te verblijven. Wil of kun je dat niet, zorg dan dat je iemand in vertrouwen neemt die geen oordeel velt over de situatie, maar die wel stand by kan staan. Mocht de situatie verder uit de hand lopen, aarzel dan niet om deze persoon of zelfs hulp van buitenaf (politie, alarmnummer) in te schakelen.

Voor het verdere verloop van de situatie: er zijn meerdere plekken waar je hulp of advies kunt krijgen. Op deze plekken vellen ze geen oordeel over je verhaal, maar ze hebben wel ervaring met verschillende situaties van huiselijk geweld en kunnen daarom goed, onafhankelijk advies geven. Een van die plekken is http://www.vooreenveiligthuis.nl/ Ook bij de GGD kun je terecht. Voor eventuele juridische hulp, kun je terecht bij slachtofferhulp.

Heel heel veel sterkte :*
pi_151874164
quote:

[..]

Voor de rest:
SPOILER
O+
pi_151874183
Kleine toevoeging: je bent ongetwijfeld op de hoogte van genoemde kanalen om hulp te krijgen, maar ik zeg het liever twee keer teveel dan een keer te weinig.
pi_151874913
Jeetje sillie, weet even niet wat te zeggen :o :X

Sluit me wel aan bij zo'n beetje alles wat al gezegd is, vooral:

• Bedenk wat jij een ander zou adviseren die in een soortgelijke situatie zit en volg dat advies op

• Schakel om naar kortetermijn-denken; het is belangrijk dat je nu hulp bij iemand zoekt (ofwel dat jij daar naartoe kunt, ofwel dat er iemand naar jou komt en bij je blijft). Hoe het verder moet komt later wel, zorg dat je eerst even bij kunt komen, zodat je wat dingen op een rijtje kunt zetten.

Verder wil ik je vooral heel veel sterkte wensen! :*
pi_151875071
sillie alles is al gezegd! Pak je tas, dit is niet goed!

Sterkte! :*
♥ J & S
pi_151875456
Ik kwam voor het slapen nog even kijken voor nieuws over Sillie..

Ik hoop dat je nu lekker bij je ouders bent of dat je iemand hebt gesproken en je verhaal hebt kunnen doen. :*
pi_151876049
Sillie: :* Wat je ook doet, wat je ook kiest, je kunt geen foute keuze maken door te kiezen voor je eigen veiligheid en due van je kindje.
pi_151876333
Geen woorden voor Sillie.. Ik hoop dat je verstandig bent geweest en naar een veilige omgeving bent gegaan. Is het niet voor jezelf, dan wel voor je baby.
Ik zeg altijd tegen iedereen.. Je kan nog zo'n dikke spaarrekening hebben, of de perfecte woonruimte, de perfecte leeftijd of het ideale plaatje.. Maar dat is allemaal waanzin. Het aller belangrijkste is een goede basis, een goede relatie tussen ouders en dat het liefde krijgt waar het recht op heeft. Ik hoop dat je dit inziet en voor de veiligheid van jezelf en je kindje kiest. Ik wil geen verwijten maken en ik vind het echt super rot voor je maar dit kan zo niet meis.
Sterkte!
pi_151876455
Even snel; maar ik zit voorlopig ergens waar t veilig is. Thanks voor alle lieve berichtjes en tips..
  maandag 20 april 2015 @ 22:27:13 #232
409579 LuDann
All the way
pi_151876525
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:25 schreef silliegirl het volgende:
Even snel; maar ik zit voorlopig ergens waar t veilig is. Thanks voor alle lieve berichtjes en tips..
Wat lief dat je een update komt geven en fijn dat je veilig zit. Heel veel sterkte meis.
  maandag 20 april 2015 @ 22:28:01 #233
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_151876555
quote:
:*

Echt meid, kies voor jezelf en de baby. Zoals al gezegd is hierboven, hij gaat niet ineens van persoonlijkheid veranderen als de baby er is. Je verdient beter behandeld te worden! :*
pi_151876562
quote:
:* :* :*
Sterkte lieve sillie. Goede keus voor jou en je kleintje. O+
Professioneel gifmenger.
pi_151876582
Sterkte sillie :*
pi_151876775
quote:
Heel fijn om te lezen. Goede keus. Sterkte :*
pi_151876906
Fijn om te horen Sillie en nogmaals veel sterkte!!
pi_151877153
quote:
Fijn!
pi_151877272
Veel sterkte sillie :*
pi_151877292
Sterkte Sillie :*
pi_151877364
Sterkte Sil :*
pi_151877414
quote:
Fijn om te lezen!
Sterkte :*
pi_151877611
quote:
S. 2014
J. 2016
pi_151878178
Poe sillie, net met open mond alles gelezen, wat een mafketel. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen en nu ergens veilig zit. Denk aan jezelf en ook aan je kindje, dit is niet ineens over als je kind er is! Sterkte, hopelijk lukt het je om wat rust te pakken vannacht. :*
pi_151878327
Fijn om te lezen dat je op een veilige plek zit Sillie :*

Ik weet niet hoe lang je hier kunt blijven, maar probeer deze tijd zo goed mogelijk te benutten om te bedenken wat je wil en hoe nu verder.
Ik lees niet altijd hiermee, dus je eerdere verhalen heb ik gemist, maar zelfs dan zou mijn advies zijn om bij hem weg te gaan.
Hij kan schijnbaar zo verblind worden door zijn woede dat hij je pijn doet. Zonder hulp zal dat zo blijven . Hoe lang duurt het dan voordat hij je slaat? Of schopt? Of een duw op de trap geeft? Daar moet je toch niet aan denken? En al helemaal niet nu je de verantwoordelijkheid heb voor een klein kindje.

Heel veel sterkte meid. Hopelijk vind je de moed om te doen waar jij en je kind het beste uit komen :*
pi_151878413
Nou Sillie, wat een verhaal! Fijn dat je ergens zit waar je in ieder geval veilig zit, wat kan die kerel van je raar doen!
pi_151878462
Sterkte Sillie! :*
pi_151878545
Sterkte Sillie.. :*
  maandag 20 april 2015 @ 23:36:51 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151879154
Sterkte Sillie. Goed dat je voor jezelf en je kind heb gekozen. Jullie zijn nu even het belangrijkste en inderdaad, jij moet nu ook de verantwoordelijkheid nemen voor buikbaby. Ik wens je heel veel kracht en wijsheid :*
pi_151882048
Pfff heb het idee dat ik de afgelopen dagen meer wakker ben dan slaap... En nu heb ik honger!!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 21 april 2015 @ 04:53:43 #251
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151882054
Ik ben altijd meer wakker dan dat ik slaap hoor. :D maar je bedoelt natuurlijk 's-nachts. ;) mede-wakker-ligger hier.
pi_151882080
Hier ook wakker. En honger, jup ook aanwezig.
pi_151882106
+1... Denk dat ik zo maar opgeef en vast wat ga werken vanuit huis.
pi_151882123
Morguh! :Y)
pi_151882127
Sillie, goede keus. Sterkte :*
pi_151882207
Haha ja misschien was ik toch niet zo wakker :P
Pff volgens mij zit Lola in een spongetje ofzo, eet slecht, kort lontje en slaapt slecht voor haar doen... En om het nog leuker te maken is M ook niet fit, die had vannacht 38 graden... Mag hopen dat ik niet vandaag of morgen ga bevallen :')

:* voor alle andere wakker liggers
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 21 april 2015 @ 07:22:21 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151882332
Sillie :* sterkte meis. Wat moet dit moeilijk zijn.
pi_151882372
Sillie: hoe is het!
Heb zo onrustig geslapen, moet steeds aan je denken. :*
  dinsdag 21 april 2015 @ 07:32:54 #259
409579 LuDann
All the way
pi_151882384
Pff, vriend had wekker per ongeluk om 5 uur al gezet terwijl hij pas 7:30 op moest.

Ik slaap trouwens de laatste tijd beter dan ooit (klopt af)! En op mijn rug ook nog eens. :o
  dinsdag 21 april 2015 @ 07:53:56 #260
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151882513
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:17 schreef Estrys het volgende:

- heel erg misselijk
Ik heb eigenlijk geen idee, heb zo het idee dat mijn theorie niet op jou toepasbaar is. :P Ik gok op een meisje.
Gevoel moeder bedoel ik trouwens moeder van het kind mee.

En bij Kuukske gok ik op een jongen.
pi_151882540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 07:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen idee, heb zo het idee dat mijn theorie niet op jou toepasbaar is. :P Ik gok op een meisje.

:D. Grappig. We gaan het zien ;-)

Sillie, wat een gedoe joh. Heel goed dat je voor jezelf en je baby kiest en dat je nu op een veilige plek bent. Sterkte :*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_151882550
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 07:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik ook, ik denk zelf een meisje. ;)
Man dacht eerst een jongen en nu een meisje. Maar dat is omdat hij dan straks kan zeggen: zie je wel ik had gelijk :') Kansloos.
pi_151882850
Sillie, sterkte.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151882918
Sillie, ik hoop dat je rust en wijsheid kan vinden. Sterkte. :*

Ik heb van half 9 tot 7 geslapen op 2 plaspauzes na. Ik voel me nog brakker dan na een nacht kut slapen. :') Dus nu koffie. :9

Vandaag eens even een buikband ergens scoren. Navelbreuk is soms best gevoelig en volgens de vk kon het wat verlichting geven. Iemand tips voor niet te dure, liefst via internet bestelbare en snel leverbare?
pi_151882931
quote:
Goed zo. :* Zorg goed voor jezelf!
pi_151883135
Sterkte Sillie! Lijkt me ongeacht wat je volgende stappen zijn een erg lastige periode.

Skoap krijgt een zoon *O* en een goede 20 weken echo voor jagar *O*

Mignonne, succes vandaag met de combinatietest!
pi_151883160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 08:34 schreef Krisvc het volgende:

Ik heb van half 9 tot 7 geslapen op 2 plaspauzes na. Ik voel me nog brakker dan na een nacht kut slapen. :') Dus nu koffie. :9

Vandaag eens even een buikband ergens scoren. Navelbreuk is soms best gevoelig en volgens de vk kon het wat verlichting geven. Iemand tips voor niet te dure, liefst via internet bestelbare en snel leverbare?
http://m.vegro.info/medel(...)art/nl/product/1242/

Dit was mijn grote liefde
S. 2014
J. 2016
pi_151883414
quote:
Thanks! Die ben ik inderdaad al meerdere keren tegen gekomen.
Vanavond bestellen. :)
pi_151883485
Egopost; NOG 2 NACHTJES. OVERMORGEN!!! :o *O* :o *O* :o O+
pi_151883523
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 07:30 schreef Malteser het volgende:
Sillie: hoe is het!
Heb zo onrustig geslapen, moet steeds aan je denken. :*
Lief :* , maar maak je geen zorgen, 't is wel ok voor nu.

SPOILER
pi_151883627
sillie :* Wat heftig allemaal joh. Ervaringsverhaal: acht jaar geleden ben ik, met baby-in-buik vertrokken uit een nare relatie, en het is de beste beslissing van mijn leven gebleken. Ik was zes jaar met hem samen, en ik dacht dat het erbij hoorde: het verbale geweld (itt bij jou heeft mijn ex me nooit fysiek iets gedaan), de eenzaamheid, het eeuwige op je tenen lopen, altijd afhankelijk zijn van de bui van een ander. Ik ben daar weg gegaan met niet meer dan een pyjama en een tandenborstel, heb alles achter gelaten, maar het was de rust die ik ervoor terug kreeg meer dan waard. Ik zou het zo weer doen. Pas toen ik mijn huidige man leerde kennen ontdekte ik hoe een gelijkwaardige relatie is: hoe het is om echt samen te zijn met iemand. Dat je aan dezelfde kant staat, dat je onvoorwaardelijk wordt gesteund, dat je thuis bent bij iemand, dat je altijd veilig bent, dat je geliefde ook je allerbeste vriendje van de hele wereld is. Ik wist niet dat het bestond, ik wist vooral ook niet dat ik het waard was, maar ik wist wel dat mijn ongeboren kindje beter verdiende dan opgroeien in de situatie van toen. Ik wens je alle kracht toe om hier op een zo veilig mogelijke manier uit te komen, of dat nu met of zonder hem is :*
  dinsdag 21 april 2015 @ 09:25:09 #272
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151883724
SPOILER
pi_151883832
Fijn wat van je te horen sillie! Sterkte de komende tijd. En lees de post van LE maar heel goed, wat zij schrijft over een gelijkwaardige relatie is zo ontzettend hoe het zou moeten zijn.

LE: wat kan jij dingen toch ontzettend goed verwoorden. En wat heb je toen een moedige maar ook de enige juiste keuze gemaakt.
pi_151883887
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 08:34 schreef Krisvc het volgende:

Zo'n buikband zoals van het merk Anita? Of echt een bekkenband?
Volgens mijn Bekkenbodemfysio is het merk serolo (of serola ik twijfel even) een heel goed merk. Nieuw zo'n ¤40,- maar vaak via mp wel te vinden.
Een buikband van Anita heb ik nog thuis liggen. Wit, volgens mij maat m of l. Als je interesse hebt hoor ik het wel. Hoef er niet veel voor.
  dinsdag 21 april 2015 @ 09:50:46 #275
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151884260
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 09:13 schreef Vlindur het volgende:
Egopost; NOG 2 NACHTJES. OVERMORGEN!!! :o *O* :o *O* :o O+
Bijna zover! *O* *G*
pi_151884263
Lieve sillie. :* Neem rustig tijd voor jezelf en succes in deze moeilijke periode. Wel ontzettend fijn dat er zoveel hulptroepen beschikbaar waren. Nogmaals :*

L-E, wat heftig ook. Wat moet het moeilijk zijn geweest, maar super dat alles bij jou iig op zijn pootjes terecht is gekomen. :*

Vlindur! Bijna babyknuffelen! *O*
pi_151884374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 09:31 schreef Malteser het volgende:
Fijn wat van je te horen sillie! Sterkte de komende tijd. En lees de post van LE maar heel goed, wat zij schrijft over een gelijkwaardige relatie is zo ontzettend hoe het zou moeten zijn.

LE: wat kan jij dingen toch ontzettend goed verwoorden. En wat heb je toen een moedige maar ook de enige juiste keuze gemaakt.
Dit
pi_151884437
sillie, goed om te lezen dat je steun krijgt! Veel sterkte om alles op een rijtje te zetten! :*

L-E heftig verhaal; wat ongelofelijk sterk van je dat je die stap hebt gezet! :*

Vlindur, nog maar 2 dagen en dan is jullie mannetje (en broertje!) er! :o O+ *G*
pi_151884495
Fijn, sillie!

Ik ben vannacht vlak nadat ik in slaap gevallen ben weer wakker geworden, in paniek uit bed gesprongen, licht aangedaan en heb de duutser wakker gemaakt want in mijn beleving zat er een spin van wel een halve m2 op het plafond...

Duurde 10 minuten voordat ik doorhad dat dat toch echt niet zo was en ik weer kon gaan slapen. Het was een enerverende nacht!
pi_151884571
quote:
Mijn vriendin is 9 weken, en heeft ook al 2 weken exact hetzelfde. Enorme honger, en enorm moe ook. En haar buik blaast echt op. Vervelende is dat ze juist net 9 maanden dieet heeft gevolgd om een strak buikje te krijgen... en nu lijkt alles in een paar weken ongedaan gemaakt _O-

Maar je lichaam maakt vast ruimte voor de kleine straks. Daarom zet je buik uit (en schuiven je darmen weg om ruimte te maken).

Wij mogen 1 mei op voor de eerste echo. Werd me ook verteld dat we voor de 20e week iets moesten regelen voor het aangeven van het kind? (zodat het ook wettelijk mijn kind is :9 )

En sillie, dat klinkt inderdaad erg vervelend. Het feit dat je nu al probeert te "ontsnappen" aan hem zodat hij maar niet tegen jouw klaagt zegt volgens mij ook al iets. Mijn ouders doen al jaren niks anders, en is ook echt uitzichtsloos (tot het punt dat ik heb besloten er niet meer te komen. Pa altijd chagerijnig en schreeuwen, en moeder die enkel over pa klaagt.).

Maar wat al gezegd is, heb het er over met iemand die jullie beide kent (maar niet gelijk hem alles vertelt) en bespreek daarna met hem wat je voelt. Onder andere dat je al zo ver bent dat je hem "ontwijkt". Misschien beseft die het zelf niet en merkt die dat ook niet aan je. Mannen zijn niet zo geweldig in het ontvangen van subtiele hints.

Lees net dat je al "veilig" zit. Maar misschien heb je (of een ander) wat aan mijn rant.
pi_151884915
L-e, wat een verhaal ook. Wat dapper dat je toen die keuze hebt gemaakt!

Sillie, fijn dat er vrij snel iemand bij je was. En misschien juist wel goed (na de verhalen over zijn familie) dat de hulp van zijn familie komt en dat er zoveel mensen te voorschijn zijn gekomen om voor jou op te komen. Lief van zijn opa en oma dat je daar kon slapen en niet meer hoefde te verkassen. Heb je je ouders nog wel even gezien/gesproken?
Verstandig dat je nu eerst de dingen voor jezelf op een rijtje zet en dan pas zijn verhaal gaan lezen. Neem hier ook de tijd voor die je nodig hebt. Heel veel sterkte voor nu, en welke beslissing je ook gaat nemen.. Jij en je kindje redden het wel :*
pi_151884975
Silliegirl, wat fijn dat er ineens zoveel mensen voor je zorgen (en je vriend eens goed de waarheid zeggen). O+ Sterkte.
Professioneel gifmenger.
pi_151886162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:24 schreef J0ycie88 het volgende:
L-e, wat een verhaal ook. Wat dapper dat je toen die keuze hebt gemaakt!

Sillie, fijn dat er vrij snel iemand bij je was. En misschien juist wel goed (na de verhalen over zijn familie) dat de hulp van zijn familie komt en dat er zoveel mensen te voorschijn zijn gekomen om voor jou op te komen. Lief van zijn opa en oma dat je daar kon slapen en niet meer hoefde te verkassen. Heb je je ouders nog wel even gezien/gesproken?
Verstandig dat je nu eerst de dingen voor jezelf op een rijtje zet en dan pas zijn verhaal gaan lezen. Neem hier ook de tijd voor die je nodig hebt. Heel veel sterkte voor nu, en welke beslissing je ook gaat nemen.. Jij en je kindje redden het wel :*
Wat ik begreep is dat ze dit al wel zagen aankomen en al hadden besproken dat en hoe er ingegrepen zou worden. Maar het stomme is dat dat kennelijk besproken is met "vriend" zelf, want hij heeft het in gang gezet; neef kwam niet "toevallig", maar omdat hij was ingeseind dat hij voor mij moest zorgen.
Dan is er in ieder geval enig besef dat er hulp nodig is en inzicht dat dit niet kan. Maar of dat nu hoopvol is.. -O-
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 11:14:51 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151886223
Sillie wat een verhaal zeg, ik word er helemaal naar van ;( Fijn dat je nu veilig zit en dat zijn familie aan jouw kant staat, dat moet je ongelooflijk veel steun geven! Overweeg je om aangifte te doen? Dat kan wellicht wel van belang zijn voor later als het gaat om dingen als voogdij en dergelijke. Als jij je niet veilig voelt bij hem dan kan zo'n aangifte later in jouw voordeel werken. Maar neem vooral nu even de tijd en rust want dat heb je hard nodig :*

L-E wat moedig dat je hier je verhaal doet, ik wist dat helemaal niet. Wat is er gebeurt met het kindje, je oudste is toch nog geen 8 jaar? Als je hier niet op wil antwoorden snap ik dat hoor, ben gewoon nieuwsgierig :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_151886244
Sillie, wat fijn die hulp uit onverwachte hoek! Maar het klinkt toch wel als een behoorlijk bizarre situatie waar je in terecht bent gekomen, zeker als je vriend dit zelf al in gang heeft gezet?!

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe en hoop dat het - op wat voor manier dan ook - op zn pootjes terecht komt. :*

Vlindur nog twee dagen! Spannend!
pi_151886281
Majo: dat kindje is een heel leuk jongetje geworden, hij is nu 7 :)
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 11:19:30 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151886374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:16 schreef L-E het volgende:
Majo: dat kindje is een heel leuk jongetje geworden, hij is nu 7 :)
Ah dus toch de oudste :) Wat fantastisch dat je man hem dan zo opgenomen heeft :) Heb je/hij nog wel contact met je ex? Lijkt me zo lastig in zo'n situatie -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_151886393
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wat ik begreep is dat ze dit al wel zagen aankomen en al hadden besproken dat en hoe er ingegrepen zou worden. Maar het stomme is dat dat kennelijk besproken is met "vriend" zelf, want hij heeft het in gang gezet; neef kwam niet "toevallig", maar omdat hij was ingeseind dat hij voor mij moest zorgen.
Dan is er in ieder geval enig besef dat er hulp nodig is en inzicht dat dit niet kan. Maar of dat nu hoopvol is.. -O-
Dit geeft ook nog wel weer een andere draai aan het verhaal.
Aan de ene kant goed dat je vriend het blijkbaar zelf in gang heeft gezet. Maar aan de andere kant geeft dit ook wel aan dat er echt iets aan de hand.
Ken je dit gedrag van vriend? En dan bedoel ik echt het gedrag van gisterenavond, het fysieke. Natuurlijk is het verbale ook niet goed..

Naja ik denk dat veel al is gezegd. En dat je echt zelf moet nagaan wat je hier mee wilt. Maak hierbij gebruik van je verstand/kennis (door je werkveld) en niet alleen van je gevoel. Zoek desnoods iemand die je hierbij kan helpen, een vriend/vriendin, je ouders.
pi_151886484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah dus toch de oudste :) Wat fantastisch dat je man hem dan zo opgenomen heeft :) Heb je/hij nog wel contact met je ex? Lijkt me zo lastig in zo'n situatie -O-
Ex is niet in beeld, nooit geweest ook. Daar zijn we naar oudste toe altijd heel open over geweest (zonder hem te belasten met nare details), hij weet hoe de vork in de steel zit :) Mijn man is idd gewoon degene die hij papa noemt/zijn papa is.
pi_151886496
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 april 2015 09:50 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Bijna zover! *O* *G*
Bijna een sticker voor Nikoos! *O*
pi_151886507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:15 schreef Mineola het volgende:
Sillie, wat fijn die hulp uit onverwachte hoek! Maar het klinkt toch wel als een behoorlijk bizarre situatie waar je in terecht bent gekomen, zeker als je vriend dit zelf al in gang heeft gezet?!

Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat het alles snel - op wat voor manier dan ook - op zn pootjes terecht komt. :*

Vlindur nog twee dagen! Spannend!
Mwah.

SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:19 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Dit geeft ook nog wel weer een andere draai aan het verhaal.
Aan de ene kant goed dat je vriend het blijkbaar zelf in gang heeft gezet. Maar aan de andere kant geeft dit ook wel aan dat er echt iets aan de hand.
Ken je dit gedrag van vriend? En dan bedoel ik echt het gedrag van gisterenavond, het fysieke. Natuurlijk is het verbale ook niet goed..

Naja ik denk dat veel al is gezegd. En dat je echt zelf moet nagaan wat je hier mee wilt. Maak hierbij gebruik van je verstand/kennis (door je werkveld) en niet alleen van je gevoel. Zoek desnoods iemand die je hierbij kan helpen, een vriend/vriendin, je ouders.
Dat fysieke ken ik totaal niet van hem. Tot gisteravond zou ik met hand op mijn hard bezworen hebben dat 'ie me nooit, nooit, nooit pijn zou doen. Ik denk dat hij er uiteindelijk net zo van is geschrokken als ik..
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 11:22:55 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151886513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Ex is niet in beeld, nooit geweest ook. Daar zijn we naar oudste toe altijd heel open over geweest (zonder hem te belasten met nare details), hij weet hoe de vork in de steel zit :) Mijn man is idd gewoon degene die hij papa noemt/zijn papa is.
Wat fijn dat alles goed is gekomen O+ En misschien maar beter ook om die negatieve ballast kwijt te zijn :Y
pi_151886739
Stress of geen stress, het geeft je niet het recht om rare opmerkingen te maken en al helemaal niet om iemand fysiek wat aan te doen. Dat hij geen goed voorbeeld heeft gehad dat kan maar daar kan je ook niet alles op gooien.

Ik zou de hulp van een instantie zoeken. Hier ga je niet zelf uit komen. Hij niet en jij niet. en samen dan al helemaal niet. Maatschappelijk werk inschakelen misschien?
pi_151886869
Wat een drama, Sil. En wat bizar dat je vriend hulp ingeschakeld heeft. Ik ben heel benieuwd welke kant dit nu opgaat. Jou wens ik iig veel rust de komende tijd, want dat kun je wel gebruiken nu. :*

Ik vertelde laatst dat ik bij deze bevallen graag een epiduraal wil maar dat mn (gereformeerde) vk daar
daar niet echt enthousiast over was. Ze noemde enkel redenen op waarom het niet zo kunnen.
Daar komt bij dat ik graag in een kraamhotel in Zeeuws-Vlaanderen wil bevallen. Daar heb ik nl enorm goede verhalen over gehoord (itt het ziekenhuis hier het dichtst in de buurt.) Dat zh in Zeeuws-Vlaanderen is ongeveer een half uur rijden. Mijn buurvrouw is er twee keer bevallen en nog meer mensen hier in de buurt.

Maar ook daar deed de vk moeilijk over. Het was wel erg ver weg en ik kon daar echt niet met beginnende ontsluiting al naartoe dus straks beviel ik in de tunnel en bovendien wisten ze niet hoe ze met dat zh moesten communiceren. Hoe ze mij tzt moesten overdragen dus.

Ik vond het alweer een prehistorische gang van zaken, tot ik een kennis sprak die in dat zh werkt. Zij heeft een mail gestuurd naar de vk-afdeling van het zk en kreeg terug dat mijn vk-praktijk wel met het zh om de tafel heeft gezeten, maar het niet eens was met de eerste-tweedelijnsafspraken die het zh hanteert. De vk-praktijk heeft toen besloten om daar geen bevallingen te doen.
Ook mailde ze dat het beleid is om een barende vrouw binnen een uur een ruggenprik te hebben gegeven wanneer ze daarom vraagt. Bij een tweede tot max 7 cm ontsluiting. En die geven ze nij voorkeur juist vroeg in de baring.

Kortom: dat ontmoedigingsbeleid gedoe van mijn vk is dus nergens voor nodig. En ik snap nu waarom ze zei dat ze niet weet hoe ze met het zh moet communiceren. Dat hebben ze zelf geblokkeerd. :') Ik ga ze dus lekker een lange neus maken en stap (na overleg) over naar de vk's van het ziekenhuis in Zeeuws-Vlaanderen. Kunnen zij mijn laatste controles doen en kan ik daar vervolgens bevallen. Mét ruggenprik.
pi_151887142
Jemig Spring. Lekker meeverend allemaal weer :')
pi_151887209
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:33 schreef -Spring het volgende:
Wat een drama, Sil. En wat bizar dat je vriend hulp ingeschakeld heeft. Ik ben heel benieuwd welke kant dit nu opgaat. Jou wens ik iig veel rust de komende tijd, want dat kun je wel gebruiken nu. :*

Ik vertelde laatst dat ik bij deze bevallen graag een epiduraal wil maar dat mn (gereformeerde) vk daar
daar niet echt enthousiast over was. Ze noemde enkel redenen op waarom het niet zo kunnen.
Daar komt bij dat ik graag in een kraamhotel in Zeeuws-Vlaanderen wil bevallen. Daar heb ik nl enorm goede verhalen over gehoord (itt het ziekenhuis hier het dichtst in de buurt.) Dat zh in Zeeuws-Vlaanderen is ongeveer een half uur rijden. Mijn buurvrouw is er twee keer bevallen en nog meer mensen hier in de buurt.

Maar ook daar deed de vk moeilijk over. Het was wel erg ver weg en ik kon daar echt niet met beginnende ontsluiting al naartoe dus straks beviel ik in de tunnel en bovendien wisten ze niet hoe ze met dat zh moesten communiceren. Hoe ze mij tzt moesten overdragen dus.

Ik vond het alweer een prehistorische gang van zaken, tot ik een kennis sprak die in dat zh werkt. Zij heeft een mail gestuurd naar de vk-afdeling van het zk en kreeg terug dat mijn vk-praktijk wel met het zh om de tafel heeft gezeten, maar het niet eens was met de eerste-tweedelijnsafspraken die het zh hanteert. De vk-praktijk heeft toen besloten om daar geen bevallingen te doen.
Ook mailde ze dat het beleid is om een barende vrouw binnen een uur een ruggenprik te hebben gegeven wanneer ze daarom vraagt. Bij een tweede tot max 7 cm ontsluiting. En die geven ze nij voorkeur juist vroeg in de baring.

Kortom: dat ontmoedigingsbeleid gedoe van mijn vk is dus nergens voor nodig. En ik snap nu waarom ze zei dat ze niet weet hoe ze met het zh moet communiceren. Dat hebben ze zelf geblokkeerd. :') Ik ga ze dus lekker een lange neus maken en stap (na overleg) over naar de vk's van het ziekenhuis in Zeeuws-Vlaanderen. Kunnen zij mijn laatste controles doen en kan ik daar vervolgens bevallen. Mét ruggenprik.
Jij kwam uit mijn regio he? Heb jij enig idee waar je zo'n overstap kunt regelen? Ik loop nu dus wel bij dat "ene " ziekenhuis, maar de klinisch verloskundige die amper NL spreekt en een hoop horrorverhalen die ik heb gehoord wil ik eigenlijk ook over naar T.... in Zeeuws-Vlaanderen..
pi_151887302
Echt he. Ik wist dat het een gereformeerde praktijk in een zwaar gereformeerd dorp was, maar ik had verwacht dat ook die vk's anno 2015 wel wat wereldwijzer zouden zijn.

Ze hadden ook nog nooit iemand in de praktijk gehad die in Zeeuws-Vlaanderen wilde bevallen, vertelde ze. En dat terwijl ik het om me heen juist heel vaak hoor. Maar goed, ik ben daar in de wachtkamer ook nog geen een zwangere tegengekomen zonder zwarte kousen en een rok, dus dat verklaart al wel een hoop.
pi_151887352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Jij kwam uit mijn regio he? Heb jij enig idee waar je zo'n overstap kunt regelen? Ik loop nu dus wel bij dat "ene " ziekenhuis, maar de klinisch verloskundige die amper NL spreekt en een hoop horrorverhalen die ik heb gehoord wil ik eigenlijk ook over naar T.... in Zeeuws-Vlaanderen..
Er is vanavond een infoavond in T. Dan ga ik vragen hoe ik het precies in gang moet zetten. :)
pi_151887415
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:46 schreef -Spring het volgende:
Echt he. Ik wist dat het een gereformeerde praktijk in een zwaar gereformeerd dorp was, maar ik had verwacht dat ook die vk's anno 2015 wel wat wereldwijzer zouden zijn.

Ze hadden ook nog nooit iemand in de praktijk gehad die in Zeeuws-Vlaanderen wilde bevallen, vertelde ze. En dat terwijl ik het om me heen juist heel vaak hoor. Maar goed, ik ben daar in de wachtkamer ook nog geen een zwangere tegengekomen zonder zwarte kousen en een rok, dus dat verklaart al wel een hoop.
Nu ben ik wel benieuwd waar jij je controles hebt dan. Haha.

Maar 't is drama inderdaad. Ik kreeg hier een keer bij de huisarts mijn spiraal niet mee bij de apotheek "want ik was niet getrouwd en zou dus toch geen gemeenschap moeten hebben". :'(

Als je info hebt over t overstappen: ik hou me aanbevolen.
pi_151887447
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd waar jij je controles hebt dan. Haha.

Maar 't is drama inderdaad. Ik kreeg hier een keer bij de huisarts mijn spiraal niet mee bij de apotheek "want ik was niet getrouwd en zou dus toch geen gemeenschap moeten hebben". :'(

Als je info hebt over t overstappen: ik hou me aanbevolen.
Oh hai 1920 :')
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:51:54 #301
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_151887460
Ik lurk hier even mee en ben benieuwd waarom een reformatorische vk niet enthousiast is over een epiduraal?

Ik zie dat ik de lapo heb kan misschien iemand anders een nieuw topic openen?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')