gewoon weer slapen? Jij hebt al een kind toch?quote:Op maandag 20 april 2015 08:57 schreef Lijnloos het volgende:
Succes en hopelijk ook veel genieten voor Jagar en Skoap!![]()
Besef over dat er een baby komt.... tja, niet echt maar ik heb er wel zo ongelofelijk veel zin in! Ben heel benieuwd naar de kleine man en wil hem gewoon heel graag vasthouden en knuffelen![]()
En fatsoenlijk slapen, dat lijkt me ook wel fijn. Gewoon weer kunnen omrollen zonder wakker worden, geen zere heupen/spieren, op mijn buik kunnen liggen... dat soort crap waarom ik vannacht ook weer van 3 tot ruim na 5 heb wakker gelegen...
Nou ja, elke 3 uur eruit voor een fles vind ik een beter vooruitzicht dan elk kwartier om willen draaien...quote:Op maandag 20 april 2015 09:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
gewoon weer slapen? Jij hebt al een kind toch?![]()
Ik begin warempel weer wat energie te krijgen![]()
Dat is waar, wat dat betreft is de tijd waarin ik zit wel het fijnst. Nog gewoon slapen en weer wat meer energie.quote:Op maandag 20 april 2015 09:07 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou ja, elke 3 uur eruit voor een fles vind ik een beter vooruitzicht dan elk kwartier om willen draaien...
Snap wat je bedoelt, dat heeft mijn man ook (ik ik zelf ook trouwens!quote:Op maandag 20 april 2015 09:06 schreef Nikooos het volgende:
Ik vind het allemaal nogal raar op het moment. Afgelopen maanden gingen best snel en had ik weinig verantwoordelijkheden behalve voor m'n vrouw zorgen. Maar nu komt het besef dat er een moment komt dat de bevalling begint.. En om mijn f*cking god wat moet ik dan doen?
Ene kant heb ik zoiets van rustig aan. Straks gewoon bijhouden hoe het gaat en dan een keer de verloskundige bellen... Niets aan het handje.
Maar aan de andere kant ben ik bang vanalles te vergeten
Mijn man zou zeggen: 'zorg dat je een armlengte afstand houdt'quote:Op maandag 20 april 2015 10:07 schreef twist02 het volgende:
Jeetje mignonne, wat moet dat een heftige tijd geweest zijn met je meisje!![]()
Iedereen succes en plezier met alle echo's!![]()
Selvaria koude bloemkool hapjes ieuw!Maar fijn dat de babyshower zo leuk was
[..]
Snap wat je bedoelt, dat heeft mijn man ook (ik ik zelf ook trouwens!), maar het komt echt wel goed!
Je komt hier in elk geval over als een lieve zorgzame vent, dus gewoon luisteren naar wat je vrouw wil/nodig heeft.
Haha, dat klinkt intrigerend!quote:Op maandag 20 april 2015 10:11 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn man zou zeggen: 'zorg dat je een armlengte afstand houdt'
De eerste keer ging ik naar hem schreeuwen dat hij zich aan moest kleden voordat de vk kwam. Zegt ie: 'doe maar rustig, dat doe ik zo wel.' Dat zei hij de tweede keer niet meerquote:Op maandag 20 april 2015 10:13 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, dat klinkt intrigerend!![]()
Ik heb nu echt visuals van een agressieve Estrys als ze moet bevallen ofzo, maar dat is vast niet de reden?
Ik heb nog nooit een kraamhulp bij mijn bevallingen gehad. Dus dat zal een nieuwe ervaring worden als ze er dit keer wel bij kan zijn.quote:Op maandag 20 april 2015 10:22 schreef twist02 het volgende:
Haha, "doe maar rustig" zijn wel 3 woorden die je niet tegen een bevallende vrouw moet zeggen ja!Nu ben ik nog nooit bevallen, maar dat kan ik me zomaar voorstellen!
Oh mčn, zo'n bandje is normaal gesproken al irritant vind iklaat staan als je zelf al puffend aan de lijn hangt...!
Famous last words....quote:Op maandag 20 april 2015 10:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
De eerste keer ging ik naar hem schreeuwen dat hij zich aan moest kleden voordat de vk kwam. Zegt ie: 'doe maar rustig, dat doe ik zo wel.' Dat zei hij de tweede keer niet meer![]()
....
quote:Op maandag 20 april 2015 10:26 schreef Krisvc het volgende:
Ik kwam gister een artikel tegen met tips wat een man niet moest doen tijdens een bevalling. Een persoonlijke tip de auteur was om niet een foto te maken van de 3 nagelafdrukken in je hand, om te bewijzen wat voor pijn jij wel niet hebt geleden.
Bij de tweede zei hij na afloop: "nou schat dit hoef je nooit meer mee te maken." Ook geen beste woordkeus. Waardoor hij meteen zei: maar dat zien we nog wel hč.quote:
Post dat artikel eens, klinkt als interessant leesvoer voor man.quote:Op maandag 20 april 2015 10:26 schreef Krisvc het volgende:
Ik kwam gister een artikel tegen met tips wat een man niet moest doen tijdens een bevalling. Een persoonlijke tip de auteur was om niet een foto te maken van de 3 nagelafdrukken in je hand, om te bewijzen wat voor pijn jij wel niet hebt geleden.
Dat. En doe je ring af. We knijpen hardquote:Op maandag 20 april 2015 10:32 schreef Estrys het volgende:
Ik zou vooral niet teveel zeggen. Gewoon er zijn lijkt me al goed. En het je vooral niet persoonlijk aantrekken. En zorgen dat je kleren aan hebt
Ik kan hem niet meer vinden. Ik zal vanavond thuis eens in m'n geschiedenis loeren.quote:Op maandag 20 april 2015 10:28 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Post dat artikel eens, klinkt als interessant leesvoer voor man.
Estrys.![]()
je man! Een wijze les gok ik zo.
Jah die hebben 3 kwartier om op plaats van bestemming te zijn na het telefoontje van hun hoofdkantoor (en daar zit vaak ook nog wat vertraging tussen nog). Krijg je dr van, benen bij elkaar dan volgende keerquote:Op maandag 20 april 2015 10:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een kraamhulp bij mijn bevallingen gehad. Dus dat zal een nieuwe ervaring worden als ze er dit keer wel bij kan zijn.![]()
Komt ze een kwartier na de bevalling binnen: "ah" zegt mijn man, "daar is de mosterd na de maaltijd"
Zal ik de volgende keer eerst de kraamhulp bellen dan?quote:Op maandag 20 april 2015 10:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jah die hebben 3 kwartier om op plaats van bestemming te zijn na het telefoontje van hun hoofdkantoor (en daar zit vaak ook nog wat vertraging tussen nog). Krijg je dr van, benen bij elkaar dan volgende keer
die baby komt er bij jou toch wel uit en je verloskundige verschoont je bed niet dus tsja... prioriteiten hequote:Op maandag 20 april 2015 10:49 schreef Estrys het volgende:
[..]
Zal ik de volgende keer eerst de kraamhulp bellen dan?
Mooie echo !
Ze doen hier geen termijnecho, deze echo is oa bedoeld om de termijn vast te stellen. Volgens mij mat ze dat door de femur te meten. Of door de schedel te meten, een van de 2.quote:Op maandag 20 april 2015 11:04 schreef LuDann het volgende:
Noh, Jagerbeeb.Wat fijn dat alles goed was!
Ik weet dat ze dat in de VS ook weleens doen, een nieuwe UD vaststellen bij de SEO. Zou dat in NL ook weleens gebeuren?
Ah oke.quote:Op maandag 20 april 2015 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ze doen hier geen termijnecho, deze echo is oa bedoeld om de termijn vast te stellen. Volgens mij mat ze dat door de femur te meten. Of door de schedel te meten, een van de 2.
is onzinnig als er al een termijn is gesteld obv vroege echoquote:Op maandag 20 april 2015 11:04 schreef LuDann het volgende:
Noh, Jagerbeeb.Wat fijn dat alles goed was!
Ik weet dat ze dat in de VS ook weleens doen, een nieuwe UD vaststellen bij de SEO. Zou dat in NL ook weleens gebeuren?
schedel + hersenen wslquote:Op maandag 20 april 2015 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ze doen hier geen termijnecho, deze echo is oa bedoeld om de termijn vast te stellen. Volgens mij mat ze dat door de femur te meten. Of door de schedel te meten, een van de 2.
Ja, ben ik met je eens. Ik lees in een Amerikaanse babygroep waar ik meelees regelmatig dat de UD die is vastgesteld bij een termijnecho met de SEO verschoven wordt. Ik stond daar wel van te kijken.quote:Op maandag 20 april 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
is onzinnig als er al een termijn is gesteld obv vroege echo![]()
tot 12 (+6) weken groeien in principe alle baby's precies gelijk, daarom wordt in NL de termijn tussen 10 en 12 gesteld. Daarna treden individuele verschillen op in de groei.
In Rusland krijgen vrouwen elke 1 ā 2 weken een echo en wordt de UD ook elke frigging keer aangepastimho ga je daarmee gewoon een wanbeleid tegemoet, want wat dan? Een kind wat in Nederland 38 weken zou zijn maar echoscopisch 34 weken, ga je dan de termijn 4 weken terugzetten? Ik mag hopen van niet toch?
Oh my, dat zou in ons geval idd een heel raar verhaal geworden zijn met een kind met een groeiachterstandquote:Op maandag 20 april 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
is onzinnig als er al een termijn is gesteld obv vroege echo![]()
tot 12 (+6) weken groeien in principe alle baby's precies gelijk, daarom wordt in NL de termijn tussen 10 en 12 gesteld. Daarna treden individuele verschillen op in de groei.
In Rusland krijgen vrouwen elke 1 ā 2 weken een echo en wordt de UD ook elke frigging keer aangepastimho ga je daarmee gewoon een wanbeleid tegemoet, want wat dan? Een kind wat in Nederland 38 weken zou zijn maar echoscopisch 34 weken, ga je dan de termijn 4 weken terugzetten? Ik mag hopen van niet toch?
ik snap er geen klap van. ze moeten ook van alles aan lab laten prikken om de zoveel weken. over medicaliseren gesproken zegquote:Op maandag 20 april 2015 11:10 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, ben ik met je eens. Ik lees in een Amerikaanse babygroep waar ik meelees regelmatig dat de UD die is vastgesteld bij een termijnecho met de SEO verschoven wordt. Ik stond daar wel van te kijken.
In Rusland is het nog erger ja?Wat bizar. Hoe kun je dan achterhalen of het kind achterloopt in de groei?
Ik had geen idee, vind het wel interessant dat dat gebeurt. Het zal de hele beleving van de zwangerschap compleet anders maken.quote:Op maandag 20 april 2015 11:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik snap er geen klap van. ze moeten ook van alles aan lab laten prikken om de zoveel weken. over medicaliseren gesproken zegik heb nu een paar keer Russische dames onder controle gehad en ik word echt niet wijs uit die dossiers
![]()
en das niet alleen omdat ik geen Russisch spreek/lees
Wat super fijn Jagar!quote:Op maandag 20 april 2015 10:46 schreef Jag�rtrut het volgende:
Alles zag er goed uit. De echoscopiste was niet zo praterig en maakte me even flink bang toen ze naar het hart aan het kijken was. Ze moest ook flink porren, want het hoofd zat diep in m'n bekken. Deed behoorlijk pijn!
Maar, ik kon het voelen schoppen tijdens de echo, dat was wel tof. Placenta zit hoog en achter.
1 dag naar achter verschoven, 19 weken 3 dagen nu, nieuwe UD 11 september.
Arme L. Een broertje!quote:Op maandag 20 april 2015 11:28 schreef Skoap het volgende:
Nou alles was goed tijdens de echo.
hij lag er prima voor. We hadden echt een paar prachtige beelden. Ik zat helemaalnaar het beeld te staren.
Een jongetje, gefeliciteerd.quote:Op maandag 20 april 2015 11:28 schreef Skoap het volgende:
hij lag er prima voor. We hadden echt een paar prachtige beelden. Ik zat helemaalnaar het beeld te staren.
Ik ben vergeten wie die voorspelling laatst had gedaan, maar die had het goed!
Ja dat wordt nog een dingetje. Ach hij heeft nog even om aan het idee te wennenquote:
quote:Op maandag 20 april 2015 11:28 schreef Skoap het volgende:
Ik ben vergeten wie die voorspelling laatst had gedaan, maar die had het goed!
Wat ik mijn herinner had zij inderdaad een jongen gezegd!quote:Op maandag 20 april 2015 11:35 schreef Krisvc het volgende:
(Hoe had ons orakel Mariposas gesproken? )
De HR-persoon op mijn werk (Nederlandse man) vroeg ook of ik al een mooie datum uitgezocht had. Ik: ik heb het niet voor het kiezen... Hij: neem je geen keizersnede dan? Ik:quote:Op maandag 20 april 2015 11:27 schreef LuDann het volgende:
[..]
Een medestudente uit het Oostblok vroeg me eens of ik voor een keizersnede zou kiezen. Waar zij vandaan komt is dat een privilege. Ik legde haar uit dat dat hier als noodzakelijkheid wordt gezien en niet zozeer als een keuze, dat vond ze erg vreemd.
Die van mij doet dat ook. Heeft het ook over een jongetje de hele tijd. Om het uit te balanceren heb ik het dan ook de hele tijd over een meisje.quote:Op maandag 20 april 2015 11:40 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd Jagar en Skoap
Ik voorzie issues met het geslacht. Mijn vriend is er heilig van overtuigd dat het een jongetje is. Hij wil het echter niet "weten" tot de geboorte, maar hij heeft het steeds over "hij" "hem" en "zoon".
Zul je straks zien dat het een meisje is na de geboorte (daarmee de voorspelling van Mariposas volgend), dan heeft meneer wel een flink schakelmoment daarom..
OUD / Borstvoeding deel 205quote:Op maandag 20 april 2015 11:43 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb trouwens een vraag: Ik ontving van de week een infopakket van de kraamzorg. Het infopakket ging voornamelijk over borstvoeding. Er stond in dat je in de eerste periode borstvoeding niet met bijvoeding uit een fles mag combineren, omdat de speen vs. tepel voor verwarring zou zorgen. Is dat inderdaad zo, en zo ja, hoe lang is die periode dan?
Ik heb altijd geleerd dat je juist snel moet combineren, omdat je kindje anders een speen gaat weigeren. Nu hoef ik niet van dag 1 al met flesjes en kolven in de weer (want ik wil wel graag borstvoeding proberen te geven), maar aan de andere kant is het ook wel zo fijn (ook voor vriend) dat hij ook is een voeding voor zijn rekening kan nemen met gekolfde melk...
Oh een Nederlander zei dat ook echt? Issie met de gouden lepel in de mond geboren ofzo?quote:Op maandag 20 april 2015 11:40 schreef Minarosa het volgende:
[..]
De HR-persoon op mijn werk (Nederlandse man) vroeg ook of ik al een mooie datum uitgezocht had. Ik: ik heb het niet voor het kiezen... Hij: neem je geen keizersnede dan? Ik:![]()
Fijn van je goede echo Jagär!
En een jochie voor Skoap!
Jaa, we hebben het er wel over. Hij zou een meisje ook heel tof vinden, maar voor zijn gevoel is dit kindje een jongetje. Nahjah, we gaan het zien. Als het een meisje is moet hij het er toch ook mee doenquote:Op maandag 20 april 2015 11:44 schreef LuDann het volgende:
[..]
Die van mij doet dat ook. Heeft het ook over een jongetje de hele tijd. Om het uit te balanceren heb ik het dan ook de hele tijd over een meisje.Heb je er al eens met hem over gepraat? Mijn vent vind een meisje uiteindelijk net zo tof als een jongetje, hij doet het een beetje voor de grap ofzo. Beetje a la stereotype ''echte mannen krijgen zonen'' ofzo.
Ik neem aan dat het wel goed zal komen hoor idd. Rationeel zal hij ook wel weten dat de kans 50/50 is. Als de baby er eenmaal is zal het er vast niet meer toe doen.quote:Op maandag 20 april 2015 11:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Jaa, we hebben het er wel over. Hij zou een meisje ook heel tof vinden, maar voor zijn gevoel is dit kindje een jongetje. Nahjah, we gaan het zien. Als het een meisje is moet hij het er toch ook mee doen
Komt goed... Minke was echt in tranen toen we vertelde dat er geen zusje kwam... "Ik wou alleen een baby als het een zusje werd!!!"... Inmiddels vindt ze het wel leuk dat het een broertje wordt.quote:Op maandag 20 april 2015 11:29 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ja dat wordt nog een dingetje. Ach hij heeft nog even om aan het idee te wennen
Jup, een 'native' Nederlander. Sowieso houd ik er niet van als mensen die ik niet goed ken (HR-adviseur, buurman, vage kennissen) vragen naar wensen omtrent de bevalling of tips gaan geven. Nogmaal gesproken bespreken we nooit 'intieme' dingen, is een zwangerschap een vrijbrief om dan ook maar meteen heel persoonlijke dingen te vragen? Dat bespreek ik wel met mijn moeder, vriendinnen, verloskundige en hierquote:Op maandag 20 april 2015 11:46 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh een Nederlander zei dat ook echt? Issie met de gouden lepel in de mond geboren ofzo?
Dit!! Alsof mijn buik ineens publiek bezit is geworden nu er een baby in groeit. Ik ril ervan als mensen dat doen.quote:Op maandag 20 april 2015 12:04 schreef LuDann het volgende:
Enigzins herkenbaar wel. Ik vind het enorm irritant dat mijn buik aanraken nu opeens heel normaal is voor sommige mensen.
Erg he? Ligt er ook wel aan wie het doet, mijn moeder; oke, prima. Maar als een vriend het ongevraagd doe vind ik het behoorlijk ongemakkelijk.quote:Op maandag 20 april 2015 12:05 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dit!! Alsof mijn buik ineens publiek bezit is geworden nu er een baby in groeit. Ik ril ervan als mensen dat doen.
Een jongetje voor Skoap!!
Ik ben er gewoon steeds een beetje beduusd van als het gebeurt. Gisteren een oom van man die me van achteren benaderde zonder dat ik het in de gaten had, achter tegen me aan kwam staan en ineens zijn handen om mijn buik deed. Ik was not amused maar durf dan niks...quote:Op maandag 20 april 2015 12:09 schreef LuDann het volgende:
[..]
Erg he? Ligt er ook wel aan wie het doet, mijn moeder; oke, prima. Maar als een vriend het ongevraagd doe vind ik het behoorlijk ongemakkelijk.
En dan ook nog wachten tot ze beweging voelen. Mijn baby houdt zich doodstil als ik zo gespannen ben met een vreemde hand op mijn buik, die gaat echt niet bewegen dan.
quote:Op maandag 20 april 2015 12:21 schreef Krisvc het volgende:
Ik doe het terug bij mensen die het ongevraagd doen. Vinden ze niet leuk. Nou, ik ook niet.
quote:Op maandag 20 april 2015 12:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb een groepje waarmee ik spelletjes speel (bordspellen ed) en verder zien of spreken we elkaar niet. Puur voor de spellen. Erg gezellig die avonden en verder prima.
Er is er een die echt ELKE keer mijn buik aan moet raken als ik binnen kom. Ze gaat geen stap opzij in de smalle gang voordat ze dat voor elkaar heeft en elke keer kijk ik vanZEG!
Nu was ze iets van 4 kg aangekomen en zei ze in de loop van de avond: "Ik lijk wel zwanger zo!" waarop ik er uit flapte "Mooi, dan kan ik ook ongevraagd aan jouw buik zitten!"
ik kreeg eenvan iedereen, maar het was geloof ik nu wel eens duidelijk
Hehe, wat een goed ideequote:Op maandag 20 april 2015 12:21 schreef Krisvc het volgende:
Ik doe het terug bij mensen die het ongevraagd doen. Vinden ze niet leuk. Nou, ik ook niet.
maar jongens kunnen ook prinsessen verkleedpartijen hebben, toch?quote:Op maandag 20 april 2015 11:54 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het wel goed zal komen hoor idd. Rationeel zal hij ook wel weten dat de kans 50/50 is. Als de baby er eenmaal is zal het er vast niet meer toe doen.
Ik heb mijn vent gevraagd hoe hij een dochter hebben voor zich zou zien. Hij blijkt volkomen bereid te zijn om mee te doen aan prinsessen verkleedpartijtjes, dus ik maak me geen zorgen.Ondanks dat hij het dus ook altijd over een ''hij'' heeft.
haha hier hetzelfde! Niemand die aan mijn buik zit (zelfs familie en vrienden niet) ik kom kennelijk geen uitnodigende houdingquote:Op maandag 20 april 2015 12:31 schreef Mariposas het volgende:
Buikvoelers heb ik niet gehad, op een vriendin na, maar zij mag dat. Plus ik stond uitnodigend in een 'rub mah belleh' housing. Ik heb geen aaibare uitstraling, dus verder laten mensen het wel uit hun hoofd.
Wat mij betreft wel hoor, tuurlijk. Heb het vriend niet gevraagd.quote:Op maandag 20 april 2015 12:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar jongens kunnen ook prinsessen verkleedpartijen hebben, toch?
Wij denken trouwens allebei dat we op de echo wat langs zagen komen wat de echoscopiste niet opmerkte. We denken allebei dat mariposas gelijk had met haar voorspelling...
wellicht wel, maar ze heeft er geen woord over gerept!quote:Op maandag 20 april 2015 12:48 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel hoor, tuurlijk. Heb het vriend niet gevraagd.
Heeft ze niet specifiek naar geslacht gekeken?
Apart. Is het gebruikelijk om niet het geslacht te willen weten misschien?quote:Op maandag 20 april 2015 12:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wellicht wel, maar ze heeft er geen woord over gerept!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |