Inderdaad, denk niet dat de mensen die het er slechts aan toe zijn, en dus de meeste redenen hebben om te vluchten, op dit soort bootjes zitten.quote:Op zondag 19 april 2015 10:55 schreef Terecht het volgende:
700 man.Tragisch voor de opvarenden, gouden handel voor die smokkelaars. Je koopt een gammele boot voor een paar ton, vraagt p.p. iets van 4000 euro, dat komt gewoon neer op een miljoenenwinst per boot die je vollaadt. Je kunt je overigens wel afvragen wat voor soort vluchtelingen dat geld kunnen ophoesten.
De kans lijkt me groot dat het economische vluchtelingen zijn, of dat ze op voorschot de overtocht maken en in Europa jarenlang onder een zetbaasje het geld moeten terugverdienen.quote:Op zondag 19 april 2015 10:58 schreef Roceco het volgende:
RIP
[..]
Inderdaad, denk niet dat de mensen die het er slechts aan toe zijn, en dus de meeste redenen hebben om te vluchten, op dit soort bootjes zitten.
Niettemin, je leven wagen om in een gammel bootje over te steken naar Europa doe je ook niet uit luxe... Deze mensen zullen ook hun redenen hebben.
Dan moet je echt wanhopig zijn.quote:Op zondag 19 april 2015 10:58 schreef Roceco het volgende:
RIP
[..]
Inderdaad, denk niet dat de mensen die het er slechts aan toe zijn, en dus de meeste redenen hebben om te vluchten, op dit soort bootjes zitten.
Niettemin, je leven wagen om in een gammel bootje over te steken naar Europa doe je ook niet uit luxe... Deze mensen zullen ook hun redenen hebben.
twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 19-04-2015 om 09:44:26EU-beleid: Als je zee oversteekt in bootje &niet verzuipt krijg je asiel.Tja, da's net als 10 kilo goud aan einde van mijnenveld zetten. reageer retweet
Gast!quote:Op zondag 19 april 2015 11:06 schreef superniger het volgende:
Triest.
Mogelijk 700 doden door de EU. Zij zijn hier verantwoordelijk voor.
Wat?quote:
Ik vraag me af waar de term 'economische' vluchteling voor staat, aangezien het gros van deze mensen uit Syrie, Eritrea of Somalie komt..... Het laatste lijkt me waarschijnlijker. En die mensensmokkelaars hebben een bedrijfsrisico van 0% sinds de chaos in Libie begon.quote:Op zondag 19 april 2015 11:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
De kans lijkt me groot dat het economische vluchtelingen zijn, of dat ze op voorschot de overtocht maken en in Europa jarenlang onder een zetbaasje het geld moeten terugverdienen.
http://www.timesofmalta.c(...)agedy-unfolds.564511quote:"They are literally trying to find people alive among the dead floating in the water."
Mensen kunnen heel goed voor zichzelf zorgen en keuzes maken, dieren niet.quote:Op zondag 19 april 2015 11:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja dieren zijn heel zielig schijnbaar maar mensen niet zo.
Met drones mensenhandelaren en andere tussenpersonen omleggen. Absoluut onwettelijk, maar wel één van de weinige methoden die kan werken.quote:Op zondag 19 april 2015 11:15 schreef Janneke141 het volgende:
Toch is hier, hoe vervelend het ook is voor de slachtoffers en eventuele nabestaanden, nog best lastig om hier wat tegen te doen.
Ze per ommegaande op de boot terug zetten werkt waarschijnlijk aardig preventief, maar is in strijd met allerlei internationale verdragen en mensenrechten.
Voor patrouilles in havens aan de overkant (voorkomen dat ze vertrekken) heb je medewerking van de betrokken landen nodig, en die zal er niet makkelijk komen
Aanpak mensenhandelaren idem dito. Maar vooral daar ligt volgens mij de mogelijkheid.
Ah jij beslist dus even wat zielig is. Mooi.quote:Op zondag 19 april 2015 11:17 schreef hoas het volgende:
[..]
Mensen kunnen heel goed voor zichzelf zorgen en keuzes maken, dieren niet.
De keuze om op een bootje te stappen maken ze zelf, daar is niets zielig aan.
De ramp met de MH17 of Germanwings is daarom ook heel niet erg.quote:Op zondag 19 april 2015 11:17 schreef hoas het volgende:
[..]
Mensen kunnen heel goed voor zichzelf zorgen en keuzes maken, dieren niet.
De keuze om op een bootje te stappen maken ze zelf, daar is niets zielig aan.
Ik bepaal voor mijzelf wat ik zielig vindt.quote:Op zondag 19 april 2015 11:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ah jij beslist dus even wat zielig is. Mooi.
Het linkse verdraaien in alweer begonnen.quote:Op zondag 19 april 2015 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De ramp met de MH17 of Germanwings is daarom ook heel niet erg.
Je kiest er immers zelf voor om aan boord van zo'n vliegtuig te stappen.
Wat is er precies links en verdraaid aan mijn reactie?quote:Op zondag 19 april 2015 11:20 schreef hoas het volgende:
[..]
Het linkse verdraaien in alweer begonnen.
Net zoals hongersnoden, overstromingen en corruptie.quote:Op zondag 19 april 2015 11:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
In ieder geval, linksom of rechtsom, dit moet stoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |