Door die gouden bergen (bed, bad, brood enz.) misschien niet meer te aan die "vluchtelingen" te verstrekken?quote:Op zondag 19 april 2015 11:49 schreef Re het volgende:
boten verbieden...
maar hoe voorkom je dat mensen geloven in gouden bergen?
Door die gouden bergen niet langer op deze manier te verstrekken, in plaats daarvan een onwrikbaar "nee" te verkopen. Nog wel te redden maar vervolgens terug te brengen naar de andere kant van de zee. Ter voorlichting op al deze kusten waarschuwingsborden dat het zonder juiste papieren maken van de overtocht zinloos is, je enkel zult worden teruggebracht. Spotjes op de radio/tv in dergelijke landen en ga zo maar door.quote:Op zondag 19 april 2015 11:49 schreef Re het volgende:
boten verbieden...
maar hoe voorkom je dat mensen geloven in gouden bergen?
Het is ook allemaal niet zo heel moeilijk.quote:Op zondag 19 april 2015 11:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Door die gouden bergen niet langer op deze manier te verstrekken, in plaats daarvan een onwrikbaar "nee" te verkopen. Nog wel te redden maar vervolgens terug te brengen naar de andere kant van de zee. Ter voorlichting op al deze kusten waarschuwingsborden dat het zonder juiste papieren maken van de overtocht zinloos is, je enkel zult worden teruggebracht. Spotjes op de radio/tv in dergelijke landen en ga zo maar door.
Asiel vanaf dan enkel nog via ambassades/op selectie.
Nationale samenhang/homogeniteit wil de EU niet hebben, dat, dat zo verder gesloopt wordt komt een bepaalde klasse waarschijnlijk maar wat goed uit.quote:Op zondag 19 april 2015 11:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is ook allemaal niet zo heel moeilijk.
Het gaat alleen niet gebeuren, de eu schijnt er om een of andere duistere reden belang bij te hebben dat ze ons overspoelen met gelukszoekers.
Ze worden zelfs met onze eigen marineschepen opgehaald en keurig in de eu afgezet.
de mens in nood is oppertuun en makkelijk te beinvloeden ondanks de risico's, maar ja (en vaak ongeletterd, zonder tv etc..).quote:Op zondag 19 april 2015 11:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Door die gouden bergen niet langer op deze manier te verstrekken, in plaats daarvan een onwrikbaar "nee" te verkopen. Nog wel te redden maar vervolgens terug te brengen naar de andere kant van de zee. Ter voorlichting op al deze kusten waarschuwingsborden dat het zonder juiste papieren maken van de overtocht zinloos is, je enkel zult worden teruggebracht. Spotjes op de radio/tv in dergelijke landen en ga zo maar door.
Asiel vanaf dan enkel nog via ambassades/op selectie.
Als je de zekerheid hebt dat je zelfs als overlevende van zo'n ramp gewoon teruggezet wordt, de overtocht geheel zinloos is, zal dat wel meevallen denk ik.quote:Op zondag 19 april 2015 12:00 schreef Re het volgende:
[..]
de mens in nood is oppertuun en makkelijk te beinvloeden ondanks de risico's, maar ja (en vaak ongeletterd, zonder tv etc..).
en men is niet dom, ze zien dat als je met 700 man op een bootje voor 100 man bedoelt een risico loopt, denk helaas niet dat je dat met waarschuwingsborden kan stoppen.
Ik vraag me af hoe je alle landen rond de middelandse zee op een lijn krijgt dan zal er toch weer ergens ingegrepen moeten worden (libie bijvoorbeeld)
Ja misschien moeten we een een stena line ferrie op en neer laten varen om die arme vluchtelingen een veilige reis te kunnen garanderen en vervolgens een uitkering en huisvesting.quote:
en waarom, om even op de post die voor jou is geplaatst, mag een mens niet naar geluk op zoek?quote:Op zondag 19 april 2015 12:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als je de zekerheid hebt dat je zelfs als overlevende van zo'n ramp gewoon teruggezet wordt, de overtocht geheel zinloos is, zal dat wel meevallen denk ik.
Het is juist die perverse prikkel: Het onvoorstelbare verschil tussen wat je aan de ene en aan de andere kant van de zee geboden wordt die aan al deze (verdrinkings)ellende ten grondslag ligt.
zo'n ferry past net niet in mijn achtertuin...quote:Op zondag 19 april 2015 12:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja misschien moeten we een een stena line ferrie op en neer laten varen om die arme vluchtelingen een veilige reis te kunnen garanderen en vervolgens een uitkering en huisvesting.
Neem jij er ook één in huis?
Dit is ook weer zo'n idiote drogreden die om de een of andere reden heel populair is geworden.quote:
Waarom wens je gouden bergen als je volgens jouw bewering al geld genoeg hebt? Ik snap je punt niet helemaal denk ikquote:Op zondag 19 april 2015 11:51 schreef Terecht het volgende:
[..]
Niet iedereen in die contreien leeft in mensonterende omstandigheden hé. Als je zoveel geld hebt, dan heb je ook veel meer mogelijkheden om in de regio zelf iets te vinden. Geld opent nu eenmaal deuren. Waarom wil men per se naar Europa? Omdat men denkt dat daar de gouden bergen te vinden zijn misschien?
Waarom citeer je mijn post dan/vraag je dat aan mij?quote:Op zondag 19 april 2015 12:03 schreef Re het volgende:
[..]
en waarom, om even op de post die voor jou is geplaatst, mag een mens niet naar geluk op zoek?
omdat jij het een perverse prikkel noemt...quote:Op zondag 19 april 2015 12:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarom citeer je mijn post dan/vraag je dat aan mij?
Het mag wel, maar als het onder valse voorwendselen gebeurt en men luchtkastelen najaagt is het niet goed voor henzelf. Ze zoeken in feite naar de pot goud aan het einde van de regenboog.quote:Op zondag 19 april 2015 12:03 schreef Re het volgende:
[..]
en waarom, om even op de post die voor jou is geplaatst, mag een mens niet naar geluk op zoek?
Absoluut niet. Want links denkt dat vluchtelingen opgevangen moeten worden, maar vooral niet te dicht bij henzelf.quote:Op zondag 19 april 2015 12:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit is ook weer zo'n idiote drogreden die om de een of andere reden heel populair is geworden.
daar is niets mis mee ...... Maar wat ik mee eerder af vraag als ik me geluk wil beproeven in Afrika , krijg ik dan ook gratis een huis , geld , eten , drinken , en ga zo maar even door ..quote:Op zondag 19 april 2015 12:03 schreef Re het volgende:
[..]
Platrechts wil betere bejaardenzorg. Moeten die nu ook allemaal een incontinente bejaarde in huis nemen?quote:Op zondag 19 april 2015 12:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Absoluut niet. Want links denkt dat vluchtelingen opgevangen moeten worden, maar vooral niet te dicht bij henzelf.
Het is natuurlijk sowieso de vraag, kloppen de aantallen wel?quote:Op zondag 19 april 2015 12:00 schreef Re het volgende:
[..]
de mens in nood is oppertuun en makkelijk te beinvloeden ondanks de risico's, maar ja (en vaak ongeletterd, zonder tv etc..).
en men is niet dom, ze zien dat als je met 700 man op een bootje voor 100 man bedoelt een risico loopt, denk helaas niet dat je dat met waarschuwingsborden kan stoppen.
Ik vraag me af hoe je alle landen rond de middelandse zee op een lijn krijgt dan zal er toch weer ergens ingegrepen moeten worden (libie bijvoorbeeld)
ja, waarom zou een mens luchtkastelen najagen? Neem de vluchtelingen uit Syrie, waarom moeten die zich laten afslachten in een kapotgeschoten land terwijl er 900 km verderop rust, vrede en brood is?quote:Op zondag 19 april 2015 12:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het mag wel, maar als het onder valse voorwendselen gebeurt en men luchtkastelen najaagt is het niet goed voor henzelf. Ze zoeken in feite naar de pot goud aan het einde van de regenboog.
Dit valt die mensen zelf niet aan te rekenen inderdaad. De sector die hen hier aan land verwelkomt en op zee redt en overvaart daarentegen..quote:Op zondag 19 april 2015 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje op zoek gaan naar een beter leven.
Het gore lef van die mensen.
Want er zijn geen landen aan die kant van de zee waarvoor dat geldt?quote:Op zondag 19 april 2015 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
ja, waarom zou een mens luchtkastelen najagen? Neem de vluchtelingen uit Syrie, waarom moeten die zich laten afslachten in een kapotgeschoten land terwijl er 900 km verderop rust, vrede en brood is?
Moeten we niet willen inderdaad. We moeten kennelijk zorgen dat ze hier ook hun leven niet zeker zijn, dan komen ze tenminste niet hiernaartoe.quote:Op zondag 19 april 2015 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
ja, waarom zou een mens luchtkastelen najagen? Neem de vluchtelingen uit Syrie, waarom moeten die zich laten afslachten in een kapotgeschoten land terwijl er 900 km verderop rust, vrede en brood is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |