abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151948827
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:46 schreef Dimens het volgende:
Waarom wordt er überhaupt aandacht geschonken aan dit soort figuren?
pi_151948919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 06:38 schreef Toga het volgende:
Ik denk dat het met de kosten van de obesiti wel meevalt. Als het komt door meer eten betalen ze daar al meer BTW aan. Dat dat soort eten meestal ongezond is vertaalt zich dan weer in een korter leven -> minder AOW & pensioen.
De kosten vallen helemaal niet mee. Zeker niet bij fors overgewicht zoals deze dame. Want dat staat in heel veel gevallen gelijk aan geen baan en bovendien zijn de zorgkosten al vroeg vrij hoog.

Een gemiddeld persoon in NL krijgt 10 jaar AOW. Iemand met fors overgewicht gaat misschien wel 10 jaar eerder dood, dus geen AOW... maar dan heeft die persoon al 50 jaar (dus factor 5) een uitkering gehad, waar geen cent aan is meebetaald (AOW wordt opgebracht door de werkenden) en omdat die uitkeringen vervroegd zijn kom je contant gemaakt zo aan factor 10(!).

quote:
Beetje eigen verantwoordelijkheid mag van mij, ook in het verkeer trouwens, we worden al genoeg betutteld.
Bij verantwoordelijkheid krijgen hoort ook verantwoordelijkheid nemen. Als het zo is dat je zodra er negatieve gevolgen ontstaan je je meldt bij de samenleving om het op te lossen, dan heeft de samenleving er ook wat over te zeggen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_151948937
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 06:52 schreef Nammie het volgende:
Ik geloof het verhaal niet. Is vast aangedikt.
Dat lijkt mij wel ja...

quote:
En allemachtig: wat een denkwijze en gedrag vertonen sommige mensen hier ook. Verbaast mij. :')
Jij komt hier voor het eerst ofzo? :D
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_151966559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lijkt mij niet zo simpel aangezien inmiddels al ongeveer de helft van de bevolking overgewicht heeft. Dat zijn heel veel stemmen...
Overgewicht is niet zo erg, vanaf obesitas wordt het een serieus probleem. Daarnaast gaat het natuurlijk om meer zaken, liever licht obees met een gezonde voeding dan een goed vetpercentage maar ongezonde voeding en roken of zo. Het nadeel van de focus op het een leggen is dat het anderre uit het oog kan worden verloren. Er gaat echter wel iets moeten gebeuren om het tij te keren. Zo niet, dan is het zo goed als zeker dat de komende decennia elk decennium het percentage (morbide) obese mensen zal toenemen en dat dit grotendeels samen zal vallen met het verschil tussen rijk en arm, hoogopgeleid en laagopgeleid en intelligent en dom. Met onze huidige voedingsgewoontes (veel te veel suiker en veel te veel verkeerde vetten) wordt je heel erg gemakkelijk vet als je daarin mee gaat. Suiker is in het bijzonder slecht omdat je juist trek/honger krijgt door suiker te eten. Doordat je suikerspiegel veel te veel stijgt wordt er dermate snel dermate veel suiker opgenomen dat de suikerspiegel snel onder de drempelwaarde zakt waardoor hongerhormonen hun werk gaan doen.

Gouden voedingstips voor iedereen en in het bijzonder ouders en mensen die al overgewicht hebben: mijd zo veel mogelijk suiker, denk hierbij ook aan wat mensen drinken, eet voldoende proteïnen en veel groenten.
Voor obese mensen is het een must: zij kunnen kiezen tussen vet blijven, met goede voedingsgewoontes het overtollige vet verliezen zonder ooit honger te lijden en met slechte voedingsgewoontes het overtollige vet te verliezen met honger te lijden met als gevolg dat ze weer terug vet worden. Je verslaat simpelweg niet je eigen hormonen, die winnen het altijd op de lange termijn. Hoe sneller mensen dat inzien hoe beter.

quote:
Maar wat mij betreft, als je gaat ingrijpen: bij jonge kinderen en hun ouders. Gewoon bij het consultatiebureau bij alle te dikke kinderen melding maken en ouders helpen om er iets aan te doen en bij weerstand dat afdwingen. Het is m.i. een vorm van kindermishandeling als je je kind dik laat worden door verkeerde voeding.
Ik zou direct voor stemmen! De kinderen moet je beschermen omdat zij zelf nog niet in staat zijn om zichzelf te beschermen, het is tevens het meest effectieve, als een kind nooit overgewicht krijgt dan is de kans veel kleiner dat het op volwassen leeftijd nog ernstiger fout gaat dan het krijgen van een bierbuik.

quote:
Ik sta er altijd weer van versteld hoeveel dikke kinderen ik tegenkom bij het consultatiebureau. Die uiteraard ook vrijwel altijd vergezeld zijn door een ouder die veel te dik is.
Het is uiteraard volstrekt logisch dat 9 op 10 keer de ouder ook te dik is. Kinderen erven meer dan enkel genen van de ouders. Nu zijn genen voor dit wel een belangrijke factor (er zijn zelfs mensen bij wie een overmaat aan calorieën leidt tot hypertrofie van spieren) maar niet de cruciale factor. Ook mensen die de predispositie hebben om sneller dik te worden zullen dat niet worden indien ze van jongs af aan goede voedingsgewoontes krijgen aangeleerd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151966679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

De kosten vallen helemaal niet mee. Zeker niet bij fors overgewicht zoals deze dame. Want dat staat in heel veel gevallen gelijk aan geen baan en bovendien zijn de zorgkosten al vroeg vrij hoog.

Een gemiddeld persoon in NL krijgt 10 jaar AOW. Iemand met fors overgewicht gaat misschien wel 10 jaar eerder dood, dus geen AOW... maar dan heeft die persoon al 50 jaar (dus factor 5) een uitkering gehad, waar geen cent aan is meebetaald (AOW wordt opgebracht door de werkenden) en omdat die uitkeringen vervroegd zijn kom je contant gemaakt zo aan factor 10(!).
Bovendien vergeet hij dat dankzij het werk van ingenieurs, wetenschappers en artsen mensen erg oud kunnen worden met een erg slechte gezondheid. Zes keer een bypass doen is al geen uitzondering meer. :|W
#NoDAPL
pi_151968124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Bij verantwoordelijkheid krijgen hoort ook verantwoordelijkheid nemen. Als het zo is dat je zodra er negatieve gevolgen ontstaan je je meldt bij de samenleving om het op te lossen, dan heeft de samenleving er ook wat over te zeggen.
Gewoon minder aan die buitenlanders geven
pi_151968248
Als ze zich nou eens wat beter zou kleden en dergelijke zou ze nog best kunnen bijverdienen als BBW model om haar huwelijk te betalen
  donderdag 23 april 2015 @ 21:23:37 #108
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_151969245
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gouden voedingstips voor iedereen en in het bijzonder ouders en mensen die al overgewicht hebben: mijd zo veel mogelijk suiker, denk hierbij ook aan wat mensen drinken, eet voldoende proteïnen en veel groenten.
Aanvullende tip: bij het ouder worden verlies je spiermassa (gebruikt energie) en gaat je metabolisme/verbranding omlaag.

Juist bij het ouder worden zou je moeten letten op spiermassa erbij krijgen (al was het maar om het te onderhouden ipv te verliezen) en je verbranding hoog te houden. En voor spiergroei heb je eiwitten (proteïnen) nodig.
pi_151969664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:23 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Aanvullende tip: bij het ouder worden verlies je spiermassa (gebruikt energie) en gaat je metabolisme/verbranding omlaag.

Juist bij het ouder worden zou je moeten letten op spiermassa erbij krijgen (al was het maar om het te onderhouden ipv te verliezen) en je verbranding hoog te houden. En voor spiergroei heb je eiwitten (proteïnen) nodig.
Zelfs als je niet sport dan helpt het al voor je spiermassa als je relatief meer proteïnen eet. :)
Als je wel sport dan zal je daar enkel voldoende effect van hebben als je voldoende proteïnen eet. Wat precies de juiste hoeveelheid per dag is weet ik niet maar uit diverse onderzoeken blijkt die fors hoger te liggen dan de aanbevolen dagelijkse waarde en waarschijnlijk ligt die lager dan wat bodybuilders innemen. :)

Ik eet altijd geitenkaas, zelfgemaakte humus (ook omdat de humus die je koopt ook stoffen bevat die je beter niet eet) en pure (dus niet Calvé of die van de AH maar een waar je een olielaagje van de pinda's op de massa ziet staan) pindakaas op mijn brood, geen hagelslag, jam, stroop of honing (mede daarom heb ik nooit honger :)), daarnaast 500 gram magere kwark (met wat zaden en een banaan). Bij het avondeten een gekookt ei en wat soja aangezien ik geen vlees of vis eet, en flink wat roerbakgroenten. Tip voor het laatste, bak eens spruitjes als ze weer te koop zijn, ze smaken veel beter dan wanneer je ze kookt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-04-2015 21:45:58 ]
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')