abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151802462
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:41 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Behoorlijk kromme redenatie.
"kad" was nog geen aanwijzing voor zijn intelligentie? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151802473
Eigen schuld dikke bult natuurlijk. Zelfs al zou het wel een wilde kat zijn geweest dan nog kan je dit natuurlijk niet doen als je als dierenarts werkt.
#NoDAPL
pi_151802524
Als je zo gehecht bent aan je poes dan doe je daar alles om hem binnen te houden.. het stikt daar van de coyotes die fanatiek op ze jagen.

Maar ik bemoei niet.
pi_151802568
Dit dus:

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Eigen schuld dikke bult natuurlijk. Zelfs al zou het wel een wilde kat zijn geweest dan nog kan je dit natuurlijk niet doen als je als dierenarts werkt.
Ben het voor de verandering eens een keer eens met Bram. Dat moeten we vieren met taart.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_151802598

Ik heb werkelijk waar tranen in m'n ogen na het lezen van dit bericht.

"it's". ;(
pi_151802654
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je zo gehecht bent aan je poes dan doe je daar alles om hem binnen te houden.. het stikt daar van de coyotes die fanatiek op ze jagen.
Een kat kan zich verdedigen tegen een coyote, niet tegen een pijl.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:32 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Dat is wat ze verdient idioot!
Ik ben erg pacifistisch ingesteld maar ik moet zeggen dat zij het inderdaad verdient om dood gewenst te worden aangezien ze zelf en weerloos dier vermoordt.
#NoDAPL
pi_151802675
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:40 schreef Treinhomo het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb werkelijk waar tranen in m'n ogen na het lezen van dit bericht.

"it's". ;(
Wat verwacht je van iemand die voor haar lol katten doodschiet met een pijl en boog? ;)
#NoDAPL
pi_151802705
Jammer trouwens dat zij het imago dit vette wapen besmeurt.
#NoDAPL
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:46:31 #109
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151802745
Ik blijf erbij dat dit een ordinaire hoax is. Ik ben benieuwd wat Snopes hier van gaat zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151802761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:27 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het zou in mijn ogen dan ook goed zijn als er wetgeving komt die huisdiereigenaren verplicht om huisdieren binnen te houden of aangelijnd buiten te laten vertoeven. Huisdieren moeten weggehouden worden uit de inheemse natuur.
Laat een kat toch gewoon buiten lopen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nee, gewoon een liefhebber van de inheemse natuur. Mooi toch, een nestje met jonge mereltjes, maar dat feestje wordt dikwijls ruw verstoord doordat huisdiereigenaren hun huisdieren niet goed afschermen van de inheemse natuur. Zo moeilijk is het niet om huisdieren binnen te houden of op aangelijnd op het eigen terrein.
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De genetische aftakeling van veel soort huisdieren is een aanzienlijk probleem hoor. Genetische ziektes, problemen met het gestel, permanente hoofdpijn en problemen met ademen, het zijn zaken die steeds meer voor komen onder huisdieren doordat er onvoldoende oog is voor de kwaliteit van het fokbestand.
Dat is allemaal waar en dit zijn redenen waarom ik enkel een huisdier zou nemen waarbij je dit soort problemen niet hebt, bij voorkeur een vuilnisbakkenras. Hoe helpt het die doorgefokte kat dat die opgesloten is terwijl dat beest zijn instinct schreeuwt om buiten rond te lopen en achter alles wat klein is en beweegt aan te rennen?

Ik ben een vogelliefhebber zolang die dieren hun stront niet deponeren op iets wat van mij is (laatst ondervonden hoe lastig het is om dat te verwijderen ;)) maar de vogels redden zich prima bij mij in de buurt. Mussen, merels, eksters, meeuwen, in veel straten vind je er minstens tientallen. Die paar huiskatjes die er in slagen om die boom in te klimmen wanneer de volwassen vogels wormen aan het vangen zijn zullen het verschil niet maken, hoe erg het ook is. Als je echt een natuurliefhebber bent pleit er dan voor dat we veel grotere en veel meer grotere natuurgebieden krijgen in de Nederland waar geen mens mag wonen. Goed gevoede huiskatten hebben een nogal klein territorium. http://www.knowyourcat.info/info/teritory.htm
Voor de hardlopers zou het eveneens geweldig zijn om groteren natuurgebieden te hebben, rennen op een verharde ondergrond terwijl er auto's en scooters voorbijrijden en nicotinejunkies de lucht vervuilen (terwijl je 5 keer zo veel lucht inademt per minuut) is geen goed idee.

[ Bericht 30% gewijzigd door Bram_van_Loon op 18-04-2015 17:05:27 ]
#NoDAPL
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:52:19 #111
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_151802853
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het gaat om het principe. Trouwens, ik vind mensen die dieren vermoorden gevaarlijker en ziekelijker dan mensen die andere mensen vermoorden. Dieren kunnen niets doen en hebben geen schijn van kans.
Ehm, hoe kijk je tegen het dieet van de gemiddelde mens aan? Faciliteer je de vleesindustrie ook?

Het is nogal mens eigen om andere dieren te doden voor consumptie en bescherming van zichzelf en de bezittingen. De dierenarts in kwestie dacht een wilde kat te hebben geschoten en die kunnen voor bijvoorbeeld pluimveehouders wel een plaagdier zijn.

Imho is deze vrouw vooral dom, en niet gevaarlijk.
pi_151802960
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:52 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ehm, hoe kijk je tegen het dieet van de gemiddelde mens aan? Faciliteer je de vleesindustrie ook?
Ik weet niet wat haar antwoord is maar aangezien ik hetzelfde argument gebruikte als haar antwoord ik even dat ik vleesindustrie niet faciliteer. Ik heb dus recht van spreken. ;)
#NoDAPL
pi_151803041
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een kat kan zich verdedigen tegen een coyote, niet tegen een pijl.

Niet echt, het is echt een kwestie van seconden.
Toen ik tien jaar geleden in Oklahoma logeerde was daar een coyote die gewoon iedere dag vroeg met katten aan het leuren was.
Kleine hondjes eten ze ook gewoon.
pi_151803177
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Niet echt, het is echt een kwestie van seconden.
Toen ik tien jaar geleden in Oklahoma logeerde was daar een coyote die gewoon iedere dag vroeg met katten aan het leuren was.
Kleine hondjes eten ze ook gewoon.
Als dat meisje nu zou hebben gejaagd op de coyote die katten en hondjes vangt dan zou ze het als goede PR hebben kunnen gebruiken. Dat zal ze wel niet hebben gedurfd. :)
#NoDAPL
pi_151803618
Opmerkelijk dat een dierenarts het verschil niet weet tussen een "feral bobcat" en een huiskat. Vet of the year award indeed :')
Conscience do cost.
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:30:08 #116
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151803664
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:27 schreef ems. het volgende:
Opmerkelijk dat een dierenarts het verschil niet weet tussen een "feral bobcat" en een huiskat. Vet of the year award indeed :')
feral tomcat, verwilderde mannelijke kat dus.
are we infinite or am I alone
pi_151803695
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:30 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

feral tomcat, verwilderde mannelijke kat dus.
Ah.

Zelfde verhaal tho. Ze wilde gewoon heel graag iets schieten.
Conscience do cost.
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:36:07 #118
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151803779
Als t mijn kat was had ik r toch wel een weekje ontvoerd denk ik.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:38:02 #119
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151803804
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:52 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Het is nogal mens eigen om andere dieren te doden voor consumptie en bescherming van zichzelf en de bezittingen. De dierenarts in kwestie dacht een wilde kat te hebben geschoten en die kunnen voor bijvoorbeeld pluimveehouders wel een plaagdier zijn.

Imho is deze vrouw vooral dom, en niet gevaarlijk.
Domme mensen zijn indirect gevaarlijk zat.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_151804017
Nog los van de bizarre actie zelf, vraag ik me af hoe je op het idee komt om er dan ook nog eens op Facebook mee te gaan pronken. Ziek.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:26:53 #121
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_151809740
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:58 schreef Kowloon het volgende:
Dierenliefhebbers zijn nog enger dan radicale moslims.
Je bent 'inheemse natuur' vergeten te typen in deze reactie, mongool.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:33:49 #122
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151809955
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:26 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Je bent 'inheemse natuur' vergeten te typen in deze reactie, mongool.
I lolled
are we infinite or am I alone
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:41:04 #123
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_151810245
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Stel dat een kat van iemand anders mijn konijn iets aan zou doen (en die is nooit buiten onze tuin geweest fyi). Zou het dan nog niet acceptabel zijn voor jullie om die kat iets aan te doen?
Mijn konijn -toen ik een jaar of tien was- die in een ren in de achtertuin rondliep is indertijd ook gekilled door een wilde kat. En die is ook op een nare manier aan z'n einde gekomen toen een naburige volièrehouder 'm op een gegeven moment betrapte met het zoveelste vogeltje in z'n bek. Maar dergelijke 'wildstandbeheer' is allemaal wat anders dan iemand ie vol trots zo'n beest afschiet en er dan mee meent te moeten poseren.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:42:06 #124
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_151810279
quote:
8s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:38 schreef slashdotter3 het volgende:
De enige goede wilde kater is een exemplaar met een pijl door zijn hoofd!
Gewoon correct.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:47:41 #125
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_151810503
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is net zo eenvoudig als dat je rommel niet moet laten slingeren. Prima als je huisdieren wil houden maar zorg dat ze weg blijven uit de inheemse natuur. Laat je huisdieren toch rondzwerven dan vind ik het prima als ze afgeschoten worden of in ieder geval verwijderd worden, inclusief een boete voor de eigenaar natuurlijk.
_O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')