"kad" was nog geen aanwijzing voor zijn intelligentie?quote:
Ben het voor de verandering eens een keer eens met Bram. Dat moeten we vieren met taart.quote:Op zaterdag 18 april 2015 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Eigen schuld dikke bult natuurlijk. Zelfs al zou het wel een wilde kat zijn geweest dan nog kan je dit natuurlijk niet doen als je als dierenarts werkt.
Een kat kan zich verdedigen tegen een coyote, niet tegen een pijl.quote:Op zaterdag 18 april 2015 16:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je zo gehecht bent aan je poes dan doe je daar alles om hem binnen te houden.. het stikt daar van de coyotes die fanatiek op ze jagen.
Ik ben erg pacifistisch ingesteld maar ik moet zeggen dat zij het inderdaad verdient om dood gewenst te worden aangezien ze zelf en weerloos dier vermoordt.quote:
Wat verwacht je van iemand die voor haar lol katten doodschiet met een pijl en boog?quote:Op zaterdag 18 april 2015 16:40 schreef Treinhomo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb werkelijk waar tranen in m'n ogen na het lezen van dit bericht.
"it's".![]()
Laat een kat toch gewoon buiten lopen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het zou in mijn ogen dan ook goed zijn als er wetgeving komt die huisdiereigenaren verplicht om huisdieren binnen te houden of aangelijnd buiten te laten vertoeven. Huisdieren moeten weggehouden worden uit de inheemse natuur.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, gewoon een liefhebber van de inheemse natuur. Mooi toch, een nestje met jonge mereltjes, maar dat feestje wordt dikwijls ruw verstoord doordat huisdiereigenaren hun huisdieren niet goed afschermen van de inheemse natuur. Zo moeilijk is het niet om huisdieren binnen te houden of op aangelijnd op het eigen terrein.
Dat is allemaal waar en dit zijn redenen waarom ik enkel een huisdier zou nemen waarbij je dit soort problemen niet hebt, bij voorkeur een vuilnisbakkenras. Hoe helpt het die doorgefokte kat dat die opgesloten is terwijl dat beest zijn instinct schreeuwt om buiten rond te lopen en achter alles wat klein is en beweegt aan te rennen?quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De genetische aftakeling van veel soort huisdieren is een aanzienlijk probleem hoor. Genetische ziektes, problemen met het gestel, permanente hoofdpijn en problemen met ademen, het zijn zaken die steeds meer voor komen onder huisdieren doordat er onvoldoende oog is voor de kwaliteit van het fokbestand.
Ehm, hoe kijk je tegen het dieet van de gemiddelde mens aan? Faciliteer je de vleesindustrie ook?quote:Op zaterdag 18 april 2015 16:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het gaat om het principe. Trouwens, ik vind mensen die dieren vermoorden gevaarlijker en ziekelijker dan mensen die andere mensen vermoorden. Dieren kunnen niets doen en hebben geen schijn van kans.
Ik weet niet wat haar antwoord is maar aangezien ik hetzelfde argument gebruikte als haar antwoord ik even dat ik vleesindustrie niet faciliteer. Ik heb dus recht van spreken.quote:Op zaterdag 18 april 2015 16:52 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ehm, hoe kijk je tegen het dieet van de gemiddelde mens aan? Faciliteer je de vleesindustrie ook?
Niet echt, het is echt een kwestie van seconden.quote:Op zaterdag 18 april 2015 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een kat kan zich verdedigen tegen een coyote, niet tegen een pijl.
Als dat meisje nu zou hebben gejaagd op de coyote die katten en hondjes vangt dan zou ze het als goede PR hebben kunnen gebruiken. Dat zal ze wel niet hebben gedurfd.quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Niet echt, het is echt een kwestie van seconden.
Toen ik tien jaar geleden in Oklahoma logeerde was daar een coyote die gewoon iedere dag vroeg met katten aan het leuren was.
Kleine hondjes eten ze ook gewoon.
feral tomcat, verwilderde mannelijke kat dus.quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:27 schreef ems. het volgende:
Opmerkelijk dat een dierenarts het verschil niet weet tussen een "feral bobcat" en een huiskat. Vet of the year award indeed
Ah.quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
feral tomcat, verwilderde mannelijke kat dus.
Domme mensen zijn indirect gevaarlijk zat.quote:Op zaterdag 18 april 2015 16:52 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ehm, hoe kijk je tegen het dieet van de gemiddelde mens aan? Faciliteer je de vleesindustrie ook?
Het is nogal mens eigen om andere dieren te doden voor consumptie en bescherming van zichzelf en de bezittingen. De dierenarts in kwestie dacht een wilde kat te hebben geschoten en die kunnen voor bijvoorbeeld pluimveehouders wel een plaagdier zijn.
Imho is deze vrouw vooral dom, en niet gevaarlijk.
Je bent 'inheemse natuur' vergeten te typen in deze reactie, mongool.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:58 schreef Kowloon het volgende:
Dierenliefhebbers zijn nog enger dan radicale moslims.
I lolledquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:26 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Je bent 'inheemse natuur' vergeten te typen in deze reactie, mongool.
Mijn konijn -toen ik een jaar of tien was- die in een ren in de achtertuin rondliep is indertijd ook gekilled door een wilde kat. En die is ook op een nare manier aan z'n einde gekomen toen een naburige volièrehouder 'm op een gegeven moment betrapte met het zoveelste vogeltje in z'n bek. Maar dergelijke 'wildstandbeheer' is allemaal wat anders dan iemand ie vol trots zo'n beest afschiet en er dan mee meent te moeten poseren.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Stel dat een kat van iemand anders mijn konijn iets aan zou doen (en die is nooit buiten onze tuin geweest fyi). Zou het dan nog niet acceptabel zijn voor jullie om die kat iets aan te doen?
Gewoon correct.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:38 schreef slashdotter3 het volgende:
De enige goede wilde kater is een exemplaar met een pijl door zijn hoofd!
quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is net zo eenvoudig als dat je rommel niet moet laten slingeren. Prima als je huisdieren wil houden maar zorg dat ze weg blijven uit de inheemse natuur. Laat je huisdieren toch rondzwerven dan vind ik het prima als ze afgeschoten worden of in ieder geval verwijderd worden, inclusief een boete voor de eigenaar natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |