Het komende half jaar is het prima weer om te fietsen/wandelen/hardlopen/whatever. Kost niks.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:08 schreef Pizzapuntje het volgende:
Hoi fokkers,
Ik ben een 22 jarig meisje met pgb en een uitkering. Op dit moment loop ik bij een diëtiste omdat ik te zwaar ben (BMI is 33 ongeveer. Dit is echter niet genoeg, ik moet er intensief bij sporten. Nu heb ik niet voldoende budget voor een sportschool abonnement. Mijn vraag is, is er vanuit de gemeente een bijdrage mogelijk of vanuit mijn pgb zodat ik toch naar de sportschool kan?
Groetjes pizza
Beter handje ophouden jatoch.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:15 schreef eight het volgende:
[..]
Het komende half jaar is het prima weer om te fietsen/wandelen/hardlopen/whatever. Kost niks.
Lekker makkelijk joh. Gemeente betaalt wel.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Beter handje ophouden jatoch.
En dan nog meer gratis geld willen hebben hè.quote:
Ja toch. Gratis geld.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:18 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Lekker makkelijk joh. Gemeente betaalt wel.
Ik kan het een wel met het ander rijmen, als je gehandicapt bent en hulp nodig hebt om je huis schoon te houden is noch de uitkering, noch het PGB vreemd, maar voor je tegenwoordig een PGB krijgt moet er behoorlijk wat aan de hand zijn, vandaar mijn vraag waar het PGB voor is.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan nog meer gratis geld willen hebben hè.
Hardlopen met een bmi van 33.. juist jaquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:09 schreef Roces18 het volgende:
misschien minder pizza eten en meer hardlopen buiten , kost niets.![]()
ps. gemeente gaat je niet helpen en f4f is 15 euro per maand ofzo...
wandelen zou een prima begin zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:32 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Hardlopen met een bmi van 33.. juist ja
Als je fysiek niet in staat bent om je huis schoon te maken dan vraag ik me af wat je dan wel in een sportschool zou kunnen doen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan het een wel met het ander rijmen, als je gehandicapt bent en hulp nodig hebt om je huis schoon te houden is noch de uitkering, noch het PGB vreemd, maar voor je tegenwoordig een PGB krijgt moet er behoorlijk wat aan de hand zijn, vandaar mijn vraag waar het PGB voor is.
Al begin je met een halve minuut rennen en dan 2 minuten wandelen, en dat een half uur lang afwisselen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:32 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat je fysieke probleem is zou dat wel kunnen, maar dat is net zo'n discussie als "als je kunt internetten dan kun je werken".quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je fysiek niet in staat bent om je huis schoon te maken dan vraag ik me af wat je dan wel in een sportschool zou kunnen doen.
En dat is dan realistisch? Juist bij een BMI van 33 en een PGB is de begeleiding misschien wel handig?quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al begin je met een halve minuut rennen en dan 2 minuten wandelen, en dat een half uur lang afwisselen.
Dat ligt er vooral aan waar dat PGB voor is waarschijnlijk...quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En dat is dan realistisch? Juist bij een BMI van 33 en een PGB is de begeleiding misschien wel handig?
Daarom ook de misschien van mijn kant. Het blijft dus gissen wat de vraag van TS niet helpt.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt er vooral aan waar dat PGB voor is waarschijnlijk...
Dat neemt overigens niet weg dat TS gewoon kan gaan fietsen en wandelen als ze dat fysiek überhaupt kan.
dat gaat prima, is mijn ervaring. Het ziet er niet uit verder, maar ach...quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:32 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Dat idd.. Met een hoger BMI kan het ook gewoon, als je maar geen onrealistische eisen aan jezelf gaat stellen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat gaat prima, is mijn ervaring. Het ziet er niet uit verder, maar ach...
Wedden dat ze binnen 1,5 week geblesseerd is?quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al begin je met een halve minuut rennen en dan 2 minuten wandelen, en dat een half uur lang afwisselen.
Daar heb je Evy voor.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:01 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wedden dat ze binnen 1,5 week geblesseerd is?Dat gaat echt niet werken als je niet eens weet hoe je moet rennen, en een fors overgewicht hebt.
Begin maar gewoon met iets wat minder blessuregevoelig is, denk aan fietsen, wandelen, zwemmen, crosstrainen etc.
Fysiek is allemaal geen probleem.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt er vooral aan waar dat PGB voor is waarschijnlijk...
Dat neemt overigens niet weg dat TS gewoon kan gaan fietsen en wandelen als ze dat fysiek überhaupt kan.
Zelfs met evy blesseren veel mensen zich nog, simpelweg omdat het gros geen idee heeft hoe je uberhaupt moet rennen. Dit icm overgewicht en waarschijnlijk ongeoefende gewrichten resulteert al snel in blesserures.quote:
Evy heeft wel een aardig steile opbouw voor iemand met een BMI van 33. Shinsplints gegarandeerd.quote:
Dat klinkt alvast goed. Maar als je echt goed wilt beginnen, ga je nu lekker een uurtje (of langer) wandelend buiten genieten van het mooie weerquote:Op zaterdag 18 april 2015 13:04 schreef Pizzapuntje het volgende:
Net geïnformeerd bij de sportschool, is nog redelijk te doen qua budget, als ik mijn vrijwilligers vergoeding ervoor ga gebruiken. In ieder geval eerst maar eens beginnen met op de fiets naar het werk
Pgb is voor begeleid zelfstandig wonen, ik koop zorg in. Vooral hulp bij het mentale gedeelte enzo, fysiek lukt allemaal wel.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan het een wel met het ander rijmen, als je gehandicapt bent en hulp nodig hebt om je huis schoon te houden is noch de uitkering, noch het PGB vreemd, maar voor je tegenwoordig een PGB krijgt moet er behoorlijk wat aan de hand zijn, vandaar mijn vraag waar het PGB voor is.
9,95 in de daluren zelfs maar, dat is zonder lessen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:09 schreef Roces18 het volgende:
misschien minder pizza eten en meer hardlopen buiten , kost niets.![]()
ps. gemeente gaat je niet helpen en f4f is 15 euro per maand ofzo...
Waar is dat PGB dan voor?quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:05 schreef Pizzapuntje het volgende:
Toch nog even navragen hoe het zit met je vrij besteedbaar deel of dagbesteding deel van pgb.
Pff geen idee hoe het precies zit. Ik woon nu begeleid zelfstandig en heb paar keer per week gesprekken met mijn begeleiding enzo. Dat gaat dus van mijn pgb.quote:
Je bent ook gewoon een lui stuk vreten of niet? Je kan toch ook gewoon elke dag naar je werk fietsen (als je elke dag werkt) of elke dag fietsen?quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:24 schreef Pizzapuntje het volgende:
Heb het volgende plan, ga proberen minstens 1 x per week naar het werk te fietsen. Verder overleg ik maandag met mijn begeleidster of zij wil uitzoeken of er iets van PGB of vanuit de gemeente kan worden bijgedragen aan de sportschool, is dat niet het geval zal ik het van mijn vrijwilligersvergoeding gaan betalen.
Een beetje lui ben ik inderdaad, dat ontken ik nietquote:Op zaterdag 18 april 2015 14:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je bent ook gewoon een lui stuk vreten of niet? Je kan toch ook gewoon elke dag naar je werk fietsen (als je elke dag werkt) of elke dag fietsen?
Kom een weekje bij ons werkenquote:Op zaterdag 18 april 2015 14:08 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Een beetje lui ben ik inderdaad, dat ontken ik niet![]()
Ik ga starten met 1 of 2 x per week naar het werk fietsen, boodschappen en dergelijke probeer ik al zoveel mogelijk op de fiets te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |