abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_151785477
Sinds 2012 zijn wij de trotse eigenaars van een lief en mooi zwart labradorteefje; Nori. Al vanaf de aanschaf wisten we dat we t.z.t. graag ook zelf een nestje wilden fokken, en nu Nori inmiddels 3 is, is het daar eindelijk tijd voor.

In dit topic wil ik de voorbereidingen en straks de -hopelijke- dracht, bevalling en het opgroeien van de puppy's bijhouden voor wie dat leuk vindt :)

In het eerste topic is alle informatie te vinden over Nori en de reu die we hebben uitgezocht; Bowie:


Ook staat in het eerste topic vrij uitgebreid beschreven wat er zoal vooraf gaat aan het plannen van een nestje pups en waar je allemaal rekening mee moet houden.

In september 2014 is Nori gedekt door Bowie maar helaas leeg gebleven. Inmiddels is ze in maart 2015 weer opnieuw loops geworden en weer opnieuw gedekt, en het tweede topic konden we afsluiten met goed nieuws: ze is deze keer drachtig!

Hier onder de echo van 17-4-15 met daarop (volgens de dierenarts althans :+ ) een embryo; dat zou die donkere vlek links van het midden moeten zijn.


We hopen dat Nori rond 24 mei gaat bevallen van een nest schattige, gezonde puppy's! *O*

We hebben ook een website met (nog) meer informatie, mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je even een PM of DM sturen en krijg je de link :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:15:18 #2
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151785502
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

moet jij niet? :+

Miss_isis... ik kan geen kaas maken van die echo :o
Is Nori een Golden geworden dan? oO<
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:16:44 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151785561
*O*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:18:14 #4
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151785634
Dringt het al een beetje door Miss_Isis? Lijkt me echt raar.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_151785811
Zo, hier verder met alle puppypraat *O*

Wie er één wil kan zich nu nog melden, na het weekend gaat het dekbericht hopelijk online B-)

En of het doordringt, ja een beetje wel. Vooral toen ik de rekening van de puppyspullen zag vanmiddag :+

Maar het is wel een maf gevoel; je leeft er al heel lang naar toe, steeds onzeker of het gelukt is. En dan het verlossende woord vanochtend, dat was wel even een enorme opluchting :D Maar nu moeten we nog 5 weken afwachten en hopen dat alles goed gaat, en dan de bevalling waar ook nog van alles mis kan gaan, en dan daarna natuurlijk de zorgen of de pups wel goed groeien en gezond zijn (en blijven)... Het is best een boel gedoe :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:27:06 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151786015
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:21 schreef Miss_Isis het volgende:
Zo, hier verder met alle puppypraat *O*

Wie er één wil kan zich nu nog melden, na het weekend gaat het dekbericht hopelijk online B-)
IK WIL!!!!!!!!!!!!!!!! maar mo niet :(

quote:
En of het doordringt, ja een beetje wel. Vooral toen ik de rekening van de puppyspullen zag vanmiddag :+

Maar het is wel een maf gevoel; je leeft er al heel lang naar toe, steeds onzeker of het gelukt is. En dan het verlossende woord vanochtend, dat was wel even een enorme opluchting :D Maar nu moeten we nog 5 weken afwachten en hopen dat alles goed gaat, en dan de bevalling waar ook nog van alles mis kan gaan, en dan daarna natuurlijk de zorgen of de pups wel goed groeien en gezond zijn (en blijven)... Het is best een boel gedoe :P
5 weken duurt lang. Alles gaat goed :{w voel ik ook aan mijn water.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151787080
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

IK WIL!!!!!!!!!!!!!!!! maar mo niet :(
Tja, is hij niet te overtuigen van de noodzaak? :P

Anders moet je straks maar gewoon veel knuffelen met de pup van je zus :)

quote:
[..]

5 weken duurt lang. Alles gaat goed :{w voel ik ook aan mijn water.
Top! Dan zitten we gebeiteld :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_151788046
Hey wat gaaf! Gefeliciteerd en succes de komende tijd *O*
  Moderator vrijdag 17 april 2015 @ 23:16:16 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_151790458
Oh wat leuk! Gefeliciteerd!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_151792380
of hou gewoon op met dat nutteloos broodfokken
er zijn meer dan genoeg honden om zelfs alle moslims van een hond te voorzien
  zaterdag 18 april 2015 @ 00:21:06 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_151792469
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:18 schreef PendingApproval het volgende:
of hou gewoon op met dat nutteloos broodfokken
er zijn meer dan genoeg honden om zelfs alle moslims van een hond te voorzien
:') Of ga es even de term broodfok niet onjuist gebruiken, flapdrol!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_151792622
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:18 schreef PendingApproval het volgende:
of hou gewoon op met dat nutteloos broodfokken
er zijn meer dan genoeg honden om zelfs alle moslims van een hond te voorzien
Ben je wat verzuurd, zo op de late avond? :*

Ik stel voor dat je de term 'broodfokker' even opzoekt en daarna de vorige twee topics terug leest. Als je wilt kun je voor de volledigheid ook een linkje naar mijn website krijgen. Mocht je dan nog steeds vinden dat ik een broodfokker ben dan sta ik je graag persoonlijk te woord om uit te leggen waarom en hoe je precies fout zit.

Fijne avond nog! :W
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_151792716
Zo, eindelijk de website voor het grootste deel bijgewerkt en de formulieren voor het plaatsen van het dekbericht ingevuld. Morgen ga ik ze opsturen en werken we het laatste stukje van de site bij, nu gauw naar bed :O
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 18 april 2015 @ 08:54:44 #14
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151794932
Oohh, ik heb je site niet meer. Zou je de link nog eens willen sturen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_151797429
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:54 schreef Valerie. het volgende:
Oohh, ik heb je site niet meer. Zou je de link nog eens willen sturen?
Je hebt DM :)

Er moet nog wel wat bij, we missen sowieso nog een extra foto van Bowie bij het stuk 'nestje Nori 2015'. Vanavond zetten we als het goed is de puntjes op de i. Mocht je dus nog op- of aanmerkingen hebben (geldt uiteraard ook voor andere mensen die een link naar de site hebben!) dan hoor ik ze graag :)

Ik wil er binnenkort trouwens nog meer pagina's aan gaan toevoegen (stuk over gezondheid bv, en nog wat extra opvoedtips en misschien iets over algemene verzorging en kleine kwaaltjes) maar die komen pas na mijn examen vrijdag :P

Maar als iemand nog tips heeft over wat je graag nog meer aan informatie zou willen zien op de site dan is dat ook welkom :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 18 april 2015 @ 12:37:16 #16
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151798089
Thanks, zal m bookmarken deze keer
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_151808266
Zo, weer een dagje bezig geweest.

De site is nu volgens mij aardig overzichtelijk en compleet, en na een uur werk hebben we ook eindelijk alle bestanden van Bowie en Nori met gezondheids- werk- en showuitslagen bij elkaar verzameld, ingescand en doorgestuurd naar de rasvereniging. Als het goed is zou het daar nu eindelijk binnen moeten zijn, en hopelijk staat ons dekbericht dan maandag op de site van de NLV :)

En dan maar afwachten tot we gemaild en/of gebeld gaan worden door belangstellenden. Ik ben echt heel benieuwd hoe snel of langzaam dat zal gaan...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_151813838
Gefeliciteerd! *O*
  zondag 19 april 2015 @ 17:22:13 #19
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_151830417
Gefeliciteerd!! Spannend hoor, ik ga opnieuw volgen, al zijn wij inmiddels voorzien van een lieve lab van inmiddels alweer bijna acht mnd.....
  maandag 20 april 2015 @ 11:17:00 #20
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151853317
Ohhh wat leuk zeg dit. O+ Mag ik misschien ook een linkje van de site? Mijn vriend en ik willen ook heel graag een lab, liefst een bruine O+ voorlopig niet de ruimte voor, maar dromen mag altijd :P.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  maandag 20 april 2015 @ 11:20:48 #21
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151853427
Als je een hond gewoon lekker veel uitlaat heeft ie geen paleis nodig heur :P
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 20 april 2015 @ 11:24:26 #22
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151853556
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 11:20 schreef Valerie. het volgende:
Als je een hond gewoon lekker veel uitlaat heeft ie geen paleis nodig heur :P
Ja snap ik :P maar we wonen in een klein portiekflatje, en dan vind ik dat niet echt handig met een gemiddelde hond zegmaar.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_151854637
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:17 schreef Diconnected het volgende:
Ohhh wat leuk zeg dit. O+ Mag ik misschien ook een linkje van de site? Mijn vriend en ik willen ook heel graag een lab, liefst een bruine O+ voorlopig niet de ruimte voor, maar dromen mag altijd :P.
Tuurlijk mag dat, zal je even een DM doen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_151854788
Ahrg, we staan op de NLV-site! En heb het eerste mailtje van een belangstellende al binnen *O*

Wel heel echt zo, ineens....
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 12:08:15 #25
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151854800
Straks worden het allemaal FOK!-pups, dan krijg je lekker veel updates.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_151854907
Leukkkkkk! Mag ik een linkje? O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_151855039
quote:
6s.gif Op maandag 20 april 2015 12:08 schreef Valerie. het volgende:
Straks worden het allemaal FOK!-pups, dan krijg je lekker veel updates.
Zou tof zijn, maar ik heb deze keer geen belangstelling van Fokkers nog. Alleen de zus van Q, en nu dus iemand die ons via de site van de NLV heeft gevonden. Maar ik hoop dat ik van alle pupkopers tzt wel af en toe een update krijg :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 12:18:43 #28
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151855090
Iemand die het broertje van onze kat heeft kwam met het idee om een geheime groep op Facebook voor dat nest aan te maken. De fokster zit daar ook bij. Leuk voor haar om te zien hoe t met iedereen gaat, en leuk voor ons om de broertjes en zusje te vergelijken en de verhalen te lezen enzo.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_151855193
Oh, dat is ook nog wel een leuk idee ja :) ik ben niet zo heel erg thuis op FB vrees ik :') weet niet hoe dat precies werkt met groepen. Maar het lijkt me wel leuk om iedereen bij elkaar te hebben op zo'n manier.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 12:25:01 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151855246
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:16 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Zou tof zijn, maar ik heb deze keer geen belangstelling van Fokkers nog. Alleen de zus van Q, en nu dus iemand die ons via de site van de NLV heeft gevonden. Maar ik hoop dat ik van alle pupkopers tzt wel af en toe een update krijg :)
Je weet dat ik de pics van Boris :+ gewoon op fok knal he :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 20 april 2015 @ 12:25:43 #31
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151855273
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:23 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh, dat is ook nog wel een leuk idee ja :) ik ben niet zo heel erg thuis op FB vrees ik :') weet niet hoe dat precies werkt met groepen. Maar het lijkt me wel leuk om iedereen bij elkaar te hebben op zo'n manier.
Vet simpel! :{w

http://www.socialmediaaca(...)acebook-groep-maken/
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 20 april 2015 @ 12:27:21 #32
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151855316
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:23 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh, dat is ook nog wel een leuk idee ja :) ik ben niet zo heel erg thuis op FB vrees ik :') weet niet hoe dat precies werkt met groepen. Maar het lijkt me wel leuk om iedereen bij elkaar te hebben op zo'n manier.
Dat heb je tegen die tijd zo voor elkaar :P Ook leuk als je mensen hebt voor wie het hun eerste pup is, dan ben je waarschijnlijk toch wat onzekerder.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_151855609
quote:
12s.gif Op maandag 20 april 2015 12:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je weet dat ik de pics van Boris :+ gewoon op fok knal he :P
Hehe, zo'n idee had ik al wel ja. Wordt het toch nog een soort van halve Fok!hond :P

Zo'n groep lijkt idd wel makkelijk te regelen, lijkt me best een goed idee :) Kan ik al wel mee beginnen zodra de pups geboren zijn, dan kan ik op die manier gericht updaten voor pupkopers (en hoef ik niet meteen iedereen z'n tijdlijn of nieuwsgebeuren of hoe dat mag heten vol te spammen).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 13:56:28 #34
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151857583
Mijn vriend gaat mij niet leuk vinden als ik die site laat zien :') puppies O+
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_151857802
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:56 schreef Diconnected het volgende:
Mijn vriend gaat mij niet leuk vinden als ik die site laat zien :') puppies O+
Hehe, dat duurt nog 5 weken hoor :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 14:03:49 #36
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151857842
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:02 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hehe, dat duurt nog 5 weken hoor :P
5 weken is al snel. :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_151858100
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:03 schreef Diconnected het volgende:

[..]

5 weken is al snel. :P
Ja, het gaat eigenlijk best snel ook... Ik verheug me er ook zo erg op O+

----
Zojuist nog een telefoontje gehad van een echtpaar dat een nieuwe hond zoekt, die komen zondagmiddag op bezoek om kennis te maken. Wordt een drukke dag met 's ochtends ook al Q's zus met gezin op bezoek. In dit tempo heb ik de wachtlijst wel rap een keer vol :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 14:12:56 #38
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151858167
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:10 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, het gaat eigenlijk best snel ook... Ik verheug me er ook zo erg op O+

----
Zojuist nog een telefoontje gehad van een echtpaar dat een nieuwe hond zoekt, die komen zondagmiddag op bezoek om kennis te maken. Wordt een drukke dag met 's ochtends ook al Q's zus met gezin op bezoek. In dit tempo heb ik de wachtlijst wel rap een keer vol :P
Ja snap ik!

Hoeveel pups gaan het worden? Of is dat lastig te zeggen nog?
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_151858458
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:12 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ja snap ik!

Hoeveel pups gaan het worden? Of is dat lastig te zeggen nog?
Geen idee nog, dat is op een echo niet duidelijk te zien helaas. De DA zag er minstens 4, maar goed, dat zegt verder nog niet echt wat. Het kunnen er namelijk makkelijk (veel) meer dan 4 zijn omdat dat gewoon heel slecht in beeld te brengen is. En het kan zelfs nog de andere kant op, want tot 35 dagen dracht kunnen er nog embryo's 'verdwijnen' (geresorbeerd worden in het lichaam van de teef) zonder dat je daar iets van merkt. In het uiterste geval kan zo zelfs de hele dracht nog ongemerkt verdwijnen (maar daar gaan we maar niet van uit).

Gemiddeld aantal pups is in ieder geval tussen de 6 en 8 zo'n beetje. Ik gok zelf dat het er 9 zijn, maar dat is echt helemaal nergens op gebaseerd :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 14:20:35 #40
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151858471
Ik dacht als je die echo eindelijk hebt valt het daarna allemaal mee, maar nu moet je nog vet lang op puppy's wachten ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_151858661
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:20 schreef Valerie. het volgende:
Ik dacht als je die echo eindelijk hebt valt het daarna allemaal mee, maar nu moet je nog vet lang op puppy's wachten ;(
Afzien he ;(

Maar voor mij genoeg te doen om bezig te blijven; alle puppy-uitzet bij elkaar zoeken, werpkist -die hopelijk deze week binnen komt- in elkaar knutselen (ik wil er een soort van overkapping op denk ik), mensen emailen en op bezoek ontvangen....
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 14:29:12 #42
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151858795
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Geen idee nog, dat is op een echo niet duidelijk te zien helaas. De DA zag er minstens 4, maar goed, dat zegt verder nog niet echt wat. Het kunnen er namelijk makkelijk (veel) meer dan 4 zijn omdat dat gewoon heel slecht in beeld te brengen is. En het kan zelfs nog de andere kant op, want tot 35 dagen dracht kunnen er nog embryo's 'verdwijnen' (geresorbeerd worden in het lichaam van de teef) zonder dat je daar iets van merkt. In het uiterste geval kan zo zelfs de hele dracht nog ongemerkt verdwijnen (maar daar gaan we maar niet van uit).

Gemiddeld aantal pups is in ieder geval tussen de 6 en 8 zo'n beetje. Ik gok zelf dat het er 9 zijn, maar dat is echt helemaal nergens op gebaseerd :P
Oh wat spannend :D. Krijg je binnen nu en 24 mei nog een echo of doen ze dat niet?
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_151859127
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:29 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Oh wat spannend :D. Krijg je binnen nu en 24 mei nog een echo of doen ze dat niet?
Nope, de echo is éénmalig. Verder moet je er maar gewoon op vertrouwen :P

En zolang de hond niet ziek wordt of heel veel stress heeft oid gaat het over het algemeen gewoon goed, gelukkig :)

---

Krijg net een mailtje terug, de mensen die gebeld hebben en op bezoek komen zondag zijn dezelfde als de mevrouw die mij mailde. Ze had alleen haar andere achternaam gebruikt aan de telefoon. Het valt dus toch nog wel mee met de wachtlijst :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 14:51:54 #44
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151859513
Nou Diconnected, heb je toch nog even om je vriend te overtuigen :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_151861223
Inmiddels al weer een nieuw gezin dat zich heeft gemeld voor een kennismakingsbezoekje, nu 3 gezinnen in totaal op de lijst. Het loopt best lekker door zo :)

Nadeel is wel dat sommige mensen (nu 2 vd 3 op de lijst) nog op vakantie gaan rond de tijd dat de hondjes weg zouden mogen. Dat zou betekenen dat we een aantal pups langer zullen moeten houden, en dus ook extra moeten socialiseren. Maar aan de andere kant, meer puppyknuffeltijd is ook leuk O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 17:24:09 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151864362
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:10 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, het gaat eigenlijk best snel ook... Ik verheug me er ook zo erg op O+

----
Zojuist nog een telefoontje gehad van een echtpaar dat een nieuwe hond zoekt, die komen zondagmiddag op bezoek om kennis te maken. Wordt een drukke dag met 's ochtends ook al Q's zus met gezin op bezoek. In dit tempo heb ik de wachtlijst wel rap een keer vol :P
Ze verheugt zich er al helemaal op _O- Reminds me, het is vandaag erg still op whatsapp :o Eens even kijken of ze nog hysterisch is :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 20 april 2015 @ 17:26:34 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151864444
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:49 schreef Miss_Isis het volgende:
Inmiddels al weer een nieuw gezin dat zich heeft gemeld voor een kennismakingsbezoekje, nu 3 gezinnen in totaal op de lijst. Het loopt best lekker door zo :)

Nadeel is wel dat sommige mensen (nu 2 vd 3 op de lijst) nog op vakantie gaan rond de tijd dat de hondjes weg zouden mogen. Dat zou betekenen dat we een aantal pups langer zullen moeten houden, en dus ook extra moeten socialiseren. Maar aan de andere kant, meer puppyknuffeltijd is ook leuk O+
Ja ik had al geopperd dat Boris wel naar hier mocht. Maar dan gaat hij van jou naar hier en van hier naar mijn zus. Is niet helemaal ideaal.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151864466
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 17:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ze verheugt zich er al helemaal op _O- Reminds me, het is vandaag erg still op whatsapp :o Eens even kijken of ze nog hysterisch is :P
Haha, leuk O+

Ik moet maar een cake gaan bakken ofzo voor zondag denk ik. En opruimen. En schoonmaken :X Als ik aan zulke hooggespannen verwachtingen moet voldoen :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 17:28:40 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151864505
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:27 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha, leuk O+

Ik moet maar een cake gaan bakken ofzo voor zondag denk ik. En opruimen. En schoonmaken :X Als ik zulke hooggespannen verwachtingen moet voldoen :P
Hahahaha lol, cake bakken _O- Ik krijg een amerikaans open huis idee :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151864612
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 17:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hahahaha lol, cake bakken _O- Ik krijg een amerikaans open huis idee :D
Whut, ik bak gewoon graag cake :@

Ik maak alleen niet graag schoon. En die beide dingen zijn duidelijk terug te zien hier in huis :D :')

En ja, ze zei al dat Boris naar jou mocht. Maar dat lijkt me idd niet echt ideaal voor zo'n jonge pup, om 2x van huis te wisselen in korte tijd.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 april 2015 @ 17:51:23 #51
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_151865122
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 14:51 schreef Valerie. het volgende:
Nou Diconnected, heb je toch nog even om je vriend te overtuigen :+
Ik zie potentie, dat wel :+ ik heb atm geen werk dus qua tijd zou het wel kunnen. :+
it's the map in my mind that sends me on my way.
  maandag 20 april 2015 @ 19:11:51 #52
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151867591
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:32 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Whut, ik bak gewoon graag cake :@

Ik maak alleen niet graag schoon. En die beide dingen zijn duidelijk terug te zien hier in huis :D :')

En ja, ze zei al dat Boris naar jou mocht. Maar dat lijkt me idd niet echt ideaal voor zo'n jonge pup, om 2x van huis te wisselen in korte tijd.
*boks* want ik kwam tot de ontdekking vanmiddag dat er nog chocolade spetters van 8 weken terug aan het plafond zaten in de keuken _O- Ik heb ook haat aan schoonmaken :D

Nee, mij ook niet. Maar als het niet anders had gekund (lees Boris kon niet bij jou blijven) dan was dat de enige oplossing. Ik heb al wel vast de rest van de komende jaren oppas/vakantie dienst geclaimt :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151892492
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 19:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

*boks* want ik kwam tot de ontdekking vanmiddag dat er nog chocolade spetters van 8 weken terug aan het plafond zaten in de keuken _O- Ik heb ook haat aan schoonmaken :D

Nee, mij ook niet. Maar als het niet anders had gekund (lees Boris kon niet bij jou blijven) dan was dat de enige oplossing. Ik heb al wel vast de rest van de komende jaren oppas/vakantie dienst geclaimt :P
Tja, je moet wel wat hè, als je er zelf geen mag ;( Dan maar Boris platknuffelen straks ;)

Het loopt hier inmiddels best hard met aanmeldingen voor de wachtlijst! Komende zondag hebben we om 11.00, 14.00 en 15.30 uur bezoek van mensen die een pup willen. En maandag om 11 uur weer een gezin, woensdagavond waarschijnlijk een stel en zondag 3 mei weer een familie. En dan nog een paar mensen waar ik nog wat van terug moet horen. Vooral heel veel mensen met een voorkeur voor een bruine pup, valt me op. Ik had niet gedacht dat het zo rap zou gaan, ik denk dat ik echt behoorlijk wat mensen zal moeten gaan afwijzen uiteindelijk...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:38:40 #54
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151892639
Hebben fokkers voorrang?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_151893274
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:38 schreef Valerie. het volgende:
Hebben fokkers voorrang?
Hoezo, heb je plannen? :P

Maar nee, ik doe niet zomaar aan voorrang :P Alleen mensen met een heel geschikte situatie die alles goed doordacht hebben krijgen 'voorrang', in de zin van dat die boven aan mijn lijstje van mensen-die-ik-het-gun komen. En gevoel speelt ook wel een beetje mee denk ik, vooral als ik mensen straks in het echt heb gezien en er een goed beeld van heb.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 21 april 2015 @ 18:01:07 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151898431
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:00 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hoezo, heb je plannen? :P

Maar nee, ik doe niet zomaar aan voorrang :P Alleen mensen met een heel geschikte situatie die alles goed doordacht hebben krijgen 'voorrang', in de zin van dat die boven aan mijn lijstje van mensen-die-ik-het-gun komen. En gevoel speelt ook wel een beetje mee denk ik, vooral als ik mensen straks in het echt heb gezien en er een goed beeld van heb.
Je gevoel is serieus het belangrijkste. Een situatie kan nog zo mooi gemaakt worden... Always trust your gut!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151902446
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 18:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je gevoel is serieus het belangrijkste. Een situatie kan nog zo mooi gemaakt worden... Always trust your gut!
Ben ik ook wel van plan ja :Y

Vandaag alweer wat nieuwe aanmeldingen en afspraken voor mensen die op bezoek komen. We zijn er nog best druk mee, al met al! En ook veel mensen die op vakantie gaan en de pups langer hier willen laten, dat gaat ons ook nog wel flink wat extra tijd kosten gok ik.

edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 23% gewijzigd door Miss_Isis op 21-04-2015 21:00:32 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:00:51 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151904782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:02 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ben ik ook wel van plan ja :Y

Vandaag alweer wat nieuwe aanmeldingen en afspraken voor mensen die op bezoek komen. We zijn er nog best druk mee, al met al! En ook veel mensen die op vakantie gaan en de pups langer hier willen laten, dat gaat ons ook nog wel flink wat extra tijd kosten gok ik.
Ik zou wel een max aantal dagen aanhouden. Men kan moeilijk de pup 4 weken extra bij je laten.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:02:17 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151904841
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:02 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ben ik ook wel van plan ja :Y

Vandaag alweer wat nieuwe aanmeldingen en afspraken voor mensen die op bezoek komen. We zijn er nog best druk mee, al met al! En ook veel mensen die op vakantie gaan en de pups langer hier willen laten, dat gaat ons ook nog wel flink wat extra tijd kosten gok ik.

edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar daar moet je je juist niet rot over voelen! Beter voor de pup! Hoe wijs je nou zulke mensen af dan? Zeg je gewoon "nee want je krijgt kinderen"?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151904916
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik zou wel een max aantal dagen aanhouden. Men kan moeilijk de pup 4 weken extra bij je laten.
Inderdaad, wat mij betreft is 1 augustus (vooruit, voor sommigen wil ik het wel rekken tot 3 augustus ;) ) de grens. En we hebben mensen wel gevraagd dan extra te betalen voor de 2e inenting en het extra voer dat het ons kost. En dan heb ik de extra tijd die het gaat kosten aan socialisatie nog niet meegerekend (en dat zal ook steeds meer worden als er meerdere mensen hun pup langer willen laten blijven...).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_151905115
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar daar moet je je juist niet rot over voelen! Beter voor de pup! Hoe wijs je nou zulke mensen af dan? Zeg je gewoon "nee want je krijgt kinderen"?
Ik heb geprobeerd tactisch en begripvol af te wijzen, maar ik weet natuurlijk niet hoe het over gaat komen :')

Maar ik weet nog hoe het was om een pup op te voeden, en ik weet ook nog hoe het was toen ik 2 jr geleden beviel en 'ineens' een baby in huis had. En die combinatie zou ik zelf (ondanks een uitgesproken makkelijke/lieve baby en een betrekkelijk rustige, lieve pup én mijn eerdere ervaring met honden/pups opvoeden) toch echt niet goed hebben kunnen handelen. Dat zegt natuurlijk niet dat een andere vrouw het ook niet aan zou kunnen, maar ik durf die gok toch niet te nemen...

Dus dat heb ik geprobeerd zo uit te leggen. Hopelijk komt het een beetje goed over.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:19:22 #62
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151905691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:04 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Inderdaad, wat mij betreft is 1 augustus (vooruit, voor sommigen wil ik het wel rekken tot 3 augustus ;) ) de grens. En we hebben mensen wel gevraagd dan extra te betalen voor de 2e inenting en het extra voer dat het ons kost. En dan heb ik de extra tijd die het gaat kosten aan socialisatie nog niet meegerekend (en dat zal ook steeds meer worden als er meerdere mensen hun pup langer willen laten blijven...).
Nou ja, het lijkt me allemaal wel heel logisch dat men de kosten dekt. Die hebben ze ook als ze ze wel optijd oppikken.

Wat vraag je eigenlijk voor een pupselt? /schieuwnierig. 1 aug dat is hoeveel langer? Ja je kan moeilijk eeuwen voor die puppen zorgen. Nieuwe baasjes missen dan ook best wel wat imho.

Hoeveel heb je nu dan die langer moeten blijven?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:20:42 #63
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151905749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:08 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd tactisch en begripvol af te wijzen, maar ik weet natuurlijk niet hoe het over gaat komen :')

Maar ik weet nog hoe het was om een pup op te voeden, en ik weet ook nog hoe het was toen ik 2 jr geleden beviel en 'ineens' een baby in huis had. En die combinatie zou ik zelf (ondanks een uitgesproken makkelijke/lieve baby en een betrekkelijk rustige, lieve pup én mijn eerdere ervaring met honden/pups opvoeden) toch echt niet goed hebben kunnen handelen. Dat zegt natuurlijk niet dat een andere vrouw het ook niet aan zou kunnen, maar ik durf die gok toch niet te nemen...

Dus dat heb ik geprobeerd zo uit te leggen. Hopelijk komt het een beetje goed over.
Ja ik snap dat wel. Ik vind dat zelf sowieso geen goed idee.

Dikke kans dat ze hun pup dan ergens anders halen trouwens :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151906621
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:19 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou ja, het lijkt me allemaal wel heel logisch dat men de kosten dekt. Die hebben ze ook als ze ze wel optijd oppikken.

Wat vraag je eigenlijk voor een pupselt? /schieuwnierig. 1 aug dat is hoeveel langer? Ja je kan moeilijk eeuwen voor die puppen zorgen. Nieuwe baasjes missen dan ook best wel wat imho.

Hoeveel heb je nu dan die langer moeten blijven?
Vraagprijs is ¤950 bij 8 weken, we moeten nog even kijken hoeveel extra kosten daar bij komen voor extra dagen/weken. 1 augustus zijn de pups waarschijnlijk ongeveer 10 weken oud, dus 2 weken langer. Best lang als je die 2 weken elke dag nog voor een stuk of 4/5 pups moet schoonmaken, voeren en socialiseren :P Op dit moment trouwens 5 mensen die eind juli/begin augustus terug zijn van vakantie. Maar nog niet zeker natuurlijk dat die mensen ook een pup gaan krijgen, we hebben ze nog niet ontmoet en wie weet hoeveel/wat voor mensen zich nog aan gaan melden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja ik snap dat wel. Ik vind dat zelf sowieso geen goed idee.

Dikke kans dat ze hun pup dan ergens anders halen trouwens :')
Kan zijn dat ze dat doen ja, en misschien gaat het zelfs wel goed. Maar wij durven de gok niet aan, dus dan is het aan een andere fokker om wel/niet akkoord te gaan met wat ze willen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:51:32 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151907427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:34 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Vraagprijs is ¤950 bij 8 weken, we moeten nog even kijken hoeveel extra kosten daar bij komen voor extra dagen/weken. 1 augustus zijn de pups waarschijnlijk ongeveer 10 weken oud, dus 2 weken langer. Best lang als je die 2 weken elke dag nog voor een stuk of 4/5 pups moet schoonmaken, voeren en socialiseren :P Op dit moment trouwens 5 mensen die eind juli/begin augustus terug zijn van vakantie. Maar nog niet zeker natuurlijk dat die mensen ook een pup gaan krijgen, we hebben ze nog niet ontmoet en wie weet hoeveel/wat voor mensen zich nog aan gaan melden.
Dat was Link ook idd. Oke, 850 want overbeet :') ja weet je, 10 weken is IMHO wel echt het max. Je mist ook anders zooooveel van je pup (maar goed, ik ben geen fokker :P )

Ja, daar ga je best nog wat werk aan krijgen idd. Maar, dan neem ik ook aan dat je ze allemaal zindelijk moet maken / beginnen met. Dus no way dat jij die 2 weken daarna easy weg kan. Kijk met 1 of 2 pupjes valt het wel mee. Die neem je desnoods mee onder het mom van socialisatie. Maar 5 pups neem je niet ff zomaar mee.

Nee precies. Maar stel nou he, als je kopers A en B hebt... Beide geschikt. Maar A gaat eerst op vakantie en daarvan moet de pupsel dus bij jou eerst blijven.. En B niet.. Dan kies je voor B? En wat als je bij A een iets beter gevoel hebt dan bij B, maar B ook echt wel geschikt is?

Vragen, vragen, vragen :P je kan er maar beter nu al over nagedacht hebben :Y)


quote:
Kan zijn dat ze dat doen ja, en misschien gaat het zelfs wel goed. Maar wij durven de gok niet aan, dus dan is het aan een andere fokker om wel/niet akkoord te gaan met wat ze willen.
Snap ik helemaal :Y was het unaniem? En heb je al antwoord terug?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151908753
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat was Link ook idd. Oke, 850 want overbeet :') ja weet je, 10 weken is IMHO wel echt het max. Je mist ook anders zooooveel van je pup (maar goed, ik ben geen fokker :P )
Klopt, vanmorgen had ik iemand die ivm vakantie de pup misschien tot bijna 12 weken hier wilde laten. Dat leek me toch echt niet verstandig, een pup moet ook goed de tijd krijgen om midden in z'n socialisatieperiode te kunnen wennen aan zijn nieuwe gezin. 10 weken vind ik ook wel ongeveer het maximum, anders ligt er ook wel heel veel druk op ons om de socialisatie helemaal perfect te laten verlopen. Voor een hondje dat in de stad komt te wonen bv is dat hier buitenaf al lastig om goed aan te pakken.

quote:
Ja, daar ga je best nog wat werk aan krijgen idd. Maar, dan neem ik ook aan dat je ze allemaal zindelijk moet maken / beginnen met. Dus no way dat jij die 2 weken daarna easy weg kan. Kijk met 1 of 2 pupjes valt het wel mee. Die neem je desnoods mee onder het mom van socialisatie. Maar 5 pups neem je niet ff zomaar mee.
Weet je dat ik daar nog niet eens echt bij heb stilgestaan, het zindelijk maken? :') Nori was practisch zindelijk met 10 weken. Dat is niet te doen als ik hier dan 4 of 5 pups rond heb lopen om zindelijk te maken. Ik denk dat ik ze dan maar regelmatig buiten moet laten spelen (wat ook niet heel handig gaat zijn aangezien we rond die tijd als het goed is midden in een verbouwing zitten). En we willen zelf ook een pup houden, als we daarnaast nog 4-5 andere pups hebben wordt dat echt een fulltime job om ze allemaal voldoende te socialiseren. Langer dan 2 weken kan ik dat niet aan vrees ik :P

quote:
Nee precies. Maar stel nou he, als je kopers A en B hebt... Beide geschikt. Maar A gaat eerst op vakantie en daarvan moet de pupsel dus bij jou eerst blijven.. En B niet.. Dan kies je voor B? En wat als je bij A een iets beter gevoel hebt dan bij B, maar B ook echt wel geschikt is?

Vragen, vragen, vragen :P je kan er maar beter nu al over nagedacht hebben :Y)
Inderdaad goede vragen. Ik denk dat we -afhankelijk van de hoeveelheid en soort aanmeldingen die we nog binnen gaan krijgen- ook vakantieduur misschien een selectiecriterium moeten maken. Voor een heel geschikt gezin waar we een goed gevoel bij hebben wil ik best een uitzondering maken, maar het moet niet dusdanig de spuigaten uitlopen dat ik nog 2 weken langer een heel nest pups heb :P Zoveel vrije dagen heeft mijn man ook niet eens om me te helpen met socialiseren :+

quote:
[..]

Snap ik helemaal :Y was het unaniem? En heb je al antwoord terug?
Het was unaniem, en nog geen antwoord terug. Maar heb ook pas net het mailtje verstuurd (net 6 mails van geïnteresseerden beantwoord, en alleen vandaag al ook nog 4 telefoontjes). Ben pas net klaar nu (voor zolang het duurt). En we wilden nog wel GoT gaan kijken vanavond ;( (en ik moet nog dringend leren voor mijn examen KK2 vrijdag :X )
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 24 april 2015 @ 20:53:08 #67
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151999330
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Klopt, vanmorgen had ik iemand die ivm vakantie de pup misschien tot bijna 12 weken hier wilde laten. Dat leek me toch echt niet verstandig, een pup moet ook goed de tijd krijgen om midden in z'n socialisatieperiode te kunnen wennen aan zijn nieuwe gezin. 10 weken vind ik ook wel ongeveer het maximum, anders ligt er ook wel heel veel druk op ons om de socialisatie helemaal perfect te laten verlopen. Voor een hondje dat in de stad komt te wonen bv is dat hier buitenaf al lastig om goed aan te pakken.
Sorry voor de late reactie :') :@

Neeee, 12 weken is absurd lang. Precies. 10 vind ik ook wel een max. Ja want je woont natuurlijk vrij afgelegen toch? Dus een hondje dat in de stad (drukke stad) moet wennen krijgt bij jullie niet zoveel mee.

quote:
Weet je dat ik daar nog niet eens echt bij heb stilgestaan, het zindelijk maken? :') Nori was practisch zindelijk met 10 weken. Dat is niet te doen als ik hier dan 4 of 5 pups rond heb lopen om zindelijk te maken. Ik denk dat ik ze dan maar regelmatig buiten moet laten spelen (wat ook niet heel handig gaat zijn aangezien we rond die tijd als het goed is midden in een verbouwing zitten). En we willen zelf ook een pup houden, als we daarnaast nog 4-5 andere pups hebben wordt dat echt een fulltime job om ze allemaal voldoende te socialiseren. Langer dan 2 weken kan ik dat niet aan vrees ik :P
Lol. Oeps denk? Ja die pups worden niet uit zichzelf zindelijk. En als ze langer bij jou blijven moet iemand het doen :P Precies, je kan geen 6 pups zindelijk maken. Mijn god wat zul jij een kut nachtrust hebben dan zeg :P Ooh, verbouwing met pups! Leuk _O- Wanneer ga je verbouwen? Hou je een teefje? Haha, als je 4-5 pups aanhoudt dan durf ik wel met je te wedden dat je die 2 weken ook niet trekt _O-

quote:
Inderdaad goede vragen. Ik denk dat we -afhankelijk van de hoeveelheid en soort aanmeldingen die we nog binnen gaan krijgen- ook vakantieduur misschien een selectiecriterium moeten maken. Voor een heel geschikt gezin waar we een goed gevoel bij hebben wil ik best een uitzondering maken, maar het moet niet dusdanig de spuigaten uitlopen dat ik nog 2 weken langer een heel nest pups heb :P Zoveel vrije dagen heeft mijn man ook niet eens om me te helpen met socialiseren :+
Ik stel alleen maar goede vragen :{w :P Nee maar dat kan ook niet joh. Dat moet je ook helemaal niet willen. Kijk dat je 2 wellicht 3 pupjes iets langer moet houden, nou ja oke. Maar je kan idd niet 5/6/7/8 pups langer gaan houden want vakantie.

quote:
Het was unaniem, en nog geen antwoord terug. Maar heb ook pas net het mailtje verstuurd (net 6 mails van geïnteresseerden beantwoord, en alleen vandaag al ook nog 4 telefoontjes). Ben pas net klaar nu (voor zolang het duurt). En we wilden nog wel GoT gaan kijken vanavond ;( (en ik moet nog dringend leren voor mijn examen KK2 vrijdag :X )
Inmiddels wel antwoord terug? Ik ben niet nieuwsgierig hoor ofzo :+ Nog steeds zo druk? Is je wachtlijst al vol? Heb je je al voorbereid op Zondag? Want dan komen er 3 toch? GoT zuigt toch, mis je niks aan :P

Hoe ging je examen?!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152014348
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Sorry voor de late reactie :') :@

Neeee, 12 weken is absurd lang. Precies. 10 vind ik ook wel een max. Ja want je woont natuurlijk vrij afgelegen toch? Dus een hondje dat in de stad (drukke stad) moet wennen krijgt bij jullie niet zoveel mee.
'Vrij afgelegen' in wat teveel gezegd, maar veel verkeer bv, of veel onbekenden op straat, of donkere mensen zullen ze hier niet tegen komen. Ook niet echt als we ze meenemen het dorp in.

quote:
[..]

Lol. Oeps denk? Ja die pups worden niet uit zichzelf zindelijk. En als ze langer bij jou blijven moet iemand het doen :P Precies, je kan geen 6 pups zindelijk maken. Mijn god wat zul jij een kut nachtrust hebben dan zeg :P Ooh, verbouwing met pups! Leuk _O- Wanneer ga je verbouwen? Hou je een teefje? Haha, als je 4-5 pups aanhoudt dan durf ik wel met je te wedden dat je die 2 weken ook niet trekt _O-
Tja, zal wel druk worden ja :') Verbouwing begint ergens dit voorjaar, hangt er van af wanneer de aannemer kan beginnen (moet nog een definitieve keuze voor een aannemer gemaakt worden). Dan eerst slopen (schuur) en dan weer opbouwen. Voor die tijd moet ook nog heel veel om huis gebeuren, en de schuur moet eerst leeg voor er gesloopt kan worden. Best druk dus allemaal, maar gelukkig kan ik me vooral op de pups richten. Het huis zelf blijft gewoon staan, dat scheelt al :P

quote:
[..]

Ik stel alleen maar goede vragen :{w :P Nee maar dat kan ook niet joh. Dat moet je ook helemaal niet willen. Kijk dat je 2 wellicht 3 pupjes iets langer moet houden, nou ja oke. Maar je kan idd niet 5/6/7/8 pups langer gaan houden want vakantie.
We gaan het af laten hangen van hoe geschikt de mensen zijn denk ik, en bij gelijke geschiktheid geef ik de voorkeur aan degene die de pup het eerst (wel na 8 weken natuurlijk) op kan halen.

quote:
[..]

Inmiddels wel antwoord terug? Ik ben niet nieuwsgierig hoor ofzo :+ Nog steeds zo druk? Is je wachtlijst al vol? Heb je je al voorbereid op Zondag? Want dan komen er 3 toch? GoT zuigt toch, mis je niks aan :P
Inmiddels antwoord; ze respecteerden onze beslissing maar gingen wel verder zoeken. Had ook niet echt anders verwacht eigenlijk. En ja, nog steeds druk. Zo druk dat we inmiddels 15 geplande bezoekjes hebben staan en nog 4 of 5 mensen waar we email/telefooncontact mee hebben, dus maar gevraagd om van de NLV website gehaald te worden (is inmiddels ook gebeurd). We kregen minimaal 4 nieuwe mensen per dag en dan gaat het echt wel heel snel. Nu hebben we dus ruim 15 mensen die al door de eerste (email/telefoon)keuring heen zijn en op bezoek gaan komen, daar kunnen we er wel een stuk of 8 uit kiezen die een puppy krijgen. Alleen als we straks ineens alleen maar reutjes of alleen teefjes zouden krijgen of bijna allemaal één kleur moeten we misschien tzt nog extra mensen zoeken.

We verwachten zondag 3 mensen, maandag 3, dinsdagavond 1, woensdagavond 1, zondag de 3e 1, de 4e 2, de 5e 1, en de 10e weer 3. En nog sowieso twee gezinnen die we n.a.w. ook nog ergens in moeten plannen. Volle bak dus, en best hard werken (nu al) :P

Vanmiddag maar even cake bakken :+

quote:
Hoe ging je examen?!
Ging goed! Ik ben in de regel niet zo goed met situaties waarin in beoordeelt ga worden (altijd extreem zenuwachtig) maar het viel (zoals meestal) eigenlijk wel mee :)

Normaal hoor je eigenlijk na een week of zo pas of je geslaagd bent, maar mijn twee cursusgenootjes die ook examen deden wilden graag een vervolgcursus doen en daarvoor moet je bijtijds weten of je bent geslaagd. Dus ze vertelden het ons al direct (alle 3 geslaagd).

Voor de geïnteresseerden, dit is wat je moet kennen/kunnen voor het (mondeling afgenomen) examen van KK2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de onderdelen reglementen voor keurmeesters en beweging bij de hond kreeg ik een 6 (reglementen ben ik niet in thuis, want ga nooit naar shows. Beweging begreep ik de vraagstelling niet zo goed, en hoekingen e.d. en hoe dat invloed heeft op het bewegen vind ik lastig) voor anatomie een 7 (had alleen de NL'se namen van de spieren geleerd en niet de Latijnse, en had niet voldoende goed in m'n hoofd waar sommige spieren nou exact aangrijpen), voor cytologie een 9, en voor de andere onderdelen weet ik het nog niet maar verwacht ik toch wel een 8 of 9 (die examinator gaf nog geen cijfers, maar zei dat ik het allemaal precies wist en het heel goed deed). Maar goed, ben geslaagd dus *O*

12 mei ga ik beginnen met een fokkerscursus, dat gaat vooral over alles omtrent fokken; o.a. kiezen van een reu, erfelijkheid, loopsheid, dracht, geboorte, (op)voeden/verzorgen/socialiseren van de puppy's, omgaan met pupkopers en al dat soort dingen. Daar is geen officieel examen van maar het lijkt me wel heel interessant om te doen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152014728
Oh, belt net een gezin af dat maandag zou komen (hier uit de buurt, de enige waar we niet al uitgebreid mee gebeld/mailt hadden maar alleen even een kijkafspraak gemaakt). Maar tegelijkertijd een nieuw mailtje van -zo te lezen- een jong stel dat een puppy zoekt. Maar weer even een mailtje typen dus :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 26 april 2015 @ 07:13:36 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152032256
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 14:55 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

'Vrij afgelegen' in wat teveel gezegd, maar veel verkeer bv, of veel onbekenden op straat, of donkere mensen zullen ze hier niet tegen komen. Ook niet echt als we ze meenemen het dorp in.
Lol, heb je straks een hond die donkere mensen niet moet (Baloe begon altijd te grommen _O- )


quote:
Tja, zal wel druk worden ja :') Verbouwing begint ergens dit voorjaar, hangt er van af wanneer de aannemer kan beginnen (moet nog een definitieve keuze voor een aannemer gemaakt worden). Dan eerst slopen (schuur) en dan weer opbouwen. Voor die tijd moet ook nog heel veel om huis gebeuren, en de schuur moet eerst leeg voor er gesloopt kan worden. Best druk dus allemaal, maar gelukkig kan ik me vooral op de pups richten. Het huis zelf blijft gewoon staan, dat scheelt al :P
Ooh lol. Ik dacht dat je huis half plat ging joh. Maar alsnog net wat je zegt, druk :Y


quote:
We gaan het af laten hangen van hoe geschikt de mensen zijn denk ik, en bij gelijke geschiktheid geef ik de voorkeur aan degene die de pup het eerst (wel na 8 weken natuurlijk) op kan halen.
8 weken is echt het minimale bij jullie? Even uit nieuwsgierigheid :) Link mocht met 7 weg, die was er volgens de fokker aan toe. Die keek amper op of om naar zijn moeder of zusjes en broertje. Die heeft ook gewoon amper gepiept hier bedenk ik me nu. Die lag vanaf minuut 1 in de auto op mijn borstkas te slapen en thuis was het niet anders O+

Wat ik me nog afvroeg, omdat je met Nori ook jacht doet en het toch jachtlijn pupjes zijn (toch?) ga je ze in het nest al aan het schot laten wennen?


quote:
Inmiddels antwoord; ze respecteerden onze beslissing maar gingen wel verder zoeken. Had ook niet echt anders verwacht eigenlijk. En ja, nog steeds druk. Zo druk dat we inmiddels 15 geplande bezoekjes hebben staan en nog 4 of 5 mensen waar we email/telefooncontact mee hebben, dus maar gevraagd om van de NLV website gehaald te worden (is inmiddels ook gebeurd). We kregen minimaal 4 nieuwe mensen per dag en dan gaat het echt wel heel snel. Nu hebben we dus ruim 15 mensen die al door de eerste (email/telefoon)keuring heen zijn en op bezoek gaan komen, daar kunnen we er wel een stuk of 8 uit kiezen die een puppy krijgen. Alleen als we straks ineens alleen maar reutjes of alleen teefjes zouden krijgen of bijna allemaal één kleur moeten we misschien tzt nog extra mensen zoeken.
Holyshit wat een drukte!!!!! Ben benieuwd hoeveel je er van die 15 blijft overhouden!

quote:
We verwachten zondag 3 mensen, maandag 3, dinsdagavond 1, woensdagavond 1, zondag de 3e 1, de 4e 2, de 5e 1, en de 10e weer 3. En nog sowieso twee gezinnen die we n.a.w. ook nog ergens in moeten plannen. Volle bak dus, en best hard werken (nu al) :P
3 mensen op 1 dag??! :D pfff. Date wel ff up ik ben benieuwd hoe het allemaal verloopt :Y

Je eerste afspraak heeft er iig dikke vette zin in. Ik heb een foto van Nori geëist van dr. Dus als ze je hond op de foto zet weet je waarom ;)

quote:
Vanmiddag maar even cake bakken :+
Omnomnom


quote:
Ging goed! Ik ben in de regel niet zo goed met situaties waarin in beoordeelt ga worden (altijd extreem zenuwachtig) maar het viel (zoals meestal) eigenlijk wel mee :)

Normaal hoor je eigenlijk na een week of zo pas of je geslaagd bent, maar mijn twee cursusgenootjes die ook examen deden wilden graag een vervolgcursus doen en daarvoor moet je bijtijds weten of je bent geslaagd. Dus ze vertelden het ons al direct (alle 3 geslaagd).

Voor de geïnteresseerden, dit is wat je moet kennen/kunnen voor het (mondeling afgenomen) examen van KK2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de onderdelen reglementen voor keurmeesters en beweging bij de hond kreeg ik een 6 (reglementen ben ik niet in thuis, want ga nooit naar shows. Beweging begreep ik de vraagstelling niet zo goed, en hoekingen e.d. en hoe dat invloed heeft op het bewegen vind ik lastig) voor anatomie een 7 (had alleen de NL'se namen van de spieren geleerd en niet de Latijnse, en had niet voldoende goed in m'n hoofd waar sommige spieren nou exact aangrijpen), voor cytologie een 9, en voor de andere onderdelen weet ik het nog niet maar verwacht ik toch wel een 8 of 9 (die examinator gaf nog geen cijfers, maar zei dat ik het allemaal precies wist en het heel goed deed). Maar goed, ben geslaagd dus *O*
Gefeliciteeeeerd!! Maar godsamme wat een pittige stof :o lijkt me wel onwijs interessant trouwens :o ik vind het zo awesome dat je er zo mee bezigt bent :o :Y

quote:
12 mei ga ik beginnen met een fokkerscursus, dat gaat vooral over alles omtrent fokken; o.a. kiezen van een reu, erfelijkheid, loopsheid, dracht, geboorte, (op)voeden/verzorgen/socialiseren van de puppy's, omgaan met pupkopers en al dat soort dingen. Daar is geen officieel examen van maar het lijkt me wel heel interessant om te doen :)
Ileuk! Alle kennis die je opdoet is meegenomen!! Hoelang duurt zo'n cursus eigenlijk?

Succes vandaag met je potentiele pupkopers!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152036259
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 07:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol, heb je straks een hond die donkere mensen niet moet (Baloe begon altijd te grommen _O- )
Een PVV-hond :P

Nou zal dat met een Labrador wat minder snel mis gaan zoiets, maar toch, socialisatie is wel belangrijk, ook bij dat soort dingen :Y

quote:
[..]

Ooh lol. Ik dacht dat je huis half plat ging joh. Maar alsnog net wat je zegt, druk :Y
Gelukkig niet, de schuur gaat plat en wordt een nieuw huis voor mijn ouders. De bijkeuken wordt wel ook verbouwd, en in de kamer willen we misschien ook wat verbreken. Maar hopelijk is het één af voor de pups er zijn en het ander pas als ze weg zijn.

quote:
[..]

8 weken is echt het minimale bij jullie? Even uit nieuwsgierigheid :) Link mocht met 7 weg, die was er volgens de fokker aan toe. Die keek amper op of om naar zijn moeder of zusjes en broertje. Die heeft ook gewoon amper gepiept hier bedenk ik me nu. Die lag vanaf minuut 1 in de auto op mijn borstkas te slapen en thuis was het niet anders O+
Ja, 8 weken is wat mij betreft het minimum :Y Ook al lijkt het alsof een pup met 7 weken (of nog eerder) al 'klaar' is met zijn nestgenootjes, dat is toch eigenlijk niet zo (of zou niet zo moeten zijn). In de natuur blijft een pup ook veel langer nog bij z'n moeder. Ze leren ook echt nog heel veel dan, vooral qua omgang met broertjes/zusjes en andere volwassen honden. Dus vandaar dat ik het wel belangrijk vind :)

quote:
Wat ik me nog afvroeg, omdat je met Nori ook jacht doet en het toch jachtlijn pupjes zijn (toch?) ga je ze in het nest al aan het schot laten wennen?
Het zijn geen echte jachtlijn hondjes, Nori doet wel jachttraining en Bowie deed dat ook, maar ze komen niet uit een jachtlijn. Maar we hebben het er wel over gehad om ze in de laatste week misschien eens mee te nemen naar de jachttraining zodat ze kunnen wennen aan de andere honden en dummy's en het schot en zo. Maar dat zouden we dan wel eerst moeten overleggen met de trainer en de andere mensen, of die dat geen probleem vinden.

Aan harde geluiden zullen ze trouwens sowieso wel wennen, met een verbouwing naast de deur kan dat haast niet anders :P

quote:
[..]

Holyshit wat een drukte!!!!! Ben benieuwd hoeveel je er van die 15 blijft overhouden!
Ja, best druk. Maar ach, 1 down, 14 to go ;) Deze 15 zijn allemaal in principe geschikt (daar hebben we al op geselecteerd voor de afspraak werd gemaakt bij de meesten), dus het wordt denk ik nog wel moeilijk om straks te kiezen.

quote:
[..]

3 mensen op 1 dag??! :D pfff. Date wel ff up ik ben benieuwd hoe het allemaal verloopt :Y

Je eerste afspraak heeft er iig dikke vette zin in. Ik heb een foto van Nori geëist van dr. Dus als ze je hond op de foto zet weet je waarom ;)
Ik geloof dat er een stuk of 15 foto's zijn gemaakt, je zal er inmiddels al wel één hebben gok ik :+

Maar ging wel goed dus. Alleen je neefje vond het niet zo leuk volgens mij, hij vond de kat leuker dan Nori :P

quote:
[..]

Omnomnom
't zijn appelflapjes geworden, morgen dan maar cake voor het bezoek dat dan komt :P

quote:
[..]

Gefeliciteeeeerd!! Maar godsamme wat een pittige stof :o lijkt me wel onwijs interessant trouwens :o ik vind het zo awesome dat je er zo mee bezigt bent :o :Y
Thanks :) klinkt moeilijker dan het was hoor :P Uiteindelijk kunnen ze niet alles op de lijst examineren, daar is niet genoeg tijd voor. Ze vragen dus van elk onderdeel maar een klein stuk, tenzij ze het idee hebben dat je er niks van bakt, dan vragen ze door. Maar de opleiding heeft wel een beetje niveau ja, je krijgt het diploma niet zomaar.

quote:
[..]

Ileuk! Alle kennis die je opdoet is meegenomen!! Hoelang duurt zo'n cursus eigenlijk?

Succes vandaag met je potentiele pupkopers!
Lijkt me ook heel leuk ja :Y De fokkerscursus heeft 9 bijeenkomsten als het goed is.

Onderwerpen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En KK1 en KK2 waren ook echt interessant. Ik zou het iedereen aanraden die zich een beetje wil verdiepen in honden en wat meer wil leren. Hoe lang het precies duurt verschilt per kynologenclub, KK2 had waar ik het deed (KC Zwolle) geloof ik 16 of 17 bijeenkomsten (van half 8 tot ongeveer 10 uur/half 11 op een doordeweekse avond), met daar tussen af en toe een keer vrij vanwege vakanties en feestdagen en zo. Daar deden ze KK1 tegelijkertijd met KK2 (in een ander lokaal), maar zij hadden geloof ik uiteindelijk 1 les minder dan wij bij KK2. Dus ook 15-16x of zo, en een gezamenlijke afsluitende avond van KK1 en 2.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152045510
Zonet een mailtje terug gehad van iemand die eerder geïnformeerd had naar het nestje van Nori. Daar had ik een mailtje terug naar gestuurd met een beetje de standaard vragen (wat is de gezinssituatie, werkt ze/zo ja hoe veel en hoe vaak de hond dan alleen is, of ze ervaring heeft met honden en zo). Kregen we dus net als reactie dat we zeer impertinente vragen stelden en dat ze daar niet op ging antwoorden en dus geen belangstelling meer had. Juist ja :')

Nog niet eerder meegemaakt dit, ga me eens even beraden hoe ik ga antwoorden. Want vind haar berichtje wel tamelijk idioot eigenlijk :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 26 april 2015 @ 18:18:21 #73
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152046997
Lol, wat een dom wijf :') mijn fokker deed een kruisverhoor O+ en ik ook *)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152047119
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 17:22 schreef Miss_Isis het volgende:
Zonet een mailtje terug gehad van iemand die eerder geïnformeerd had naar het nestje van Nori. Daar had ik een mailtje terug naar gestuurd met een beetje de standaard vragen (wat is de gezinssituatie, werkt ze/zo ja hoe veel en hoe vaak de hond dan alleen is, of ze ervaring heeft met honden en zo). Kregen we dus net als reactie dat we zeer impertinente vragen stelden en dat ze daar niet op ging antwoorden en dus geen belangstelling meer had. Juist ja :')

Nog niet eerder meegemaakt dit, ga me eens even beraden hoe ik ga antwoorden. Want vind haar berichtje wel tamelijk idioot eigenlijk :')
Sow, die laat een goede eerste indruk achter. :') _O-
Dikke kans dat ze niet weet met welke reden jij die vragen stelt, maar dan lijkt mij hiernaar informeren beter dan jou meteen af te fakkelen.
Ben benieuwd of dit de eerste keer is dat ze een raspup koopt, want het lijkt mij redelijk standaard. En bij het asiel waar ik vrijwilliger ben is er net zo'n selectieprocedure.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 april 2015 @ 18:24:26 #75
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152047147
Nou ja, als je eerder al je beesten bij een pakje boter hebt gekregen kan ik me allicht voorstellen dat je denkt van WTF :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152047194
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 18:24 schreef Valerie. het volgende:
Nou ja, als je eerder al je beesten bij een pakje boter hebt gekregen kan ik me allicht voorstellen dat je denkt van WTF :+
Maar zou jij alsnog een goed gevoel krijgen bij iemand die vanuit onwetendheid meteen begint te mopperen ipv te informeren naar de reden van de vragen? Kom je niet echt ver mee.

Het is wel een perfecte kandidaat voor een broodfokpup ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 april 2015 @ 18:31:33 #77
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152047323
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:26 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar zou jij alsnog een goed gevoel krijgen bij iemand die vanuit onwetendheid meteen begint te mopperen ipv te informeren naar de reden van de vragen? Kom je niet echt ver mee.

Het is wel een perfecte kandidaat voor een broodfokpup ;(
Haha, nee! Maar ik zou diegene wel uitleggen waarom ik de vragen stel, zodat ze hopelijk niet vervolgens naar een broodfokker gaat of zo.

Misschien komt het op haar over alsof Miss_Isis haar bekritiseerd of zo.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152049716
Mja, 't zal haar wel op één of andere manier in het verkeerde keelgat geschoten zijn, die vragen. Het mailcontact begon heel goed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had op haar vraag om informatie dit gestuurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen schreef zij dus (4 dagen later) dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb daarop dit terug gestuurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste zin was misschien niet zo netjes, maar ik vond haar mail ook niet heel netjes. En was wel een beetje onaangenaam verrast om zo'n mail te lezen na net een hele dag druk te zijn geweest met 'sollicitaties' (of kruisverhoren :P ) van allemaal aardige, betrokken pupkopers.

Inmiddels hebben nog twee extra geschikte stellen uitgenodigd die zich hadden gemeld voor het dekbericht van de site af ging, allebei met een goed verhaal. Eigenlijk hoop ik dat er nog wat mensen af gaan bellen, want we zitten echt zo vol nu... En ik heb er zo'n hekel aan om mensen teleur te moeten stellen of af te moeten wijzen straks ;(
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 26 april 2015 @ 19:44:25 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152049767
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 18:31 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Haha, nee! Maar ik zou diegene wel uitleggen waarom ik de vragen stel, zodat ze hopelijk niet vervolgens naar een broodfokker gaat of zo.

Misschien komt het op haar over alsof Miss_Isis haar bekritiseerd of zo.
Ik zou er direct klaar mee zijn hoor :o :Y

Dikke doei!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152050090
Prima mail hoor. I like your style :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152050453
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 19:54 schreef Cat22 het volgende:
Prima mail hoor. I like your style :+
Thanks ;)

Ik ging voor 'duidelijk, not amused, en toch nog een beetje beleefd'. Hopelijk komt het over :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 26 april 2015 @ 20:06:19 #82
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152050463
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 19:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik zou er direct klaar mee zijn hoor :o :Y

Dikke doei!
Nou, het kan ook onwetendheid zijn, en dan staat ze straks misschien broodfok te financieren. Ik zou dus wel uitleggen waarom, maar haar verder waarschijnlijk geen pup verkopen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 26 april 2015 @ 20:08:12 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152050527
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:06 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Nou, het kan ook onwetendheid zijn, en dan staat ze straks misschien broodfok te financieren. Ik zou dus wel uitleggen waarom, maar haar verder waarschijnlijk geen pup verkopen.
Nope. Ik zou dr echt de ongezouten vinkentering laten krijgen en er geen seconde energie aan besteden. But that's just me.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 26 april 2015 @ 20:09:32 #84
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152050583
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 20:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nope. Ik zou dr echt de ongezouten vinkentering laten krijgen en er geen seconde energie aan besteden. But that's just me.
Ongetwijfeld
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152050591
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:06 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Nou, het kan ook onwetendheid zijn, en dan staat ze straks misschien broodfok te financieren. Ik zou dus wel uitleggen waarom, maar haar verder waarschijnlijk geen pup verkopen.
Heb hier boven de mails gezet in spoilers, heb haar dus wel de situatie (imo redelijk duidelijk) uitgelegd. Wil ook niet dat mensen dan maar naar een broodfokker gaan. Maar wat ze verder doet moet ze toch zelf maar weten :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152051207
Ik vind dat je dat heel netjes hebt afgehandeld. Kort, netjes en duidelijk, maar ook genoeg info om uit te leggen waarom je het zo aanpakt ^O^ Succes met alle afspraken, ik hoop dat je een mooie lijst over houdt en niet teveel hoeft af te wijzen.
pi_152052383
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:29 schreef Holyme het volgende:
Ik vind dat je dat heel netjes hebt afgehandeld. Kort, netjes en duidelijk, maar ook genoeg info om uit te leggen waarom je het zo aanpakt ^O^ Succes met alle afspraken, ik hoop dat je een mooie lijst over houdt en niet teveel hoeft af te wijzen.
Thanks :)

Ik hoorde vanmiddag ook van een stel dat op bezoek kwam dat ze best een beetje verbaasd waren over hoe het ging (uitgebreide 'ondervraging', de fokker kiest uiteindelijk de pup) toen ze dat bij een andere fokker voor het eerst te horen kregen. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen, je denkt misschien als koper al snel dat het net als een andere aanschaf gaat die je zelf uit kiest en zo. Maar goed, wij hebben ook gewoon geluk nu dat er zo veel vraag is dat we echt heel kritisch kunnen zijn. Al brengt dat dus weer z'n eigen problemen met zich mee :P

Al vind ik het trouwens ergens ook wel jammer dat er zo weinig aanbod is momenteel; ik kan me er wel wat bij voorstellen dat mensen graag een hond willen en niet een half jaar oid willen wachten. Dan is de weg naar de broodfokker wel aanlokkelijk, als je daar zonder moeilijke vragen per direct een pup kan uitzoeken.

Donderdag had ik nog iemand uit het diepe zuiden aan de telefoon die bij een fokker was wezen kijken voor een Labrador. 40 honden in de schuur en de kelder van de boerderij, stank, en bij het nestje had hij derde keus (want er waren twee mensen die eerder waren en die mochten er eerst één meenemen). Geen stamboom voor de pups (ouders schijnbaar wel, jaja...) en slechts 450 euro (echt fantastisch dus ;( ). Die meneer was gelukkig gewaarschuwd door kennissen die hadden gegoogled dat dat niet zo'n goed adres was om een puppy te halen. Maar toch voor sommige mensen kennelijk wel aanlokkelijk, puppy zonder moeilijke vragen, vrijwel direct leverbaar, zelf kiezen en ook nog voor de helft van het geld.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152052722
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 20:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nope. Ik zou dr echt de ongezouten vinkentering laten krijgen en er geen seconde energie aan besteden. But that's just me.
Ik geloof je meteen :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 april 2015 @ 21:20:01 #89
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152052931
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:04 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Thanks :)

Ik hoorde vanmiddag ook van een stel dat op bezoek kwam dat ze best een beetje verbaasd waren over hoe het ging (uitgebreide 'ondervraging', de fokker kiest uiteindelijk de pup) toen ze dat bij een andere fokker voor het eerst te horen kregen. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen, je denkt misschien als koper al snel dat het net als een andere aanschaf gaat die je zelf uit kiest en zo. Maar goed, wij hebben ook gewoon geluk nu dat er zo veel vraag is dat we echt heel kritisch kunnen zijn. Al brengt dat dus weer z'n eigen problemen met zich mee :P

Al vind ik het trouwens ergens ook wel jammer dat er zo weinig aanbod is momenteel; ik kan me er wel wat bij voorstellen dat mensen graag een hond willen en niet een half jaar oid willen wachten. Dan is de weg naar de broodfokker wel aanlokkelijk, als je daar zonder moeilijke vragen per direct een pup kan uitzoeken.

Donderdag had ik nog iemand uit het diepe zuiden aan de telefoon die bij een fokker was wezen kijken voor een Labrador. 40 honden in de schuur en de kelder van de boerderij, stank, en bij het nestje had hij derde keus (want er waren twee mensen die eerder waren en die mochten er eerst één meenemen). Geen stamboom voor de pups (ouders schijnbaar wel, jaja...) en slechts 450 euro (echt fantastisch dus ;( ). Die meneer was gelukkig gewaarschuwd door kennissen die hadden gegoogled dat dat niet zo'n goed adres was om een puppy te halen. Maar toch voor sommige mensen kennelijk wel aanlokkelijk, puppy zonder moeilijke vragen, vrijwel direct leverbaar, zelf kiezen en ook nog voor de helft van het geld.
Was dat in België? Daar heb je nog steeds meerdere puppyfabrieken die pups zelfs op bestelling leveren. Aan huis.

Ik snap jullie ook wel. Maar als ik een grote donkere reu wil, dit is bijvoorbeeld waar wij onze Goldens ook oa op uitkiezen al bestaan ze tegenwoordig niet meer, dan zou ik er ook niet echt zin in hebben als jij zegt "Nah, deze witte kleine golden past beter bij je situatie" :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152053499
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:20 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Was dat in België? Daar heb je nog steeds meerdere puppyfabrieken die pups zelfs op bestelling leveren. Aan huis.
Nee was wel in Nederland voor zover ik begreep. De meneer zelf kwam uit dezelfde stad als Oh-oh en hij was daar in de buurt ook wezen kijken.

quote:
Ik snap jullie ook wel. Maar als ik een grote donkere reu wil, dit is bijvoorbeeld waar wij onze Goldens ook oa op uitkiezen al bestaan ze tegenwoordig niet meer, dan zou ik er ook niet echt zin in hebben als jij zegt "Nah, deze witte kleine golden past beter bij je situatie" :')
Dat snap ik ook wel ja :Y En als kleur heel belangrijk is voor mensen dan houden wij daar ook wel rekening mee natuurlijk. Maar dan moet daar wel wat 'tegenover staan' in de zin van dat die mensen extra geschikt moeten zijn ten opzichte van één van de andere gezinnen die kleur van minder belang vinden.

En als we als de pups er straks zijn geschikte mensen uitgezocht hebben, gaan we niet na 7 weken ineens zeggen van 'ja jullie wilden heel graag een zwart reutje, maar dit bruine teefje past veel beter bij jullie dus dat moet het maar worden'. Daar houden we natuurlijk rekening mee, en als mensen echt helemaal dol zijn op een bepaald hondje waarbij wij twijfels hebben over of ze het 'aan kunnen' of zo, dan gaan we daar wel over in gesprek. Als mensen dan aangeven dat ze bereid zijn aanpassingen te doen (bv extra trainingen volgen met de pup) omdat ze hem echt heel graag willen, dan zijn wij ook de beroerdsten niet hoor :P Uiteindelijk wil je gewoon graag iedereen blij maken, zodat mensen hun perfecte pup krijgen. En puppy's hun perfecte gezin, natuurlijk :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152063905
Oh, gister wat vergeten! Nog gefeliciteerd met je examen! :) Wat een waslijst aan onderwerpen zeg.
Hoe is het met Nori nu, nog meer eten verdwenen? :P
pi_152064055
Leuk! Ben blij eens een berichtje zien van iemand die het helemaal via de officiële wegen doet!
Er is de laatste tijd vrij veel negatief nieuws over de hele fok wereld.

Mijn moeder is er ook zo enorm fanatiek mee. 2 a 3 nestjes per jaar en een paar geweldige dekreuen hebben we in huis :-)

Wel spannend zo'n eerste nestje!.

Het is wel verstandig om een soort contract op te stellen bij de verkoop van puppy's. Deze kun je via de NLV misschien wel krijgen.
pi_152072965
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:45 schreef Holyme het volgende:
Oh, gister wat vergeten! Nog gefeliciteerd met je examen! :) Wat een waslijst aan onderwerpen zeg.
Hoe is het met Nori nu, nog meer eten verdwenen? :P
Thanks! :)

Het gaat heel goed met Nori, ze krijgt al een beetje een buikje en haar tepels zijn duidelijk opgezwollen. Ze ziet er dus vind ik nu al behoorlijk drachtig uit. We zetten tegenwoordig het voer dat nog verder moet aandooien maar in de gootsteen ipv op het aanrecht, dus stiekem jatten gaat niet zo makkelijk meer lukken ;) Ze krijgt al wel een beetje meer voer dan normaal inmiddels, ook om te compenseren voor het gebrek aan eieren (alle kippen zijn opgesloten en Nori kan dus niet meer bij de eieren).

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:57 schreef BaraCuda het volgende:
Leuk! Ben blij eens een berichtje zien van iemand die het helemaal via de officiële wegen doet!
Er is de laatste tijd vrij veel negatief nieuws over de hele fok wereld.

Mijn moeder is er ook zo enorm fanatiek mee. 2 a 3 nestjes per jaar en een paar geweldige dekreuen hebben we in huis :-)

Wel spannend zo'n eerste nestje!.

Het is wel verstandig om een soort contract op te stellen bij de verkoop van puppy's. Deze kun je via de NLV misschien wel krijgen.
Leuk! Wat voor ras heeft je moeder? 2 à 3 nestjes per jaar lijkt mij persoonlijk op dit moment wel wat overweldigend :P Ik denk dat 2 (goed gespreide) nestjes per jaar ongeveer wel zo ongeveer mijn maximum zou zijn qua hoeveelheid tijd en werk wat er bij komt kijken...

En de NLV heeft inderdaad een standaard koopcontract en dat gaan we ook gebruiken :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:18:59 #94
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152095115
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:20 schreef Valerie. het volgende:
Was dat in België? Daar heb je nog steeds meerdere puppyfabrieken die pups zelfs op bestelling leveren. Aan huis.
Helaas is dit niet alleen in Belgie een bekend probleem, maar ook in Nederland, met name in Brabant. Meerdere "puppy fabrieken" (vaak in voormalige varkensstallen). En ook heel veel "distributie-centra". De pups worden in Oost-Europa gekocht voor pakweg 50 euro, met 4-5 weken weggehaald bij de moeder, naar Nederland/ Belgie gebracht, hier voorzien van valse vaccinatiepapieren en hier doorverkocht aan niet al te kritische consumenten. Vanaf januari mogen alleen de honden ouder dan 15 weken geïmporteerd worden en mogen alleen de dierenartsen de Europese paspoorten af te geven, maar ik zie nog steeds hondjes met vreemde voorgeschiedenis :{

Heel fijn dat er de fokkers bestaan als Miss Isis! Maar helaas ligt het probleem met name bij de consument. Zolang is er vraag bestaat naar goedkope pups die je impulsief kan kopen (en niet eerst een paar maanden op wachten), blijven er ook puppy-fabrieken bestaan. ;(
pi_152096061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Helaas is dit niet alleen in Belgie een bekend probleem, maar ook in Nederland, met name in Brabant. Meerdere "puppy fabrieken" (vaak in voormalige varkensstallen). En ook heel veel "distributie-centra". De pups worden in Oost-Europa gekocht voor pakweg 50 euro, met 4-5 weken weggehaald bij de moeder, naar Nederland/ Belgie gebracht, hier voorzien van valse vaccinatiepapieren en hier doorverkocht aan niet al te kritische consumenten. Vanaf januari mogen alleen de honden ouder dan 15 weken geïmporteerd worden en mogen alleen de dierenartsen de Europese paspoorten af te geven, maar ik zie nog steeds hondjes met vreemde voorgeschiedenis :{

Heel fijn dat er de fokkers bestaan als Miss Isis! Maar helaas ligt het probleem met name bij de consument. Zolang is er vraag bestaat naar goedkope pups die je impulsief kan kopen (en niet eerst een paar maanden op wachten), blijven er ook puppy-fabrieken bestaan. ;(
Omdat het in Brabant zo speelt, heeft omroep Brabant daar laatst een interessant onderzoekje naar gedaan: http://www.omroepbrabant.nl/puppyhandel Het is echt triest hoe dat daar gaat.

De Raad van Beheer noemt in haar Fairfok-plan trouwens ook wat cijfers waar je niet vrolijk van wordt. Per jaar is er in NL volgens hen vraag naar ongeveer 150.000 puppy's (dit aantal is ongeveer nodig om de bestaande hondenpopulatie van circa 1,5-1,6 miljoen in stand te houden). Daarvan worden slechts 41.000 pups per jaar gefokt met een officiële stamboom van de Raad van Beheer. Daarnaast worden er per jaar naar schatting rond de 30.000 pups gefokt zonder stamboom door professionals en gelegenheidsfokkers, en zo rond de 5000 zwerfhondjes geïmporteerd. Dan blijven er nog ongeveer 75.000 over die uit de internationale hondenhandel komen. En al die hondjes zonder stamboom uit een schuur in Brabant of ingevoerd uit Tsjechië oid worden dus vaak net zo goed verkocht als 'Labrador' of 'Chihuahua'. En die zijn er mede de oorzaak van dat als je zegt dat je rashonden fokt je door sommige mensen ineens als dierenbeul met zieke/zwakke/misvormde misbaksels wordt gezien... ;(

Maar, positievere noot: Noortje doet het goed! Toen ik net met haar over straat wandelde vond ik dat haar buik al echt wat begint te bollen ipv alleen maar dik te lijken, en het voelt ook wat meer 'vol' en gespannen aan vind ik. Om te helpen haar buik wat voller te maken heeft ze vanmiddag wel nog bijna een heel bakje snoeptomaatjes leeg gevreten :') Er zat een beschimmeld tomaatje tussen dus we hadden het bakje zo lang op het tafeltje in de gang gezet, zodat het naar de kippen toe kon als die gevoerd zouden worden. Maar goed, daar kan Nori dus ook bij... Meestal gaat dat wel goed (ze houdt normaal überhaupt niet van rauwe fruit/groente, behalve soms wortel of appel) maar nu lijkt echt niets meer veilig te zijn :')

Met de wachtlijst gaat het ook voorspoedig; gisteren hebben we nog 2 stellen op bezoek gehad, vanavond nog een gezin en morgenavond nog een stel, en dan hebben we eventjes rust tot zondag. En er heeft zich nog iemand gemeld die onze website via google gevonden had, haar moest ik helaas teleurstellen omdat we nu echt vol genoeg zitten. Al heeft er gelukkig gisteren al één stel (dat zondag op bezoek was geweest) gemaild dat ze met een andere fokker in zee gaan. Dat scheelt weer, nu hebben we maar 16 ipv 17 geïnteresseerden op de wachtlijst :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:13:21 #96
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152096488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Helaas is dit niet alleen in Belgie een bekend probleem, maar ook in Nederland, met name in Brabant. Meerdere "puppy fabrieken" (vaak in voormalige varkensstallen). En ook heel veel "distributie-centra". De pups worden in Oost-Europa gekocht voor pakweg 50 euro, met 4-5 weken weggehaald bij de moeder, naar Nederland/ Belgie gebracht, hier voorzien van valse vaccinatiepapieren en hier doorverkocht aan niet al te kritische consumenten. Vanaf januari mogen alleen de honden ouder dan 15 weken geïmporteerd worden en mogen alleen de dierenartsen de Europese paspoorten af te geven, maar ik zie nog steeds hondjes met vreemde voorgeschiedenis :{

Heel fijn dat er de fokkers bestaan als Miss Isis! Maar helaas ligt het probleem met name bij de consument. Zolang is er vraag bestaat naar goedkope pups die je impulsief kan kopen (en niet eerst een paar maanden op wachten), blijven er ook puppy-fabrieken bestaan. ;(
Hehe ja, we hebben op fok eens problemen gezocht met een bedrijf in het zuiden, weet alleen niet meer hoe ze heten. Dacht, of hoopte, dat de fabrieken in Nederland op één hand te tellen zijn. Meestal hoor je 't van Belgié.

Nou ja, goedkope pups. Je ziet vaak zogenaamde rasdieren zonder stamboom nog gaan voor 4-500 euro!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152096552
Wow, dat worden vast hele mooie/lieve hondjes. Wij willen ook graag een tweede, maar dat komt aankomende maand niet echt uit, is wel ongeveer wat we willen.
pi_152097045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:15 schreef JDx het volgende:
Wow, dat worden vast hele mooie/lieve hondjes. Wij willen ook graag een tweede, maar dat komt aankomende maand niet echt uit, is wel ongeveer wat we willen.
Hopelijk worden het inderdaad hele mooie en lieve hondjes, we willen er zelf namelijk ook één houden als het een beetje meezit :)

En hopelijk worden ze ook net zo charmant als hun moeder :P :



Ze ligt momenteel het liefst de hele dag met bolle buik (nog kaal van de echo) op de bank te walvissen O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152097250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:35 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hopelijk worden het inderdaad hele mooie en lieve hondjes, we willen er zelf namelijk ook één houden als het een beetje meezit :)

En hopelijk worden ze ook net zo charmant als hun moeder :P :

[ link | afbeelding ]

Ze ligt momenteel het liefst de hele dag met bolle buik (nog kaal van de echo) op de bank te walvissen O+
Haha, dit was die van ons toen ze nog maar een paar maanden oud was



Hier een jaar later met een bot aan het spelen

pi_152097327
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:43 schreef JDx het volgende:

[..]

Haha, dit was die van ons toen ze nog maar een paar maanden oud was

[ afbeelding ]

Hier een jaar later met een bot aan het spelen

[ afbeelding ]
Ook al zo charming :P

Bordercollie? Ziet er schattig uit O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:47:51 #101
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152097342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:13 schreef Valerie. het volgende:
Nou ja, goedkope pups. Je ziet vaak zogenaamde rasdieren zonder stamboom nog gaan voor 4-500 euro!
Ik had een keer een chihuahua pup (met Giardia :N ). Mensen hebben het in Belgie gekocht voor 1800 euro |:( (zij hebben mij een "aankoopbon" laten zien). Maar verder klopte er niks van de papieren. :N Hij had 2 paspoorten met 2 verschillende leeftijden (een Tsjechisch en 1 Belgisch) en totaal diverse vaccinatie data met hele vage vaccinaties (hoewel ik natuurlijk geen idee heb welk vaccinatie-schema zij in Tsjechië hanteren, misschien is daar normaal met 4 weken een cocktail inenting aan de pup te geven :@ ). Impulsief aankoop: op Internet gezien, even :@ naar Antwerpen gereden, de pup opgehaald (nee, er zaten geen ouders erbij), 2 dagen later naar mij gekomen met een uitgedroogde Giardia pup. :N Als mensen er net zo veel tijd zouden steken in het kiezen van hun toekomstige huisgenoot (waarvan je hopelijk toch 10-15 jaar aan vast zit) als in het kiezen van de nieuwe smartphone, dan zou het al heel fijn zijn :Y
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:49:16 #102
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152097377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:35 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hopelijk worden het inderdaad hele mooie en lieve hondjes, we willen er zelf namelijk ook één houden als het een beetje meezit :)

En hopelijk worden ze ook net zo charmant als hun moeder :P :

[ link | afbeelding ]

Ze ligt momenteel het liefst de hele dag met bolle buik (nog kaal van de echo) op de bank te walvissen O+
O+

Fijn dat het goed gaat met Nori! Maar de beschimmelde tomaten moet je misschien dan gelijk weggooien ;)
pi_152097522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:49 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

O+

Fijn dat het goed gaat met Nori! Maar de beschimmelde tomaten moet je misschien dan gelijk weggooien ;)
Ja, je zou denken dat ik onderhand wel beter zou weten, maar het gebeurt toch nog regelmatig dat ze weer eens iets opvreet wat ik echt niet had verwacht :')

Gelukkig heeft ze een maag van gewapend beton, ze is tot nog nooit ergens echt ziek van geweest (overgeven/diarree). Hooguit af en toe eens iets dunnere poep dan normaal. Oh, en één keer toen ze een pup was spuugde ze een half uurtje na het eten ineens een eendennek uit die ze schijnbaar heel had doorgeslikt zonder te kauwen. Daarna snapte ze dat ze toch even moest kauwen en werkte zie die nek direct weer naar binnen :D :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:59:33 #104
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152097632
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:55 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, je zou denken dat ik onderhand wel beter zou weten, maar het gebeurt toch nog regelmatig dat ze weer eens iets opvreet wat ik echt niet had verwacht :')

Gelukkig heeft ze een maag van gewapend beton, ze is tot nog nooit ergens echt ziek van geweest (overgeven/diarree). Hooguit af en toe eens iets dunnere poep dan normaal. Oh, en één keer toen ze een pup was spuugde ze een half uurtje na het eten ineens een eendennek uit die ze schijnbaar heel had doorgeslikt zonder te kauwen. Daarna snapte ze dat ze toch even moest kauwen en werkte zie die nek direct weer naar binnen :D :')
Nou ja, zij zeggen van de kinderen dat zij al de smaken in de baarmoeder leren. Dus de moeder moet eigenlijk zo gevarieerd mogelijk eten om het kind kennis te laten maken met diverse smaken. Nori vindt gewoon dat haar kindjes ook culinaire kenners moeten worden ;)
pi_152097975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Nou ja, zij zeggen van de kinderen dat zij al de smaken in de baarmoeder leren. Dus de moeder moet eigenlijk zo gevarieerd mogelijk eten om het kind kennis te laten maken met diverse smaken. Nori vindt gewoon dat haar kindjes ook culinaire kenners moeten worden ;)
Culinaire kenners - vreet Labradors, you say tomato... :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:59:31 #106
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152106189
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:13 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Culinaire kenners - vreet Labradors, you say tomato... :+
Tja, staat dat niet in de rasomschrijving dan? "Hoort alles te vreten", "zwemt graag, bij voorkeur in poelen met stilstaandwater, met extra gier en kros", "moet dagelijks rollen in verse paardenmest"? Nee? :o
pi_152127814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Tja, staat dat niet in de rasomschrijving dan? "Hoort alles te vreten", "zwemt graag, bij voorkeur in poelen met stilstaandwater, met extra gier en kros", "moet dagelijks rollen in verse paardenmest"? Nee? :o
Staat er volgens mij officieel niet in nee :N

Al heb ik wel alle potentiële pupkopers tot nu toe uitgebreid gewaarschuwd over deze toch wel rastypische trekjes :P


Ondertussen schiet het lekker op met de wachtlijst, we hadden op het 'hoogtepunt' 17 serieuze gegadigden en op dit moment zijn dat er 'nog maar' 14. 3 hebben inmiddels al een ander adres gevonden. Zou mooi zijn als we er uiteindelijk een stuk of 8 à 10 over hebben als de pups er straks zijn :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152157419
Vandaag twee pakketjes ontvangen, één met de puppyren (moet ik nog open maken om eens te bekijken zometeen) en één met de vetbeds voor in de werpkist en diverse andere zéér nuttige en hoognodige zaken zoals een grote zachte piepknuffel O+

Puck was meteen helemaal verliefd op dat piep-ding, ze had hem al te pakken en mee naar de mand gesleept (ding was bijna net zo groot als zijzelf) voor ik kon zeggen 'Puck wat doe je?'. En Nori had een tennisbal aan een touw uit het pakket gevist om even lekker kapot te kauwen, daar moest ik ook al een stokje voor steken. Ben benieuwd of het speelgoed straks een beetje een lang leven beschoren is als de pups er zijn. Ik zie het nog wel gebeuren dat Nori het voordat de pups goed en wel kunnen lopen al vernield heeft :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 30 april 2015 @ 18:25:57 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152157461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:23 schreef Miss_Isis het volgende:
Vandaag twee pakketjes ontvangen, één met de puppyren (moet ik nog open maken om eens te bekijken zometeen) en één met de vetbeds voor in de werpkist en diverse andere zéér nuttige en hoognodige zaken zoals een grote zachte piepknuffel O+

Puck was meteen helemaal verliefd op dat piep-ding, ze had hem al te pakken en mee naar de mand gesleept (ding was bijna net zo groot als zijzelf) voor ik kon zeggen 'Puck wat doe je?'. En Nori had een tennisbal aan een touw uit het pakket gevist om even lekker kapot te kauwen, daar moest ik ook al een stokje voor steken. Ben benieuwd of het speelgoed straks een beetje een lang leven beschoren is als de pups er zijn. Ik zie het nog wel gebeuren dat Nori het voordat de pups goed en wel kunnen lopen al vernield heeft :')
Herkenbaar _O- ik moest lachen :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152157567
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Herkenbaar _O- ik moest lachen :D
Er gaat hier maar weinig speelgoed een beetje lang mee ;( Al vernield Nori liever ons spul of speelgoed van de kleine dan haar eigen speelgoed.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:17:22 #111
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_152192100
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:31 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Er gaat hier maar weinig speelgoed een beetje lang mee ;( Al vernield Nori liever ons spul of speelgoed van de kleine dan haar eigen speelgoed.
Onze hond is vergelijkbaar :D Ze vindt piep speeltjes erg tof. Maar een aantal goedkope gaan veel langer mee. Die breekt ze ook niet. En ik heb toen een keer zo'n grote (wat duurdere) gans met piep gekocht.... :') Binnen 5 minuten had ze die kapot!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:16:20 #112
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_152196653
Hier in huis gaan alleen nylabones en hard rubber speelgoed lang mee. De rest wordt genadeloos versnipperd :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_152203701
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:49 schreef Miss_Isis het volgende:

Leuk! Wat voor ras heeft je moeder? 2 à 3 nestjes per jaar lijkt mij persoonlijk op dit moment wel wat overweldigend :P Ik denk dat 2 (goed gespreide) nestjes per jaar ongeveer wel zo ongeveer mijn maximum zou zijn qua hoeveelheid tijd en werk wat er bij komt kijken...

En de NLV heeft inderdaad een standaard koopcontract en dat gaan we ook gebruiken :)
Ook labradors O+
pi_152236171
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:17 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Onze hond is vergelijkbaar :D Ze vindt piep speeltjes erg tof. Maar een aantal goedkope gaan veel langer mee. Die breekt ze ook niet. En ik heb toen een keer zo'n grote (wat duurdere) gans met piep gekocht.... :') Binnen 5 minuten had ze die kapot!
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier in huis gaan alleen nylabones en hard rubber speelgoed lang mee. De rest wordt genadeloos versnipperd :')
Herkenbaar, hier zijn piepspeeltjes ook favoriet, maar die piep wordt er altijd al snel uit gesloopt. En hoe duurder het speelgoed hoe eerder het kapot is, lijkt wel... Sinds kort hebben we voor Nori ook een nylabone om eens te kijken wat ze daar van vindt. Hij is al wat afgesleten aan één kant, maar ze vindt het wel leuk geloof ik :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:28 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ook labradors O+
Oh, leuk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---

Vandaag weer een dag vol bezoek, 3 gezinnen/stellen. En het is zo moeilijk :( Ze zijn bijna allemaal heel geschikt, maar we moeten als de pups er zijn toch gaan kiezen....
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152241069
Hee wat leuk om te lezen, gefeliciteerd!
Ben benieuwd wat er uit komt, mooie combi!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 13:30:58 #116
443787 VisNochVlees
zwemmen als een bootwerker
pi_152401741
Hoe is het nu met Nori? Ben stiekem toch wel erg benieuwd nu :)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 13:42:03 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152402109
Ik ook!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152404332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:30 schreef VisNochVlees het volgende:
Hoe is het nu met Nori? Ben stiekem toch wel erg benieuwd nu :)
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:42 schreef Qwea het volgende:
Ik ook!
Gaat goed met Nori :Y Ik zelf had gisteren even een kleine zenuwinzinking (aaargh, kan ik dit wel, gaat het wel goed, hellup...) maar ook dat gaat gelukkig al weer wat beter :P

Nori hangt ondertussen de hele dag op de bank of in haar mand, schijnt te denken dat ze nu al voor 10 mag/moet eten en komt graag even knuffelen of op schoot liggen, om dan vervolgens weer verder te slapen. Het enige waar ze nog echt enthousiast over is, is eten. Wandelen is wel eventjes leuk, maar als we eenmaal op straat lopen is ze er al vrij snel op uit gekeken. Achter een bal aan gaan is ook maximaal 2x boeiend, daarna sjokt ze met de bal in haar bek terug, laat hem een meter voor mij vallen en gaat verder snuffelen, een rondje lopen of gras happen. En als we dan weer terug in huis zijn, gaat ze weer slapen. De voornaamste afwisseling in haar dag bestaat uit slaapplek en slaappositie ('opgekruld katje' en 'aangespoelde walvis' zien we het vaakst).

We hebben inmiddels al veel (het voelt als héél veel...) bezoek gehad van mensen die een pup willen, en waar Noortje normaal liefst de hele tijd om het bezoek heen drentelt met een knuffelbeest in haar bek en om aandacht bedelt, zegt ze nu even gedag en gaat ze dan weer verder slapen. Ik laat de mensen als ze weer weg gaan maar even een koekje geven, anders zien ze Nori überhaupt bijna niet rechtop of in beweging :') Komende zondag komen zoals het er nu naar uit ziet nog 3 gezinnen en dan hebben we nog één gezin dat nog een nieuwe afspraak wilde maken (ze zouden afgelopen dinsdag komen maar dat ging niet door), en dan zijn we door de wachtlijst heen.

Maar man, dat wordt echt een hels karwij om daar dan mensen uit te gaan kiezen. Ik kan me echt heel goed voorstellen dat andere fokkers dit zo meestal niet doen, maar hooguit een stuk of 8 mensen uitnodigen. De 'beste' kiezen uit 15 gezinnen/stellen die allemaal héél graag willen en eigenlijk ook allemaal heel geschikt zijn vind ik nu al moeilijk, en het keuzemoment is nog niet eens aangebroken. Ik betrapte mezelf er afgelopen maandag en dinsdag op dat ik hoopte dat de mensen die op bezoek zouden komen stom/naar/vervelend/ongeschikt zouden zijn (of beter nog: af zouden bellen) zodat het kiezen makkelijker zou worden. Maar helaas, de ene die wel afbelde had nog geen ander adresje en wilde graag op een andere datum komen. En degenen die wel kwamen waren stuk voor stuk leuke en geschikte mensen ;( We willen nu als alle mensen geweest zijn een bestandje maken en alle mensen 'scoren' voor de dingen die we belangrijk vinden (daar hebben we -steeds adhv dezelfde vragen- aantekeningen van gemaakt bij elk gesprek). En dan alles optellen en kijken of daar iets uitrolt waar we wat mee kunnen.

En omdat het nog maar 2 weken duurt nu zo'n beetje, gaan we ook de laatste dingen voor de puppy-uitzet bij elkaar verzamelen. Morgen moeten we nog even shoppen voor o.a. 2 grote rollen zeil voor onder de werpkist en ren, een weegschaal, en iets van lakens oid wat vocht opneemt voor onder het vetbed in de werpkist. En dan komende week de werpkist ook maar eens opzetten en Nori aan gaan wennen dat ze daar in moet gaan slapen t.z.t., en kijken of de overkapping die ik er eigenlijk op wil hebben nog een beetje te realiseren gaat zijn.

Oh, en mijn man moet even met de camera bezig en zien of we een soort van puppycam kunnen gaan maken. Lijkt ons leuk voor de mensen die een pup krijgen maar de eerste 3 weken nog niet mogen komen kijken (en misschien ook wel voor mensen hier die af en toe eens willen kijken). En ondertussen gaat de verbouwing aan onze schuur komende maandag of dinsdag officieel van start met een asbest sanering, en een week later gaat de hele boel gesloopt worden (en daarna weer opgebouwd). Genoeg te doen dus :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:02:17 #119
443787 VisNochVlees
zwemmen als een bootwerker
pi_152404738
Zo, genoeg aan je hoofd dus
Lijkt me ook lastig hoor, om een straks mensen te moeten gaan ranglijsten. Maar misschien zijn het straks wel 15 pups;)
Ons mam fokte vroeger border collies, en toen hadden zo ook bekant een keer 15 pups gehad en nog eens 14 het jaar daarna. Maar komt natuurlijk niet veel voor :P

Lijkt me verder natuurlijk wel een heel leuke ervaring, zou ik ook nog wel eens willen doen zo'n nestje pups. Misschien ooit als ik wat groter woon

Veel succes in ieder geval, voor jou en natuurlijk Nori!
pi_152405383
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:02 schreef VisNochVlees het volgende:
Zo, genoeg aan je hoofd dus
Lijkt me ook lastig hoor, om een straks mensen te moeten gaan ranglijsten. Maar misschien zijn het straks wel 15 pups;)
Ons mam fokte vroeger border collies, en toen hadden zo ook bekant een keer 15 pups gehad en nog eens 14 het jaar daarna. Maar komt natuurlijk niet veel voor :P

Lijkt me verder natuurlijk wel een heel leuke ervaring, zou ik ook nog wel eens willen doen zo'n nestje pups. Misschien ooit als ik wat groter woon

Veel succes in ieder geval, voor jou en natuurlijk Nori!
Omg, 15 pups in één nest... :X respect voor je moeder, en nee dank je! De helft daarvan is gemiddeld bij een Labrador, dat zou al heel aardig zijn :P En meer dan 10 heb ik er liever sowieso niet, gezien de enorme hoeveelheid extra werk die dat n.a.w. op zou gaan leveren (puppy's flessen elke 3 uur en zo). Daarbij komt, Nori is eigenlijk nog niet zo heel dik, dus ik verwacht ook niet zo'n groot nest. Ik hoopte/gokte eerst op 9, maar nu we iets langer onderweg zijn zet ik in op 5 of 6, denk ik.

Maar ben dus wel echt enorm nieuwsgierig hoeveel het er worden en wat (reu/teef, zwart/bruin). Kan haast niet wachten, vanaf 56 dagen zouden ze theoretisch gezien geboren kunnen worden (dat is dus volgend weekend al, wtf :X ) *O* Maar liever blijven ze nog ietsje langer binnen zitten en komen ze netjes volgens de planning, rond Pinksteren.

--

Vanmiddag is trouwens een flinke voorraad voer binnen gekomen voor de laatste week van de dracht en voor na de bevalling. Ik heb o.a. jonge geit besteld en haaskarkas voor de extra calcium (voor na de bevalling, dan is voldoende calcium heel belangrijk om eclampsie te voorkomen) en lever en pens (om dat extra bot wat te compenseren en lever voor de vit. A en zo). En voor de komende tijd ook nog sardientjes en vlees om het percentage bot in haar KVV wat mee te compenseren (in aanloop na de bevalling schijnt het verstandig te zijn om iets meer vlees/orgaan te geven en iets minder bot). Daarbij straks nog wat zilvervliesrijst en groente voor de koolhydraten en mevrouw is er helemaal klaar voor ^O^
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:51:31 #121
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152405985
Misschien nog maar een week! :o
En een puppycam vind ik een heeeeel goed idee O+ *O*

En zo leuk om steeds mee te lezen!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152406001
Doe maar op m'n verjaardag *)
compact en kleverig.
pi_152406119
Oh wow dat gaat snel zeg, spannend!
pi_152411338
Ja, het gaat ineens best heel snel!

We zijn nu druk aan het overleggen hoeveel zeil we nodig hebben en zo. En ik denk dat we maandag toch maar echt eens een begin moeten maken met het opzetten van de werpkist en het ding schoonmaken en de ren installeren en dat soort dingen. Dan staat straks ineens de hele woonkamer vol :o
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:53:58 #125
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152411912
*O*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:56:17 #126
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152411997
:D Ren hoeft niet meteen toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152412265
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:56 schreef oh-oh het volgende:
:D Ren hoeft niet meteen toch?
Nee hoeft op zich niet meteen, het is niet alsof ze vers van de pers al weg kunnen lopen natuurlijk :P

Maar ik denk dat het misschien wel prettig is voor Nori omdat de andere twee honden zo een beetje op afstand blijven. Als ze gaat bevallen is dat in de woonkamer waar Rani en Puck (en de poezen) ook wonen/eten/slapen de hele dag. Echt privacy gaat ze dus niet hebben. Maar als we de ren er alvast voor zetten kunnen de andere dieren (en mijn dochter) niet te dichtbij komen en heeft ze denk ik wat meer rust. Dan kan ik daar ook haar voer en water laten staan zonder dat daar een andere hond of kind bij kan komen. (En bonus, ze kan er zelf niet uit tenzij ik de ren open zet, dus speelgoed slopen zal ze ook niet kunnen dan. Mocht ze daar haar kop naar hebben staan, natuurlijk).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152424265
Leuk om te lezen, wat een gedoe en wat veel tijd & energie zit erin.

Maar het bevestigt voor mij mijn keuze om nooit, noooooooooooooit, een raspup bij een liefhebfokker te kopen. Heremientiet, op sollicitatiegesprek bij een hondenfanaat, of je wel de allergeschiktste bent.
Toevallig heb ik hier een waar hondenparadijs, dus het probleem is niet dat ik daarop afgekeurd zou worden. Maar dat ga ik toch serieus níet aan een of andere vreemde allemaal zitten uitleggen :D?

Dat jij je pups zo goed mogelijk terecht wil laten komen snap ik ook wel hoor, en vind ik ook heel goed van je. Succes met de laatste loodjes!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_152484390
ik vind het wel fijn om het van jullie kant zo te lezen, het geeft toch wel wat meer inzicht in het fokken.

Wij hebben contact gezocht met een fokker, we zijn meegeweest op een raswandeling en we hebben onze serieuze wens voor een pup uitgesproken.
Nu moest ze eerst nog een keer loops tussendoor worden voordat ze gedekt kan worden in het najaar. Dan is het hopen op een reu voor ons.

Maar het blijft nog zo in onzekerheden zitten. Misschien hebben we begin volgend jaar een pup. Maar misschien ook niet. We hebben geen inzicht in de wachtlijst en we weten dus niet hoe groot hij is. We hebben iemand in de wijk met precies hetzelfde ras en die geeft aan twee jaar gewacht te hebben op een reu voordat ze uiteindelijk toch voor een teef zijn gegaan.
  maandag 11 mei 2015 @ 12:17:05 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152485858
Isis, heb je nog iets van die mevrouw gehoord die je vragen stom vond?
Spoilers!
  maandag 11 mei 2015 @ 12:25:32 #131
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152486098
Ben ik al tante? :+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 11 mei 2015 @ 12:26:03 #132
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152486108
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:25 schreef applemoose het volgende:
ik vind het wel fijn om het van jullie kant zo te lezen, het geeft toch wel wat meer inzicht in het fokken.

Wij hebben contact gezocht met een fokker, we zijn meegeweest op een raswandeling en we hebben onze serieuze wens voor een pup uitgesproken.
Nu moest ze eerst nog een keer loops tussendoor worden voordat ze gedekt kan worden in het najaar. Dan is het hopen op een reu voor ons.

Maar het blijft nog zo in onzekerheden zitten. Misschien hebben we begin volgend jaar een pup. Maar misschien ook niet. We hebben geen inzicht in de wachtlijst en we weten dus niet hoe groot hij is. We hebben iemand in de wijk met precies hetzelfde ras en die geeft aan twee jaar gewacht te hebben op een reu voordat ze uiteindelijk toch voor een teef zijn gegaan.
Welk ras?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152488179
Spinone
pi_152565105
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 04:35 schreef sigme het volgende:
Leuk om te lezen, wat een gedoe en wat veel tijd & energie zit erin.

Maar het bevestigt voor mij mijn keuze om nooit, noooooooooooooit, een raspup bij een liefhebfokker te kopen. Heremientiet, op sollicitatiegesprek bij een hondenfanaat, of je wel de allergeschiktste bent.
Toevallig heb ik hier een waar hondenparadijs, dus het probleem is niet dat ik daarop afgekeurd zou worden. Maar dat ga ik toch serieus níet aan een of andere vreemde allemaal zitten uitleggen :D?


Dat jij je pups zo goed mogelijk terecht wil laten komen snap ik ook wel hoor, en vind ik ook heel goed van je. Succes met de laatste loodjes!
Tja, dat kan. Maar gezien de hoeveelheid tijd en energie (en geld) die ik in deze pups steek, wil ik graag zo zeker mogelijk weten dat ze goed terecht gaan komen. Van die pups die gekocht worden door aardige, enthousiaste mensen maar een aantal maanden/een jaar later op marktplaats staan omdat het toch niet zo goed ging (hond te druk, mensen te veel aan het werk, kind allergisch, baby geboren en geen tijd meer, hond onhandelbaar want niet fatsoenlijk opgevoed...) dat is echt mijn schrikbeeld. En in dit geval zouden ze dan niet op marktplaats hoeven maar retour naar hier komen, en daar zit ik ook niet bepaald op te wachten.

Vandaar dus dat we alle mensen wat standaard vragen stellen (hoe vaak/veel is de hond straks gemiddeld alleen, welke training/cursussen ga je er mee doen, waar gaat de hond heen in vakanties, wat voor karakter zoek je in de hond...) om zo zeker te weten dat mensen er goed over nagedacht hebben. Mensen hoeven zichzelf niet te verkopen als de allerbeste, maar wij willen wel een goed gevoel hebben bij mensen en zo zeker mogelijk weten dat de hond daar goed terecht gaat komen. Dan vind ik het persoonlijk niet vreemd om daar vragen over te stellen, en ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom iemand die een pup wil hebben daar bezwaar tegen zou maken. Ik zou ook niet weten hoe je het anders als fokker aan zou moeten pakken, eigenlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:25 schreef applemoose het volgende:
ik vind het wel fijn om het van jullie kant zo te lezen, het geeft toch wel wat meer inzicht in het fokken.

Wij hebben contact gezocht met een fokker, we zijn meegeweest op een raswandeling en we hebben onze serieuze wens voor een pup uitgesproken.
Nu moest ze eerst nog een keer loops tussendoor worden voordat ze gedekt kan worden in het najaar. Dan is het hopen op een reu voor ons.

Maar het blijft nog zo in onzekerheden zitten. Misschien hebben we begin volgend jaar een pup. Maar misschien ook niet. We hebben geen inzicht in de wachtlijst en we weten dus niet hoe groot hij is. We hebben iemand in de wijk met precies hetzelfde ras en die geeft aan twee jaar gewacht te hebben op een reu voordat ze uiteindelijk toch voor een teef zijn gegaan.
Dat onzekere herken ik wel ja, wij hebben inmiddels ook al een aantal mailtjes gehad van pupkopers die hopen dat wij alvast wat garanties kunnen geven over hun positie. Maar dat wil/kan ik echt niet, omdat ik nog géén idee heb hoeveel pups er zijn. Voor het zelfde geldt zijn het er maar 2, of allemaal teefjes, of allemaal reutjes, of gaan alle pups dood oid... Ik raadt persoonlijk de mensen ook maar aan om ook bij andere fokkers te gaan kijken. In jullie geval zou ik dat ook aanraden, het is echt niet raar om met meerdere fokkers contact te hebben. Maar goed, als je echt een bepaalde pup uit een bepaalde combinatie wilt dan zit er niets anders op dan maar gewoon geduld hebben :P

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Isis, heb je nog iets van die mevrouw gehoord die je vragen stom vond?
Ja, toevallig wel! Na mijn reactie mailde ze terug:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb ik verder niet meer op gereageerd, ik vond het wel prima zo :)

quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:25 schreef Qwea het volgende:
Ben ik al tante? :+
Nog geen puppy's, dus nog geen garanties o|O En zelfs als er wel pups zijn kan er altijd nog iets mis gaan natuurlijk, dus zelfs dan zijn garanties lastig helaas ;(

Nog een kleine 2 weken en dan weten we meer....

Vandaag hebben we al wel de werpkist (en de ren) opgezet. De kamer is een stuk kleiner nu ineens... Maar ach, het is voor het goede doel :P Nori kan zo in ieder geval vast wennen aan de werpkist voordat ze daar haar pups in gaat krijgen.



Maandag hebben we bijna alle laatste boodschappen gedaan. Ik ben helemaal los gegaan bij de speelgoedafdeling van de action, we hebben een tas vol (lelijke...) knuffelbeesten. Nu alleen nog een weegschaal aanschaffen (geen goede gevonden bij de action, helaas) en misschien nog een extra puppyren en een stuk zeil voor straks in de bijkeuken (als die straks op tijd verbouwd is dan). En ik denk ook nog wat extra onderleggers voor in de werpkist, ik heb nu badstof onder het Vetbed gelegd maar daar heb ik maar 3 setjes van. Ik weet niet of ik dat red met wassen/verschonen meerdere malen per dag.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152565248
Spannend hoor, dat afwachten! Is dit lastiger dan het afwachten of ze überhaupt zwanger was?

Je hebt best nog een mpnette mail teruggekregen van die dame. Wel kortzichtig (alsof jij in je glazen bol kan zien hoe geweldig ze als baas is geweest), maar ze lijkt ook wel door te hebben dat ze erg kort door de bocht was. Zou ik verder ook lekker laten en nirt meer op reageren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152565431
Ik zou het pas vreemd vinden als de fokker mij niks zou vragen eigenlijk :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152567352
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:40 schreef Cat22 het volgende:
Spannend hoor, dat afwachten! Is dit lastiger dan het afwachten of ze überhaupt zwanger was?
Hmmz, lastige vraag. Toen we nog niet wisten of ze drachtig was, was alles wel heel onzeker. Nu is het wel iets minder moeilijk denk ik, omdat we nu wel (soort van...) zeker weten dat toekomstbeeld X (namelijk: de komende 10 weken in het teken van puppy's) naw werkelijkheid gaat worden. De vraag is nu alleen nog hoe veel puppy's het gaan worden, en hoe het zal gaan (hopen dat Nori alles goed doorstaat en de pups gezond zullen zijn), en of er voor ons ook één bij zit (maar dat vind ik op dit moment eigenlijk nog niet zo heel spannend/belangrijk).

Het moeilijkste nu is dat er 14 stellen heel hard mee hopen/wensen dat er voor hun een puppy bij zit. En daar moeten we er dus sowieso een aantal van slecht nieuws gaan geven (vooral lastig bij jonge kinderen... "maar weet jij nu al wie een puppy krijgt dan? Ga je ons ook kiezen dan? Want Nori is heel lief en wij willen echt heeeeeeeel graag een puppy! Of vind je ons niet goed?" etc. etc.).

Inmiddels hebben we wel een soort van 'ranglijst', een tabelletje n.a.v. een excel berekening waar we mensen punten hebben gegeven op een aantal zaken die wij belangrijk vinden (hoeveel de hond alleen is, hoeveel tijd er is voor de socialisatie de eerste weken, of er jachttraining of iets soortgelijks met de hond wordt gedaan, of de hond gecastreerd gaat worden, of er vers of brok gevoerd gaat worden en of ze de pup met 8 weken direct kunnen halen of dat de pup langer hier moet blijven). Daar hebben we dus een berekeningetje op los gelaten en daar rolde een volgorde uit. Maar ondertussen kunnen er nog mensen afvallen die elders een pup hebben gevonden, en zit je ook nog met mensen die graag een reu of juist liever een teef willen. Dus ja, toch lastig allemaal.

quote:
Je hebt best nog een nette mail teruggekregen van die dame. Wel kortzichtig (alsof jij in je glazen bol kan zien hoe geweldig ze als baas is geweest), maar ze lijkt ook wel door te hebben dat ze erg kort door de bocht was. Zou ik verder ook lekker laten en niet meer op reageren.
Ja, dat vond ik ook :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou het pas vreemd vinden als de fokker mij niks zou vragen eigenlijk :@
Dat vinden de meeste mensen die bij ons komen geloof ik ook wel :Y We hadden er wel een twee die zoiets hadden van "tegenwoordig gaat het wel heel anders dan toen wij 13 jaar geleden onze vorige hond kochten..." maar die waren voor ze bij ons waren ook al bij andere fokkers geweest. Dus ze wisten het al en ons 'interview' viel ze niet meer rauw op hun dak gelukkig :P De rest leek het (behalve die ene email-mevrouw) allemaal wel normaal te vinden hoe wij het aanpakken.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 13 mei 2015 @ 19:59:48 #138
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152569875
Nette reactie toch wel van die mevrouw :)

En ik moest wel lachen om hoe Nori in die werpkist zit. Ze lijkt te kijken van: "Okeeeej... wat doe ik hier..?" :D

En wanneer is nu de officiële d-day? En vanaf wanneer heeft ze meldplicht ;) (of is dat niet meer in OUD tegenwoordig?).
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152618067
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:59 schreef LadyS het volgende:
Nette reactie toch wel van die mevrouw :)

En ik moest wel lachen om hoe Nori in die werpkist zit. Ze lijkt te kijken van: "Okeeeej... wat doe ik hier..?" :D

En wanneer is nu de officiële d-day? En vanaf wanneer heeft ze meldplicht ;) (of is dat niet meer in OUD tegenwoordig?).
Officiële d-day houden we op vrijdag, na 63 dagen dracht. Vandaag is ze 56 dagen dus, vanaf nu zou het eventueel kunnen en zouden de pups als het goed is levensvatbaar moeten/kunnen zijn als ze geboren worden. Dus dan zal het vanaf nu ook wel meldplicht zijn denk ik? :P

Vandaag is mijn vader nog bezig een (verwijderbare) overkapping op de werpkist te maken (middels een ingenieus systeem van dunne pvc-pijp, klemmetjes en een oud laken) om Nori nog wat meer privacy te geven en eventuele tocht in de werpkist wat tegen te gaan. Vanmiddag gaan we nog de Piton (oxytocine) ophalen bij de dierenarts (al weet ik niet of ik die überhaupt ga gebruiken, en sowieso niet zonder uitvoerig overleg met de DA) en een weegschaal kopen. En ik heb net nog een slijmzuigertje besteld en nog een maat kleinere halsbandjes (voor als de pups nog erg klein zijn), dus nu zijn we wel zo'n beetje klaar met alles...

Oh ja, en vanavond nog de PuppyCam fixen!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:38:42 #140
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152618579
Puppycam *O* *O* *O*
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:07:19 #141
443787 VisNochVlees
zwemmen als een bootwerker
pi_152619168
Nu wordt het echt spannend

[ Bericht 8% gewijzigd door VisNochVlees op 15-05-2015 18:49:19 ]
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:32:17 #142
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152624867
Ja! Meldplicht! ;)
Maar ze kan zeker ook een week over tijd lopen?

En ik wil ook een linkje naar de puppycam als het zover is *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152626050
*Meld met puppy's nog steeds veilig in Nori's buik :+

Een week overtijd lopen gaat denk ik niet zomaar gebeuren... Het kan wel (de dracht kan in principe wel duren tot een dag of 70) maar meestal wordt er al wel eerder ingegrepen. Als er op dag 64 (volgende week zaterdag) nog niets is, bel ik wel even de DA voor overleg. Gezien het daarna 2 dagen Pinksteren is, lijkt het me wel handig om voor die tijd aan de bel getrokken te hebben. Maar ik hoop (en verwacht, stiekem) dat het niet zo lang zal duren en ze redelijk op tijd zal zijn met haar pups.

En als mijn man (technisch genie dat hij is O+ ) vanavond de puppycam heeft gefixt hoop ik dat we dat via onze eigen site of misschien via een IP adres (of zo? Zoiets hoorde ik hem zeggen, dacht ik...) kunnen laten zien. Dat mensen dan naar een (ons?) IP adres gaan en dan kunnen inloggen, of zo... Moeten we dus wel een inlogcode aanmaken/geven aan geïnteresseerden. Denk ik. Nou ja, hoe dan ook, daar heb ik mijn man gelukkig voor O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:21:21 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152626236
PUPPYCAM *O*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152638436
Nou, de puppycam lijkt nog enige vertraging op te lopen. Het ding geeft inmiddels wel beeld op de laptop, en wij kunnen het beeld ook via mobiel bekijken (handig als we straks midden in de nacht even willen checken hoe het met Nori gaat). Maar inloggen op afstand als gast werkt kennelijk nog niet. Dus dat wordt morgen nog even knutselen voor mijn arme overwerkte man ;(

Bright side: er zijn toch nog geen puppy's om mee te cammen dus dat scheelt :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 16 mei 2015 @ 10:07:10 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152644412
En hoe is het met de walvis herself? :+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152650219
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:07 schreef Qwea het volgende:
En hoe is het met de walvis herself? :+
Ja, voel me wel goed, thanks :)

:+

Met Nori gaat het prima, ze (vr)eet als een bootwerker (denk wel 1,5 kilo voer per dag!) en ligt de rest van de tijd te slapen. Het is zelfs zo erg dat ze nu doordat ze zoveel voer krijgt zelfs selectief is in wat ze opeet! Nou, dat heb ik met haar nog maar zelden meegemaakt... Toen ik haar vanochtend een aardbei gaf even na haar ontbijt slokte ze de eerste nog wel op de automatische piloot naar binnen, maar de 2e aardbei ving ze en legde ze op de grond. Nou, dan weet je wel dat ze dus duidelijk genoeg heeft gegeten :')

Ze heeft inmiddels ook al behoorlijk ontwikkelde melkpakketten (lees: hangtieten), en ook bij alle tepels melk. Nog een paar dagen... *nagelsbijt*
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:45:05 #148
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152651600
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:44 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, voel me wel goed, thanks :)

:+
_O- Ik moest hardop lachen :')

quote:
Met Nori gaat het prima, ze (vr)eet als een bootwerker (denk wel 1,5 kilo voer per dag!) en ligt de rest van de tijd te slapen. Het is zelfs zo erg dat ze nu doordat ze zoveel voer krijgt zelfs selectief is in wat ze opeet! Nou, dat heb ik met haar nog maar zelden meegemaakt... Toen ik haar vanochtend een aardbei gaf even na haar ontbijt slokte ze de eerste nog wel op de automatische piloot naar binnen, maar de 2e aardbei ving ze en legde ze op de grond. Nou, dan weet je wel dat ze dus duidelijk genoeg heeft gegeten :')
Whut? :D Hoe dan? Het is een labrador! :') Dat dat kan :') Ik zou het filmen want dit ga je ws niet al te vaak meemaken :')

quote:
Ze heeft inmiddels ook al behoorlijk ontwikkelde melkpakketten (lees: hangtieten), en ook bij alle tepels melk. Nog een paar dagen... *nagelsbijt*
Net het vrouwtje? :+ :')

Werkt je puppycam al?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152660599
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 15:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

_O- Ik moest hardop lachen :')

[..]

Whut? :D Hoe dan? Het is een labrador! :') Dat dat kan :') Ik zou het filmen want dit ga je ws niet al te vaak meemaken :')
Ja, ik was ook wel even verbaasd ja :P Ze eet zelfs langzamer tegenwoordig. Ik denk omdat er niet zoveel meer in haar bolle buik past.

quote:
[..]

Net het vrouwtje? :+ :')
:'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Werkt je puppycam al?
Nou, hij hangt/staat nu goed zodat we de hele werpkist kunnen zien. En inloggen op de camera kan ook, vanaf mobiel of laptop, zelfs vanaf een andere plek/door iemand anders. Maar het probleem is dat dat alleen als admin kan, en niet als guest. En ik vind het niet zo'n tof idee als mensen de hele dag als admin in zouden kunnen loggen en de camera het hele huis door bewegen. Ik zou me een beetje bekeken voelen :+

Dus ja, manlief moet nog even kijken hoe het inloggen als gast geregeld kan worden, en dan liefst een beperkte tijd per dag of alleen op bepaalde tijdstippen of zo. Hopelijk komt hij daar morgen nog aan toe, anders maandag of dinsdag met hulp van de helpdesk hoop ik :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 16 mei 2015 @ 21:14:34 #150
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152660777
De mensen die ik ken zetten gewoon de cam even aan als er iets te zien is en kondigen dat dan aan via FB of hun site :s)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152661792
Da's ook wel een handige manier natuurlijk, alleen op bepaalde (eventueel vaste) tijden het ding aan zetten en anders gewoon de stekker er uit. Daar had ik nog niet eens aan gedacht :')

Moeten we alleen het als gast inloggen nog regelen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:21:32 #152
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152662641
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Da's ook wel een handige manier natuurlijk, alleen op bepaalde (eventueel vaste) tijden het ding aan zetten en anders gewoon de stekker er uit. Daar had ik nog niet eens aan gedacht :')

Moeten we alleen het als gast inloggen nog regelen.
Gewoon als ze leuk doen, als ze slapen is er toch niet veel te zien :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152671327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Gewoon als ze leuk doen, als ze slapen is er toch niet veel te zien :P
Dan kan die cam de eerste 2 weken wel uit blijven :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152676848
Nog even een foto van Noortje met bolle buik, vandaag 58 dagen drachtig:



Je ziet als je goed kijkt een druppel melk aan één tepel rechts, iets boven mijn broekspijp.

Mevrouw heeft het probleem dat ze zo bol is, dat er bij elke buig-beweging (als ze bv krabt of zich ergens bijt of likt) melk uit haar tepels wordt geperst. Waardoor ze zichzelf/haar achterpoten en buik dus steeds schoon moet likken, waar ze weer bij moet buigen, waardoor er weer melk lekt, etc :')

Ik merk dat ze nu ook wel 'last' begint te krijgen van haar bolle buik op andere gebieden; als ze even op straat loopt hijgt ze eerder en ze schommelt bij het lopen. Rennen lijkt ze soms wel even te willen proberen, maar dat is twee huppeltjes en dan gaat ze over op een soort schommel-drafje (en snel daarna maar weer gewoon rustig lopen). En echt lekker liggen op haar rug lukt schijnbaar ook niet meer; eerst was dat haar favo houding maar nu ligt ze voornamelijk op haar zij. Het wordt zo langzaamaan wel tijd voor puppy's dus! *O*
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 17 mei 2015 @ 14:42:59 #155
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152676991
Kun je ze ook al goed voelen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152677180
Ze ligt nu op haar zij op mijn (blote) voet (net als op de foto hier boven, en dan iets verder doorgedraaid naar rechts) en volgens mij voelde ik net inderdaad een pup langs schuiven op mijn voet :D Maar ik durf dat nooit zo goed met zekerheid te zeggen. Haar buik is ook behoorlijk hard/stevig, dus ik vind het wel lastig voelen. Maar ik heb wel het idee dat ik soms wat voel ja :Y

Hoe mensen na een bevalling aan de buitenkant kunnen voelen of er nog wat in zit is mij trouwens ook een raadsel, wie weet wordt het makkelijker als haar buik minder strak is en er al wat pups uit zijn t.z.t.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 17 mei 2015 @ 14:50:31 #157
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152677232
Jawel, dan is het wat flubberiger en kun je het beter voelen. Zeker die pups die toch wel al een goede hand vol zijn hoor!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152677472
Ja, daar hoop ik ook op ja :Y

Al zie ik mezelf al in de stress schieten omdat denk dat ik nog een pup voel, en het gewoon een flinke drol blijkt te zijn in haar darmen of zo :')

Maar haar buik is nu zo strak dat ik het echt lastig vind iets specifieks te voelen. Of ik zou echt hard moeten gaan drukken oid, en dat lijkt me ook niet zo'n lekker idee :X
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 17 mei 2015 @ 14:57:52 #159
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152677518
Oh je kan prima hard voelen hoor, bij die nakies is het zo leuk, je ziet echt koppies, kontjes en pootjes uitsteken zo op t end :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152682552
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 14:56 schreef Miss_Isis het volgende:
Ja, daar hoop ik ook op ja :Y

Al zie ik mezelf al in de stress schieten omdat denk dat ik nog een pup voel, en het gewoon een flinke drol blijkt te zijn in haar darmen of zo :')

Maar haar buik is nu zo strak dat ik het echt lastig vind iets specifieks te voelen. Of ik zou echt hard moeten gaan drukken oid, en dat lijkt me ook niet zo'n lekker idee :X
Herkenbaar! Ik durf bij mijn hoogzwangere opvangdames ook niet te hard te voelen. Gelukkig zijn kattenbuiken wat zachter dus dan voel je sneller wat vlinderen.

Lekkere buik heeft ze. Maar kan me wel voorstellen dat ze er nu last van heeft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 17 mei 2015 @ 17:20:04 #161
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_152683449
TVP voor de puppy foto's :Y Mooie moeder en vader honden O+
  maandag 18 mei 2015 @ 09:05:32 #162
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152704411
Die foto :D

Is er al wat te melden? *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152705386
Nog geen nieuws, alle puppy's zijn nog binnenboord. Ze heeft vanochtend ook nog een grote bak voer leeggegeten, dus ik verwacht binnen nu en vanavond in ieder geval nog niets. Hopelijk houdt ze ze nog eventjes binnen, morgenavond heb ik fokkerscursus waar ik wel heel graag heen wil. Vanaf morgenavond rond 23.00 uur mag het, wat mij betreft :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 10:26:22 #164
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152706079
Ja hallo, Nori, stop eens met mij in spanning te houden of ik wel of geen tante ben :{w

Pupjes, vanaaf graag. Vrouwtje heeft pech met dr cursus hoor, dikke walvis labrador :+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152707963
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:26 schreef Qwea het volgende:
Ja hallo, Nori, stop eens met mij in spanning te houden of ik wel of geen tante ben :{w

Pupjes, vanaaf graag. Vrouwtje heeft pech met dr cursus hoor, dikke walvis labrador :+
Vanavond mag ook, al is dat misschien nog wel een pietsje aan de vroege kant. Maar mochten ze vanavond komen dan kan ik als alles goed gaat morgen wel gewoon naar cursus hoor :7 als ik zo lang wakker zou kunnen blijven dan, na een gebroken nacht :')

Maar zelfs als ze er zijn he, zelfs dan (ik blijf het zeggen :P ) kan het nog mis gaan. En ik wil ze graag minimaal 2 dagen oud hebben voordat ik de pupkopers ga inlichten met het verlossende woord. Ik zie de snoetjes van al die kinderen al voor me als ik ze eerst bel met 'yay, puppy voor jullie!!' en dan 2 dagen later 'oh nee, toch niet...' ;(

Ik zou hooguit direct de mensen die het zeker niet worden af kunnen bellen; stel dat het er 8 zijn dan kunnen het er nog wel 6 of 7 (of 0 :X ) worden, maar iig geen 14 :P Maar het is denk ik handiger om iedereen maar in één keer te berichten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 12:26:40 #166
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152709185
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:40 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Vanavond mag ook, al is dat misschien nog wel een pietsje aan de vroege kant. Maar mochten ze vanavond komen dan kan ik als alles goed gaat morgen wel gewoon naar cursus hoor :7 als ik zo lang wakker zou kunnen blijven dan, na een gebroken nacht :')

Maar zelfs als ze er zijn he, zelfs dan (ik blijf het zeggen :P ) kan het nog mis gaan. En ik wil ze graag minimaal 2 dagen oud hebben voordat ik de pupkopers ga inlichten met het verlossende woord. Ik zie de snoetjes van al die kinderen al voor me als ik ze eerst bel met 'yay, puppy voor jullie!!' en dan 2 dagen later 'oh nee, toch niet...' ;(

Ik zou hooguit direct de mensen die het zeker niet worden af kunnen bellen; stel dat het er 8 zijn dan kunnen het er nog wel 6 of 7 (of 0 :X ) worden, maar iig geen 14 :P Maar het is denk ik handiger om iedereen maar in één keer te berichten.
Waarom men in 1x berichten? Ik zou zodra je weet wie het niet worden, afbellen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152709517
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom men in 1x berichten? Ik zou zodra je weet wie het niet worden, afbellen.
Tja, kan ook in principe natuurlijk. Het is ook niet eerlijk om mensen langer dan nodig te laten wachten. Ik zat er mee dat je dan later alsnog mensen misschien af moet bellen, maar ze weten van elkaar natuurlijk niet dat sommigen al afgebeld zijn, dus kunnen ze daar ook geen (foute) conclusie uit trekken. Als je me nog volgt :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152709798
Ik zou wel iedereen in 1 keer berichten en dan eerst de mensen die het wel geworden zijn. Stel dat er daar nog een van af haakt, dan hoef je niet eerst iemand af te bellen om vervolgens aan te geven dat het toch kan.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:01:43 #169
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152710144
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:40 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Tja, kan ook in principe natuurlijk. Het is ook niet eerlijk om mensen langer dan nodig te laten wachten. Ik zat er mee dat je dan later alsnog mensen misschien af moet bellen, maar ze weten van elkaar natuurlijk niet dat sommigen al afgebeld zijn, dus kunnen ze daar ook geen (foute) conclusie uit trekken. Als je me nog volgt :P
Maar, ik snap het denk ik sowieso niet helemaal nog.

Je hebt 14 gezinnen, toch? Je krijgt never 14 pupjes, toch? Waarom heb je dan 14 gezinnen? /verward
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152710954
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:50 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Ik zou wel iedereen in 1 keer berichten en dan eerst de mensen die het wel geworden zijn. Stel dat er daar nog een van af haakt, dan hoef je niet eerst iemand af te bellen om vervolgens aan te geven dat het toch kan.
Dank, dat is inderdaad een nog veel belangrijker reden die ik eerder al eens bedacht had, maar nu met mijn vermoeide en verkouden hoofd niet zo goed op tekst kreeg :P

quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar, ik snap het denk ik sowieso niet helemaal nog.

Je hebt 14 gezinnen, toch? Je krijgt never 14 pupjes, toch? Waarom heb je dan 14 gezinnen? /verward
Nou, we hebben 14 gezinnen ja, en idd n.a.w. geen 14 pups. Maar hoeveel pups dan wel weet ik nog niet. Mssn 10, mssn 8, mssn 12, mssn 4. En wat TwinkleStar zegt en waar ik net niet op kwam; er kunnen (zullen, naw) nog mensen van die 14 afbellen waardoor ik uiteindelijk misschien maar 12 of 10 mensen op de lijst over hou. Dus hoeveel mensen zou ik dan nu al af moeten bellen? Nummers 9 t/m 14? Of alleen 13 en 14? Een paar dagen geleden mailde er bv nog een stel af (die btw vrij hoog op de lijst stonden) waardoor we nu nog maar 13 mensen hebben eigenlijk (die mensen wilden wel reserve blijven voor het geval dat, dus ze staan nu op nr 14 in de lijst).

We willen dus graag de opties open houden, en niet van tevoren mensen al af bellen totdat we zeker weten hoeveel pups het zijn en we zeker weten dat we ze allemaal onder dak hebben. En daarna kunnen we de rest van de lijst af gaan bellen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 13:50:28 #171
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152711524
Ja, nu snap ik hem :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152711587
Ik ben vandaag helaas niet zo helder, dus sorry voor het warrige verhaal :P

Alleen daarom al hoop ik dat Nori tot woensdag wacht, dan kan ik vannacht tenminste nog even lekker slapen :O
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152712106
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik ben vandaag helaas niet zo helder, dus sorry voor het warrige verhaal :P

Alleen daarom al hoop ik dat Nori tot woensdag wacht, dan kan ik vannacht tenminste nog even lekker slapen :O
Woensdag mag nog, maar langer niet hoor. Steeds als ik dit topic bovenaan m'n AT zie denk ik dat het zo ver is -O-
pi_152713420
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:08 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Woensdag mag nog, maar langer niet hoor. Steeds als ik dit topic bovenaan m'n AT zie denk ik dat het zo ver is -O-
Sorry :@

Zal doorgeven aan Nori dat ze op moet schieten :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 15:08:49 #175
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152713776
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:08 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Woensdag mag nog, maar langer niet hoor. Steeds als ik dit topic bovenaan m'n AT zie denk ik dat het zo ver is -O-
Ja dat, hou es op :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152730743
Nou, gelukkig ben ik vanmiddag even in bed gaan liggen met m'n verkouden hoofd, want het lijkt een latertje te gaan worden...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152730929
Spannend! !!!
pi_152730940
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:57 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, gelukkig ben ik vanmiddag even in bed gaan liggen met m'n verkouden hoofd, want het lijkt een latertje te gaan worden...
Is dit een teaser? :D

Live bevallingstopics zijn tof! *O* Alleen heb je meer fans als Nori braaf overdag gaat bevallen. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 18 mei 2015 @ 22:02:34 #179
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152730975
Ik zit er klaar voor. Go Nori!
Spoilers!
  maandag 18 mei 2015 @ 22:02:44 #180
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_152730984
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:57 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, gelukkig ben ik vanmiddag even in bed gaan liggen met m'n verkouden hoofd, want het lijkt een latertje te gaan worden...
Oeh Oeh Oeh :% :%
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_152731171
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Is dit een teaser? :D

Live bevallingstopics zijn tof! *O* Alleen heb je meer fans als Nori braaf overdag gaat bevallen. :+
Ja, daar zou ik zelf ook blijer mee zijn :') maarja... Ik zie het ook nog wel gebeuren dat ik hier de hele nacht zit en dat het dan uiteindelijk pas morgenochtend/in de middag gaat gebeuren.

En net op een dag dat ik me crap voel natuurlijk, en morgenavond eigenlijk tot laat wakker moet zijn voor cursus :') Maar goed, als alles maar goed verloopt klaag ik verder niet O+

Ze zit nu de hele tijd in de werpkist te hijgen, te likken, zitten/staan/liggen, graven, rondje draaien, weer liggen/zitten/staan... Heb 21.30 genoteerd als begin van de ontsluitingsfase, gezien haar onrustige gedrag en gehijg dat toen echt duidelijk begon te worden.

Nu zit ik in de luie stoel in de kamer en zij ligt in de kist. hopelijk vind ze een beetje afstand nu prettig. Ik ben er niet helemaal over uit of 'op een afstand rustig aanwezig zijn' of 'naast zitten en pootje vast houden' op dit moment het meest gewaardeerd wordt. Maar aangezien mijn rug nog langer mee moet dan vandaag kies ik voorlopig maar voor optie 1.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 22:08:58 #182
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152731265
:D :o *O* :%
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152731274
Spannend hoor!

Cam nog niet gefixt? O~)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152731350
Cam nog niet gefixt nee, althans geen guest accounts. Sorry :P

Ik kan hem zelf wel gebruiken om haar te bekijken, en manlief ook vanaf de slaapkamer (ik heb de eerste wacht, als het heel lang duurt of als het persen begint komt hij me aflossen en/of bijstaan straks :P )
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152731367
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:20 schreef RedFever007 het volgende:
TVP voor de puppy foto's :Y Mooie moeder en vader honden O+
Ik teeveepee mee O-)

Honden O+ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 18 mei 2015 @ 22:16:33 #186
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152731596
Ooooooh! Spannend!! :%
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152731757
Zet hem op Nori! :%

En jij/jullie ook succes Miss_Isis! :*
  maandag 18 mei 2015 @ 22:22:41 #188
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_152731861
Omg de spanning :D
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_152731968
Thanks allen :)

't lijkt nu even wat rustiger, ze is gaan liggen en lijkt te slapen (ik kijk via de cam, dus zie het niet precies), hoewel ze nog wel vrij snel adem haalt. Dit kan nog wel eens een lange nacht worden :O
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 22:35:42 #190
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152732522
Dat is vast de stilte voor de (weeën)storm :p

Succes voor jullie allemaal vannacht! :*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_152733178
Ooooohh. Ik zat al steeds het topic te checken maar het is dan nu ook echt zover. Go Nori *O* succes vannacht Miss Isis.
Duvel & Niels
pi_152733230
Oehhhhh spannend!! *O*
E.
pi_152733290
Ik denk dat ik maar iets van een deken op de grond leg en er naast ga liggen of zo... Dan kan ik morele steun bieden en hopelijk nog een beetje slapen :O
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 22:55:08 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152733361
Ik ben er live bij!!!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152733414
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:55 schreef Qwea het volgende:
Ik ben er live bij!!!
Maar niet stiekem je zus appen he, dan zit ze al die tijd nodeloos in spanning :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 22:56:31 #196
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152733426
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:56 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Maar niet stiekem je zus appen he, dan zit ze al die tijd nodeloos in spanning :P
Oops
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 18 mei 2015 @ 22:57:05 #197
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152733454
Volgens mij snurkt die al want geen antwoord nog terug _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152733504
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oops
Haha, ja dat dacht ik al wel... :P

Maar het kan nog gerust tot morgen duren voor er uberhaupt pups zijn hoor, en dan nog minimaal 2 dagen voor ik mensen op de hoogte wil brengen (heb niet voor niets tegen alle pupkopers gezegd dat ze rond Pinksteren verwacht worden)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 22:59:09 #199
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152733552
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:58 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha, ja dat dacht ik al wel... :P

Maar het kan nog gerust tot morgen duren voor er uberhaupt pups zijn hoor, en dan nog minimaal 2 dagen voor ik mensen op de hoogte wil brengen (heb niet voor niets tegen alle pupkopers gezegd dat ze rond Pinksteren verwacht worden)
Echt niet. Noor floept ze er zo uit!

Moet je ook navelstreng enzo doorknippen en afklemmen????
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152733753
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Echt niet. Noor floept ze er zo uit!

Moet je ook navelstreng enzo doorknippen en afklemmen????
Eerst nog de ontsluitingsfase (die wel 12 uur kan duren...) voor er gefloept kan worden :P

En in principe doet de teef de navelstreng, maar anders doen wij het ja (niet zomaar knippen, wel klemmen met je vingers/nagels tot er geen bloed meer door stroomt en dan met je nagel proberen te scheuren, of alsnog knippen). De theedoeken liggen al klaar om ze mee schoon te poetsen, het schrift ligt klaar voor de aantekeningen (begin ontsluiting, begin persfase, eerste pup/vruchtblaas zichtbaar, geboorte pups, nageboortes...). Heb al melk uit de vriezer gehaald (rauwe geitenmelk, krachtvoer voor Nori)... Ik ben er wel klaar voor geloof ik.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 23:06:26 #201
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152733855
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:03 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Eerst nog de ontsluitingsfase (die wel 12 uur kan duren...) voor er gefloept kan worden :P

En in principe doet de teef de navelstreng, maar anders doen wij het ja (niet zomaar knippen, wel klemmen met je vingers/nagels tot er geen bloed meer door stroomt en dan met je nagel proberen te scheuren, of alsnog knippen). De theedoeken liggen al klaar om ze mee schoon te poetsen, het schrift ligt klaar voor de aantekeningen (begin ontsluiting, begin persfase, eerste pup/vruchtblaas zichtbaar, geboorte pups, nageboortes...). Heb al melk uit de vriezer gehaald (rauwe geitenmelk, krachtvoer voor Nori)... Ik ben er wel klaar voor geloof ik.
En eet noor de placenta? Waarom scheuren met je nagel? Is het netzoals bij mensen, met cm ontsluiting?

En stel he, er is over 12u nog geen floep. Moet ze dan keizersnede?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152734133
Oeh, live geboortetopic!!

Sterkte aan Nori!
En ook aan de hulpverleners te plaatste. :D
Professioneel gifmenger.
pi_152734413
Ooh spannend! Ben benieuwd of we hier morgenochtend allemaal wakker worden met verse puppy-foto's O+
  maandag 18 mei 2015 @ 23:29:18 #204
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152734823
Morgenochtend? Als de afwezigheid van TS een indicatie is dan floept ze nu de pups eruit :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 18 mei 2015 @ 23:30:34 #205
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152734873
:o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152734894
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:06 schreef Qwea het volgende:

[..]

En eet noor de placenta? Waarom scheuren met je nagel? Is het netzoals bij mensen, met cm ontsluiting?

En stel he, er is over 12u nog geen floep. Moet ze dan keizersnede?
Bij de navelstreng is het belangrijk dat hij niet gaat bloeden, daarom met je knijpen/scheuren. Als je knipt of snijd met een mesje dan is de snee te strak en is het niet voldoende afgeklemd, dan kan het dus gaan bloeden (uit de puppy). Je kan wel knippen maar dan moet je eerst heel goed afgeknepen hebben zodat je weer dat er geen bloed meer door stroomt.

En elke pup heeft een eigen placenta, die zal ze vast wel willen opeten ja. Maar meer dan 5 of 6 mag ze er wmb niet, want dan gaat ze aan de schijterij als we pech hebben. En het is belangrijk dat je van alle pups de placenta ziet/telt, zodat je (zo) zeker (mogelijk) weet dat er niets achter is gebleven wat kan gaan ontsteken. Wbt centimeters, dat weet ik eigenlijk niet. Het lijkt me van wel, aangezien net als bij mensen de baarmoedermond open moet voor er pups uit kunnen. Maar hoeveel cm een hond moet weet ik niet, en ik geloof niet dat het bevorderlijk is voor de bevalling om de hond elke keer te toucheren :P

En als ze over 12 u nog niet gaat persen dan kijken we het nog even aan misschien, even zien hoe ze er aan toe is (erg uitgeput of mssn nog redelijk relaxt) of we bellen de dierenarts (die ongetwijfeld oxytocine gaat spuiten dan). Een keizersnee is pas als er meer dan een uur geperst wordt op een (2e, 3e, 4e... de 1e mag langer duren) puppy die niet komt, of als ze zo ontzettend vermoeid is dat zelfs met een extra shot oxytocine er niets komt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 23:31:00 #207
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152734900
Nou dat duurt normaal geen uren als ze ligt te hijgen hoor, go go go!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152734947
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:29 schreef Qwea het volgende:
Morgenochtend? Als de afwezigheid van TS een indicatie is dan floept ze nu de pups eruit :P
Sorry, duurt echt nog wel even :P

Was haar even uit aan het laten, ze moest plassen en poepen, en heb haar vast wat melk met eidooiers en honing gegeven voor de energie en calcium (is nodig om de spieren goed te laten werken).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152735169
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:31 schreef oh-oh het volgende:
Nou dat duurt normaal geen uren als ze ligt te hijgen hoor, go go go!
Niet als ze hijgt tijdens het persen nee, maar tijdens de ontsluiting kan het gerust nog lang duren. Hijgen is daarbij heel normaal, want de temp gaat omhoog en ze ervaart natuurlijk stress (pijn, ongemak, weet niet wat d'r overkomt). Ze hijgt ook niet aan één stuk door, gelukkig. Tussendoor ademt ze zwaar en gaat ze steeds verliggen/zitten/graven, etc.

Zodra ze aan het persen slaat (haar buik golft, ze zet druk en haar staart gaat omhoog zoals bij poepen) zou het geen uren meer moeten duren. Al kan de eerste puppy ook best lang nog op zich laten wachten dan, omdat die de boel op moet rekken. Pas als de vruchtblaas/puppy van buitenaf te zien is, weet je dat het niet meer dan een uur mag duren voor die pup er uit komt (anders DA bellen). En dan zouden alle pups binnen een uurtje na elkaar geboren moeten worden, maar ook dan kan de teef nog gerust een pauze nemen van een uurtje of 2-3 soms. Dus al met al denk ik dat het zeker morgenochtend is voor de laatste pup er zal zijn :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 23:37:25 #210
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152735174
Hopelijk geen pup verloren onderweg (8>
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152735182
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:37 schreef Valerie. het volgende:
Hopelijk geen pup verloren onderweg (8>
Nee, heb ik op gelet :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 23:39:03 #212
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152735227
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:37 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Niet als ze hijgt tijdens het persen nee, maar tijdens de ontsluiting kan het gerust nog lang duren. Hijgen is daarbij heel normaal, want de temp gaat omhoog en ze ervaart natuurlijk stress (pijn, ongemak, weet niet wat d'r overkomt). Ze hijgt ook niet aan één stuk door, gelukkig. Tussendoor ademt ze zwaar en gaat ze steeds verliggen/zitten/graven, etc.

Zodra ze aan het persen slaat (haar buik golft, ze zet druk en haar staart gaat omhoog zoals bij poepen) zou het geen uren meer moeten duren. Al kan de eerste puppy ook best lang nog op zich laten wachten dan, omdat die de boel op moet rekken. Pas als de vruchtblaas/puppy van buitenaf te zien is, weet je dat het niet meer dan een uur mag duren voor die pup er uit komt (anders DA bellen). En dan zouden alle pups binnen een uurtje na elkaar geboren moeten worden, maar ook dan kan de teef nog gerust een pauze nemen van een uurtje of 2-3 soms. Dus al met al denk ik dat het zeker morgenochtend is voor de laatste pup er zal zijn :P
:D Of ze floepen er gewoon met een kwartiertje ertussen uit, kan ook prima hoor.
Sjon is zonder dat ze het door hadden samen met zijn zusje in bed tussen de fokster en haar man in geboren _O- Die werden 's morgens wakker en dachten dat dr een in bed had gekakt :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152735286
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:39 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Of ze floepen er gewoon met een kwartiertje ertussen uit, kan ook prima hoor.
Sjon is zonder dat ze het door hadden samen met zijn zusje in bed tussen de fokster en haar man in geboren _O- Die werden 's morgens wakker en dachten dat dr een in bed had gekakt :')
:D

Bijzondere gewaarwording, lijkt me :P Maar was dat ook het eerste nest vd teef dan?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 23:41:38 #214
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152735330
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:39 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Of ze floepen er gewoon met een kwartiertje ertussen uit, kan ook prima hoor.
Sjon is zonder dat ze het door hadden samen met zijn zusje in bed tussen de fokster en haar man in geboren _O- Die werden 's morgens wakker en dachten dat dr een in bed had gekakt :')
Omg hoe dan _O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 18 mei 2015 @ 23:43:21 #215
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152735393
Ja eerste nest, en het waren maar twee pups, en vreselijk dik _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 18 mei 2015 @ 23:45:01 #216
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152735443
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:41 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Omg hoe dan _O-
Dat.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152735446
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:43 schreef oh-oh het volgende:
Ja eerste nest, en het waren maar twee pups, en vreselijk dik _O-
Gelukkig dan dat het zo soepel ging! Dat zie ik hier nog niet gebeuren, maar wie weet ^O^
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 23:45:39 #218
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152735469
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:30 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Bij de navelstreng is het belangrijk dat hij niet gaat bloeden, daarom met je knijpen/scheuren. Als je knipt of snijd met een mesje dan is de snee te strak en is het niet voldoende afgeklemd, dan kan het dus gaan bloeden (uit de puppy). Je kan wel knippen maar dan moet je eerst heel goed afgeknepen hebben zodat je weer dat er geen bloed meer door stroomt.

En elke pup heeft een eigen placenta, die zal ze vast wel willen opeten ja. Maar meer dan 5 of 6 mag ze er wmb niet, want dan gaat ze aan de schijterij als we pech hebben. En het is belangrijk dat je van alle pups de placenta ziet/telt, zodat je (zo) zeker (mogelijk) weet dat er niets achter is gebleven wat kan gaan ontsteken. Wbt centimeters, dat weet ik eigenlijk niet. Het lijkt me van wel, aangezien net als bij mensen de baarmoedermond open moet voor er pups uit kunnen. Maar hoeveel cm een hond moet weet ik niet, en ik geloof niet dat het bevorderlijk is voor de bevalling om de hond elke keer te toucheren :P

En als ze over 12 u nog niet gaat persen dan kijken we het nog even aan misschien, even zien hoe ze er aan toe is (erg uitgeput of mssn nog redelijk relaxt) of we bellen de dierenarts (die ongetwijfeld oxytocine gaat spuiten dan). Een keizersnee is pas als er meer dan een uur geperst wordt op een (2e, 3e, 4e... de 1e mag langer duren) puppy die niet komt, of als ze zo ontzettend vermoeid is dat zelfs met een extra shot oxytocine er niets komt.
Duidelijk verhaal :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 18 mei 2015 @ 23:46:04 #219
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152735479
Als het niet soepel was gegaan waren ze er ongetwijfeld wakker van geworden :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 18 mei 2015 @ 23:46:12 #220
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152735486
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:37 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nee, heb ik op gelet :P
Ik zie je al kijken ook :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 18 mei 2015 @ 23:46:38 #221
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152735504
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:46 schreef oh-oh het volgende:
Als het niet soepel was gegaan waren ze er ongetwijfeld wakker van geworden :D
Piept zo'n pup niet dan?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 18 mei 2015 @ 23:49:09 #222
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152735582
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Piept zo'n pup niet dan?
:') Mss net het enige moment in zijn fakking leven dat Sjon niet gepiept heeft :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152735611
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:49 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:') Mss net het enige moment in zijn fakking leven dat Sjon niet gepiept heeft :')
_O-
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 23:51:22 #224
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152735658
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:49 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:') Mss net het enige moment in zijn fakking leven dat Sjon niet gepiept heeft :')
Ik moest lachen :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 18 mei 2015 @ 23:51:41 #225
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152735666
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik moest lachen :')
ik ook
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152735784
En mevrouw ligt weer te dutten... Het drukke/onrustige wisselt steeds af met rustig liggen. Alleen duurt de rustige periode steeds niet lang genoeg voor mij om ook te kunnen dutten :O
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 18 mei 2015 @ 23:55:37 #227
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152735793
Het was niet eens een grapje _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:50:46 #228
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152737890
:o hoe is het met dr?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 19 mei 2015 @ 01:53:24 #229
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152737920

Zijn er al puppies???????????
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152738051
Nog geen pups, Nori heeft wel duidelijk behoefte aan steun nu. Wil steeds bij/op/naast me liggen. Is erg onrustig, veel hijgen, kan haar draai niet vinden. Ligt nu naast/op me op de bank. Maar moet zo wel terug in de kist als het aan mij ligt. Ben zelf vooral heel erg moe :O
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 04:28:44 #231
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152738372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:08 schreef Miss_Isis het volgende:
Nog geen pups, Nori heeft wel duidelijk behoefte aan steun nu. Wil steeds bij/op/naast me liggen. Is erg onrustig, veel hijgen, kan haar draai niet vinden. Ligt nu naast/op me op de bank. Maar moet zo wel terug in de kist als het aan mij ligt. Ben zelf vooral heel erg moe :O
Red je het nog een beetje?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 19 mei 2015 @ 07:10:30 #232
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_152738719
En?
Heb je kunnen slapen? Of zijn er al pups?
:X
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 19 mei 2015 @ 07:25:19 #233
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152738789
Und, und, und.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152738809
Die update gisteravond heb ik helemaal gemist, benne ze d'r al? *O*
  dinsdag 19 mei 2015 @ 07:37:45 #235
443787 VisNochVlees
zwemmen als een bootwerker
pi_152738869
Sjonge jonge ik was bang dat ik alles net gemist was toen ik zag dat er 3 pagina's bij stonden vanochtend :o
Sterkte en zet 'm op!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 07:57:54 #236
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_152738995
Ben benieuwd of er al nieuws is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152739026
Goedemorgen *O* gisterenavond niet meer meegekregen, dus dan maar nu: go Nori *O*
compact en kleverig.
pi_152739070
En en en en en??
Duvel & Niels
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:23:48 #239
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152739981
Is er al iets afgeleverd door een ooievaar? :)
pi_152740023
En...

Helaas nog geen pups ;( De ooievaar heeft vertraging denk ik :P

Gisternacht om 3 uur heeft mijn man me afgelost, vanochtend om 6ur was ik weer wakker ( :'( ) en in die tijd geen duidelijke verandering in Nori's toestand. Nu nog steeds niet; ze hijgt veel, piept soms zachtjes, rilt, is erg onrustig en wil steeds buiten plassen/poepen. Maar nog geen echte weeën gemerkt, laat staan persweeën. Ik denk dat er weinig anders op zit dan nog maar een poosje rustig afwachten...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:27:18 #241
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152740071
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:25 schreef Miss_Isis het volgende:
En...

Helaas nog geen pups ;( De ooievaar heeft vertraging denk ik :P

Gisternacht om 3 uur heeft mijn man me afgelost, vanochtend om 6ur was ik weer wakker ( :'( ) en in die tijd geen duidelijke verandering in Nori's toestand. Nu nog steeds niet; ze hijgt veel, piept soms zachtjes, rilt, is erg onrustig en wil steeds buiten plassen/poepen. Maar nog geen echte weeën gemerkt, laat staan persweeën. Ik denk dat er weinig anders op zit dan nog maar een poosje rustig afwachten...
Hoe was de temperatuur verloop?
pi_152740131
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:27 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Hoe was de temperatuur verloop?
Ik heb niet getemperatuurd :@ Ze heeft een enorme hekel aan de thermometer en het leek mij niet zo noodzakelijk, omdat ik er van uit ging dat ik aan haar gedrag wel kon merken als ze zou gaan bevallen. Ze heeft iig geen koorts voor zover ik kan merken, haar melkklieren zijn ook niet warm of rood of strak gespannen. Ze rilt nu wel af en toe, en hijgt ook. Is het handig nu alsnog te gaan tempen?

Oh ja, en ze heeft ook nog geen/amper uitvloeiïng (wel een klein drupje helder slijm soms na plassen).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152740330
Nog geen pups :D [Qwea] Duurt laaaang [/Qwea]

Arme Nori, die zal blij zijn als ze van pijn en buik af is (al weet ze nog niet wat haar daarna overkomt _O- )

Miss_Isis nog geen luciferhoutjes nodig? :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:39:28 #244
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152740338
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:29 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik heb niet getemperatuurd :@ Ze heeft een enorme hekel aan de thermometer en het leek mij niet zo noodzakelijk, omdat ik er van uit ging dat ik aan haar gedrag wel kon merken als ze zou gaan bevallen. Ze heeft iig geen koorts voor zover ik kan merken, haar melkklieren zijn ook niet warm of rood of strak gespannen. Ze rilt nu wel af en toe, en hijgt ook. Is het handig nu alsnog te gaan tempen?

Oh ja, en ze heeft ook nog geen/amper uitvloeiïng (wel een klein drupje helder slijm soms na plassen).
Je moet (moet niks, mag) vanaf dag 56 gaan temperaturen. Anders weet niet wanneer de temp daalt. Nu heeft het geen zin denk ik. Maar het komt vast en zeker goed ;)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:45:17 #245
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152740465
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:39 schreef Cat22 het volgende:
Nog geen pups :D [Qwea] Duurt laaaang [/Qwea]
Ik moest grinniken. :D

quote:
Arme Nori, die zal blij zijn als ze van pijn en buik af is (al weet ze nog niet wat haar daarna overkomt _O- )

Miss_Isis nog geen luciferhoutjes nodig? :*
:D Als ze slim is zoekt ze een goede koffie tent op en knalt er 6 espresso in :+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152740482
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Je moet (moet niks, mag) vanaf dag 56 gaan temperaturen. Anders weet niet wanneer de temp daalt. Nu heeft het geen zin denk ik. Maar het komt vast en zeker goed ;)
Mja, ik dacht idd al dat het om het verloop vd temperatuur gaat t.o.v. de normale temp. Maar dat heb ik dus niet. Het zou puur aan gedrag te zien binnen nu en 24-48 uur toch wel echt moeten gaan gebeuren. Ik vind het vooral zo zielig te zien dat ze zichzelf niet echt een houding weet te geven ;( piepen, onrustig... Oh, as we speak kotst ze ook nog haar ontbijt uit. Ik ga maar ff opruimen :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152740714
Bughh... dat komt even lekker binnen zo na een slapeloze nacht :r

Noortje zit nu weer even in de kist met de ren dicht, hopelijk wordt ze daar wat rustiger. Haar ontbijt is iig exit. Nog een teken dat de bevalling niet meer héél lang op zich zal laten wachten, hopelijk...

En bedankt voor de tip, Q, maar ik lust geen koffie :'( En als ik een koffietent op moest zoeken hier in de buurt, zou ik ruim twee uur onderweg zijn op de fiets denk ik :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 10:05:18 #248
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152740910
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:56 schreef Miss_Isis het volgende:
Bughh... dat komt even lekker binnen zo na een slapeloze nacht :r

Noortje zit nu weer even in de kist met de ren dicht, hopelijk wordt ze daar wat rustiger. Haar ontbijt is iig exit. Nog een teken dat de bevalling niet meer héél lang op zich zal laten wachten, hopelijk...

En bedankt voor de tip, Q, maar ik lust geen koffie :'( En als ik een koffietent op moest zoeken hier in de buurt, zou ik ruim twee uur onderweg zijn op de fiets denk ik :')
Energy drink :+ caffeine pillen. Anders speed! :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152740951
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Energy drink :+ caffeine pillen. Anders speed! :P
Dit alles helaas niet in huis, en niet zo mijn ding. Ik zal het maar gewoon puur natuur moeten doen, met een lekker fris glaasje water om me wakker te houden :P

Of anders de lucifershoutjes die Cat tipte gebruiken :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 10:09:40 #250
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152741012
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:07 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dit alles helaas niet in huis, en niet zo mijn ding. Ik zal het maar gewoon puur natuur moeten doen, met een lekker fris glaasje water om me wakker te houden :P

Of anders de lucifershoutjes die Cat tipte gebruiken :+
3 liter cola werkt ook :+ Instant diabetes :P

Wat zegt je kindje ervan dat Nori moet gaan bevallen nu?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152741188
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

3 liter cola werkt ook :+ Instant diabetes :P

Wat zegt je kindje ervan dat Nori moet gaan bevallen nu?
Cola drink ik ook al niet :@ Ik drink eigenlijk altijd gewoon water, en meestal red ik het daar wel mee :P

Dochtertje zegt er niet zo veel van eigenlijk. Ze weet dat 'Nana puupies buik in' heeft, dat er een 'puupies huis' in de kamer staat en 'Nana melk uit oij (=uier)' heeft en dat 'puupies dinken melk Nana'. Maar we hebben nog niet vertelt dat de puppy's er vandaag of morgen waarschijnlijk uit gaan komen. Ik hoop dat ze dan gewoon in bed ligt, want ze is de laatste paar dagen niet zo lekker te pas (verkouden, daarom een wat korter lontje dan normaal). Ik zit er niet zo op te wachten om puppy's te gaan vangen terwijl ik een 2-jarige moet entertainen en/of uit de buurt houden :P

Mijn man heeft haar trouwens wel voorlichting gegeven met dit boekje :+ :
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 10:42:10 #252
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152741739
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:18 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Cola drink ik ook al niet :@ Ik drink eigenlijk altijd gewoon water, en meestal red ik het daar wel mee :P
:D

quote:
Dochtertje zegt er niet zo veel van eigenlijk. Ze weet dat 'Nana puupies buik in' heeft, dat er een 'puupies huis' in de kamer staat en 'Nana melk uit oij (=uier)' heeft en dat 'puupies dinken melk Nana'. Maar we hebben nog niet vertelt dat de puppy's er vandaag of morgen waarschijnlijk uit gaan komen. Ik hoop dat ze dan gewoon in bed ligt, want ze is de laatste paar dagen niet zo lekker te pas (verkouden, daarom een wat korter lontje dan normaal). Ik zit er niet zo op te wachten om puppy's te gaan vangen terwijl ik een 2-jarige moet entertainen en/of uit de buurt houden :P
Aaahw. Nee, dat kan ik me wel voorstellen dat je daar niet op zit te wachten dan :o Puupies O+ _O-

quote:
Mijn man heeft haar trouwens wel voorlichting gegeven met dit boekje :+ :
[ afbeelding ]
:D Geniaal.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152742180
Oef, ik hoop maar dat het vandaag gebeurd, nog heel veel langer dit gedoe trek ik niet...

Het is hier niet heel relaxt nu in huis, met zowel man als ik die maar 3-4 uurtjes slaap hebben gehad, een zeer onrustige, piepende/hijgende hond die niet weet wat ze wil, een huilerige, snotterige, bozige peuter die zich overal mee wil bemoeien, en buiten een stel slopers en werklui met af- en aanrijdende grote vrachtauto's met puincontainers die de restanten van onze schuur op hardhandige wijze aan het opruimen zijn...

Dit zijn wel een beetje de momenten waarop je je afvraagt waarom dit ookalweer zo'n goed idee leek :X :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152742833
Ach, als je die puupies ziet is het het allemaal waard geweest O+
pi_152743025
Hopelijk wel ja :P Want nu is het even niet zo heel gezellig.

Nori wil steeds naar buiten of toch weer naar binnen, en dan graven buiten, of in haar werpkist, of achter de bank proberen te komen, piepen, hijgen, heen en weer dralen, nog meer piepen, graven, hijgen... En ondertussen een peuter die de hele tijd op/aan me hangt en gebonk en geknal en geroep van de sloop op de achtergrond.

Gelukkig gaat mijn man zometeen even weg met de kleine, even iets meer rust...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:34:23 #256
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152743176
Ik heb het wel te doen met je Isis, de samenloop van omstandigheden is op zijn zachts gezegd niet ideaal ;) Maar eigenlijk heb ik nog meer te doen met Nori. Die snapt er geen bal van wat er gebeurt en moet straks een nachtmerrie doormaken. Dat ze daar heus wel gelukkig van wordt uiteindelijk als ze die pups in haar armen heeft weet zij natuurlijk nog niet.
Spoilers!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:36:05 #257
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152743230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het wel te doen met je Isis, de samenloop van omstandigheden is op zijn zachts gezegd niet ideaal ;) Maar eigenlijk heb ik nog meer te doen met Nori. Die snapt er geen bal van wat er gebeurt en moet straks een nachtmerrie doormaken. Dat ze daar heus wel gelukkig van wordt uiteindelijk als ze die pups in haar armen heeft weet zij natuurlijk nog niet.
Inderdaad
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152743373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het wel te doen met je Isis, de samenloop van omstandigheden is op zijn zachts gezegd niet ideaal ;) Maar eigenlijk heb ik nog meer te doen met Nori. Die snapt er geen bal van wat er gebeurt en moet straks een nachtmerrie doormaken. Dat ze daar heus wel gelukkig van wordt uiteindelijk als ze die pups in haar armen heeft weet zij natuurlijk nog niet.
Nouja, een 'nachtmerrie' hoop ik toch niet... Maar het zal wel even vervelend worden, ja. Maar ze is een gezonde, jonge hond die dit toch gewoon aan zou moeten kunnen zonder al teveel drama hoop ik :)

Maar sneu is het wel, ze snapt duidelijk niet wat er gebeurd, is echt heel onrustig. Mijn man gaat nu weg, ik ga zo even bij haar bij de werpkist zitten, hopen dat ze wat rustiger wordt en even op één plek wil blijven zitten/liggen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152743931
Wat een gedoe zeg, het komt echt allemaal samen bij jullie nu. Gelukkig sta je er niet alleen voor (en Nori ook niet O+ ). Als de pupsels er zijn komt de roze wolk vast weer terug. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152743967
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152744270
Puppy 1 is er!!! Bruin reutje met zo te zien witte teentjes aan zijn voorpootjes (minpuntje, maar ach :P )!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152744302
*O*

Hopelijk komen ze allemaal gezond ter wereld.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:21:18 #263
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152744343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:18 schreef Miss_Isis het volgende:
Puppy 1 is er!!! Bruin reutje met zo te zien witte teentjes aan zijn voorpootjes (minpuntje, maar ach :P )!
Witte teentjes, lief O+

Kom even uit lurkstand :@ O+
Tap tap tap
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:21:27 #264
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152744348
Omg nu al
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:21:57 #265
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152744362
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:18 schreef Miss_Isis het volgende:
Puppy 1 is er!!! Bruin reutje met zo te zien witte teentjes aan zijn voorpootjes (minpuntje, maar ach :P )!
:D _O_ :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:22:27 #266
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152744380
Nou, oppassen dat Q m niet meteen komt halen :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152744408
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:18 schreef Miss_Isis het volgende:
Puppy 1 is er!!! Bruin reutje met zo te zien witte teentjes aan zijn voorpootjes (minpuntje, maar ach :P )!
*O*
pi_152744437
Jaa zet m op Nori, nu is het zo voorbij *O* *O* *O*
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:25:41 #269
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152744458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:22 schreef Valerie. het volgende:
Nou, oppassen dat Q m niet meteen komt halen :+
Ik ben al onderweg :{w
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:28:06 #270
386633 Adnap
I love Life !
pi_152744508
Spannend!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:29:18 #271
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152744538
Go Nori, go Nori!
Spoilers!
pi_152744579
zo, hij drinkt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:31:21 #273
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_152744581
*O* en dat is één!

En nog een *O* want drinken :9
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:33:13 #274
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152744627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:31 schreef Miss_Isis het volgende:
zo, hij drinkt.
Ooh mooi! O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:33:48 #275
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_152744643
Jaaaaaaa puppy!!! Oh en die witte teentjes ik vind dat juist kei tof.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152744667
Pupselllll *O* *O* *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:35:11 #277
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152744670


zoiets?

Damnz, instant verliefd nu :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152744696
Jaaaaa! *O* *O* Je hebt er zo lang op gewacht, daar komen/zijn ze dan! Dat ze maar een mooi aantal gezonde pups mag krijgen en alles verder goed gaat :*
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:37:09 #279
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152744707
Ik ga voor 6 pups.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:37:59 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_152744727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:18 schreef Miss_Isis het volgende:
Puppy 1 is er!!! Bruin reutje met zo te zien witte teentjes aan zijn voorpootjes (minpuntje, maar ach :P )!
*O* Dat is dan nog best vlot gegaan na je laatste update daarvoor! *O*

Zet hem op Nori!
***
pi_152744740
O ja, puppenpoll :)

Ik ga voor vijf. First time mom and all. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:38:41 #282
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152744746
Poll: Hoeveel pups krijgt Nori?
Geen
1 pupsel
2 pupsels
3 pupsels
4 pupsels
5 pupsels
6 pupsels
7 pupsels
21 pupsels!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152744747
Ja Q, zulke teentjes. Maar dan een bruine pup, dus
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:39:27 #284
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152744765
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:38 schreef Miss_Isis het volgende:
Ja Q, zulke teentjes. Maar dan een bruine pup, dus
Vet fucking schattig :o

Hoe ontstaat dat?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152744787
Ik heb 21 gestemd 8-)
Maar ik hoop voor Nori dat t er wat minder zijn ;)

Leuk! O+
compact en kleverig.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:40:54 #286
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_152744815
Ik ga voor5
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152744834
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:38 schreef Qwea het volgende:
Poll: Hoeveel pups krijgt Nori?
Geen
1 pupsel
2 pupsels
3 pupsels
4 pupsels
5 pupsels
6 pupsels
7 pupsels
21 pupsels!
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Geen pups :') N00bje _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:42:43 #288
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152744865
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Geen pups :') N00bje _O-
:Y)

quote:
12s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb 21 gestemd 8-)
Maar ik hoop voor Nori dat t er wat minder zijn ;)

Leuk! O+
Afijn, 22 pups. Dan mag isis wel extra gezinnen gaan zoeken :P :+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:52:38 #289
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152745160
Ik denk 4 of 5, go Nori!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:53:41 #290
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152745191
Ik heb op 7 gestemd, STEL ME NIET TELEUR, NORI

Krijgt de winnaar een gratis puppy naar keuze? 8-)
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152745196


plaatje :)

Hij heeft ook een klein wit borstvlekje, zag ik. Dat wit wordt veroorzaakt door 'modifier genes', die zorgen dat hoewel een hond genetisch gezien solid (S) van kleur is (solid bruin of zwart in dit geval) er toch nog wat kleine witte plekjes kunnen ontstaan. Met veel modifier genes zorgt dat voor zoveel wit dat het zichtbaar is als witte teentjes of borstvlekjes, met weinig modifier genes zie je geen wit.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152745211
5 Pupsels gestemd.

En woei, welkom pupje #1! *O*

(ik moest gisteren nog aan jullie denken Miss_Isis; er kwam een labrador (kruising, dat wel) pup van max. 6 weken op de praktijk. Instand smeltmomentje O+
pi_152745237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:53 schreef Miss_Isis het volgende:
[ link | afbeelding ]

plaatje :)

Hij heeft ook een klein wit borstvlekje, zag ik. Dat wit wordt veroorzaakt door 'modifier genes', die zorgen dat hoewel een hond genetisch gezien solid (S) van kleur is (solid bruin of zwart in dit geval) er toch nog wat kleine witte plekjes kunnen ontstaan. Met veel modifier genes zorgt dat voor zoveel wit dat het zichtbaar is als witte teentjes of borstvlekjes, met weinig modifier genes zie je geen wit.
Kleine vent tussen grote mammapoten O+
Snapt Nori inmiddels waar ze mee bezig is? :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152745260
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:55 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kleine vent tussen grote mammapoten O+
Snapt Nori inmiddels waar ze mee bezig is? :P
Nee :') ze staat steeds op, gaat er vandoor en laat die kleine schreeuwen. Heb hem gewogen, weegt 386 gr. Best heel mooi gewicht :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_152745270
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:53 schreef Valerie. het volgende:
Ik heb op 7 gestemd, STEL ME NIET TELEUR, NORI

Krijgt de winnaar een gratis puppy naar keuze? 8-)
:o

*stem verandert naar 0 * :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:57:25 #296
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152745288
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

:o

*stem verandert naar 0 * :@
:D Als ik win geef ik hem aan Q :Y
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152745299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:56 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nee :') ze staat steeds op, gaat er vandoor en laat die kleine schreeuwen. Heb hem gewogen, weegt 386 gr. Best heel mooi gewicht :)
Komt vanzelf, zodra ze uit de bevallingsstress is. :Y
Je hebt gewoon vier kittens voor de prijs van één beestje qua gewicht _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:59:17 #298
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_152745336
Ik zou ook geen baby aan me te hebben willen zeuren terwijl de overige zes er nog uit moeten :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_152745435
O, ik kom precies op het juiste moment. Had update gisteravond gemist en de eerste is er al! Spannend!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 13:04:28 #300
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152745479
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:57 schreef Valerie. het volgende:

[..]

:D Als ik win geef ik hem aan Q :Y
Maar, ik moet er 1 uit de jachtlijn! :o
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152745499
Daar is de eerste. Wat lief O+
E.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')