quote:
quote:
Gaat goed met Nori

Ik zelf had gisteren even een kleine zenuwinzinking (aaargh, kan ik dit wel, gaat het wel goed, hellup...) maar ook dat gaat gelukkig al weer wat beter

Nori hangt ondertussen de hele dag op de bank of in haar mand, schijnt te denken dat ze nu al voor 10 mag/moet eten en komt graag even knuffelen of op schoot liggen, om dan vervolgens weer verder te slapen. Het enige waar ze nog echt enthousiast over is, is eten. Wandelen is wel eventjes leuk, maar als we eenmaal op straat lopen is ze er al vrij snel op uit gekeken. Achter een bal aan gaan is ook maximaal 2x boeiend, daarna sjokt ze met de bal in haar bek terug, laat hem een meter voor mij vallen en gaat verder snuffelen, een rondje lopen of gras happen. En als we dan weer terug in huis zijn, gaat ze weer slapen. De voornaamste afwisseling in haar dag bestaat uit slaapplek en slaappositie ('opgekruld katje' en 'aangespoelde walvis' zien we het vaakst).
We hebben inmiddels al veel (het voelt als héél veel...) bezoek gehad van mensen die een pup willen, en waar Noortje normaal liefst de hele tijd om het bezoek heen drentelt met een knuffelbeest in haar bek en om aandacht bedelt, zegt ze nu even gedag en gaat ze dan weer verder slapen. Ik laat de mensen als ze weer weg gaan maar even een koekje geven, anders zien ze Nori überhaupt bijna niet rechtop of in beweging

Komende zondag komen zoals het er nu naar uit ziet nog 3 gezinnen en dan hebben we nog één gezin dat nog een nieuwe afspraak wilde maken (ze zouden afgelopen dinsdag komen maar dat ging niet door), en dan zijn we door de wachtlijst heen.
Maar man, dat wordt echt een hels karwij om daar dan mensen uit te gaan kiezen. Ik kan me echt heel goed voorstellen dat andere fokkers dit zo meestal niet doen, maar hooguit een stuk of 8 mensen uitnodigen. De 'beste' kiezen uit 15 gezinnen/stellen die allemaal héél graag willen en eigenlijk ook allemaal heel geschikt zijn vind ik nu al moeilijk, en het keuzemoment is nog niet eens aangebroken. Ik betrapte mezelf er afgelopen maandag en dinsdag op dat ik hoopte dat de mensen die op bezoek zouden komen stom/naar/vervelend/ongeschikt zouden zijn (of beter nog: af zouden bellen) zodat het kiezen makkelijker zou worden. Maar helaas, de ene die wel afbelde had nog geen ander adresje en wilde graag op een andere datum komen. En degenen die wel kwamen waren stuk voor stuk leuke en geschikte mensen

We willen nu als alle mensen geweest zijn een bestandje maken en alle mensen 'scoren' voor de dingen die we belangrijk vinden (daar hebben we -steeds adhv dezelfde vragen- aantekeningen van gemaakt bij elk gesprek). En dan alles optellen en kijken of daar iets uitrolt waar we wat mee kunnen.
En omdat het nog maar 2 weken duurt nu zo'n beetje, gaan we ook de laatste dingen voor de puppy-uitzet bij elkaar verzamelen. Morgen moeten we nog even shoppen voor o.a. 2 grote rollen zeil voor onder de werpkist en ren, een weegschaal, en iets van lakens oid wat vocht opneemt voor onder het vetbed in de werpkist. En dan komende week de werpkist ook maar eens opzetten en Nori aan gaan wennen dat ze daar in moet gaan slapen t.z.t., en kijken of de overkapping die ik er eigenlijk op wil hebben nog een beetje te realiseren gaat zijn.
Oh, en mijn man moet even met de camera bezig en zien of we een soort van puppycam kunnen gaan maken. Lijkt ons leuk voor de mensen die een pup krijgen maar de eerste 3 weken nog niet mogen komen kijken (en misschien ook wel voor mensen hier die af en toe eens willen kijken).
En ondertussen gaat de verbouwing aan onze schuur komende maandag of dinsdag officieel van start met een asbest sanering, en een week later gaat de hele boel gesloopt worden (en daarna weer opgebouwd). Genoeg te doen dus
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken
F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!