Nee, ik wil het bewijs zien dat de ziel niet bestaat.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Moet ik nou gaan uitleggen dat het bewustzijn door de hersenen gevormd wordt?
Hoe kan dat als men(inc wetenschap) nog niet eens echt kan duiden wat bewustzijn is?quote:
Je zei "ja" op een vraag.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor het feit dat de hersenen het bewustzijn vormen? Waarom?
Hoe doen de hersenen dat dan? En vooral, wat is dan het bewustzijn?quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Moet ik nou gaan uitleggen dat het bewustzijn door de hersenen gevormd wordt?
Nogmaals: prima dat jij dat wel gelooft, dat zei ik al. Ik denk alleen dat je feiten en geloof wel gescheiden moet houden en dat doe je nu niet.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe kan dat als men(inc wetenschap) nog niet eens echt kan duiden wat bewustzijn is?
Hoe kan dat als men nog lang niet alles weet over die wisselwerking tussen lichaam en geest?
Hoe kan dat als er nog zoveel vragen zijn en zoveel onontdekte grond?
Want wat jij hier zegt gaat veel verder dan wat de wetenschap zegt. Jouw stelligheid hier brengt je op het terrein van geloof.
Is goed. Definieer dan wel even wat je onder 'ziel' verstaat.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:10 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Je zei "ja" op een vraag.
Ik wil dat graag zien, het bewijs. De vraag was of het bewezen was dat de ziel niet bestaat.
Je zei ja.
Nou, ik wil het zien.
Is dat zo moeilijk?
Kijk maar even op Wikipedia.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe doen de hersenen dat dan? En vooral, wat is dan het bewustzijn?
Weet je wat ik denk?quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is goed. Definieer dan wel even wat je onder 'ziel' verstaat.
Oke. Ik denk dat jij voornamelijk op fora rondhangt om wat om je heen te schelden. Doeg.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:13 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Weet je wat ik denk?
Ik denk gewoon dat je uit je nek zit te lullen.
Ik vraag je naar feiten. Ben zelfs van mening dat jij hier geloof en feit niet gescheiden houdt.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nogmaals: prima dat jij dat wel gelooft, dat zei ik al. Ik denk alleen dat je feiten en geloof wel gescheiden moet houden en dat doe je nu niet.
Ik scheld helemaal niet. Je zei dat er een bewijs was dat de ziel niet bestond. Als dat werkelijk zo is dan is de hele religiediscussie uit de wereld. Dus voor de draad er mee. Ik loop hier niet rond om mensen uit te dagen, maar ik zie wel regelmatig dezelfde snoeshaan met dezelfde praatjes over dit soort dingen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oke. Ik denk dat jij voornamelijk op fora rondhangt om wat om je heen te schelden. Doeg.
Heb ik gedaan, men weet het niet eigenlijk.quote:
Wat bewustzijn is? Zeker wel.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, men weet het niet eigenlijk.
Euhm, nee.quote:
quote:Bewustzijn wordt omschreven als subjectieve reflectie op indrukken uit de buitenwereld (weten van wat je ziet, hoort of voelt en daarover kunnen vertellen) of op eigen psychische processen (weten van wat er in je omgaat en daarover kunnen vertellen). Anders gezegd: bewustzijn is een toestand van de geest die gekenmerkt is door een besef of beleving van het eigen ik en de omgeving.
Lekker flauw hoe je doet, maar goed, ik probeer het gewoon op een andere manier.quote:
Jij zegt welles, ik zeg nietes. Wat is het verschil?quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Lekker flauw hoe je doet, maar goed,
Daar ging het met jou helemaal niet over.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij zegt welles, ik zeg nietes. Wat is het verschil?
Jij legt de claim neer dat er redenen zijn om in zaken als een ziel en reïncarnatie te geloven en ik zeg van niet. Lijkt me dat jij dan met een onderbouwing zou moeten komen en dat doe je niet. En ik zeg dus ook dat dat prima is, maar schaar het dan gewoon onder geloof en ga niet doen of het iets met de werkelijkheid te maken heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |