abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:06:35 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151795761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:35 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ouwe riedeltje dus. Verpulverd beton, gesmolten staal, de verfschilfertjes die voor thermiet worden aangezien, vrije val en gecontroleerde sloop met explosieven. Wel grappig dat Gage dus kennelijk denkt dat de torens gesloopt zijn met zowel thermiet als explosieven. En dan heeft de Kwade Genius ook nog eens een stel vliegtuigen in dat gebouw geramd. :')
Het doet afvragen of hij nou alleen misguided is of gewoon een oplichter. Er zitten punten tussen die een kleuter die fatsoenlijk kan tellen al kan ontkrachten...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:27:33 #227
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_151796012
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het doet afvragen of hij nou alleen misguided is of gewoon een oplichter. Er zitten punten tussen die een kleuter die fatsoenlijk kan tellen al kan ontkrachten...
Dit is zijn baan hé. Hij leeft van donaties, sprekershonoraria en de verkoop van shirts en dvd's:
quote:
Gage wound up the evening by quoting Martin Luther King: “A time comes when silence is betrayal”, he said, then reminded an exhausted but noisy audience to buy the ‘AE911Truth’ DVDs and T-shirts.
Hij heeft inmiddels teveel geïnvesteerd om ooit nog op zijn schreden terug te keren denk ik, oplichter of niet. Ik neig er zelf overigens naar dat hij deels wel gelooft wat hij zegt, en deels dingen zegt omdat het crowdpleasers zijn.
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:29:05 #228
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151796035
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hier nog een oude post van mij uit 2010 over de branden en de onvolledigheid van het NIST rapport daarover:

Branden

NIST stelt: "The fires in WTC 7 were ignited as a result of the impact of debris from the collapse of WTC 1" (*1), maar dit blijft een aanname omdat er nooit een basic onderzoek naar de brand is gedaan om de exacte oorsprong van de branden te achterhalen. Er zijn branden gesignaleerd in WTC 7 nadat de puin wolk was weggetrokken (*2), maar deze lokaliseren niet de initiële bron van de brand. NIST geeft toe dat de oorsprong van de brand onbekend is.

[..]

Welke andere mogelijkheden vallen er onder de "etcetera" categorie? Was brandstichting een mogelijkheid? En hoe zit het met het bewijs van de vondst van brandbom- of pyrotechnische materialen in het puin? Waarom negeert NIST deze mogelijkheden? Het is duidelijk dat dit type (forensisch) onderzoek als "dit valt buiten de scope van de WTC 7 studie" wordt afgedaan, maar zelfs NIST kan de meest waarschijnlijke oorzaak van de branden niet vaststellen zonder dat ze alle feiten in hun onderzoek meenemen.

NIST beschrijft de uitgevoerde brandsimulaties middels hun "Fire Dynamics Simulator" (FDS). Het doel van deze simulatie is om een model te maken van de groei, verspreiding en temperatuurverdeling. Het overzicht (*4) biedt geen echt bewijs (fotografisch, oogetuigen of anders) dat leidt tot een conclusie dat de door instorting van WTC 1 de branden zijn ontstaan op verdieping 7 t/m 9 en 11 t/m 13. Berekeningen die zijn uitgevoerd voor WTC 7 waren gelijk aan de berekeningen die zijn gebruikt bij de Twin Towers, maar NIST geeft toe: ''the details of these fires are not as precise as for the fires in the towers." (*5). De onzekerheid op juistheid van de berekeningen gebaseerd op weinig visueel of ander bewijs is hiermee bevestigd.

[..]

Betreffende de verspreiding van het vuur op de 12de verdieping, zegt NIST: "The floor plan suggests
that fire may have spread onto the east face from the south by moving along a corridor." (*7). Gangen in kantoorgebouwen hebben doorgaans vrijwel geen brandbare materialen. Deze aanname kan dus inconsistent zijn in de berekeningen. Toegevoegde foto's en statements vergroten de onzekerheid van NIST haar voorspelling van de brand dynamics. De noord-oost hoek van WTC 7 was bijvoorbeeld gefotografeerd met de camera richting het zuiden rond 16:00 uur op 11/09/2001. In NIST haar bewoordingen: "…there is no indication of fires burning on the east side of the 12th floor at
this time."(*8).

De noordzijde van verdieping 10 t/m 14 was ook gefotografeerd en dat rond 14:38 uur. In NIST haar woorden: "All of the visible windows on the 12th and 13th floors are open in Figure 5-149. There is no indication of fire at these locations on either floor."(*9). Alle ramen lijken inderdaad donker. NIST stelt tevens: "Closer inspection of Figure 5- 142 reveals what appears to be a relatively light plume of white smoke rising from near the top of the louvers that spanned the 5th and 6th floors on the east face."(*10). Echter, volgens NIST: " ''The floors below Floor 7…did not heat significantly due to the absence of fire activity."(*11). Dus wat was de bron van de witte rook die van onder verdieping 7 kwam?

De door het FDS voorspelde luchttemperaturen waren toegepast op het 16 verdiepingen tellende ANSYS structural model en het 47 verdiepingen tellende LS-DYNA model via de "Fire Structure Interface (FSI)". Casus A temperaturen zijn direct verkregen dmv de fire-dynamics berekeningen, Casus B temperaturen waren met 10% opgehoogd t.o.v. de Casus A temperaturen. De Casus C temperaturen waren met 10% verlaagd t.o.v. de Casus A temperaturen.

[..]

Technische wetenschap is een bruikbaar gereedschap en dit maakt mogelijk aan te nemen dat Casus C temperaturen even waarschijnlijk zijn als Casus A of Casus B temperaturen. Tevens is een 30 procent toename of afname in de warmte-overdracht naar de structurele leden een redelijke benadering die is gebaseerd op de waarschijnlijke aard van de NIST-analyses. Alle drie de gevallen moeten een gelijke
statistische kans hebben, gezien het feit dat Casus B en Casus C werden afgeleid van technische wetenschap als een redelijke representatie van de werkelijkheid.

Het 16-verdiepingen tellende ANSYS model werd onderworpen aan de casus A temperaturen, als ook de 10 procent hogere casus B temperaturen en de 10 procent lagere casus C temperaturen. Alle drie de gevallen leidden tot vergelijkbare structurele schade aan het ANSYS model met uitzondering van de benodigde tijd tot falen. Zoals verwacht, was deze korter voor de hogere casus B temperaturen dan de tijd tot falen die nodig was voor de lagere casus C temperaturen. Met betrekking tot dit punt verklaart NIST:

[..]

The ANSYS results [Case B at four-hour duration] were input to the LSDYNA analysis when it appeared that an initial failure event might be imminent.(*15)

Het eerste statement hierboven impliceert de reden dat ze voor de casus B temperaturen hebben gekozen (en dus de casus A en C temps hebben gedumpt). Dit zou om efficiëntere berekeningen gedaan zijn, maar het laatste statement suggereert dat een initieel falen mogelijk niet had plaats kunnen vinden in het LSDYNA model zonder het opdrijven van de door brand ontstane schade van de ANSYS analyse.
De door brand ontstane schade geschat aan de hand van de case B temperaturen op basis van een duur van 4 uur, waren genoeg om een onstabiel structureel model te veroorzaken, maar de door brand veroorzaakte schade geschat aan de hand van de Case B temperaturen op basis van 3.5 uur, was niet genoeg om algehele instabiliteit te veroorzaken in het LS-DYNA model (*16). Het is waarschijnlijk dat de koelere case A of C temperaturen op basis van een duur van 4 uur, niet zou hebben geleid tot de voorspelling van algehele instabiliteit.

[..]

De LS-DYNA analyses van de geschatte oorzaak van brandschade die resulteert uit de casus B temperaturen op basis van 3.5 uur, heeft niet geleid tot een voorspellin van algehele instorting (*18). Een overschatting van een half uur voor de duur van de brand (zo'n 12 %) heeft geleid tot een conclusie die "global collapse" onderschrijft tegenover een conclusie die niet heeft geleid tot het onderschrijven van algehele instorting. Daarnaast zou een overschatting van de fractie branden in de buurt van de ramen moeten leiden tot een overschatting van temperaturen ten gevolge van het toegenomen zuurstofgehalte bij de ramen.

[..]

[..]

Geen van de kolom elementen in het gehele ANSYS model was genoeg verhit om enig significant verlies van sterkte en stijfheid te vertonen. Niettemin claimt NIST: "The fires thermally weakened Floors 8 to 14."(*21)

De vraag blijft overeind: Heeft NIST simpelweg "de hitte opgevoerd" in de FDS, ANSYS en LS-DYNA analyses om de algehele instabiliteit te kunnen creëren die benodigd was om een onderlinge samenhang met de gebeurtenissen op 9/11 te kunnen demonstreren?

1 NCSTAR 1A, p. xxxvi.
2 NCSTAR 1-9, p. 301.
3 NCSTAR 1-9, p. 47.
4 NCSTAR 1-9, p. 361.
5 NCSTAR 1-9, p. 362.
6 NCSTAR 1-9, p. 377.
7 NCSTAR 1-9, p. 200.
8 NCSTAR 1-9, Fig. 5-141, p. 227.
9 NCSTAR 1-9, p. 235.
10 NCSTAR 1-9, p. 228.
11NCSTAR 1-9, p. 394.
12 NCSTAR 1-9, p. 4.
13 NCSTAR 1-9, p. 391.
14 NCSTAR 1-9, p. 6.
15 NCSTAR 1A, p. 36.
16 NCSTAR 1-9A, p. xlvi.
17 NCSTAR 1A, p. 52.
18 NCSTAR 1A, p. 42.
19 NCSTAR 1-9, p. 394.
20 NCSTAR 1A, p. 53.
21 NCSTAR 1A, p. 54.

Hiermee impliceer ik niet dat het niet kan wat er gebeurt is. Ik zeg hiermee dat het rapport niet toereikend is om de boel te verklaren.
even vlug doorgelezen maar deze informatie bevat alleen de informatie over de brand zelf, niet over de schade die al veroorzaakt werd door het instorten van toren 1 en 2
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:36:52 #229
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_151796139
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

even vlug doorgelezen maar deze informatie bevat alleen de informatie over de brand zelf, niet over de schade die al veroorzaakt werd door het instorten van toren 1 en 2
Als J0kkebr0k ff een linkje geeft naar het topic waar hij dit ooit geplaatst heeft, kan ik ff zoeken of ik of iemand anders er toentertijd op gereageerd heeft. Het is sowieso niet al te sterk. Het lijkt ook wel vertaald te zijn, dit stukje bijvoorbeeld slaat als een lul op een drumstel:
quote:
Technische wetenschap is een bruikbaar gereedschap en dit maakt mogelijk aan te nemen dat Casus C temperaturen even waarschijnlijk zijn als Casus A of Casus B temperaturen. Tevens is een 30 procent toename of afname in de warmte-overdracht naar de structurele leden een redelijke benadering die is gebaseerd op de waarschijnlijke aard van de NIST-analyses. Alle drie de gevallen moeten een gelijke
statistische kans hebben, gezien het feit dat Casus B en Casus C werden afgeleid van technische wetenschap als een redelijke representatie van de werkelijkheid.
pi_151796258
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:36 schreef Terecht het volgende:

[..]

Als J0kkebr0k ff een linkje geeft naar het topic waar hij dit ooit geplaatst heeft, kan ik ff zoeken of ik of iemand anders er toentertijd op gereageerd heeft. Het is sowieso niet al te sterk. Het lijkt ook wel vertaald te zijn, dit stukje bijvoorbeeld slaat als een lul op een drumstel:

[..]

Geloof uit de TS van onderstaand topic, Terecht...

BNW / 9/11 is controlled demolition inmiddels 100% bewezen? #17
pi_151796305
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

De conclusie van het NIST rapport stelt ook dat de constructie faalde door de branden.

Maar meer over die impactschade aan wtc7 in de link die ik Terecht net gaf.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2015 10:54:41 ]
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:04:53 #232
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151796557
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De conclusie van het NIST rapport stelt ook dat de constructie faalde door de branden.

Maar meer over die impactschade aan wtc7 in de link die ik Terecht net gaf.
Dat is niet de enige factor waar rekening gehouden moest worden, er zijn zoveel factoren waar rekening mee gehouden moet worden in deze specifieke situatie..

het frapante vind ik dat er telekens een poging gedaan word aan te halen dat nog nooit eerder een flat volledig door een brand is verwoest..
Dit klopt maar half aangezien er geen enkele vergelijkbare situatie is geweest waarbij het gebouw eerst beschadigd werd door 2 andere instortende gebouwen.

WTC 3 waar je niemand over hoort werd ook vernietigd door het instorten van wtc 1 en 2 maar daar hoor je niemand over..

ZIe plaatje in de hieronder waarbij je goed kan zien dat juist wtc7 het grootste gedeelte van het instorten van wtc 1 opving!

De brand was de doorslag!
Maar de voorgaande situiatie is in mijn ogen veel belangrijker dan de brand zelf!
pi_151796603
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat is niet de enige factor waar rekening gehouden moest worden, er zijn zoveel factoren waar rekening mee gehouden moet worden in deze specifieke situatie..

het frapante vind ik dat er telekens een poging gedaan word aan te halen dat nog nooit eerder een flat volledig door een brand is verwoest..
Dit klopt maar half aangezien er geen enkele vergelijkbare situatie is geweest waarbij het gebouw eerst beschadigd werd door 2 andere instortende gebouwen.

WTC 3 waar je niemand over hoort werd ook vernietigd door het instorten van wtc 1 en 2 maar daar hoor je niemand over..

ZIe plaatje in de hieronder waarbij je goed kan zien dat juist wtc7 het grootste gedeelte van het instorten van wtc 1 opving!
[ afbeelding ]

De brand was de doorslag!
Maar de voorgaande situiatie is in mijn ogen veel belangrijker dan de brand zelf!
Ah, je hebt het dus duidelijk niet gelezen
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:10:43 #234
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151796640

Had in mijn ogen moeten zijn!
Never forget that 2 other buildings hit this building and people do not consider that!
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:52:19 #235
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151797280
Wel grappig hoe velen krampachtig vasthouden aan het officiële verhaal.
En denken alles simpel te kunnen verklaren terwijl er toch overduidelijk aanwijzingen zijn die in strijd zijn met de natuurkundige krachten. Er is namelijk nooit een officieel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het instorten van de gebouwen, en de verklaringen die naar buiten zijn gebracht rammelen aan alle kanten. Dus voor degenen die beweren dat het allemaal verklaart kan worden door de 2 vliegtuigen die in de gebouwen zijn gevlogen, zou ik willen vragen. Bron?
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zaterdag 18 april 2015 @ 12:02:24 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_151797421
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:52 schreef Izzy73 het volgende:
Wel grappig hoe velen krampachtig vasthouden aan het officiële verhaal.
En denken alles simpel te kunnen verklaren terwijl er toch overduidelijk aanwijzingen zijn die in strijd zijn met de natuurkundige krachten. Er is namelijk nooit een officieel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het instorten van de gebouwen, en de verklaringen die naar buiten zijn gebracht rammelen aan alle kanten. Dus voor degenen die beweren dat het allemaal verklaart kan worden door de 2 vliegtuigen die in de gebouwen zijn gevlogen, zou ik willen vragen. Bron?
Kijk maar in het centrale topic. Daar kwamen pas nog wat wetenschappelijke onderzoeken langs over de vliegtuig inslagen en de schade daarvan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:06:47 #237
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_151798828
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Geloof uit de TS van onderstaand topic, Terecht...

BNW / 9/11 is controlled demolition inmiddels 100% bewezen? #17
Discussie brengt me weinig verder. Ik heb 2 topics verder en teruggebladerd en volgens mij is deze post van jou in deel 15 de basis van de OP die in deel 17 staat. Is dit soms je oorspronkelijke bron?:
http://www2.ae911truth.org/downloads/NIST_Analyses_Brookman.pdf
pi_151799960
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:06 schreef Terecht het volgende:

[..]

Discussie brengt me weinig verder. Ik heb 2 topics verder en teruggebladerd en volgens mij is deze post van jou in deel 15 de basis van de OP die in deel 17 staat. Is dit soms je oorspronkelijke bron?:
http://www2.ae911truth.org/downloads/NIST_Analyses_Brookman.pdf
Kan goed. Het is bijna 5 jaar geleden dat ik me met WTC 7 bezig hield.

Destijds vond ik het valide kritiek op het NIST rapport.
  zaterdag 18 april 2015 @ 15:19:33 #239
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_151801212
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kan goed. Het is bijna 5 jaar geleden dat ik me met WTC 7 bezig hield.

Destijds vond ik het valide kritiek op het NIST rapport.
En nu? Nog steeds is het hele zaakje nep volgens jou?
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:03:06 #240
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151801919
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:10 schreef theguyver het volgende:
[ afbeelding ]

Had in mijn ogen moeten zijn!
Never forget that 2 other buildings hit this building and people do not consider that!

Toch wel vreemd dat de gebouwen dichterbij niet volledig waren ingeklapt dan.

WTC 3 is ook grotendeels ingestort maar niet op die bizarre manier, die was nog wel te verklaren omdat er twee torens op waren geklapt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_151802753
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 15:19 schreef Terecht het volgende:

[..]

En nu? Nog steeds is het hele zaakje nep volgens jou?
Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Is het erg?
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:08:47 #242
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_151803225
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Is het erg?
Ik vind het niet erg, was benieuwd hoe je er nu in staat.
pi_151803354
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:08 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg, was benieuwd hoe je er nu in staat.
Hou me er niet zo meer mee bezig. Zinloos namelijk.
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:48:20 #244
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_151804011
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hou me er niet zo meer mee bezig. Zinloos namelijk.
Heeft het ooit zinvol geleken? Globaal gezien was in 2006 de 9/11 truth movement op haar hoogtepunt en tot die tijd zou je wellicht nog kunnen zeggen dat het debat over 9/11 truth zinvol was, daarna niet meer. Toen werd het gewoon persoonlijke verdieping of vermaak.
pi_151804042
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:48 schreef Terecht het volgende:

[..]

Heeft het ooit zinvol geleken? Globaal gezien was in 2006 de 9/11 truth movement op haar hoogtepunt en tot die tijd zou je wellicht nog kunnen zeggen dat het debat over 9/11 truth zinvol was, daarna niet meer. Toen werd het gewoon persoonlijke verdieping of vermaak.
Ben het hier met je eens.
  zaterdag 18 april 2015 @ 18:59:57 #246
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_151805617
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:03 schreef jogy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Toch wel vreemd dat de gebouwen dichterbij niet volledig waren ingeklapt dan.

WTC 3 is ook grotendeels ingestort maar niet op die bizarre manier, die was nog wel te verklaren omdat er twee torens op waren geklapt.
De gebouwen er omheen zijn kleiner ...
kijk naar bijvoorbeeld de kleine wtc torens veel puin op dak maar zijn niet ingestort, WTC7 staat recht tegenover, en veel van het puin kwam tegen wtc7 aan ook de andere gebouwen hadden enorm veel schade zie OP van 9/11 topic
pi_151805705
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:40 schreef Nemephis het volgende:
't Is wel vreemd dat ze de resten van die gebouwen zo snel mogelijk vernietigd hebben i.p.v. te onderzoeken.
En dat WTC7 is ook nog steeds een raadsel.

[ afbeelding ]
Eerste en enige stalen wolkenkrabber in de geschiedenis die door brandjes mooi gecontroleerd in elkaar donderde.
pi_151806024
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:03 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Eerste en enige stalen wolkenkrabber in de geschiedenis die door brandjes mooi gecontroleerd in elkaar donderde.
Dat wel natuurlijk. Blijft echt een wonder.
  zaterdag 18 april 2015 @ 19:56:15 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151807059
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:03 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ahum, nogal wat puin van de eerder ingestore wtc toren had hem flink beschadigd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151807297
Richard Cage doet hetzelfde als een politici of een Jehova getuige, communiceren met een groep om die groep tot denken te zetten.
Het gevolg is dat je begint te organiseren als groep, want deze studenten gaan het straks meer hebben over de staalharde feiten afkomstig van Richard Cage (want de feiten kloppen)
Hoe een ingenieur een overtuiger blijkt te zijn (dus een revolutionair), want als hij eerlijk zou zijn zou hij ook uitleggen wat het gevolg kan gaan worden op het moment dat je ervan overtuigt bent geworden dat Al Qaeda 9/11 niet kan hebben uitgevoerd. Want dat zal bij vele studenten gaan gebeuren.

De hele waarheid en staalharde feiten maar het ontbreken van het gevolg van die waarheid en die staalharde feiten gaan doen en het is politiek of propaganda. En politiek en propaganda zetten mensen aan tot denken (en ook doen, radicalisering door schokkende feiten kan tot nog grotere problemen leiden)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')