Haha ik wil ook verder. Ga zelf niet iedere week kijken. Ik denk dat 9 van de 10 foto's die hier staan ook niet door mezelf zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:54 schreef laziness het volgende:
Oh man ik kan ook niet wachten tot volgende week.
Elke week kijken, vorderingen en dan ligt het stil. Ik wil verder!
Ik vind het nu wel tijd voor een nieuwe fotoquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ik wil ook verder. Ga zelf niet iedere week kijken. Ik denk dat 9 van de 10 foto's die hier staan ook niet door mezelf zijn gemaakt.
Maargoed heb wel een schoonvader die iedere dag even langs fietst. En die stuurt dan weer een foto
Ze zijn gisteren weer begonnen na 3 weken bouwvak. Dus er is nog niks veranderd haha.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:36 schreef younesel het volgende:
[..]
Ik vind het nu wel tijd voor een nieuwe fotoDan kan ik vergelijken hoe ver jouw woning is tov die van mij:
[ afbeelding ]
Dat klopt ja. Was ik ff vergetenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ze zijn gisteren weer begonnen na 3 weken bouwvak. Dus er is nog niks veranderd haha.
Ben zelf ook wel benieuwd wanneer bijvoorbeeld het dak erop gaat.
Staar je niet stuk op andere projecten. Ieder project is anders dat blijkt hier op fok altijd wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:46 schreef younesel het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Was ik ff vergeten
Ben ook benieuwd naar de voortgang.
En daarom ook leuk om dat allemaal te zien.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
... Ieder project is anders dat blijkt hier op fok altijd wel.
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:54 schreef younesel het volgende:
[..]
En daarom ook leuk om dat allemaal te zien.
Van vloer tot nok is 3 zoveel uit mijn hoofdquote:Op maandag 7 september 2015 13:55 schreef laziness het volgende:
Ik zie al in de OP dat het maar zo lijkt...
Komt denk ik door de raampartij dat het even zo leek.quote:Op maandag 7 september 2015 14:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Van vloer tot nok is 3 zoveel uit mijn hoofdIs volgens mij gewoon normaal.
Ja dak begint natuurlijk ook al een stukje op de eerste verdiepingquote:Op maandag 7 september 2015 14:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Komt denk ik door de raampartij dat het even zo leek.
Hoewel het schuine dak al deels op de eerste verdieping lijkt te beginnen of zie ik dat ook verkeerd?
Ah toch. Ik was dat even vergeten maar de plattegrond geeft het aan inderdaad.quote:Op maandag 7 september 2015 14:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja dak begint natuurlijk ook al een stukje op de eerste verdieping
Ja ben zelf ook benieuwd hoe ver dat doorloopt. Hoop niet meer dan 40cm anders moet ik wat anders gaan bedenken qua kastquote:Op maandag 7 september 2015 17:05 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah toch. Ik was dat even vergeten maar de plattegrond geeft het aan inderdaad.
Ik heb geen idee hoe groot de ramen worden eigenlijk. Zal ongeveer een meter zijn denk ik.quote:Op maandag 7 september 2015 17:54 schreef Snoepje5 het volgende:
Je ramen zijn denk ik 90 hoof of niet? Als je de foto in de op vergelijkt met de huizen die er naast staan (zonder schuin dak op 1e verdieping), dan schat ik dat het verschil ongeveer een half raam is of iets minder.
Ik zei ook altijd dat ik het niet wist maar kwam er achter dat al dat soort zaken helemaal uitgewerkt staan in de mega dikke kopersmapquote:Op maandag 7 september 2015 18:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe groot de ramen worden eigenlijk. Zal ongeveer een meter zijn denk ik.
Dat staatvast wel in een map inderdaad. Kun je een beetje schatten vanaf welke hoogte hetschuin begint te lopen.quote:Op maandag 7 september 2015 18:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe groot de ramen worden eigenlijk. Zal ongeveer een meter zijn denk ik.
Daar staat de hoogte van de ramen dus niet in.quote:Op maandag 7 september 2015 18:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik zei ook altijd dat ik het niet wist maar kwam er achter dat al dat soort zaken helemaal uitgewerkt staan in de mega dikke kopersmap![]()
Nee moeten we maar eens gaan doenquote:Op woensdag 9 september 2015 18:58 schreef Snoepje5 het volgende:
Leuk! Al je inrichting besteld? Of is dit je 2e huis en neem je veel mee?
Ja de eet tafel, koffietafel, tv meubel, kast en stoelen voor bij de eet tafel hebben we al uitgezocht. Zal vanavond of morgen als ik achter de laptop zit eens wat plaatjes posten.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:12 schreef Duufje het volgende:
Gaaf die foto's van het dak.
Heb je al ideeen qua inrichting wat je wilt? Ben benieuwd.
Wij hebben nog geen eerste kijk dan gehad die komt pas als ze alle stopcontacten enzo uitgetekend hebben enzo.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:51 schreef younesel het volgende:
Heb net jouw eerste foto's bekeken en vergeleken met hoe het er nu bijstaat. Mooi om die ontwikkeling te zien. Hebben jullie de eerste kijkdag al gehad? Die van ons is uitgesteld. Hoop niet dat dat een vertraging betekent.
Anyway. De bouw van jouw woning loopt ongeveer gelijk op met die van mij:
[ afbeelding ]
(als je btw niet wilt dat ik een foto van mijn woning plaats dan haal ik 'm gewoon weer weg hoor)
Bedoel je dat de binnenmuren behang of verf klaar moet zijn? Want ze beginnen bij bouwen met de binnenmuren en die heb je op beide etages al.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij hebben nog geen eerste kijk dan gehad die komt pas als ze alle stopcontacten enzo uitgetekend hebben enzo.
Gezien de binnenmuren op de eerste etage staan. Misschien beneden ook al wel dat weet ik nog niet. Kan dat vast niet lang duren
Bij ons bouwen ze alleen met buitenmuren. Binnenmuren als in de muren tussen de kamers zijn geen dragende muren en worden er nu pas in gezet.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:54 schreef younesel het volgende:
[..]
Bedoel je dat de binnenmuren behang of verf klaar moet zijn? Want ze beginnen bij bouwen met de binnenmuren en die heb je op beide etages al.
Ah... Binnen muren en binnen spouwmuren. Ik snap je...quote:Op donderdag 10 september 2015 14:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bij ons bouwen ze alleen met buitenmuren. Binnenmuren als in de muren tussen de kamers zijn geen dragende muren en worden er nu pas in gezet.
Bij ons tekenen ze het geloof ik alleen af. Zodat we het zo kunnen zien.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:22 schreef laziness het volgende:
Meestal is zo'n kijkmoment ook meteen inmeetmoment en dan is het handig als de binnenmuren staan in ieder geval.
Bij ons zit de elektra ed dan ook al op zn plek zodat je dat idd kan zien.
Wij laten de rest casco opleveren dus bij ons zijn ze sowieso vlot klaar binnen. Ik mot wachten op die buren van mij
ha dat is toevallig.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:50 schreef Ravenge het volgende:
Bij ons is 2 oktober de eerste kijkdag!
Haha ik ben wel klaar met onze bij elkaar geraapte studentikoze inrichting. Dus ik vind het heerlijkquote:Op zondag 13 september 2015 19:47 schreef Duufje het volgende:
![]()
Thinkk der volwassen huis(inrichting)! Is het ook een eng idee of voelt het goed?
Ik vind je meubels echt leuk! Fijn dat de bank zoektocht toch geslaagd is.
Ja nu begint het "het mag weleens af zijn" gevoel wel te komen haha en het duurt nog wel ffquote:Op zondag 13 september 2015 20:09 schreef Rewimo het volgende:
Mooie meubelsHet wordt steeds echter, hè?
Waren vrijdag avond naar de meubel boulevard geweest om ook voor een bank te kijken. Wat een ergenis whaha.quote:Op zondag 13 september 2015 20:23 schreef laziness het volgende:
Maar het is wel ontzettend leuk alles nieuw uitzoeken
Dankjewel ben blij dat de meeste mensen het mooi vinden en niet zo iets hebben van " oh my wat heb je nu toch uitgezocht " hahaquote:
Het maakt toch geen fluit uit wat andere mensen er van vinden? Het gaat erom dat jij ze mooi vindt lijkt me.quote:Op maandag 14 september 2015 08:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dankjewel ben blij dat de meeste mensen het mooi vinden en niet zo iets hebben van " oh my wat heb je nu toch uitgezocht " haha
Nee dat is waar maar ben weleens bang een wansmaak te hebben ofzoquote:Op maandag 14 september 2015 09:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het maakt toch geen fluit uit wat andere mensen er van vinden? Het gaat erom dat jij ze mooi vindt lijkt me.
Nergens voor nodigquote:Op maandag 14 september 2015 09:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee dat is waar maar ben weleens bang een wansmaak te hebben ofzo![]()
Ik vind het vooral lastig om te besluiten welk formaat meubels je neerzet.quote:Op maandag 14 september 2015 09:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Nergens voor nodig![]()
Toffe keuzesBen benieuwd hoe het staat. Ik vind het toch altijd lastig van zo'n plaatje.
Zo moet je het wel doen bij nieuwbouw. Je hoeft ook niet meteen vanaf dag 1 er alles in te pleuren, je kan ook met het nodige beginnen en de rest daarna erbij zettenquote:Op maandag 14 september 2015 09:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lastig om te besluiten welk formaat meubels je neerzet.
Dus heb jouw tekening weer gebruikt en heb daarin alles neergezet. En nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk zo goed past als lijkt
Ik heb straks gewoon graag een volledig ingericht huis. Ik ben niet zo van het kamperen in eigen huisquote:Op maandag 14 september 2015 10:32 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Zo moet je het wel doen bij nieuwbouw. Je hoeft ook niet meteen vanaf dag 1 er alles in te pleuren, je kan ook met het nodige beginnen en de rest daarna erbij zettenJe woont er als het goed is nog wel een flink aantal jaar!
Dat snap ik, maar er is een verschil vanaf dag 1 een volledig ingericht huis moeten hebben, niet wetende of alles past, of gewoon met voldoende beginnen en na 1 maand volledig. Je moet in het begin toch wennen aan waar alles staat en gooit waarschijnlijk alles toch nog 3 keer omquote:Op maandag 14 september 2015 10:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb straks gewoon graag een volledig ingericht huis. Ik ben niet zo van het kamperen in eigen huis
Dankjewel!quote:Op maandag 14 september 2015 10:23 schreef ferrari_rood het volgende:
mooie meubels hebben jullie uitgezocht.
Het is aangeschaft en met deze meubelen kunnen verschillende opstellingen. Ik zie het probleem niet zo.quote:Op maandag 14 september 2015 10:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar er is een verschil vanaf dag 1 een volledig ingericht huis moeten hebben, niet wetende of alles past, of gewoon met voldoende beginnen en na 1 maand volledig. Je moet in het begin toch wennen aan waar alles staat en gooit waarschijnlijk alles toch nog 3 keer om
Oh vast wel. Komt wel goedquote:Op maandag 14 september 2015 09:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lastig om te besluiten welk formaat meubels je neerzet.
Dus heb jouw tekening weer gebruikt en heb daarin alles neergezet. En nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk zo goed past als lijkt
Ja lijkt me leukquote:Op maandag 14 september 2015 11:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja! Kom je een keer kijken als het af is?
Tofquote:
Waar blijft jouw topic?quote:Op maandag 14 september 2015 12:04 schreef younesel het volgende:
oh my wat heb je nu toch uitgezocht?!
quote:Op maandag 14 september 2015 12:04 schreef younesel het volgende:
oh my wat heb je nu toch uitgezocht?!
Nee niet massief. Budget reikte niet zo ver haha hebben een mooie tussenweg gevonden.quote:Op maandag 14 september 2015 13:59 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het afschuwelijk![]()
![]()
Maar blijkbaar vinden de meeste mensen dat niet, dus tof hoor! En als jullie het mooi vinden en het bij jullie huisje past, is het prima toch.
Is het massief hout btw?
Ja en dat witte vind ik dan weer niks haha.quote:Op maandag 14 september 2015 14:06 schreef Snoepje5 het volgende:
Wel een lekker knusse / warme inrichting lijkt het me. De een kiest daarvoor en de ander voor een kille witte inrichting.
Hier wel veel wit, maar absoluut niet kil door een donkere leistenen vloer en lekker veel warme kleuren (donkerrode en grijze stoelhoezen bijvoorbeeld) en veel houten en zelfgemaakte elementen.quote:Op maandag 14 september 2015 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja en dat witte vind ik dan weer niks haha.
Het is maar goed dat we allemaal wat ander willen hé anders zou het ook zo saai worden.
Ik vind het zelf idd ook een warme uitstraling hebben door het hout
Ik heb geen idee. Als je dat plastic spul bedoeld wat ook op Billy's zit enzo dat zit er niet op.quote:Op maandag 14 september 2015 14:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hier wel veel wit, maar absoluut niet kil door een donkere leistenen vloer en lekker veel warme kleuren (donkerrode en grijze stoelhoezen bijvoorbeeld) en veel houten en zelfgemaakte elementen.
Maar is het lamineer dan?
Nee joh, zo bedoelde ik het ook nietquote:Op maandag 14 september 2015 14:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Als je dat plastic spul bedoeld wat ook op Billy's zit enzo dat zit er niet op.
Maar nogmaals iedereen moet zelf weten wat voor meubels ze plaatsen toch? Jij vind dit niks ik vind dat niks even goede vrienden
Ik vind hoe dat er bij sommige meubels uit ziet wel degelijk getsiequote:Op maandag 14 september 2015 16:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee joh, zo bedoelde ik het ook nietIk ben gewoon nieuwsgierig. Helemaal niet 'iew, bah, lamineer, getsie' hoor, gewoon benieuwd
Je ziet tegenwoordig dat de meubels die niet gefineerd zijn en ook niet massief eiken, vaak van mdf zijn. Wel "massief" maar van een houtsoort (als je het al zo mag noemen) die alleen geschilderd mooi is. Het heeft geen nerf dus die kan je ook niet zien.quote:Op maandag 14 september 2015 16:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vind hoe dat er bij sommige meubels uit ziet wel degelijk getsie
![]()
Is er nog iets tussen lamineer en massief?
Zo niet zal het wel lamineer is ook niet erg zolang er maar niet van die lelijke randjes aan zitten en dat is niet.
Nog niks over vernomen. Zal er donderdag eens naar vragenquote:Op zondag 27 september 2015 12:15 schreef laziness het volgende:
Tof! Wanneer verwachten ze het af te hebben?
Ja die staan er al in. Trap ook enzo. We moeten gaan controleren of de door ons extra of verplaatste, lichtpunten/lichtknoppen/loze leidingen /stopcontacten enz op de door ons bedoelde plek zitten. (Hebben ze afgetekend )quote:Op zondag 27 september 2015 12:45 schreef laziness het volgende:
Staan de binnenwanden ook donderdag zodat je in kan meten? Want dan zijn ze wel heel ver al.
Jullie hebben de badkamer casco?quote:Op zondag 27 september 2015 13:41 schreef Unfckingtitled het volgende:
Meet de hoogte van je stopcontacten na in de badkamer als deze boven het meubel komen. Dat zijn wij vergeten en nu zitten ze dus 10 cm te laag.het past echt nét met het meubel. Maar ik ben er niet blij mee. Bouwvakker zeggen dat als ze het vervangen je het altijd blijft zien helaas.
Raam breedte, hoogte etc voor je gordijnen, rolgordijnen. Besteed je dat volledig uit? Wij kopen zelf rolgordijnen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 27 september 2015 12:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja die staan er al in. Trap ook enzo. We moeten gaan controleren of de door ons extra of verplaatste, lichtpunten/lichtknoppen/loze leidingen /stopcontacten enz op de door ons bedoelde plek zitten. (Hebben ze afgetekend )
En inmeten hoeven we niet te doen denk ik.
Gordijnen komen ze doen als het opgeleverd is.
Nog tips wat we in zouden kunnen meten?
Badkamer laten we meteen plaatsen idd. Keuken wel later maar wel met het bedrijf wat samenwerkt met de aannemer. Die beviel ons nou eenmaal goed haha.quote:Op zondag 27 september 2015 13:56 schreef laziness het volgende:
[..]
Raam breedte, hoogte etc voor je gordijnen, rolgordijnen. Besteed je dat volledig uit? Wij kopen zelf rolgordijnen bijvoorbeeld.
De keukenzaak, de badkamerzaak en de vloerenzaak hebben bij ons ingemeten. Maar die eerste twee hebben jullie niet casco geloof ik dus dat hoeft dan niet.
Wij hebben ook wat wandjes nagemeten en deur breedtes om zeker te weten dat de kledingkast er achter past etc.
Controleren of een wandje dat opgeschoven was ook wel zo ver als afgesproken verschoven was. Dat soort dingetjes.
Ook een goed moment om te zien wat ze beschouwen als behangklaar bij je bouwer. Dat wil nogal verschillen.
En verder gewoon genieten want hoe tof is het om door je grote mensen huis te lopen![]()
Jup. Na wat uitzoek werk kwamen we er al snel achter dat het goedkoper is dat zelf later bij te plaatsenquote:Op maandag 28 september 2015 17:43 schreef laziness het volgende:
Krijg je er standaard drie en kan je er bij kopen?
Nee wastafel af laten doppenquote:Op zondag 27 september 2015 13:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jullie hebben de badkamer casco?
Ah wij laten de standaard Wasbak ophangen op de hoogte van het badkamer meubel straksquote:Op dinsdag 29 september 2015 00:03 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Nee wastafel af laten doppenscheelde bijna 2000 met de meubels die ze daar hadden hangen. Zelfde geldt voor de douche
Oh dat scheelt, dan moeten ze het waarschijnlijk fixen voordat je de sleutel krijgt haha.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah wij laten de standaard Wasbak ophangen op de hoogte van het badkamer meubel straksmaar dankjewel voor de tip ga het donderdag zeker bekijken.
Dat lijkt mij idd wel ja haha. Anyhow laat je niet gek maken. Als het niet goed is moet het gefixed wordenquote:Op dinsdag 29 september 2015 00:10 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Oh dat scheelt, dan moeten ze het waarschijnlijk fixen voordat je de sleutel krijgt haha.
Precies!quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat lijkt mij idd wel ja haha. Anyhow laat je niet gek maken. Als het niet goed is moet het gefixed worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |