SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tekening eerste verdieping (Badkamer is hier anders op andere aanpassingen kloppen wel)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tekening tweede verdiepingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.23 maart was het zover en gingen wij naar de notaris en zijn we eigenaar van hoe wij het noemen "onze zandbak"
16 maart was de officiële start van de bouw.
Ondertussen is er natuurlijk al veel uitgezocht.
Zo hebben we al een:
KeukenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BadkamerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ToiletSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegels beneden verdieping (Zonder de kleinste maat)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ligt de fundering er en zijn ze bezig met het leidingwerk. Dit gaat ons huis worden
CAM00408 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 16-04-2015 16:53:07 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
![]()
jeej ze zijn begonnen
Wat lijkt het klein zo allemaal heAls die fundering er ligt, denk je echt dat het een schuur is die ze gaan bouwen
![]()
![]()
Zou ook moeten werken hoor en geen probleemquote:Op donderdag 16 april 2015 16:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dankjewel, heb hem met jouw aanpassing geplaatst nu.Ik vrees dat en flickr tags en spoilertags niet zo goed samenwerken ofzo. Ik had namelijk van bijvoorbeeld de keuken 1 foto zichtbaar en de rest onder spoiler. maar ik denk dat het daarmee verkeerd ging.
Dankjewel
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]![]()
Ik zal dit topic even reeksen; schijnbaar gaat er toch ergens even iets niet goed.
Tevens ga ik even met de bezem er door.
![]()
Wat leuk, onze keuken krijgt een soortgelijke indeling.(onze deur/raam zitten op dezelfde plek als bij jullie)
![]()
Dankjewelquote:Op donderdag 16 april 2015 18:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zal dit topic even reeksen; schijnbaar gaat er toch ergens even iets niet goed.
Tevens ga ik even met de bezem er door.
I solemnly swear i'm up to no good![]()
Mij lijkt het ideaal zo'n L. Neem jij wel boven kastjes enzo?quote:Op donderdag 16 april 2015 18:49 schreef Chicolade het volgende:
Wat leuk, onze keuken krijgt een soortgelijke indeling.(onze deur/raam zitten op dezelfde plek als bij jullie)
Onze raamkant is iets korter (en het raam kamerbreed) en onze 'kookplaatkant' is iets langer, dus ik denk dat er naast de kookplaat aan beide kanten een bovenkastje zal komen. Maar eentje daarvan zit er meteen al vol met de CV, dus veel extra bergruimte zal het niet opleverenquote:Op donderdag 16 april 2015 19:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mij lijkt het ideaal zo'n L. Neem jij wel boven kastjes enzo?.
![]()
Ah oké wij krijgen erboven een koof met lampjes. Het is allemaal zo leuk hèquote:Op donderdag 16 april 2015 19:15 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Onze raamkant is iets korter (en het raam kamerbreed) en onze 'kookplaatkant' is iets langer, dus ik denk dat er naast de kookplaat aan beide kanten een bovenkastje zal komen. Maar eentje daarvan zit er meteen al vol met de CV, dus veel extra bergruimte zal het niet opleveren.
Jaaa!quote:Op donderdag 16 april 2015 22:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah oké wij krijgen erboven een koof met lampjes. Het is allemaal zo leuk hèHet indelen en uitkiezen van de keuken vind ik, op het slopen na, een van de leukste dingen aan een nieuwe huis inrichten
.
![]()
Is ook een van de erste dingen die wij gedaan hebben. Naar de keukenboer gaanquote:Op donderdag 16 april 2015 23:39 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Jaaa!Het indelen en uitkiezen van de keuken vind ik, op het slopen na, een van de leukste dingen aan een nieuwe huis inrichten
.
Zo zijn we weer.
Toen wij op vakantie waren zijn de vloerplaten gelegd en nu begint het echt op een huis te lijken want ze zijn begonnen met de binnenmuren van de begane grond. Echt zaterdag was er nog niks van te zien en nu heeft het al vorm enzo![]()
Ons huis is degene waar ze nu mee bezig zijn
En oh ja er zitten kleine eendjes in het water![]()
![]()
![]()
Ja gaat lekker bij ons zijn ze inmiddels klaar dus nu wachten tot ze de volgende plafond/vloer onderdelen komen maar dat is denk ik pas als de rest van de huizen ook klaar zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:51 schreef Nick1983 het volgende:
Ze zijn bij jullie nu dus ook lekker aan de slagAlles al uitgezocht?
Bijna alles uitgezocht. Alleen kleur keuken nog. Krijgen een proef tegel mee van het tegel bedrijf en dan kunnen we een kleur voor de keuken uitzoeken![]()
Naja en straks voor boven natuurlijk nog laminaat enzo uitzoeken maar dat komt dan wel![]()
Jullie ook alles al uitgezocht?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Mooi zo, gaat lekker dus
Wij hebben nu bijna alles uitgezocht. Afgelopen weekend de vloer voor het hele huis. Het enige wat nu nog moet is de raambekleding en de muren.
We zijn een beetje aan het shoppen naar offertes voor het laten behangen met Renovlies, omdat stuken door veel mensen (inclusief een bevriende stukadoor) wordt afgeraden.
Ze gebruiken bij ons kalkzandsteen en dat schijnt redelijk wat vocht op te nemen, dus de verwachting is dat het nog wel aardig gaat krimpen en dus scheuren.![]()
Als je de scheuren accepteert kan het wel. Zijn met een paar jaar prima bij te werken.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:07 schreef Nick1983 het volgende:
Mooi zo, gaat lekker dus
Wij hebben nu bijna alles uitgezocht. Afgelopen weekend de vloer voor het hele huis. Het enige wat nu nog moet is de raambekleding en de muren.
We zijn een beetje aan het shoppen naar offertes voor het laten behangen met Renovlies, omdat stuken door veel mensen (inclusief een bevriende stukadoor) wordt afgeraden.
Ze gebruiken bij ons kalkzandsteen en dat schijnt redelijk wat vocht op te nemen, dus de verwachting is dat het nog wel aardig gaat krimpen en dus scheuren.![]()
Wij gaan ook nog niet stucen. Gezien bij een aantal vrienden van ons.. We wachten wel even haha.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:07 schreef Nick1983 het volgende:
Mooi zo, gaat lekker dus
Ze gebruiken bij ons kalkzandsteen en dat schijnt redelijk wat vocht op te nemen, dus de verwachting is dat het nog wel aardig gaat krimpen en dus scheuren.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja dat scheuren, daar ga ik me aan irriteren en alles is nu leeg, dus dan wil ik er voorlopig geen werk aan hebben. Renovlies wordt hard en glad en vangt scheuren tot 8mm op, dus dat klinkt erg interessant. De prijzen verschillen alleen nogal.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij gaan ook nog niet stucen. Gezien bij een aantal vrienden van ons.. We wachten wel even haha.
Voor onze woning is het ongeveer 320m2 en daar hebben we offerte voor ontvangen die variëren van ¤2500 tot ¤6500 inclusief het sauzen. We denken er nu aan om alleen te laten behangen en zelf te gaan witten.![]()
Wij zien nog wel hoe we dat gaan doen. Maar idd die scheuren gaan op mijn zenuwen werken haha.quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:37 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ja dat scheuren, daar ga ik me aan irriteren en alles is nu leeg, dus dan wil ik er voorlopig geen werk aan hebben. Renovlies wordt hard en glad en vangt scheuren tot 8mm op, dus dat klinkt erg interessant. De prijzen verschillen alleen nogal.
Voor onze woning is het ongeveer 320m2 en daar hebben we offerte voor ontvangen die variëren van ¤2500 tot ¤6500 inclusief het sauzen. We denken er nu aan om alleen te laten behangen en zelf te gaan witten.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja we zijn nog druk aan het bekijken wat we nou precies doen en bij wie, wat de muren betreft. Het blijft een heel uitzoek werkquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij zien nog wel hoe we dat gaan doen. Maar idd die scheuren gaan op mijn zenuwen werken haha.![]()
Ik heb me voorgenomen me nergens meer druk om te makenquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:33 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ja we zijn nog druk aan het bekijken wat we nou precies doen en bij wie, wat de muren betreft. Het blijft een heel uitzoek werkdat deed ik rondom de hypotheek wel en daar werd ik niet leuker van. Nu ik dat niet meer doe loopt alles ook soepel en voel ik me stukken beter
Hahaha ik ken hetquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb me voorgenomen me nergens meer druk om te makendat deed ik rondom de hypotheek wel en daar werd ik niet leuker van. Nu ik dat niet meer doe loopt alles ook soepel en voel ik me stukken beter
Ik zie overal beren op de weg en maak me echt druk om dingen en mijn vrouw is echt precies het tegenovergestelde
Jammere is, dat ik het maar slecht kan los laten![]()
![]()
Toch proberen hoor maakt het leven een stuk leuker.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:11 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Hahaha ik ken hetIk zie overal beren op de weg en maak me echt druk om dingen en mijn vrouw is echt precies het tegenovergestelde
Jammere is, dat ik het maar slecht kan los laten
Zijn ook expres niet teveel rond gaan shoppen. Als we iets mooi vonden en de prijs was oké dan was het goed weet je wel.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja in die modus zitten we nu ook wel aardig hoorquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Toch proberen hoor maakt het leven een stuk leuker.
Zijn ook expres niet teveel rond gaan shoppen. Als we iets mooi vonden en de prijs was oké dan was het goed weet je wel.Maar soms speelt het nog wel even op
![]()
![]()
Ik ken dat.. Morgen nog maar eens naar de keukenboerquote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:34 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ja in die modus zitten we nu ook wel aardig hoorMaar soms speelt het nog wel even op
Nog wat wijzigingen aanbrengen?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ken dat.. Morgen nog maar eens naar de keukenboer![]()
![]()
Er viel weinig te melden de laatste tijd. Nou ja eigenlijk helemaal niks.
Gisteren zijn ze begonnen met vloer/plafondplaten neerleggen voor de eerste verdieping en zijn ze bezig met ijzervlechten. Ze zullen wel beton gaan storten denk ik![]()
Anyhow weer een klein stapje voorwaarts
Dat vraagt om foto's natuurlijk. Ons huis is die naast het hoekhuis![]()
Foto van de achterkant,
Ja vloer is definitief uitgezocht. Even kijken of de keukenkleur goed matcht met de vloer en ik denk toch andere greepjesquote:![]()
Nice! En wat voor vloer gaat het worden?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja vloer is definitief uitgezocht. Even kijken of de keukenkleur goed matcht met de vloer en ik denk toch andere greepjes![]()
En de muren staan dus! Ik zie dat jullie openslaande deuren krijgen?
Ik denk dat ze beton gaan storten ja. Bij ons dacht ik toen ook dat het alleen platen zouden zijn, maar ze bleken toch beton te hebben gestort.![]()
Nee 1 deur maar. 2 deuren konden er budget technisch niet meer vanafquote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:51 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Nice! En wat voor vloer gaat het worden?
En de muren staan dus! Ik zie dat jullie openslaande deuren krijgen?
Ik denk dat ze beton gaan storten ja. Bij ons dacht ik toen ook dat het alleen platen zouden zijn, maar ze bleken toch beton te hebben gestort.![]()
En de tegelvloer voor beneden staat in de OP
Ah okquote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee 1 deur maar. 2 deuren konden er budget technisch niet meer vanaf![]()
En de tegelvloer voor beneden staat in de OP
Wij wilden ze wel, maar de makelaar had ons verkeerd ingelicht... Het alternatief waar hij mee kwam werd 2 keer zo duur... Dus ook gewoon 1 deur
Sowieso vind ik het al mooi dat de ramen van vloer tot plafond zijn.![]()
Ja precies vind het ook wel jammer maar agh doen we nog wel eens.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:35 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ah ok
Wij wilden ze wel, maar de makelaar had ons verkeerd ingelicht... Het alternatief waar hij mee kwam werd 2 keer zo duur... Dus ook gewoon 1 deur
Sowieso vind ik het al mooi dat de ramen van vloer tot plafond zijn.
En van die grote ramen zijn echt heerlijk![]()
Vandaag naar de keuken boer geweest. Toch andere subtielere greepjes gekozen en de kleur blijft hetzelfde.
Kleur op de foto was op mijn vriend zijn telefoon zoals in het echt en op de mijne te bruin. Maar gaat om het idee. En ja er zitten glimmertjes in.. Ben net zo'n ekster wat dat betreft![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 30-05-2015 17:55:50 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Poeh, dat schittert best tegemoet !quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vandaag naar de keuken boer geweest. Toch andere subtielere greepjes gekozen en de kleur blijft hetzelfde.
Kleur op de foto was op mijn vriend zijn telefoon zoals in het echt en op de mijne te bruin. Maar gaat om het idee. En ja er zitten glimmertjes in.. Ben net zo'n ekster wat dat betreft![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
Haha is gelukkig maar net hoe het licht erop valt. Hij lag nu plat met de verlichting er recht op. Als je hem rechtop hebt zoals de keuken komt te staan zeg maar is dat veel rustiger en subtielerquote:![]()
Anders is het wel heel erg shiney.. Wat ook best leuk is... Voor een week ofzo
Voor de kleur heb even de naam opgezocht en de kleur is dus champagne.. Ja ja past wel bij ons we houden wel van een alcoholische versnapering of 2.
Mooi hoor! Subtiel glittertje is niets mis meequote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Helemaal mee eens. En dankjewel. Heb al wel de geneugten van hoogglans ontdekt... Poetsen poetsen poetsen...quote:Op zondag 31 mei 2015 21:28 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Mooi hoor! Subtiel glittertje is niets mis meeI solemnly swear i'm up to no good![]()
Laten we dan maar hopen dat het bij ons mee gaat vallenquote:Op zondag 31 mei 2015 21:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En dankjewel. Heb al wel de geneugten van hoogglans ontdekt... Poetsen poetsen poetsen...![]()
![]()
Whaha Nee het is hoogglans dat is beroemd van de vlekken :pquote:Op zondag 31 mei 2015 21:46 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Laten we dan maar hopen dat het bij ons mee gaat vallenI solemnly swear i'm up to no good![]()
Onze vrienden hebben een hoogglans witte keuken en drie kinderen die drukker zijn dan die van ons en zij vinden het meevallenquote:Op zondag 31 mei 2015 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Whaha Nee het is hoogglans dat is beroemd van de vlekken :pDaar vestig ik mijn hoop dan maar op
Maar nogmaals mooie kastjes hoor!
En de vloer is ook super netjes trouwens.![]()
Denk dat het ook maar net Ja waar je je aan stoortquote:Op maandag 1 juni 2015 10:21 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Onze vrienden hebben een hoogglans witte keuken en drie kinderen die drukker zijn dan die van ons en zij vinden het meevallenDaar vestig ik mijn hoop dan maar op
Maar nogmaals mooie kastjes hoor!
En de vloer is ook super netjes trouwens.![]()
En dankjewel zal binnenkort eens een foto maken van het leg patroon wat wij gaan gebruikenI solemnly swear i'm up to no good![]()
Achterdeur en kozijnen zitten erin.
Rode stenen staan ook al klaar ben benieuwd wanneer ze daarmee beginnen
Nicequote:Op woensdag 3 juni 2015 14:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Achterdeur en kozijnen zitten erin.
Rode stenen staan ook al klaar ben benieuwd wanneer ze daarmee beginnen
[ afbeelding ]Gaat ook ineens snel! Als ze klaar staan, zullen ze er aankomende week wel mee aan de slag gaan
![]()
![]()
Ja ben benieuwd, bij de gespiegelde woningen zat de voordeur er ook al in. Dus die zal er binnenkort ook wel inzitten. Ik weet niet in welke volgorde ze het doen want er us nog een tweede blok en die wordt tegelijkertijd gebouwdquote:Op donderdag 4 juni 2015 08:20 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
NiceGaat ook ineens snel! Als ze klaar staan, zullen ze er aankomende week wel mee aan de slag gaan
Gisteren even langs ons huis geweest. En ze hebben de voordeuren geplaatst en de eerste rij stenen liggen er. Dus daar zullen ze ook wel vlot mee gaan beginnen.
Ben benieuwd wanneer de eerste verdieping erop gaat.
Oh nice! Leuk ruitje ook zo speels aan de zijkantquote:Op zondag 7 juni 2015 14:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gisteren even langs ons huis geweest. En ze hebben de voordeuren geplaatst en de eerste rij stenen liggen er. Dus daar zullen ze ook wel vlot mee gaan beginnen.
Ben benieuwd wanneer de eerste verdieping erop gaat.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Grappig om te zien dat de volgorde van bouwen in huizen zo anders is. Bij ons zitten de deuren er namelijk nu nog steeds niet in![]()
![]()
Eehj dankjewel de deur valt mij ook niks tegenquote:Op maandag 8 juni 2015 11:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh nice! Leuk ruitje ook zo speels aan de zijkant
Ja grappig hé bij ons zijn ze ook al het metselen.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:23 schreef Nick1983 het volgende:
Grappig om te zien dat de volgorde van bouwen in huizen zo anders is. Bij ons zitten de deuren er namelijk nu nog steeds niet in
Morgen of straks even een update plaatsen
Dankjewel en gezellig! Ik vind het ook maar wat leuk om het zo te zien groeien.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:46 schreef Thrilled het volgende:
Leuk om de voortgang zo te zienGefeliciteerd met je huisje, ik lurk even mee if you don't mind
En zo zag het er van het weekend uit. Ze zijn al aan het metselen.
De rode steentjes worden straks (helaas) wit.
En de achterkant
Vanavond moet ik toch in het dorp zijn dus gaan we weer even kijken. De stenen voor de eerste verdieping staan erop. Dus ben benieuwd wanneer ze die muren gaan optrekken.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Gaat goed!
Dat wit verven is wel jammer inderdaad. Het lijkt me ook zo snel vuil aantrekken. Ik zie dat tenminste al in onze nieuwe wijk bij huizen die nu een jaar klaar zijn.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Ik vind het nadeel van die witte verf dat het echt super lelijk is als het gaat afbladderen over een paar jaar. Maar op tijd schilderen is nog best lastig voor dat gebeurt. Je wilt ook niet te vroeg..![]()
Ja klopt had voor mij ook niet gehoeven. Maarja gewoon bijhouden dan maaris nou eenmaal zo.
Ik kreeg net telefoon van schoonvader dat at this moment ze bijna klaar zijn met de binnenmuren van de eerste verdieping bij ons. Dus Jeej vanavond weeer update.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Nu zie je nog veel gebeuren en dat is leuk, maar als de buitenkant klaar is, dan zal het lang duren, want er 'lijkt' dan niets te gebeuren. Binnenkant duurt (jammer genoeg) langer dan de buitenkant.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja klopt had voor mij ook niet gehoeven. Maarja gewoon bijhouden dan maaris nou eenmaal zo.
Ik kreeg net telefoon van schoonvader dat at this moment ze bijna klaar zijn met de binnenmuren van de eerste verdieping bij ons. Dus Jeej vanavond weeer update.Ik leef met je mee
...en waarom?![]()
Leuke is wel dat we tegen die tijd een keer binnen mogen gaan kijken. Duurt dat echt zo lang die binnenkant?quote:Op maandag 15 juni 2015 11:51 schreef younesel het volgende:
[..]
Nu zie je nog veel gebeuren en dat is leuk, maar als de buitenkant klaar is, dan zal het lang duren, want er 'lijkt' dan niets te gebeuren. Binnenkant duurt (jammer genoeg) langer dan de buitenkant.Ik leef met je mee
quote:Op maandag 15 juni 2015 11:42 schreef Puala het volgende:
Ik vind het nadeel van die witte verf dat het echt super lelijk is als het gaat afbladderen over een paar jaar. Maar op tijd schilderen is nog best lastig voor dat gebeurt. Je wilt ook niet te vroeg..Bij ons worden de stenen op de eerste verdieping ook wit. Daar gebruiken ze een verf waarvan ze garanderen dat ze gedurende 10 jaar netjes blijven en niet geschilderd hoeven te worden. Wellicht dat ze dat ook bij jullie gaan gebruiken.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kreeg net telefoon van schoonvader dat at this moment ze bijna klaar zijn met de binnenmuren van de eerste verdieping bij ons. Dus Jeej vanavond weeer update.
Ze hebben het gaspedaal gevonden geloof ik heIneens gaat het hard! Ik sprak laatst een bekende die een eigen bouwbedrijf heeft en hij zei ook dat het gemiddeld 6 tot 8 maanden duurt vanaf het moment dat de fundering ligt. Is natuurlijk wel afhankelijk van het type woning
![]()
![]()
Ja we zullen het wel zien. Kan er toch niks aan veranderen. Die architecten hebben ideeën johquote:Op maandag 15 juni 2015 11:58 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
[..]
Bij ons worden de stenen op de eerste verdieping ook wit. Daar gebruiken ze een verf waarvan ze garanderen dat ze gedurende 10 jaar netjes blijven en niet geschilderd hoeven te worden. Wellicht dat ze dat ook bij jullie gaan gebruiken.
Ze hebben het gaspedaal gevonden geloof ik heIneens gaat het hard! Ik sprak laatst een bekende die een eigen bouwbedrijf heeft en hij zei ook dat het gemiddeld 6 tot 8 maanden duurt vanaf het moment dat de fundering ligt. Is natuurlijk wel afhankelijk van het type woning
![]()
Bij ons zeiden ze 9 maanden. Hoop dat het eerder is want anders zitten wij allemaal rond de kerst. Dat is niet handig.
En is wel leuk om te zien hé hoe snel dat allemaal wel niet gaat.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik kan je niet vertellen hoe veel langer het duurt, maar onze projectvoorbereider had 't erover dat de binnenkant iets langer duurt dan de buitenkant. Verder duurt het gevoelsmatig veel langer, omdat je niets ziet gebeuren en daarnaast duurt het sowieso altijd te langquote:Op maandag 15 juni 2015 11:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Leuke is wel dat we tegen die tijd een keer binnen mogen gaan kijken. Duurt dat echt zo lang die binnenkant?
Maar goed. Misschien ben jij wel net zo ongeduldig als ik, maar ik bereid mijzelf er vast op voor dat ik moet wachten.
...en waarom?![]()
Er is idd minder te zien. Maar anderzijds weet je dat de eerste helft erop zit. En dat is ook super fijn natuurlijk.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:13 schreef younesel het volgende:
[..]
Ik kan je niet vertellen hoe veel langer het duurt, maar onze projectvoorbereider had 't erover dat de binnenkant iets langer duurt dan de buitenkant. Verder duurt het gevoelsmatig veel langer, omdat je niets ziet gebeuren en daarnaast duurt het sowieso altijd te lang
Maar goed. Misschien ben jij wel net zo ongeduldig als ik, maar ik bereid mijzelf er vast op voor dat ik moet wachten.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Jeej de eerste verdieping staat er opziet er best maf uit zonder ramen en plafond ^^
[ Bericht 24% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 15-06-2015 22:52:25 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik zie inderdaad geen ramen en plafond.....quote:Op maandag 15 juni 2015 18:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jeej de eerste verdieping staat er opziet er best maf uit zonder ramen en plafond ^^
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Share your talent, move the world.![]()
flickr ligt er momenteel uit dus kan er ook niks aan doenquote:Op maandag 15 juni 2015 18:07 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad geen ramen en plafond.....
Ik geloof trouwens wel dat ze tegenwoordig die verf goed kunnen aanbrengen hoor.. ze zullen vast eerst een soort coating aanbrengen die moet voorkomen dat je baksteen alle verf opzuigt, je verf zal wel beter hechten en als ze er echt over nadenken doen ze ook niet de eerste de beste verf, maar eentje die wel tegen wat uv-straling en weersinvloeden kan.. we leven in 2015 tenslotte
Staat er in de verkoopdocumentatie geen spec's over die verf trouwens? Je moet het toch gaan onderhouden c.q. opnieuw aanbrengen over een tijdje?![]()
Ik denk idd ook wel dat ze vast wel weten wat ze doen hoor. Maar ik vind zelf ongeschilderd mooier, maar dat hoort nu eenmaal bij het huis en dan is dat niet anders.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:32 schreef Thrilled het volgende:
Ik geloof trouwens wel dat ze tegenwoordig die verf goed kunnen aanbrengen hoor.. ze zullen vast eerst een soort coating aanbrengen die moet voorkomen dat je baksteen alle verf opzuigt, je verf zal wel beter hechten en als ze er echt over nadenken doen ze ook niet de eerste de beste verf, maar eentje die wel tegen wat uv-straling en weersinvloeden kan.. we leven in 2015 tenslotte
Staat er in de verkoopdocumentatie geen spec's over die verf trouwens? Je moet het toch gaan onderhouden c.q. opnieuw aanbrengen over een tijdje?
Het is me nooit opgevallen dat er iets over de verf staat. Zal nog wel eens er naar kijken
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno![]()
Heb het even opgezocht er staat verfquote:Op dinsdag 16 juni 2015 07:26 schreef lipje het volgende:
Er zal wel keim staan ipv verf. Dat is een verf op silicaat (zand) basis.
hier meer info : Keim verf
Leuk![]()
Vind de kleur die de bakstenen nu hebben ook wel mooi. Maar ik denk dat het er geschilderd ook erg goed uitziet![]()
![]()
Ja en dan staat het ook beter bij de rest van de wijkquote:Op dinsdag 16 juni 2015 09:39 schreef Miezziej het volgende:
Leuk![]()
Vind de kleur die de bakstenen nu hebben ook wel mooi. Maar ik denk dat het er geschilderd ook erg goed uitziet
Die 3 op het plaatje zitten erbij. Afhankelijk van de prijs leggen we nog bijquote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:12 schreef Nick1983 het volgende:
Zitten die zonnepanelen die je op het plaatje ziet, er ook bij of is dat puur ter illustratie?
raar aantal, 3 stuks.. je hebt er toch minimaal een stuk of 12 nodig voor je zelfvoorzienend kan zijn o.i.d.?![]()
Stuk of 20. Past niet eens op het dak. Maar het us een steuntje in de rug.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:19 schreef Thrilled het volgende:
raar aantal, 3 stuks.. je hebt er toch minimaal een stuk of 12 nodig voor je zelfvoorzienend kan zijn o.i.d.?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Er bestaan tegenwoordige hele goede buiten muurverf systemen. De vraag is alleen ook welke ze gaan toepassen. Afhankelijke van de gekozen steensoort is wel of niet een extra laag nodig voor de zuiging van de stenen.
Meestal passen ze een minerale/silicaat verf toe. Voordeel is dat deze zijn kleur heel goed behoud en bij juiste aanbreng goed blijft zitten. Zie hier maar eens naar als voorbeeldje: http://www.keim.nl/filead(...)_mineraal_verven.pdf
Alleen hopen dat ze hier niet op bezuinigen
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
Stel dat ze dat wel doen hé. Kunnen wij dat dan altijd later als er onderhoud nodig is nog zelf voor kiezen?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:29 schreef CrunchySelf het volgende:
Er bestaan tegenwoordige hele goede buiten muurverf systemen. De vraag is alleen ook welke ze gaan toepassen. Afhankelijke van de gekozen steensoort is wel of niet een extra laag nodig voor de zuiging van de stenen.
Meestal passen ze een minerale/silicaat verf toe. Voordeel is dat deze zijn kleur heel goed behoud en bij juiste aanbreng goed blijft zitten. Zie hier maar eens naar als voorbeeldje: http://www.keim.nl/filead(...)_mineraal_verven.pdf
Alleen hopen dat ze hier niet op bezuinigenI solemnly swear i'm up to no good![]()
Hangt er helemaal vanaf wat ze erop smeren. Dat product is redelijk kritisch qua ondergrond omdat het er een speciale binding mee aangaat.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Stel dat ze dat wel doen hé. Kunnen wij dat dan altijd later als er onderhoud nodig is nog zelf voor kiezen?
Maar ik zou zeggen vraag eens wat ze erop smeren, vraag ik hier op werk wel even wat het inhoudt
Zal eens kijken of ik vandaag optijd ben bij de bouw misschien weet de voorman daar wat. En anders onze persoon bij de aannemer eens Mailtje sturen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:33 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf wat ze erop smeren. Dat product is redelijk kritisch qua ondergrond omdat het er een speciale binding mee aangaat.
Maar ik zou zeggen vraag eens wat ze erop smeren, vraag ik hier op werk wel even wat het inhoudtI solemnly swear i'm up to no good![]()
O ja en KEIM (merk) is duur, zijn ook alternatieven met zelfde type product bijv. Sigma.
Als je info wilt weet je me wel te vindenquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zal eens kijken of ik vandaag optijd ben bij de bouw misschien weet de voorman daar wat. En anders onze persoon bij de aannemer eens Mailtje sturen.
Sigma maakt ook alles héquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:35 schreef CrunchySelf het volgende:
O ja en KEIM (merk) is duur, zijn ook alternatieven met zelfde type product bijv. Sigma.
Denk dat dat nog wel moet lukken iddquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:38 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Als je info wilt weet je me wel te vinden
Uhu, maar nog vele meer merken. In Nederland op het gebied van sauzen/muurverven is Sigma een grote speler, maar als je kijkt naar Duitsland dan valt het daar weer tegen. Daar passen ze het meer toe en is bijv. Caparol een grote jongen met ook goed spul, misschien zelfs beter.quote:
Eindeloze keuzesquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Denk dat dat nog wel moet lukken idd
Duitsland is in veel dingen ook goedkoper of niet?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:42 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Uhu, maar nog vele meer merken. In Nederland op het gebied van sauzen/muurverven is Sigma een grote speler, maar als je kijkt naar Duitsland dan valt het daar weer tegen. Daar passen ze het meer toe en is bijv. Caparol een grote jongen met ook goed spul, misschien zelfs beter.
Eindeloze keuzes
[..]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Niet persequote:Op woensdag 17 juni 2015 10:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Duitsland is in veel dingen ook goedkoper of niet?Hangt weer van het product af, maar als je Sigma/Caparol vergelijkt op die producten wint Duitsland
Hoop dat we er voorlopig nog niet aan hoeven te denken. Ga sowieso nog even achter het materiaal aanquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:45 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Niet perseHangt weer van het product af, maar als je Sigma/Caparol vergelijkt op die producten wint Duitsland
Zal wel goedkomenquote:Op woensdag 17 juni 2015 10:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoop dat we er voorlopig nog niet aan hoeven te denken. Ga sowieso nog even achter het materiaal aan
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Forum Opties Forumhop: Hop naar: