abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151744361
IMG_2400 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

In September werden wij gewezen op een tof nieuwbouw project voor starters in een wijk waar wij heel graag willen wonen. Gelukkig werden wij ingeloot en toen kon het feest beginnen.

Ondertussen zijn we alweer ruim een half jaar verder en is er al veel uitgezocht en is de bouw zelfs begonnen.

Tekening Begane grond (Volgens laatste aanpassingen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tekening eerste verdieping (Badkamer is hier anders op andere aanpassingen kloppen wel)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tekening tweede verdieping
SPOILER
23 maart was het zover en gingen wij naar de notaris en zijn we eigenaar van hoe wij het noemen "onze zandbak"

16 maart was de officiële start van de bouw.

Ondertussen is er natuurlijk al veel uitgezocht.

Zo hebben we al een:

Keuken
SPOILER
Badkamer
SPOILER
Toilet
SPOILER
Tegels beneden verdieping (Zonder de kleinste maat)
SPOILER
En nu ligt de fundering er en zijn ze bezig met het leidingwerk. Dit gaat ons huis worden O+

CAM00408
by Thinkk-Pinkk, on Flickr

[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 16-04-2015 16:53:07 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_151745197
*O* jeej ze zijn begonnen :)

Wat lijkt het klein zo allemaal he :) Als die fundering er ligt, denk je echt dat het een schuur is die ze gaan bouwen :D
pi_151746774
Deze ga ik volgen *O*
  donderdag 16 april 2015 @ 17:20:20 #4
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_151747118
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dankjewel, heb hem met jouw aanpassing geplaatst nu. :) Ik vrees dat en flickr tags en spoilertags niet zo goed samenwerken ofzo. Ik had namelijk van bijvoorbeeld de keuken 1 foto zichtbaar en de rest onder spoiler. maar ik denk dat het daarmee verkeerd ging.

Dankjewel :)
Zou ook moeten werken hoor en geen probleem ;)
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_151747184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:06 schreef Ravenge het volgende:
Deze ga ik volgen *O*
Leuk!
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 18:27:24 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151748720
Ik zal dit topic even reeksen; schijnbaar gaat er toch ergens even iets niet goed.
Tevens ga ik even met de bezem er door :).
pi_151749275
Wat leuk, onze keuken krijgt een soortgelijke indeling. :P (onze deur/raam zitten op dezelfde plek als bij jullie)
pi_151749549
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zal dit topic even reeksen; schijnbaar gaat er toch ergens even iets niet goed.
Tevens ga ik even met de bezem er door :).
Dankjewel :)
pi_151749864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:49 schreef Chicolade het volgende:
Wat leuk, onze keuken krijgt een soortgelijke indeling. :P (onze deur/raam zitten op dezelfde plek als bij jullie)
Mij lijkt het ideaal zo'n L. Neem jij wel boven kastjes enzo?
pi_151750095
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 19:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mij lijkt het ideaal zo'n L. Neem jij wel boven kastjes enzo?
Onze raamkant is iets korter (en het raam kamerbreed) en onze 'kookplaatkant' is iets langer, dus ik denk dat er naast de kookplaat aan beide kanten een bovenkastje zal komen. Maar eentje daarvan zit er meteen al vol met de CV, dus veel extra bergruimte zal het niet opleveren :+.
pi_151759074
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 19:15 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Onze raamkant is iets korter (en het raam kamerbreed) en onze 'kookplaatkant' is iets langer, dus ik denk dat er naast de kookplaat aan beide kanten een bovenkastje zal komen. Maar eentje daarvan zit er meteen al vol met de CV, dus veel extra bergruimte zal het niet opleveren :+.
Ah oké wij krijgen erboven een koof met lampjes. Het is allemaal zo leuk hè O+
pi_151760983
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 22:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah oké wij krijgen erboven een koof met lampjes. Het is allemaal zo leuk hè O+
Jaaa! O+ Het indelen en uitkiezen van de keuken vind ik, op het slopen na, een van de leukste dingen aan een nieuwe huis inrichten :P.
pi_151771712
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:39 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Jaaa! O+ Het indelen en uitkiezen van de keuken vind ik, op het slopen na, een van de leukste dingen aan een nieuwe huis inrichten :P.
Is ook een van de erste dingen die wij gedaan hebben. Naar de keukenboer gaan O+
pi_152495947
Zo zijn we weer.

Toen wij op vakantie waren zijn de vloerplaten gelegd en nu begint het echt op een huis te lijken want ze zijn begonnen met de binnenmuren van de begane grond. Echt zaterdag was er nog niks van te zien en nu heeft het al vorm enzo O+

Ons huis is degene waar ze nu mee bezig zijn :)

En oh ja er zitten kleine eendjes in het water O+ O+ O+

pi_152552027
Eendjes O+
pi_152552380
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 09:58 schreef Miezziej het volgende:
Eendjes O+
Ja lief hé O+
pi_152559799
Ze zijn bij jullie nu dus ook lekker aan de slag :) Alles al uitgezocht?
pi_152560174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:51 schreef Nick1983 het volgende:
Ze zijn bij jullie nu dus ook lekker aan de slag :) Alles al uitgezocht?
Ja gaat lekker bij ons zijn ze inmiddels klaar dus nu wachten tot ze de volgende plafond/vloer onderdelen komen maar dat is denk ik pas als de rest van de huizen ook klaar zijn.

Bijna alles uitgezocht. Alleen kleur keuken nog. Krijgen een proef tegel mee van het tegel bedrijf en dan kunnen we een kleur voor de keuken uitzoeken :)

Naja en straks voor boven natuurlijk nog laminaat enzo uitzoeken maar dat komt dan wel :)

Jullie ook alles al uitgezocht?
pi_152560337
Mooi zo, gaat lekker dus :)

Wij hebben nu bijna alles uitgezocht. Afgelopen weekend de vloer voor het hele huis. Het enige wat nu nog moet is de raambekleding en de muren.

We zijn een beetje aan het shoppen naar offertes voor het laten behangen met Renovlies, omdat stuken door veel mensen (inclusief een bevriende stukadoor) wordt afgeraden.

Ze gebruiken bij ons kalkzandsteen en dat schijnt redelijk wat vocht op te nemen, dus de verwachting is dat het nog wel aardig gaat krimpen en dus scheuren.
pi_152560583
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:07 schreef Nick1983 het volgende:

Wij hebben nu bijna alles uitgezocht. Afgelopen weekend de vloer voor het hele huis. Het enige wat nu nog moet is de raambekleding en de muren.

We zijn een beetje aan het shoppen naar offertes voor het laten behangen met Renovlies, omdat stuken door veel mensen (inclusief een bevriende stukadoor) wordt afgeraden.

Ze gebruiken bij ons kalkzandsteen en dat schijnt redelijk wat vocht op te nemen, dus de verwachting is dat het nog wel aardig gaat krimpen en dus scheuren.
Als je de scheuren accepteert kan het wel. Zijn met een paar jaar prima bij te werken.
pi_152561043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:07 schreef Nick1983 het volgende:

Wij gaan ook nog niet stucen. Gezien bij een aantal vrienden van ons.. We wachten wel even haha.
pi_152561259
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij gaan ook nog niet stucen. Gezien bij een aantal vrienden van ons.. We wachten wel even haha.
Ja dat scheuren, daar ga ik me aan irriteren en alles is nu leeg, dus dan wil ik er voorlopig geen werk aan hebben. Renovlies wordt hard en glad en vangt scheuren tot 8mm op, dus dat klinkt erg interessant. De prijzen verschillen alleen nogal.

Voor onze woning is het ongeveer 320m2 en daar hebben we offerte voor ontvangen die variëren van ¤2500 tot ¤6500 inclusief het sauzen. We denken er nu aan om alleen te laten behangen en zelf te gaan witten.
pi_152562124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:37 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Ja dat scheuren, daar ga ik me aan irriteren en alles is nu leeg, dus dan wil ik er voorlopig geen werk aan hebben. Renovlies wordt hard en glad en vangt scheuren tot 8mm op, dus dat klinkt erg interessant. De prijzen verschillen alleen nogal.

Voor onze woning is het ongeveer 320m2 en daar hebben we offerte voor ontvangen die variëren van ¤2500 tot ¤6500 inclusief het sauzen. We denken er nu aan om alleen te laten behangen en zelf te gaan witten.
Wij zien nog wel hoe we dat gaan doen. Maar idd die scheuren gaan op mijn zenuwen werken haha.
pi_152563109
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij zien nog wel hoe we dat gaan doen. Maar idd die scheuren gaan op mijn zenuwen werken haha.
Ja we zijn nog druk aan het bekijken wat we nou precies doen en bij wie, wat de muren betreft. Het blijft een heel uitzoek werk
pi_152563855
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:33 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Ja we zijn nog druk aan het bekijken wat we nou precies doen en bij wie, wat de muren betreft. Het blijft een heel uitzoek werk
Ik heb me voorgenomen me nergens meer druk om te maken :@ dat deed ik rondom de hypotheek wel en daar werd ik niet leuker van. Nu ik dat niet meer doe loopt alles ook soepel en voel ik me stukken beter :D
pi_152564387
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb me voorgenomen me nergens meer druk om te maken :@ dat deed ik rondom de hypotheek wel en daar werd ik niet leuker van. Nu ik dat niet meer doe loopt alles ook soepel en voel ik me stukken beter :D
Hahaha ik ken het :) Ik zie overal beren op de weg en maak me echt druk om dingen en mijn vrouw is echt precies het tegenovergestelde :)

Jammere is, dat ik het maar slecht kan los laten :P
pi_152564694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:11 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Hahaha ik ken het :) Ik zie overal beren op de weg en maak me echt druk om dingen en mijn vrouw is echt precies het tegenovergestelde :)

Jammere is, dat ik het maar slecht kan los laten :P
Toch proberen hoor maakt het leven een stuk leuker.

Zijn ook expres niet teveel rond gaan shoppen. Als we iets mooi vonden en de prijs was oké dan was het goed weet je wel.
pi_152614180
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Toch proberen hoor maakt het leven een stuk leuker.

Zijn ook expres niet teveel rond gaan shoppen. Als we iets mooi vonden en de prijs was oké dan was het goed weet je wel.
Ja in die modus zitten we nu ook wel aardig hoor :) Maar soms speelt het nog wel even op :P
pi_153073787
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 09:34 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Ja in die modus zitten we nu ook wel aardig hoor :) Maar soms speelt het nog wel even op :P
Ik ken dat.. Morgen nog maar eens naar de keukenboer :P
pi_153073921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ken dat.. Morgen nog maar eens naar de keukenboer :P
Nog wat wijzigingen aanbrengen? :)
pi_153074058
Er viel weinig te melden de laatste tijd. Nou ja eigenlijk helemaal niks.

Gisteren zijn ze begonnen met vloer/plafondplaten neerleggen voor de eerste verdieping en zijn ze bezig met ijzervlechten. Ze zullen wel beton gaan storten denk ik :?

Anyhow weer een klein stapje voorwaarts :)

Dat vraagt om foto's natuurlijk. Ons huis is die naast het hoekhuis O+

Foto van de achterkant,

pi_153074079
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:31 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Nog wat wijzigingen aanbrengen? :)
Ja vloer is definitief uitgezocht. Even kijken of de keukenkleur goed matcht met de vloer en ik denk toch andere greepjes :@ :')
pi_153076733
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja vloer is definitief uitgezocht. Even kijken of de keukenkleur goed matcht met de vloer en ik denk toch andere greepjes :@ :')
Nice! En wat voor vloer gaat het worden?

En de muren staan dus! Ik zie dat jullie openslaande deuren krijgen?
Ik denk dat ze beton gaan storten ja. Bij ons dacht ik toen ook dat het alleen platen zouden zijn, maar ze bleken toch beton te hebben gestort.
pi_153076774
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:51 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Nice! En wat voor vloer gaat het worden?

En de muren staan dus! Ik zie dat jullie openslaande deuren krijgen?
Ik denk dat ze beton gaan storten ja. Bij ons dacht ik toen ook dat het alleen platen zouden zijn, maar ze bleken toch beton te hebben gestort.
Nee 1 deur maar. 2 deuren konden er budget technisch niet meer vanaf :{ :@

En de tegelvloer voor beneden staat in de OP :)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:57:52 #35
442334 younesel
WieWatWaar
pi_153076968
Hoi :)
...en waarom?
pi_153077035
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:57 schreef younesel het volgende:
Hoi :)
Elleuw! :W
pi_153078154
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee 1 deur maar. 2 deuren konden er budget technisch niet meer vanaf :{ :@

En de tegelvloer voor beneden staat in de OP :)
Ah ok :)

Wij wilden ze wel, maar de makelaar had ons verkeerd ingelicht... Het alternatief waar hij mee kwam werd 2 keer zo duur... Dus ook gewoon 1 deur :)

Sowieso vind ik het al mooi dat de ramen van vloer tot plafond zijn.
pi_153078313
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:35 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Ah ok :)

Wij wilden ze wel, maar de makelaar had ons verkeerd ingelicht... Het alternatief waar hij mee kwam werd 2 keer zo duur... Dus ook gewoon 1 deur :)

Sowieso vind ik het al mooi dat de ramen van vloer tot plafond zijn.
Ja precies vind het ook wel jammer maar agh doen we nog wel eens.

En van die grote ramen zijn echt heerlijk O+ O+
pi_153106043
Vandaag naar de keuken boer geweest. Toch andere subtielere greepjes gekozen en de kleur blijft hetzelfde.

Kleur op de foto was op mijn vriend zijn telefoon zoals in het echt en op de mijne te bruin. Maar gaat om het idee. En ja er zitten glimmertjes in.. Ben net zo'n ekster wat dat betreft :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 30-05-2015 17:55:50 ]
  Moderator zondag 31 mei 2015 @ 12:36:29 #40
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153123217
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vandaag naar de keuken boer geweest. Toch andere subtielere greepjes gekozen en de kleur blijft hetzelfde.

Kleur op de foto was op mijn vriend zijn telefoon zoals in het echt en op de mijne te bruin. Maar gaat om het idee. En ja er zitten glimmertjes in.. Ben net zo'n ekster wat dat betreft :')

[ afbeelding ]
Poeh, dat schittert best tegemoet ! :D
pi_153123515
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Poeh, dat schittert best tegemoet ! :D
Haha is gelukkig maar net hoe het licht erop valt. Hij lag nu plat met de verlichting er recht op. Als je hem rechtop hebt zoals de keuken komt te staan zeg maar is dat veel rustiger en subtieler :Y

Anders is het wel heel erg shiney.. Wat ook best leuk is... Voor een week ofzo :P
pi_153127465
Glitters *)
Duvel & Niels
pi_153127565
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:13 schreef Duufje het volgende:
Glitters *)
Sparkle Sparkle!!

Mijn keuken is een vampier :')
pi_153127613
Voor de kleur heb even de naam opgezocht en de kleur is dus champagne.. Ja ja past wel bij ons we houden wel van een alcoholische versnapering of 2. :')
pi_153140576
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi hoor! Subtiel glittertje is niets mis mee :)
pi_153140621
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:28 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Mooi hoor! Subtiel glittertje is niets mis mee :)
Helemaal mee eens. En dankjewel. Heb al wel de geneugten van hoogglans ontdekt... Poetsen poetsen poetsen...
pi_153141404
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En dankjewel. Heb al wel de geneugten van hoogglans ontdekt... Poetsen poetsen poetsen...
Laten we dan maar hopen dat het bij ons mee gaat vallen :P
pi_153141459
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:46 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Laten we dan maar hopen dat het bij ons mee gaat vallen :P
Whaha Nee het is hoogglans dat is beroemd van de vlekken :p
pi_153149541
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Whaha Nee het is hoogglans dat is beroemd van de vlekken :p
Onze vrienden hebben een hoogglans witte keuken en drie kinderen die drukker zijn dan die van ons en zij vinden het meevallen :P Daar vestig ik mijn hoop dan maar op :D Maar nogmaals mooie kastjes hoor!

En de vloer is ook super netjes trouwens.
pi_153149671
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:21 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Onze vrienden hebben een hoogglans witte keuken en drie kinderen die drukker zijn dan die van ons en zij vinden het meevallen :P Daar vestig ik mijn hoop dan maar op :D Maar nogmaals mooie kastjes hoor!

En de vloer is ook super netjes trouwens.
Denk dat het ook maar net Ja waar je je aan stoort :Y

En dankjewel zal binnenkort eens een foto maken van het leg patroon wat wij gaan gebruiken
pi_153217304
Achterdeur en kozijnen zitten erin.

Rode stenen staan ook al klaar ben benieuwd wanneer ze daarmee beginnen
:)
pi_153238813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Achterdeur en kozijnen zitten erin.

Rode stenen staan ook al klaar ben benieuwd wanneer ze daarmee beginnen
:)
[ afbeelding ]
Nice :) Gaat ook ineens snel! Als ze klaar staan, zullen ze er aankomende week wel mee aan de slag gaan :)
pi_153238849
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:20 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Nice :) Gaat ook ineens snel! Als ze klaar staan, zullen ze er aankomende week wel mee aan de slag gaan :)
Ja ben benieuwd, bij de gespiegelde woningen zat de voordeur er ook al in. Dus die zal er binnenkort ook wel inzitten. Ik weet niet in welke volgorde ze het doen want er us nog een tweede blok en die wordt tegelijkertijd gebouwd :)
pi_153325990
Gisteren even langs ons huis geweest. En ze hebben de voordeuren geplaatst en de eerste rij stenen liggen er. Dus daar zullen ze ook wel vlot mee gaan beginnen.

Ben benieuwd wanneer de eerste verdieping erop gaat.

pi_153348473
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 14:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gisteren even langs ons huis geweest. En ze hebben de voordeuren geplaatst en de eerste rij stenen liggen er. Dus daar zullen ze ook wel vlot mee gaan beginnen.

Ben benieuwd wanneer de eerste verdieping erop gaat.

[ afbeelding ]
Oh nice! Leuk ruitje ook zo speels aan de zijkant :D
pi_153354555
Grappig om te zien dat de volgorde van bouwen in huizen zo anders is. Bij ons zitten de deuren er namelijk nu nog steeds niet in :)
pi_153507018
Leuk om de voortgang zo te zien :) Gefeliciteerd met je huisje, ik lurk even mee if you don't mind :9
pi_153534541
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh nice! Leuk ruitje ook zo speels aan de zijkant :D
Eehj dankjewel de deur valt mij ook niks tegen :)
pi_153534571
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 15:23 schreef Nick1983 het volgende:
Grappig om te zien dat de volgorde van bouwen in huizen zo anders is. Bij ons zitten de deuren er namelijk nu nog steeds niet in :)
Ja grappig hé bij ons zijn ze ook al het metselen.

Morgen of straks even een update plaatsen :)
pi_153534593
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:46 schreef Thrilled het volgende:
Leuk om de voortgang zo te zien :) Gefeliciteerd met je huisje, ik lurk even mee if you don't mind :9
Dankjewel en gezellig! Ik vind het ook maar wat leuk om het zo te zien groeien.
pi_153543998
En zo zag het er van het weekend uit. Ze zijn al aan het metselen.
De rode steentjes worden straks (helaas) wit.

En de achterkant

Vanavond moet ik toch in het dorp zijn dus gaan we weer even kijken. De stenen voor de eerste verdieping staan erop. Dus ben benieuwd wanneer ze die muren gaan optrekken.
  maandag 15 juni 2015 @ 11:36:02 #62
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153544356
Gaat goed!

Dat wit verven is wel jammer inderdaad. Het lijkt me ook zo snel vuil aantrekken. Ik zie dat tenminste al in onze nieuwe wijk bij huizen die nu een jaar klaar zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153544487
Ik vind het nadeel van die witte verf dat het echt super lelijk is als het gaat afbladderen over een paar jaar. Maar op tijd schilderen is nog best lastig voor dat gebeurt. Je wilt ook niet te vroeg..
pi_153544543
Ja klopt had voor mij ook niet gehoeven. Maarja gewoon bijhouden dan maar :) is nou eenmaal zo.

Ik kreeg net telefoon van schoonvader dat at this moment ze bijna klaar zijn met de binnenmuren van de eerste verdieping bij ons. Dus Jeej vanavond weeer update.
  maandag 15 juni 2015 @ 11:51:25 #65
442334 younesel
WieWatWaar
pi_153544659
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja klopt had voor mij ook niet gehoeven. Maarja gewoon bijhouden dan maar :) is nou eenmaal zo.

Ik kreeg net telefoon van schoonvader dat at this moment ze bijna klaar zijn met de binnenmuren van de eerste verdieping bij ons. Dus Jeej vanavond weeer update.
Nu zie je nog veel gebeuren en dat is leuk, maar als de buitenkant klaar is, dan zal het lang duren, want er 'lijkt' dan niets te gebeuren. Binnenkant duurt (jammer genoeg) langer dan de buitenkant. ;( Ik leef met je mee
...en waarom?
pi_153544766
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:51 schreef younesel het volgende:

[..]

Nu zie je nog veel gebeuren en dat is leuk, maar als de buitenkant klaar is, dan zal het lang duren, want er 'lijkt' dan niets te gebeuren. Binnenkant duurt (jammer genoeg) langer dan de buitenkant. ;( Ik leef met je mee
Leuke is wel dat we tegen die tijd een keer binnen mogen gaan kijken. Duurt dat echt zo lang die binnenkant?
pi_153544874
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:42 schreef Puala het volgende:
Ik vind het nadeel van die witte verf dat het echt super lelijk is als het gaat afbladderen over een paar jaar. Maar op tijd schilderen is nog best lastig voor dat gebeurt. Je wilt ook niet te vroeg..
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Bij ons worden de stenen op de eerste verdieping ook wit. Daar gebruiken ze een verf waarvan ze garanderen dat ze gedurende 10 jaar netjes blijven en niet geschilderd hoeven te worden. Wellicht dat ze dat ook bij jullie gaan gebruiken.

Ze hebben het gaspedaal gevonden geloof ik he :) Ineens gaat het hard! Ik sprak laatst een bekende die een eigen bouwbedrijf heeft en hij zei ook dat het gemiddeld 6 tot 8 maanden duurt vanaf het moment dat de fundering ligt. Is natuurlijk wel afhankelijk van het type woning :)
pi_153545129
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:58 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

[..]

Bij ons worden de stenen op de eerste verdieping ook wit. Daar gebruiken ze een verf waarvan ze garanderen dat ze gedurende 10 jaar netjes blijven en niet geschilderd hoeven te worden. Wellicht dat ze dat ook bij jullie gaan gebruiken.

Ze hebben het gaspedaal gevonden geloof ik he :) Ineens gaat het hard! Ik sprak laatst een bekende die een eigen bouwbedrijf heeft en hij zei ook dat het gemiddeld 6 tot 8 maanden duurt vanaf het moment dat de fundering ligt. Is natuurlijk wel afhankelijk van het type woning :)
Ja we zullen het wel zien. Kan er toch niks aan veranderen. Die architecten hebben ideeën joh ;)

Bij ons zeiden ze 9 maanden. Hoop dat het eerder is want anders zitten wij allemaal rond de kerst. Dat is niet handig.

En is wel leuk om te zien hé hoe snel dat allemaal wel niet gaat.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:13:50 #69
442334 younesel
WieWatWaar
pi_153545346
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Leuke is wel dat we tegen die tijd een keer binnen mogen gaan kijken. Duurt dat echt zo lang die binnenkant?
Ik kan je niet vertellen hoe veel langer het duurt, maar onze projectvoorbereider had 't erover dat de binnenkant iets langer duurt dan de buitenkant. Verder duurt het gevoelsmatig veel langer, omdat je niets ziet gebeuren en daarnaast duurt het sowieso altijd te lang :P

Maar goed. Misschien ben jij wel net zo ongeduldig als ik, maar ik bereid mijzelf er vast op voor dat ik moet wachten. ;(
...en waarom?
pi_153545436
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:13 schreef younesel het volgende:

[..]

Ik kan je niet vertellen hoe veel langer het duurt, maar onze projectvoorbereider had 't erover dat de binnenkant iets langer duurt dan de buitenkant. Verder duurt het gevoelsmatig veel langer, omdat je niets ziet gebeuren en daarnaast duurt het sowieso altijd te lang :P

Maar goed. Misschien ben jij wel net zo ongeduldig als ik, maar ik bereid mijzelf er vast op voor dat ik moet wachten. ;(
Er is idd minder te zien. Maar anderzijds weet je dat de eerste helft erop zit. En dat is ook super fijn natuurlijk.
pi_153553772
Jeej de eerste verdieping staat er op :D ziet er best maf uit zonder ramen en plafond ^^

[ Bericht 24% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 15-06-2015 22:52:25 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 18:07:51 #72
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_153553978
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jeej de eerste verdieping staat er op :D ziet er best maf uit zonder ramen en plafond ^^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zie inderdaad geen ramen en plafond.....
Share your talent, move the world.
pi_153554342
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:07 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad geen ramen en plafond.....
flickr ligt er momenteel uit dus kan er ook niks aan doen :'(
pi_153557043
Ik geloof trouwens wel dat ze tegenwoordig die verf goed kunnen aanbrengen hoor.. ze zullen vast eerst een soort coating aanbrengen die moet voorkomen dat je baksteen alle verf opzuigt, je verf zal wel beter hechten en als ze er echt over nadenken doen ze ook niet de eerste de beste verf, maar eentje die wel tegen wat uv-straling en weersinvloeden kan.. we leven in 2015 tenslotte ;)

Staat er in de verkoopdocumentatie geen spec's over die verf trouwens? Je moet het toch gaan onderhouden c.q. opnieuw aanbrengen over een tijdje?
pi_153565501
Jeej foto's doen het *O*
pi_153565583
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:32 schreef Thrilled het volgende:
Ik geloof trouwens wel dat ze tegenwoordig die verf goed kunnen aanbrengen hoor.. ze zullen vast eerst een soort coating aanbrengen die moet voorkomen dat je baksteen alle verf opzuigt, je verf zal wel beter hechten en als ze er echt over nadenken doen ze ook niet de eerste de beste verf, maar eentje die wel tegen wat uv-straling en weersinvloeden kan.. we leven in 2015 tenslotte ;)

Staat er in de verkoopdocumentatie geen spec's over die verf trouwens? Je moet het toch gaan onderhouden c.q. opnieuw aanbrengen over een tijdje?
Ik denk idd ook wel dat ze vast wel weten wat ze doen hoor. Maar ik vind zelf ongeschilderd mooier, maar dat hoort nu eenmaal bij het huis en dan is dat niet anders.

Het is me nooit opgevallen dat er iets over de verf staat. Zal nog wel eens er naar kijken :)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 07:26:16 #77
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_153573844
Er zal wel keim staan ipv verf. Dat is een verf op silicaat (zand) basis.

hier meer info : Keim verf
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_153574423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 07:26 schreef lipje het volgende:
Er zal wel keim staan ipv verf. Dat is een verf op silicaat (zand) basis.

hier meer info : Keim verf
Heb het even opgezocht er staat verf :)
pi_153575285
Leuk :D
Vind de kleur die de bakstenen nu hebben ook wel mooi. Maar ik denk dat het er geschilderd ook erg goed uitziet :D
pi_153575317
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:39 schreef Miezziej het volgende:
Leuk :D
Vind de kleur die de bakstenen nu hebben ook wel mooi. Maar ik denk dat het er geschilderd ook erg goed uitziet :D
Ja en dan staat het ook beter bij de rest van de wijk :Y
pi_153575893
Zitten die zonnepanelen die je op het plaatje ziet, er ook bij of is dat puur ter illustratie?
pi_153575978
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:12 schreef Nick1983 het volgende:
Zitten die zonnepanelen die je op het plaatje ziet, er ook bij of is dat puur ter illustratie?
Die 3 op het plaatje zitten erbij. Afhankelijk van de prijs leggen we nog bij :)
pi_153576021
raar aantal, 3 stuks.. je hebt er toch minimaal een stuk of 12 nodig voor je zelfvoorzienend kan zijn o.i.d.?
pi_153576040
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:19 schreef Thrilled het volgende:
raar aantal, 3 stuks.. je hebt er toch minimaal een stuk of 12 nodig voor je zelfvoorzienend kan zijn o.i.d.?
Stuk of 20. Past niet eens op het dak. Maar het us een steuntje in de rug.
pi_153604552
Er bestaan tegenwoordige hele goede buiten muurverf systemen. De vraag is alleen ook welke ze gaan toepassen. Afhankelijke van de gekozen steensoort is wel of niet een extra laag nodig voor de zuiging van de stenen.

Meestal passen ze een minerale/silicaat verf toe. Voordeel is dat deze zijn kleur heel goed behoud en bij juiste aanbreng goed blijft zitten. Zie hier maar eens naar als voorbeeldje: http://www.keim.nl/filead(...)_mineraal_verven.pdf

Alleen hopen dat ze hier niet op bezuinigen ;)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_153604602
O ik zie dat ik spuit11 ben :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_153604608
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:29 schreef CrunchySelf het volgende:
Er bestaan tegenwoordige hele goede buiten muurverf systemen. De vraag is alleen ook welke ze gaan toepassen. Afhankelijke van de gekozen steensoort is wel of niet een extra laag nodig voor de zuiging van de stenen.

Meestal passen ze een minerale/silicaat verf toe. Voordeel is dat deze zijn kleur heel goed behoud en bij juiste aanbreng goed blijft zitten. Zie hier maar eens naar als voorbeeldje: http://www.keim.nl/filead(...)_mineraal_verven.pdf

Alleen hopen dat ze hier niet op bezuinigen ;)
Stel dat ze dat wel doen hé. Kunnen wij dat dan altijd later als er onderhoud nodig is nog zelf voor kiezen?
pi_153604634
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Stel dat ze dat wel doen hé. Kunnen wij dat dan altijd later als er onderhoud nodig is nog zelf voor kiezen?
Hangt er helemaal vanaf wat ze erop smeren. Dat product is redelijk kritisch qua ondergrond omdat het er een speciale binding mee aangaat.

Maar ik zou zeggen vraag eens wat ze erop smeren, vraag ik hier op werk wel even wat het inhoudt :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_153604681
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:33 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Hangt er helemaal vanaf wat ze erop smeren. Dat product is redelijk kritisch qua ondergrond omdat het er een speciale binding mee aangaat.

Maar ik zou zeggen vraag eens wat ze erop smeren, vraag ik hier op werk wel even wat het inhoudt :)
Zal eens kijken of ik vandaag optijd ben bij de bouw misschien weet de voorman daar wat. En anders onze persoon bij de aannemer eens Mailtje sturen.
pi_153604682
O ja en KEIM (merk) is duur, zijn ook alternatieven met zelfde type product bijv. Sigma :).
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_153604739
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zal eens kijken of ik vandaag optijd ben bij de bouw misschien weet de voorman daar wat. En anders onze persoon bij de aannemer eens Mailtje sturen.
Als je info wilt weet je me wel te vinden :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_153604794
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:35 schreef CrunchySelf het volgende:
O ja en KEIM (merk) is duur, zijn ook alternatieven met zelfde type product bijv. Sigma :).
Sigma maakt ook alles hé
pi_153604799
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:38 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Als je info wilt weet je me wel te vinden :)
Denk dat dat nog wel moet lukken idd *)
pi_153604827
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Sigma maakt ook alles hé
Uhu, maar nog vele meer merken. In Nederland op het gebied van sauzen/muurverven is Sigma een grote speler, maar als je kijkt naar Duitsland dan valt het daar weer tegen. Daar passen ze het meer toe en is bijv. Caparol een grote jongen met ook goed spul, misschien zelfs beter.

Eindeloze keuzes :')

quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Denk dat dat nog wel moet lukken idd *)
:P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_153604877
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:42 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Uhu, maar nog vele meer merken. In Nederland op het gebied van sauzen/muurverven is Sigma een grote speler, maar als je kijkt naar Duitsland dan valt het daar weer tegen. Daar passen ze het meer toe en is bijv. Caparol een grote jongen met ook goed spul, misschien zelfs beter.

Eindeloze keuzes :')

[..]

:P
Duitsland is in veel dingen ook goedkoper of niet?
pi_153604900
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Duitsland is in veel dingen ook goedkoper of niet?
Niet perse :P Hangt weer van het product af, maar als je Sigma/Caparol vergelijkt op die producten wint Duitsland :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_153604924
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:45 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Niet perse :P Hangt weer van het product af, maar als je Sigma/Caparol vergelijkt op die producten wint Duitsland :)
Hoop dat we er voorlopig nog niet aan hoeven te denken. Ga sowieso nog even achter het materiaal aan :)
pi_153604938
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoop dat we er voorlopig nog niet aan hoeven te denken. Ga sowieso nog even achter het materiaal aan :)
Zal wel goedkomen :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_153604988
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:47 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Zal wel goedkomen :Y
Denk het ook wel :)
pi_153604998
Hmmm het laminaat wat wij willen is momenteel in de aanbieding. Wat zouden jullie doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')