Succes hè, tegen IS, al Nusra en de Mexicaanse cartels.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:52 schreef NickGrouwen het volgende:
Ik ben het met meerdere perspectieven eens. Aan de ene kant is het normaal dat mensen uit oorlogsgebieden vluchten en elders een beter leven gaan zoeken.
Aan de andere kant, veel van die jongemannen, die het levensbloed en de ruggegraat van hun land horen te zijn, laten hun vrouwen en kinderen en zieken en gehandicapten achter en gaan zelf op zoek naar een beter leven. Je moet vechten voor je land en vrijheid. Dit geldt ook voor die Mexicanen die illegaal de grens oversteken naar El Norte. Daarom heb ik meer sympathie voor de vigilante-groepen dan voor de overstekers.
Toch denk ik dat veel mensen die "dobbernegers" wel prima vinden op iets vergelijkbaars met/over joden net even anders zouden reageren.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Joden hebben lange tenen en zijn meteen beledigd, wat dat betreft zijn het net moslims.
Nee, daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het is gewoon ziekelijk dat mensen daarom juichen. Ik haat ze ook niet, maar ik denk niet dat Nederland er zoveel moet opvangen, en dat we meer mensen ook daadwerkelijk uit moeten zetten, wanneer zij zijn uitgeprocedeerd.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:11 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik snap dat het vervelend voor je is, ik wil ook niet zeggen dat alle asielzoekers lievelingetjes zijn. Maar dat betekent niet dat de dood van 400 toegejuicht moet worden, of de haat zo sterk moet zijn tegen alle asielzoekers. 9 van de 10x weet iemand niet wat diegene heeft meegemaakt, en ik denk juist door de onwetendheid dat deze haat er zo is.
Zo egocentrisch dit, totaal geen medeleven voor je medemens.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt niet de hele wereld helpen. Een regering moet er zijn voor haar eigen burgers. Genoeg problemen in eigen land, geld moet niet verkwist worden aan buitenlanders.
Je haat dus jezelf want je bent ook een Nederlander?quote:Op woensdag 15 april 2015 23:26 schreef ntm het volgende:
Mijn klacht is dus eigenlijk verwende Nederlanders, ik hoop voor hen ook alleen maar het allerslechtste![]()
Schijnt dat IS hulp krijgt van die cartels om in de VS aanslagen te plegen of op logistiek gebied.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Succes hè, tegen IS, al Nusra en de Mexicaanse cartels.
Ze zal zichzelf waarschijnlijk niet als verwend beschouwen.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je haat dus jezelf want je bent ook een Nederlander?
Eigenlijk zou je ze allebei eruit moeten gooien.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:09 schreef getfitbysmith het volgende:
Die tokkies met hun fb comments zijn nog erger dan de uitgeprocedeerde asielzoekers
Een hard beleid is gewoon noodzakelijk. Een zachte aanpak trekt nog veel meer kansloze import aan die de staat netto alleen maar geld zal kosten.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:56 schreef Crip het volgende:
[..]
Zo egocentrisch dit, totaal geen medeleven voor je medemens.
dat verteld m'n onderbuik.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:21 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Oh ja joh? Op welke feiten baseer je dat? Of vertelt je onderbuik dat?
Ik ontken niet dat er tussen de asielzoekers veel mensen zitten die voor problemen zorgen of mensen die alleen parasiteren op de samenleving. Maar niet alle asielzoekers zijn zo en degene die niet zo zijn, zijn ook niet zeldzaam. Maar je treft hen wel als je iedereen over één kam scheert.
Ik ben me ervan bewust dat je niet iedereen kan opvangen, omdat Nederland daarvoor te klein. Het asielbeleid moet daarom streng en strict zijn. Maar streng staat niet gelijk aan onrechtvaardigheid of inhumaniteit. Iedereen op de wereld heeft recht op een gelukkig leven. Helaas kan dat niet, maar ik vind het laf en zeer slecht als je alleen maar naar je eigen volk kijkt en de rest mag wat jou betreft in de stront zakken en creperen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-nederland-blijven/quote:Op donderdag 16 april 2015 17:43 schreef kareltjoo het volgende:
[..]
dat verteld m'n onderbuik.
Als je een Mauro die zijn halve jeugd in Nederland heeft doorgebracht op n vliegtuig naar angola wil zetten moet je niet een paar jaar later asielzoekers binnenhalen omdat t cultuurverrijkers zijn.
en zo zijn er nog wel een paar situaties van mensen die terug moeten naar een plek maar ze alles behalve veilig zijn.
De dankbaarheid en de warmte straalt er wel van af zeg....quote:Op donderdag 16 april 2015 17:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-nederland-blijven/
Ik geef je één Mauro voor deze post.
Waavoor moet ie dankbaar zijn dan?quote:Op donderdag 16 april 2015 18:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De dankbaarheid en de warmte straalt er wel van af zeg....
Alsof hij daar zelf voor gekozen heeft.quote:Mauro Manuel (Angola, 18 november 1992) is een uitgeprocedeerde asielzoeker. Manuel werd geboren in Angola en in 2002 door zijn moeder alleen op een vliegtuig naar Europa gezet. Na een kort verblijf in Portugal kwam hij in 2003 naar Nederland. Aanvankelijk ving zijn halfzus hem op; na een half jaar meldde Manuel zich op tienjarige leeftijd als alleenstaande minderjarige asielzoeker bij de politie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asielzaak_Mauro_Manuel
quote:Op woensdag 15 april 2015 23:26 schreef ntm het volgende:
Via social media en FOK! lees ik vaak reacties vol met haat over asielzoekers.
Ik denk dat dit onbegrip is, mensen kunnen zich blijkbaar niet inleven in andere mensen.
Er zou eens een keer oorlog in Nederland moeten komen, stel jij wordt met je leven bedreigt..
Mensen hebben het zo goed hier in dit land, dat ze niet eens begrip kunnen opbrengen voor mensen die vluchten uit hun eigen land en hier opgesloten zitten in cellen. Ook arrogant om te denken dat asielzoekers alleen maar 'gelukszoekers' zijn, alsof mensen voor hun plezier hun eigen land en familie verlaten.
Mijn klacht is dus eigenlijk verwende Nederlanders, ik hoop voor hen ook alleen maar het allerslechtste
Ik heb toevallig ook gereageerd op de facebookpagina van 'wij zijn hier'. Als je iets zegt wat niet in hun straatje valt, is de reactie van hen even hatelijk. Dan ben je dom, zielig, racist, noem maar op en heb je geen hart ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar ik me aan stoor, is de manier waarop dit allemaal gaat. Ze zijn uitgeprocedeerd, dus de IND en meerdere rechters hebben er naar gekeken met dezelfde conclusie: het asielverzoek is keer op keer afgewezen. En toch weer proberen een verblijfsvergunning af te dwingen
Ook hoi!
Klopt, anders zouden die gelukzoekers gewoon thuisblijven andere landen niet bestormen met hun gezeik.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:26 schreef ntm het volgende:
mensen kunnen zich blijkbaar niet inleven in andere mensen
Met dank aan links beleid en talloze mislukte randadvocaten die hun geld 'verdienen' door steeds weer opnieuw hetzelfde verzoek in te dienen.quote:Op donderdag 16 april 2015 18:36 schreef Uitgebloed het volgende:
[..]
Ik heb toevallig ook gereageerd op de facebookpagina van 'wij zijn hier'. Als je iets zegt wat niet in hun straatje valt, is de reactie van hen even hatelijk. Dan ben je dom, zielig, racist, noem maar op en heb je geen hart ofzo.
Waar ik me aan stoor, is de manier waarop dit allemaal gaat. Ze zijn uitgeprocedeerd, dus de IND en meerdere rechters hebben er naar gekeken met dezelfde conclusie: het asielverzoek is keer op keer afgewezen. En toch weer proberen een verblijfsvergunning af te dwingen
Jij parasiteert al jaren op dit forum maar jou knuppelen we toch ook niet met een stalen pijp weg?quote:Op donderdag 16 april 2015 18:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, anders zouden die gelukzoekers gewoon thuisblijven andere landen niet bestormen met hun gezeik.
Godverdomme al jaren uitgeprocedeerd, ze wisten dat ze eens terug moesten, daar gingen ze mee akkoord, en toch blijven parasiteren. Bah. Ik zeg met een stalen pijp het land uitknuppelen dat vies tuig.
Het meest belachelijk vind ik eigenlijk hoelang alles duurt. Bedoel.. sommige zijn hier al 10 jaar ofzo?quote:Op donderdag 16 april 2015 18:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Met dank aan links beleid en talloze mislukte randadvocaten die hun geld 'verdienen' door steeds weer opnieuw hetzelfde verzoek in te dienen.
Toen ik jouw naam zag staan wist ik dat er een dom links krakersantwoord ging komenquote:Op donderdag 16 april 2015 18:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij parasiteert al jaren op dit forum maar jou knuppelen we toch ook niet met een stalen pijp weg?
Typisch ditquote:Op donderdag 16 april 2015 18:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Toen ik jouw naam zag staan wist ik dat er een dom links krakersantwoord ging komen![]()
Die asielzoekers zijn hier op Fok best welkom denk ikquote:Op donderdag 16 april 2015 18:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij parasiteert al jaren op dit forum maar jou knuppelen we toch ook niet met een stalen pijp weg?
Ik vind het veel typischer om op de man te spelen ipv op de situatie. Wat is er mis mee om iedereen in Nederland gewoon de wet te laten naleven?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |