Nee gewoon Alphatje FFS > Bastille > Chemical Brothers.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:58 schreef theodoor9 het volgende:
Hopelijk is FFS niet tegelijk met Chem Bros!
Nee, Adriaan van Disquote:Op woensdag 15 april 2015 22:01 schreef theodoor9 het volgende:
Waarschijnlijk gewoon bekendmaking van het Straattheater!
Serieus ditquote:Op woensdag 15 april 2015 22:01 schreef theodoor9 het volgende:
Waarschijnlijk gewoon bekendmaking van het Straattheater!
Oef, zat er net nog aan te denken. Wie wil de eer op zich nemen?quote:Op woensdag 15 april 2015 22:03 schreef AMDB het volgende:
Wie zal dit jaar een 'Immer Falende LL Meet' topic openen niet wetende dat hij al twee jaar het hoogtepunt van het weekend is?
Oh shit, jaquote:Op woensdag 15 april 2015 22:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er komt niet zo ene topic want er is geen LWL
Maak je nu een grapjequote:
Truste!quote:Op woensdag 15 april 2015 22:06 schreef µ het volgende:
En ik ga slapen. Wie smst mij morgen met de nieuwe namen?
Hoax, dit was Bevrijdingsfestival Haarlemquote:Op woensdag 15 april 2015 22:13 schreef Xylos het volgende:
Echt een Paradise, ik heb er zin in.
[ afbeelding ]
Klopt! Die Amerikaan toch?quote:Op woensdag 15 april 2015 22:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hoax, dit was Bevrijdingsfestival Haarlem
Randzaken is wel meer dan de films. Straattheater interesseert heb me idd vrij weinig qat daar van komt. Maar als je het ter plekken tegenkomt dan kijk ik altijd wel even. Zelfde met die kunstproiecten en aankleding.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
iedereen heeft het er altijd over dat LL zo speciaal is vanwege de randzaken, maar als die bekend gemaakt worden, is t totaal niet interessant, toch vreemd.
quote:This is via the forum of Atease. Apparently the organizer of the Danish Tinderbos Festival said in a reaction to another article on his facebook:
More new names are added to the program on Thursday at 14! Here's what some of the reviewers suggests in an article in Fyens.dk today, they are good suggestions. However, we know from the respective agents and managers that neither Bowie, Radiohead or Pearl Jam is on tour in 2015 - and that is required for us to book.
Maakt niet uit welke randzaak het is, niemand hier zal ooit uit zijn dak gaan van die bevestigingen.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Randzaken is wel meer dan de films. Straattheater interesseert heb me idd vrij weinig qat daar van komt. Maar als je het ter plekken tegenkomt dan kijk ik altijd wel even. Zelfde met die kunstproiecten en aankleding.
Klopt maar op Lowlands gaat dat ook prima als het te druk is bij het washok.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hoax, dit was Bevrijdingsfestival Haarlem
quote:Op woensdag 15 april 2015 22:18 schreef richolio het volgende:
Vorig jaar was er een prachtig stuk straattheater. Een groepje met strijkinstrumenten, verkleedt als arme mensen en ze speelden echt prachtig. Leek net een stukje film.
Nee maar de meeste die hier zitten zijn toch de "muziekliefhebbers" dan dat ze van andere kanten komen. Ik denk dat het gebied van andere zaken als film, theater, cabaret of literatuur er voor de liefhebbers ook wel betere en goedkopere opties te vinden zijn.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maakt niet uit welke randzaak het is, niemand hier zal ooit uit zijn dak gaan van die bevestigingen.
Het gaat egwel jeuken hoorquote:Op woensdag 15 april 2015 22:25 schreef friekin_ het volgende:
Gewon een bietje plugge.
Overigens heb ik LL nog niet in zicht. Eerst afstuderen (nog een dikke maand wut) en dan met de tent richting Scandinavië. En dan zie ik wel weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
quote:Op woensdag 15 april 2015 22:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het gaat egwel jeuken hoorGa jij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Wutwut? Goed bezig. Je vrienden ook?quote:Op woensdag 15 april 2015 22:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]Ik waag het er weer eens op
Nee, maar mijn LL-vrienden welquote:Op woensdag 15 april 2015 22:33 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wutwut? Goed bezig. Je vrienden ook?
Sorryquote:Op woensdag 15 april 2015 22:33 schreef richolio het volgende:
Theo, waarom maak je me lekker met Radiohead, dat zal vast wel niet gebeuren
Dat wordt dus idd de zaterdagopening in de Alpha.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:35 schreef theodoor9 het volgende:
DJVT ook op zaterdag
http://dejeugdvantegenwoordig.com
Zaterdagochtend Alpha openerquote:Op woensdag 15 april 2015 22:35 schreef theodoor9 het volgende:
DJVT ook op zaterdag
http://dejeugdvantegenwoordig.com
Met al die stinkhippies. En door de modder rollende wijven.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:40 schreef richolio het volgende:
Nog vier maanden en dan weer naar dat kutfestival
Allemaal bier over mijn nieuwe shirtquote:Op woensdag 15 april 2015 22:41 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Met al die stinkhippies. En door de modder rollende wijven.
Zweetquote:Op woensdag 15 april 2015 22:42 schreef richolio het volgende:
[..]
Allemaal bier over mijn nieuwe shirt
LWL / De elende van Lowlandsquote:Op woensdag 15 april 2015 22:42 schreef richolio het volgende:
[..]
Allemaal bier over mijn nieuwe shirt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
Ik stiekem ook wel, zulke acts horen er gewoon bij!quote:Op woensdag 15 april 2015 22:48 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik heb opeens veel zin Limp Bizkit. Kan gewoon tof worden.
Daarom en zo'n climax bij Counterfeit of Break Stuff gaat gewoon kneithard los in zo'n Alpha.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:51 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ik stiekem ook wel, zulke acts horen er gewoon bij!
band of horses?quote:
quote:Op woensdag 15 april 2015 23:38 schreef indiaantje89 het volgende:
Zit je RTL 7 te kijken. Komt opeens de Titty Twister voorbij!
Bear's Den en Ought waren toch al bekend, of bedoel je wat anders?quote:Op woensdag 15 april 2015 23:33 schreef theodoor9 het volgende:
Bear's Den op de zondag
http://www.bearsdenmusic.co.uk/live/
Ought ook op zondag (6e show op rij!)
https://ought.bandcamp.com/
Live precies dat wat je verwacht van deze DIY-artiest. Doet z'n eigen soundcheck, heeft geen roadies, jamsessies als z'n snaren knappen, je ziet nooit dezelfde show met dezelfde liedjes, veel interactie met het publiek, de traditionele crowdsurf. Een beetje rebels, een echt tieneridool, kan niet normaal over de festivalweide lopen, elke kid denkt dat Maccie wel effe een joint met 'em komt roken ('Passing Out Pieces' is het antwoord daarop, http://www.loudandquiet.com/2014/08/mac-demarco-interview/) Maar het is zo veel meer dan wat de fanbase wil doen laten geloven, de liedjes zijn zo sterk, wat live niet veel anders is.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:48 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hij live is, ik vind zijn muziek gewoon erg lekker klinken
Wat een onzin inderdaad.quote:Op donderdag 16 april 2015 01:02 schreef Aisumasen het volgende:
Het enige waar je echt even doorheen moet zitten is de onderbroekenlol van zijn bandleden. Geboer, flauwe covers, die Amerikaanse schijtlollige half-ironische toon. Het is jammer, want Mac DeMarco zelf onttrekt zich hier vooral aan, en de songs zelf, wanneer ze gespeeld worden, hebben dat helemaal niet nodig. Goed, een bloemlezing uit wat beelden van de 'Salad Days'-tour die ik afgelopen jaar schoot, om je van beide kanten een beeld te geven.
...kans op onzin als dit. (Toegegeven, als noodoplossing).
Hehehe, en da's nog veel erger, want die heeft 50 man om hem heen die één van de 25 reservegitaren zou kunnen aanreiken bij een gebroken snaartjequote:Op donderdag 16 april 2015 02:04 schreef AMDB het volgende:
[..]
Wat een onzin inderdaad.
Hier nog zo'n grapjas
Thom Yorke belt dadelijk met Biel Geelen om bekend te maken dat hij samen met Mr Polska en Depeche Mode de zondag gaat afsluiten.quote:Op donderdag 16 april 2015 08:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Radiohead nog niet bekend gemaakt?
Atoms For Polska!quote:Op donderdag 16 april 2015 09:06 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Thom Yorke belt dadelijk met Biel Geelen om bekend te maken dat hij samen met Mr Polska en Depeche Mode de zondag gaat afsluiten.
Heheh, je weet er veel vanquote:Op donderdag 16 april 2015 01:02 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Live precies dat wat je verwacht van deze DIY-artiest. Doet z'n eigen soundcheck, heeft geen roadies, jamsessies als z'n snaren knappen, je ziet nooit dezelfde show met dezelfde liedjes, veel interactie met het publiek, de traditionele crowdsurf. Een beetje rebels, een echt tieneridool, kan niet normaal over de festivalweide lopen, elke kid denkt dat Maccie wel effe een joint met 'em komt roken ('Passing Out Pieces' is het antwoord daarop, http://www.loudandquiet.com/2014/08/mac-demarco-interview/) Maar het is zo veel meer dan wat de fanbase wil doen laten geloven, de liedjes zijn zo sterk, wat live niet veel anders is.
Het enige waar je echt even doorheen moet zitten is de onderbroekenlol van zijn bandleden. Geboer, flauwe covers, die Amerikaanse schijtlollige half-ironische toon. Het is jammer, want Mac DeMarco zelf onttrekt zich hier vooral aan, en de songs zelf, wanneer ze gespeeld worden, hebben dat helemaal niet nodig. Goed, een bloemlezing uit wat beelden van de 'Salad Days'-tour die ik afgelopen jaar schoot, om je van beide kanten een beeld te geven.
Voor elk heldenonthaal met fantastische liedjes is er...
...kans op onzin als dit. (Toegegeven, als noodoplossing).
En al zijn hier ook weer flauwigheidjes in het intro, staat de performance fier overeind. (En, wederom toegegeven, die grap helemaal aan het eind moest ik ook wel om gniffelen, gezien de locatie).
En wat blijft hangen zijn zulk soort parels.
Dus, ja, Lowlands, tof, leuk, boeken, het ontbreken grote misser vorig jaar.
Denk het wel, anders doet RRB er niet zo actief over.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:31 schreef Drebbelman het volgende:
Het zijn waarschijnlijk niet eens muzieknamen.
Dan neem ik aan dat er vandaag 1 grote naam/headliner meerdere tourdata/festivals bekend gaat maken. Zal dan Blur, Radiohead of F&TM zijn, waarbij ik gok en hoop op de laatste.quote:Op donderdag 16 april 2015 08:54 schreef indiaantje89 het volgende:
Sziget komt trouwens ook met nieuws vandaag.
quote:
hahaquote:Op donderdag 16 april 2015 09:37 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar goed we lopen zeer waarschijnlijk weer te hard van stapel.
JAquote:
Eensquote:Op donderdag 16 april 2015 09:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gaat niet gebeuren maar ik wil d'r graag op een festival zien
twitter:Richiedehaan twitterde op donderdag 16-04-2015 om 09:35:26Maar @Rapid_Razor_Bob, waarom komen die namen zo snel achter elkaar? Toffe namen tot nu toe! reageer retweet
twitter:Rapid_Razor_Bob twitterde op donderdag 16-04-2015 om 09:41:57@Richiedehaan Hoe meer tofheid, hoe beter toch?
reageer retweet
Met die laatste 2 tweets erbij lijkt het daar wel op inderdaad.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:45 schreef richolio het volgende:
Ik denk gewoon een normale lichting. Wat Theo zegt, omdat meer festivals volgen vandaag. En de headliner misschien!
Nee hoor.quote:
Ok ook weer een streep doorheen.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nee hoor.
Slecht nieuws voor fans: Jack White gaat het optreden voor opbepaalde tijd vaarwel zeggen. Dat liet het management van de Amerikaanse artiest vandaag weten in een verklaring. Voor het echter zover is staan er nog een aantal concerten op de planning, waaronder weekend 2 van Coachella en een kleine akoestische tour door de VS.
Wel mooi, geen headliner natuurlijk.quote:
quote:Op donderdag 16 april 2015 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Welke namen zijn er gisteren bij gekomen dan?
Pfoe, weer heftig onorigineel.quote:
Fuzzquote:Op donderdag 16 april 2015 10:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Pfoe, weer heftig onorigineel.
Zit buiten FFS ook niets boeiends tussen.
Ja dat gaat nog wel volgens mij. Bleachers loop ik ook bepaald niet warm voor.quote:
Mini Mansions zijn ook wel tof, en Limp Bizkit is ook wel een guilty pleasure.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat gaat nog wel volgens mij. Bleachers loop ik ook bepaald niet warm voor.
Die waren toch al soort van confirmed?quote:Op donderdag 16 april 2015 10:12 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mini Mansions zijn ook wel tof, en Limp Bizkit is ook wel een guilty pleasure.
Nopequote:Op donderdag 16 april 2015 10:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die waren toch al soort van confirmed?
Lijkt me eerder iets wat ze beiden hebben, wellicht mét Sziget.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:26 schreef guinnessvld het volgende:
Woensdag begint kaartverkoop Pukkelpop.
LL speelt de laatste troeven lijkt me
Dat sowiesoquote:Op donderdag 16 april 2015 10:35 schreef Loveless85 het volgende:
Maar verder denk ik dat dit gewoon weer iets in lijn van alle grote opgepijpte verwachten wordt; een tegenvaller.
In dat geval zou Florence logisch zijn, aangezien zij op Werchter staat dit jaar.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:26 schreef guinnessvld het volgende:
Woensdag begint kaartverkoop Pukkelpop.
LL speelt de laatste troeven lijkt me
Maar dan ga ze niet eenzelfde naam bekend maken als Sziget. Florence is daar eerder al bekend gemaakt namelijk.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:37 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
In dat geval zou Florence logisch zijn, aangezien zij op Werchter staat dit jaar.
Blur dan? Het is wel ontkent door Chokri, maar Studio Brussel was er die dag zo mee bezig dat ik me kan voorstellen dat er meer speelde.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar dan ga ze niet eenzelfde naam bekend maken als Sziget. Florence is daar eerder al bekend gemaakt namelijk.
Dave Grohl ging ook samenwerkings verband aan met de zanger van Slipknot. Misschien word dat wel iets dat die 2 bands eerst gaan touren met hun eigen bands, en het einde van het festival seizoen dat project oppakken?quote:Op donderdag 16 april 2015 10:50 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Blur dan? Het is wel ontkent door Chokri, maar Studio Brussel was er die dag zo mee bezig dat ik me kan voorstellen dat er meer speelde.
Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, na al die positieve reacties na iedere lichting.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:07 schreef H.Kemper het volgende:
gaat het nou zo slecht met de verkoop dat ze opeens zoveel namen droppen
Aan de andere kant zitten er denk ik wel te weinig echt ultieme publiekstrekkers tussen. Het is allemaal 'wel leuk, best aardig, nette lichting', maar geen 'TAKE MY MONEY NOW' acts.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:07 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, na al die positieve reacties na iedere lichting.
Onderschat de aantrekkingskracht van Paolo niet. Bovendien gaat het ook om de combinatie van gisteren en vandaag. Op deze manier komen ze 2x in het nieuws ipv 1 rijtje namen van 27.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:09 schreef Rob_Gordon het volgende:
En met deze lichting namen win je de oorlog toch niet? Ik bedoel, ik vind Patrick Watson en The Antlers erg leuk, maar niemand gaat voor dit rijtje een kaartje kopen.
Dat is het ook wel een beetje, de headliners Chemical Brothers en Underworld (en wie die 3e ook mag zijn) zijn kwalitatief prima headliners. Maar het zijn nou niet de bands met een grote fanbase.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zitten er denk ik wel te weinig echt ultieme publiekstrekkers tussen. Het is allemaal 'wel leuk, best aardig, nette lichting', maar geen 'TAKE MY MONEY NOW' acts.
Iets als Radiohead bijvoorbeeldquote:Op donderdag 16 april 2015 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zitten er denk ik wel te weinig echt ultieme publiekstrekkers tussen. Het is allemaal 'wel leuk, best aardig, nette lichting', maar geen 'TAKE MY MONEY NOW' acts.
Het zal mij verbazen als ze de grote media zo gek krijgen om twee dagen achter elkaar een headline te plaatsen over een lijstje namen. Maar goed, wat weet ik?quote:Op donderdag 16 april 2015 11:10 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Onderschat de aantrekkingskracht van Paolo niet. Bovendien gaat het ook om de combinatie van gisteren en vandaag. Op deze manier komen ze 2x in het nieuws ipv 1 rijtje namen van 27.
The Gaslight Anthem verwacht ik ook nog wel eigenlijk.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:11 schreef indiaantje89 het volgende:
Sziget komt met o.a. Avicii, The Gaslight Anthem, Limp BIzkit, Hollywood Undead, DJ Marky & Stamina MC, Soja en Cro.
Headliner kan nog komen natuurlijk, Disclosure werd vorig jaar pas in juni bekend gemaakt. F&TM en The Offspring kunnen nog steeds komen ofc.quote:
Ben Howard zal nooit gaan headlinen, 100%. Staat op vrijdag en zie hem zelfs als opener Alpha dalijk op het blokkenschema staan. Bastille is ook sws geen headliner, die staan op zaterdag en dan zijn the Chemical Brothers headliner Alpha lijkt mij.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:20 schreef ohnikua het volgende:
Al vaker gezegd hier: de grote namen zijn normaal gesproken echt al wel bekend. Ben Howard en/of Bastille is gewoon headliner Alpha.
In de breedte vind ik het dit jaar stukken beter dan de twee voorgaande jaren, met nu weer The Antlers en Patrick Watson erbij.
Niet dat ik je niet geloof, maar de kaartverkoop doet momenteel anders vermoeden. Gros van die acts zijn al maanden bekend en er zijn geen geluiden dat een uitverkoop nadert oid.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:11 schreef theodoor9 het volgende:
Reken maar dat acts als Ben Howard, Bastille, Paolo Nutini en Passenger veel publiek trekken hoor.
Ik geef je gelijk. Maar verwacht toch wel Underworld nog na Ben Howard in de Alpha.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:27 schreef ohnikua het volgende:
Ja hoor, ze gaan iemand die op zijn gemak HMH uitverkoop de Alpha laten openen. Dream on.
Chemical Brothers zie ik ook wel eerder de Alpha afsluiten, maar dan staat Bastille daarvoor.
Yes, zo gaat het al jarenquote:Op donderdag 16 april 2015 11:30 schreef Achterje het volgende:
Elke lichting valt eigenlijk toch een beetje tegen. Iedereen verwacht steeds nog een grote klapper.
Puur egoisme, maar ik zou het niet erg vinden als deze editie niet zo geweldig verkoopt. Genoeg dancefestivals, dus waarom de pop/rock festivals ineens een ruk die kant op maken is me volkomen onduidelijk. Ik zie liever iets meer alternative/rockacts als headliners.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:30 schreef Achterje het volgende:
Elke lichting valt eigenlijk toch een beetje tegen. Iedereen verwacht steeds nog een grote klapper.
Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Vorig jaar werd Disclosure pas in juni aangekondigd. Nick Cave werd precies twee jaar geleden bekend gemaakt, op 16 april. In 2011 kregen we Elbow pas te horen in juni, en The Offspring eind april.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:20 schreef ohnikua het volgende:
Al vaker gezegd hier: de grote namen zijn normaal gesproken echt al wel bekend.
Ook goed mogelijk, en dan La Roux of Caribou als headliner van de Bravo.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:30 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk. Maar verwacht toch wel Underworld nog na Ben Howard in de Alpha.
Ik denk dat Lowlands een festival is waarbij relatief (bij bijvoorbeeld Pinkpop en Best Kept Secret) weinig naar individuele namen wordt gekeken door potentiële bezoekers (maar meer naar 'hoe was het vorig jaar', 'wie gaan er verder').quote:Op donderdag 16 april 2015 11:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet geloof, maar de kaartverkoop doet momenteel anders vermoeden. Gros van die acts zijn al maanden bekend en er zijn geen geluiden dat een uitverkoop nadert oid.
Tom Odell opende in 2013 ook de Alpha, verkoopt makkelijk de HMH uit.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:27 schreef ohnikua het volgende:
Ja hoor, ze gaan iemand die op zijn gemak HMH uitverkoop de Alpha laten openen. Dream on.
Chemical Brothers zie ik ook wel eerder de Alpha afsluiten, maar dan staat Bastille daarvoor.
Dat laatste zou misschien ook nog wel kunnen. La Roux zal de bravo nooit headlinen, dan denk ik eerder aan Caribou inderdaad, of anders Hudson Mohawke.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:33 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Ook goed mogelijk, en dan La Roux of Caribou als headliner van de Bravo.
Ik denk alleen ook dat zondag Major Lazer gewoon de zondag headlinet, maar snap ook wel dat 3 dagen een dance-act in de Alpha wat te veel is. Vandaar dat ik Ben Howard in de Alpha en Underworld in Bravo (of Heineken/Golf??) ook wel als mogelijkheid zie.
Het hoeft inderdaad niet, maar ik denk (weet het natuurlijk ook niet zeker; laat me graag verrassen) dat er inmiddels al vrij veel namen bekend zijn gemaakt voor de hogere posities op de line-up.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:32 schreef Rob_Gordon het volgende:
[..]
Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Vorig jaar werd Disclosure pas in juni aangekondigd. Nick Cave werd precies twee jaar geleden bekend gemaakt, op 16 april. In 2011 kregen we Elbow pas te horen in juni, en The Offspring eind april.
Dat was toen hij net 1 single uit had. Ben Howard is wel 5 stappen verder dan Tom Odell in 2013. In 2012 sloot hij al de Grolsch af he.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:35 schreef Mr-Brightside het volgende:
[..]
Tom Odell opende in 2013 ook de Aphha, verkoopt makkelijk de HMH uit.
Klopt, laten we zeggen dat 7/8 van de 9 Alpha headliners/subs en Grolsch headliners al bekend zijn.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:36 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Het hoeft inderdaad niet, maar ik denk (weet het natuurlijk ook niet zeker; laat me graag verrassen) dat er inmiddels al vrij veel namen bekend zijn gemaakt voor de hogere posities op de line-up.
Ja maar ik heb jou nog nooit negatief gehoord als Lowlands iets aankondigt, jij houd zo van dat festival dat het een beetje subjectief word, niet erg verder hoor!quote:Op donderdag 16 april 2015 11:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar ja je verwacht de grote klapper, maar al bij al word die iedere line-up iedere keer sterker. Nu zitten er ook weer 4 namen bij die ik wel wil zien, en dingen die ik nog moet leren kennen.
Mwa, ik denk dat ik vorig jaar regelmatig kritisch was op bepaalde lichtingen. Ik vind de line-up dit jaar in de breedte gewoon sterk.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:46 schreef Achterje het volgende:
[..]
Ja maar ik heb jou nog nooit negatief gehoord als Lowlands iets aankondigt, jij houd zo van dat festival dat het een beetje subjectief word, niet erg verder hoor!
Daarom ik ben niet zo moeilijk, maar ik kan veel hebben idd. En ja ik hou van de hele serieuze diepere dingen zoals Portishead vorig jaar, maar een feestje bij de Kaiser Chiefs kan ik ook wel van genieten. Zo zie ik Limp Bizkit ook dit jaar, verstand op 0 en los gaan. En voor het serieuze gedeelte wil ik bij Benjamin Clementine gaan kijken.quote:Op donderdag 16 april 2015 11:52 schreef ohnikua het volgende:
Indiaantje houdt voor zover ik dat kan beoordelen gewoon van ontzettend veel verschillende soorten muziek, zowel qua genre als qua 'commercieel-alternatief'. Dan zit je al snel goed, op veel festivals, en zeker op Lowlands.
Bedoel je nu Mumford & Sons, Rage against the machine of Florence + The Machinequote:Op donderdag 16 april 2015 11:56 schreef theodoor9 het volgende:
Jack Garrat cancelled blijkbaar vanwege tour met Mumford Against The Machine
Dunnoquote:Op donderdag 16 april 2015 11:57 schreef richolio het volgende:
[..]
Bedoel je nu Mumford & Sons, Rage against the machine of Florence + The Machine
Gaan die ook naar Interpol, Underworld, Tame Impala en Caribou?quote:Op donderdag 16 april 2015 12:02 schreef Achterje het volgende:
De doelgroep is met Passenger, Paolo Nutini, Ben Howard, James Bay, Chef Special, Kodaline en Bastille nu wel bekend. Heaven voor tienermeisjes.
Goed nieuws voor mij dus.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:02 schreef Achterje het volgende:
De doelgroep is met Passenger, Paolo Nutini, Ben Howard, James Bay, Chef Special, Kodaline en Bastille nu wel bekend. Heaven voor tienermeisjes.
hij stond voor Feist in 2012 die toen de Grolsch afslootquote:Op donderdag 16 april 2015 11:36 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Dat was toen hij net 1 single uit had. Ben Howard is wel 5 stappen verder dan Tom Odell in 2013. In 2012 sloot hij al de Grolsch af he.
Mwa ook wel over de line-up hoor.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:33 schreef ohnikua het volgende:
Toen ging het toch vooral over Polska?
Nee maar wel naar Years&Years, Echosmith, Major Lazer, Twenty One Pilots, All Time Low, Mark Ronson, Rudimental en Tove Lo.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:24 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Gaan die ook naar Interpol, Underworld, Tame Impala en Caribou?
ik vind er veel matigheid tussen zitten, maar als er tegenover die matigheid iets leuks staat, hoor je mij straks niet klagen.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Gisteren waren er meer reacties, toch beetje tegenvallertje dan toch?
Ik moet het ook allemaal is doornemen vanavond, ik zag ook een projectje van Ry X & Áme er tussen staan geloof ik. Dat kan ook best interessant zijn.quote:Op donderdag 16 april 2015 13:01 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik vind er veel matigheid tussen zitten, maar als er tegenover die matigheid iets leuks staat, hoor je mij straks niet klagen.
Als ik naar de BBC's Sound of 2015 kijk is het wel duidelijk waar de boekers hun inspiratie vandaan halen.
Was de acts een beetje aan het youtuben en kwam ook dit tegen:
Ik ben er nog niet over uit of ik er vrolijk van word.
Howling ja, vond ik best vet op Pitch vorig jaar.quote:Op donderdag 16 april 2015 13:18 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik moet het ook allemaal is doornemen vanavond, ik zag ook een projectje van Ry X & Áme er tussen staan geloof ik. Dat kan ook best interessant zijn.
Uitstekend live, maar ik heb ze inderdaad wel in een (aandachtig luisterende) Melkweg en Paradiso gezien. Lowlands lijkt me op voorhand inderdaad geen ideale omgeving, maar het moet wel kunnen. Villagers en James Vincent McMorrow werkten bijvoorbeeld ook goed.quote:Op donderdag 16 april 2015 13:58 schreef Herpderphawk het volgende:
Hoe zijn The Antlers live? Slaat dat niet dood op een festival?
We hebben al veel betrouwbare bronnen gezien dit jaar, en de meeste waren uiteindelijk niet te vertrouwen. 1 headliner sluit ik niet uit, maar 2 echt niet meer.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:16 schreef Mr-Brightside het volgende:
Volgens iemand met betrouwbare bronnen op Lowlove komen er nog ' 2 headliners/grote Alpha namen' aan, ben benieuwd!
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2012/Lowlands/Antlers.htmlquote:Op donderdag 16 april 2015 13:58 schreef Herpderphawk het volgende:
Ik vond het in Paradiso slaapverwekkend, telkens grote pauzes tussen de nummers waardoor de opbouw helemaal wegviel, en nul contact met het publiek. Maar dat was schijnbaar het eerste concert van de tour oid. Ik vind de albums dusdanig goed dat ik ze op Lowlands een tweede kans ga geven.quote:Op donderdag 16 april 2015 13:58 schreef Herpderphawk het volgende:
Dus goed voor een zaterdag/zondag ochtend?quote:Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef Rob_Gordon het volgende:
[..]
Ik vond het in Paradiso slaapverwekkend, telkens grote pauzes tussen de nummers waardoor de opbouw helemaal wegviel, en nul contact met het publiek. Maar dat was schijnbaar het eerste concert van de tour oid. Ik vind de albums dusdanig goed dat ik ze op Lowlands een tweede kans ga geven.
Volledig waar. Met die publieke EDM aversie proberen ze de early adopters in de electronica scene te binden maar slaan ze de plank volledig mis. Erg jammerquote:Op donderdag 16 april 2015 15:41 schreef Mr-Brightside het volgende:
Stukje op vice:
De directeur van Lowlands belde gisteren Giel op om te vertellen dat de opkomende poprockbandjes Limp Bizkit en Franz Ferdinand komen optreden dit jaar. Des te schokkender dat Eric van Eerdenburg, zo heet de directeur van Lowlands, in hetzelfde telefoongesprek aangaf dat hij, ondanks de online petities om het wel te doen, niet van plan was om Mr. Polska te boeken. Hij vond het Poolse rapidool te veel EDM muziek 'draaien' en had op eerdere edities gemerkt dat hij en vergelijkbare acts als Calvin Harris (??? :S) niet goed in de smaak vielen bij het festivalpubliek.
Hoewel we het met Yung Polak eens zijn dat Lowlands zelf moet weten wat ze boeken, is de argumentatie van van Eerdenburg toch een beetje raar. Polska is duidelijk een rapper met dope festivalbeats en lijkt in de verste verte niet op Calvin Harris. En al leek hij dat wel, dan had het ook niet uitgemaakt: ik ben vaak genoeg op Lowlands geweest om te weten dat mensen ook daar compleet uit hun dak gaan op de muziek die hier vrij gemakkelijk wordt weggezet als EDM. Plus, vorig jaar had je Skrillex, weetje nog? En wat te denken van dingen als Stromae, Die Antwoord of Disclosure. Ook niet echt pop, maar de EDM die je klaarblijkelijk niet zo lekker zit.
En dit jaar Major Lazer met hun Boaz-beats laten headlinen en Polska met zijn Boaz-beats scotten? Fuck dat. Als je Polska stom vind zeg dat dan maar weet dat je daar alleen in staat. #TeamPolska
Major Lazer van een hoger niveau dan Boaz? laat me niet lachen. Boaz is een van de meest getalenteerde producers in nederland op dit moment. Dat het platte kindermuziek is, is een ander verhaal, maar dat is Major Lazer ook. + Het is niet zo dat de media-aandacht zich genereert omdat iedereen Polska zo leuk vindt, maar omdat de PR machine + wellicht een deel van de programmeurs de huidige trend niet bij kunnen houden en hierdoor enorme misvattingen doen, volkomen terechte kritiek dus.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat het probleem is dat EvE en zijn boekings agenten waarschijnlijk helemaal niks hebben met Mr. Polska en zijn kazige my first fruity loops beats eronder van Boaz van de Beats. Kortom ze vinden het kut. Maar goed dit ja je natuurlijk niet op de openbare radio zeggen als Lowlands organisator zijnde.
En ik vind de "Mr. Polska" aanhangers in deze totaal verkeerde vergelijkingsmateriaal aanhalen. Major Lazer, Skillex, Stromae zijn allemaal kwalitatief stukken beter dan die meuk van Polska. Daarnaast vergeten mensen dat Polska op iedere hoek van de straat te zien is, en wereld artiesten als bovenstaand genoemd niet.
Daarnaast is heel die campagne gewoon een grote faal geweest. Er zijn wel 100 andere bands die ook op Lowlands willen spelen. Maar Polska moest en zou op Lowlands geprogrammeerd moeten worden. Ik zie ook de ractie van Mr. Polska, Jebroer en hun vriendjes nu vol op kritiek leveren op EvE. Alleen omdat ze dus niet op Lowlands mogen staan, wat een gehuil. Doe dan ook wat met die kritiek.
Laat Boaz maar eens een keer Get Free of Lean On niveau produceren, dat niveau is hem dus ver niet gelukt. Die Mr. Poslka meuk is echt gewoon standaard My Fruity Loops muziek, heel droog, totaal niet aangekleed. standaard effectjes er overheen. Nee dat doet Major Lazer stukken beter.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:01 schreef Pieterkosram het volgende:
[..]
Major Lazer van een hoger niveau dan Boaz? laat me niet lachen. Boaz is een van de meest getalenteerde producers in nederland op dit moment. Dat het platte kindermuziek is, is een ander verhaal, maar dat is Major Lazer ook. + Het is niet zo dat de media-aandacht zich genereert omdat iedereen Polska zo leuk vindt, maar omdat de PR machine + wellicht een deel van de programmeurs de huidige trend niet bij kunnen houden en hierdoor enorme misvattingen doen, volkomen terechte kritiek dus.
Dat terzijde, Dhr. Polska schijnt nogal wat ruzie te hebben gemaakt intern bij Mojo op het moment, en ruzie met een monopolist zorgt er niet voor dat je geboekt wordt.
Major Lazer is wel degelijk van een hoger niveau dan die Polska ja, niet dat ik ze beiden boeiend vind. De Boaz-beats zijn nog wel grappig, maar die Polska zelf heeft een monotone manier van rappen dat hij zelf de zwakke schakel is.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:01 schreef Pieterkosram het volgende:
[..]
Major Lazer van een hoger niveau dan Boaz? laat me niet lachen. Boaz is een van de meest getalenteerde producers in nederland op dit moment. Dat het platte kindermuziek is, is een ander verhaal, maar dat is Major Lazer ook. + Het is niet zo dat de media-aandacht zich genereert omdat iedereen Polska zo leuk vindt, maar omdat de PR machine + wellicht een deel van de programmeurs de huidige trend niet bij kunnen houden en hierdoor enorme misvattingen doen, volkomen terechte kritiek dus.
Dat terzijde, Dhr. Polska schijnt nogal wat ruzie te hebben gemaakt intern bij Mojo op het moment, en ruzie met een monopolist zorgt er niet voor dat je geboekt wordt.
Ik heb je ook uitspraken zien doen over fruityloops beats in combinatie met hudson, dus laten we die discussie vooral niet beginnen.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:10 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Laat Boaz maar eens een keer Get Free of Lean On niveau produceren, dat niveau is hem dus ver niet gelukt. Die Mr. Poslka meuk is echt gewoon standaard My Fruity Loops muziek, heel droog, totaal niet aangekleed. standaard effectjes er overheen. Nee dat doet Major Lazer stukken beter.
EvE wlde gewoon zeggen dat Polska platte meuk maakt, maar dat kan je moeilijk zeggen als festival directeur.
Frans Bauer zingt ook en heeft ook veel succes, maar dat wil nog niet zeggen dat het op Lowlands moet staan.
Het idee achter boaz is domme kauwgomballenmuziek/conceptart, major lazer is pop. Boaz zet iets autentieks neer, diplo kauwt cliches uit. Hierom vind ik boaz interessanter, Staat natuurlijk open voor interpretatie.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:11 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Major Lazer is wel degelijk van een hoger niveau dan die Polska ja, niet dat ik ze beiden boeiend vind. De Boaz-beats zijn nog wel grappig, maar die Polska zelf heeft een monotone manier van rappen dat hij zelf de zwakke schakel is.
Daarnaast heeft het hele nieuwe hiphop groepje een groot minderwaardigheidscomplex heb ik het idee. Je hoort ze echt alleen maar janken dat ze niet de exposure krijgen die ze menen te verdienen. Misschien vind men (buiten middelbare scholieren) de muziek die ze maken gewoon niet boeiend?
Persoonlijk vind ik het beiden volledig oninteressante muziek, probeerde alleen aan te geven waarom ML begrijpelijker is. Die trouwens vorig jaar nog als afsluiter op RW gezien, veld stond nog behoorlijk vol (veel voller dan bij Skrillex!) en met de nodige pintjes was het lekker dom dansen.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:15 schreef Pieterkosram het volgende:
[..]
Het idee achter boaz is domme kauwgomballenmuziek/conceptart, major lazer is pop. Boaz zet iets autentieks neer, diplo kauwt cliches uit. Hierom vind ik boaz interessanter, Staat natuurlijk open voor interpretatie.
De verschuiving in het publiek is volgens mij al jaren zichtbaar, ik denk dat een enkele act daar minimale invloed op heeft. Uiteraard is het prima om de nodige tactiek te hanteren om het nog enigszins te sturen maar ik verwacht niet dat je met of zonder een paar 'discutabele' acts van Nederlandse bodem veel verschil zal zien. Ik heb bij Lowlands altijd een beeld dat iedereen daar wel iets van zijn waarde kan zien dat bijvoorbeeld een EDM act meer of minder voor mij weinig verschil maakt. Balans is dan het toverwoord en misschien dat dit jaar het hokje EDM wel voldoende is gevuld.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:15 schreef Mr-Brightside het volgende:
Het gaat EvE ook vooral om ' het bepaalde publiek' dat Polska en EDM trekt. Hoewel ik denk dat wanneer men dit jaar bijv. Polska boekt en een Calvin Harris als Alpha afsluiter dit weinig invloed heeft op het soort publiek dat er komt.
Dit ja, ze moeten gewoon accepteren dat ze een "nee" hebben gehad. En daarna niet meer door blijven huilen omdat er misschien andere artiesten wel een "ja" hebben gehad.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:21 schreef theodoor9 het volgende:
Wat een discussie om een c-artiest zeg
Voor mij hetzelfde, ik ben wel van elk genre thuis en kan genieten van Sigur Ros om een uur later hersenloos los te gaan bij Limp Bizkit. Een Avicii of Calvin Harris op Lowlands als Alpha afsluiter zou ik persoonlijk ook vet vinden, maar weet van EvE dat dat natuurlijk niet gaat gebeurenquote:Op donderdag 16 april 2015 16:22 schreef Scuidward het volgende:
[..]
De verschuiving in het publiek is volgens mij al jaren zichtbaar, ik denk dat een enkele act daar minimale invloed op heeft. Uiteraard is het prima om de nodige tactiek te hanteren om het nog enigszins te sturen maar ik verwacht niet dat je met of zonder een paar 'discutabele' acts van Nederlandse bodem veel verschil zal zien. Ik heb bij Lowlands altijd een beeld dat iedereen daar wel iets van zijn waarde kan zien dat bijvoorbeeld een EDM act meer of minder voor mij weinig verschil maakt. Balans is dan het toverwoord en misschien dat dit jaar het hokje EDM wel voldoende is gevuld.
Zoveelste 3FM-adeptje natuurlijk, ze waren het weer enorm aan het pluggen, helaas trapt nu eens een keer niet iedereen erin.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Daarnaast het Facebook account heeft maar liefst 210 likes gekregen. Er weinig op de schaal van een festival waar 55.000 bezoekers terecht kunnen.
Dat is, nu je het zegt, inderdaad het enige wat mij nog kan boeien. Qua bands heb ik mijn geld er al wel uit.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:28 schreef Mr-Brightside het volgende:
S'nachts natuurlijk altijd een rits aan goede DJ's, perfecte mix!
Goed punt. Plus het is ook jammerlijk mislukt, leuk dat 3FM weer eens iets probeert te pushen, maar flikker toch op met je Mr. Polska. Laat die lekker naar Indian Summer (nieuwe style) en Paaspop gaan.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:52 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je als festivalorganisatie ook niet al te snel wil toegeven aan dit soort acties, als je daar eenmaal aan begint denkt iedere B artiest dat hij een plekje op je festival kan krijgen
Dit inderdaad. Ook vind ik het gehype van de media en het gehuil van die artiesten ongelofelijk irritant. Gewoon kssst.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat het probleem is dat EvE en zijn boekings agenten waarschijnlijk helemaal niks hebben met Mr. Polska en zijn kazige my first fruity loops beats eronder van Boaz van de Beats. Kortom ze vinden het kut. Maar goed dit ja je natuurlijk niet op de openbare radio zeggen als Lowlands organisator zijnde.
En ik vind de "Mr. Polska" aanhangers in deze totaal verkeerde vergelijkingsmateriaal aanhalen. Major Lazer, Skillex, Stromae zijn allemaal kwalitatief stukken beter dan die meuk van Polska. Daarnaast vergeten mensen dat Polska op iedere hoek van de straat te zien is, en wereld artiesten als bovenstaand genoemd niet.
Daarnaast is heel die campagne gewoon een grote faal geweest. Er zijn wel 100 andere bands die ook op Lowlands willen spelen. Maar Polska moest en zou op Lowlands geprogrammeerd moeten worden. Ik zie ook de ractie van Mr. Polska, Jebroer en hun vriendjes nu vol op kritiek leveren op EvE. Alleen omdat ze dus niet op Lowlands mogen staan, wat een gehuil. Doe dan ook wat met die kritiek.
quote:Op donderdag 16 april 2015 17:27 schreef BillDauterive het volgende:
Van mij mag Mr. Polska wel op Lowlands komen. Vrijdagochtend om 10 uur in de Alpha is wel een mooie spot voor hem
Erg he... Mischien zondag!quote:Op donderdag 16 april 2015 17:45 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Jonge het is twee dagen feest. Bende nou een Eindhovenaar ofnie
Ben daar laatst nog eens geweest, het is echt drie keer niks. Zie het helaas niet snel gebeurenquote:Op donderdag 16 april 2015 18:57 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Thanks! Ik hoop al jaren dat de kasteelbewoners promoveren
Dan FC Eindhovenquote:Op donderdag 16 april 2015 19:00 schreef richolio het volgende:
[..]
Ben daar laatst nog eens geweest, het is echt drie keer niks. Zie het helaas niet snel gebeuren
REPUBLIEK DORDRECHTquote:Op donderdag 16 april 2015 19:00 schreef richolio het volgende:
[..]
Ben daar laatst nog eens geweest, het is echt drie keer niks. Zie het helaas niet snel gebeuren
Zou wel een stunt zijn als ze de rest past bekendmaken in de Lowlandskrant.quote:Op donderdag 16 april 2015 21:41 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar uhh wanneer krijgen we weer namen? Duurt lang!
Of gewoon na Lowlands pasquote:Op donderdag 16 april 2015 22:00 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Zou wel een stunt zijn als ze de rest past bekendmaken in de Lowlandskrant.
Toegevoegd!quote:Op donderdag 16 april 2015 22:00 schreef theodoor9 het volgende:
En Tove Lo en Howling ook op vrijdag volgens Facebook.
Sorry over het hoofd gezien, aangepast ook.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |