Kom je ook dan?quote:Op donderdag 16 april 2015 20:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
oudaen heeft zelfs een grand-cafe, daar werd toch afgesproken?
wat daar te doen dan ??quote:Op donderdag 16 april 2015 20:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat was het eerste voorstel maar jackie12 heeft gelijk:quote:Op donderdag 16 april 2015 20:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat hadden wij ook bedacht. Het wordt dus een andere locatie.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:45 schreef jackie12 het volgende:
Het is toch voor iedereen Koningnacht?
(in een cafe afspreken is dan helemaal niet handig)
Ik wil hier best op ingaan maar zoals al eerder gepost heb ik daar geen kennis van.quote:Op donderdag 16 april 2015 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelul. Overal in de wereld komt criminaliteit voor. In Boquete alleen veel minder dan op andere plekken. Dat schijnen vinexvrouwkes als jij maar niet te willen begrijpen.
En allen die meer data hebben dan wij denken niet aan een misdrijf. Iets wat je maar blijft negeren.
Je maakt derhalve jezelf belachelijk. En gaat niet in op "onplezierige" feiten, zoals het werk van Physsic.
Jammer dat er niet naar een andere datum gekeken is. Want als er bedacht is dat het Koningsnacht isquote:Op donderdag 16 april 2015 21:07 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat was het eerste voorstel maar jackie12 heeft gelijk:
[..]
Dat hadden wij ook bedacht. Het wordt dus een andere locatie.
Wil je komen? → PM naar mij of MeloD.
Goed werk!quote:Op donderdag 16 april 2015 22:26 schreef Physsic het volgende:
Ik ben echt de hele avond bezig geweest met proberen alle data van m'n Android te halen (om te kijken wat er allemaal wordt opgeslagen), dat is gelukt!
Nu moet ik alleen nog een manier vinden om het te analyseren.
dat kan met MOBILedit Forensic en dan moet je Phone Forensics Express hebbenquote:Op donderdag 16 april 2015 22:26 schreef Physsic het volgende:
Ik ben echt de hele avond bezig geweest met proberen alle data van m'n Android te halen (om te kijken wat er allemaal wordt opgeslagen), dat is gelukt!
Nu moet ik alleen nog een manier vinden om het te analyseren.
Waarom? Er zal nooit een datum zijn waarop iedereen kan/tevreden is en op deze datum kan een behoorlijk deel gewoon komen.quote:Op donderdag 16 april 2015 22:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Jammer dat er niet naar een andere datum gekeken is.
psquote:Op donderdag 16 april 2015 22:35 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat kan met MOBILedit Forensic en dan moet je Phone Forensics Express hebben
maar is wel duur 999¤
je kan er ook alle deleted items mee terug halen
Klopt, maar Koningsnacht is voor sommige mensen wel een probleem.quote:Op donderdag 16 april 2015 22:35 schreef MeloD het volgende:
[..]
Waarom? Er zal nooit een datum zijn waarop iedereen kan/tevreden is en op deze datum kan een behoorlijk deel gewoon komen.
Ja, ik ken ze ondertussen al allemaal. :pquote:Op donderdag 16 april 2015 22:35 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat kan met MOBILedit Forensic en dan moet je Phone Forensics Express hebben
maar is wel duur 999¤
je kan er ook alle deleted items mee terug halen
er is dus een kans dat die Iphone een back up heeft gemaakt naar de iCloud toequote:Op donderdag 16 april 2015 23:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, ik ken ze ondertussen al allemaal. :p
Wat wil je daar mee zeggen?quote:Op donderdag 16 april 2015 23:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er is dus een kans dat die Iphone een back up heeft gemaakt naar de iCloud toe
stel dat die telefoon door anderen is bekeken (inlog pogingen) in een omgeving waar wel wifiquote:Op donderdag 16 april 2015 23:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat wil je daar mee zeggen?![]()
Het analyseren van zo'n backup levert niet zo veel data op.
Ik vind het ook jammer, 26 april is een onmogelijke datum voor me en dat heeft niets met koningsnacht te maken in mijn geval. Lijkt me ook geen pretje om met openbaar vervoer terug te reizen richting Amsterdam en verder met koningsnacht overigens.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:06 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Klopt, maar Koningsnacht is voor sommige mensen wel een probleem.
Zou het op 5 december gehouden worden dan zou ik bv wel kunnen maar waarschijnlijk anderen niet.
Daarom was het handiger geweest als er een "gewone" datum was geprikt.
Ik verwacht niet dat die iPhone na 1 april nog heeft kunnen syncen. Zo wel, dan heeft nog steeds niemand die backup, dus heb je niks aan.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
stel dat die telefoon door anderen is bekeken (inlog pogingen) in een omgeving waar wel wifi
was - en er zijn bestanden doelbewust gewist dan is het mogelijk dat die wel d.m.v. een dagelijkse back up in de iCloud terecht gekomen zijn
misschien even uitproberen om de data te veranderen en om fake data terug te zettenquote:Op donderdag 16 april 2015 23:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat die iPhone na 1 april nog heeft kunnen syncen. Zo wel, dan heeft nog steeds niemand die backup, dus heb je niks aan.
Met die software wordt in principe ook alle recent verwijderde data zichtbaar.
Ik ben met mijn Android bezig hea, niet met een iPhone.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
misschien even uitproberen om de data te veranderen en om fake data terug te zetten
als je er toch mee gaat stoeien
Het blijft ver gezocht dat er met de data geknoeid is. Maar aan de andere kant, hoe logisch is het dat alle mensen die menen K en L gezien te hebben, zich vergist hebben.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
misschien even uitproberen om de data te veranderen en om fake data terug te zetten
als je er toch mee gaat stoeien
[bijna onmogelijk, sssst.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:47 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het blijft ver gezocht dat er met de data geknoeid is.
Jij hebt er verstand van, ik niet. Maar een tijdje geleden lanceerde ik het idee dat als je de memory card verwijdert en vervolgens de ongewenste inhoud op het geheugen van de telefoon wist, vervolgens een nieuwe memory card er in doet en alles configureerd. Wat voor effect heb je dan?quote:
Oh, ik zie nu pas dat je 'data' in het algemeen bedoelde. Ik dacht dat je de telefoondata bedoelde.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:59 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Jij hebt er verstand van, ik niet. Maar een tijdje geleden lanceerde ik het idee dat als je de memoriecard verwijdert en vervolgens de ongewenste inhoud op het geheugen van de telefoon wist, vervolgens een nieuwe memoriecard er in doet en alles configureerd. Wat voor effect heb je dan?
En is dat traceerbaar.
O ja sorry ik bedoel het geheugen van de cameraquote:Op vrijdag 17 april 2015 00:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oh, ik zie nu pas dat je 'data' in het algemeen bedoelde. Ik dacht dat je de telefoondata bedoelde.
Van de camera weet ik niet veel, daarvoor moet je bij Perico zijn!
Ik zit echt de heletijd scheef te lezen. xDquote:Op vrijdag 17 april 2015 00:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
O ja sorry ik bedoel het geheugen van de camera
Ik woon in R'dam naar breng je met alle plezier veilig naar huis.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer, 26 april is een onmogelijke datum voor me en dat heeft niets met koningsnacht te maken in mijn geval. Lijkt me ook geen pretje om met openbaar vervoer terug te reizen richting Amsterdam en verder met koningsnacht overigens.
Misschien kunnen we later, na deze meet nog eens een datum prikken, ik zou het wel leuk vinden.
Das heel lief van je maar ik kan echt niet op 26 april, maar de volgende keer kom ik welquote:Op vrijdag 17 april 2015 00:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik woon in R'dam naar breng je met alle plezier veilig naar huis.
vanmiddag even gekeken wat de i-phone s4 doet met de tijden, ja hoor ook net als de samsung in de tegenwoordig tijd kunnen bellen en ook met het terugzetten van de tijd geen probleem. Even een tel geleend van mijn leerlingen, en 14 open monden.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben met mijn Android bezig hea, niet met een iPhone.
We komen er echt niet meer uit, zonder algehele dossierkennis. Het verdwaal/ongeval-kamp aan de ene kant en het misdrijfkamp aan de andere kant kunnen wat de fotocamera betreft, beiden een volstrekt plausibel verhaal houden, wat er allemaal niet c.q. wel mogelijk is.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:47 schreef Grijzemassa het volgende:
Het blijft ver gezocht dat er met de data geknoeid is. Maar aan de andere kant, hoe logisch is het dat alle mensen die menen K en L gezien te hebben, zich vergist hebben.
En dat daarbij niemand ze gezien heeft op de tijden die wel zouden kloppen.
Ook de enige foto met de iPhone, die een prima referentiekader zou geven voor de data van de camera, toont geen data.
Dan vraag ik me toch af of de data van de camera wel zo betrouwbaar zijn.
Ik blijf het ook vreemd vinden dat de tijd en datum van de camera wel goed ingesteld waren maar het jaartal niet.
Dat doe je toch samen in 1 handeling lijkt me.
Top post!quote:Op vrijdag 17 april 2015 01:49 schreef Perico het volgende:
[..]
We komen er echt niet meer uit, zonder algehele dossierkennis. Het verdwaal/ongeval-kamp aan de ene kant en het misdrijfkamp aan de andere kant kunnen wat de fotocamera betreft, beiden een volstrekt plausibel verhaal houden, wat er allemaal niet c.q. wel mogelijk is.
Aan de ene kant is gemanipuleer dus vergezocht en is er niets aangetoond. Van de andere kant is het wel laagdrempelig en hoef je er geen meestermanipulator voor te zijn.
Ik kan nog wel even grosso modo opnoemen, wat mogelijk is..
In de gratis software ExifTool van de wereldautoriteit Phil Harvey kun je als je dat wilt met een druk op de knop alle metadata van een foto door die van een willekeurige andere foto overschrijven.
Je kunt ook individuele velden veranderen, waarvan datum en tijd makkelijk zijn, maar nummering al wat moeilijker. Maar ook weer geen breinbreker, het vergt een simpele programmaregel die je moet invoeren.
Wel lijken dus alle data overeen te komen met de geschoten foto's zoals we ze kennen. Al zijn er wat issues met foto 499, waarbij Lisanne te groot lijkt, voor de grootte van het canvas wat er verder nog op staat. Zeker als je het vergelijkt met Kris op de top, en de plant naast hen beiden, die even groot is, terwijl Lisanne wel twee keer zo groot lijkt, ten opzichte van Kris. Een simpele verwijzing naar het "vissenoog" perspectief van een iPhone is wat te makkelijk in deze.
Wel kunnen manipulatiehandelingen op een PC sporen achterlaten in de metadata. Als jij iets met de foto's doet, en ze daarna op een geheugenkaart zet, dan zijn de Exifdata compleet door elkaar gehusseld. Een bepaalde parameter die niet opvalt, geeft dat weg.
Dan blijft het de vraag, of het NFI daarop gelet heeft. Om kort te sluiten: de tegenstanders van een misdrijf kunnen wijzen op, dat de experts niets hebben gevonden en dat gemanipuleer heel vergezocht is. Anderzijds, kun je best makkelijk dingen veranderen en hoeft dit helemaal niet op te vallen.
De fotodatum 2013 is inderdaad heel opvallend. Zeker als er moeite gedaan is, de tijdzone wel op +1 GMT te zetten, wat van veel minder belang is dan een juiste datum en tijd.
Toppie pericoquote:Op vrijdag 17 april 2015 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Top post!
Graag een meet wanneer iedereen kan, en al moet ik iedereen ophalen en wegbrengen, jij moet erbij!
Dankjewel voor de uitnodiging!quote:Op vrijdag 17 april 2015 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Graag een meet wanneer iedereen kan, en al moet ik iedereen ophalen en wegbrengen, jij moet erbij!
waar is Ouder1 uberhaupt?quote:Op vrijdag 17 april 2015 02:05 schreef jackie12 het volgende:
Waar is de bron (Ouder1) dat er een helling was van 60 graden?
Ik heb dat namelijk nergens gelezen (heb ik die gemist?)
Leuk. Maar totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 17 april 2015 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
vanmiddag even gekeken wat de i-phone s4 doet met de tijden, ja hoor ook net als de samsung in de tegenwoordig tijd kunnen bellen en ook met het terugzetten van de tijd geen probleem. Even een tel geleend van mijn leerlingen, en 14 open monden.
edit ze vonden het wat handig om te gebruiken bij hun ouders: ja hoor kijk maar ik had wel gebeld...En nee , gelukkig gaan ze snappen ze dat het soms wel handig is om je ouders te laten weten waar je zit. Beter een puberstrijd dan onrust.
Haar!quote:Op vrijdag 17 april 2015 02:03 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Toppie perico
Ik moest nog antwoord geven op Physsic zijn/haar mening dat het niet heel moeilijk is om te ontdekken als er met de tijden is geknoeid van de telefoons.
Ik geloof het blindelings ondanks dat ik niks van de uitleg begreep.
Dus A- er is niet geknoeid want anders had het NFI dat gezien
Of B- er is wel geknoeid maar het NFI heeft daar niet naar gekeken.
Zeg t maar.
Belangrijke vraag: waar zijn die telefoons nu?
Jammer, had je graag gemeet.quote:Op vrijdag 17 april 2015 00:37 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Das heel lief van je maar ik kan echt niet op 26 april, maar de volgende keer kom ik wel
Goed om eens even een andere gedachte naar voren te brengen waarvan de inhoud zeker wel mogelijk zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2015 00:04 schreef Poekje01 het volgende:
Ik kijk net een nieuwe serie op Netflix, "The Killing" Zegt een US politevrouw dat iha. geldt dat als kinderen vermist raken en naderhand bij een misdrijf betrokken blijken te zijn, de moord meestal binnen 72 uur plaatsvindt. De eerste 24 uur na vermissing zijn daarom cruciaal voor speurders. Dat zit me dwars met die Osman V. Volgens zijn moeder was hij al een tijdje "angstig". Zat hem iets dwars. Wat?
Hij komt om op 5 april. Laatste dag met juiste PIN inlog op een van de mobiele telefoons van de meiden.
Toeval? Wie zal het zeggen?
Zou wat zijn om zijn moeder te (laten) vragen of ze wist waar hij was al die tijd tussen 1 en 3/4 april. Was hij met vrienden op pad? Het was warm die dagen. Had ie een baantje? Zat ie nog op school? Was ie met vrienden de hort op? Waren ze met zijn allen wezen zwemmen ergens? Iedereen lekker onder de crispy?
Horny? Chicks erbij zoeken.
Hadden de meiden ergens met hen afgesproken, om te gaan zwemmen misschien? Die Balneares, lokatie richting David? Zit vol kloven en spelonken dat gebied daar. (Alex H verdween daar ook, was daar als laatste gezien)
Nadat ze terug waren gekomen van hun wandeling? Is dat de reden dat de honden nergens op het P pad aansloegen? Waren ze daar wel als laatste?
Een leven van "een lastige jongeling" stelt daar blijkbaar niet veel voor. Iemand wijst iemand aan. En flop
....Ze vinden je dood in de rivier. Of ernaast. Of niet meer terug (Alex H). De meiden. De taxichauffeur. Osman. Die laatste, donker gekleurde jongen. Die verwarde vrouwen. Inmiddels hebben we dus een rijtje.
Een rijtje.
Complete gebeurtenis iedere keer met kranteartikel van El Siglio plus een foto.
Of het gaat over weer iemand die ergens listig over is gestruikeld, en zijn been heeft bezeerd.
Ipv. een dode. Een verdwijning.
Ongelofelijk.
Bedankt voor het plaatsen! Ik had het gisteren al gelezen maar durfde er niet mee te komen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 10:59 schreef RapaNui het volgende:
Geen vrolijk nieuws, maar ik licht jullie toch in:
De twee lichamen (2 mannen van indiaanse afkomst) die ongeveer 2 weken geleden werden gevonden, zijn nog steeds niet geïdentificeerd. De politie doet een oproep aan een ieder die een familielid mist:
http://infochiriqui.com/n(...)-en-morgue-judicial/
De ene werd in het water gevonden bij Gualaca, de ander onder een brug:
http://elsiglo.com/cronica-roja/quince-dias-identificado/23858009
En er is ook een verdacht overlijden van een taxi chauffeur in/bij David.
Dat begrijp ik heel goed, ik heb ook getwijfeld, maar omdat deze 2 mannen door niemand worden vermist, vind ik het toch het noemen waard, helaas.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:04 schreef gynaika het volgende:
[..]
Bedankt voor het plaatsen! Ik had het gisteren al gelezen maar durfde er niet mee te komen.
Inderdaad, ook nog zoiets: Die twee mannen worden door niemand als vermist aangegeven.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:08 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed, ik heb ook getwijfeld, maar omdat deze 2 mannen door niemand worden vermist, vind ik het toch het noemen waard, helaas.
heb je een link /bron van de taxichauffeur?quote:Op vrijdag 17 april 2015 10:59 schreef RapaNui het volgende:
Geen vrolijk nieuws, maar ik licht jullie toch in:
De twee lichamen (2 mannen van indiaanse afkomst) die ongeveer 2 weken geleden werden gevonden, zijn nog steeds niet geïdentificeerd. De politie doet een oproep aan een ieder die een familielid mist:
http://infochiriqui.com/n(...)-en-morgue-judicial/
De ene werd in het water gevonden bij Gualaca, de ander onder een brug:
http://elsiglo.com/cronica-roja/quince-dias-identificado/t 23858009
En er is ook een verdacht overlijden van een taxi chauffeur in/bij David.
Er gebeuren daar zulke rare dingen, die taxichaffeur is hangend aan een boom gevonden.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:08 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed, ik heb ook getwijfeld, maar omdat deze 2 mannen door niemand worden vermist, vind ik het toch het noemen waard, helaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Grijzemassa op 17-04-2015 11:28:30 ]
quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er gebeuren daar zulke rare dingen, die taxichaffeur is hangend aan een boom gevonden.
Enkele weken geleden is in Volcan ook al een jongeman hangend aan een boom in zijn tuin dood gevonden.Doodeng allemaal...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik dacht al dat dat jouw aandacht zou hebbenquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:39 schreef 11en30 het volgende:
De opgehangen taxichauffeur was nog maar net weg bij zijn baan in het slachthuis.
En weer een taxichauffeur. Was dat twee weken terug ook al niet een taxichauffeur die "verdronken" was? Volgens mij is er een bende bezig om iedereen waar ze een vermoeden van hebben dat ze wel eens konden gaan praten met de politie uit de weg geruimd moet worden.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:45 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja ik dacht al dat dat jouw aandacht zou hebben![]()
maar wel weer een rare zaak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |