quote:Hoofdpodium – Markt
11.00 – 12.00 Kapel Koninklijke Luchtmacht
12.35 – 12.50 Openingsvuur
13.30 – 14.00 Dotan Ambassadeur van de Vrijheid 2015
14.40 – 15.25 Knarsetand
16.05 – 16.50 Stef Classens & Band
16.50 – 17.05 5 voor 5 moment
18.05 – 19.05 Gotcha!
20.05 – 21.05 John Coffey
22.10 – 23.15 Di-Rect
Presentatie door Marco Roelofs
Cross Culture Roermond – Kloosterwandplein
12.00-17.00 Freedump, miniramp, panakooi, b-boys, winnaars Limburgs Talent
17.00-18.00 Fresku
18.00-19.00 iMAD & M.I.n! (PnB)
19.00-20.00 Boeboe
20.00-21.00 U Know The Drill
21.00-22.00 Frenquency
Sena Talent Stage:
12.00 – 12.30 Lotte & Kenny
12.55 – 13.25 Drunken Dreams
14.05 – 14.35 Daimy Lotus
15.30 – 16.00 Graef
17.10 – 18.00 Young Pioneers
19.10 – 20.00 The Dirty Denims
21.10 – 22.00 Jick Munro & The Amazing Laserbeams
Afterparty Azijnfabriek
22.00-02.00 AdelicFunk b2b, Low5 & Frenquency
twitter:cafeff twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 10:56:43Bijzijn is meemaken! http://t.co/f66NtIjkVt reageer retweet
Pff, moet slapen danquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:59 schreef Tism het volgende:
twitter:cafeff twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 10:56:43Bijzijn is meemaken! http://t.co/f66NtIjkVt reageer retweet
Ik heb het wel in verschillende versies gezien, eerst was het een marktkraam, toen een dakpaneel, dat werd in het volgende slecht gekopiëerde nieuwsbericht ineens een dakpan.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:00 schreef wdn het volgende:
Landelijk nieuws: vrouw gewond in Roermond vanwege storm omdat een kraam omviel
Was ook goed ja..quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:04 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, was het zeker. Ik vond de artiesten bij het Sena Talent Stage overigens beter dan die op het hoofdpodiumThe Dirty Denims
Bruut!..quote:Op maandag 11 mei 2015 10:49 schreef sinadOH het volgende:
Heeft een of andere dronkenlap zeven auto's aan gort gereden in Maasniel waarna de politie hem met gepast (twee gebroken benen en een slagaderlijke bloeding) geweld heeft aangehouden.
Normaal hou ik wel van een bak herrie, maar John Coffey kon me op de een of andere manier niet zo bekoren eigenlijkquote:Op maandag 11 mei 2015 11:16 schreef Tism het volgende:
[..]
Was ook goed ja..![]()
Ik heb mijzelf op meerdere foto's gespot vol in actie, in de moshpit bij John Coffey...lol..
Mja..ik vond ze niet echt op hun plek daar op zo'n mainstage..quote:Op maandag 11 mei 2015 11:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Normaal hou ik wel van een bak herrie, maar John Coffey kon me op de een of andere manier niet zo bekoren eigenlijk
De bestuurder slaagde er volgens meerdere bewoners in om met twee gebroken benen nog een eind verder te strompelen. Volgens een bewoner sloeg hij met zijn hand door een ruit van een geparkeerde auto, waarbij hij een slagaderlijke bloeding opliep. Andere bewoners zeggen dat de politie hem hardhandig tegen de achterkant van de VW aanduwde, waardoor de ruit aan diggelen ging. De politie zelf zegt dat de man tegen de geparkeerde auto is aangerend en daarbij zijn arm verwondde. Hij is daarom naar het ziekenhuis gebracht en aan die arm behandeld, aldus de politie.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:49 schreef sinadOH het volgende:
Heeft een of andere dronkenlap zeven auto's aan gort gereden in Maasniel waarna de politie hem met gepast (twee gebroken benen en een slagaderlijke bloeding) geweld heeft aangehouden.
Zal niet van de politie komen denk ik maar dan nog: mooiquote:Op maandag 11 mei 2015 10:49 schreef sinadOH het volgende:
Wat heeft Tong80 er mee te maken ?quote:Op maandag 22 juni 2015 11:47 schreef de_boswachter het volgende:
Honderden vrijgevigen trekken hun portemonnee, als ze lezen over het verschrikkelijke relaas van een Limburgse moeder die haar 3-jarig dochtertje is verloren. Het kind is gestikt in een stukje appel op de peuterspeelzaal. De moeder kan haar kind niet eens een waardig afscheid geven. Geld voor een uitgebreide begrafenis heeft ze niet en de gemeente wil alleen voorzien in een budgetuitvaart.
Maar via de Facebook-pagina Make a Wish, Do a Gift wordt in oktober 2014 binnen twee dagen 1.500 euro opgehaald voor een begrafenis. Een drukker laat bidprentjes voor het kind afleveren, een ander schenkt een groot bloemstuk.
Maandag staat de moeder in Roermond voor de politierechter op verdenking van oplichting. Ze was slechts uit op geld, haar kind blijkt springlevend.
'Het is een heel goede actrice', zegt Inge Minkenberg, de oprichter van Make a Wish, Do a Gift, die de vrouw ontmaskerde. 'Ze was me toch aan het huilen aan de telefoon, van die uithalende snikken die mensen hebben als ze helemaal kapot zijn.'
Het kind lijkt wel erg groot voor een 3-jarige peuter
Make a Wish, Do a Gift is in anderhalf jaar uitgegroeid tot een levendig platfom met tienduizend leden die elkaar helpen, van babykleertjes tot voedselpakketten. Ook voor het oproepje van de rouwende moeder trekken de leden grif hun portemonnee. Maar het verhaal wordt voor Minkenberg ongeloofwaardig als de vrouw meldt dat haar ex-partner ook nog eens zelfmoord heeft gepleegd vanwege het overlijden van hun gezamenlijke kind. Minkenberg: 'Daarom zou de uitvaart van het kindje ineens worden verplaatst van Beek naar Nijmegen, zodat ze samen begraven konden worden.'
Minkenberg raakt achterdochtig. Het kind op de foto die is doorgestuurd voor de bidprentjes, lijkt haar wel erg groot voor een 3-jarige peuter. En het overlijdenscertificaat waarom zij de moeder heeft gevraagd, wordt ook maar niet doorgestuurd. Vlak voor de zogenaamde begrafenis belt een 'zus' van de vrouw met de vraag of ze het gedoneerde geld contant kan komen ophalen. Minkenberg weigert.
'Toen ben ik gaan bellen met mortuaria in Nijmegen en met de uitvaartmaatschappij. Niemand was met dit geval bekend.' Ze doet aangifte bij de politie.
Wat bezielt een moeder om haar eigen kind dood te verklaren? Volgens haar advocate Susanne Bauduin gaat het om 'een kwetsbare vrouw'. 'Ze zal op de zitting meer uitleg geven over de omstandigheden in haar leven die maakten dat ze zo heeft gehandeld.'
http://www.volkskrant.nl/(...)e-donaties~a4085474/
Wat vind je er zelf van tong80 ?
Weer zo'n suggestieve TT van TS met een SBS-Telegraaf-artikel.![]()
![]()
Roermond
twitter:Sjwaampop twitterde op maandag 22-06-2015 om 22:09:58Morgen wordt dan eindelijk het programma bekend gemaakt van Sjwaampop 2015! Houdt onze Facebook, Twitter en website morgen goed in de gaten! reageer retweet
Staat gewoon al weken bij artiesten op de site.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:20 schreef Tism het volgende:
twitter:Sjwaampop twitterde op maandag 22-06-2015 om 22:09:58Morgen wordt dan eindelijk het programma bekend gemaakt van Sjwaampop 2015! Houdt onze Facebook, Twitter en website morgen goed in de gaten! reageer retweet
Was een knip/plak van topic Tong. Was ik vergeten te deletenquote:Op maandag 22 juni 2015 17:46 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Wat heeft Tong80 er mee te maken ?
Woh teh fucks is Douwe Bob?..quote:Op maandag 22 juni 2015 22:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Staat gewoon al weken bij artiesten op de site.
http://www.douwebobmusic.nl/
quote:Programma voor 34e editie Sjwaampop “almost completed”!
De zon is ons al een aantal weken goed aan het verwennen. Dat betekent ook dat het bijna zomer is en dus ook bijna tijd voor Sjwaampop! We gooien er daarom meteen een hele rits met namen uit.
Deepend, Tom & Jame, LNY TNZ, Jägerstrike, Steve Nipples en Kevin Janssen & Tommy Pandoi staan op de Sjwaampop zaterdag.
DeWolff, Memphis Maniacs, Stream of Passion, Project Bongo, Audio Adam en Daimy Lotus staan op de Sjwaampop zondag.
Maar dit is nog niet alles want er staan op beide dagen namelijk geen 6 maar 7 artiesten gepland. Binnenkort volgen nog 2 toppers om het programma op beide dagen compleet te maken!
Vermoedelijk is hier een broer van een bekende Roermondenaar bij betrokken, aldus diverse andere persbronnen..quote:Politie vindt 3,9 miljoen cash in witwasonderzoek
De politie heeft 3,9 miljoen euro cash in beslag genomen in een groot witwasonderzoek. Van dat geld zat 2,8 miljoen verstopt in pakketten kippenvlees in een koelcontainer op Aruba. Dinsdag hebben rechercheurs op Aruba drie verdachten aangehouden.
De politie en het Openbaar Ministerie zijn in april begonnen met het onderzoek in de witwaszaak, op verzoek van het OM in Aruba. Daar liep een parallel onderzoek naar witwassen.
Horloges
Drie dagen geleden heeft de politie woningen en bedrijven doorzocht in Roermond, in de Belgische plaatsen Lanklaar Stokkem en Bree en op Aruba. Op het eiland zijn ook dure auto's, motoren en horloges in beslag genomen.
De drie opgepakte personen worden verdacht van het witwassen van crimineel geld. Het OM vermoedt dat een Nederlands vleesverwerkingsbedrijf is gebruikt om contant geld van Nederland naar Aruba te brengen. De Nederlandse eigenaar van dat bedrijf wordt begin volgende week naar Nederland gebracht om hier te worden vervolgd.
goh dat zag Roermond niet aankomenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:09 schreef Tism het volgende:
[..]
Vermoedelijk is hier een broer van een bekende Roermondenaar bij betrokken, aldus diverse andere persbronnen..
Ik keur dit soort van "grapjes" af..quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:44 schreef wdn het volgende:
Moertje los bij Duitse automobilisten
Dat is ook een hobbyMoeren losdraaien van auto's
Niet te geloven..quote:Solar op losse schroeven
ROERMOND - Het Solar festival in Roermond staat op losse schroeven. Vier omwonenden zijn naar de rechter gestapt in een poging doorgang van het festival te verhinderen. Op 17 juli is er een kort geding, aangespannen door de omwonenden tegen de gemeente, die de vergunningen heeft verleend, blijkt uit een brief van burgemeester Rianne Donders aan de gemeenteraad. De bezwaren richten zich tegen de evenementenvergunning alsmede tegen de verleende omgevingsvergunning, de kampeerontheffing en de vergunning brandveilig gebruik ten behoeve van Solar. De rechter wordt gevraagd om de vergunningen deels of geheel " buiten werking" te stellen, waardoor het evenement niet vergund is en dus geen of in een andere vorm doorgang kan vinden.
De rechter zal waarschijnlijk vlak na de zitting al een uitspraak doen, want op 20 juli begint de organisatie met de opbouw op het festivalterrein. De rechter zou kunnen beslissen dat het festival niet doorgaat. De rechter toetst de rechtmatigheid van de drie door de gemeente genomen besluiten inzake Solar.
Omwonenden klagen al jaren steen en been bij de gemeente over onder meer geluids- en verkeersoverlast. Naar hun mening zijn zowel gemeente als Solar Oost-Indisch doof voor de klachten.
De LVR heeft gevraagd om een extra raadsvergadering op 20 juli, na de gerechtelijke uitspraak, laat raadslid Hay Hutjens weten. Zeer recent nog stelde de fractie vragen aan het college. Daarin schrijven Dré Peters en Dirk Franssen dat er al jarenlang problemen zijn tussen de organisatie van Solar (Extrema), ondernemers en bewoners van De Weerd en de gemeente Roermond. Pas op dinsdag 30 juni ging de festivalorganisatie voor het eerst in overleg met de buurt. De gemeente schitterde bij dit overleg door afwezigheid. ,,Zowel de buurtbewoners als Extrema bestempelen deze afwezigheid van de gemeente als een gemiste kans, de gemeente vervult immers de rol van bemiddelaar'', aldus de fractie.
,,Het huidige college heeft de mond vol van openheid, transparantie, communicatie en overleg'', aldus de LVR. ,,Ook spreekt het college steeds over de regisseursrol die de gemeente dient te vervullen. Hoe kan het zijn dat het college ontbrak bij het zo belangrijke overleg op 30 juni tussen de organisatie van Solar, ondernemers en bewoners van De Weerd, heeft dat wellicht te maken met een tropenrooster dat door uw college is ingevoerd?''
Reactie
Er is sinds vandaag ook een tegenbeweging ontstaan via een nieuwe facebookpagina. ,,Waarom zijn er toch altijd mensen die het proberen te verpesten voor anderen'', schrijft iemand. ,,Als het 4 personen zijn geef ze idd aub een vakantie dan zijn ze weg en hebben ze ook niks meer te klagen althans dat hoop ik dan maar. Solar moet gewoon doorgaan wat er ook gebeurt.'' En iemand anders meent: ,,Stuur die aub 3 dagen met vakantie en hebben ze geluk dat ze niet net zoals ik aan het OLS terrein wonen. Hier is het al paar weken te doen. Sterker nog zelfs nu op een doordeweekse avond ik klaag niet ik gun ieder zijn feestje. Tot solar.''
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:26 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe oud ben jij, mid 20 ? Dan kan ik me voorstellen dat je je niet ergert wanneer je Solar in je achtertuin hebt. Wanneer jij 60 plus bent en geniet van je pensioen, helemaal niks met house/dance etc. hebt dan kan ik me voorstellen dat je je ergert aan bonkende beats hele weekend.
Nou de Weerd noem ik niet echt het centrum.quote:die hier zoals bij elk evenement, in en rond het centrum van Roermond
Maar dan nog kun je andere mensen wel iets gunnen. Ik erger me rot aan de "ik ik ik" maatschappij die we tegenwoordig hebben en dat zometeen zeker vier mensen een feestje voor duizenden mensen zouden verpesten. Gun anderen ook eens wat. Laatst hadden onze achterburen ook twee dagen bij een communiefeest hun vreselijke schlagermuziek keihard staan zodat de hele buurt ervan mee kon "genieten", maar so be it, ik gun die mensen hun feestje die ene keer in het jaarquote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:26 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe oud ben jij, mid 20 ? Dan kan ik me voorstellen dat je je niet ergert wanneer je Solar in je achtertuin hebt. Wanneer jij 60 plus bent en geniet van je pensioen, helemaal niks met house/dance etc. hebt dan kan ik me voorstellen dat je je ergert aan bonkende beats hele weekend.
Sorry Metal maar ik hier ben ik het ondanks je prima onderbouwde argumenten niet mee eens.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar dan nog kun je andere mensen wel iets gunnen. Ik erger me rot aan de "ik ik ik" maatschappij die we tegenwoordig hebben en dat zometeen zeker vier mensen een feestje voor duizenden mensen zouden verpesten. Gun anderen ook eens wat. Laatst hadden onze achterburen ook twee dagen bij een communiefeest hun vreselijke schlagermuziek keihard staan zodat de hele buurt ervan mee kon "genieten", maar so be it, ik gun die mensen hun feestje die ene keer in het jaarIk woonde voorheen altijd in het centrum van Swalmen en had ook wel eens overlast door evenementen op de markt, nou en? Dan moet je eens een keer wat meer moeite doen om je auto te parkeren of is er nog laat muziek. Wil je dat niet, ga dan ergens in een dorp ver achteraf wonen, niet in een groeiende stad. Ik vraag me altijd af wat die mensen willen, dat alles bij hetzelfde uit 1950 blijft? Is het echt zo erg dat je één weekend in het jaar eens wat overlast hebt, eng he, al die mensen van buiten Limburg...
De sfeer op Solar is altijd geweldig, ik heb er nog nooit een boos gezicht gezien, hoe kun je daar in godsvredesnaam op tegen zijn?
Eindelijk staat Roermond ook eens op de kaart, ook eens bij de jongeren door het zeer succesvolle festival Solar, maar nee, vier (VIER!!!) geitenwollensokkenfiguren zijn enorme zeikerds en vinden hun belang voor dat ene weekend zwaarder wegen dan het belang van duizenden anderen om nog maar niet over het financiëel belang voor de stad te spreken. Het egoïsme viert hoogtij momenteel. Kan me er echt heel erg kwaad over maken...![]()
Maar goed, heb ook wat research gedaan, hier is een uitspraak die over ongeveer hetzelfde gaat. Daar hadden omwonenden ook geprobeerd via een zelfde procedure een festival tegen te houden. Daar heeft de rechter ook bepaald dat deze procedure niet bedoeld is voor dit soort zaken. Ik neem aan dat er een normale bezwaarperiode is geweest bij de vergunningaanvraag. Blijkbaar zijn hun bezwaren dan niet groot genoeg geweest om de vergunning niet of gedeeltelijk niet te verlenen.
Ik ga dit jaar voor het eerst maar één dag naar Solar.
Financieel is Solar zeker relevant voor veel ondernemers in de stad, dan moet je denken aan winkels in de binnenstad maar ook voor de hotels, want niet iedereen verblijft op de camping.quote:Sjoerd102:
Wat betreft je argument ‘het financiëel belang’ van de stad,
Ik heb ingangen bij de gemeente, en geloof me., Solar levert Roermond Financieel amper wat op.
http://www.1limburg.nl/pr(...)cht?context=topstoryquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nou meestal draaien zo'n Wannabee parken juist totaal niet.
Dat ziet toch iedereen van te voren aankomen.... wie verzint dit soort shit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even een quote van mezelf uit het vorige topic.
[..]
http://www.1limburg.nl/pr(...)cht?context=topstory
Geloof het of niet, maar ik ken mensen die heilig in dit concept geloofdequote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat ziet toch iedereen van te voren aankomen.... wie verzint dit soort shit.
Was te verwachten, veel te duur, maar zo snel al?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even een quote van mezelf uit het vorige topic.
[..]
http://www.1limburg.nl/pr(...)cht?context=topstory
Waarom zou dit ineens booming zijn? Dat mensen naar Roermond komen om goedkoop te shoppen wil niet zeggen dat je alles succesvol in de markt kan zetten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar ik ken mensen die heilig in dit concept geloofde
Ik vraag me serieus af welke randdebiel geld in zo'n project pompt.....quote:Op woensdag 22 juli 2015 08:50 schreef Metalfreak het volgende:
Volgens mij hadden weinig mensen er echt een goed gevoel over van tevoren...
Precies, ze denken dat kinderen ineens heel andere wensen hebben dan vroeger, maar eigenlijk blijkt dat best tegen te vallen. Die willen ook overdonderd worden door de grootsheid van een achtbaan en niet door een TV scherm dat net 5 inch groter is dan het scherm dat ze thuis hebben hangen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af welke randdebiel geld in zo'n project pompt.....
OK, achteraf lullen, maar dit soort futuristische pretparken zijn het toch net niet.... Kids willen niets tot weinig leren in een pretpark.... die willen suikerspinnnen, achtbanen, wildwaterbanen en vermaak. Niet wat met een lepel 10 meter een ei vooruit plaatsen zonder het te laten vallen en er dan een formule op los laten
Man man man man.
Kan volgende maand weer vol zitten..quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Gaat lekker, ben benieuwd hoeveel jaren dat pand van Yumble leeg gaat staan.
Voor de eci stond 2 weken gelden in de VK nog een advertentie dat men een directeur zoekt, dan gaat het helemaal goed komen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Net als de ECI en Jazz City. Gaat laatstgenoemde nog van de grond komen of zijn ze eindelijk tot bezinning gekomen.
Ik zoek nog een carriëreswitch, doe je mee als zakenpartner?quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:10 schreef Tism het volgende:
[..]
Kan volgende maand weer vol zitten..![]()
Zet er een paar op en neer gaande podia neer met danspalen/kooien en lekkere wijven in de nieuwste Christine le Duc mode erop, en een bar....plak een bord met "Titty Twister" op de gevel, en de tent zit zo vol..
Bezoekers? Ik ben een INWONER en nog nooit van gehoordquote:Pretparkbezoekers voor dichte deur
Het zal je maar gebeuren: je wilt in de vakantie lekker naar het pretpark, maar je komt voor een dichte deur te staan. Het park Yumble in Roermond is failliet, maar dat wisten de bezoekers die al een kaartje hadden gekocht natuurlijk niet.
Natuurlijk..quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zoek nog een carriëreswitch, doe je mee als zakenpartner?
Ik denk dat het er van de buitenkant als iets heel zedigs en onschuldigs uit zou moeten zien. Dan kunnen de mannen met een smoes daar naar toe en de vrouwen de rest van de middag met een goed gevoel gaan shoppen.quote:
Ik las tijdens de opening dat het hoogtepunt één of andere simulator was. Toen dacht ik al; dat was leuk in de jaren '90. Tegenwoordig spelen kids GTA, dat is al levensecht.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Precies, ze denken dat kinderen ineens heel andere wensen hebben dan vroeger, maar eigenlijk blijkt dat best tegen te vallen. Die willen ook overdonderd worden door de grootsheid van een achtbaan en niet door een TV scherm dat net 5 inch groter is dan het scherm dat ze thuis hebben hangen.
Wat is er mis met JazzCity? Ze gaan eindelijk dat mooie gebied langs de maas benutten met appartementen, een boulevard, een promenade, enz... het wordt een hele nieuwe wijk en als je de trailer en de artist impressions ziet wordt het heel mooi daar langs de maas... dat is toch alleen maar goed voor Roermond?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Net als de ECI en Jazz City. Gaat laatstgenoemde nog van de grond komen of zijn ze eindelijk tot bezinning gekomen.
quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:17 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
[..]
Wat is er mis met JazzCity? Ze gaan eindelijk dat mooie gebied langs de maas benutten met appartementen, een boulevard, een promenade, enz... het wordt een hele nieuwe wijk en als je de trailer en de artist impressions ziet wordt het heel mooi daar langs de maas... dat is toch alleen maar goed voor Roermond?
Tot vorig jaar stond er een lelijk industrie terrein op die plek terwijl 100 meter verder jaarlijks 4 miljoen toeristen komen, wat compleet zonde is... eindelijk ziet de gemeente de waarde van die plek in en beginnen ze meer gebruik te maken van de waterkant van de stad. Ik snap niet dat het zo lang heeft geduurd. http://jazzcity.nl/
En ja, dat mega project gaat zeker door... ze beginnen dit najaar met de bouw van de New Orleans appartementen.
Precies, vind ik ook. Roermond doet m.i. veel te weinig met zijn prachtige ligging aan het water. Vond het wel een interessant project en denk dat het ook zeker wat meerwaarde aan de stad kan bieden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:17 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
[..]
Wat is er mis met JazzCity? Ze gaan eindelijk dat mooie gebied langs de maas benutten met appartementen, een boulevard, een promenade, enz... het wordt een hele nieuwe wijk en als je de trailer en de artist impressions ziet wordt het heel mooi daar langs de maas... dat is toch alleen maar goed voor Roermond?
Tot vorig jaar stond er een lelijk industrie terrein op die plek terwijl 100 meter verder jaarlijks 4 miljoen toeristen komen, wat compleet zonde is... eindelijk ziet de gemeente de waarde van die plek in en beginnen ze meer gebruik te maken van de waterkant van de stad. Ik snap niet dat het zo lang heeft geduurd. http://jazzcity.nl/
En ja, dat mega project gaat zeker door... ze beginnen dit najaar met de bouw van de New Orleans appartementen.
Als ik de prijzen bekijk van de Steenen Trappen, zie ik Nederlandse particuliere huurprijzen. Nee, die zijn niet goedkoop en ik vind ze ook te duur, maar dat ligt denk ik meer aan het Nederlandse huurbeleid dan aan Roermond. Maar Jazzcity is meer dan alleen appartementen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Man hoe lang hebben die appartementen daar voor de Esso bij de Maasbrug (die groene) niet leeg gestaan. Volgens mij is de helft momenteel nog steeds niet bezet. Heb je ooit al eens opgevraagd wat de appartementen bij de Steenen Trappen mogen kosten? Als die Jazzzzzzz appartement dezelfde doelgroep hebben dan voorspel ik nu al een fiasco.
Roermond is geen Amsterdam he.....
Nee, Roermond is geen Amsterdam (gelukkig), maar in tegenstelling tot de meeste Limburgse plaatsen groeit Roermond nog ieder jaar en dat houdt de komende jaren ook nog even aan volgens de prognose. Tot nu toe hebben ze, van wat ik heb gehoord, al veel vraag voor die appartementen... het is ook een geweldige plek om te wonen... paar honderd meter van de binnenstad en uitzicht over die mooie maasplassen. Ik kan me niet voorstellen dat er appartementen worden gebouwd terwijl er absoluut geen behoefte voor is. Prijsklasse valt volgens mij wel mee... ik heb het onlangs ergens gelezen maar ik kan het niet meer terugvinden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Man hoe lang hebben die appartementen daar voor de Esso bij de Maasbrug (die groene) niet leeg gestaan. Volgens mij is de helft momenteel nog steeds niet bezet. Heb je ooit al eens opgevraagd wat de appartementen bij de Steenen Trappen mogen kosten? Als die Jazzzzzzz appartement dezelfde doelgroep hebben dan voorspel ik nu al een fiasco.
Roermond is geen Amsterdam he.....
Vier maanden na de opening failliet, twee miljoen euro provinciaal subsidiegeld binnen gehengeld en zo goed als geen promotie. Ik denk dat dit een moedwillig veroorzaakt faillissement is en dat een paar mensen aardig wat geld aan "yumble" hebben verdiend...quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Maar wat ik me vooral afvraag; welke idioot bij welke idiote bank geeft fiat voor dit soort ideeën a 20 miljoen....
Met alle respect, maar daar lijkt me die locatie van Jazzcity niet echt geschikt voor. Andere locaties valt daar natuurlijk wel iets voor te zeggen. Banen voor hoger opgeleiden mis ik inderdaad ook nog wel eens in de gemeente, niet voor niets dat ik in Venlo werkquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
Daar zit hem ook probleem in in Roermond.
Mijn heeft allerlei banen gecreeerd (daarvoor alle lof) voornamelijk voor laag tot midden opgeleidt.
De huizen/appartementen wat men bouwt is echter vaak voor het hogere segment.
Waarom niet een resem starterswoningen/appartementen.
Ik kan hier maar een ding op zeggen;quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:06 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
Volgens een bekend architect heeft Roermond altijd een beetje met de rug naar de maasplassen gestaan, terwijl dat toch een belangrijke troef is, en met de realisatie van Jazz City de komende jaren en de Natalini toren en Solea toren gaan ze daar eindelijk meer voordeel uit halen.
Hoe zit het met hoogwater houdt men daar nog rekening mee of zijn we de overstromingen van een jaar of 20 geleden alweer vergeten waarbij de hele roerkade blank stond onder 50 centimer water.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:48 schreef Metalfreak het volgende:
Maar Jazzcity is meer dan alleen appartementen.
Ik ben niet goed met icoontjes dus ik weet niet wat je daarmee bedoelt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik kan hier maar een ding op zeggen;
Die starterswoningen hoeven ook echt niet op locatie Jazzcity te liggen. Maar bedoelde het meer als gemeente breed.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Met alle respect, maar daar lijkt me die locatie van Jazzcity niet echt geschikt voor. Andere locaties valt daar natuurlijk wel iets voor te zeggen. Banen voor hoger opgeleiden mis ik inderdaad ook nog wel eens in de gemeente, niet voor niets dat ik in Venlo werkMaar dat neemt niet weg dat het een prima stad om te wonen is
Volgens mij hebben ze het hele systeem in de praktijk nog niet kunnen testen..quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit het met hoogwater houdt men daar nog rekening mee of zijn we de overstromingen van een jaar of 20 geleden alweer vergeten waarbij de hele roerkade blank stond onder 50 centimer water.
De roekade is tegenwoordig af te sluiten maar als ik zo naar het artwork kijk liggen deze dingen meteen aan het maaswater.
Dat meen je niet. Wel megalomane andere dingen ondernemen maar de waterkering niet onderhouden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:11 schreef Tism het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze het hele systeem in de praktijk nog niet kunnen testen..![]()
Bij de Roerkade weet ik dat een deel van de waterkering niet meer functioneert vanwege het slib op de bodem van de Roer.
Megalomane andere dingen? Ik snap dat Roermond een vrij kleine stad is, maar sommige moeten echt die dorpse mentaliteit van zich afzetten en inzien dat het een stadje in ontwikkeling is. Op bijna elk nieuw project is alleen maar kritiek.quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat meen je niet. Wel megalomane andere dingen ondernemen maar de waterkering niet onderhouden.
Over kritiek op projecten gesproken; welke idioot heeft het in zijn hoofd gehaald om de la station te slopen en door nieuwbouw te vervangen?!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:21 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
[..]
Megalomane andere dingen? Ik snap dat Roermond een vrij kleine stad is, maar sommige moeten echt die dorpse mentaliteit van zich afzetten en inzien dat het een stadje in ontwikkeling is. Op bijna elk nieuw project is alleen maar kritiek.
Volgens mij hadden ze weinig andere keuze... dat gebouw stond al zo'n beetje op instorten en meerdere kamers konden ze al niet meer gebruiken. En ik vind het ontwerp van het nieuwe gebouw eigenlijk best wel mooi en zal op zo'n markante plek in het centrum goed staan.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Over kritiek op projecten gesproken; welke idioot heeft het in zijn hoofd gehaald om de la station te slopen en door nieuwbouw te vervangen?!
Een eci cultuur fabriek door vriendjes van de heer van rey gefaciliteerd noem ik wel degelijk een megalomaan project. Hoeveel jaar geef jij de eci nog, of wordt het een eeuwig durend veel subsidie kostend project.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:21 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
[..]
Megalomane andere dingen? Ik snap dat Roermond een vrij kleine stad is, maar sommige moeten echt die dorpse mentaliteit van zich afzetten en inzien dat het een stadje in ontwikkeling is. Op bijna elk nieuw project is alleen maar kritiek.
Ik ben zelf pas een keer in het ECI geweest, maar ik vind het alleen maar goed voor de stad dat er zo'n culturele plek is bijgekomen... had Roermond ook wel nodig. Dat er veel zaken anders geregeld moeten worden zal ongetwijfeld zo zijn en ik hoop dat met de nieuwe bewindvoering en strategie ze meer succes zullen krijgen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een eci cultuur fabriek door vriendjes van de heer van rey gefaciliteerd noem ik wel degelijk een megalomaan project. Hoeveel jaar geef jij de eci nog, of wordt het een eeuwig durend veel subsidie kostend project.
Die culturele plaats was er al en was genaamd azijnfabriek.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:52 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
[..]
Ik ben zelf pas een keer in het ECI geweest, maar ik vind het alleen maar goed voor de stad dat er zo'n culturele plek is bijgekomen... had Roermond ook wel nodig. Dat er veel zaken anders geregeld moeten worden zal ongetwijfeld zo zijn en ik hoop dat met de nieuwe bewindvoering en strategie ze meer succes zullen krijgen.
Het gaat niet alleen om het pop podium. Toen ik de vorige keer in het ECI was ging ik voor een foto expositie over Roermond in de oorlog en toen heb ik even rondgelopen door het gebouw uit nieuwsgierigheid. In de ene ruimte was dus een foto expositie gaande, de ruimte daarnaast een kunst expositie op hetzelfde moment, de bioscoop begon net een art film te draaien en beneden was er genoeg horeca gelegenheid... dus ja, op cultureel gebied was ik wel onder de indruk... ik liep daar toch met de indruk van; al deze culturele activiteiten onder 1 dak in mijn eigen kleine stadje... toch mooi. Nogmaals, er zullen heus wel dingen anders kunnen maar geef ze ook eens de tijd en kijk niet alleen naar het negatieve.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die culturele plaats was er al en was genaamd azijnfabriek.![]()
Dat er nu wederom een particulier initiatief in de azijnfabriek opgestart is zegt volgens mij genoeg over het draagvlak van de eci bij de mensen die vaker culturele dingen bezoeken. Het kan ook komen door de grote van de zaal van de eci , 600 bezoekers is flink wat en alleen bij grote namen verkoopt het uit, ik weet niet hoe hun prijsstelling is, maar als deze huurprijzen vragen op basis van uitverkochte zalen kun je er bijna niets rendabels organiseren.
Ja precies, en hebben ze eens iets succesvols in de stad (Solar) en dan komt daar weer kritiek op, het lijkt wel nooit goed te zijn. Kijk ook maar eens naar dat protest tegen dat hotel op de Loesbleik, ow nee, er moeten drie bomen gekapt worden, een en al drama... Het is allemaal puur gebaseerd op sentiment, zie ook bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:21 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
[..]
Man, dat lelijk ding was toch echt geen blikvanger in Roermond en als hotel was het al jaren onderkomen, ik heb een ontwerp gezien dat er echt wel goed uit ziet. Nu het oude belastingkantoor nog...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Over kritiek op projecten gesproken; welke idioot heeft het in zijn hoofd gehaald om de la station te slopen en door nieuwbouw te vervangen?!
Dat heeft voornamelijk te maken met mismanagement in mijn ogen, daar is echt vanalles in fout gegaan. Ik heb van organisaties gehoord dat er vanuit de ECI belachelijke eisen worden gesteld en zij daarom naar alternatieven gaan zoeken. (en zie daar de wederopstanding van de Azijnfabriek) Buiten dat is het een prachtig pand geworden en als er iets te doen is, is er best een markt voor gezien de drukte op sommige evenementen, maar ik begrijp goed dat een organisatie dat risico niet altijd wil dragen. Maar er zit inderdaad meer (bioscoop, cursusruimte, expositieruimte, sterrenrestaurant, danszaal enz.) , maar dat wordt meteen met de grond gelijk gemaakt door de vele cultuurbarbaren die niets anders kunnen dan overal kritiek over hebben en alles negatief zien. Maar goed, dat ding staat er nu, laten we er eens het positieve van zien en kijken naar hoe het beter kan in plaats van alleen maar te roepen dat het ding zo snel mogelijk gesloten moet worden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die culturele plaats was er al en was genaamd azijnfabriek.![]()
Dat er nu wederom een particulier initiatief in de azijnfabriek opgestart is zegt volgens mij genoeg over het draagvlak van de eci bij de mensen die vaker culturele dingen bezoeken. Het kan ook komen door de grote van de zaal van de eci , 600 bezoekers is flink wat en alleen bij grote namen verkoopt het uit, ik weet niet hoe hun prijsstelling is, maar als deze huurprijzen vragen op basis van uitverkochte zalen kun je er bijna niets rendabels organiseren.
Ben ik het helemaal mee eens... qua cultuur is er al niet heel veel en nu hebben we zo'n mooi pand waar exposities en van alles en nog wat worden gehouden, maar toch is het weer niet goed voor sommige.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja precies, en hebben ze eens iets succesvols in de stad (Solar) en dan komt daar weer kritiek op, het lijkt wel nooit goed te zijn. Kijk ook maar eens naar dat protest tegen dat hotel op de Loesbleik, ow nee, er moeten drie bomen gekapt worden, een en al drama... Het is allemaal puur gebaseerd op sentiment, zie ook bijvoorbeeld:
[..]
Man, dat lelijk ding was toch echt geen blikvanger in Roermond en als hotel was het al jaren onderkomen, ik heb een ontwerp gezien dat er echt wel goed uit ziet. Nu het oude belastingkantoor nog...
Dit ziet er toch echt niet verkeerd uit lijkt me:
[ afbeelding ]
[..]
Dat heeft voornamelijk te maken met mismanagement in mijn ogen, daar is echt vanalles in fout gegaan. Ik heb van organisaties gehoord dat er vanuit de ECI belachelijke eisen worden gesteld en zij daarom naar alternatieven gaan zoeken. (en zie daar de wederopstanding van de Azijnfabriek) Buiten dat is het een prachtig pand geworden en als er iets te doen is, is er best een markt voor gezien de drukte op sommige evenementen, maar ik begrijp goed dat een organisatie dat risico niet altijd wil dragen. Maar er zit inderdaad meer (bioscoop, cursusruimte, expositieruimte, sterrenrestaurant, danszaal enz.) , maar dat wordt meteen met de grond gelijk gemaakt door de vele cultuurbarbaren die niets anders kunnen dan overal kritiek over hebben en alles negatief zien. Maar goed, dat ding staat er nu, laten we er eens het positieve van zien en kijken naar hoe het beter kan in plaats van alleen maar te roepen dat het ding zo snel mogelijk gesloten moet worden.
Dat over het belastingkantoor las ik net ook op:quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:38 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens... qua cultuur is er al niet heel veel en nu hebben we zo'n mooi pand waar exposities en van alles en nog wat worden gehouden, maar toch is het weer niet goed voor sommige.
Verder vind ik het geweldig dat de azijnfabriek weer draait en dat moet toch ook kunnen naast het pop podium van de ECI? Of is Roermond te klein voor twee pop podia die ook nog eens een andere doelgroep bedienen? Laat de ECI de meer bekendere nationale acts hebben en de azijnfabriek meer underground zoals vanouds... zo is er voor iedere doelgroep wat.
Ik vind het ontwerp van dat nieuwe hotel mooi, ziet er ook weer meer stedelijk uit dan het oude, maar dat is een kwestie van smaak. Om het oude hotel op te knappen was financieel gewoon niet meer mogelijk. Ik las trouwens deze week dat het de bedoeling is dat er appartementen gaan komen in het oude belastingkantoor naast hotel Roermond. Dus misschien krijgt dat ook nog wel een make-over. Het nieuwe hotel aan de roerkade is, vanwege de klachten, in ieder geval uitgesteld.
Ja, klopt... die site ken ik, inderdaad handig. Als je die facebook berichtjes leest merk je hoezeer de meeste mensen niet tegen verandering kunnen. Ik snap nostalgie en die sentiment goed, ben ik zelf ook wel van, en ik ben ook helemaal voor het behoud van de historische binnenstad want dat is de charme van Roermond, maar er is toch niets mis met een stad in ontwikkeling? Oud en nieuw kunnen tot bepaalde hoogte best samen gaan. Als je niet tegen verandering kan, ga dan in een dorp wonen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat over het belastingkantoor las ik net ook op:
http://www.allewegenleidennaarroermond.nl/
Handige site met goed overzicht van alle bouwplannen
Ja precies, goed voorbeeld, nu stuit iedereen over de prachtige skyline van Roermond als je vanaf de Maasbrug komt... Ik ben ook voor het behoud van de binnenstad, prachtige gebouwen liggen er, maar dat hotel was nu niet bepaald een architectonisch hoogstandje en dat nieuwe hotel wordt in een klassieke bouwstijl gebouwd. Roermond groeit en dat vind ik een positieve zaak, alleen de inwoners gedragen zich vaak nogal dorps en behoudend. Alles wat van buiten komt en nieuw is, is eng en moet het liefst met zoveel mogelijk middelen bestreden worden. Hetgene dat Roermond wel nog mist is een bruisend nachtleven, daar mag wat mij betreft ook nog wel eens wat meer variatie in komen. Ik zou nog wel eens wat leuke apartere kroegjes zien, maar he, dromen mag altijdquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:36 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
[..]
Ja, klopt... die site ken ik, inderdaad handig. Als je die facebook berichtjes leest merk je hoezeer de meeste mensen niet tegen verandering kunnen. Ik snap nostalgie en die sentiment goed, ben ik zelf ook wel van, en ik ben ook helemaal voor het behoud van de historische binnenstad want dat is de charme van Roermond, maar er is toch niets mis met een stad in ontwikkeling? Oud en nieuw kunnen tot bepaalde hoogte best samen gaan. Als je niet tegen verandering kan, ga dan in een dorp wonen.
Hoeveel kritiek kreeg de natalini toren omdat het zicht op de kathedraal verpest zou worden als je de stad vanaf de maasbrug binnen zou rijden? Dat is helemaal niet het geval gebleken en nu hoor je er helemaal niemand meer over.
Vroeger ruim 25 jaar gelden was er genoeg te doen op de veldstraat, altijd wat te beleven in de joy , mondriaan en die tent aan het eind. .quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:24 schreef Metalfreak het volgende:
Hetgene dat Roermond wel nog mist is een bruisend nachtleven, daar mag wat mij betreft ook nog wel eens wat meer variatie in komen. Ik zou nog wel eens wat leuke apartere kroegjes zien, maar he, dromen mag altijd
Ja vroeger wel, heb de hoogtijdagen van de Veldstraat met La Cave en 't Haofke ook nog meegemaakt, maar dat is ook allemaal een stille dood gestorven... Maar wat leuke kroegjes waar je dan eens daar en dan eens daar naartoe gaat zijn er niet (meer). Of een leuke microbrouwerijquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vroeger ruim 25 jaar gelden was er genoeg te doen op de veldstraat, altijd wat te beleven in de joy , mondriaan en die tent aan het eind. .![]()
Gegarandeerd knokken op straat en politie die dan pas 30 minuten naderhand aan kwam.
Ow ja die tent aan het einde van het hoafke, en la cave was de opvolger van joy.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja vroeger wel, heb de hoogtijdagen van de Veldstraat met La Cave en 't Haofke ook nog meegemaakt, maar dat is ook allemaal een stille dood gestorven... Maar wat leuke kroegjes waar je dan eens daar en dan eens daar naartoe gaat zijn er niet (meer). Of een leuke microbrouwerij
Herkenbosch, in een pand bij de Rockwool in de buurtquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:43 schreef Basp1 het volgende:
cristoffel bier werd vroeger toch ergens gebrouwen in roermond.
Klopt, maar was destijds volgens mij nog een redelijk grote speler. Weet eigenlijk niet waarom dit toen gesloten is, speciaal bieren doen het tegenwoordig toch best goed.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
cristoffel bier werd vroeger toch ergens gebrouwen in roermond.
Ja, daar zit nog een flink gat, maar ik zie niet snel een nieuwe HBO of universiteit verrijzen eerlijk gezegd...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:47 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
Uitgaansleven stelt inderdaad niet veel voor... het feit dat het geen studenten stad is en geen echte HBO opleidingen kent helpt ook niet. Op dat gebied is Roermond helaas achter gebleven.
Dat geloof ik ook niet nee... onlangs is dan wel volgens mij zo'n retail opleiding op HBO niveau gestart omdat ze zich ook als retail stad op de kaart willen zetten, maar dat zal weinig verschil maken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Klopt, maar was destijds volgens mij nog een redelijk grote speler. Weet eigenlijk niet waarom dit toen gesloten is, speciaal bieren doen het tegenwoordig toch best goed.
[..]
Ja, daar zit nog een flink gat, maar ik zie niet snel een nieuwe HBO of universiteit verrijzen eerlijk gezegd...
Die vraag stelden we ons vorige ook al eens, hadden het er met een kroegeigenaar nog over, volgens mij is het uitgaan zoals wij dat deden vervangen door het bezoeken van festivals. Als je wilt, kun je wekelijks op drie verschillende festivals staan. In de buitengebieden heb je dan ook nog wel eens wat drankketen. Vroeger gingen we na zaterdagavond in Roermond geweest te zijn op zondagavond ook nog naar de Drakeboch in Beesel (en 's morgens gaar op school verschijnen). Die hele cultuur is verdwenen, maar toen had je nog nergens een festival.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:53 schreef de_boswachter het volgende:
Waar gaat men eigenlijk echt op stap in Roermond? De jeugd dan van 16-22 zeg maar. Alles is toch dicht?
In iedergeval niet meer bij Cafe Le Journal op het statieplein...die is failliet..quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:53 schreef de_boswachter het volgende:
Waar gaat men eigenlijk echt op stap in Roermond? De jeugd dan van 16-22 zeg maar. Alles is toch dicht?
't Haofke, jeugdsentiment...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja vroeger wel, heb de hoogtijdagen van de Veldstraat met La Cave en 't Haofke ook nog meegemaakt, maar dat is ook allemaal een stille dood gestorven... Maar wat leuke kroegjes waar je dan eens daar en dan eens daar naartoe gaat zijn er niet (meer). Of een leuke microbrouwerij
God samme dat is lang geleden dat ik daaraan gedacht heb, de drakeboach, met toendertijd revolutionaire projecties van videos waarbij altijd wel china girlquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:58 schreef Metalfreak het volgende:
Vroeger gingen we na zaterdagavond in Roermond geweest te zijn op zondagavond ook nog naar de Drakeboch in Beesel (en 's morgens gaar op school verschijnen). Die hele cultuur is verdwenen, maar toen had je nog nergens een festival.
Tsja, ik vind het erg jammer dat "de la" verdwijnt. Het is in mijn optiek, ondanks dat het wellicht geen "architectonisch hoogtepunt" is, wél een karakteristiek gebouw voor Roermond. Op stokoude foto's van het station zie je het hotel ook altijd liggen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Man, dat lelijk ding was toch echt geen blikvanger in Roermond en als hotel was het al jaren onderkomen, ik heb een ontwerp gezien dat er echt wel goed uit ziet. Nu het oude belastingkantoor nog...
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |