abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2015 @ 19:34:36 #126
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153783837
quote:
Programma voor 34e editie Sjwaampop “almost completed”!

De zon is ons al een aantal weken goed aan het verwennen. Dat betekent ook dat het bijna zomer is en dus ook bijna tijd voor Sjwaampop! We gooien er daarom meteen een hele rits met namen uit.

Deepend, Tom & Jame, LNY TNZ, Jägerstrike, Steve Nipples en Kevin Janssen & Tommy Pandoi staan op de Sjwaampop zaterdag.

DeWolff, Memphis Maniacs, Stream of Passion, Project Bongo, Audio Adam en Daimy Lotus staan op de Sjwaampop zondag.

Maar dit is nog niet alles want er staan op beide dagen namelijk geen 6 maar 7 artiesten gepland. Binnenkort volgen nog 2 toppers om het programma op beide dagen compleet te maken!

[ Bericht 1% gewijzigd door Tism op 23-06-2015 19:47:20 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 20:09:17 #127
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153865338
quote:
Politie vindt 3,9 miljoen cash in witwasonderzoek

De politie heeft 3,9 miljoen euro cash in beslag genomen in een groot witwasonderzoek. Van dat geld zat 2,8 miljoen verstopt in pakketten kippenvlees in een koelcontainer op Aruba. Dinsdag hebben rechercheurs op Aruba drie verdachten aangehouden.

De politie en het Openbaar Ministerie zijn in april begonnen met het onderzoek in de witwaszaak, op verzoek van het OM in Aruba. Daar liep een parallel onderzoek naar witwassen.

Horloges

Drie dagen geleden heeft de politie woningen en bedrijven doorzocht in Roermond, in de Belgische plaatsen Lanklaar Stokkem en Bree en op Aruba. Op het eiland zijn ook dure auto's, motoren en horloges in beslag genomen.

De drie opgepakte personen worden verdacht van het witwassen van crimineel geld. Het OM vermoedt dat een Nederlands vleesverwerkingsbedrijf is gebruikt om contant geld van Nederland naar Aruba te brengen. De Nederlandse eigenaar van dat bedrijf wordt begin volgende week naar Nederland gebracht om hier te worden vervolgd.
Vermoedelijk is hier een broer van een bekende Roermondenaar bij betrokken, aldus diverse andere persbronnen.. :)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:02:23 #128
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_153866622
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:09 schreef Tism het volgende:

[..]

Vermoedelijk is hier een broer van een bekende Roermondenaar bij betrokken, aldus diverse andere persbronnen.. :)
goh dat zag Roermond niet aankomen
Net efkes anges
pi_153877087
Wanneer men op dat zwarte geld nu DNA onderzoek zou doen en men ook sporen van Jos vindt wat zou er dan gebeuren?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:44:19 #130
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_153958313
Moertje los bij Duitse automobilisten

Dat is ook een hobby :P Moeren losdraaien van auto's
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:05:17 #131
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153960323
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:44 schreef wdn het volgende:
Moertje los bij Duitse automobilisten

Dat is ook een hobby :P Moeren losdraaien van auto's
Ik keur dit soort van "grapjes" af.. :{

Lebensgefährlich das ist.. :{
pi_153964613
Wat een idioten lopen er rond zeg :r
U MAD?
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:47:18 #133
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_153971467
Sjezus, wie verzint dit? Maar waar staat dat dit alleen bij Duitse automobilisten gebeurt?
Don't let my username fool you...
  zaterdag 4 juli 2015 @ 11:12:49 #134
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
  zaterdag 4 juli 2015 @ 12:28:54 #135
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_154055525
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 11:12 schreef Tism het volgende:

[..]

Gelukkig in het bier niet verloren gegaan...
  vrijdag 10 juli 2015 @ 08:48:43 #136
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154215036
quote:
Solar op losse schroeven

ROERMOND - Het Solar festival in Roermond staat op losse schroeven. Vier omwonenden zijn naar de rechter gestapt in een poging doorgang van het festival te verhinderen. Op 17 juli is er een kort geding, aangespannen door de omwonenden tegen de gemeente, die de vergunningen heeft verleend, blijkt uit een brief van burgemeester Rianne Donders aan de gemeenteraad. De bezwaren richten zich tegen de evenementenvergunning alsmede tegen de verleende omgevingsvergunning, de kampeerontheffing en de vergunning brandveilig gebruik ten behoeve van Solar. De rechter wordt gevraagd om de vergunningen deels of geheel " buiten werking" te stellen, waardoor het evenement niet vergund is en dus geen of in een andere vorm doorgang kan vinden.

De rechter zal waarschijnlijk vlak na de zitting al een uitspraak doen, want op 20 juli begint de organisatie met de opbouw op het festivalterrein. De rechter zou kunnen beslissen dat het festival niet doorgaat. De rechter toetst de rechtmatigheid van de drie door de gemeente genomen besluiten inzake Solar.

Omwonenden klagen al jaren steen en been bij de gemeente over onder meer geluids- en verkeersoverlast. Naar hun mening zijn zowel gemeente als Solar Oost-Indisch doof voor de klachten.

De LVR heeft gevraagd om een extra raadsvergadering op 20 juli, na de gerechtelijke uitspraak, laat raadslid Hay Hutjens weten. Zeer recent nog stelde de fractie vragen aan het college. Daarin schrijven Dré Peters en Dirk Franssen dat er al jarenlang problemen zijn tussen de organisatie van Solar (Extrema), ondernemers en bewoners van De Weerd en de gemeente Roermond. Pas op dinsdag 30 juni ging de festivalorganisatie voor het eerst in overleg met de buurt. De gemeente schitterde bij dit overleg door afwezigheid. ,,Zowel de buurtbewoners als Extrema bestempelen deze afwezigheid van de gemeente als een gemiste kans, de gemeente vervult immers de rol van bemiddelaar'', aldus de fractie.

,,Het huidige college heeft de mond vol van openheid, transparantie, communicatie en overleg'', aldus de LVR. ,,Ook spreekt het college steeds over de regisseursrol die de gemeente dient te vervullen. Hoe kan het zijn dat het college ontbrak bij het zo belangrijke overleg op 30 juni tussen de organisatie van Solar, ondernemers en bewoners van De Weerd, heeft dat wellicht te maken met een tropenrooster dat door uw college is ingevoerd?''

Reactie

Er is sinds vandaag ook een tegenbeweging ontstaan via een nieuwe facebookpagina. ,,Waarom zijn er toch altijd mensen die het proberen te verpesten voor anderen'', schrijft iemand. ,,Als het 4 personen zijn geef ze idd aub een vakantie dan zijn ze weg en hebben ze ook niks meer te klagen althans dat hoop ik dan maar. Solar moet gewoon doorgaan wat er ook gebeurt.'' En iemand anders meent: ,,Stuur die aub 3 dagen met vakantie en hebben ze geluk dat ze niet net zoals ik aan het OLS terrein wonen. Hier is het al paar weken te doen. Sterker nog zelfs nu op een doordeweekse avond ik klaag niet ik gun ieder zijn feestje. Tot solar.''
Niet te geloven.. :N
pi_154215108
Kan me er eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen als je jaarlijks dat festival een weekend in je achtertuin hebt en je nergens heen kan doordat de organisatie zich niet aan regels houdt.....
U MAD?
pi_154215114
Zal dan overigens ook wel een van de laatste jaren zijn op deze locatie. Denk niet dat de organisatie zin heeft in jaarlijks gesteggel met rechters enzo.
U MAD?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 09:18:35 #139
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154215329
Het gaat elk jaar prima, dat je als buurtbewoner, wat obstakels erbij krijgt tijdens het evenement op de route naar de supermarkt is nou eenmaal zo.. :{

Ik ben ook een buurtbewoner...het festival ligt zo wat in mijn achtertuin en ik heb nergens last van.. :)

Het zijn vast weer die notoire azijnzeikerds die hier zoals bij elk evenement, in en rond het centrum van Roermond, over lopen te klagen.. :{ Alles is kut, niets is leuk...Dat er mensen zijn die lol hebben is verwerpelijk, hun willen rustig in een bruisend centrum van een grote stad wonen...boeh-fucking-hoeh! :'(

@ de klagers: Get a life...ga op de hei wonen...in Tibet ofzo, samen met die dildo's van de LVR.. :{

Ik ga dit jaar niet naar Solar.. :)
pi_154215446
Hoe oud ben jij, mid 20 ? Dan kan ik me voorstellen dat je je niet ergert wanneer je Solar in je achtertuin hebt. Wanneer jij 60 plus bent en geniet van je pensioen, helemaal niks met house/dance etc. hebt dan kan ik me voorstellen dat je je ergert aan bonkende beats hele weekend.
U MAD?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:10:59 #141
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_154216112
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:26 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe oud ben jij, mid 20 ? Dan kan ik me voorstellen dat je je niet ergert wanneer je Solar in je achtertuin hebt. Wanneer jij 60 plus bent en geniet van je pensioen, helemaal niks met house/dance etc. hebt dan kan ik me voorstellen dat je je ergert aan bonkende beats hele weekend.
^O^
quote:
die hier zoals bij elk evenement, in en rond het centrum van Roermond
Nou de Weerd noem ik niet echt het centrum.
Net efkes anges
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:29:56 #142
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154217723
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:26 schreef de_boswachter het volgende:
Maar dan nog kun je andere mensen wel iets gunnen. Ik erger me rot aan de "ik ik ik" maatschappij die we tegenwoordig hebben en dat zometeen zeker vier mensen een feestje voor duizenden mensen zouden verpesten. Gun anderen ook eens wat. Laatst hadden onze achterburen ook twee dagen bij een communiefeest hun vreselijke schlagermuziek keihard staan zodat de hele buurt ervan mee kon "genieten", maar so be it, ik gun die mensen hun feestje die ene keer in het jaar :) Ik woonde voorheen altijd in het centrum van Swalmen en had ook wel eens overlast door evenementen op de markt, nou en? Dan moet je eens een keer wat meer moeite doen om je auto te parkeren of is er nog laat muziek. Wil je dat niet, ga dan ergens in een dorp ver achteraf wonen, niet in een groeiende stad. Ik vraag me altijd af wat die mensen willen, dat alles bij hetzelfde uit 1950 blijft? Is het echt zo erg dat je één weekend in het jaar eens wat overlast hebt, eng he, al die mensen van buiten Limburg... :r De sfeer op Solar is altijd geweldig, ik heb er nog nooit een boos gezicht gezien, hoe kun je daar in godsvredesnaam op tegen zijn?

Eindelijk staat Roermond ook eens op de kaart, ook eens bij de jongeren door het zeer succesvolle festival Solar, maar nee, vier (VIER!!!) geitenwollensokkenfiguren zijn enorme zeikerds en vinden hun belang voor dat ene weekend zwaarder wegen dan het belang van duizenden anderen om nog maar niet over het financiëel belang voor de stad te spreken. Het egoïsme viert hoogtij momenteel. Kan me er echt heel erg kwaad over maken... }:|

Maar goed, heb ook wat research gedaan, hier is een uitspraak die over ongeveer hetzelfde gaat. Daar hadden omwonenden ook geprobeerd via een zelfde procedure een festival tegen te houden. Daar heeft de rechter ook bepaald dat deze procedure niet bedoeld is voor dit soort zaken. Ik neem aan dat er een normale bezwaarperiode is geweest bij de vergunningaanvraag. Blijkbaar zijn hun bezwaren dan niet groot genoeg geweest om de vergunning niet of gedeeltelijk niet te verlenen.

Ik ga dit jaar voor het eerst maar één dag naar Solar. :)
Don't let my username fool you...
pi_154218377
Eerlijk is eerlijk, ik zou me ook kapot ergeren als ik gedwongen werd drie dagen lang house en dubstep aan te moeten horen... :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:49:24 #144
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_154228154
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar dan nog kun je andere mensen wel iets gunnen. Ik erger me rot aan de "ik ik ik" maatschappij die we tegenwoordig hebben en dat zometeen zeker vier mensen een feestje voor duizenden mensen zouden verpesten. Gun anderen ook eens wat. Laatst hadden onze achterburen ook twee dagen bij een communiefeest hun vreselijke schlagermuziek keihard staan zodat de hele buurt ervan mee kon "genieten", maar so be it, ik gun die mensen hun feestje die ene keer in het jaar :) Ik woonde voorheen altijd in het centrum van Swalmen en had ook wel eens overlast door evenementen op de markt, nou en? Dan moet je eens een keer wat meer moeite doen om je auto te parkeren of is er nog laat muziek. Wil je dat niet, ga dan ergens in een dorp ver achteraf wonen, niet in een groeiende stad. Ik vraag me altijd af wat die mensen willen, dat alles bij hetzelfde uit 1950 blijft? Is het echt zo erg dat je één weekend in het jaar eens wat overlast hebt, eng he, al die mensen van buiten Limburg... :r De sfeer op Solar is altijd geweldig, ik heb er nog nooit een boos gezicht gezien, hoe kun je daar in godsvredesnaam op tegen zijn?

Eindelijk staat Roermond ook eens op de kaart, ook eens bij de jongeren door het zeer succesvolle festival Solar, maar nee, vier (VIER!!!) geitenwollensokkenfiguren zijn enorme zeikerds en vinden hun belang voor dat ene weekend zwaarder wegen dan het belang van duizenden anderen om nog maar niet over het financiëel belang voor de stad te spreken. Het egoïsme viert hoogtij momenteel. Kan me er echt heel erg kwaad over maken... }:|

Maar goed, heb ook wat research gedaan, hier is een uitspraak die over ongeveer hetzelfde gaat. Daar hadden omwonenden ook geprobeerd via een zelfde procedure een festival tegen te houden. Daar heeft de rechter ook bepaald dat deze procedure niet bedoeld is voor dit soort zaken. Ik neem aan dat er een normale bezwaarperiode is geweest bij de vergunningaanvraag. Blijkbaar zijn hun bezwaren dan niet groot genoeg geweest om de vergunning niet of gedeeltelijk niet te verlenen.

Ik ga dit jaar voor het eerst maar één dag naar Solar. :)
Sorry Metal maar ik hier ben ik het ondanks je prima onderbouwde argumenten niet mee eens.
Er gaan inderdaad een deel mensen naar de rechter.
De ‘herrie’ (voornamelijk de basdreunen) was vorig jaar tot aan Kessel!!! Te horen. Hemels breed ruim 10km verderop. Als je een cirkel van 10km vanaf het Solar terrein trekt is dit een redelijk oppervlakte.

Als je dit bekijkt In dat geval noem ik 4 ‘klagers’ nog meevallen.
Als je in het centrum woont en je gaat klagen over overlast van geluid‘ ben je inderdaad kansloos.
De klagers wonen echter in ‘de Weerd’ niet bepaald het bruisend centrum van ‘Remunj;’.
Ook ik vind 1x per jaar hinder van het geluid van Sjaampop, maarja dat is 1 dag.
Het solar terrein is ruim 1 week afgesloten (ook voor omwonende). Als je in het buitengebied woont kan ik prima voorstellen dat dat niet prettig is)
Wat betreft je argument ‘het financiëel belang’ van de stad,
Ik heb ingangen bij de gemeente, en geloof me., Solar levert Roermond Financieel amper wat op.
Net efkes anges
pi_154420862
quote:
Sjoerd102:
Wat betreft je argument ‘het financiëel belang’ van de stad,
Ik heb ingangen bij de gemeente, en geloof me., Solar levert Roermond Financieel amper wat op.
Financieel is Solar zeker relevant voor veel ondernemers in de stad, dan moet je denken aan winkels in de binnenstad maar ook voor de hotels, want niet iedereen verblijft op de camping.

Vandaag is besloten door de rechter dat Solar gewoon door mag gaan en dat was ook wel te verwachten. Er is in Roermond al weinig voor die doelgroep en het uitgaansleven in de stad stelt ook niet veel voor, dus het zou zeker jammer zijn als zo'n festival als Solar zou verdwijnen. Ik snap dat het niet leuk is om het hele weekend naar die muziek te moeten luisteren als je er niet van houdt, maar waar hebben we het over? Het is een weekend per jaar... daar moeten we toch niet moeilijk om gaan doen?!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:25:06 #146
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_154526117
Even een quote van mezelf uit het vorige topic.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:25 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Nou meestal draaien zo'n Wannabee parken juist totaal niet.
http://www.1limburg.nl/pr(...)cht?context=topstory
Net efkes anges
pi_154526414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Dat ziet toch iedereen van te voren aankomen.... wie verzint dit soort shit.
Net als de ECI en Jazz City. Gaat laatstgenoemde nog van de grond komen of zijn ze eindelijk tot bezinning gekomen.

Gaat lekker, ben benieuwd hoeveel jaren dat pand van Yumble leeg gaat staan.
Van wie was dat trouwens? Een Roermondse ondernemer?
U MAD?
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:35:48 #148
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_154526472
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dat ziet toch iedereen van te voren aankomen.... wie verzint dit soort shit.

Geloof het of niet, maar ik ken mensen die heilig in dit concept geloofde
Net efkes anges
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:36:44 #149
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_154526506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Was te verwachten, veel te duur, maar zo snel al?
pi_154527146
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:35 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar ik ken mensen die heilig in dit concept geloofde
Waarom zou dit ineens booming zijn? Dat mensen naar Roermond komen om goedkoop te shoppen wil niet zeggen dat je alles succesvol in de markt kan zetten.
Schoenmaker (stad Roermond) hou je bij je leest... of er volgen de komende jaren nog meer van dit soort teleurstellingen
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')