quote:Hoofdpodium – Markt
11.00 – 12.00 Kapel Koninklijke Luchtmacht
12.35 – 12.50 Openingsvuur
13.30 – 14.00 Dotan Ambassadeur van de Vrijheid 2015
14.40 – 15.25 Knarsetand
16.05 – 16.50 Stef Classens & Band
16.50 – 17.05 5 voor 5 moment
18.05 – 19.05 Gotcha!
20.05 – 21.05 John Coffey
22.10 – 23.15 Di-Rect
Presentatie door Marco Roelofs
Cross Culture Roermond – Kloosterwandplein
12.00-17.00 Freedump, miniramp, panakooi, b-boys, winnaars Limburgs Talent
17.00-18.00 Fresku
18.00-19.00 iMAD & M.I.n! (PnB)
19.00-20.00 Boeboe
20.00-21.00 U Know The Drill
21.00-22.00 Frenquency
Sena Talent Stage:
12.00 – 12.30 Lotte & Kenny
12.55 – 13.25 Drunken Dreams
14.05 – 14.35 Daimy Lotus
15.30 – 16.00 Graef
17.10 – 18.00 Young Pioneers
19.10 – 20.00 The Dirty Denims
21.10 – 22.00 Jick Munro & The Amazing Laserbeams
Afterparty Azijnfabriek
22.00-02.00 AdelicFunk b2b, Low5 & Frenquency
twitter:cafeff twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 10:56:43Bijzijn is meemaken! http://t.co/f66NtIjkVt reageer retweet
Pff, moet slapen danquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:59 schreef Tism het volgende:
twitter:cafeff twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 10:56:43Bijzijn is meemaken! http://t.co/f66NtIjkVt reageer retweet
Ik heb het wel in verschillende versies gezien, eerst was het een marktkraam, toen een dakpaneel, dat werd in het volgende slecht gekopiëerde nieuwsbericht ineens een dakpan.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:00 schreef wdn het volgende:
Landelijk nieuws: vrouw gewond in Roermond vanwege storm omdat een kraam omviel
Was ook goed ja..quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:04 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, was het zeker. Ik vond de artiesten bij het Sena Talent Stage overigens beter dan die op het hoofdpodiumThe Dirty Denims
Bruut!..quote:Op maandag 11 mei 2015 10:49 schreef sinadOH het volgende:
Heeft een of andere dronkenlap zeven auto's aan gort gereden in Maasniel waarna de politie hem met gepast (twee gebroken benen en een slagaderlijke bloeding) geweld heeft aangehouden.
Normaal hou ik wel van een bak herrie, maar John Coffey kon me op de een of andere manier niet zo bekoren eigenlijkquote:Op maandag 11 mei 2015 11:16 schreef Tism het volgende:
[..]
Was ook goed ja..![]()
Ik heb mijzelf op meerdere foto's gespot vol in actie, in de moshpit bij John Coffey...lol..
Mja..ik vond ze niet echt op hun plek daar op zo'n mainstage..quote:Op maandag 11 mei 2015 11:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Normaal hou ik wel van een bak herrie, maar John Coffey kon me op de een of andere manier niet zo bekoren eigenlijk
De bestuurder slaagde er volgens meerdere bewoners in om met twee gebroken benen nog een eind verder te strompelen. Volgens een bewoner sloeg hij met zijn hand door een ruit van een geparkeerde auto, waarbij hij een slagaderlijke bloeding opliep. Andere bewoners zeggen dat de politie hem hardhandig tegen de achterkant van de VW aanduwde, waardoor de ruit aan diggelen ging. De politie zelf zegt dat de man tegen de geparkeerde auto is aangerend en daarbij zijn arm verwondde. Hij is daarom naar het ziekenhuis gebracht en aan die arm behandeld, aldus de politie.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:49 schreef sinadOH het volgende:
Heeft een of andere dronkenlap zeven auto's aan gort gereden in Maasniel waarna de politie hem met gepast (twee gebroken benen en een slagaderlijke bloeding) geweld heeft aangehouden.
Zal niet van de politie komen denk ik maar dan nog: mooiquote:Op maandag 11 mei 2015 10:49 schreef sinadOH het volgende:
Wat heeft Tong80 er mee te maken ?quote:Op maandag 22 juni 2015 11:47 schreef de_boswachter het volgende:
Honderden vrijgevigen trekken hun portemonnee, als ze lezen over het verschrikkelijke relaas van een Limburgse moeder die haar 3-jarig dochtertje is verloren. Het kind is gestikt in een stukje appel op de peuterspeelzaal. De moeder kan haar kind niet eens een waardig afscheid geven. Geld voor een uitgebreide begrafenis heeft ze niet en de gemeente wil alleen voorzien in een budgetuitvaart.
Maar via de Facebook-pagina Make a Wish, Do a Gift wordt in oktober 2014 binnen twee dagen 1.500 euro opgehaald voor een begrafenis. Een drukker laat bidprentjes voor het kind afleveren, een ander schenkt een groot bloemstuk.
Maandag staat de moeder in Roermond voor de politierechter op verdenking van oplichting. Ze was slechts uit op geld, haar kind blijkt springlevend.
'Het is een heel goede actrice', zegt Inge Minkenberg, de oprichter van Make a Wish, Do a Gift, die de vrouw ontmaskerde. 'Ze was me toch aan het huilen aan de telefoon, van die uithalende snikken die mensen hebben als ze helemaal kapot zijn.'
Het kind lijkt wel erg groot voor een 3-jarige peuter
Make a Wish, Do a Gift is in anderhalf jaar uitgegroeid tot een levendig platfom met tienduizend leden die elkaar helpen, van babykleertjes tot voedselpakketten. Ook voor het oproepje van de rouwende moeder trekken de leden grif hun portemonnee. Maar het verhaal wordt voor Minkenberg ongeloofwaardig als de vrouw meldt dat haar ex-partner ook nog eens zelfmoord heeft gepleegd vanwege het overlijden van hun gezamenlijke kind. Minkenberg: 'Daarom zou de uitvaart van het kindje ineens worden verplaatst van Beek naar Nijmegen, zodat ze samen begraven konden worden.'
Minkenberg raakt achterdochtig. Het kind op de foto die is doorgestuurd voor de bidprentjes, lijkt haar wel erg groot voor een 3-jarige peuter. En het overlijdenscertificaat waarom zij de moeder heeft gevraagd, wordt ook maar niet doorgestuurd. Vlak voor de zogenaamde begrafenis belt een 'zus' van de vrouw met de vraag of ze het gedoneerde geld contant kan komen ophalen. Minkenberg weigert.
'Toen ben ik gaan bellen met mortuaria in Nijmegen en met de uitvaartmaatschappij. Niemand was met dit geval bekend.' Ze doet aangifte bij de politie.
Wat bezielt een moeder om haar eigen kind dood te verklaren? Volgens haar advocate Susanne Bauduin gaat het om 'een kwetsbare vrouw'. 'Ze zal op de zitting meer uitleg geven over de omstandigheden in haar leven die maakten dat ze zo heeft gehandeld.'
http://www.volkskrant.nl/(...)e-donaties~a4085474/
Wat vind je er zelf van tong80 ?
Weer zo'n suggestieve TT van TS met een SBS-Telegraaf-artikel.![]()
![]()
Roermond
twitter:Sjwaampop twitterde op maandag 22-06-2015 om 22:09:58Morgen wordt dan eindelijk het programma bekend gemaakt van Sjwaampop 2015! Houdt onze Facebook, Twitter en website morgen goed in de gaten! reageer retweet
Staat gewoon al weken bij artiesten op de site.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:20 schreef Tism het volgende:
twitter:Sjwaampop twitterde op maandag 22-06-2015 om 22:09:58Morgen wordt dan eindelijk het programma bekend gemaakt van Sjwaampop 2015! Houdt onze Facebook, Twitter en website morgen goed in de gaten! reageer retweet
Was een knip/plak van topic Tong. Was ik vergeten te deletenquote:Op maandag 22 juni 2015 17:46 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Wat heeft Tong80 er mee te maken ?
Woh teh fucks is Douwe Bob?..quote:Op maandag 22 juni 2015 22:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Staat gewoon al weken bij artiesten op de site.
http://www.douwebobmusic.nl/
quote:Programma voor 34e editie Sjwaampop “almost completed”!
De zon is ons al een aantal weken goed aan het verwennen. Dat betekent ook dat het bijna zomer is en dus ook bijna tijd voor Sjwaampop! We gooien er daarom meteen een hele rits met namen uit.
Deepend, Tom & Jame, LNY TNZ, Jägerstrike, Steve Nipples en Kevin Janssen & Tommy Pandoi staan op de Sjwaampop zaterdag.
DeWolff, Memphis Maniacs, Stream of Passion, Project Bongo, Audio Adam en Daimy Lotus staan op de Sjwaampop zondag.
Maar dit is nog niet alles want er staan op beide dagen namelijk geen 6 maar 7 artiesten gepland. Binnenkort volgen nog 2 toppers om het programma op beide dagen compleet te maken!
Vermoedelijk is hier een broer van een bekende Roermondenaar bij betrokken, aldus diverse andere persbronnen..quote:Politie vindt 3,9 miljoen cash in witwasonderzoek
De politie heeft 3,9 miljoen euro cash in beslag genomen in een groot witwasonderzoek. Van dat geld zat 2,8 miljoen verstopt in pakketten kippenvlees in een koelcontainer op Aruba. Dinsdag hebben rechercheurs op Aruba drie verdachten aangehouden.
De politie en het Openbaar Ministerie zijn in april begonnen met het onderzoek in de witwaszaak, op verzoek van het OM in Aruba. Daar liep een parallel onderzoek naar witwassen.
Horloges
Drie dagen geleden heeft de politie woningen en bedrijven doorzocht in Roermond, in de Belgische plaatsen Lanklaar Stokkem en Bree en op Aruba. Op het eiland zijn ook dure auto's, motoren en horloges in beslag genomen.
De drie opgepakte personen worden verdacht van het witwassen van crimineel geld. Het OM vermoedt dat een Nederlands vleesverwerkingsbedrijf is gebruikt om contant geld van Nederland naar Aruba te brengen. De Nederlandse eigenaar van dat bedrijf wordt begin volgende week naar Nederland gebracht om hier te worden vervolgd.
goh dat zag Roermond niet aankomenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:09 schreef Tism het volgende:
[..]
Vermoedelijk is hier een broer van een bekende Roermondenaar bij betrokken, aldus diverse andere persbronnen..
Ik keur dit soort van "grapjes" af..quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:44 schreef wdn het volgende:
Moertje los bij Duitse automobilisten
Dat is ook een hobbyMoeren losdraaien van auto's
Niet te geloven..quote:Solar op losse schroeven
ROERMOND - Het Solar festival in Roermond staat op losse schroeven. Vier omwonenden zijn naar de rechter gestapt in een poging doorgang van het festival te verhinderen. Op 17 juli is er een kort geding, aangespannen door de omwonenden tegen de gemeente, die de vergunningen heeft verleend, blijkt uit een brief van burgemeester Rianne Donders aan de gemeenteraad. De bezwaren richten zich tegen de evenementenvergunning alsmede tegen de verleende omgevingsvergunning, de kampeerontheffing en de vergunning brandveilig gebruik ten behoeve van Solar. De rechter wordt gevraagd om de vergunningen deels of geheel " buiten werking" te stellen, waardoor het evenement niet vergund is en dus geen of in een andere vorm doorgang kan vinden.
De rechter zal waarschijnlijk vlak na de zitting al een uitspraak doen, want op 20 juli begint de organisatie met de opbouw op het festivalterrein. De rechter zou kunnen beslissen dat het festival niet doorgaat. De rechter toetst de rechtmatigheid van de drie door de gemeente genomen besluiten inzake Solar.
Omwonenden klagen al jaren steen en been bij de gemeente over onder meer geluids- en verkeersoverlast. Naar hun mening zijn zowel gemeente als Solar Oost-Indisch doof voor de klachten.
De LVR heeft gevraagd om een extra raadsvergadering op 20 juli, na de gerechtelijke uitspraak, laat raadslid Hay Hutjens weten. Zeer recent nog stelde de fractie vragen aan het college. Daarin schrijven Dré Peters en Dirk Franssen dat er al jarenlang problemen zijn tussen de organisatie van Solar (Extrema), ondernemers en bewoners van De Weerd en de gemeente Roermond. Pas op dinsdag 30 juni ging de festivalorganisatie voor het eerst in overleg met de buurt. De gemeente schitterde bij dit overleg door afwezigheid. ,,Zowel de buurtbewoners als Extrema bestempelen deze afwezigheid van de gemeente als een gemiste kans, de gemeente vervult immers de rol van bemiddelaar'', aldus de fractie.
,,Het huidige college heeft de mond vol van openheid, transparantie, communicatie en overleg'', aldus de LVR. ,,Ook spreekt het college steeds over de regisseursrol die de gemeente dient te vervullen. Hoe kan het zijn dat het college ontbrak bij het zo belangrijke overleg op 30 juni tussen de organisatie van Solar, ondernemers en bewoners van De Weerd, heeft dat wellicht te maken met een tropenrooster dat door uw college is ingevoerd?''
Reactie
Er is sinds vandaag ook een tegenbeweging ontstaan via een nieuwe facebookpagina. ,,Waarom zijn er toch altijd mensen die het proberen te verpesten voor anderen'', schrijft iemand. ,,Als het 4 personen zijn geef ze idd aub een vakantie dan zijn ze weg en hebben ze ook niks meer te klagen althans dat hoop ik dan maar. Solar moet gewoon doorgaan wat er ook gebeurt.'' En iemand anders meent: ,,Stuur die aub 3 dagen met vakantie en hebben ze geluk dat ze niet net zoals ik aan het OLS terrein wonen. Hier is het al paar weken te doen. Sterker nog zelfs nu op een doordeweekse avond ik klaag niet ik gun ieder zijn feestje. Tot solar.''
quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:26 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe oud ben jij, mid 20 ? Dan kan ik me voorstellen dat je je niet ergert wanneer je Solar in je achtertuin hebt. Wanneer jij 60 plus bent en geniet van je pensioen, helemaal niks met house/dance etc. hebt dan kan ik me voorstellen dat je je ergert aan bonkende beats hele weekend.
Nou de Weerd noem ik niet echt het centrum.quote:die hier zoals bij elk evenement, in en rond het centrum van Roermond
Maar dan nog kun je andere mensen wel iets gunnen. Ik erger me rot aan de "ik ik ik" maatschappij die we tegenwoordig hebben en dat zometeen zeker vier mensen een feestje voor duizenden mensen zouden verpesten. Gun anderen ook eens wat. Laatst hadden onze achterburen ook twee dagen bij een communiefeest hun vreselijke schlagermuziek keihard staan zodat de hele buurt ervan mee kon "genieten", maar so be it, ik gun die mensen hun feestje die ene keer in het jaarquote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:26 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe oud ben jij, mid 20 ? Dan kan ik me voorstellen dat je je niet ergert wanneer je Solar in je achtertuin hebt. Wanneer jij 60 plus bent en geniet van je pensioen, helemaal niks met house/dance etc. hebt dan kan ik me voorstellen dat je je ergert aan bonkende beats hele weekend.
Sorry Metal maar ik hier ben ik het ondanks je prima onderbouwde argumenten niet mee eens.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar dan nog kun je andere mensen wel iets gunnen. Ik erger me rot aan de "ik ik ik" maatschappij die we tegenwoordig hebben en dat zometeen zeker vier mensen een feestje voor duizenden mensen zouden verpesten. Gun anderen ook eens wat. Laatst hadden onze achterburen ook twee dagen bij een communiefeest hun vreselijke schlagermuziek keihard staan zodat de hele buurt ervan mee kon "genieten", maar so be it, ik gun die mensen hun feestje die ene keer in het jaarIk woonde voorheen altijd in het centrum van Swalmen en had ook wel eens overlast door evenementen op de markt, nou en? Dan moet je eens een keer wat meer moeite doen om je auto te parkeren of is er nog laat muziek. Wil je dat niet, ga dan ergens in een dorp ver achteraf wonen, niet in een groeiende stad. Ik vraag me altijd af wat die mensen willen, dat alles bij hetzelfde uit 1950 blijft? Is het echt zo erg dat je één weekend in het jaar eens wat overlast hebt, eng he, al die mensen van buiten Limburg...
De sfeer op Solar is altijd geweldig, ik heb er nog nooit een boos gezicht gezien, hoe kun je daar in godsvredesnaam op tegen zijn?
Eindelijk staat Roermond ook eens op de kaart, ook eens bij de jongeren door het zeer succesvolle festival Solar, maar nee, vier (VIER!!!) geitenwollensokkenfiguren zijn enorme zeikerds en vinden hun belang voor dat ene weekend zwaarder wegen dan het belang van duizenden anderen om nog maar niet over het financiëel belang voor de stad te spreken. Het egoïsme viert hoogtij momenteel. Kan me er echt heel erg kwaad over maken...![]()
Maar goed, heb ook wat research gedaan, hier is een uitspraak die over ongeveer hetzelfde gaat. Daar hadden omwonenden ook geprobeerd via een zelfde procedure een festival tegen te houden. Daar heeft de rechter ook bepaald dat deze procedure niet bedoeld is voor dit soort zaken. Ik neem aan dat er een normale bezwaarperiode is geweest bij de vergunningaanvraag. Blijkbaar zijn hun bezwaren dan niet groot genoeg geweest om de vergunning niet of gedeeltelijk niet te verlenen.
Ik ga dit jaar voor het eerst maar één dag naar Solar.
Financieel is Solar zeker relevant voor veel ondernemers in de stad, dan moet je denken aan winkels in de binnenstad maar ook voor de hotels, want niet iedereen verblijft op de camping.quote:Sjoerd102:
Wat betreft je argument ‘het financiëel belang’ van de stad,
Ik heb ingangen bij de gemeente, en geloof me., Solar levert Roermond Financieel amper wat op.
http://www.1limburg.nl/pr(...)cht?context=topstoryquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nou meestal draaien zo'n Wannabee parken juist totaal niet.
Dat ziet toch iedereen van te voren aankomen.... wie verzint dit soort shit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even een quote van mezelf uit het vorige topic.
[..]
http://www.1limburg.nl/pr(...)cht?context=topstory
Geloof het of niet, maar ik ken mensen die heilig in dit concept geloofdequote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat ziet toch iedereen van te voren aankomen.... wie verzint dit soort shit.
Was te verwachten, veel te duur, maar zo snel al?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even een quote van mezelf uit het vorige topic.
[..]
http://www.1limburg.nl/pr(...)cht?context=topstory
Waarom zou dit ineens booming zijn? Dat mensen naar Roermond komen om goedkoop te shoppen wil niet zeggen dat je alles succesvol in de markt kan zetten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar ik ken mensen die heilig in dit concept geloofde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |