Dat denk ik niet. Er wordt steeds meer duidelijk dat GvE meer projecten zelf heeft bijgelegd (en misschien nog steeds) dan ze tot nu toe willen toegeven. In het verleden is dit zelf ontkend door GvE. Als dat boven water komt is het risico voor hun heel groot dat ze verschillende claims aan hun broek krijgen. Ik verwacht dan ook dat GvE enkel deze cijfers openbaar maakt als ze daar wettelijk toe gedwongen worden.quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Sterker ik denk dat als ze als eerste met de billen bloot gaan en trasparant zijn in wat er mis gaat. Dat ze nog meer gewardeerd worden en helemaal als nummer een komen te staan bij de investeerders.
ja, die komt van fokkers, niet van GvE.quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:38 schreef bleyenburg het volgende:
die info via hiero komt ook ergens vandaan hoor Camogli
Er is zat informatie die weldegelijk via GvE komt maar die echter openbaar gemaakt is via FOK.quote:Op vrijdag 17 april 2015 13:43 schreef Camogli het volgende:
[..]
ja, die komt van fokkers, niet van GvE.
Ik houd zelf een lijstje bij. Dat ik misschien wat mis omdat die hier niet langskomen is dan jammer.
Ik bedoel: wat weet je als GvE zegt dat er 15 projecten defaulten tot nu toe (bijvoorbeeld). Wij weten nu van plm 10 projecten. Die toegevoegde waarde is er voor mij niet.
Als je dit als voorbeeld naar ze toe zou sturen en ze vragen of ze dit kunnen maken en als dit niet gegeven een reden moeten geven waarom niet. Dan zou denk ik heel wat mensen op dit forum blij worden.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Feitelijk wil ik zo'n soort tabel hebben:
aantal projecten Lening bedrag Afgelost Nog Af te lossen
30 Geheel terug betaald ¤ 1.200.000,00 ¤ 1.200.000,00 ¤ 0,00
620 Deels terug betaald ¤ 54.000.000,00 ¤ 3.000.000,00 ¤ 51.000.000,00
6 Oninbaar ¤ 700.000,00 ¤ 300.000,00 ¤ 400.000,00
5 Betalings problemen ¤ 500.000,00 ¤ 200.000,00 ¤ 300.000,00
661 Totaal ¤ 56.400.000,0 ¤ 4.700.000,00 ¤ 51.700.000,00
Afgeschreven 0,71%
Potentieel af te schrijven 0,53%
Projecten met problemen 1,66%
Verstandig van KOM om daar zelf op te reageren. Alleen wel een kwats antwoord. Vakantiehuis kon ook zijn looptijd veranderen, daardoor veranderd ook de aflossingspercentage.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:33 schreef didi80 het volgende:
KoM heeft zelf gereageerd op de vraag naar 8%
Ja ik wist het niet zeker omdat ik zelf nog niet zoveel bij KoM zit, maar ik kon mij herinneren dat er eerder iets aangepast was.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:35 schreef Goesten het volgende:
[..]
Verstandig van KOM om daar zelf op te reageren. Alleen wel een kwats antwoord. Vakantiehuis kon ook zijn looptijd veranderen, daardoor veranderd ook de aflossingspercentage.
Mee eens. De afloscapaciteit is geen argument. De hoogte van de lening en de looptijd heeft veel meer invloed op de afloscapaciteit dan het rente percentage. KoM had moeten wijzen op de te verwachten bedrijfsresultaten en de gegeven zekerheden. In het rentepercentage hoort immers het kredietrisico te worden verdisconteerd.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:35 schreef Goesten het volgende:
[..]
Verstandig van KOM om daar zelf op te reageren. Alleen wel een kwats antwoord. Vakantiehuis kon ook zijn looptijd veranderen, daardoor veranderd ook de aflossingspercentage.
Je, hoeft er ook niet in te zitten om er een vraag of reactie op te geven.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:38 schreef didi80 het volgende:
Ben benieuwd of iemand dat nog aangeeft bij KoM. Zelf zit ik niet in het project, dus ga mij er even niet mee bemoeien.
Wat een onzin, hoe vaak zijn rente percentages bij GvE al niet omhoog gegaan? Nou ja, het alternatief is het niet vol krijgen van de lening.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:07 schreef Goesten het volgende:
Als ik KOM was zal ik deze hele discussie afkappen. Als ze er nu op ingaan krijg je dadelijk bij elk project de vraag of de rente percentage niet omhoog kan.
KOM bepaalt vooraf de rente percentage aan de hand van de risicoprofiel. En daar wordt niet over gecorrespondeerd PUNT
o...weer wat geleerd. Maar ik zie dat er al mensen naar gevraagd hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Je, hoeft er ook niet in te zitten om er een vraag of reactie op te geven.
Maar het grote verschil is dat bij GvE niemand openbaar reactie kan plaatsen. Dus dan kan ook niet bij elke project wat langzaam vol komt mensen gaan bedelen (niet verkeerd bedoeld) voor meer rentequote:Op vrijdag 17 april 2015 15:10 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat een onzin, hoe vaak zijn rente percentages bij GvE al niet omhoog gegaan? Nou ja, het alternatief is het niet vol krijgen van de lening.
Klopt, maar bij GvE loopt bijna alles vol, bij KoM duidelijk niet. De beste man is al drie maanden bezig en pas net over de helft. Daar nog bij, ik was helemaal niet van plan om er aan mee te doen maar zie dit meer als een leuk experiment en ja, als hij hapt doe ik natuurlijk wel mee.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:12 schreef Goesten het volgende:
[..]
Maar het grote verschil is dat bij GvE niemand openbaar reactie kan plaatsen. Dus dan kan ook niet bij elke project wat langzaam vol komt mensen gaan bedelen (niet verkeerd bedoeld) voor meer rente
Daarom moeten ze er ook niet op ingaan. Als het deze keer lukt. Gaan er mensen waarschijnlijk bij meer projecten proberen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:14 schreef Horsemen het volgende:
Klopt, maar bij GvE loopt bijna alles vol, bij KoM duidelijk niet. De beste man is al drie maanden bezig en pas net over de helft. Daar nog bij, ik was helemaal niet van plan om er aan mee te doen maar zie dit meer als een leuk experiment en ja, als hij hapt doe ik natuurlijk wel mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |