abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 11:44:19 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151737539
Vind die retro kleuren van Lufthansa niet zo mooi eigenlijk.

Die van KLM dan weer wel
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151740830
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Makkelijk. Zo lang reizigers eerst naar prijs kijken en daarna (op afstand) de rest gebeurd dat ja.

Kijk maar naar het succes van Ryanair, Easyjet etc. etc.
Je krijgt niets maar het kost ook niets. En die twee zijn nu de grootste maatschappijen van Europa geworden.
(qua passagiers, Ryanair de grootste, gevolgd door Lufthansa en Easyjet)
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug. De terugreis is gewoon regelrecht een ramp. Ze verschuiven de vertrektijd naar een uur eerder. Nou tot zover geen probleem als het 1 malig is.
Heb ik vervolgens even gebeld naar ze, want ik moet natuurlijk ook vervoer regelen om daar te komen. Zou echt om deze tijd blijven staan blabla.
Vervolgens komen ze 2 dagen terug nogmaals met de melding dat hun vertrektijd is aangepast. Nu nogmaals 2 uur eerder.

Ik boos gebeld met hun want ik had nu al mijn vervoer gereserveerd. Dat was allemaal mijn probleem, kosten zijn ook voor mij. Ik kan dus gewoon niet om die tijd want ik ben dan nog in een bespreking.
Zeggen ze; ja, u kunt de vlucht omboeken naar een dag eerder of later. De prijsverschillen in vlucht zijn voor u. Wat zou neerkomen op 30 euro meer.

Wat een ontzettende trieste grafmaatschappij. Hun veranderen het en dan mag ik godverdomme extra gaan betalen. Hoop dat ze failliet gaan.
  donderdag 16 april 2015 @ 13:48:39 #53
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151741301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:31 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug. De terugreis is gewoon regelrecht een ramp. Ze verschuiven de vertrektijd naar een uur eerder. Nou tot zover geen probleem als het 1 malig is.
Heb ik vervolgens even gebeld naar ze, want ik moet natuurlijk ook vervoer regelen om daar te komen. Zou echt om deze tijd blijven staan blabla.
Vervolgens komen ze 2 dagen terug nogmaals met de melding dat hun vertrektijd is aangepast. Nu nogmaals 2 uur eerder.

Ik boos gebeld met hun want ik had nu al mijn vervoer gereserveerd. Dat was allemaal mijn probleem, kosten zijn ook voor mij. Ik kan dus gewoon niet om die tijd want ik ben dan nog in een bespreking.
Zeggen ze; ja, u kunt de vlucht omboeken naar een dag eerder of later. De prijsverschillen in vlucht zijn voor u. Wat zou neerkomen op 30 euro meer.

Wat een ontzettende trieste grafmaatschappij. Hun veranderen het en dan mag ik godverdomme extra gaan betalen. Hoop dat ze failliet gaan.
Hm Ryanair heb ik eigenlijk nog maar 1x mee gevolgen, ging prima. Easyjet gaat altijd prima, qua service kun je het beste bellen na de Engels servicedesk trouwens. Die wijzigen een hoop kostenloos en snel voor je mocht het nodig zijn (bv verkeerde doopnamen etc)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151764713
Er komt weer een pareltje aan van ANA, de R2D2-787 _O_

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151765962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:31 schreef Carlos93 het volgende:
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. [...] Wat een ontzettende trieste grafmaatschappij. Hun veranderen het en dan mag ik godverdomme extra gaan betalen. Hoop dat ze failliet gaan.
Blijf ik ook op hopen maar zal wel niet gebeuren vrees ik. Eerder drukken ze de aangenamere maatschappijen uit de markt of dwingen ze die om net zo kut te worden. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151770187
Vlieg gewoon met KLM.
  vrijdag 17 april 2015 @ 15:51:29 #57
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151775816
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug.

Naar Eindhoven.... :')
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:14:00 #58
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151785449
Arke schijnt deze zomer alle toestellen te voorzien van wifi. Volgens mij zijn ze daar mee de eeste in Nederland? Of kan je al bij andere Nederlandse maatschappijen gebruik maken wifi?

Arke kennende zal het wel vast wel weer knaken gaan kosten om er ook gebruik van te kunnen maken.
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 17 april 2015 @ 21:23:37 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151785874
Waar halen ze dat internet v signaal weg dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151786207
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:14 schreef FredvZ het volgende:
Arke schijnt deze zomer alle toestellen te voorzien van wifi.

Arke kennende zal het wel vast wel weer knaken gaan kosten om er ook gebruik van te kunnen maken.
Correctie, geen Wifi maar Airfi.
quote:
Arkefly gaat Airfi-routers installeren in alle vliegtuigen van de vloot zodat reizigers tijdens de vlucht via hun eigen tablet of smartphone toegang hebben tot kranten, magazines, e-books, games, nieuws, de menukaart en belastingvrije artikelen.

Het gaat dus nadrukkelijk niet om inflight wifi, maar om het zogeheten single WiFi network in cabin.
Bron
quote:
Volgens mij zijn ze daar mee de eeste in Nederland? Of kan je al bij andere Nederlandse maatschappijen gebruik maken wifi?
2.gif
quote:
De dienst is niet nieuw in de Nederlandse markt. Ook Corendon en Transavia bieden de service. Daarnaast biedt ook Estonian Air sinds kort Airfi.
En KLM heeft op 1 toestel Wifi; een 777-300ER (PH-BVF), samen een 777-300ER (F-GSQY) van Air France.
Schijnt best wel een drama te zijn dat het slecht presteert (verouderd, storingen); niet geheel verrassend want AF/KLM begon in april 2013 en er lijken totaal geen vorderingen te zijn.

Toestel is te herkennen aan de grote witte bult:


quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Waar halen ze dat internet v signaal weg dan?
Satelliet.

Zie video:

Over 777's gesproken; PH-BVO maakte eergisteren haar eerste customer flight:



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 17-04-2015 23:10:58 ]
pi_151786482
Enne, dit is ook wel heel erg gaaf.

Kennen we dit incident nog?
quote:
Report: Atlas B742 at Dusseldorf on Jan 24th 2005, overran runway on landing
The aircraft came to a stop about 580 meters/1900 feet past the runway end after colliding with the localizer antenna. The captain ordered the fire drill. After both fire bottles were discharged engine #2 still indicated on fire, the crew decided to evacuate the aircraft. Tower confirmed seeing fire, then advised the doors were blocked from the outside and queried whether the crew could evacuate on a different route. The crew exited the aircraft through the electric and electronics compartment and down near the nose gear. First fire engines arrived at the aircraft 5 minutes after the overrun.




Ze konden dus niet de deur uit en moest via de avionics bay - bij het neuswiel - het toestel verlaten.
Het toestel werd afgeschreven en werd in 2006 op Frankfurt gesloopt, maar niet voordat er nog een brandoefening mee werd gehouden:



Maar in april 2006 moest het toestel - dat door Singapore Airlines in februari 1975 in ontvangst werd genomen en o.a. nog voor Pan Am heeft gevlogen - toch haar lot ondergaan:




De cockpit bleef echter bewaard:



Het kwam o.a. in Engeland terecht (foto hierboven) en uiteindelijk is het nu bij iemand in Australié in gebruik als eigen 747-400 simulator.
Alle onderdelen zijn authentiek en komen van gesloopte 747-400's, waaronder D-ABTA (oude -400 Combi van Lufthansa; een van de 7 -400M's die LH heeft gehad), N195UA (United) en JA8961 (ANA -400 domestic)

Hoe vet is dat! _/-\o_



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 17-04-2015 21:42:32 ]
  vrijdag 17 april 2015 @ 22:14:06 #62
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_151788269
Weet iemand waarom piloten de zichtbaarheid van hun vliegtuig kunnen uitschakelen? Zoals bij dat Malaysia verhaal. Wat is het nut ervan? En ik dacht dat de piloten zelfs de zuurstoftoevoer voor de passagiers kunnen afsluiten. Klopt dat, en zo ja.....Waarom? :?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_151788893
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 22:14 schreef Parafernalia het volgende:
Weet iemand waarom piloten de zichtbaarheid van hun vliegtuig kunnen uitschakelen? Zoals bij dat Malaysia verhaal. Wat is het nut ervan? En ik dacht dat de piloten zelfs de zuurstoftoevoer voor de passagiers kunnen afsluiten. Klopt dat, en zo ja.....Waarom? :?
Ja, en vanwege o.a. veiligheid.

De transponder is - voor zover ik weet - eenvoudig uit te zetten door de juiste zekering eruit te trekken.
Deze zekering (en nog vele andere) zitten in de cockpit; in het geval van de 777 op het plafond:



Dit moet kunnen vanwege potentiele gevaren die er zijn. Wat als er kortsluiting ontstaat in het elektrisch circuit van de transponder? Door de zekering eruit te halen gaat de stroom eraf en is het gevaar geweken.

En nog wel meer situaties, soms in formatie-vluchten of als het toestel ergens op de luchthaven staat.

Vanuit de cockpit is zuurstof ook te regelen. Daar kun je bepaalde luchtdruk bepalen. Kan handmatig maar ook op automaat.
Dit instellen kan ook vanwege allerlei redenen; denk bijvoorbeeld aan onderhoud.
(Dit is overigens ook misgegaan bij Helios Airways vlucht 522 waarbij deze knop op manual stond (na onderhoud niet teruggezet naar auto) waardoor de luchtdruk wegviel tijdens de vlucht waardoor iedereen bewusteloos raakte; op een steward na).

Vanuit de cockpit is er ook enige controle op de zuurstofmaskers; maar dat zou ook niet heel veel uitgemaakt hebben; die maskers hebben maar voor een paar minuten zuurstof.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 17-04-2015 22:36:43 ]
pi_151789704
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:51 schreef wiijntje het volgende:
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug.

Naar Eindhoven.... :')
Eindhoven is inderdaad al een klacht opzich, maar moest toch in die buurt zijn. :')
  vrijdag 17 april 2015 @ 22:54:07 #65
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151789740
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:30 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Correctie, geen Wifi maar Airfi.

[..]

Bron

[..]

[ afbeelding ]

[..]

En KLM heeft op 1 toestel Wifi; een 777-300ER (PH-BVF), samen een 777-300ER (F-GSQY) van Air France.
Schijnt best wel een drama te zijn dat het slecht presteert (verouderd, storingen); niet geheel verrassend want AF/KLM begon in april 2013 en er lijken totaal geen vorderingen te zijn.
Thanks voor de aanvulling. Ik vond het ergens al verdacht dat Arke/TUI met internet in het vliegtuig zou komen, maar je weet het tegenwoordig maar nooit.

Bandbreedte en stabiliteit op satellieten is altijd al een groot issue geweest.
So we just called him Fred
  vrijdag 17 april 2015 @ 23:52:38 #66
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151791649
Voor de 747 fappers onder ons: Aviationweek heeft 24 foto's van de 747-100 assembly line uit hun 28 april 1969 editie online staan... hier
quote:
The April 28, 1969, issue of Aviation Week & Space Technology carried an 11-page special photo report detailing the Boeing 747 assembly process, with photos of the second and third aircraft on the production line at Everett, as well as photos of the first 747-100 being inspected after its first flight.
pi_151800744
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:36 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, dit is ook wel heel erg gaaf.

Kennen we dit incident nog?
Dit:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:
11s.gif Op maandag 23 december 2013 00:53 schreef Iemand91 het volgende:
Net gebeurd:
quote:
Harriet Tolputt‏@HarrietTolputt
BA plane crash
https://twitter.com/HarrietTolputt/status/414884728605405184




Een BA 747 met de rechtervleugel in een gebouw in Johannesburg.

Waarschijnlijk de turn naar de baan gemist:


Meer op Airliners.net

Wat BA tegenwoordig doet/van plan is met de 747 (9 december ging G-BNLM naar Victorville) in combinatie met de enorme vleugelschade weet ik denk ik wel wat er met de kist gaat gebeuren...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na maandenlang op Tambo Airport gestaan te hebben (op het laatst hier) en van heel veel onderdelen ontdaan te zijn (waaronder de Club World stoelen) moest G-BNlL er afgelopen week toch aan geloven.
De dame is net geen 25 jaar oud geworden (haar eerste vlucht was op 30 mei 1990)

Juni 2014:


Foto van het gebouw waar de vleugel een paar dagen voor kerst 2013 zich in heeft geboord:
(het gebouw staat er nog steeds, te zien op de eerder genoemde link van Google Maps. De luchtfoto is van 17 maart dit jaar)



Foto van niet lang geleden (februari):
(het toestel is zoveel mogelijk ontdaan van herkenbare British Airways elementen)


En afgelopen maandag of dinsdag begon men met het scrappen van de 747:







[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-04-2015 14:55:15 ]
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:15:45 #68
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_151807627
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:51 schreef wiijntje het volgende:
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug.

Naar Eindhoven.... :')
EHEH is een top veld :Y . Altijd wat te zien, van civiel tot militair en ook GA (al is dat grotendeels beperkt tot mijn clubje de eacm ;) ) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 19 april 2015 @ 09:14:50 #69
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151818297
Op Eindhoven is de tijd tussen vliegtuig en trein m.i. een stuk korter dan op Schiphol.
(En dan te bedenken dat je in Eindhoven nog met de bus moet ook)
So we just called him Fred
pi_151818309
Eindhoven is wel een prima vliegveld vind ik. Wat jammer is dat ik, toen ik in Groningen woonde, vanaf Eindhoven vloog en dus langer in de trein dan in het vliegtuig zat :')
pi_151835047
Another boring day flying an F-16… NOT!
quote:
Yes! This shot is real, and not from inside a cockpit, either. Royal Netherlands Air Force F-16 pilot and avid skydiver Joost Luysterburg of Performance Designs is going to tell you exactly how this crazy encounter came to pass.






Nog een mooie :9 :

  zondag 19 april 2015 @ 19:42:36 #72
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_151835269
quote:
Ik zie Den Helder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_151836422
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2015 19:36 schreef Iemand91 het volgende:
[Nog een mooie :9 :

[ afbeelding ]
Bird strike?
pi_151837660
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:10 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Bird strike?
Ik wou idd net vragen, roast chicken? :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151838141
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Bird strike?
Lamp van het vliegtuig erachter door de hete lucht van de motor. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')