SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als ik niet geblesseerd en gewoon goed fit ben vast wel. Ik ga in elk geval Ik, hardloper eens goed lezen. Als het wat is, hoef ik tenminste niet verder te trainen dan 14km.quote:Op zondag 12 april 2015 21:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Mossel, wat een verhaal man. Ik vind het rot voor je dat het zo mis ging, maar hopelijk kun je de schoonheid van jouw heroïsche tocht over een tijdje toch op waarde schatten.
Is het al te vroeg om te vragen of je ooit nog een marathon gaat lopen? Je had je al ingeschreven voor je twee kustmarathon dacht ik?
En nu herstellen en weer briljante PR's lopen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bij een marathon is het ook gewoon lastig, de vorm van de dag kan ook net het verschil maken. En als je voor een toptijd wilt gaan, dan kan je ook niet het begin vele malen trager gaan starten... Zo'n dag als Hinder had, dat zouden we allemaal wel willen bij elke marathon, maar helaas zit dat er niet in vaak.
Of Hinder moet vanaf nu elke marathon zo lopen, dan heeft hij een natuurtalent voor marathonindeling!![]()
Jack does it in real time...![]()
Op de 20e zullen we weten of het bij Bram Bakker gewerkt heeft. Overigens zijn het volgens mij wel allemaal vrij snelle trainingen.quote:Op zondag 12 april 2015 21:27 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Als ik niet geblesseerd en gewoon goed fit ben vast wel. Ik ga in elk geval Ik, hardloper eens goed lezen. Als het wat is, hoef ik tenminste niet verder te trainen dan 14km.![]()
Heb dat boek vandaag van m'n zus gekregen alvast voor m'n verjaardag. Was ook wel erg benieuwd naar wat daar in het boek over staat.quote:Op zondag 12 april 2015 21:27 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Als ik niet geblesseerd en gewoon goed fit ben vast wel. Ik ga in elk geval Ik, hardloper eens goed lezen. Als het wat is, hoef ik tenminste niet verder te trainen dan 14km.![]()
Alle marathoners: respect! Wat een mooie tijden en mooie verhalen! Ik lees nu terug vd dag, en echt super om te lezen hoe het bij iedereen is gegaan. Mossel, ook respect voor je doorzettingsvermogen!
Hinder, GH, Tman, wyccie, mossel, devv (niemand vergeten?): jullie mogen echt trots zijn op jezelf. 42 km, wat een kleren eind is het toch. Helden!![]()
![]()
![]()
MrB: ga nog eens even snel 550 meter rennen! Dit is geen gezicht, een week totaal van (slechts) 99,46!![]()
![]()
Ik ben ook weer in het land der levenden(net de F1 gekeken)
Maar alle Rotterdam lopers gefeliciteerd!!! Jammer dat het bij jou niet zo goed ging mossel... Het was echt prachtig weer en ik heb zelf onwijs genoten van de sfeer!
Bij mij ging het prima en superconstant gelopen. Deze keer waren de laatste 4km erg zwaar (vorig jaar was het vooral km 34-38, maar desondanks mijn tempo redelijk kunnen volhouden! Interessante nieuwe route, maar dat stukje over het smalle fietspad was wel irritant... Kwam net een groepje pacers tegen van de 3.30 en moest goed mn beste doen om die te passeren, dan maar over het gras
Door de nieuwe route is het stukje door Kralingse bos ook iets korter volgens mij, dus dat was wel lekker! Net als iedereen was ik wel echt blij dat ik weer over de finish was hoorDaarna de lang verwachte hamburger gegeten bij Breakaway!
5 kilometer 24:14 (24:14)
10 kilometer 48:21 (24:07)
15 kilometer 1:12:24 (24:03)
20 kilometer 1:36:38 (24:14)
Halve marathon 1:41:59
25 kilometer 2:00:55 (24:17)
30 kilometer 2:25:08 (24:13)
35 kilometer 2:49:14 (24:06)
40 kilometer 3:13:58 (24:44)
Netto tijd 3:24:43
Op 40 seconden na geen PR, maar erg tevreden! Alhoewel volgens mijn horloge ik wel een PR gelopen heb, want die gaf 350 meter meer aan. Gemiddelde km-tijd lag daardoor 3 seconden lager dan vorig jaar, dus daar ga ik dan maar vanuit
Nogmaals iedereen goed gedaan en gefeliciteerd!!! Genieten van de stijve benen
The line is a dot to you!![]()
Kepler, Wyccie en TMan, ik heb jullie nog niet gefeliciteerd met jullie prestatie. Dus bij dezen, het is niet minder gemeend.![]()
Sorry, even de dag van me af getikt
Vandaag dan eindelijk D-day. Toch voelde dit zo anders dan Berlijn. Dat was het eerste (of vooruit: achtste oid) dat meneer tegen me zei na afloop. Niks kan qua parcours en sfeer meer tippen aan die eerste marathon in Berlijn. Maar toch! De prestatie was beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Thanks, het voelt wel gemeend hoor!quote:Op zondag 12 april 2015 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Kepler, Wyccie en TMan, ik heb jullie nog niet gefeliciteerd met jullie prestatie. Dus bij dezen, het is niet minder gemeend.
quote:Op zondag 12 april 2015 22:00 schreef kepler het volgende:
Maar alle Rotterdam lopers gefeliciteerd!!! Jammer dat het bij jou niet zo goed ging mossel... Het was echt prachtig weer en ik heb zelf onwijs genoten van de sfeer!
Bij mij ging het prima en superconstant gelopen. Deze keer waren de laatste 4km erg zwaar (vorig jaar was het vooral km 34-38, maar desondanks mijn tempo redelijk kunnen volhouden! Interessante nieuwe route, maar dat stukje over het smalle fietspad was wel irritant... Kwam net een groepje pacers tegen van de 3.30 en moest goed mn beste doen om die te passeren, dan maar over het gras
Door de nieuwe route is het stukje door Kralingse bos ook iets korter volgens mij, dus dat was wel lekker! Net als iedereen was ik wel echt blij dat ik weer over de finish was hoorDaarna de lang verwachte hamburger gegeten bij Breakaway!
5 kilometer 24:14 (24:14)
10 kilometer 48:21 (24:07)
15 kilometer 1:12:24 (24:03)
20 kilometer 1:36:38 (24:14)
Halve marathon 1:41:59
25 kilometer 2:00:55 (24:17)
30 kilometer 2:25:08 (24:13)
35 kilometer 2:49:14 (24:06)
40 kilometer 3:13:58 (24:44)
Netto tijd 3:24:43
Op 40 seconden na geen PR, maar erg tevreden! Alhoewel volgens mijn horloge ik wel een PR gelopen heb, want die gaf 350 meter meer aan. Gemiddelde km-tijd lag daardoor 3 seconden lager dan vorig jaar, dus daar ga ik dan maar vanuit
Nogmaals iedereen goed gedaan en gefeliciteerd!!! Genieten van de stijve benenwat een tijd!! Goed gedaan!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik geloof daar nog steeds niet in. Vandaag mijn laatste lange duurloop voor de M afgerond (36km). Gaf vertrouwen en dat heb ik nodig als ik aan de start sta. Weten dat je het kunt. En dan dus ook fysiek in orde zijn en niet geblesseerd zijn. Ik moet nog 1 fysiek hobbeltje nemen: heb een kwakkelende blaasontsteking waar ik morgen voor de naar huisarts ga bellen (want ben hem schijtbeuquote:Op zondag 12 april 2015 21:27 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Als ik niet geblesseerd en gewoon goed fit ben vast wel. Ik ga in elk geval Ik, hardloper eens goed lezen. Als het wat is, hoef ik tenminste niet verder te trainen dan 14km.)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Net als vorige keer. Buiten onderaan, doortrekkend door hele been. Ik ga het er niet teveel over hebben verder, des te sneller is het weg![]()
![]()
Het was soms pijnlijk om te lezen dat iedereen hier die in R'dam de marathon uitliep, (meer) ruggengraat heeft dan ik, maar goed, het is niet anders. Afzien hier en daar, strakke schema's. Zwabber die met bestookt met data voor een herkansing. Enfin...
Ik kan niet anders dan zeggen dat ik heel veel respect heb voor iedereen die heeft uitgelopen. Echt heel veel respect! Maar ik zou het ook kunnen... Als ik het kon... (verder niet jaloers)Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Nee joh. Jij bent toch iemand anders? Met jouw eigen verwachtingen, inzet, grenzen en fysieke toestand. En op basis daarvan ben je uitgestapt. Niet vergelijkbaarquote:Op zondag 12 april 2015 22:39 schreef Corniel het volgende:
Het was soms pijnlijk om te lezen dat iedereen hier die in R'dam de marathon uitliep, (meer) ruggengraat heeft dan ik, maar goed, het is niet anders. Afzien hier en daar, strakke schema's. Zwabber die met bestookt met data voor een herkansing. Enfin...
Ik kan niet anders dan zeggen dat ik heel veel respect heb voor iedereen die heeft uitgelopen. Echt heel veel respect! Maar ik zou het ook kunnen... Als ik het kon... (verder niet jaloers)![]()
![]()
Hoe ik het beleefd heb:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel het zeker zwaar was en ik zeker niet vlak heb gelopen, ben ik heel blij dat ik het laatste gedeelte heb kunnen genieten. Dat is voor mij het belangrijkste van de wedstrijd. Ik ben zeker blij met mijn tijd, en als ik het echt heel erg graag had gewild had ik er misschien nog ruim 4 minuten van af kunnen rennen, maar dan zou ik het heel anders hebben ervaren. Dit is zo voor mij een prachtige wedstrijd geweest en een prachtige herinnering.![]()
Goed gelopen wyccie. En erg positief dat je het laatste deel zo beleefd hebt, dan neem je het overwegend positieve gevoel mee en dat is fijn!
Wat ik zo lees is die aanpassing in het parcours met het 'fietspad' wel iets te overdreven in de zoektocht naar een sneller parcours. Dit is voor 0.1% een verbetering en voor 99.9% niet en dan vind ik het dus een slechte aanpassing aan het parcours. Ze kunnen nog steeds wel een alternatief vinden daar in Zuid lijkt mij, want dat lusje door de Alexanderpolder was ook niet alles nee, maar dit lijkt ook niet ideaal voor de meute.Jack does it in real time...![]()
Alle andere lopers: goed gedaan! Hoe goed of slecht het ging, jullie hebben het wel gedaan. Jaloers op de vlakke race van Hinder.Mossel, een marathon uitlopen terwijl je niet meer kan is ook iets om trots op te zijn. Jij hebt hem echt op wilskracht uitgelopen!
Corniel, jij had jouw race op jouw manier gelopen en het werd niet wat je ervan verwachtte. Erg jammer, maar het vergt ook moed om de beslissing te nemen om te stoppen.
Guppy, wat een leuk aandenken bij de Kippenrun. Ik houd het in mijn achterhoofd voor volgend jaar. En dat filmpje! Dat ontzettend beteuterde gezichtje van dat arme meisje.![]()
![]()
Morgen nog wat verslagen gelezen.
Voor nu.. RESPECT!!! Respect voor de vlakke races, respect voor het doorzettingsvermogen (vooral jij Mossel) en respect voor degene die iedereen heeft aangemoedigd. Als ik iets of iemand vergeet.. Ook respect voor dat of jouw!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op zondag 12 april 2015 22:52 schreef wyccie het volgende:
Hoe ik het beleefd heb:Coole bikkel jij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel het zeker zwaar was en ik zeker niet vlak heb gelopen, ben ik heel blij dat ik het laatste gedeelte heb kunnen genieten. Dat is voor mij het belangrijkste van de wedstrijd. Ik ben zeker blij met mijn tijd, en als ik het echt heel erg graag had gewild had ik er misschien nog ruim 4 minuten van af kunnen rennen, maar dan zou ik het heel anders hebben ervaren. Dit is zo voor mij een prachtige wedstrijd geweest en een prachtige herinnering.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wyccie, nette tijd man! Ik vind dat je erg streng voor jezelf bent, een 100% vlakke race was het misschien niet maar ik vind niet dat je heel erg infestort bent met zo'n tijd. Gebaseerd op je prs op andere afstanden is dit volgens mij ook gewoon erg netjes. You did it!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Heb ook de kwart marathon gelopen. En eens met Quoi (leuk verslag!) : ik vind het nogal massaal en lekker op tempo lopen is er niet bij. Eerst ging de meute weg op 5:30 en 500 meter later wandelde de hele meute vanwege een opstopping. Gebeurde later nog een keer. Teveel smalle paden en te weinig beetje serieuze mensen uiteindelijk toch.
Maar goed, ik ging ook niet voor een tijd ofzo, dus ik heb me goed vermaakt. Blijft leuk dat enthousiasme langs de kant: onbekenden die jouw naam roepen en kleine kinderen die je high-five willen geven. En een bord met een grote rode knop erop met de tekst: "Press here for extra power". Was leuk dus
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
O ja en respect voor alle prestaties!!!Heb te weinig tijd om alles goed door te lezen, maar erg knap wat ik tot nu toe zo zie!
![]()
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Wow, das inderdaad superconstantquote:Op zondag 12 april 2015 22:00 schreef kepler het volgende:
[b]
Bij mij ging het prima en superconstant gelopen.![]()
Geweldige prestatie
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op zondag 12 april 2015 22:52 schreef wyccie het volgende:
Hoe ik het beleefd heb:NogmaalsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel het zeker zwaar was en ik zeker niet vlak heb gelopen, ben ik heel blij dat ik het laatste gedeelte heb kunnen genieten. Dat is voor mij het belangrijkste van de wedstrijd. Ik ben zeker blij met mijn tijd, en als ik het echt heel erg graag had gewild had ik er misschien nog ruim 4 minuten van af kunnen rennen, maar dan zou ik het heel anders hebben ervaren. Dit is zo voor mij een prachtige wedstrijd geweest en een prachtige herinnering.![]()
Super verslag ook
Leuke verhalen en hoop herkenbaarheid van vorig jaar. Straks maar weer een kort rondje en kijken hoe dat gaat, wie weet volgt hier later dan ook nog wel een 2e marathon.![]()
![]()
quote:Op zondag 12 april 2015 22:13 schreef Quoi het volgende:
Sorry, even de dag van me af getikt
Vandaag dan eindelijk D-day. Toch voelde dit zo anders dan Berlijn. Dat was het eerste (of vooruit: achtste oid) dat meneer tegen me zei na afloop. Niks kan qua parcours en sfeer meer tippen aan die eerste marathon in Berlijn. Maar toch! De prestatie was beterHe bah, wat vervelend van je knie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook jammer van die 10 km, dat dat zo druk is en eigenlijk niets meer met hardlopen te maken heeft.
Beetje raar eigenlijk, op de M laten ze maar 15.000 man toe (om het kwalitatief allemaal een beetje te kunnen waarborgen), en dan gebruiken ze die korte afstand dus maar als cash-cow (althans, zo komt het op mij over).
Wel goed van je meneer (zeker omdat ie ook nog met de last van dat arme varken op zijn schouders liep)
Terwijl de marathonners gisteren kilometers aan het maken waren mocht ik ook nog een rondje lopen voor de competitie in Bathmen.
Het was 1 van de kortere runs van het circuit met 10,5 km, maar dat werd aardig gecompenseerd door het aantal hindernissen (50) en de zwaarte van het terrein. M'n vriendin had zelf geen wedstrijd en kon dus mooi meefietsen om te supporteren en wat foto's en filmpjes te maken.
Vond het wel weer zwaar zat. De eerste helft van de run voelde slecht omdat ik maar niet in m'n ritme kwam, de tweede helft omdat ik moe en verzuurd was
Maar wel weer bandje behouden, en gefinisht in 2:30 uur
De rest van de week nu een beetje rustig aan doen en kijken of ik volgende week zondag bij de Ekiden weer een beetje normaal kan lopen.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
50?![]()
Dat ze die in 10 km gepropt krijgen zeg...
Goed gedaan!
Fraai filmpje (met goede soundtrack).
Ik ging na 25km redelijk kapot, hoor. Bij veel mensen was dat zo, zie ik. Mijn pace liep op van 6:05-6:10 naar 6:20 op mijn horloge. Bij de uitgebreidere stats blijkt zelfs dat ik aanvankelijk 6:00 liep en later 6:30.quote:Op maandag 13 april 2015 07:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Wyccie, nette tijd man! Ik vind dat je erg streng voor jezelf bent, een 100% vlakke race was het misschien niet maar ik vind niet dat je heel erg infestort bent met zo'n tijd. Gebaseerd op je prs op andere afstanden is dit volgens mij ook gewoon erg netjes. You did it!
Als je mijn HM tijd van 2:01 en een beetje rechtstreeks extrapoleert had ik zeker 15 minuten sneller kunnen zijn, maar het blijft wel een M, he. Dus theoretisch zou ik beter kunnen, maar de de praktijk is altijd anders en de tijd boeit mij niet eens.
En ik ben niet streng, want ik ben zeker tevreden. En inderdaad, ik ben ook niet helemaal ingestort. Al met al ben ik zeker trots op hoe ik het heb gedaan.
Erg knap hoe Hinder en Kepler gewoon hun snelheid hebben kunnen vasthouden.![]()
![]()
Oke, ik had in mijn hoofd dat je rond de 2.05 had staan op de HM. Nouja, zoals je zegt het is je eerste M dus alsnog heel knap!quote:Op maandag 13 april 2015 08:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik ging na 25km redelijk kapot, hoor. Bij veel mensen was dat zo, zie ik. Mijn pace liep op van 6:05-6:10 naar 6:20 op mijn horloge. Bij de uitgebreidere stats blijkt zelfs dat ik aanvankelijk 6:00 liep en later 6:30.
Als je mijn HM tijd van 2:01 en een beetje rechtstreeks extrapoleert had ik zeker 15 minuten sneller kunnen zijn, maar het blijft wel een M, he. Dus theoretisch zou ik beter kunnen, maar de de praktijk is altijd anders en de tijd boeit mij niet eens.
En ik ben niet streng, want ik ben zeker tevreden. En inderdaad, ik ben ook niet helemaal ingestort. Al met al ben ik zeker trots op hoe ik het heb gedaan.
Erg knap hoe Hinder en Kepler gewoon hun snelheid hebben kunnen vasthouden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Quoi, je was toch wel weer naar je oude trainingsgroep gegaan? Doe rustig aan.
Was de 10km voorgaande jaren ook zo druk of is dit een heel nieuw parcours? Gelukkig was het voor jou tijdverdrijf, maar anderen hadden waarschijnlijk gehoopt een PR te lopen. Dan is dit wel een grote teleurstelling.Jemig, dat is een heel andere tak van sport. Ik zou na 10 km overal pijn hebben. Dat is trouwens iets waar mijn lengte echt een nadeel is. Waar jij tot aan je oksel door het water banjert zou ik niet meer kunnen staan.quote:Op maandag 13 april 2015 08:11 schreef Cynic het volgende:
Terwijl de marathonners gisteren kilometers aan het maken waren mocht ik ook nog een rondje lopen voor de competitie in Bathmen.
Het was 1 van de kortere runs van het circuit met 10,5 km, maar dat werd aardig gecompenseerd door het aantal hindernissen (50) en de zwaarte van het terrein. M'n vriendin had zelf geen wedstrijd en kon dus mooi meefietsen om te supporteren en wat foto's en filmpjes te maken.
Vond het wel weer zwaar zat. De eerste helft van de run voelde slecht omdat ik maar niet in m'n ritme kwam, de tweede helft omdat ik moe en verzuurd was
Maar wel weer bandje behouden, en gefinisht in 2:30 uur
De rest van de week nu een beetje rustig aan doen en kijken of ik volgende week zondag bij de Ekiden weer een beetje normaal kan lopen.![]()
![]()
Dat lukte me ook pas na 3 marathons hoor. Eerste marathon had ik 20min vervalquote:Op maandag 13 april 2015 08:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik ging na 25km redelijk kapot, hoor. Bij veel mensen was dat zo, zie ik. Mijn pace liep op van 6:05-6:10 naar 6:20 op mijn horloge. Bij de uitgebreidere stats blijkt zelfs dat ik aanvankelijk 6:00 liep en later 6:30.
Erg knap hoe Hinder en Kepler gewoon hun snelheid hebben kunnen vasthouden.
Je hebt het gewoon erg netjes gedaan voor je eerste marathon!The line is a dot to you!![]()
Oh, dus er is hoop.![]()
Ik denk dat ik het hierbij laat. Bij een tweede zou ik niet meer zo volhardend zijn als het zo zwaar gaat, omdat ik toch al eens een M heb uitgelopen.![]()
Dank!quote:Op zondag 12 april 2015 22:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Kepler, Wyccie en TMan, ik heb jullie nog niet gefeliciteerd met jullie prestatie. Dus bij dezen, het is niet minder gemeend.
Verslag volgt later vandaag. Blij dat ik vrij genomen heb![]()
![]()
GlenHighland, Hinder, Mossel, Devv, Kepler, Wyccie, TMan (en ik hoop dat ik niemand vergeet): nog gefeliciteerd met jullie resultaten van gisteren![]()
Het (uit)lopen van een marathon is en blijft een geweldige prestatie op zich.
Bij de een lijkt het vanzelf te gaan, voor de ander is het een uitputtingsslag. Maar dat is het mooie van de marathon: als het altijd voor iedereen een leuk, makkelijk loopje zou zijn, dan zou de lol er snel van afgaan.
Veel plezier met traplopen vandaag
...en dat lees ik nu! Maar deze week zal ik weer een stukje over de 100 heen gaan, dan is deze schande snel vergetenquote:Op zondag 12 april 2015 21:55 schreef steffelonio het volgende:
MrB: ga nog eens even snel 550 meter rennen! Dit is geen gezicht, een week totaal van (slechts) 99,46!![]()
![]()
Oh, ik heb ook altijd overal pijn hoor!quote:Op maandag 13 april 2015 08:31 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jemig, dat is een heel andere tak van sport. Ik zou na 10 km overal pijn hebben. Dat is trouwens iets waar mijn lengte echt een nadeel is. Waar jij tot aan je oksel door het water banjert zou ik niet meer kunnen staan.
Kom toch nooit helemaal ongeschonden over de finish.
De top van de sport zijn doorgaans vrij kleine pezige mannetjes, lang zijn heeft minstens zoveel nadelen als voordelen!It has to mean something
Traplopen achteruit schijnt een goede te zijn!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
La_Trampaso, waarom heb jij, dezelfde initialen hebbende als onze Lee, de marathon van Rotterdam nog niet gelopen?![]()
ik zag zaterdag ook iemand achteruit een heuvel opwandelen.
Wel begrijpelijk ergens, was behoorlijk stijl en toen hadden we er al 25 km opzittenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 09:35 schreef Zwabberhark het volgende:
La_Trampaso, waarom heb jij, dezelfde initialen hebbende als onze Lee, de marathon van Rotterdam nog niet gelopen?!
En, hoe gaat het met iedereen 'the day after'?
Kepler, GlenHighland, Hinder, Mossel, Devv, Wyccie, TMan: Allemaal! Leuke verslagen tot nu toe! Nu wil ik wil ook
![]()
![]()
Ben ik niet de enige. Al ga ik denk ik pas voor een M over tien jaar, lekker cliché in het jaar dat ik 42 word.quote:Op maandag 13 april 2015 09:38 schreef GotC het volgende:
[..]!
En, hoe gaat het met iedereen 'the day after'?
Kepler, GlenHighland, Hinder, Mossel, Devv, Wyccie, TMan: Allemaal! Leuke verslagen tot nu toe! Nu wil ik wil ook
![]()
Hebben jullie dat joh?? Heb ik helemáál nietik vind t allemaal heel erg stoer en superleuk om te volgen. Maar zelf doen?
ik houd t bij de kortere afstanden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Nóg niet, alsof ik al jaren marathons loop of zoquote:Op maandag 13 april 2015 09:35 schreef Zwabberhark het volgende:
La_Trampaso, waarom heb jij, dezelfde initialen hebbende als onze Lee, de marathon van Rotterdam nog niet gelopen?Maar Rotterdam trekt me niet zo. Maar mocht ik volgend jaar voor een voorjaarsmarathon gaan is het wel een logische keuze natuurlijk.
Ik vond Dré Hazes in het Olympisch stadion toch ook wel ontroerend!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Erben Wennemars heeft trouwens 2.56.xx gelopen, érg netjes met zo'n korte voorbereiding. Als ik het goed heb een PR?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
lol, ik kan mijn eigen PR's al niet eens oplepelenquote:Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Erben Wennemars heeft trouwens 2.56.xx gelopen, érg netjes met zo'n korte voorbereiding. Als ik het goed heb een PR?
F means you're fucked![]()
Ik heb zijn tijd ingeschat want daar kon je iets mee winnen, toen had ik volgens mij gevonden dat zijn PR 2.57 was. Ik had 2.58.55 gezegd, dus ik heb niets gewonnen denk ikquote:Op maandag 13 april 2015 10:11 schreef YUR het volgende:
[..]
lol, ik kan mijn eigen PR's al niet eens oplepelen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
I.i.g. al eens 2:53...quote:Op maandag 13 april 2015 10:12 schreef Zwabberhark het volgende:
Volgens mij heeft hij al eens 2:52 gelopen?![]()
Ah oke. Nou nog steeds netjes
Wel sneu voor Abdi zeg..En knap van Butter dat hij in zware omstandigheden wel precies zijn plan kon uitvoeren..
Bergfoto's heeft trouwens weer foto's gemaakt!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vroeg zat. Ik liep hem pas op mijn 46equote:Op maandag 13 april 2015 09:51 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ben ik niet de enige. Al ga ik denk ik pas voor een M over tien jaar, lekker cliché in het jaar dat ik 42 word.![]()
![]()
Echt een cash-cow ja. Jammerquote:Op maandag 13 april 2015 08:07 schreef Guard het volgende:
[..]
He bah, wat vervelend van je knie.
Ook jammer van die 10 km, dat dat zo druk is en eigenlijk niets meer met hardlopen te maken heeft.
Beetje raar eigenlijk, op de M laten ze maar 15.000 man toe (om het kwalitatief allemaal een beetje te kunnen waarborgen), en dan gebruiken ze die korte afstand dus maar als cash-cow (althans, zo komt het op mij over).
Wel goed van je meneer (zeker omdat ie ook nog met de last van dat arme varken op zijn schouders liep)
![]()
Arme varken? uhhh.... (ik ben net wakker, vergeef me)Nog niet eigenlijk. Gaat nu wel gebeuren.quote:Op maandag 13 april 2015 08:31 schreef wyccie het volgende:
Quoi, je was toch wel weer naar je oude trainingsgroep gegaan? Doe rustig aan.
Was de 10km voorgaande jaren ook zo druk of is dit een heel nieuw parcours? Gelukkig was het voor jou tijdverdrijf, maar anderen hadden waarschijnlijk gehoopt een PR te lopen. Dan is dit wel een grote teleurstelling.
Dit was de eerste keer dat ik deze afstand liep in RotterdamEn dus de laatste
Ik vind jouw prestatie echt top! Dat je er op het laatst nog van hebt kunnen genieten zelfs. Dan hoor je bij de groten hoor![]()
![]()
Het proefdiervarken!quote:Op maandag 13 april 2015 10:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Echt een cash-cow ja. Jammer![]()
Arme varken? uhhh.... (ik ben net wakker, vergeef me)
[..]
Nog niet eigenlijk. Gaat nu wel gebeuren.
Dit was de eerste keer dat ik deze afstand liep in RotterdamEn dus de laatste
Ik vind jouw prestatie echt top! Dat je er op het laatst nog van hebt kunnen genieten zelfs. Dan hoor je bij de groten hoor
Ik ga vanavond voor het eerst ook op maandag op de baan trainen, 2x in de week dus. Maar die is op een andere baan, 8km van mijn huis vandaan. In principe geen probleem maar na ruim 1.5 uur trainen nog een halfuur terugfietsen komt toch neer op 2.5-3 uur actief bezig en van huis 's avondsNouja we gaan het zien. Training is 10x400 dus dat gaat gelukkig wel snel.
Haha, die zag ik ook.quote:Op maandag 13 april 2015 07:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
En een bord met een grote rode knop erop met de tekst: "Press here for extra power". Was leuk dusLiep helaas aan de andere kant van de weg.
![]()
Vooral nabij het drinken volgens mij werd het pad aardig smal.
En nogmaals; ik vind het zo ongelofelijk knap van jullieLeuke/goede verslagen ook om te lezen hier.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Verslag! Beetje lang verhaal geworden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL;DR:quote:Netto tussentijden (verschil)
5 kilometer 27:57 (27:57)
10 kilometer 56:13 (28:16)
15 kilometer 1:24:27 (28:14)
20 kilometer 1:52:17 (27:50)
Halve marathon 1:58:30
25 kilometer 2:20:19 (28:02)
30 kilometer 2:49:03 (28:44)
35 kilometer 3:17:58 (28:55) <-- man met hamer
40 kilometer 3:51:05 (33:07)
Finish 4:06:42SPOILER: logjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Press here for extra power"Die zag ik ook! Heel leuk bedacht.
Veel lopers trouwens met hun koelkasttelefoon in zo'n armhoesje. In combinatie met lekker maaien met die armen is dat gewoon gevaarlijk! Aan de rechterkant schuurde zo'n telefoon langs mijn arm en heb ik krassen. Aan de linkerkant drukte zo'n telefoon - geloof het of niet - precies de start/stop-knop van mijn Garmin in![]()
De Kralingse Plas is trouwens wel echt heel mooiEn Ekidenpaadjes!
![]()
Dat verzin je niet, precies op die knop...quote:Op maandag 13 april 2015 10:40 schreef Quoi het volgende:
"Press here for extra power"Die zag ik ook! Heel leuk bedacht.
Veel lopers trouwens met hun koelkasttelefoon in zo'n armhoesje. In combinatie met lekker maaien met die armen is dat gewoon gevaarlijk! Aan de rechterkant schuurde zo'n telefoon langs mijn arm en heb ik krassen. Aan de linkerkant drukte zo'n telefoon - geloof het of niet - precies de start/stop-knop van mijn Garmin in![]()
De Kralingse Plas is trouwens wel echt heel mooiEn Ekidenpaadjes!
Ik hoorde *blieb* en dacht: WTF! Ik zie nu dat het de lap-knop was. Ik heb een mini-lapje.quote:Op maandag 13 april 2015 10:42 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat verzin je niet, precies op die knop...![]()
Goed verhaal! Ik moest vooral lachen om de sinas door de trein haha. En mooi hoe je ondanks tegenslagen in de voorbereiding toch vrij dicht bij je streeftijd bent gekomen! Die sub4 zit er zeker in denk ik!quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mooi verslag van een topprestatiequote:![]()
Mooi he die emoties aan de finish
Ik droomde gisteren over een M voor m'n 30e. Nog 2.5 jaar..hmm..quote:Op maandag 13 april 2015 09:51 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ben ik niet de enige. Al ga ik denk ik pas voor een M over tien jaar, lekker cliché in het jaar dat ik 42 word.![]()
Leuk verhaal TMan!Ik droomde dat ik vannacht een 10 km liep met pijll en dat we op 8,57 km (dat getal ookquote:Op maandag 13 april 2015 10:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik droomde gisteren over een M voor m'n 30e. Nog 2.5 jaar..hmm..) nog op een schema liepen van sub 40. Enfin, toen wist ik in mijn droom dat dat niet echt was, want ik ben immers geblesseerd.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heerlijk loopweekend zo te lezen.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Elke dag 50 meter verder was het toch? Moet precies kunnen dusquote:Op maandag 13 april 2015 10:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik droomde gisteren over een M voor m'n 30e. Nog 2.5 jaar..hmm..
En goed verslag TMan!
Overigens denk ik dat die HM 3 weken van tevoren juist wel goed is, maar zou je in de periode daarvoor dan meer km's maken. Zo kunnen je benen wennen aan de vermoeidheid die onvermijdelijk is.![]()
Het is ieder jaar een ramp, bij bijna alle evenementen van Like2Run. Het zijn prutsers.quote:Op maandag 13 april 2015 08:31 schreef wyccie het volgende:
Was de 10km voorgaande jaren ook zo druk of is dit een heel nieuw parcours? Gelukkig was het voor jou tijdverdrijf, maar anderen hadden waarschijnlijk gehoopt een PR te lopen. Dan is dit wel een grote teleurstelling.![]()
Terwijl ik nog stijfjes rondstrompel (toch de combi lopen en door de stad stieren) gaat meneer een stuk MTBen![]()
![]()
En die doen veel grote evenementen in NL, dus ze zouden toch beter moeten weten (zeker nu het eigenlijk Golazo is).quote:Op maandag 13 april 2015 11:05 schreef pijll het volgende:
[..]
Het is ieder jaar een ramp, bij bijna alle evenementen van Like2Run. Het zijn prutsers.
Maar goed, er moet geld (veel geld blijkbaar) verdiend worden, en dat kan prima door die kortere afstanden vol te proppenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Makkie dusquote:Op maandag 13 april 2015 11:02 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Elke dag 50 meter verder was het toch? Moet precies kunnen dus
En goed verslag TMan!
Overigens denk ik dat die HM 3 weken van tevoren juist wel goed is, maar zou je in de periode daarvoor dan meer km's maken. Zo kunnen je benen wennen aan de vermoeidheid die onvermijdelijk is.
Tof verslag TMan! Leuk om ook het stukje ervoor te lezen, hoe het ging in de voorbereiding.
Mr.QGek!
![]()
Wat heb jij daar voor onmenselijk wezen thuis zitten?!quote:Op maandag 13 april 2015 11:13 schreef Quoi het volgende:
Terwijl ik nog stijfjes rondstrompel (toch de combi lopen en door de stad stieren) gaat meneer een stuk MTBen
Ik kwam al nauwelijks van het toilet af.![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 10:39 schreef TMan het volgende:
Verslag! Beetje lang verhaal geworden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL;DR:
[..]Knap, hoor! Balen van je blessure, maar toch nog snel weer de trainingen kunnen oppakken.SPOILER: logjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De volgende keer gaat het je lukken.![]()
![]()
Mag ik in de OP erbij? Ik doe zaterdag mee met een lokale 10 km loop. Ik ga er een PR lopen! (Want eerste 10 km)
1
2
1
2[b]18 april 2015 - [url=www.vennenloop.nl] Vennenloop (Oisterwijk)[/url][/b]
[*] Steffelonio - 10 km
Ik weet niet of ik de code zo goed heb overgenomen trouwens?![]()
Lekker! Kan me er wel wat bij voorstellen...licht verzetje, lekker de benen rond laten draaienquote:Op maandag 13 april 2015 11:13 schreef Quoi het volgende:
Terwijl ik nog stijfjes rondstrompel (toch de combi lopen en door de stad stieren) gaat meneer een stuk MTBen
* YUR gaat zo maar eens het nuttige met het aangename combineren. Stukkie wandelen maar weerF means you're fucked![]()
Ik ga zo ook wel weer even fietsen, maar echt mountainbiken is voor mij nog een brug te ver.
En mijn enkel doet vandaag weer pijn, terwijl ik er gisteren totaal geen last van had.![]()
Als je dat echt wilt kan het. Mossel liep zijn eerste 2,5 jaar na dat ie was gaan hardlopen, over het algemeen is terugkomen na een blessure makkelijker dan voor het eerst opbouwen.quote:Op maandag 13 april 2015 10:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik droomde gisteren over een M voor m'n 30e. Nog 2.5 jaar..hmm..![]()
Hmm..ja, waarom eigenlijk niet? Maargoed, eerst maar effe goed opbouwen en blijven lopenquote:Op maandag 13 april 2015 11:23 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Als je dat echt wilt kan het. Mossel liep zijn eerste 2,5 jaar na dat ie was gaan hardlopen, over het algemeen is terugkomen na een blessure makkelijker dan voor het eerst opbouwen..
![]()
Kan ik me ook wel voorstellen. Alleen het ene sporttenue is nog niet droog of de ander wordt alweer aangetrokken.quote:Op maandag 13 april 2015 11:20 schreef YUR het volgende:
[..]
Lekker! Kan me er wel wat bij voorstellen...licht verzetje, lekker de benen rond laten draaien
* YUR gaat zo maar eens het nuttige met het aangename combineren. Stukkie wandelen maar weer
Hoe heb jij gister beleefd? Wat leuks gaan doen, hoop ik maar![]()
Jij gaat Rotterdam echt nog eens te grazen nemen.![]()
Ik had een typische baaldagquote:Op maandag 13 april 2015 11:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel voorstellen. Alleen het ene sporttenue is nog niet droog of de ander wordt alweer aangetrokken.
Hoe heb jij gister beleefd? Wat leuks gaan doen, hoop ik maar![]()
Jij gaat Rotterdam echt nog eens te grazen nemen.
Ik ga vanmiddag ook een stukje fietsenquote:Op maandag 13 april 2015 11:13 schreef Quoi het volgende:
Terwijl ik nog stijfjes rondstrompel (toch de combi lopen en door de stad stieren) gaat meneer een stuk MTBenGewoon de benen wat beweging geven
Niet heel hard uiteraard
Volgens mij is het stiekem zelfs beter, de dag erna rustig uitbewegen en op dinsdag rust houden. Als je niets doet op maandag heb je dinsdag terrorspierpijn, op maandag valt het vaak nog mee. Maar goed, ik heb een week niks gedaan na de marathon, dat kan ookquote:Op maandag 13 april 2015 11:25 schreef Quoi het volgende:
orstellen. Alleen het ene sporttenue is nog niet droog of de ander wordt alweer aangetrokken.
Hoe heb jij gister beleefd? Wat leuks gaan doen, hoop ik maar
Jij gaat Rotterdam echt nog eens te grazen nemen
Toen ik gisteren stond te kijken werd mijn 2e marathon toch een weer wat reëlere mogelijkheid. Ik had er weer zin in. Nog 1 keer. En nu wel binnen 4h:15m het liefst.![]()
Gewoon doen dusquote:Op maandag 13 april 2015 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Toen ik gisteren stond te kijken werd mijn 2e marathon toch een weer wat reëlere mogelijkheid. Ik had er weer zin in. Nog 1 keer. En nu wel binnen 4h:15m het liefst.
Ik kreeg er ook zin in gisteren, terwijl ik daarvoor nooit de behoefte gehad heb om Rotterdam te lopen.
Misschien volgend jaar toch maar. Ik heb nu al zin in het Havenspoorpad![]()
![]()
Lijkt me leuk om dat een keer te doen ja, binnen 4.15.quote:Op maandag 13 april 2015 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Toen ik gisteren stond te kijken werd mijn 2e marathon toch een weer wat reëlere mogelijkheid. Ik had er weer zin in. Nog 1 keer. En nu wel binnen 4h:15m het liefst.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat is het stomme van marathons. Je maakt de weloverwogen beslissing om hem niet te lopen, en dan zie je iedereen totaal verragd maar wel euforisch over de finish komen en dan denk je, godver, waarom liep ik daar niet! Vooral het "can't-stop-smiling" gevoel van de uren en dagen erna! En het kippenvel van de mensen die je aanmoedigen op moeilijke momenten. De yurkak, vieze gels, enorm lange duurlopen en spierpijn achteraf vergeten we dan maar even.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mossel, wyccie, TMan, Devv, kepler:.
Gisteren had ik inderdaad de app op m'n telefoon aangezet, inclusief GPS. Ik kon alleen niet zien of 't werkte, want toen ik 'm aanzette, kreeg ik het beginscherm direct weer. Gelukkig deed dat het dus wel, m'n toeschouwers hebben er ook erg veel aan gehad. Het is echt super tof om nu terug te lezen dat iedereen hier eigenlijk gewoon met me mee liep.
Zonder het nemen van risico's, is er natuurlijk niets aan.quote:Op zondag 12 april 2015 16:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Wát een race en tijd van d'n Hinder. Ik dacht dat hij na het eten van mijn hamburgers na afloop van de Ekiden 2014 een aantal jaren niet meer uit bed zou kunnen komen.Dat blijkt inderdaad, grappig! Goed gelopenquote:Op zondag 12 april 2015 19:07 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Dat mag je zijn![]()
De 4:00u pacers, dan liep je echt vlak voor me. Die heb ik tot 32km in beeld gehad..
Het beviel gek genoeg prima! Zeker voor herhaling vatbaar! Moet ik wel een nieuwe trademark zoeken.quote:Op zondag 12 april 2015 19:50 schreef Serinde het volgende:
[..]
Strakke race heb je gelopen zeg![]()
Beviel wel zonder je vaste accessoire dus?
Iedereen heel erg bedankt voor alle lof en felicitaties! Vanmiddag zal ik mijn race nog even verder toelichten.
Get stoned![]()
Niks van gehad. Het was alleen maar een martelgang.quote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
maar wel euforisch over de finish komen en dan denk je, godver, waarom liep ik daar niet! Vooral het "can't-stop-smiling" gevoel van de uren en dagen erna! En het kippenvel van de mensen die je aanmoedigen op moeilijke momenten.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja, da's wel herkenbaar....bij alle 4 mijn wegmarathons gehadquote:Op maandag 13 april 2015 11:52 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Niks van gehad. Het was alleen maar een martelgang.F means you're fucked![]()
Dat is wel balen, dat maakt in mijn ogen alle pijn goed..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oh ja, joh?quote:Op maandag 13 april 2015 11:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
op maandag valt het vaak nog mee.![]()
![]()
Jaquote:Het wordt meestal echt nog erger..
Ik hoop dat de wc bril op je werk enigszins schoon is want ik moest me echt met mijn handen op de bril laten zakkenquote:Op maandag 13 april 2015 12:00 schreef wyccie het volgende:
Morgen moet ik wel werken. Ze zien me al aankomen, die drie verdiepingen op-, maar vooral aflopen.
quote:Op maandag 13 april 2015 11:55 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja, da's wel herkenbaar....bij alle 4 mijn wegmarathons gehad
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Marathonhelden
Geweldige eerste M heb je gelopen Hinder, maar kon natuurlijk ook niet anders met zo'n voorbereiding. Voor herhaling vatbaar?
Mossel, jammer dat het tegenviel, maar je hebt t toch maar weer gedaan. En 42 km is gewoon een pokkeeind.
De rest heeft ook super gelopen geloof ik, ik heb in ieder geval weer genoten van de verslagen enzo. Uitgebreider reageren is alleen mobiel een beetje lastig. Sterkte nog allemaal met de pijntjes vandaag en de komende dagen
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Een memorabele dag. Ik ben vanochtend door de 5000 km heen gegaan, gelopen sinds het aller eerste begin in augustus 2010.
Conditie is een drama, maar 5 km kan ik nog wel aan één stuk hardlopen. Eerste afstand van deze lengte in bijna 10 weken denk ik.
Pijn is nog niet weg, maar was wat weinig geworden, dus ik dacht dat ik de poot dan beter even kon forceren om donderdag niet voor jan penis naar de fysio te gaan. Dat is gelukt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/745264076![]()
Laten zakken lukt wel, de zwaartekracht helpt mee. Maar overeind komen is het moeilijkst. Ik ziet hier al te kijken waar ik me aan kan optrekken. De handdoekkast en de toiletrolhouder.quote:Op maandag 13 april 2015 12:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik hoop dat de wc bril op je werk enigszins schoon is want ik moest me echt met mijn handen op de bril laten zakken![]()
GH, dapper dat je bent gaan werken! Of ben je freelance webdesigner en werk je thuis?![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 11:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
JaHet wordt meestal echt nog erger..
![]()
![]()
Dus je doet gewoon mee aan de ekiden?quote:Op maandag 13 april 2015 12:10 schreef Zwabberhark het volgende:
Een memorabele dag. Ik ben vanochtend door de 5000 km heen gegaan, gelopen sinds het aller eerste begin in augustus 2010.
Conditie is een drama, maar 5 km kan ik nog wel aan één stuk hardlopen. Eerste afstand van deze lengte in bijna 10 weken denk ik.
Pijn is nog niet weg, maar was wat weinig geworden, dus ik dacht dat ik de poot dan beter even kon forceren om donderdag niet voor jan penis naar de fysio te gaan. Dat is gelukt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/745264076
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Ah, echt gaan werken.quote:Op maandag 13 april 2015 12:08 schreef GlenHighland het volgende:
Oh, en de koppeling intrappen in de auto deed ook pijn...
Ik schoot af en toe door mijn been heen, dus ik zou niet gaan rijden. Maar met mijn rijervaring is dat sowieso geen goed idee.![]()
Nee hoor, braaf op kantoor.quote:Op maandag 13 april 2015 12:10 schreef wyccie het volgende:
[..]
GH, dapper dat je bent gaan werken! Of ben je freelance webdesigner en werk je thuis?
Lekker sterke verhalen ophangen aan de collega's die vragen waarom ik zo beroerd loop![]()
![]()
Het ultieme bewijs.quote:Op maandag 13 april 2015 12:13 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Nee hoor, braaf op kantoor.
Lekker sterke verhalen ophangen aan de collega's die vragen waarom ik zo beroerd loop![]()
Sja, mijn gevoel van "ik wil ook!" is natuurlijk niet echt reeël. Meer de emoties rondom het evenement. Ik weet wel beter. Voorlopig kost die HM me nog best moeite. Maar who knows? Zodra ik de conditie heb dat ik kan instappen bij één van de lekkergelopen-trainingsgroepen (langzaamste duurlooptempo = 6:30) dan kan dat wel gaan lukken. Dan is het m.i. op de trainingstrein stappen en dan is er een grote kans dat je binnen enkele maanden aan de start staat.![]()
Nog geen berichten trouwens over valsspelers of "per ongeluk" marathon lopers...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik vond dat er best een hoop matten lagen voor tijdmeting. Meer dan alleen op de 5km-punten.quote:Op maandag 13 april 2015 12:26 schreef Guard het volgende:
Nog geen berichten trouwens over valsspelers of "per ongeluk" marathon lopers...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb zojuist berekend dat de "3.00" grens bij MR15 betekende dat je tot de beste 7.9% van het M34 veld behoorde. Als je dat percentage berekent bij de V34, is de ondergrens 3.33. #goedomtewetenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Grappig, bij de Kustmarathon stond er 42,52km op m'n horloge en gisteren ook 42,52.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Klopt, in de app zag je tussentijden op de HM, 37, 39 en nog een aantal andere punten. Je kon iedereen (als het gewerkt zou hebben) dood zien gaan per kilometer.quote:Op maandag 13 april 2015 12:31 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik vond dat er best een hoop matten lagen voor tijdmeting. Meer dan alleen op de 5km-punten.![]()
Ik denk dat je het op deze manier heel goed kan doen en dat je het dan ook prima kan reddenquote:Op maandag 13 april 2015 12:19 schreef Quoi het volgende:
Sja, mijn gevoel van "ik wil ook!" is natuurlijk niet echt reeël. Meer de emoties rondom het evenement. Ik weet wel beter. Voorlopig kost die HM me nog best moeite. Maar who knows? Zodra ik de conditie heb dat ik kan instappen bij één van de lekkergelopen-trainingsgroepen (langzaamste duurlooptempo = 6:30) dan kan dat wel gaan lukken. Dan is het m.i. op de trainingstrein stappen en dan is er een grote kans dat je binnen enkele maanden aan de start staat.![]()
![]()
Wat is trouwens de gemiddelde levensduur van een Garmin? Mijn 210 vind het wel mooi geweest volgens mij.
Het verbinding maken met de computer ging al vrij snel niet heel vlot meer, en nu loopt-ie ook af en toe vast, of gaat uit en wil dan eerst niet meer aan. Ik denk dat ik hem nu ongeveer 1,5 jaar heb?It has to mean something
Ik heb die van mij nu 3+ jaar, een 305, en die was tweedehands en ook goed gebruikt... hij doet 't nog steeds prima!
Ja doei.![]()
Mijn 610 gaat al bijna drie jaar mee. Alleen het bandje moeten vervangen.quote:Op maandag 13 april 2015 12:47 schreef Cynic het volgende:
Wat is trouwens de gemiddelde levensduur van een Garmin? Mijn 210 vind het wel mooi geweest volgens mij.
Het verbinding maken met de computer ging al vrij snel niet heel vlot meer, en nu loopt-ie ook af en toe vast, of gaat uit en wil dan eerst niet meer aan. Ik denk dat ik hem nu ongeveer 1,5 jaar heb?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb 4 jaar met veel plezier mijn 305 gebruikt, en toen bleven de knopjes hangen waardoor hij continu bleef rouleren door de schermen.quote:Op maandag 13 april 2015 12:47 schreef Cynic het volgende:
Het verbinding maken met de computer ging al vrij snel niet heel vlot meer, en nu loopt-ie ook af en toe vast, of gaat uit en wil dan eerst niet meer aan. Ik denk dat ik hem nu ongeveer 1,5 jaar heb?
1,5 jaar is denk ik te kort voor een nieuw gekocht horloge, daarmee zou je terug moeten kunnen naar de winkel.![]()
Mijn 305 dik 4 jaar gebruikt en het ding mankeerde nog niets. Wel 3x het rubberen bandje vervangen, want die breken op den duur af bij mij. Verder moest je toch wel af en toe het horloge legen. Ik had er nog jaren mee kunnen lopen denk ik. Maar ik wilde een nieuw speeltje. De 920 werkt naar volle tevredenheid. Snelle GPS-fix en automatisch uploaden via bluetooth zijn wel een pre.![]()
Hm, okay. Nouja dat scheelt dan in zoverre dat het niet "normaal" is dat-ie nu al kuren begint te vertonen. Eens kijken hoe dat werkt qua garantie dan.It has to mean something
Al die verhalenkrijg er zelf ook helemaal zin in. Eerst maar eens het einddoel van dit jaar halen, de Bruggenloop in Rotterdam.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Uitgaan en dergelijken klinkt niet zo fris.quote:Op maandag 13 april 2015 12:47 schreef Cynic het volgende:
Het verbinding maken met de computer ging al vrij snel niet heel vlot meer, en nu loopt-ie ook af en toe vast, of gaat uit en wil dan eerst niet meer aan. Ik denk dat ik hem nu ongeveer 1,5 jaar heb?
Maar het slechte contact kan wellicht komen die wat vuile/roestige contactpuntjes. Zeker omdat die zo geplaatst zijn dat ze lekker veel in contact komen met je zweet. Wellicht dat even die puntjes met iets schoon krabben al helpt?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Tevens: mooie resulten en verslagen allemaal!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Mooi doel! Waarom specifiek de Bruggenloop?quote:Op maandag 13 april 2015 13:03 schreef DeLuna het volgende:
Al die verhalenkrijg er zelf ook helemaal zin in. Eerst maar eens het einddoel van dit jaar halen, de Bruggenloop in Rotterdam.
![]()
Vanwege de bruggen, lijkt me gewoon ontzettend gaafquote:Op maandag 13 april 2015 13:15 schreef pijll het volgende:
[..]
Mooi doel! Waarom specifiek de Bruggenloop?en omdat ik in 2016 een HM zou willen lopen lijkt 15km mij wel een mooi tussendoel daarvoor (naast de 5 en 10km) uiteraard. Zoals het nu gaat, gaat het voorspoedig.
Zeker. Al vind ik ieder loopje in m'n geboortestad wel tof.quote:![]()
Vandaag weer een paar kilometer kunnen lopen zonder probleem, moeilijk om dan ineens te stoppen als het zo lekker gaat trouwens, maar wel zo verstandig als ik niet wil dat oude blessures en pijntjes de kop weer opsteken.![]()
![]()
Mijne heeft dat ook wel een beetje. Vraag me af of er een manier is om te resetten of zo? Lijkt me een softwareprobleem?quote:Op maandag 13 april 2015 12:47 schreef Cynic het volgende:
Het verbinding maken met de computer ging al vrij snel niet heel vlot meer, en nu loopt-ie ook af en toe vast, of gaat uit en wil dan eerst niet meer aan. Ik denk dat ik hem nu ongeveer 1,5 jaar heb?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Alle knoppen tegelijkertijd indrukken, Lee.quote:Op maandag 13 april 2015 13:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mijne heeft dat ook wel een beetje. Vraag me af of er een manier is om te resetten of zo? Lijkt me een softwareprobleem?![]()
Via dat ANT+ geval werkt m'n Garmin vaker niet dan wel, hang 'm maar gewoon aan de PC met de usb kabel als ik wat wil uitlezen.
Verder gelukkig nog geen klachten tijdens gebruik, die van m'n pa is al 3 keer teruggestuurd omdat ie constant resette en vastliep.![]()
Will try that, Zwabber! Moet wel even uitvogelen hoe ik mijn vingers in die stand krijg, volgens mij heeft het ding 8 knoppen.. Dat doet me erg denken aan mijn pogingen om gitaar te leren spelen, dat was ook geen succes.quote:Op maandag 13 april 2015 13:28 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Alle knoppen tegelijkertijd indrukken, Lee.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Trouwens morgenavond voor het eerst een training zonder wandelen, en dat wel 41 minuten lang. Moet goedkomen, mentaal vind ik het lastiger dan conditioneel.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
En jij ookquote:Op maandag 13 april 2015 12:41 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik denk dat je het op deze manier heel goed kan doen en dat je het dan ook prima kan redden
Al moet trainen op een duurlooptempo van ca 7:00 min/km toch prima kunnen? Alles kan natuurlijk. Maar ik ging juist even niet voor afstand en 'sloom' gaan![]()
![]()
Leequote:Op maandag 13 april 2015 13:28 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Alle knoppen tegelijkertijd indrukken, Lee.![]()
"En we gaan nu voor een rechtstreekse verbinding naar de Coolsingel", zei de speaker bij de start van de 1/4 marathon. Mijn hart maakte een sprongetje. Helaas, we kregen alleen De Hartslag te horen. Die hadden ze dan ook best van een bandje mogen afspelen.![]()
Bij de NOS lulde de commentator door Lee heenquote:Op maandag 13 april 2015 13:41 schreef Quoi het volgende:
[..]
Lee![]()
"En we gaan nu voor een rechtstreekse verbinding naar de Coolsingel", zei de speaker bij de start van de 1/4 marathon. Mijn hart maakte een sprongetje. Helaas, we kregen alleen De Hartslag te horen. Die hadden ze dan ook best van een bandje mogen afspelen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Keuzes, keuzesquote:Op maandag 13 april 2015 13:39 schreef Quoi het volgende:
[..]
En jij ook
Al moet trainen op een duurlooptempo van ca 7:00 min/km toch prima kunnen? Alles kan natuurlijk. Maar ik ging juist even niet voor afstand en 'sloom' gaanMarathon hoeft natuurlijk niet binnen een jaar oid, dus je kan nu nog even genieten van snel en minder ver?
Als alles goed gaat zou ik wel een leuk programma kunnen hebben.. 7^^, CPC HM enzo..![]()
Meestal word je van ellenlange duurlopen ook wel sneller. Maar ik had zelf ook wel het idee dat ik op de HM een bepaalde tijd wilde halen voor ik voor de hele ging trainen, je moet dat gewoon gaan doen op een moment dat je er zelf vertrouwen in hebt!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, ik weet alleen nog niet wanneer en waar. Gewoon #MR16, of toch #EH15 of #TCS15 Of in 2016 een najaarsmarathon. Keuzes, keuzes.quote:![]()
Jaaa #EH15, gezellig!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zie precies 2 seconden jouw blauwe sokken wegstuiven en dan loop ik alleen tussen de boeren.quote:![]()
Mijn blauwe sokken hebben hun beste tijd wel gehad vrees ik. Maar dan kunnen we gezellig samen op het forum zenuwpezen de dagen van tevoren!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja daar staat ie om bekend natuurlijk:, een paar snelle Afrikanen en de rest van de deelnemers zijn allemaal gekleed in overal en klompen, soms nog met riek of melkbus...quote:Op maandag 13 april 2015 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie precies 2 seconden jouw blauwe sokken wegstuiven en dan loop ik alleen tussen de boeren.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Wat, geen blauwe sokken meer?!quote:Op maandag 13 april 2015 14:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn blauwe sokken hebben hun beste tijd wel gehad vrees ik. Maar dan kunnen we gezellig samen op het forum zenuwpezen de dagen van tevoren!Hoe moeten we je nu herkennen?
![]()
Het is AngelA, Serinde, Gogo en Mossel vorige week ook geluktquote:Op maandag 13 april 2015 14:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Wat, geen blauwe sokken meer?!Hoe moeten we je nu herkennen?
Al had ik toen zelf Serinde al gespot want die kende ik al, en zag de rest ons later zitten..
Straks bij de Ekiden heb ik Lee geboekt voor de starts en de doorkomsten van onze teams. Gaat ons slechts 500 euro pp kosten.quote:Op maandag 13 april 2015 13:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Bij de NOS lulde de commentator door Lee heen
Op de Ekiden Zwolle gaat Lee Tramposa voor ons zingen (neem ik aan).
Zwabber, kan jij in de OP bij de Ekiden op 4 juli de volgende personen toevoegen:
McTwente, thelaudprince, wyccie, SiIk en .... ff opzoeken ... "..-._---_-.-". De zesde loper is Simone-zonder-fok-die-vorig-jaar-ook-meedeed.
En het derde team is ook al weer halfvol, dus meld je nu snel aan!![]()
En bij de drankposten kun je kiezen uit karnemelk of dood bier?quote:Op maandag 13 april 2015 14:14 schreef Guard het volgende:
[..]
Ja daar staat ie om bekend natuurlijk:, een paar snelle Afrikanen en de rest van de deelnemers zijn allemaal gekleed in overal en klompen, soms nog met riek of melkbus...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik had wat meer moeite in Amsterdam, maar zat er ook net verkeerd voor bij de finishquote:Op maandag 13 april 2015 14:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is AngelA, Serinde, Gogo en Mossel vorige week ook geluktAl had ik toen zelf Serinde al gespot want die kende ik al, en zag de rest ons later zitten..
![]()
![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 14:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En bij de drankposten kun je kiezen uit karnemelk of dood bier?
De inschrijving voor Eindhoven opent woensdag trouwensMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Oeeh, aan het twijfelen om mezelf over 1,5 / 2 maanden hopelijk te belonen voor het behalen van mijn hbo-diploma door een hartslaghorloge![]()
Twijfel over de FitBit Surge en/of de TomTom Cardio Runner...
Paar eisen / twijfelpunten:
Wat ik belangrijk vind, is dat ik zonder iPhone moet kunnen hardlopen. De muziek heb ik op mijn iPod Nano staan en staat in verbinding met mijn draadloze oordopjes met bluetooth. Ik wil dus alleen met mijn horloge en iPod kunnen lopen, zonder telefoon.
En ik wil zonder borstband lopen. Ik denk sowieso dat dit de toekomst heeft. Het is luxe dat ik niet telkens een borstband om hoef te gaan doen dan
Overigens is dit een aankoop voor de komende tig-jaar, dus een beetje toekomst-proof wil ik wel dat het horloge is...
Volgens mij zijn bovenstaande horloges een beetje de enige die aan mijn eisen voldoen. Iemand tips?
![]()
Niet om je enthousiasme te temperen, maar 6:30 is voor marathontrainingen nog vrij rap denk ik.quote:Op maandag 13 april 2015 12:19 schreef Quoi het volgende:
Sja, mijn gevoel van "ik wil ook!" is natuurlijk niet echt reeël. Meer de emoties rondom het evenement. Ik weet wel beter. Voorlopig kost die HM me nog best moeite. Maar who knows? Zodra ik de conditie heb dat ik kan instappen bij één van de lekkergelopen-trainingsgroepen (langzaamste duurlooptempo = 6:30) dan kan dat wel gaan lukken. Dan is het m.i. op de trainingstrein stappen en dan is er een grote kans dat je binnen enkele maanden aan de start staat.
Paradoxale met trainen voor een marathon is dat je zo fit wordt dat je het juist conditioneel fluitend aankan, maar je ongemerkt steeds minder herstelt wat betreft belasting op je spieren, pezen en gewrichten. Niet té hard trainen en heel blijven gedurende je trainingen is bijna nog een grotere uitdaging dan de marathon zelf.Ondanks dat ik al vrij lang loop ben ik daar deze voorbereiding ook niet in geslaagd en stond ik niet eens aan de start...
Ik ben trouwens erg benieuwd of mossel echt een keer gaat proberen tot een km of 14 te trainen om te zien hoe het dan gaat.Ik ben er nog steeds niet zeker van wat wat dat betreft de beste strategie is...
De 'spierpijnverhalen' klinken wel mooi allemaal.![]()
Jack does it in real time...![]()
Ik ga nu binnenkort het boek erover lezen. Het staat in de kast. En dan ga ik kijken of het iets voor me is. Het moet namelijk niet te zweverig zijn en ik moet erin geloven.
Qua spierpijn...
Ik loop er vrij kwiek bij...
voor een 100-jarigeZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De TomTom CR is hier wel bekend, er zijn mensen hier die 'm gebruiken.quote:Op maandag 13 april 2015 14:41 schreef Saninl het volgende:
Oeeh, aan het twijfelen om mezelf over 1,5 / 2 maanden hopelijk te belonen voor het behalen van mijn hbo-diploma door een hartslaghorloge![]()
Twijfel over de FitBit Surge en/of de TomTom Cardio Runner...
Paar eisen / twijfelpunten:
Wat ik belangrijk vind, is dat ik zonder iPhone moet kunnen hardlopen. De muziek heb ik op mijn iPod Nano staan en staat in verbinding met mijn draadloze oordopjes met bluetooth. Ik wil dus alleen met mijn horloge en iPod kunnen lopen, zonder telefoon.
En ik wil zonder borstband lopen. Ik denk sowieso dat dit de toekomst heeft. Het is luxe dat ik niet telkens een borstband om hoef te gaan doen dan
Overigens is dit een aankoop voor de komende tig-jaar, dus een beetje toekomst-proof wil ik wel dat het horloge is...
Volgens mij zijn bovenstaande horloges een beetje de enige die aan mijn eisen voldoen. Iemand tips?
De FitBit is nieuw voor mij. De beste recensies van GPS horloges zijn die van DC Rainmaker, en die is niet heel enthousiast: http://www.dcrainmaker.com/2015/01/fitbit-surge-depth-review.html
De hartslagmeter is niet heel goed, en de GPS metingen in bebouwde omgevingen zijn wat minder betrouwbaar dan die van andere moderne horloges. En hij heeft een langzame GPS fix.
Lees de recensie zelf, kijk of je ermee kunt leven, vergelijk met zijn recensie van de TomTom (die ik niet heb opgezocht, maar hij heeft er zeker weten een geschreven).![]()
Even een gezondheidsvraagje. Niet per se hardloopgerelateerd, maar misschien weet iemand er iets van.
Ik heb deze winter flink last van hoesten gehad, ons huis was ook erg vochtig en zo. Dat is nu al een maand of 2 over, maar ik heb nog regelmatig af en toe dat ik ineens een soort kriebel in mijn longen voel en dan wordt mijn ademhaling een soort rochelig, ik voel en merk gewoon dat er dan ineens slijm omhoog komt. Vooral ook als ik op mijn rug lig.
Ik vind het toch gek dat dit niet overgaat, heb er verder niet superveel last van of zo maar vervelend is het wel. Heeft iemand dit wel eerder gehad? Moeite om mee naar de huisarts te gaan of niet?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dank voor je berichtquote:Op maandag 13 april 2015 14:58 schreef pijll het volgende:
[..]
De TomTom CR is hier wel bekend, er zijn mensen hier die 'm gebruiken.
De FitBit is nieuw voor mij. De beste recensies van GPS horloges zijn die van DC Rainmaker, en die is niet heel enthousiast: http://www.dcrainmaker.com/2015/01/fitbit-surge-depth-review.html
De hartslagmeter is niet heel goed, en de GPS metingen in bebouwde omgevingen zijn wat minder betrouwbaar dan die van andere moderne horloges. En hij heeft een langzame GPS fix.
Lees de recensie zelf, kijk of je ermee kunt leven, vergelijk met zijn recensie van de TomTom (die ik niet heb opgezocht, maar hij heeft er zeker weten een geschreven).
Ik ben dan ook weer zo'n pietlut die bang is dat die TomTom Runner Cardio al redelijk "oud" is, en dat ik dus over een jaar echt een soort van verouderd horloge heb...
Dit denk ik omdat er bijvoorbeeld nog een ouderwets zwart-wit scherm op zit en dergelijke...
Echter is het natuurlijk wel weer hartstikke hip dat het zonder borstband is, en dat ik eigenlijk alleen die horloge om hoef te doen en dan kan gaan rennen!
![]()
Nja, het kleurenscherm v/d Garmin FR 220/620 hadden ze gewoon weg mogen laten wat mij betreft. Voegt 0.niks toe![]()
![]()
Tja, als je weet waar je aan begint is de TomTom ideaal... Ik heb zelf ook de Cardio Multisport en ben er zeer tevreden mee. Vooral de geintegreerde hartslkagmeter is ideaal, verder is de gps fix ook zeer snel en degelijk.quote:Op maandag 13 april 2015 15:02 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dank voor je bericht
Ik ben dan ook weer zo'n pietlut die bang is dat die TomTom Runner Cardio al redelijk "oud" is, en dat ik dus over een jaar echt een soort van verouderd horloge heb...
Dit denk ik omdat er bijvoorbeeld nog een ouderwets zwart-wit scherm op zit en dergelijke...
Echter is het natuurlijk wel weer hartstikke hip dat het zonder borstband is, en dat ik eigenlijk alleen die horloge om hoef te doen en dan kan gaan rennen!
Alleen is het een wat beperkter horloge qua mogelijkheden. Je kunt 1 soort 'training' kiezen bijvoorbeeld. Je kan op hartslag trainen, OF op intervallen, OF laps, OF... Dus geen combi van dingen. Wijzigen van opties en dergelijke kan niet tijdens een loop. Er zit geen auto-pause op. Pace updaten is niet heel vlot. Bij een vriend van me was de hartslagmeting zeer onbetrouwbaar en niet stabiel, zijn horloge leek het bij mij trouwens prima te doen... Dus het kan in specifieke gevallen minder goed werken.
Maar verder, prima qua grootte. Ik vind hem zeer makkelijk en duidelijk in gebruik en voor mij is het echt een prima horloge. Ontwikkeling is wat stilstaand op het moment dus ik hoop dat tomtom er nog mee bezig is, maar verder is er qua horloges met geintegreerde hartslagmeting vrij weinig te kiezen.![]()
ook op een zwart wit scherm kun je gewoon je hartslag en afgelegde afstand aflezen hoorquote:Op maandag 13 april 2015 15:02 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dank voor je bericht
Ik heb de tomtom cardio multisport, prima ding!
Beetje beperkt in het creëren van custom trainingen (met name bij bij wisselende intervallengtes) en de realtime speed is niet altijd even accuraat.
Grootste voordeel is wat je zelf al noemt: ding omdoen en gaan, geen gepruts met band enzo. voor mij belangrijkste reden om voor de tomtom te kiezen.
En de GPS is ook erg goed (wat je wel van een bedrijf als tomtom mag verwachten), met mijn vorige gps horloge (een polar) had ik nog wel eens wat afwijkingen bij deze niet.
tip: http://www.run2day.nl/Laa(...)30-retour-van-TomTomMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
De TomTom is een jaar oud, dat valt nog wel mee. De voordelen van een kleurenscherm bijvoorbeeld blijken in de praktijk nogal mee te vallen. Veel belangrijker is een nauwkeurige meting van hartslag en snelheid, en dingen als de accu, en die valt ook wat tegen bij de FitBit. Het ding schijnt daarentegen wel probleemloos de logjes te uploaden, wat bij andere merken nog wel eens tegenvalt.quote:Op maandag 13 april 2015 15:02 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dank voor je bericht
Er staat een mooie vergelijkingstabel tussen FitBit en TomTom aan het eind van de recensie. Op basis van die tabel zou ik zeggen, dat de TomTom op bijna alle punten gewoon beter is.
En over een paar jaar loopt iedereen met een smartwatch, die veel meer kan en daarom dan ook veel onhandiger en onnauwkeuriger is. Dat is vooruitgang.![]()
Als m'n garmin het begeeft ga ik voor 'n TomTom Cardio. Maar hopelijk houdt m'n garmin het gewoon nog heel lang vol!
Ja doei.![]()
Volgens mij raken GPS horloges niet zo snel gedateerd. De 310XT is uit 2009 maar ik heb hem pas 1.5 jaar geleden gekocht, daar merk je niks van!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dit soort dingen heb ik ook wel allemaal gemerkt en gek genoeg is dat voor mij een "feature"quote:Op maandag 13 april 2015 15:10 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Alleen is het een wat beperkter horloge qua mogelijkheden. Je kunt 1 soort 'training' kiezen bijvoorbeeld. Je kan op hartslag trainen, OF op intervallen, OF laps, OF... Dus geen combi van dingen. Wijzigen van opties en dergelijke kan niet tijdens een loop. Er zit geen auto-pause op. Pace updaten is niet heel vlot.
Ik ben veel minder op mijn horloge gaan kijken, kijk nu voornamelijk nog naar hartslag en een enkele keer naar de afstand.
Ben wat minder afhankelijk/verslaafd geworden van/aan de techniek en loop wat meer op gevoel.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Tot je een nieuw horloge hebt. Dan zie je pas hoe fijn het is dat je binnen 10 seconden een gps-fix hebt. Verder is de 310 groot en heeft wat minder datacommunicatie-opties.quote:Op maandag 13 april 2015 15:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij raken GPS horloges niet zo snel gedateerd. De 310XT is uit 2009 maar ik heb hem pas 1.5 jaar geleden gekocht, daar merk je niks van!
Maar verder is het een prima ding, kan je nog jaren mee vooruit.![]()
Ik hoop ook dat mijn garmin 610 het nog jaren uithoudt, maar als-ie stuk gaat, koop ik weer een garmin. No doubt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
+1.quote:Op maandag 13 april 2015 15:23 schreef mosselmossel het volgende:
Ik hoop ook dat mijn garmin 610 het nog jaren uithoudt, maar als-ie stuk gaat, koop ik weer een garmin. No doubt.![]()
Nog even respect voor iedereen die hem gelopen heeft. Heb met genot en bewondering op de Coolsingel gestaan en gekeken naar de verbeten koppies.I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.![]()
Ik heb ook de TomTom Multisport Cardio. De GPS-fix is heel snel. Voor zover ik kan beoordelin is ook de meting heel nauwkeurig (gisteren 42,6 gelopen en dat kan best kloppen met de bochten en inhaalmanouevres). Het is makkelijk in gebruik, heel intuïtief. Het heeft dan misschien niet veel features, maar ik gebruik daar persoonlijk ook nauwelijk iets van. In tegenstelling tot de anderen hier ben ik minder een cijfertjesautist.Maar misschien ga ik ooit eens creatief intervalpielen op dat ding.
De hartslagmeting is soms wat vreemd. Zo had ik er gisteren ook weer stukken van 80 in zitten, ook op plekken waar ik niet aan het drinken was. Maar op een gegeven moment had ik wel een lading sportdrank over mijn hele linker lichaamshelft gegoten en daar draag ik mijn horloge ook.
Het fijnste is inderdaad het ding omdoen en gaan. Geen gedoe met telefoon. En het synchroniseert ook meteen met mijn Runkeeper als ik 'm aan de pc hang. Volgens mij kan dat ook met Strava. Endomondo weet ik niet.![]()
Aanvulling:
Het zwart-wit scherm is prima, ik zou niet weten wat ik aan een kleurenscherm zou missen bij het aflezen van wat getallen.
Zelf gebruikte ik gisteren alleen de pace (groot in beeld), afgelegde tijd en afstand (in de hoeken en zelfs hardlopend nog prima leesbaar). Als je je hartslag wilt zien ipv je pace, kun je scrollen en het beeld daarop laten staan. Idem voor gemiddelde pace, snelheid, caloriën en nog hartslagzone. Je kunt ook instellen wat je in de hoekjes te zien wilt.
Volgens mij kun je verder nog tegen je eigen gelogde loopjes racen om je PR's te verbeteren.![]()
Endomondo ookquote:Op maandag 13 april 2015 15:30 schreef wyccie het volgende:
Ik heb ook de TomTom Multisport Cardio. De GPS-fix is heel snel. Voor zover ik kan beoordelin is ook de meting heel nauwkeurig (gisteren 42,6 gelopen en dat kan best kloppen met de bochten en inhaalmanouevres). Het is makkelijk in gebruik, heel intuïtief. Het heeft dan misschien niet veel features, maar ik gebruik daar persoonlijk ook nauwelijk iets van. In tegenstelling tot de anderen hier ben ik minder een cijfertjesautist.Maar misschien ga ik ooit eens creatief intervalpielen op dat ding.
De hartslagmeting is soms wat vreemd. Zo had ik er gisteren ook weer stukken van 80 in zitten, ook op plekken waar ik niet aan het drinken was. Maar op een gegeven moment had ik wel een lading sportdrank over mijn hele linker lichaamshelft gegoten en daar draag ik mijn horloge ook.
Het fijnste is inderdaad het ding omdoen en gaan. Geen gedoe met telefoon. En het synchroniseert ook meteen met mijn Runkeeper als ik 'm aan de pc hang. Volgens mij kan dat ook met Strava. Endomondo weet ik niet.![]()
![]()
Voor het eerst ooit de 10 km onder de 50 minuten gelopen (49:28).Vorige pr was nog om en nabij 51 en half.
![]()
Gelukkig sta ik nog reservequote:Op maandag 13 april 2015 14:16 schreef pijll het volgende:
[..]
Straks bij de Ekiden heb ik Lee geboekt voor de starts en de doorkomsten van onze teams. Gaat ons slechts 500 euro pp kosten.
quote:Op maandag 13 april 2015 15:40 schreef De_Kaas het volgende:
Voor het eerst ooit de 10 km onder de 50 minuten gelopen (49:28).Vorige pr was nog om en nabij 51 en half.
Mooie mijlpaal! Nu op naar de sub 40!
![]()
![]()
Ik ookquote:Op maandag 13 april 2015 15:23 schreef mosselmossel het volgende:
Ik hoop ook dat mijn garmin 610 het nog jaren uithoudt, maar als-ie stuk gaat, koop ik weer een garmin. No doubt.
Als mijn Garmin (210) het begeeft, of als ik 'm écht beu ben (whatever comes first, al lijkt m'n nieuwe kabeltje wel een hoop goeds te doen) ga ik voor een Suunto of een TomTom denk ik![]()
Ik ben nog niet overtuigd van de optische hartslagmeting, hoor vaak dat die nog wat wazig doet.. Maar dat zal nog wel verbeteren denk ik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik denk ook dat een eventueel volgend horloge eerder richting de nieuwe lichting 'smartwatches' gaat, mezelf als IT-nerd, gadget-freak kennende.![]()
![]()
Haha, in december heb ik me opgegeven voor de HM van Sneek, toen al omdat het volgens Trolley (komt die hier nog wel?) heel snel vol zou zitten. Vandaag is het dan zo ver, de HM is uitverkocht
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Zo, vanaf mijn hotelbedje in de buurt van Sao Paolo even lekker de laatste 2 delen van dit topic doorgelezen. Puik werk van iedereen daar in RotterdamZelf heb ik anderhalve rustweek, want hardlopen hier zie ik niet zitten in de warmte met deze luchtvochtigheid. Misschien vandaag of morgen even op de loopband in de gym van het hotel, maar misschien ook niet
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
SPOILER: Marathon Rotterdam 2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL;DR: nee.Get stoned![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 16:42 schreef Hinder het volgende:
Mooi verhaal! Tot km 36 ofzo hebben we vlakbij elkaar gelopenSPOILER: Marathon Rotterdam 2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL;DR: nee.![]()
![]()
SPOILER: Marathon Rotterdam 2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL;DR: nee.![]()
Ik lees nu dat je zonder Camelbak liep. Waarom was dat en vooral: hoe beviel het?![]()
+1 (dat Hinder een held is)
[ Bericht 86% gewijzigd door steffelonio op 13-04-2015 17:08:41 (toevoeging voor de duidelijkheid) ]![]()
Vraagje: zaterdag ga ik een 10km loopje doen. Ik kan niet ontdekken of er een drinkpost is. Is het mogelijk om zelf een bottle belt mee te nemen (doe ik wel bij trainingsloopjes van 10km of meer). Of is dat not done?![]()
Gewoon meenemen. Als je tenminste denkt het nodig te hebben, want dat is meestal niet het geval bij 10km.quote:Op maandag 13 april 2015 17:05 schreef steffelonio het volgende:
Vraagje: zaterdag ga ik een 10km loopje doen. Ik kan niet ontdekken of er een drinkpost is. Is het mogelijk om zelf een bottle belt mee te nemen (doe ik wel bij trainingsloopjes van 10km of meer). Of is dat not done?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Waarom zou dat 'not done' zijn?quote:Op maandag 13 april 2015 17:05 schreef steffelonio het volgende:
Vraagje: zaterdag ga ik een 10km loopje doen. Ik kan niet ontdekken of er een drinkpost is. Is het mogelijk om zelf een bottle belt mee te nemen (doe ik wel bij trainingsloopjes van 10km of meer). Of is dat not done?Ja doei.![]()
Tuurlijk kan dat, maar tenzij het zonnig en >15 graden is heb je in principe geen drinken nodig op de 10kmquote:Op maandag 13 april 2015 17:05 schreef steffelonio het volgende:
Vraagje: zaterdag ga ik een 10km loopje doen. Ik kan niet ontdekken of er een drinkpost is. Is het mogelijk om zelf een bottle belt mee te nemen (doe ik wel bij trainingsloopjes van 10km of meer). Of is dat not done?
Ik heb meestal al na een km of 5 al dorst....quote:Op maandag 13 april 2015 17:06 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Gewoon meenemen. Als je tenminste denkt het nodig te hebben, want dat is meestal niet het geval bij 10km.![]()
Denk dat je gelijk hebt. Is soms ook meer een mentaal dingetje. Loopje is om 18.30 uur, dus zal wel niet te warm worden. Laat drinken wel in de tas denk ik.quote:Op maandag 13 april 2015 17:09 schreef kepler het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, maar tenzij het zonnig en >15 graden is heb je in principe geen drinken nodig op de 10km![]()
Pro-tip: bij de AH verkopen ze bussen Isostar-poeder voor iets van ¤7. Doe je superlang mee.quote:Op maandag 13 april 2015 17:11 schreef steffelonio het volgende:
Weten jullie of die AH huismerk sportdrank isotoon is?
Staat niet op de verpakking.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Het is voor iedereen weer anders, als jij gewend bent om water mee te nemen moet je dat gewoon doen natuurlijkquote:Op maandag 13 april 2015 17:10 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Denk dat je gelijk hebt. Is soms ook meer een mentaal dingetje. Loopje is om 18.30 uur, dus zal wel niet te warm worden. Laat drinken wel in de tas denk ik.
Pff, ik kan me amper voorstellen dat dat überhaupt mogelijk is.quote:Op maandag 13 april 2015 15:55 schreef steffelonio het volgende:
[..]Mooie mijlpaal! Nu op naar de sub 40!
Maar aan de andere kant dacht ik dat een half jaartje terug ook nog over sub 50.
![]()
Het is niet not done, maar wordt juist teveel gedaanquote:Op maandag 13 april 2015 17:05 schreef steffelonio het volgende:
Vraagje: zaterdag ga ik een 10km loopje doen. Ik kan niet ontdekken of er een drinkpost is. Is het mogelijk om zelf een bottle belt mee te nemen (doe ik wel bij trainingsloopjes van 10km of meer). Of is dat not done?
Drinken op korte afstanden (<HM) en als het niet warm is( <20 graden), is niet nodig. Maar als je niet gewend bent om zonder te drinken te lopen, dan kan het handig zijn om wat water mee te nemen. Gewoon doen dus.
Daarna proberen om in trainingen zonder te drinken te lopen.![]()
Inderdaad!quote:Op maandag 13 april 2015 17:18 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Pff, ik kan me amper voorstellen dat dat überhaupt mogelijk is.Maar aan de andere kant dacht ik dat een half jaartje terug ook nog over sub 50.
(Mij lijkt sub 50 trouwens al volledig onmogelijk, ben met sub 58 al blij)![]()
Ligt er ook maar net aan hoe lang je onderweg bent.
Ik drink zelf ook geen liters tijdens een HM, of tijdens een 10EM/K, maar krijg snel een intens droge bek, want echt niet fijn rent. Kleine slokjes zo nu en dan houden dat tegen
Ja doei.![]()
Wat loop je nu dan?quote:Op maandag 13 april 2015 17:26 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Inderdaad!
(Mij lijkt sub 50 trouwens al volledig onmogelijk, ben met sub 58 al blij)![]()
Jammer, net te laat voor de Duinenmars. Volgend jaar weer, ze hebben een 40km.quote:Op maandag 13 april 2015 17:11 schreef YUR het volgende:
Ik ga wandelen steeds leuker vinden. Zou het door het weer komen?![]()
Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 13 april 2015 17:22 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Het is niet not done, maar wordt juist teveel gedaan
Drinken op korte afstanden (<HM) en als het niet warm is( <20 graden), is niet nodig. Maar als je niet gewend bent om zonder te drinken te lopen, dan kan het handig zijn om wat water mee te nemen. Gewoon doen dus.
Daarna proberen om in trainingen zonder te drinken te lopen.![]()
Op foto's zag ik niemand met drinkenquote:Op maandag 13 april 2015 17:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waarom zou dat 'not done' zijn?![]()
Geen idee. Zaterdag wordt mijn eerste 10 km wedstrijd. Mijn beste Strava-tijd ligt op 57:20, maar dat wantrouw ik vanwege onnauwkeurige GPS en herberekening ivm oversteek stops etcquote:![]()
Het lijkt mij ook best persoonlijk. Ik zweet snel en vind 18 graden al erg warm. Gisteren was het voor mijn gevoel al een zomerdag en ik kon na afloop de zoutkorrels van mijn hoofd vegen.quote:Op maandag 13 april 2015 17:22 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Het is niet not done, maar wordt juist teveel gedaan
Daarna proberen om in trainingen zonder te drinken te lopen.
En wat MoBlo zegt, de een doet een uur over 15km, een ander twee uur.
Er is toch eigenlijk ook geen reden waarom je niet zou 'mogen' drinken?![]()
De Duinenmars heb ik ook gelopen, de 25km. Komend weekend is de Bloesemtocht, bij Geldermalsem. Ook een mooie tocht, daar heb ik de 30 gelopen. Er staan nu best wat bomen in bloei.![]()
![]()
Ik had gisteren na 400 meter al dorst!
Mijn moment van de dag was verder trouwens dat ik me na afloop stond te douchen en dat een kerel tegen me zei: "Hey, ik herken jou van de filmpjes van internet!"
Ging gelukkig over m'n youtube-kanaal...It has to mean something
Gaat YUR overstappen naar wandelen en zien we hem volgend jaar bij de Vierdaagse?quote:Op maandag 13 april 2015 17:50 schreef Cynic het volgende:
Ik had gisteren na 400 meter al dorst!
Mijn moment van de dag was verder trouwens dat ik me na afloop stond te douchen en dat een kerel tegen me zei: "Hey, ik herken jou van de filmpjes van internet!"
Ging gelukkig over m'n youtube-kanaal...![]()
![]()
resetten kan ook helpen: https://support.garmin.co(...)d01c-000000000000%7Dquote:Op maandag 13 april 2015 12:47 schreef Cynic het volgende:
en inderdaad de boel even schoonmaken.![]()
Dank allemaal.
Ja, balen dat jij de Man niet voor kon blijvenquote:Op maandag 13 april 2015 16:56 schreef TMan het volgende:
[..]
Mooi verhaal! Tot km 36 ofzo hebben we vlakbij elkaar gelopen.
Het fijne aan de Camelbak vind ik dat je onafhankelijk bent. Je bepaalt zelf wat, hoeveel en waar je drinkt. Ik heb het doorgaans vrij vlug warm, en zweet dus ook wel snel, dus dan is die onafhankelijkheid wel prettig. Ik loop niet graag met een droge mond. Ik merkte echter dat ik na een kilometer of 30 last krijg van m'n rug, mogelijk doordat ik die rugzak al die tijd met me mee draag. Dat zette me dus aan het denken. Wanneer de voorspelde temperatuur voor gisteren >15 graden Celsius was geweest, had ik m'n Camelbak in ieder geval meegenomen. De voorspelling was echter iets minder, waardoor ik dus besloten heb 'm deze keer thuis te laten.quote:Op maandag 13 april 2015 16:57 schreef Mr.B. het volgende:
[..]![]()
Ik lees nu dat je zonder Camelbak liep. Waarom was dat en vooral: hoe beviel het?
Op die droge mond aan het einde na, beviel het me prima! Feit is natuurlijk dat zo'n rugzak op je rug alleen maar bijdraagt aan nog meer zweten, en dat je extra gewicht met je mee sleept. Dat speelt ook mee in de afweging. Maar als de verzorging zo geregeld is als in Rotterdam, kon het gezien de omstandigheden makkelijk. Op voorwaarde dat ik bij elke post een bekertje regelde.Get stoned![]()
Ik heb dus nooit last van mijn rug, maar gister wel. Door de vermoeidheid mijn lijf niet meer rechtop kunnen houden die laatste 17 kilometer. Dat merk je wel dus. Kun je nagaan hoe belangrijk core stability en loopscholing is.quote:Op maandag 13 april 2015 18:07 schreef Hinder het volgende:
Ik loop niet graag met een droge mond. Ik merkte echter dat ik na een kilometer of 30 last krijg van m'n rug,Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik was gisteren juist blij dat ik wel mijn vest omhad, omdat ik geregeld wat slokjes moest nemen om mijn mond af te koelen/spoelen en tussendoor ook behoefte had aan extra water en sportdrank.
Eerder dacht ik ook dat ik misschien rugpijn had door mijn racevest, daarom stopte ik het reservoir nooit vol. Maar dat blijkt gewoon van de krachttrainingen te zijn. Nu geen last van mijn rug.![]()
En ik wist ook niet waar ik anders mijn 6 gels (ja, allemaal opgegeten) en longpufje moest laten. Ik heb alleen de laatste post op 39/40 laten schieten, bij alle andere heb ik 1-3 bekertjes gedronken. Ik denk ook dat dat mijn redding is geweest.![]()
Je moet toch wat he, als je ff niet kan hardlopen...quote:Op maandag 13 april 2015 17:52 schreef wyccie het volgende:
Gaat YUR overstappen naar wandelen en zien we hem volgend jaar bij de Vierdaagse?
[..]F means you're fucked![]()
Ik was juist na de Vierdaagse op zoek naar een volgende uitdaging en ben een jaar later begonnen met hardlopen.quote:Op maandag 13 april 2015 18:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Je moet toch wat he, als je ff niet kan hardlopen...
Loop je nu helemaal niet meer? Gaat dat nog goedkomen voor de Eiger?![]()
Natuurlijk gaat dat goedkomen voor de Eiger. Morgen weer naar de fysioquote:Op maandag 13 april 2015 18:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik was juist na de Vierdaagse op zoek naar een volgende uitdaging en ben een jaar later begonnen met hardlopen.
Loop je nu helemaal niet meer? Gaat dat nog goedkomen voor de Eiger?
Cool, weet je straks echt waar je staat.quote:Op maandag 13 april 2015 17:40 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Geen idee. Zaterdag wordt mijn eerste 10 km wedstrijd. Mijn beste Strava-tijd ligt op 57:20, maar dat wantrouw ik vanwege onnauwkeurige GPS en herberekening ivm oversteek stops etc![]()
SPOILER: Marathon Rotterdam 2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL;DR: nee.![]()
![]()
Je verslag is al net zo goed als je tijdSPOILER: Marathon Rotterdam 2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL;DR: nee.![]()
![]()
Natuurlijk mag iedereen zoveel drinken als hij wil. Het is alleen meestal niet nodig.quote:Op maandag 13 april 2015 17:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook best persoonlijk. Ik zweet snel en vind 18 graden al erg warm. Gisteren was het voor mijn gevoel al een zomerdag en ik kon na afloop de zoutkorrels van mijn hoofd vegen.
En wat MoBlo zegt, de een doet een uur over 15km, een ander twee uur.
Er is toch eigenlijk ook geen reden waarom je niet zou 'mogen' drinken?
Als je een zo snel mogelijke tijd wil zetten, is het niet handig om water mee te slepen of tijd te verliezen bij waterposten. Door niet te wennen aan lopen met "dorst" maak je jezelf afhankelijk van waterposten of eigen drinkflesjes. Terwijl dat dus niet nodig hoeft te zijn...![]()
Eerste weekend van juli: Kennedymars Someren.quote:Op maandag 13 april 2015 17:11 schreef YUR het volgende:
Ik ga wandelen steeds leuker vinden. Zou het door het weer komen?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik vond de 15km van vanmiddag al heel watquote:Op maandag 13 april 2015 18:40 schreef Guard het volgende:
[..]
Eerste weekend van juli: Kennedymars Someren.
Niet meteen te veel wandelen YUR. Je spieren en pezen moeten wel wennen aan de nieuwe belasting.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ah joh, die 80 km is voorbij voor je het weet...quote:Op maandag 13 april 2015 18:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik vond de 15km van vanmiddag al heel wat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Iedere dag 50 meter verder wandelen!quote:Op maandag 13 april 2015 18:44 schreef mosselmossel het volgende:
Niet meteen te veel wandelen YUR. Je spieren en pezen moeten wel wennen aan de nieuwe belasting.![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 18:44 schreef Guard het volgende:
[..]
Ah joh, die 80 km is voorbij voor je het weet...
Dan was je best snel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb zelfs een beetje spierpijn in mn buikspierenquote:Op maandag 13 april 2015 18:12 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik heb dus nooit last van mijn rug, maar gister wel. Door de vermoeidheid mijn lijf niet meer rechtop kunnen houden die laatste 17 kilometer. Dat merk je wel dus. Kun je nagaan hoe belangrijk core stability en loopscholing is.![]()
Sinds ik weg ben bij Haag doe ik eigenlijk nooit meer krachtoefeningen... Misschien toch maar weer eens aan beginnen
Als je de marathon in 4 uur kan lopen, wat is dan ongeveer je toptijd op de 10 km? Ik ben nu in training om volgende maand in Leiden voor het eerst een halve marathon te lopen (doel: <2 uur) en droom ervan dan door te trainen om eens een hele te kunnen lopen.![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 18:49 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dan was je best snel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Erg onduidelijk nieuwsbericht. Op een plek hebben ze het over een aantal "front runners" die verkeerd gestuurd zouden zijn, maar ergens anders wordt gesproken van mensen die huilend gefinisht zijn omdat ze geen 13km uit konden lopen...quote:Op maandag 13 april 2015 18:48 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon 3km gratis krijgen!
http://www.bbc.co.uk/news(...)=socialflow_facebook
Tenzij het een topsportevenement was van het kaliber CPC of Marathon Rotterdam snap ik niet dat dit de landelijke pers haalt. Zijn we niet allemaal wel eens verkeerd gestuurd? (Of in mijn eigen geval: hebben we niet allemaal wel eens iemand verkeerd gestuurd...?)![]()
Bij het sportjournaal waren net beelden van de coolste marathon, afgelopen weekend gehouden op de noordpool. Laagste temperatuur -41!!!!
![]()
![]()
Op sommige plekken moet je geen hardloop wedstrijden houden....
en niet omdat het er koud isMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
+1quote:Op maandag 13 april 2015 19:33 schreef Guard het volgende:
en niet omdat het er koud is[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Waarom zou je daar niet moeten lopen dan? Lekker zelf weten, lijkt me.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Sommige natuurgebieden moet je laten zoals ze zijn, vind ik.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Er is minder natuur op de noordpool dan in mijn achtertuin.quote:Op maandag 13 april 2015 19:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Sommige natuurgebieden moet je laten zoals ze zijn, vind ik.
En ik heb geen achtertuin.![]()
De Ardennen doen meer voor de natuur dan de Noordpool. Moeten we daar dan ook niet meer lopen?quote:Op maandag 13 april 2015 19:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Sommige natuurgebieden moet je laten zoals ze zijn, vind ik.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Als er hardgelopen zou moeten worden hadden ze er wel asfalt gelegd toch?
Ook dat!quote:Op maandag 13 april 2015 19:48 schreef Guard het volgende:
Als er hardgelopen zou moeten worden hadden ze er wel asfalt gelegd toch?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Deze loop heeft een beperkt aantal deelnemers, iets wat je voor andere wedstrijden dichterbij huis niet kan zeggen.
Enige nadeel is de training. Bij een gemiddelde oefenloop kom je weinig ijsberen tegen....![]()
Ook een tip voor mensen die snel last krijgen van een droge mond: een collega van me kauwt op kauwgom onder het lopen, stimuleert speekselproductie en je krijgt minder snel een droge mond.
Ik varieer zelf tussen kauwgom en "zuigsnoepjes", oftewel dragees à la Antaflu. Die laatste heeft wel een klein in-de-keel-schiet-risico natuurlijk. Maar ik vind het helpen en heb minder snel dorst op de kortere afstanden.![]()
Die Virtual lijkt me wel iets. Mischien kunnen we er een eenmalige franchise van maken.quote:Op maandag 13 april 2015 19:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, misschien moet ik hier maar een najaarsmarathon uit kiezen
http://www.beattheblerch.com![]()
Dat is precies wat me er tegen aan staat. Er gaan gewapende bewakers mee, die beren kunnen neerschieten als het 'nodig is'. En ja, de kans is klein en alles, maar waarom zou je dat gaat opzoeken? Ik zou dat eeuwig zonde vinden...quote:Op maandag 13 april 2015 19:49 schreef Oceanonix het volgende:
Deze loop heeft een beperkt aantal deelnemers, iets wat je voor andere wedstrijden dichterbij huis niet kan zeggen.
Enige nadeel is de training. Bij een gemiddelde oefenloop kom je weinig ijsberen tegen....[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
160 meter verder dan vorige week met dezelfde intervallen. Wel qua snelheid boven m'n nasi-comfortzone.![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 20:05 schreef GotC het volgende:
160 meter verder dan vorige week met dezelfde intervallen. Wel qua snelheid boven m'n nasi-comfortzone.
je gaat er wel harder van lopenquote:Op maandag 13 april 2015 19:49 schreef Oceanonix het volgende:
Enige nadeel is de training. Bij een gemiddelde oefenloop kom je weinig ijsberen tegen....![]()
Blij dat ik een mid-weekje rust heb in gelast.... sneeuw!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Met een groep meedoen aan de virtual, gaaf! Maar wie trekt het blerch-pak aan?quote:Op maandag 13 april 2015 20:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die Virtual lijkt me wel iets. Mischien kunnen we er een eenmalige franchise van maken.![]()
![]()
Hoezo pak....? Als ik m'n shirt uittrek heb ik van die witte rollen.quote:Op maandag 13 april 2015 20:36 schreef TMan het volgende:
[..]
Met een groep meedoen aan de virtual, gaaf! Maar wie trekt het blerch-pak aan?![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
Blij dat ik een mid-weekje rust heb in gelast.... sneeuw!!Nu al!!!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Jaaa de Bloesemtocht, ik woon daar in Geldermalsen, naja in Meteren maar dat ligt er tegenaan! Ik ga zaterdag de 8km lopen. En de bomen hebben wel eens mooier in bloei gestaan tijdens de tochtquote:Op maandag 13 april 2015 17:45 schreef wyccie het volgende:
De Duinenmars heb ik ook gelopen, de 25km. Komend weekend is de Bloesemtocht, bij Geldermalsem. Ook een mooie tocht, daar heb ik de 30 gelopen. Er staan nu best wat bomen in bloei.. Hopelijk werkt het weer nog even mee!
Jullie kletsen maar door haha, ik lees even niet mee en kan meteen een paar pagina's doorlezen.
Afijn, vandaag dus de eerste training met de nieuwe groep. Aardige mensen. Het was zwaar en een beetje afzien... We moesten in zone 3 lopen, maar aangezien ik alleen nog in zone 1 had gelopen was het wel een grote stap vond ik, afijn dan maar achteraan ,boeiend.. Opzich ging het wel oke allemaal maar ik was gewoon steeds beetje buiten adem.. Maar dat zal wel zo horen? Ik heb ook goed nieuws! Mijn knie hield zich voor de 3e x goed, heb hem
maar heel even gevoeld,en nu ook maar dat mag en geeft oook niet. Het gaat steeds beter
Op het laatst hebben we nog even sprintjes getrokken ..Yeeeehh.. Ik heb allemaal bekertjes bij endomondo! Snelste km staat nu op 7 min en 16 sec. En de 5km in 41 min en 8 sec. Ben best trots op mezelf. Geloof wel dat je met deze groep echt (wat) sneller zal worden!![]()
Linkje (met dribbel warmup)
http://app.endomondo.com/workouts/502547918/19432788
(sorry voor het lange verhaal, wou het graag vertellen)![]()
Isotoon is 6 a 7 gram suiker per 100 ml. Ligt er wel een beetje aan wat voor suikers, maar dat zijn kleine marges.quote:Op maandag 13 april 2015 17:11 schreef steffelonio het volgende:
Weten jullie of die AH huismerk sportdrank isotoon is?
Staat niet op de verpakking.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Volgens http://www.corniel.nl/runs/#/ ongeveer 52 minutenquote:Op maandag 13 april 2015 19:05 schreef De_Kaas het volgende:
lopen, wat is dan ongeveer je toptijd op de 10 km? Ik ben nu in training om volgende maand in Leiden voor het eerst een halve marathon te lopen (doel: <2 uur) en droom ervan dan door te trainen om eens een hele te kunnen lopen..
![]()
Volgens die site zou ik de marathon in 3.48 kunnen. Mijn record is sinds gister 4.49. ^^quote:Op maandag 13 april 2015 21:30 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Volgens http://www.corniel.nl/runs/#/ ongeveer 52 minuten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Goed gedaan! Zo heeft iedereen z'n eigen mooie verhaal te vertellen, of je nu net de 42 gelopen hebt, of dat je toewerkt naar je eerste 5quote:Op maandag 13 april 2015 21:18 schreef xMissi het volgende:
[..]
(sorry voor het lange verhaal, wou het graag vertellen)![]()
![]()
Afgaande op Endomondo zou ik 4:36 doen over een marathonquote:Op maandag 13 april 2015 21:30 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Volgens http://www.corniel.nl/runs/#/ ongeveer 52 minuten.
dikke prima lijkt me.
Ik moet minder sloffen van de trainerMaar ik vond het zelf wel lekker gaan, 15x200 in 50 seconden, appeltje eitje!
En ik zou zeggen dat sub50 iig wel nodig is voor een sub4 marathon, maar het verschilt natuurlijk per persoon of je relatief goed je tempo kunt vasthouden in lange afstanden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
3:02 hier, daar wil ik het graag bij latenquote:Op maandag 13 april 2015 21:33 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Volgens die site zou ik de marathon in 3.48 kunnen. Mijn record is sinds gister 4.49. ^^
It has to mean something
Eindelijk bijgelezen na een druk weekend.
Het is al door velen gezegd, maar wat een fantastische prestaties tijdens en verhalen over de marathons in Rotterdam en Parijs.
Later als ik groot ben... ;-)![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 22:10 schreef mosselmossel het volgende:
Ow, kijk, zo zag ik er uit op 34km...
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik kom in ieder geval met mijn 52 minuten op de 10 niet in de buurt van de 4 uur op de marathonquote:Op maandag 13 april 2015 21:45 schreef La_Tramposa het volgende:
En ik zou zeggen dat sub50 iig wel nodig is voor een sub4 marathon, maar het verschilt natuurlijk per persoon of je relatief goed je tempo kunt vasthouden in lange afstanden.![]()
Dan was je een kilometer verder toch al weer aardig opgeknaptquote:Op maandag 13 april 2015 22:10 schreef mosselmossel het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Cola is een wondermiddel.quote:Op maandag 13 april 2015 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan was je een kilometer verder toch al weer aardig opgeknaptZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Op de facebook-pagina van de Caubergtrail staan een paar leuke filmpjes. Onder andere van de 9km, met als hoogtepunt op 20:08 een gastoptreden van ondergetekende.
O, en wat ik me net bedacht, wat ik helemaal nog niet verteld heb, het hoogtepunt van het loopje was dat er halverwege een ree uit het bos kwam rennen, die een meter of 5 achter me het parcours overstak. Zo mooi![]()
![]()
Knapper dan normaalquote:Op maandag 13 april 2015 22:10 schreef mosselmossel het volgende:
[ afbeelding ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ga eens weg met die hysterische hartjes joh!quote:Op maandag 13 april 2015 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
Club run
8.9km
Langste sinds 14 december 2014
Vooraan in de groep
Gezellig![]()
@pijll: jij moet dus sub4 in leiden met je 49 op de 10. Dat je t vast weet.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Gaaf is dat als er een ree oid voorbij komt. Paar keer meegemaakt op de Posbank en ooit tijdens de hoge veluwe trailquote:Op maandag 13 april 2015 22:15 schreef pijll het volgende:
Op de facebook-pagina van de Caubergtrail staan een paar leuke filmpjes. Onder andere van de 9km, met als hoogtepunt op 20:08 een gastoptreden van ondergetekende.
O, en wat ik me net bedacht, wat ik helemaal nog niet verteld heb, het hoogtepunt van het loopje was dat er halverwege een ree uit het bos kwam rennen, die een meter of 5 achter me het parcours overstak. Zo mooi![]()
Weet alleen nooit wat voor diertje het nu precies is. Hert, ree, nog zo'n ding, soort van dikke hond met een tak op z'n kop![]()
![]()
quote:Op maandag 13 april 2015 19:33 schreef Guard het volgende:
en niet omdat het er koud is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Forum Opties Forumhop: Hop naar: