Dat, maar als het een ouderwetse keilbout is rest er niets anders als hem de muur in te rammenquote:Op zondag 12 april 2015 18:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet niet hoe het in de muur vastzit maar ik zou evt op de kopse kant met een dremmel een sleufje maken om met een platte schroevendraaien het een stukje uit de muur te draaien
Heb je de Bosch multitool nog niet of gewoon geen metaalzaagblad voor? Scheelt een bult ravagequote:Op zondag 12 april 2015 19:04 schreef Atmoz het volgende:
Gewoon met een haakse slijper, en dan de "ravage" weer netjes opvullen. Je moet toch nog verven neem ik aan?
Verven/latexen is al gebeurdquote:Op zondag 12 april 2015 19:04 schreef Atmoz het volgende:
Gewoon met een haakse slijper, en dan de "ravage" weer netjes opvullen. Je moet toch nog verven neem ik aan?
Jawel, maar TS misschien nietquote:Op zondag 12 april 2015 19:05 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Heb je de Bosch multitool nog niet of gewoon geen metaalzaagblad voor? Scheelt een bult ravage
Hmzzz, das minder!quote:
Waarschijnlijk het beste, maar als TS dit moet vragen denk ik dat dat te lastig wordt. Je moet daar toch wat handigheid mee hebben.quote:
Waarom niet? Eerst wat tikken met een priem en vervolgens met een klein boortje voorboren.quote:Op zondag 12 april 2015 23:08 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat gaat nooit werken. Terugmeppen is de enige oplossing.
Dat gaat meer rotzooi geven dan je denkt. weken later zie je overal roestputjes ontstaan.quote:Op zondag 12 april 2015 23:08 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het beste, maar als TS dit moet vragen denk ik dat dat te lastig wordt. Je moet daar toch wat handigheid mee hebben.
Praktisch gezien zou ik als makkelijke oplossing voor een flex met daarop een 1mm blad gaan. Dat beperkt de ravage en is goedkoop en eenvoudig.
Klopt, dat van die roestputjes is wel een risico. Terugmeppen ben ik ook niet kapot van. Toch maar zagen met een multitool?quote:Op zondag 12 april 2015 23:10 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat gaat meer rotzooi geven dan je denkt. weken later zie je overal roestputjes ontstaan.
Uiteindelijk kom je met een ijzerboor in een stenen muur terecht, moet niet willen. Terug meppen, gat dicht smeren en een nieuwe boren. simpelweg de eenvoudigste methode.quote:Op zondag 12 april 2015 23:09 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Waarom niet? Eerst wat tikken met een priem en vervolgens met een klein boortje voorboren.
Is een optie, maar dan moet je alsnog een nieuw gat boren. Gelijk met de muur afzagen geeft ook een roestplek. Vandaar terug meppen.quote:Op zondag 12 april 2015 23:12 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Klopt, dat van die roestputjes is wel een risico. Terugmeppen ben ik ook niet kapot van. Toch maar zagen met een multitool?
Wat bedoel je precies met terug meppen?quote:Op zondag 12 april 2015 23:15 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Is een optie, maar dan moet je alsnog een nieuw gat boren. Gelijk met de muur afzagen geeft ook een roestplek. Vandaar terug meppen.
Dan moet je het geluk hebben dat achter dat ding nog ruimte vrij is. Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat wie niet waagt wie niet wint.quote:Op zondag 12 april 2015 23:15 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Is een optie, maar dan moet je alsnog een nieuw gat boren. Gelijk met de muur afzagen geeft ook een roestplek. Vandaar terug meppen.
Dat schroefdaad mep je terug in de muur, zodat het niet meer uitsteekt.quote:Op zondag 12 april 2015 23:16 schreef Lexios het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met terug meppen?
Die ruimte heb je sowieso wel. kijk maar eens naar de constructie van zo'n bout.quote:Op zondag 12 april 2015 23:16 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dan moet je het geluk hebben dat achter dat ding nog ruimte vrij is. Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat wie niet waagt wie niet wint.
edit: je gaat er daarbij toch van uit dat het gat dieper geboord is of niet?
Och, natuurlijkquote:Op zondag 12 april 2015 23:18 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Die ruimte heb je sowieso wel. kijk maar eens naar de constructie van zo'n bout.
Zal vanavond even een foto hiervan postenquote:Op maandag 13 april 2015 11:50 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Plaats eerst anders eens een foto van je huidige houder, wellicht is hij met een kleine aanpassing toch hierop pas te maken.
Zie foto van huidige houder. Volgens mij één die vrij standaard is denk ikquote:Op maandag 13 april 2015 11:50 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Plaats eerst anders eens een foto van je huidige houder, wellicht is hij met een kleine aanpassing toch hierop pas te maken.
Dat lijkt me iets te rigoureus. Met wat loctite een stukje draadeind er aan lijmen.quote:Op maandag 13 april 2015 15:05 schreef Leipo666 het volgende:
of je laat een ervaren lasser er een extra stukje draadeind aan lassen
Of een stukje aanzagenquote:Op woensdag 15 april 2015 12:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat lijkt me iets te rigoureus. Met wat loctite een stukje draadeind er aan lijmen.
Maak de problemen niet groter dan dat ze zijn.
loctite rood is wel lekker sterk in schroefdraad verbindingen, maar of dat het ook in op kopse verbindingen? ik betwijfel hetquote:Op woensdag 15 april 2015 12:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat lijkt me iets te rigoureus. Met wat loctite een stukje draadeind er aan lijmen.
Ik doelde op rood inderdaad. Maar je hebt denk ik wel een punt. Misschien toch maar even aantippen met een lastorchquote:Op woensdag 15 april 2015 13:35 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
loctite rood is wel lekker sterk in schroefdraad verbindingen, maar of dat het ook in op kopse verbindingen? ik betwijfel het
of je moet een andere loctite versie bedoelen (de 243 blauwe versie zeer zeker niet hoop ik toch)
je wil niet dat de leuning afbreekt op het moment dat je hem echt nodig hebt (lees: als je bijna van de trap af lazert en de leuning is je laatste redding)
Dat waren ook mijn gedachten...quote:Op woensdag 15 april 2015 12:31 schreef Plankje55 het volgende:
Weet je zeker dat het een keilbout is en geen chemisch anker? Waar is de muur van gemaakt?
Ah en dit dan om het schroefdraad vast draaien. Kan ik hier nog wel de trapleuning houder stevig vast draaien? Lijkt alsof ik hier niet de houder strak vast kan draaien, of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 15 april 2015 22:48 schreef Plankje55 het volgende:
Misschien even Googlen op hulsmoer of busmoer. [ afbeelding ]
Dan hoef je alleen het gat in de steun iets op te boren.
En het resultaat is meestal iets met ventilators en uitwerpselenquote:Op zondag 19 april 2015 20:46 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
sorry Knutsel... assumption is ergens de moeder van......
of knikkersquote:Op maandag 20 april 2015 12:46 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
En het resultaat is meestal iets met ventilators en uitwerpselen
dan toch maar lassenquote:Op woensdag 15 april 2015 12:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |