De zaken die ik in de horeca meemaakte zijn vergelijkbaar, heb het nooit geteld hoe vaak dat was, maar meer dan me lief is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat met die bijl was volkomen buiten mijn schuld, of denk je dat ik dat expres doe?
Met messen was beide keren toen ik een portier assisteerde tuig uit te zetten.
Pistool, was tijdens overval.
Maar goed, ik heb een fatsoenlijke baan met een redelijk nette familie voor de rest.
Het hebben en gebruiken zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 13 april 2015 11:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In nederland mag je zgn "blanke wapens" gewoon in huis houden hoor.
Vertel mij wat. Maar het ging over een vergunning in het algemeen, die heb je niet nodig voor het bezit een Katana en gebruiken mag sowieso niet, dus daar kun je ook geen vergunning voor aanvragen geloof ik.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:28 schreef Killaht het volgende:
[..]
Het hebben en gebruiken zijn twee verschillende dingen.
Kloptquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Maar het ging over een vergunning in het algemeen, die heb je niet nodig voor het bezit een Katana en gebruiken mag sowieso niet, dus daar kun je ook geen vergunning voor aanvragen geloof ik.
You bet your ass. Wat zou je krijgen voor het afslaan van een arm?quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:57 schreef Killaht het volgende:
[..]
KloptIn een dergelijke situatie zou ik hem echter binnen handbereik wel gebruiken.
binnenshuis of in beperkte ruimte kan je beter steken dan slaan met een katanaquote:Op dinsdag 14 april 2015 17:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
You bet your ass. Wat zou je krijgen voor het afslaan van een arm?
Als iemand dreigt met een vuurwapen? Niets. Binnen de Nederlandse wetgeving mag je jezelf verdedigen met beperkt geweld. Beperkt wordt gezien als geweld gelijk aan de bedreiging. Dus niet een ongewapende inbreker met een zwaard te lijf gaan. Maar als hij een pistool heeft, geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Meneer de rechter, hij had al losse handjesquote:Op dinsdag 14 april 2015 19:31 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als iemand dreigt met een vuurwapen? Niets. Binnen de Nederlandse wetgeving mag je jezelf verdedigen met beperkt geweld. Beperkt wordt gezien als geweld gelijk aan de bedreiging. Dus niet een ongewapende inbreker met een zwaard te lijf gaan. Maar als hij een pistool heeft, geen enkel probleem.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meneer de rechter, hij had al losse handjes
Klinkt als een poging tot seksueel geweld.quote:In de chaos die daarna ontstond sleurden de criminelen, die bewapend waren met 9mm pistolen, zijn vrouw naar een andere kamer in het huis.
Misschien waren ze van de schoonmaakpolitie en vonden ze dat er eindelijk maar eens iets aan het huis gedaan moest worden?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:29 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Klinkt als een poging tot seksueel geweld.
Maakt ingrijpen toch een stuk noodzakelijker dan "alleen" een gewapende overval.
True that, al denk ik dat ik me in Argentinië ook graag wat beter zou bewapenen dan ik in NL doequote:Op zondag 12 april 2015 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je dit in NL doet heb je een serieus probleem
Je mag in Nederland alleen "eigenrichting" gebruiken als men niet kan vluchten en gedwongen bent om jezelf en eventueel anderen te beschermen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hangt ervanaf. Als de inbreker bv op de grond lag en deze man sloeg nog een keer dan is het wel strafbaar. Dit is niet uit de tekst te halen, dus je kunt niet zeggen of dit in NL strafbaar is of niet.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:50 schreef Killaht het volgende:
[..]
Je mag in Nederland alleen "eigenrichting" gebruiken als men niet kan vluchten en gedwongen bent om jezelf en eventueel anderen te beschermen.
In dit geval ben je dus in je eigen huis, dus ik denk dat er geen strafbaar feit is, zeker niet als je ook nog eens met een vuurwapen en door meerdere overvallers wordt bedreigd.
Een paar, maar die liggen in de schuur.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Heb jij geen bijl? Beetje houthakken voor de kachel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |