Baasquote:Op zondag 12 april 2015 14:41 schreef Dance99Vv het volgende:
Hij trok zijn katana van de muur en begon Kill Bill-style in te hakken op de overvallers die daarbij ernstig gewond raakten
Europese zwaarden zijn veel beter.quote:Op zondag 12 april 2015 23:00 schreef Obamamamamama het volgende:
Mensen die de pracht van een kwaliteitskatana (samuraizwaard) niet meer op prijs kunnen stellen. Zonde. Een kind vanaf zijn vierde jaar intensief trainen om zo'n katana te bedienen en hij is misschien op volwassen leeftijd een halve ninja.
[ afbeelding ]
ik pel er vooral zout meequote:Op zondag 12 april 2015 23:10 schreef Obamamamamama het volgende:
Een scherpe katana snijdt door botten alsof het boter is.
Daar zijn de experts het nooit over eens kunnen worden, ik ben blij dat jij dat hier even oplost zo uit je losse pols.quote:Op maandag 13 april 2015 00:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Europese zwaarden zijn veel beter.
Kom met een expert die zegt dat een katana het beste zwaard ooit is.quote:Op maandag 13 april 2015 01:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar zijn de experts het nooit over eens kunnen worden, ik ben blij dat jij dat hier even oplost zo uit je losse pols.
Dat zeg ik net, daar zijn ze het nooit over eens geworden.quote:Op maandag 13 april 2015 01:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kom met een expert die zegt dat een katana het beste zwaard ooit is.
Ze buigen snel, zijn net zo zwaar als Europese zwaarden, maar wel een stuk korter, zijn minder goed gebalanceerd, snijden maar aan 1 kant en ze hebben een minder awesome punt.quote:Op maandag 13 april 2015 01:14 schreef Geerd het volgende:
Pff tering, maar zijn die katana's niet overrated? Die dingen waren niet zo sterk toch door slecht kwaliteit metaal ofzo?
Ze knapten ook toch wanneer je zeg maar met een Europees zwaard tegen elkaar aan klapte?quote:Op maandag 13 april 2015 01:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze buigen snel, zijn net zo zwaar als Europese zwaarden, maar wel een stuk korter, zijn minder goed gebalanceerd, snijden maar aan 1 kant en ze hebben een minder awesome punt.
Geen idee, maar zelfs de mongolen vonden ze niet eens interessant om te kopen. Als ze vroeger al geen indruk maakten is die mythische status van tegenwoordig helemaal een beetje idioot.quote:Op maandag 13 april 2015 01:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ze knapten ook toch wanneer je zeg maar met een Europees zwaard tegen elkaar aan klapte?
Dat heeft niks met indruk te maken, de mongolen waren paardrijders en een tweehandig zwaard is nu eenmaal waardeloos voor cavalerie. De eenhandige zwaarden waar ze standaard allemaal mee uitgerust waren hadden wel dezelfde gebogen vorm.quote:Op maandag 13 april 2015 01:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen idee, maar zelfs de mongolen vonden ze niet eens interessant om te kopen. Als ze vroeger al geen indruk maakten is die mythische status van tegenwoordig helemaal een beetje idioot.
Maar die gasten gaan natuurlijk niet geduldig zitten wachten tot hij een keer een Europees zwaard besteld heeft of van iemand kan lenen. Dan toch maar de mindere Japanner pakken en hakken maar.quote:Op maandag 13 april 2015 01:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze buigen snel, zijn net zo zwaar als Europese zwaarden, maar wel een stuk korter, zijn minder goed gebalanceerd, snijden maar aan 1 kant en ze hebben een minder awesome punt.
Hoezo? Als je in Nederland met 3 gewapende mannen een huishouden overvalt mag de bewoner niks doen, als je over een rolschaats struikelt kun je hem nog aanklagen ook en mocht je gepakt worden (kans heel klein), dan word je tot 160 uur schoffelen veroordeelt. Je zit beter hier dan in Argentinië.quote:Op zondag 12 april 2015 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je dit in NL doet heb je een serieus probleem
In nederland mag je zgn "blanke wapens" gewoon in huis houden hoor.quote:Op zondag 12 april 2015 14:57 schreef marc0871 het volgende:
had hij wel een vergunning voor dat zwaard?
anders komen hun tokkiefamilies straks verhaal halen, omdat hun lieverdjes gewond zijn geraakt tijdens hun roofwerkzaamheden.
ow wacht... niet nederland.
De moderne katana's zullen wel van een betere kwaliteit zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 01:14 schreef Geerd het volgende:
Pff tering, maar zijn die katana's niet overrated? Die dingen waren niet zo sterk toch door slecht kwaliteit metaal ofzo?
Mongolen moesten het vooral van hun superieure composiet pijl-en-bogen hebben.quote:Op maandag 13 april 2015 04:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat heeft niks met indruk te maken, de mongolen waren paardrijders en een tweehandig zwaard is nu eenmaal waardeloos voor cavalerie. De eenhandige zwaarden waar ze standaard allemaal mee uitgerust waren hadden wel dezelfde gebogen vorm.
Inderdaad, maar hun allergrootste wapen was het paard, waarmee ze al van kinds af aan mee waren opgegroeid, hun 5e levensjaar zelfs.quote:Op maandag 13 april 2015 17:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Mongolen moesten het vooral van hun superieure composiet pijl-en-bogen hebben.
Nee. Tamahagane staal heeft veel gemeen met Wootz staalquote:Op maandag 13 april 2015 01:14 schreef Geerd het volgende:
Ik heb zoveel messen in zoveel variatie dat toen een agent die twee huizen verder woonde op de koffie kwam ietwat zenuwachtig vroeg wat ik daarmee moest, toen hij ze in de keuken zag.quote:Op maandag 13 april 2015 19:39 schreef raptorix het volgende:
Waar gehakt word vallen spaanders, ik heb zelf een bijl liggen, uiteraard om mij zelf bij brand te kunnen bevrijden![]()
Heeft hij nog afgehakte trofeeën mogen houden?quote:Op zondag 12 april 2015 14:41 schreef Dance99Vv het volgende:
Man gebruikt samuraizwaard om zijn familie tegen gewapende overval in huis te beschermen. Overvallers ontsnappen, maar crashen auto vanwege verwondingen.
11 Apr 2015 - 23:12
Waarschuwing: bevat schokkende foto's!
Een gewapende overval in Córdoba, Argentinië ontaardde in een bruut zwaardgevecht wat zo uit een script van een Quentin Tarantino-film had kunnen komen, toen de man des huizes zijn katana van de muur trok en op de drie overvallers begin in te hakken.
De Argentijnse samurai en zijn vrouw lagen vredig te slapen, toen omstreeks 03:30 in de nacht met bruut geweld een raam werd ingegooid en drie gewapende criminelen met veel geweld naar binnen drongen. In de chaos die daarna ontstond sleurden de criminelen, die bewapend waren met 9mm pistolen, zijn vrouw naar een andere kamer in het huis. Op dat moment knapte er iets in het hoofd van de man. Hij trok zijn katana van de muur en begon Kill Bill-style in te hakken op de overvallers die daarbij ernstig gewond raakten. Ze probeerden in allerijl te vluchten. Terwijl ze een spoor van bloed achterlieten, strompelden ze richting een Peugeot 206, waarmee ze wegscheurden. Heel ver kwam het trio echter niet, want een paar straten verderop crashten ze de auto tegen een paal. De politie volgde het spoor van bloed naar een nabijgelegen huis en arresteerden de drie niet veel later, tezamen met een vierde persoon (een andere vrouw). Ze waren te ernstig gewond om nog verder te kunnen vluchten. De overvallers werden daarna onder begeleiding van agenten verzorgd in het ziekenhuis en het gestolen geld (rond de 400 euro) werd diezelfde dag nog teruggegeven aan de Highlander
http://www.flabber.nl/art(...)n-huis-te-beschermen
auw!...
Als je bloedspetters als trofee ziet wel ja, hij kreeg wel het gestolen geld terugquote:Op maandag 13 april 2015 21:22 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Heeft hij nog afgehakte trofeeën mogen houden?
304 redirect naar vraag het Piet topic neem ik aanquote:Op maandag 13 april 2015 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb zoveel messen in zoveel variatie dat toen een agent die twee huizen verder woonde op de koffie kwam ietwat zenuwachtig vroeg wat ik daarmee moest, toen hij ze in de keuken zag.
Ik ben keer met bijl aangevallen samen met mijn vriend trouwens, ik kan me aangenamere wapens herinneren, ook wel paar keer tegenover messen gestaan, en 1 keer tegenover vuurwapen, maar daar was ik toch minder van onder indrukquote:Op maandag 13 april 2015 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb zoveel messen in zoveel variatie dat toen een agent die twee huizen verder woonde op de koffie kwam ietwat zenuwachtig vroeg wat ik daarmee moest, toen hij ze in de keuken zag.
quote:Op maandag 13 april 2015 19:39 schreef raptorix het volgende:
Waar gehakt word vallen spaanders, ik heb zelf een bijl liggen, uiteraard om mij zelf bij brand te kunnen bevrijden![]()
Pauper dusquote:Op maandag 13 april 2015 22:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben keer met bijl aangevallen samen met mijn vriend trouwens, ik kan me aangenamere wapens herinneren, ook wel paar keer tegenover messen gestaan, en 1 keer tegenover vuurwapen, maar daar was ik toch minder van onder indruk
Nee, maar die persoon die ons aanviel met die bijl wel, was mijn zwager die compleet door het lint ging na een bad trip.quote:
Een keer aangevallen met een bijl, een paar keer met messen, en een keer tegenover een pistool gestaan. Sorry, dan ben je gewoon een pauperquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, maar die persoon die ons aanviel met die bijl wel, was mijn zwager die compleet door het lint ging na een bad trip.
Blame the victim!quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Een keer aangevallen met een bijl, een paar keer met messen, en een keer tegenover een pistool gestaan. Sorry, dan ben je gewoon een pauper
Normale mensen komen niet zo vaak in zo'n situatiesquote:
Passendquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:46 schreef Schunckelstar het volgende:
Normale mensen komen niet zo vaak in zo'n situaties
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blaming-the-victimquote:Een andere mogelijke oorzaak is dat mensen soms geloven in een rechtvaardige wereld, waar alles wat gebeurt een reden heeft. Dus als iemand iets ergs overkomt dan moet daar ook een reden voor zijn, die dan vaak gezocht wordt in het gedrag van die persoon
Dat met die bijl was volkomen buiten mijn schuld, of denk je dat ik dat expres doe?quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:46 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Normale mensen komen niet zo vaak in zo'n situaties
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |