Probeer ik ook niet, maar het is wel duidelijk dat ze een opkomstplicht hebben en geen stemplicht. Voor zover ik weet heeft alleen Noord-Korea een stemplicht.quote:Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Australië en het stem systeem is echt niet uit te leggen.
Australië kent geen verschil tussen blanco stemmen en geen goede stem.quote:Op maandag 13 april 2015 11:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Probeer ik ook niet, maar het is wel duidelijk dat ze een opkomstplicht hebben en geen stemplicht. Voor zover ik weet heeft alleen Noord-Korea een stemplicht.
Maar wel een stemgeheim. Ze kunnen dus nooit achterhalen wie er blanco/ongeldig heeft gestemd. Derhalve is er in feite geen sprake van een stemplicht maar van een opkomstplicht. Net als in België, dus.quote:Op maandag 13 april 2015 11:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Australië kent geen verschil tussen blanco stemmen en geen goede stem.
Dat zijn keuzes die je maakt voor jezelf waarmee je anderen niet schaadt. Niet inenten maakt dat je een gevaar bent voor anderen, baby's bijvoorbeeld die nog niet ingeënt zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 11:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat zijn toch keuzes die men mag maken? Ga jij ze verplichten om vitaminepillen () te slikken? Ga jij mensen verplichten om zich te verdoven bij de tandarts? Ga jij mensen verplichten om narcose te nemen.. enz enz
Ok, anders; ben je ook voor een rookverbod van vrouwen die zwanger zijn?quote:Op maandag 13 april 2015 14:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat zijn keuzes die je maakt voor jezelf waarmee je anderen niet schaadt. Niet inenten maakt dat je een gevaar bent voor anderen, baby's bijvoorbeeld die nog niet ingeënt zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |