Nou ja. Mijn boerenverstand zegt dat als je met iets stopt zoals roken er ontwenningsverschijnselen op kunnen treden. Daardoor kan het gerust dat er meer sprake is van stress (hop, vastzittende nek/schouders!), en dat je makkelijker emo wordt omdat je niet meer rookt op momenten waarop je eerder rookte als manier om met stress/emotionaliteit om te kunnen gaan.quote:Op donderdag 23 april 2015 19:02 schreef Maartel het volgende:
Weet iemand hier toevallig of stoppen met roken invloed kan hebben op de werking van je medicatie?
Ik ben nu 3 weken gestopt en heb de laatste week enorm vastzittende nek/schouders, wat ik normaal altijd heb als ik mijn medicatie een dag vergeet/of er bij heb gedronken, en merk ook dat ik ineens veel makkelijker emotioneel word, wat de medicatie de afgelopen jaren ook nogal leek af te remmen zolang ik 'm trouw slikte.
Dat klinkt niet geheel onplausibel, alleen verbaast het me dan nogal dat ik daar in de eerste twee weken coldturkey niets van gemerkt heb en het dan vervolgens in week drie ineens op komt zetten. Zou denken dat die stress en emoties in het begin dan zeker zo heftig hadden moeten zijn.quote:Op donderdag 23 april 2015 19:47 schreef Detroit het volgende:
[..]
Nou ja. Mijn boerenverstand zegt dat als je met iets stopt zoals roken er ontwenningsverschijnselen op kunnen treden. Daardoor kan het gerust dat er meer sprake is van stress (hop, vastzittende nek/schouders!), en dat je makkelijker emo wordt omdat je niet meer rookt op momenten waarop je eerder rookte als manier om met stress/emotionaliteit om te kunnen gaan.
Just my two cents!
Het zou gerust invloed kunnen hebben. Maar wat ik me van de tijd kan herinneren toen ik stopte met roken was dat ik me toch erg edgy voelde. Hm. Nou herinner ik me ineens dat ik toen al Seroxat gebruikte.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:05 schreef Maartel het volgende:
[..]
Dat klinkt niet geheel onplausibel, alleen verbaast het me dan nogal dat ik daar in de eerste twee weken coldturkey niets van gemerkt heb en het dan vervolgens in week drie ineens op komt zetten. Zou denken dat die stress en emoties in het begin dan zeker zo heftig hadden moeten zijn.
En ik voel me verder mentaal ook helemaal niet bijzonder gespannen, t is puur dat alle spieren volledig verkrampt zijn. Ik word 's ochtends al wakker met benen die 'vergaan' van de spierpijn, dus t lijkt meer een fysiek verschijnsel.
Qua emotie merk ik dan juist weer dat ik sinds een week bij iedere traan of gelukzalige glimlach op tv al een traan moet wegpinken, terwijl ik sinds mijn medicatie eigenlijk nooit zo dicht bij mijn gevoel kwam omdat het zo werd afgeremd. (Ik heb me geregeld enorm verdrietig gevoeld, en dan nog vertikte tranen het om zich te laten zien) De enige uitzonderingen waren dagen waarop ik medicatie vergeten was.
Maar ik kom net al wat artikelen tegen dat het idd invloed op elkaar kan hebben.. http://www.cinfol.com/ind(...)rking-van-medicijnen
Dan hoop ik alleen maar dat mijn lijf momenteel gewoon weer even moet wennen, want als blijvende 'bijwerking' is dit niet echt uit te houden.
Gelukkig heeft dit schaapje de kudde weer teruggevonden!quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:15 schreef Murmeli het volgende:
Kon jullie niet vinden maar het is weer goedgekomen
Helaas nietquote:Op zaterdag 25 april 2015 08:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pffft... Heeft iemand wat blijheid en ontspannenheid over?
Ik word zo moe van mezelf, of ik ben bizar druk (gisteren alles alweer geboend, 's middags een vriendin over de vloer en 's avonds een andere. Tussen alles door nog wat verslagen getypt en andere klussen gedaan. Kortom rennen en vliegen) of ik lig de hele dag in mijn en wil niet meer (wat gebeurt als ik niet zo'n planning als voor gisteren maak).
Bluuuh
Eind klagen
Wat ik heb begrepen dat stoppen met roken wel degelijk van invloed kan zijn op medicatie. Bv, de extented release medicijnen kunnen bv. sneller opgenomen worden in het lichaam.quote:Op donderdag 23 april 2015 19:02 schreef Maartel het volgende:
Weet iemand hier toevallig of stoppen met roken invloed kan hebben op de werking van je medicatie?
Ik ben nu 3 weken gestopt en heb de laatste week enorm vastzittende nek/schouders, wat ik normaal altijd heb als ik mijn medicatie een dag vergeet/of er bij heb gedronken, en merk ook dat ik ineens veel makkelijker emotioneel word, wat de medicatie de afgelopen jaren ook nogal leek af te remmen zolang ik 'm trouw slikte.
Ik kan me vergissen, maar naar mijn weten heeft dit op zich niks met depressie te maken (tenzij je manisch bent ofzoquote:Op zaterdag 25 april 2015 20:41 schreef Droopie het volgende:
Zijn er hier ook mensen die iedere 2 weken een nieuwe obsessie hebben.
De ene week kan het denken aan een nieuwe baan zijn, een leuke meid of puzzelen. De andere week heeft dit denken en handelen zoveel energie gekost dat je kapot op de bank ligt en niet vooruit te branden bent 😂
Echt heel irritant en ik vroeg me af hoe jullie daar mee omgaan,
Deze week is de obsessie "een aquarium willen"
Het is gelukkig niet roekeloos en denk er goed over na, anders had ik de afgelopen periode al een valparkiet, hond en scooter gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat jij in je vorige post beschreef, klonk bij mij ook niet als hyperfocusquote:Op zaterdag 25 april 2015 21:44 schreef Droopie het volgende:
Ik zit bij psychiater nr.6 sinds november 2013, ik heb van alles een beetje
Tijdens mijn welbutrin try-out noemde hij het 'hyper-focus'
Kijk, das een goeie instelling, daar houd ik wel vanquote:Op zaterdag 25 april 2015 22:19 schreef Droopie het volgende:
Ach ik weet het ook niet, een jeugdige psychiater zei tegen mij (voor iets anders).
Je hebt autistische trekjes met heel veel sociale interactie.
Toen zei ik dat klinkt net zo logisch als een rustige adhd'er.
Ach ik hoef geen benaming maar een oplossing.
Ik had/heb dat met hobbies en banen. Dan wil ik ineens taarten bakken en verkopen en koop ik er allemaal spullen voor, toen wilde ik schorten maken en verkopen (al vrij snel bleek dat ik geen talent had voor naaienquote:Op zaterdag 25 april 2015 20:41 schreef Droopie het volgende:
De ene week kan het denken aan een nieuwe baan zijn, een leuke meid of puzzelen. De andere week heeft dit denken en handelen zoveel energie gekost dat je kapot op de bank ligt en niet vooruit te branden bent 😂
Het is gelukkig niet roekeloos en denk er goed over na, anders had ik de afgelopen periode al een valparkiet, hond en scooter gekocht.
Dat blijkt ook wel, want nadat ik ben losgelaten uit de ggz bouman (3 weken opname alcohol probleem + 3 maanden behandeling) waar de hulpverlening echt perfect was. Kom ik echt tegen een muur van budgetten, regeltjes en miscommunicatie terecht. Dus zoek ik zelf maar wat uit en ga dinsdag voor het eerst (na 16 maanden nuchter te zijn) naar de AA.quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kijk, das een goeie instelling, daar houd ik wel van
Edit: Maar..de enige die die oplossingen uiteindelijk kan materialiseren in iets constructiefs, ben jijzelf
De hulpverlening is een hulp, niet een oplossing. Die moet je zelf implementeren.quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:27 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat blijkt ook wel, want nadat ik ben losgelaten uit de ggz bouman (3 weken opname alcohol probleem + 3 maanden behandeling) waar de hulpverlening echt perfect was. Kom ik echt tegen een muur van budgetten, regeltjes en miscommunicatie terecht. Dus zoek ik zelf maar wat uit en ga dinsdag voor het eerst (na 16 maanden nuchter te zijn) naar de AA.
4 weken geleden had ik een fantastisch idee qua logistiek in mijn werk.quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:24 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik had/heb dat met hobbies en banen. Dan wil ik ineens taarten bakken en verkopen en koop ik er allemaal spullen voor, toen wilde ik schorten maken en verkopen (al vrij snel bleek dat ik geen talent had voor naaien) , dan weer dagenlang zoeken naar een opleiding en informatieboekjes aanvragen...
Voor mij is het steeds een soort 'laatste hoop' waar ik dan aan vastklamp. Gelukkig geef ik er niet zo megaveel aan uit (behalve aan de bakspullen maar die gebruik ik nog regelmatig)
Ben ik gedeeltelijk met je eens.quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De hulpverlening is een hulp, niet een oplossing. Die moet je zelf implementeren.
En sowieso is zelf actie ondernemen wanneer je dat nodig acht, gewoonlijk wel een goeie strategie
Creatiever aan een oplossing denken danquote:Op zaterdag 25 april 2015 22:35 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ben ik gedeeltelijk met je eens.
Mijn probleem is teveel denken, en dat moet eruit.
Creatief zat, maar ik verzin altijd wel een paar beren op de weg wat het blokkeert.
Je kunt natuurlijk ook gewoon besluiten niets doen te gaan doenquote:Op zaterdag 25 april 2015 22:55 schreef Droopie het volgende:
Maar dan had ik nu dus een valparkiet, scooter en een hond gehad haha.
Je leert ermee omgaan, vorig jaar dacht ik, ik ga naar New york toe.quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon besluiten niets doen te gaan doen
Zoals ik al zei, wees creatief
En?quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je leert ermee omgaan, vorig jaar dacht ik, ik ga naar New york toe.
Gelijk dacht ik nou dat is over paar weken wel weer over.
Toen binnen 5 uur reis geboekt en betaald zonder annuleringsverzekering 😁
Na 7 uur vertraging, aankomen op een ander vliegveld zonder koffer en s'avonds in het donker door de achterbuurten van New York met de metro was ik stomverbaasd dat ik juist hier geen last had van de negers op de rails ehhh.. Bedoel beren op de weg.quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En?
Spijt gehad of was het wat?
Of het obsessies zijn bij mij of impulsen, i don't know. Alleen van de ene op de andere minuut kan ik besluiten dat iets heel anders moet of dat ik iets heel anders wil. Zoals bijvoorbeeld het verhuizen van laatst. Die impulsen zijn bijna niet weg te drukken.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:41 schreef Droopie het volgende:
Ow shit, das minderquote:Op zondag 26 april 2015 08:39 schreef Catnip het volgende:
Hoi even een berichtje van mij.
Gaat helaas echt weer een stuk minder, ben weer opgenomen. Een gedwongen opname dit keer. Over een aantal dagen komt de rechter, en dan wordt gekeken of de ibs verlengt gaat worden.
Ik was heel erg in de war, boos, verdrietig, enz. Was niet fijn.
Wat ontzettend verschrikkelijk. Ik hoop dat je, ondanks dat het niet vrijwillig is, er iets uit kan halen voor je zelf. Echt heel erg veel sterkte....quote:Op zondag 26 april 2015 08:39 schreef Catnip het volgende:
Hoi even een berichtje van mij.
Gaat helaas echt weer een stuk minder, ben weer opgenomen. Een gedwongen opname dit keer. Over een aantal dagen komt de rechter, en dan wordt gekeken of de ibs verlengt gaat worden.
Ik was heel erg in de war, boos, verdrietig, enz. Was niet fijn.
Ik volg veel reeksen. Niet dat ik ze lees...en posten doe ik er ook nauwelijks, behalve bij het hardlooptopic.quote:Op zaterdag 25 april 2015 00:03 schreef Elvi het volgende:
Waar post je allemaal als dit topic na 1 dag al uit je MyAT is?
Wij zijn sinds ongeveer 14u terug en zijn redelijk geslaagdquote:Op maandag 27 april 2015 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag naar de vrijmarkt geweest. Leuke spulletjes gekocht
Wel uitgeput en emo van alle drukte, maar ik heb het ervoor over
Hebben jullie een leuke, feestelijke dag gehad?
Ik zag op de weersvooruitzichten dat het rotweer zou worden, 11 graden, regen. Dus ik besloot zaterdag al thuis te blijven hangen.quote:Op maandag 27 april 2015 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is weer die tijd van het jaar ja, met broedsels en auto's die ineens in de ankers moeten omdat er wat dieren onbesuisd oversteken.quote:Op maandag 27 april 2015 17:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
.. waar we een overstekende mama-eend met haar ukkels een weg hebben zien oversteken (ze hebben het allemaal gered).
Nou, ik zag geen enkele auto remmen, maar mama eend keek goed links en rechtsquote:Op maandag 27 april 2015 19:14 schreef Detroit het volgende:
[..]
Het is weer die tijd van het jaar ja, met broedsels en auto's die ineens in de ankers moeten omdat er wat dieren onbesuisd oversteken..
Heb je die twee films gevonden? Ik heb ook nog voor je gekeken maar helaas niets gevondenquote:Op maandag 27 april 2015 17:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wij zijn sinds ongeveer 14u terug en zijn redelijk geslaagd(niet veel, maar beter dan niks
)
Op de weg terug bleek onze bus een andere route te rijden, dus kwamen we op een industrieterrein terecht waar we een overstekende mama-eend met haar ukkels een weg hebben zien oversteken (ze hebben het allemaal gered).
Uiteindelijk zijn we wel thuisgekomen
Nu even chillen
Nee, helaas niet. Geen van bijde films gevondenquote:Op maandag 27 april 2015 20:44 schreef kuolema het volgende:
[..]
Heb je die twee films gevonden? Ik heb ook nog voor je gekeken maar helaas niets gevonden.
Voor mezelf ook niks gevonden dit jaar, wel verkocht, zoals altijd. Het was wel weer leuk, maar we zaten precies op een hoekje met harde wind (daar zitten we altijd) en dat maakte het heel koud. Zelfs met winterjas, fleece plaids en muts was ik aan het snotteren en bibberenIk had het idee dat er minder speurders waren dan andere jaren.
Terwijl ik je zin over de eendjes las was ik bang dat ik iets zieligs ging lezen maar gelukkig hebben ze het gered
Beidequote:Op maandag 27 april 2015 20:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Geen van bijde films gevonden(en ik heb Elvi Donnie Darko laten zien (we zitten hem nu samen voor de 2e keer te kijken) dus daar zochten we 2 exemplaren van
).
Wel 2 games waarvan ik er 1 al langer zocht en de andere om mn collectie compleet te maken.
Verder nog 1 film die ik nooit meer teruggekregen heb na die uitgeleend te hebben..maar wel regiocode 1
Naja
Wat betreft die speurders, we kwamen wel nog een oudere man tegen die alle collector edition films uit zat te zoeken (volgens mij een speurder dus) en de verkopers van vorig jaar die massa's films hadden, zijn we dit jaar niet tegengekomen.
Naja, ik probeer het nog wel een paar keer bij de kringloop, uiteindelijk zal ik die 2 films ook aan mn collectie gaan toevoegen
Het is elk jaar hetzelfde, dan ben ik aan het uitpakken en kom ik meerdere dingen tegen waarvan ik denk 'hey, die wil ik nog houden' (ook al gaat het al jaren mee naar de markt). Het is zo moeilijk elke keer, ik doe er niets meer mee maar ben er zo aan gehecht dat ik het niet kwijt wil, of denk dat ik het vast nog wel eens kan gebruiken. Maar ik heb tot nu toe nooit spijt gehad van een verkoop, alleen mensen er blij mee gemaakt i.p.v. dat het ergens ligt te verstoffen, dus dat probeer ik in gedachten te houden. Bonus: ik krijg er geld voorquote:Mn moeder heeft me ooit meegevraagd om spullen te verkopen, maar ik ben dan altijd bang dat als zij dan naar de wc gaat ofzo, dat er dan shit gebeurt(dat en ik kan moeilijk van dingen afscheid nemen)
Vetgedrukte is wel "ietswat" herkenbaar jaquote:Op maandag 27 april 2015 21:22 schreef kuolema het volgende:
[..]
Beide
Jammer van de films, wel tof dat je die games hebt gevonden.
[..]
Het is elk jaar hetzelfde, dan ben ik aan het uitpakken en kom ik meerdere dingen tegen waarvan ik denk 'hey, die wil ik nog houden' (ook al gaat het al jaren mee naar de markt). Het is zo moeilijk elke keer, ik doe er niets meer mee maar ben er zo aan gehecht dat ik het niet kwijt wil, of denk dat ik het vast nog wel eens kan gebruiken. Maar ik heb tot nu toe nooit spijt gehad van een verkoop, alleen mensen er blij mee gemaakt i.p.v. dat het ergens ligt te verstoffen, dus dat probeer ik in gedachten te houden. Bonus: ik krijg er geld voor
* Dit gaat vooral over speelgoed, verder dan dat kom ik niet en ik blijf dingen bewaren die de meeste anderen waarschijnlijk weg zouden gooien
Ben geen fan van grote mensen massa's maar voor koningsdag maak ik graag een uitzondering. Drie markten bezocht en goed geslaagd:quote:Op maandag 27 april 2015 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wordt aankomen echt medisch gecontroleerd bij jou?quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer een check voor aankomen en ik vind het niet tof.
Met nog drie weken wel hun doel bereikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |