abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151700029
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 01:41 schreef jackie12 het volgende:
Perico (of iemand anders) vraagje: Hoe veel beter is de kwaliteit van de Canon fotocamera ten opzichte van de camera van de telefoons?
Aangezien een verschil ik kwaliteit lastig in een bepaalde eenheid is uit te drukken; kan je iets specifieker zijn met je vraag? :)

Er zit iniedergeval wel degelijk een significant verschil tussen foto's van een compact camera en een smartphone.
  woensdag 15 april 2015 @ 02:37:19 #277
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151700062
Voordat ik tegen verkeerde schenen ga schoppen.
Heb geen zin om ik weet niet hoeveel ''Ja, ik was daar, Ja, ik heb ze gezien, Ja ik weet dat het toch anders is gebeurd dan in de pers bekend gemaakt is''-berichten te lezen.

Om mij dus te informeren.
Zijn ze nu om het leven gekomen door een vermoedelijk misdrijf of omdat ze compleet onvoorbereid op pad zijn gegaan?
pi_151700075
9 April
"Second: Two helicopters have headed up into the mountains to allegedly investigate a weak iPhone signal coming from the Bocas side of the mountains, this according to a local radio station."
??
  woensdag 15 april 2015 @ 03:25:37 #279
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151700206
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 01:41 schreef jackie12 het volgende:
Perico (of iemand anders) vraagje: Hoe veel beter is de kwaliteit van de Canon fotocamera ten opzichte van de camera van de telefoons?
Lisanne koos ervoor om foto's te maken van 4000x3000 pixels = 7 megapixel, terwijl het apparaat ook op allerbeste kwaliteit foto's van 12 MP kan schieten.

Een iPhone 4 van Kris schiet foto's van 5 MP, een iPhone 5s en 6 van 8 MP, een Samsung Galaxy s5 doet 16 MP en een Sony Xperia 20 MP.

Wat Physsic zegt klopt, kwaliteit hangt ook nog eens af van lens en hardware van de camera en wat andere moeilijk meetbare dingen.

Maar ja, zo'n Canon kan niet op tegen de capaciteit van een Apple of Samsung processor chip, die heel veel kan uitrichten om de kwaliteit te verbeteren en slimme dingen te doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Perico op 15-04-2015 03:36:39 ]
pi_151700250
Precies. Alleen is 3000x4000 wel 12MP, niet 7MP. :)

Het aantal megapixel (MP) zegt lang niet alles (eigenlijk bijna niks). Sowieso is het aantal MP eigenlijk al niet te vergelijken, aangezien de camera en de smartphone een andere beeldsensor hebben (de 'lichtgevoelige plaat' van een camera, waar het licht op valt. Deze sensor zet dit licht vervolgens om in een foto). Een grotere beeldsensor, zorgt voor betere foto's. De beeldsensor van de Canon is bijv. groter dan die van een iPhone 4.

De lens is een ander belangrijk onderdeel. Een compact camera heeft duidelijk een veel complexere lens dan een smartphone. Door deze complexere lens is optische zoom mogelijk en maakt de camera gebruik van image-stabilizatiom (IS). Een smartphone heeft dit allebei niet.
  woensdag 15 april 2015 @ 05:28:26 #281
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151700268
Sowwiee ja, waar zat ik met mijn hoofd, ik typ ook x.. 12 MP, lol. Ja, de lens van die Canon is een groot voordeel ten opzichte van een smartphone.

Maar wat die megapixels doen, is niet meer of minder dan nabootsen wat die lens allemaal opving.. Waarbij een pixel niets anders is, dan een notatie welke variatie van Rood/Groen/Blauw dat stipje weergeeft.

De chip van een smartphone is oneindig veel beter dan die van een camera. Al is de lens dan belangrijker. Maar ik denk wel dat een smartphone allemaal die pixels veel beter in mekaar zet.
pi_151700275
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 05:28 schreef Perico het volgende:
Sowwiee ja, waar zat ik met mijn hoofd, ik typ ook x.. 12 MP, lol. Ja, de lens van die Canon is een groot voordeel ten opzichte van een smartphone.

Maar wat die megapixels doen, is niet meer of minder dan nabootsen wat die lens allemaal opving.. Waarbij een pixel niets anders is, dan een notatie welke variatie van Rood/Groen/Blauw dat stipje weergeeft.

De chip van een smartphone is oneindig veel beter dan die van een camera. Al is de lens dan belangrijker. Maar ik denk wel dat een smartphone allemaal die pixels veel beter in mekaar zet.
De chip heeft er niet veel mee te maken.
Je kan met software een slechte foto niet zomaar beter maken, aangezien die software dan moet gokken hoe die pixel er eigenlijk uit zou moeten zien.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat nou je definitie is van 'beter'. Is dat scherper of juist vooral goede lichtverhoudingen? Etc.

De CMOS van de Canon is groter dan die van de iPhone. Daardoor zijn de pixels groter, waardoor ze meer licht kunnen opvangen.
Ook heeft de Canon meer vrijheid in sluitertijd, diafragma, brandpunt. Beter hardware voor het meten van allerlei omgevingsfactoren.

We hebben zelf gezien dat we met bijvoorbeeld die nachtfoto's met verschillende software eigenlijk toch niet veel verder komen.
pi_151701197
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 02:37 schreef TheThirdMark het volgende:
Heb geen zin om ik weet niet hoeveel ''Ja, ik was daar, Ja, ik heb ze gezien, Ja ik weet dat het toch anders is gebeurd dan in de pers bekend gemaakt is''-berichten te lezen.

Zijn ze nu om het leven gekomen door een vermoedelijk misdrijf of omdat ze compleet onvoorbereid op pad zijn gegaan?
Je kunt ook even de OP doorlezen. Als dat te vermoeiend is dan kun je zelf kiezen.
Geloof dat het hier 25/25/50 is, dus misdrijf/ongeval-verdwalen/weet het niet

edit: de Op is ingericht op verdwalen, ongeluk. Dit topic geeft aan dat het daar geen Center Parcs is. De misdaadteller staat daar dit jaar hoger dan alleen in Rotterdam :7 , maar daar mag je niet niet over praten. :X

[ Bericht 18% gewijzigd door ootjekatootje op 15-04-2015 09:09:20 ]
pi_151701910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 01:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Er wijzen juist heel veel dingen die wijzen op een lift.
- tijdspanne waarin het niet mogelijk is om met taxi of bus te zijn gegaan
- Op 31 maart wisten Kris en Lisanne niet wat te gaan doen de rest van de week
- Ontbreken van een getuige die hen met taxi of bus heeft gebracht
- Ontbreken van welke getuige dan ook vanaf hun hostel
- Ontbrekend foto van het werkelijke begin van de trail namelijk het restaurant of de 1e rivier oversteek
- in haast vertrokken:
1 kamer
2 niet opgeladen telefoons
3 geen lunch gekocht
4 niet doorgegeven aan ouders en/of vriend

Het argument dat ze alleen waren ivm een ontbrekende foto van hen samen is ook zwak
1- het was Lisanne haar fotocamera. Misschien was ze sowieso niet zo happig om deze af te geven
2- Misschien zijn er wel 30 foto's met de telefoons gemaakt van Kris, Lisanne of van X en X en X en X maar zouden deze door ge-appt worden.
(in mijn kroeg maak ik zo vaak foto's en altijd de vraag: Jackie, app je die even doorrrrr...pfff)
Ook ik blijf er bij dat K en L de Pianista niet samen hebben gedaan.

Zij hebben tegen anderen gezegd dat je altijd onder begeleiding van een gids een hike moet lopen.

De dames waren voorzichtig genoeg om zich daaraan te houden. De broer van Lisanne heeft gezegd dat zijn zus de Panama-reis tot in de puntjes sluitend had gemaakt opdat er niets fout zou kunnen gaan.

Je kunt er dus zeker van uitgaan dat zij ook in dit geval, hun eerste echte hike, ervoor gezorgd hebben onder begeleiding te zijn.
pi_151704263
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waar heb je deze foto gevonden?

Dit is het rondtrekkende team en deze waren niet alleen in CR.

Wat zijn de feiten over IL voor 1 april.
Ik begreep dat zij K&L had gezien in Bocas en dat ze toen was teruggegaan naar CR.
Dat ze vanuit CR naar Boquete gekomen was omdat K&L vermist waren, klopt dit?
Ik dacht ook dat I van CR naar Boquete is gekomen nav de vermissing.

Dit is een foto van een andere groep cursisten in Boquete, van de Cyber School Pennsylvania.
Deze groep was eind maart en begin april ook in Boquete.
Het gaat me op de foto om de gidsen van Boquete Tree Trek, daar zie ik enkele bekende gezichten.
Kijk bij maart 2014;
http://cyberschoolpa.blogspot.nl/2014_03_01_archive.html
pi_151706431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat I van CR naar Boquete is gekomen nav de vermissing.

Dit is een foto van een andere groep cursisten in Boquete, van de Cyber School Pennsylvania.
Deze groep was eind maart en begin april ook in Boquete.
Het gaat me op de foto om de gidsen van Boquete Tree Trek, daar zie ik enkele bekende gezichten.
Kijk bij maart 2014;
http://cyberschoolpa.blogspot.nl/2014_03_01_archive.html
Ja en zij verbleven ten tijde van de vermissing ook in Boquete, ik had dit blog ook doorgelezen.
Zaten in hostel Gaia in Boquete.
pi_151707420
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 02:37 schreef TheThirdMark het volgende:

Vermoedelijk een onvermisdrijf.
pi_151708859
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:03 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Vermoedelijk een onvermisdrijf.
grappig en een mooi woord!

Dan kunnen we een hoop zaken sluiten, het is een onvermisdrijf.
Tegen de ouders van Alex, ja we hebben even gekeken en het is duidelijk een onvermisdrijf
Tegen de ouders van Osman, duidelijk geval van een onvermisdrijf,
pi_151709688
Dank Perico en Physsic!

Wat ik bedoel is of de Canon veel betere foto's maakt dan de telefoons of dat het voor een gemiddeld persoon niet zoveel uitmaakt?

Ik ben niet zo'n fotograaf en kan me herinneren dat ik een jaar of 2 geleden bij de Mediamarkt was en een fototoestel wilde kopen van rond de 130 euro.
Ik had toen nog een Samsung S2 en ik kan me herinneren dat de verkoper zei dat die van 130 euro maar ietsje beter was dan de S3.

Ik kocht hem wel maar heb m amper gebruikt. Telefoon volstond prima
pi_151710009
Dat opgerolde stuk huid wat gevonden is, zat daar aarde bij?
Lees net dit op het fb account van onze 'held', en moet er meteen aan denken:

"[..]
Varkenspootjes begraven
Verder onderzocht Van de Goot hoe menselijk weefsel ontbindt als het in de grond zit. Zijn experimentele benadering bestond eruit dat hij meerdere varkenspoten (uit slachtafval) begroef in twee verschillende grondsoorten en die respectievelijk één, twee en drie maanden liet zitten. Hieruit volgde dat de mate van ontbinding niet zozeer afhangt van de samenstelling van de grond, maar vooral van het vochtgehalte. Hoe hoger het vochtgehalte, hoe beter het lichaam geconserveerd blijft. Deze resultaten droegen bij aan een echte case, waarbij het lichaam van een slachtoffer behoorlijk intact uit de grond werd gehaald. Van de Goots metingen droegen bij aan de conclusie dat het slachtoffer toch al drie maanden dood was.
[..]"
http://www.vumc.nl/onderzoek/promoties/april-2015/promotie-goot/
Make my day!
pi_151710632
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:42 schreef agter het volgende:
Lees net dit op het fb account van onze 'held', en moet er meteen aan denken:

"[..]
Varkenspootjes begraven
Verder onderzocht Van de Goot hoe menselijk weefsel ontbindt als het in de grond zit. Zijn experimentele benadering bestond eruit dat hij meerdere varkenspoten (uit slachtafval) begroef in twee verschillende grondsoorten en die respectievelijk één, twee en drie maanden liet zitten. Hieruit volgde dat de mate van ontbinding niet zozeer afhangt van de samenstelling van de grond, maar vooral van het vochtgehalte. Hoe hoger het vochtgehalte, hoe beter het lichaam geconserveerd blijft. Deze resultaten droegen bij aan een echte case, waarbij het lichaam van een slachtoffer behoorlijk intact uit de grond werd gehaald. Van de Goots metingen droegen bij aan de conclusie dat het slachtoffer toch al drie maanden dood was.
[..]"
http://www.vumc.nl/onderzoek/promoties/april-2015/promotie-goot/
Wat ik heb gelezen wel. :)
pi_151710748
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:28 schreef jackie12 het volgende:
Dank Perico en Physsic!

Wat ik bedoel is of de Canon veel betere foto's maakt dan de telefoons of dat het voor een gemiddeld persoon niet zoveel uitmaakt?

Ik ben niet zo'n fotograaf en kan me herinneren dat ik een jaar of 2 geleden bij de Mediamarkt was en een fototoestel wilde kopen van rond de 130 euro.
Ik had toen nog een Samsung S2 en ik kan me herinneren dat de verkoper zei dat die van 130 euro maar ietsje beter was dan de S3.

Ik kocht hem wel maar heb m amper gebruikt. Telefoon volstond prima
Wat die mediamarktdude zei klopt iniedergeval niet. Eigenlijk is elke budget compact camera (ik heb een van 60E) al beter dan elke telefooncamera.

Maar het klopt inderdaad dat het voor veel mensen niet uit maakt tegenwoordig.
Een telefoon is makkelijker, want die heb je toch al bij. Daarbij kan je foto's die met je telefoon gemaakt zijn makkelijk delen (email, facebook, whatsapp etc).

Ook als je de foto's op normaal 10x15cm formaat wil laten afdrukken maakt het qua scherpte weinig tot niks uit.
Maar er is meer dan alleen scherpte wat een foto 'goed' maakt. :)

Ik zelf neem op vakantie graag een spiegelreflexcamera (zo'n grote zwarte met grote lens) mee, omdat daar veel meer mogelijkheden mee zijn. Maar er zijn tegenwoordig ongetwijfeld heel veel mensen die lekker met hun telefoon vakantiefoto's maken.
Nadeel is wel je geheugen dan gauw vol is. :)

EDIT:
Dat mensen tegenwoordig net zo lief hun smartphone gebruiken is trouwens ook wel te zien aan de drastisch dalende verkoopcijfers van deze compact camera's.
Ik heb nog een leuk verhaaltje gevonden ter ondersteuning. Kleine testjes tussen een iPhone 5s en Canon 330.
Daar heb je misschien wat meer aan dan een heel technisch zeververhaal over lenzen en sensors etc. ;)
http://www.tomsguide.com/(...)e-5s,news-17619.html

[ Bericht 13% gewijzigd door Physsic op 15-04-2015 15:43:03 ]
pi_151711548
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:42 schreef agter het volgende:
Ja, er zat aarde bij en daarom werd het schoongespoeld in een bak met water.

De P. forensisch medewerker vroeg zich af hoe het toch mogelijk was dat de vinder dat opgerolde balletje aarde herkend had als zijnde een lichaamsrest van (één van) de meiden.
pi_151712657
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:41 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, er zat aarde bij en daarom werd het schoongespoeld in een bak met water.

De P. forensisch medewerker vroeg zich af hoe het toch mogelijk was dat de vinder dat opgerolde balletje aarde herkend had als zijnde een lichaamsrest van (één van) de meiden.
en wie had dat stukje gevonden?

en de bron van het medisch onderzoek:
http://laestrella.com.pa/(...)-dutch-girl/23814594

[ Bericht 14% gewijzigd door ootjekatootje op 15-04-2015 16:48:36 ]
pi_151713404
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en wie had dat stukje gevonden?
F en de zijnen
pi_151713666
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:48 schreef RapaNui het volgende:

[..]

F en de zijnen
Heel opvallend...
pi_151714273
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:48 schreef RapaNui het volgende:

[..]

F en de zijnen
is het echt? Nou dat kan toch allemaal geen toeval meer zijn!
pi_151714314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:24 schreef ToniB het volgende:

[..]

Het is tenslotte zijn achtertuin. Figuurlijk gesproken. :D
Make my day!
pi_151714328
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:24 schreef ToniB het volgende:

[..]

Jawel alles is toeval!
pi_151714352
Onderzoek! Waarom is dit niet gebeurt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')