---quote:Studenten vallen Maagdenhuis binnen
AMSTERDAM -
Tientallen demonstranten zijn woensdagavond het Maagdenhuis in Amsterdam binnengevallen. De deur van het pand van de Universiteit van Amsterdam (UvA) werd na een vreedzame protestmars ingetrapt door boze studenten die het aftreden van het bestuur van de UvA eisen.
Onder luid gejuich en gejoel stroomden de studenten het pand binnen. "Aftreden! Aftreden!", scandeerden ze uitgelaten. In de centrale hal van het pand waar het bestuur van de universiteit zetelt, braken de actievoerders een deur open om de hogere etages te bereiken. Vanaf de balustrade werd onder luid gejuich en applaus een spandoek van De Nieuwe Universiteit uitgerold.
,,Als we gehoord willen worden, moeten we nu al onze vrienden en vage kennissen zo snel mogelijk hier krijgen", riep een woordvoerster van actiegroep De Nieuwe Universiteit de toehoorders toe.
De beveiliging van het pand is in opperste staat van paraatheid, maar grijpt vooralsnog niet in.
De inval volgt op een protestmars woensdagavond langs verschillende locaties van de UvA. Honderden studenten, docenten en sympathisanten liepen mee. Ze eisen meer democratie in het hoger onderwijs.
www.at5.nl/live streamlinkquote:1. Democratische verkiezing van het universiteitsbestuur
2. Verandering van het allocatiemodel: financiering op basis van input, niet op basis van rendementen
3. Stopzetting van het huidige Profiel 2016
4. Referenda per instituut en opleiding over de samenwerking tussen de UvA en de VU op de FNWI
5. Vaste contracten in plaats van flexibele aanstellingen
6. Een open debat over huisvestingskosten ten opzichte van bezuinigingen op onderwijs en onderzoek.
In verband daarmee: behoud van het Bungehuis als UvA-locatie.
De algehele onderliggende motivatie bij al deze punten is onvrede met de huidige bestuurswijze. Top-down, op rendement gericht beleid ondermijnt namelijk waar een universiteit om zou moeten draaien: onderwijs en onderzoek.
Bron
Wat schieten ze op met een bezette Blokker?quote:
Nou...quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat schieten ze op met een bezette Blokker?
Is er toch één zo'n winkel die wél vol volk zit.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat schieten ze op met een bezette Blokker?
BA DUM TSSquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Is er toch één zo'n winkel die wél vol volk zit.
In de rest van de wereld ook hoor..quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:11 schreef Resistor het volgende:
Toch opvallend dat het verkeer op de straat op de achtergrond gewoon doorgaat.
quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:14 schreef mstx het volgende:
Gewoon op de Amerikaanse manier oplossen dit
[ afbeelding ]
Legendarische foto jaquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:14 schreef mstx het volgende:
Gewoon op de Amerikaanse manier oplossen dit
[ afbeelding ]
Dit.quote:
Als man had ik het wel geweten en meteen de bus gepakt.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:14 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Waarom zou je een zwakzinnige willen neuken?
Wel makkelijk, dat wel maar verder.
Nee want studiepunten eisen ze op doordat ze niet konden studeren wegens het actievoeren wat veel tijd kostquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:15 schreef xzaz het volgende:
'Festival' De tering___! Hebben deze 'studenten' niks te studeren?
Mwa, als je makkelijk wil scoren is dat wel een optie ja.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:15 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Als man had ik het wel geweten en meteen de bus gepakt.
Geen leuke jongens daar
De tering; een opleiding kost 4 - 6 jaar. Alsof je heel je leven op zo'n uni verblijft.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee want studiepunten eisen ze op doordat ze niet konden studeren wegens het actievoeren wat veel tijd kost
Hahaquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:18 schreef Zelfscanner het volgende:
Docenten meppen. Dat wil ik dan weer wel eens doen
Kan je je voorstellen dat dat s'avonds naast je op de bank zit en je daar je leven mee moet slijtenquote:
quote:
Nee, want dit zijn studenten die 10 jaar over hun studie doen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:20 schreef xzaz het volgende:
Ik snap het echt niet; alsof de uni / hoge school een instituut is waar je je hele leven verblijft. Je bent er een paar jaar en je bent weer weg. Who fucking cares.
Ja, de politie is zijn vriend.quote:
helaasquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:22 schreef Zocalo het volgende:
Hebben jullie een goede stream? Die van mij valt telkens uit
Bij mij ook. Voor het eerst kijken er veel mensen naar de at5 stream, en die kan dat nu niet aanquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:22 schreef Zocalo het volgende:
Hebben jullie een goede stream? Die van mij valt telkens uit
Boeie, hij brengt ons wel live tvquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:26 schreef S95Sedan het volgende:
Die AT5 gast met zendmast uit z'n rugtas![]()
het enige wat ik versta is responsiblequote:Op zaterdag 11 april 2015 11:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Kennen die kneuzen geen Nederlandse leuzen ofzo?
Dat is toch internesjonol.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
leuzen is ook niet NLquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De ME kan niet weg aangezien die hippies dan weer naar binnen lopen en het zooitje van voren af aan begint.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:28 schreef FreezePop het volgende:
Heerlijk hoe de ME wacht op escalatie zodat ze daarna lekker alles kunnen arresteren. Professioneel.
Ze doen het volgens het boekje. Heerlijk. De studenten raken vanzelf moe of gefrustreerd en maken dan fouten. Beetje je wapenstok showen en de paarden er langs laten lopen.quote:
Festival of Science.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:29 schreef SuicideErrorist het volgende:
"Ja, we willen ons festival organiseren"
Wat een stel retards -_-
In Syriequote:Op zaterdag 11 april 2015 11:30 schreef opperkleurder het volgende:
Ga lekker ontwikkelingswerk doen als je een betere wereld wilt.
Dan begrijpt het buitenland ze ook, en studies zijn vaak ook Engels, en er zitten ook buitenlanders.quote:
''Maar er is ook armoede in NL''quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:30 schreef opperkleurder het volgende:
Ga lekker ontwikkelingswerk doen als je een betere wereld wilt.
En Engels is natuurlijk een officiële taal in Amsterdam.quote:
Starbucksquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:32 schreef Zelfscanner het volgende:
Om 12 uur allemaal richting starbucks verplaatsen voor de koffie
Geenstijl is nergens welkom.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:32 schreef S95Sedan het volgende:
Wel grappig ook dat er constant gezegd wordt dat het voor iedereen toegankelijk is maar een paar dagen terug wel geenstijl eruit trappen als ze willen filmen
quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
En Engels Dunglish is natuurlijk een officiële taal in Amsterdam.
Daarom. Maken ze daar de boel kort en klein.quote:
Tja, ik heb geen probleem met geenstijl als ze willen filmen. Maargoed, ik ben dan ook geen hypocriete kuthippie.quote:
Spreek voor jezelfquote:
Altijd joh, sportjack, spijkerbroek, met zijn tweeën of meer.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:34 schreef Ajacied422 het volgende:
Onherkenbare agenten die toch herkenbaar zijn
Knuppel erop, wegwezenquote:
twitter:lalalalinder twitterde op zaterdag 11-04-2015 om 11:31:13We gaan gewoon het festival doen. Guy Geltner & Pieter Pekelharing gaan college geven #maagdenhuis http://t.co/77na5p0TWT reageer retweet
quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:34 schreef Ajacied422 het volgende:
Pieter Pekelharingquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:35 schreef Aether het volgende:
twitter:lalalalinder twitterde op zaterdag 11-04-2015 om 11:31:13We gaan gewoon het festival doen. Guy Geltner & Pieter Pekelharing gaan college geven #maagdenhuis http://t.co/77na5p0TWT reageer retweet
Fantastisch jaquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:34 schreef Ajacied422 het volgende:
Een stilstaande tram ja?quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:35 schreef Zelfscanner het volgende:
Als ze nou gewoon allemaal op de trambaan gaan zitten, dan gebeurd er tenminste nog iets
Wel een die aan komt rijden graag. Oeps niet gezien.quote:
quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:35 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Pieter Pekelharing![]()
Is dit Duckstad ofzo
5 lezingen in 1quote:
Tijd voor een douche, daar kan de ME wel voor zorgenquote:
Regenquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:38 schreef mstx het volgende:
[..]
Tijd voor een douche, daar kan de ME wel voor zorgen
twitter:TonElias twitterde op zaterdag 11-04-2015 om 11:19:29Duisenberg (VVD-collega):"Kosten van politie/ME bijtellen bij de op de krakers te verhalen schade van meer dan ¤0,5 miljoen" #maagdenhuis reageer retweet
Omdat niemand dan zn bek kan houdenquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:38 schreef Zocalo het volgende:
Waarom hebben ze die microfoon nodig als je op een meter afstand voor 30 mensen staat?
Dat is hoe dove mensen klappen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:41 schreef PowerPants het volgende:
dafuq is up met die wapperende handjes.
In noord holland gewoon op 30quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:43 schreef icloud het volgende:
[..]Daar zit omroep limburg, ik hoorde net 725 even kijken
Quinoaspasmenquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:41 schreef PowerPants het volgende:
dafuq is up met die wapperende handjes.
Dat was geen sigarettenrook wat ik zag hoorquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:45 schreef FreezePop het volgende:
Dat ze nog geen jointjes aan het roken zijn..
Puff Puff Arrestatie.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:46 schreef Resistor het volgende:
[..]
Dat was geen sigarettenrook wat ik zag hoor
Dit weekend slaap ik in N-H ja. In Amsterdamquote:
Dan is het logisch, 30 tot 44 is gereserveerd voor lokale omroep, oa at5 dus in jouw geval.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:48 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Dit weekend slaap ik in N-H ja. In Amsterdam
quote:
Off course, I am not crazy Hanky.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:53 schreef isax het volgende:
ik verwacht dat jullie allemaal heel goed engels spreken.
Oh, ik dacht Maagdenhuis gaat doorquote:
Ook een idiote yel, maar goedquote:
Zo zien de meesten er ook uit.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:56 schreef S95Sedan het volgende:
Echt, je moet wel compleet wereldvreemd/gestoord zijn wil je daar tussen gaan zitten
quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:57 schreef icloud het volgende:
Dit is of een demonstratie of een evenement en voor beide heeft van der laan geen vergunning afgegeven, schoon vegen dus
Ik hoop hetquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:57 schreef icloud het volgende:
Dit is of een demonstratie of een evenement en voor beide heeft van der laan geen vergunning afgegeven, schoon vegen dus
Hema zit om de hoek.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:59 schreef klaasweetalles het volgende:
Wat is dat allemaal voor langharige drugs rokende tieves tuig
ME sla die gasten helemaal in elkaar dan kom ik jullie zo nog een gebakje brengen
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |