Aiii, en dat allemaal in een zin.quote:Op vrijdag 10 april 2015 22:41 schreef Doum het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet zo goed. Je wilt toch een beetje de leiding hebben over je vrouwtje. Ik denk trouwens dat alle mannen dat diep van binnen wel hebben hoor...
Dat hangt van de vrouw en de eisen af. Sommige vrouwen hebben echt onrealistische eisen en komen er op hun 34e ofzo achter dat ze toch maar eens iemand moeten zoeken die realistischer is. Maar verder heb je gelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:26 schreef Nammie het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo ongeëmancipeerd om veel eisen te stellen aan een man. Als je dat gewoon kan, waarom zou je het niet doen?
Tuurlijk mag je eisen hebben, daarom ben je verliefd geweest, en heb je relaties en dates gehad. Maar teveel eisen, gaat niet werken.. Je kan niet alles eisen, maar ik denk dingen bespreekbaar zijn. En minder een eis is.quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:26 schreef Nammie het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo ongeëmancipeerd om veel eisen te stellen aan een man. Als je dat gewoon kan, waarom zou je het niet doen?
Ik heb ook zo'n vader ja, hij is uiteindelijk wel gaan studeren maar pas op zijn 38ste, heeft daarvoor altijd gewerkt (oudste van het gezin en dienstplicht etc.) en pas later was er meer ruimte. Is nog altijd daarin met veel plezier aan het werk na ruim 25 jaar en gaat denk ik erg gemist worden als hij weggaat door al die (levens) ervaring.quote:Op vrijdag 10 april 2015 22:58 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dit vind ik best wel onzin. Ik ken genoeg mbo'ers die verder komen dan hbo'ers maar ook andersom. Niet iedereen heeft de behoefte om via boeken verder te komen.
Als voorbeeld. M'n eigen pa heeft lts gedaan maar heeft het beter voor elkaar dan sommige van de uni uit zijn tijd.
quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:26 schreef Nammie het volgende:
Het raakt wel een gevoelige snaar hé? Snappen jullie dat echt niet?quote:
Vrouwen die weten wat ze willen door opgedane ervaringen?quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:55 schreef eefje801 het volgende:
[..]
[..]
Het raakt wel een gevoelige snaar hé? Snappen jullie dat echt niet?
Eisen stellen omdat je het kan, wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Dan is dat toch niet ongeëmancipeerd? Valt me toch op dat mensen daar zo over vallen. Vrouwmens heeft eisen (niet jij) en dan is ze meteen naar en onrealistisch? Als is ze tot haar 40e zoekend naar de beroemde klik, lekker boeiend.quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:42 schreef yats het volgende:
[..]
Dat hangt van de vrouw en de eisen af. Sommige vrouwen hebben echt onrealistische eisen en komen er op hun 34e ofzo achter dat ze toch maar eens iemand moeten zoeken die realistischer is. Maar verder heb je gelijk.
Dit zijn volgens mij nog jonge dames hoorquote:Op vrijdag 10 april 2015 23:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vrouwen die weten wat ze willen door opgedane ervaringen?
Wat snap ik niet? Nee, geen gevoelige snaar. Ik lig in bed en las wat terug, maar ik ben het gewoon niet met je eens.quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:55 schreef eefje801 het volgende:
[..]
[..]
Hey, dat ene gevoel hebben bij iemand dat ben ik helemaal met je eens. Maar zijn er in dit topic niet voldoende bewijzen geweest dat bij die beroemde klik opeens alle opleidings- salaris- weet ik wat eisen gelijk de deur uitvlogen? Dat is eigenlijk wat ik daarmee wilde zeggen. Dat zit 'm vaak niet daarin.quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:57 schreef Perzephone het volgende:
[..]
Dan is dat toch niet ongeëmancipeerd? Valt me toch op dat mensen daar zo over vallen. Vrouwmens heeft eisen (niet jij) en dan is ze meteen naar en onrealistisch? Als is ze tot haar 40e zoekend naar de beroemde klik, lekker boeiend.
Je wil toch zelf ook iemand die bij je past?
Tuurlijk mag datquote:Op zaterdag 11 april 2015 00:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Wat snap ik niet? Nee, geen gevoelige snaar. Ik lig in bed en las wat terug, maar ik ben het gewoon niet met je eens.
Ik bedoel: ik weet wat ik kan vragen en 'eisen', dus dat doe ik uiteindelijk gewoon wel. Heb gewoon sterke voorkeuren en wensen als ik echt serieus ga zijn met iemand.
En precies dat papiertje geeft aan dat iemand in staat is om abstract te redeneren. Dat is een stuk belangrijker dan iets leren. Ik snap gewoon niet dat zoveel mensen blijven beweren dat een diploma er niet toe doet, want je kan zoveel leren zonder je diploma.quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:20 schreef KitteKat het volgende:
[..]
Nee vind ik ook onzin, je moet verder kijken dan het niveau van opleiding.. Mensen kunnen zoveel meer leren dan van een paar boeken waarvoor ze een diploma krijgen omdat ze je toch een 'cadeau' moeten geven voor je prestaties. Mensen kunnen hobby's hebben waar ze wat hebben geleerd, ouders die hun iets hebben geleerd en meer van dat soort dingen..
En iemand vinden met dezelfde hobby's is lastig maar toch niet noodzakelijk? Het is toch ook leuk is van elkaar te leren of samen iets te ontdekken wat jullie beide leuk vinden?
Haha ik snap je hoor, uiteindelijk ben je hartstikke vlieft en dan maakt het allemaal niet zo uit.quote:Op zaterdag 11 april 2015 00:02 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Hey, dat ene gevoel hebben bij iemand dat ben ik helemaal met je eens. Maar zijn er in dit topic niet voldoende bewijzen geweest dat bij die beroemde klik opeens alle opleidings- salaris- weet ik wat eisen gelijk de deur uitvlogen? Dat is eigenlijk wat ik daarmee wilde zeggen. Dat zit 'm vaak niet daarin.
Ongeëmancipeerd (misschien een generatiedingetje) is in mijn ogen dat je kijkt naar de ander. Geëmancipeerd is dat je zelfvoorzienend bent. En blijft. Gewoon, zo lang en zo goed als dat kan.
Dat mag je ook best van je partner verwachten. Maar vind het een beetje raar om daar een hoge verwachting van te hebben. Omdat het kan/omdat je het waard bent. Beetje een shampoo reclame
Abstract redeneren is één, begrijpelijk schrijven twee. Wat bedoel je? Een diploma is belangrijker dan iets leren want dan kun je abstract redeneren?quote:Op zaterdag 11 april 2015 00:06 schreef Mitsu het volgende:
[..]
En precies dat papiertje geeft aan dat iemand in staat is om abstract te redeneren. Dat is een stuk belangrijker dan iets leren. Ik snap gewoon niet dat zoveel mensen blijven beweren dat een diploma er niet toe doet, want je kan zoveel leren zonder je diploma.
Het lijkt me toch niet meer dan logisch dat je sneller met iemand op een lijn zit die op hetzelfde niveau.
Dat bestaat toch niet joh, die ideale manquote:Op zaterdag 11 april 2015 00:10 schreef Perzephone het volgende:
[..]
Haha ik snap je hoor, uiteindelijk ben je hartstikke vlieft en dan maakt het allemaal niet zo uit.
Maaar ik vind het alsnog niet heel gek om een soort ideaal te hebben waarvan je denkt dat het bij je past. Stug mensen afwijzen omdat ze net niet genoeg verdienen of een paar cm te klein zijn, tsja dat zegt eigenlijk al genoeg.
Daar hoef je als vrouw dan weer niet bang voor te zijnquote:Op zaterdag 11 april 2015 00:04 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag datEn oneens zijn is alleen maar interessant. Maar dan neem ik aan dat je zelf datzelfde te bieden hebt als waar je zo'n sterke voorkeur naar uitspreekt? Laat ik het zo zeggen: Wat nou als die man die alles heeft wat jij wil jou afwijst zuiver op het feit dat je je niet aan hem kunt meten qua opleidingsniveau?
Afgeven op alle "lelijke, zwakke, nerderige mannen op paiq" getuigt inderdaad van een hoog niveau van emancipatie.quote:Op zaterdag 11 april 2015 00:14 schreef Rozekwarts het volgende:
Ik ga met Doum niet in discussie, sorry maar je raakt kant nog wal en zoals ik eerder al zei vind ik je uitspraken erg ongemancipeerd.
Dat verhaal over eissen stellen kan ik nooit zo volgen eerlijk gezegd.
Zijn er serieus vrouwen en mannen die een (denkbeeldig) lijstje hebben en daar op afstrepen wat een partner wel en niet heeft?
Ja, anders zou ik het niet van een ander 'vragen'.quote:Op zaterdag 11 april 2015 00:04 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag datEn oneens zijn is alleen maar interessant. Maar dan neem ik aan dat je zelf datzelfde te bieden hebt als waar je zo'n sterke voorkeur naar uitspreekt? Laat ik het zo zeggen: Wat nou als die man die alles heeft wat jij wil jou afwijst zuiver op het feit dat je je niet aan hem kunt meten qua opleidingsniveau?
Ik kan dit niet volgen. Ik mag toch hopen dat jijzelf ook gewoon voorkeuren hebt en dat het niet vreemd is om bepaalde dingen wel of juist niet te willen in een toekomstige partner. Is doodnormaal, heeft niks met denkbeeldige lijstjes te maken. Je weet wat je wil. En wat je niet wil.quote:Op zaterdag 11 april 2015 00:14 schreef Rozekwarts het volgende:
Ik ga met Doum niet in discussie, sorry maar je raakt kant nog wal en zoals ik eerder al zei vind ik je uitspraken erg ongemancipeerd.
Dat verhaal over eissen stellen kan ik nooit zo volgen eerlijk gezegd.
Zijn er serieus vrouwen en mannen die een (denkbeeldig) lijstje hebben en daar op afstrepen wat een partner wel en niet heeft?
Maar da's niet waar het voor bedoeld wasquote:Op zaterdag 11 april 2015 00:20 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, anders zou ik het niet van een ander 'vragen'.Nou, als dat zo gaat zijn, dan denk ik vooral dat hij mij niet leuk genoeg vindt. Want als het echt superleuk is en het helemaal goed zit, dan maakt het toch niet uit dat iemand hbo ipv wo heeft gedaan? Ik noem maar wat hoor. Maar los daarvan: ik vind veel eisen niet ongeëmancipeerd. Juist niet. Alleen maar fijn dat het zo kan.
Ho, ik zeg niets over emancipatie. Ieder persoon heeft wel enige eisen lijkt me, alleen mis ik de nuance soms weleens.quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:57 schreef Perzephone het volgende:
[..]
Dan is dat toch niet ongeëmancipeerd? Valt me toch op dat mensen daar zo over vallen. Vrouwmens heeft eisen (niet jij) en dan is ze meteen naar en onrealistisch? Als is ze tot haar 40e zoekend naar de beroemde klik, lekker boeiend.
Je wil toch zelf ook iemand die bij je past?
Nee hoor, geen gevoelige snaar maar gewoon precies wat straw aangaf eigenlijk. Bovendien, het kan want de keuze is reuze. Waarom dan niet eigenlijkquote:Op vrijdag 10 april 2015 23:55 schreef eefje801 het volgende:
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |