abonnement Unibet Coolblue
pi_151565148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:47 schreef doorgaan het volgende:

[..]

ja....en er is zo weinig gevonden om je op te baseren.
Er is te weinig bekend om een sluitend scenario te schrijven, maar voor een mediazaak is er juist wel veel bekend gemaakt. Van andere verdwijningen/zaken krijgt het grote publiek normaal niet de foto's van een private camera te zien.

Daarom is dit topic ook zo succesvol geworden; we zaten in deel 4 toen de resten en rugzak gevonden werden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151565193
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:47 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Dit is een relatief koele jungle omdat-ie relatief hoog ligt. Per 100 meter ca. 0,6 graden koeler. Bovendien, langs een rivier die uit een hoger gebergte komt, loopt met het koele water door het dal vaak ook een koele luchtstroom mee, via de rivier zelf als het laagst punt.
Ah, oke, bedankt. :)
Heb geen verstand van jungles, geloof dat ik temperaturen had gelezen in Mata's video ofzo. ;)
pi_151565309
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, oke, bedankt. :)
Heb geen verstand van jungles, geloof dat ik temperaturen had gelezen in Mata's video ofzo. ;)
Matteo heeft gelijk, ook vooral over die luchtstroom. Op de kaarten zie je ook dat de rivieren/2e quebrada erg begroeid zijn aan de kanten wat schaduw geeft.

De temperatuurdata in mijn video komt wel van ver weg, dat is een nadeel. Aan de Pacifische kant; David airport.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151565406
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vergis me niet in je kennis en ervaringen en op het gebied van hiken heb je ook aangegeven daar veel ervaring in te hebben.

Juist in deze zaak is het belangrijk. Zeker als je criminelen vermoedt. Het idee dat iemand eerst een zedenmisdrijf pleegt en later zijn sporen uitwist, is niet gek.

Het idee dat iemand een zedenmisdrijf pleegt en niet geïnteresseerd is in contant geld is zeker in het veel armere Panama wel gek.

Het idee dat iemand niet de sporen uitwist, maar enorm veel moeite gaat doen om daar valse sporen te gaan uitzetten, dat is waar het spaak loopt.

Een scenario waar Kris en Lisanne derden zijn tegengekomen die hen in de kloof geduwd hebben (o.i.d.) is dan ook houdbaar. De natuurlijke omstandigheden hebben ze uiteindelijk gedood.

HK zegt zelf dat er op geen van de foto's aanwijzingen zijn dat ze in gezelschap waren.

En die missende foto van hen samen op de Mirador; als Kris en Lisanne hun eerste hike samen maken én in gezelschap van derden, hoe onlogisch is het dan om géén foto van hen samen te hebben?

En als je stelt "ja, dat wilden die derden niet om niet opgemerkt te worden", dan denk jij dat 2 intelligente meiden gewoon doorlopen met die lui?? Dat ze niet denken; "jezus, die gasten zijn niet te vertrouwen, we gaan terug"??
Heus, ik kan best jouw redenatie volgen en misschien hebben K en L op een gegeven ogenblik wel gedacht dat er bepaalde dingen niet meer klopten.

We weten niet onder welke druk ze van die eventuele derden stonden. Ze konden misschien geen kant meer op. Je kunt daar niet zomaar even wegrennen.
pi_151565520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:57 schreef gynaika het volgende:
We weten niet onder welke druk ze van die eventuele derden stonden. Ze konden misschien geen kant meer op. Je kunt daar niet zomaar even wegrennen.
Dat is zo, maar dan ga je toch geen vrolijke foto's meer maken? Je ziet dat Kris heppiedepeppie in de 1e quebrada staat.

Als ze bedreigd werden om door te lopen, dan doe je dat. Of ga je zo ver dat ze bedreigd werden om foto's van elkaar (Kris in geul, Kris afdalend in Q1 en Kris blij op de steen in Q1) te gaan maken en dan een vrolijke houding faken?

Dat zou echt heel bizar zijn...

Het idee van ootje gisteravond, dat uitgerekend een menneke als H. de gids zou zijn, spreekt ook tegen de (sociale) intelligentie en voorzichtigheid (geen feestbeesten, geen uitbundige roekeloze meiden) die iedereen hen geeft.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151565605
Adelita's site:

http://www.melodijoadelita.com/search?q=lisanne

Zij is daar m.i. tamelijk top en publiceert veel, ook kritisch over riskantere onderwerpen als politiek en drugsmokkel. })
pi_151565823
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Matteo heeft gelijk, ook vooral over die luchtstroom. Op de kaarten zie je ook dat de rivieren/2e quebrada erg begroeid zijn aan de kanten wat schaduw geeft.

De temperatuurdata in mijn video komt wel van ver weg, dat is een nadeel. Aan de Pacifische kant; David airport.
Er is een site met historische weergegevens. Ik zal die ook opzoeken.

Heb die in het verleden al eens leeggehaald, maar niet verwerkt tot een post.

Er staan ook wolkenbeelden op: wanneer was het bewolkt (en waarschijnlijk regenachtig tot plenzend) en wanneer scheen de zon.
pi_151566221
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:49 schreef El_Matador het volgende:
Er is te weinig bekend om een sluitend scenario te schrijven, maar voor een mediazaak is er juist wel veel bekend gemaakt. Van andere verdwijningen/zaken krijgt het grote publiek normaal niet de foto's van een private camera te zien.

Daarom is dit topic ook zo succesvol geworden; we zaten in deel 4 toen de resten en rugzak gevonden werden.
Ja ik bedoel weinig van de m. overblijfselen. Ja dat geloof ik zeker, er is heel veel gedeeld met het publiek. Moet je nagaan deel 4 toen bij de eerste vondsten. Het was voor mij een openbaring dat er iets op een forum over geschreven werd. Vanaf dag 1 jullie gevolgd. En goed dat inderdaad Adelita een beetje werd aangestuurd. Ik was best verbaasd dat de foto's kwamen. Een zaak die je niet zomaar even leest en weg wuift.
pi_151566252
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is zo, maar dan ga je toch geen vrolijke foto's meer maken? Je ziet dat Kris heppiedepeppie in de 1e quebrada staat.

Als ze bedreigd werden om door te lopen, dan doe je dat. Of ga je zo ver dat ze bedreigd werden om foto's van elkaar (Kris in geul, Kris afdalend in Q1 en Kris blij op de steen in Q1) te gaan maken en dan een vrolijke houding faken?

Dat zou echt heel bizar zijn...

Het idee van ootje gisteravond, dat uitgerekend een menneke als H. de gids zou zijn, spreekt ook tegen de (sociale) intelligentie en voorzichtigheid (geen feestbeesten, geen uitbundige roekeloze meiden) die iedereen hen geeft.
Eerlijk gezegd vind ik de foto’s die na de mirador zijn gemaakt niet echt uitbundig overkomen.

En wat betreft die H. eventueel, wat wisten zij van hem? Helemaal niets. Alleen, de zoon van.
pi_151566336
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:03 schreef matteo_111 het volgende:
Adelita's site:

http://www.melodijoadelita.com/search?q=lisanne

Zij is daar m.i. tamelijk top en publiceert veel, ook kritisch over riskantere onderwerpen als politiek en drugsmokkel.
Interessant kritische site.
pi_151566454
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:21 schreef gynaika het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik de foto’s die na de mirador zijn gemaakt niet echt uitbundig overkomen.

En wat betreft die H. eventueel, wat wisten zij van hem? Helemaal niets. Alleen, de zoon van.
Niet?? Kris staat daar blij in de 1e quebrada? Dat is ook wat haar eigen ouders zeggen...

Dat is het hem juist; als je niks weet van iemand, en zelf voorzichtig bent, dan ga je niet zomaar met iemand mee.
In dat geval moet ook Eileen of F. zelf H. hebben aangeraden als "de enig beschikbare gids". Dat betekent dat beiden schuldig zijn aan het meegeven van Kris en Lisanne met zo'n menneke.

Natuurlijk wisten K&L niets van H.s vreemde Facebookgedrag, maar zulk gedrag is niet alleen online, dat zie je ook aan iemand irl.

Waar de uitspraak "Kris en Lisanne raadden anderen aan niet zonder gids op pad te gaan" vandaan komt, weten we ook nog niet. Maar als dat zo is, zou het heel vreemd zijn om zelf wel ofwel alleen, ofwel met een menneke als H. op pad te gaan.

Wat wel kan, en niet zoveel gedoe en gemanipuleer vereist, is dat Kris en Lisanne op het Pianistapad ongemerkt gevolgd zijn door derden en die hen "overvallen" hebben toen ze na de laatste foto zaten te lunchen. Toen in paniek geraakt of actief een kloof in gedreven, en daarna alles natuurlijk, zoals in een verdwaal/ongelukscenario, dat is in principe mogelijk. Maar dat is niet wat de "misdrijfdenkers" hier stellen, geen van allen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151567137
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet?? Kris staat daar blij in de 1e quebrada? Dat is ook wat haar eigen ouders zeggen...

Dat is het hem juist; als je niks weet van iemand, en zelf voorzichtig bent, dan ga je niet zomaar met iemand mee.
In dat geval moet ook Eileen of F. zelf H. hebben aangeraden als "de enig beschikbare gids". Dat betekent dat beiden schuldig zijn aan het meegeven van Kris en Lisanne met zo'n menneke.

Natuurlijk wisten K&L niets van H.s vreemde Facebookgedrag, maar zulk gedrag is niet alleen online, dat zie je ook aan iemand irl.

Waar de uitspraak "Kris en Lisanne raadden anderen aan niet zonder gids op pad te gaan" vandaan komt, weten we ook nog niet. Maar als dat zo is, zou het heel vreemd zijn om zelf wel ofwel alleen, ofwel met een menneke als H. op pad te gaan.

Wat wel kan, en niet zoveel gedoe en gemanipuleer vereist, is dat Kris en Lisanne op het Pianistapad ongemerkt gevolgd zijn door derden en die hen "overvallen" hebben toen ze na de laatste foto zaten te lunchen. Toen in paniek geraakt of actief een kloof in gedreven, en daarna alles natuurlijk, zoals in een verdwaal/ongelukscenario, dat is in principe mogelijk. Maar dat is niet wat de "misdrijfdenkers" hier stellen, geen van allen.
Zelf vind ik Kris er bij Q1 tamelijk bedrukt uitzien. Wat wil je na een wandeling door zo’n nauwe geul. En dan de vraag natuurlijk uit eigen beweging of onder druk.

Mocht F zijn zoon H hebben meegegeven dan hebben zij daar gewoon vertrouwen in gehad en je kunt niet één, twee, drie aan de buitenkant beoordelen hoe iemand in elkaar zit.

En inderdaad Kris en Lisanne hebben anderen aangeraden om nooit zonder gids op pad te gaan en daarom blijf ik bij mijn punt dat zij die hike niet samen hebben gedaan. Onder begeleiding dus, wie dan ook.

De inhoud van jouw laatste alinea kan een mogelijkheid zijn.
pi_151567503
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:50 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zelf vind ik Kris er bij Q1 tamelijk bedrukt uitzien. Wat wil je na een wandeling door zo’n nauwe geul. En dan de vraag natuurlijk uit eigen beweging of onder druk.

Mocht F zijn zoon H hebben meegegeven dan hebben zij daar gewoon vertrouwen in gehad en je kunt niet één, twee, drie aan de buitenkant beoordelen hoe iemand in elkaar zit.

En inderdaad Kris en Lisanne hebben anderen aangeraden om nooit zonder gids op pad te gaan en daarom blijf ik bij mijn punt dat zij die hike niet samen hebben gedaan. Onder begeleiding dus, wie dan ook.

De inhoud van jouw laatste alinea kan een mogelijkheid zijn.
Denk je serieus dat ze gedwongen zijn om daar te gaan wandelen? En dat ze dan ook gedwongen zijn om leuke vakantiefoto's van elkaar te maken? Waarbij ze net moeten doen of ze heel vrolijk zijn?
pi_151567640
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 00:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Denk je serieus dat ze gedwongen zijn om daar te gaan wandelen? En dat ze dan ook gedwongen zijn om leuke vakantiefoto's van elkaar te maken? Waarbij ze net moeten doen of ze heel vrolijk zijn?
Die dwang zou gekomen kunnen zijn NA de mirador.
pi_151567787
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 00:11 schreef gynaika het volgende:

[..]

Die dwang zou gekomen kunnen zijn NA de mirador.
Daar zijn toch ook leuke vakantiefotos van.
pi_151567942
De keuze om de Pianista te gaan lopen was vermoedelijk al op maandag 31 maart genomen. De eerste getuigen van "het dag eerder scenario" die niet op de Pianista waren (maar op de Alto de Lino; Pedro C. en Frank Abadiel R.) zijn ook door Lisannes broer gesproken. Hij neemt hen serieus als getuigen, dus dat lijkt me redelijk dichtgetimmerd.

De tours voor de andere dagen weten we niet wanneer die geboekt zijn, maar vermoedelijk al op diezelfde maandag (toen en omdat het vrijwilligerswerk werd uitgesteld). Ook omdat F. zegt dat hij alleen "Hola" zei tegen Kris en Lisanne op dinsdagochtend. Hij wist ook niet dat ze al om 10:30-45 vertrokken waren voor de Pianista.

Het opzoeken van trails op de computer moet dan ook die maandag gebeurd zijn en niet dinsdagochtend toen "Lisanne op een kaart stond te kijken en Kris in de hangmat lag" (of andersom). Die computer is pas later doorzocht, maar daar is niet die begintijd van 10:30-45 uitgekomen; toen gold nog steeds die vreemde "13:00-05-10", "ZEKER WETEN". :')

Dat ze dan de volgende dag de echte Pianista (dit keer wel de juiste trail) zouden doen, alleen, is niet zo gek meer. De "Pleasant Day Hike" kun je makkelijk zonder gids lopen.

Dat maakt het argument "Kris en Lisanne zouden nooit alleen, maar altijd in gezelschap gaan" nogal wankel, want dat deden ze maandagmiddag ook niet; toen waren ze ook samen.

Het enige wat dan nog overblijft voor "derden vanaf het begin van de Pianista" is een gevoel, een idee, een "het zou kunnen"-redenering.

Nog iets wat tegen "met een gids omhooggegaan" spreekt, is juist die snelheid (en de relatief korte fotomomenten, om de 20 min ongeveer). Als ze met een gids waren geweest, had die veel meer kunnen aanwijzen, veel meer foto's en een trager tempo.

[ Bericht 10% gewijzigd door El_Matador op 11-04-2015 00:35:11 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151567990
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 00:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar zijn toch ook leuke vakantiefotos van.
Niet uitbundig. En wat is dwang, misschien hebben zijzelf terug gewild na de mirador maar hebben hun begeleiders gezegd nog een leuk beekje te kunnen bekijken en zodoende meegelokt.
  zaterdag 11 april 2015 @ 00:31:32 #243
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151568070
Ik ben het ermee eens dat die foto's niet uitbundig zijn. Foto 491 vóór de Mirador ook niet. Kris lacht op de Mirador maar ook niet uitbundig.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 11 april 2015 @ 08:12:10 #244
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151570269
Dat geld laten zitten is juist de meest handige zet, daardoor denkt niemand die latino's denkt te kennen aan een misdaad. Verder onderzoek niet nodig.
  zaterdag 11 april 2015 @ 08:13:59 #245
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151570279
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 00:31 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ben het ermee eens dat die foto's niet uitbundig zijn. Foto 491 vóór de Mirador ook niet. Kris lacht op de Mirador maar ook niet uitbundig.
het is toch kris die op de miradior staat met haar armen helemaal gespreid, tadaaaaaa!
  zaterdag 11 april 2015 @ 08:35:06 #246
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151570389
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 08:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

het is toch kris die op de miradior staat met haar armen helemaal gespreid, tadaaaaaa!
Kijk naar haar gezicht.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_151570416
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 april 2015 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De logica achter de aanname negeer je ook volkomen:
- het was Lisannes rugzak
- Lisannes camera
- Lisanne was overduidelijk de netste en meest georganiseerde van de twee (zie bedden hostel, de uitspraken van Martijn over haar voorbereiding, etc.)
- De inhoud van de rugzak was onbeschadigd, zelfs na ruim 2 maanden

- Je vergeet nog het feit dat de rugzak mee was en we alleen foto's van Kris hebben zonder rugzak. Natuurlijk kun je de rugzak voor de foto overgeven aan degene die de foto neemt maar dan moet je een extra aanname doen. Nu is het wat het is en dus waarschijnlijker. Zeker met het oog op bovenstaande argumenten erbij.
pi_151570521
quote:
Als ik als objectieve buitenstaander zou moeten kiezen tussen de uitspraken van Pitti en het behoorlijk stevig inhoudelijke en precieze artikel hieronder zou ik het wel weten:

http://laestrella.com.pa/(...)-dutch-girl/23814594
pi_151570562
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De fotoreeks duidt daar niet op:

~13:00-13:01 - Mirador
13:06 - nieuwe foto's
13:20 - Kris in de geul
13:54 - Kris in de 1e quebrada

Daarom moet de lunch na de laatste foto plaatsgevonden hebben. Voor de Mirador is zowel niet logisch als nog moeilijker door die snelle 1:50 van het traject.

De laatste foto en dan lunchen en teruggaan lijkt me ook heel logisch.
Ja verklaart m.i. ook de behoorlijke tijd tussen laatste foto en de gebeurtenis, de beperkte/geen afstand afgelegd richting paddocks (anders namen ze meer foto's) en dus de locatie van de val tussen Q1 en Mirador
pi_151570808
Ik heb nog een nabrander over dat lichaam van O.V. en hoe dat gevonden werd.
De stand van de hand om die pols doet me denken aan 2 situaties, en aangeleerde instructies:
1) reddend zwemmen
2) slachtoffer van een rampplek weghalen

Ad 1) Reddend zwemmen
Gaat om de manier waarop je dan een lichaam van een slachtoffer "meevoert" liggend bovenop je eigen lichaam: je kunt het lichaam op twee manieren 'meetrekken' terwijl je liggend op je rug achteruit zwemt:
- dmv. een vlakke hand aan elke kant van het hoofd, op de oren
- dmv. het eromheenslaan van je armen, en het gekruist vastpakken van de polsen van het slachtoffer

Ad 2) Rampplek
Als je BHV hebt gehad (bedrijfshulpverlening) weet je dat je zo een slachtoffer kunt 'wegslepen' uit een rampplek:
- je laat het slachtoffer zelf zijn ene hand de andere pols vasthouden, waarna je:
- het slachtoffer met je handen onder de oksels versleept

op die manier voorkom je bungelende armen en handen van het slachtoffer die over de grond slepen terwijl je die persoon verplaatst. Dat oefen je met je BHV groep en een persoon of pop.

Waardoor hetgeen je ziet op die El Siglio foto op mij overkomt alsof zijn lichaam is versleept.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')