abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151289676
ok dus de sinaprocers sliepen daar van 6 op 7 april ouder1 #195
de nachtfoto's zijn van 7 op 8 april mata # 199
pi_151289680
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:47 schreef Domnivoor het volgende:
Er zijn wel degelijk bronnen voor overnachtingen van zoekteams. Dat jullie ze niet gelezen hebben maakt het nog geen aanname.

Sandra K., correspondente in Boquete:
"Er heeft zelfs een groepje hulpverleners afgelopen nacht in ontoegankelijk gebied overnacht, zodat ze de vanochtend meteen verder konden zoeken."

Martijn F., broer van Lisanne:
"Er hebben teams overnacht: die bleven 's nachts in de bergen zodat ze de volgende dag vroeg weer verder konden zoeken."
Top.

Sinaproc zegt een beetje onduidelijk:

“La búsqueda por instrucciones del señor Presidente se va a extender, hasta el momento se han cubierto todos los senderos, lo que vamos a hacer con la ayuda de la Policía, del Servicio Nacional de Fronteras y SENAN en la parte aérea, es tres días caminando de Bocas del Toro hacia acá y desde Boquete hacia Bocas, para descartar cualquier punto; SINAPROC ya entregó un informe al Ministerio Publico, para que hagan sus investigaciones paralelas, y esperamos que a más tardar el domingo en la noche, el descarte y posterior a eso tomaremos la decisión en conjunto, para pasarle al ministerio público y continuaremos con una búsqueda, como monitoreo constante, nosotros nunca suspendemos una búsqueda, sino la pasamos a monitoreo”, dijo Arturo Alvarado De Icaza Director General de Protección Civil.

Nosotros vamos a descartar desde Bocas del Toro hasta Boquete y desde Boquete hacia la cordillera central, esto durara tres días, las búsquedas son por tres días, pero el Presidente nos ha solicitado continuar, dijo Alvarado De Icaza.

Hoy sábado 12 de abril, son 11 días que tienen las jóvenes desaparecidas y nuestros voluntarios y funcionarios, continúan en las labores de búsqueda de las Holandesas Lisanne Froon de 22 años de edad y Kris Kremers de 21 años.

op 11 april - zoektochten gaan door
"zouden 3 dagen duren" - begonnen op 8 april? Eerste overnachting dan al op 7 of pas op 8 april?
"duren nog 3 dagen" - 11-14 april klopt, 15 april was de laatste activiteit met de helikoptervlucht van PM
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151289721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En vanuit dat kleine gebied hadden ze dus wel zicht op de lichten en geluiden van de sinaprocers een aantal kilometer verderop? In een kloof 50-60 meter? Waar ze met wat meer energie de eerste dagen niet uit konden komen?
Precies daarom geloof ik niet in dat "1-kloofscenario" van FvdG.

Ze waren licht mobiel. En deden verschillende kloven aan, met de 2e quebrada in het dal onder zich. Die nacht daalden ze af om daarlangs naar het noorden te gaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151289859
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:39 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Precies. Dat is op een lager punt dan de Mirador, dus wellicht zijn er verderop ook heuveltoppen waar je net wel bereik hebt.
Laatste contact (op de 1e dag) van de iPhone met de mast is bekend, toch? Om 13:05, ofzo?
  donderdag 2 april 2015 @ 12:14:06 #205
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151289959
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Laatste contact (op de 1e dag) van de iPhone met de mast is bekend, toch? Om 13:05, ofzo?
Het gaat om de 2e dag.
Op 2 april 13:56 had de Samsung van Lisanne contact met het netwerk. Waar was dat?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_151289972
quote:
12s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies daarom geloof ik niet in dat "1-kloofscenario" van FvdG.

Ze waren licht mobiel. En deden verschillende kloven aan, met de 2e quebrada in het dal onder zich. Die nacht daalden ze af om daarlangs naar het noorden te gaan.
Ze vallen in een kloof, dus van het pad af links/of rechts naar beneden?. Dalen af uit de kloof en gaan dan niet terug het pad op?
pi_151290023
quote:
12s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We hebben ook niet alle data. Humberto T. had het over 80 oproepen. Als dat echt zo is, missen we er heel veel wat het plaatje weer kan veranderen.

In een fakingsscenario moet je dat ook verklaren; waarom zou je 80? (of de 8 oproeppogingen en 11 keer aanzetten die we hebben) keer een vals spoor uitzetten?

Probleem is ook dat je zeker moet zijn dat die datumveranderingen niet gelogd worden. En kloppen met de eerdere tijden.

Het zijn net zoveel bochten waarin je je moet wringen, alleen het pak is anders.
Humberto haalde 2 dingen door elkaar. Martijn zegt in een ander interview dat er ongeveer 15 telefoon checks zijn geweest aldan niet met pincode/ toestelcode. Dat komt aardig overeen met de lijst die we hier hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door ToniB op 02-04-2015 12:21:43 ]
pi_151290129
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:16 schreef ToniB het volgende:

[..]

Humberto haalde 2 dingen door elkaar. Martijn zegt in een ander interview dat er ongeveer 15 telefoon checks zijn geweest al dat niet met pincode/ toestelcode. Dat komt aardig overeen met de lijst die we hier hebben.
Humberto maakte ook de kloof een aantal meters groter dan dat Frank zei. Het interview was een last minute actie, en ze werden ook niet aangekondigd. Ik krijg elke dag zo'n update waarin ze de gasten aankondigen. De tijd die nu beschikbaar was voor H en F stond gepland voor Chris Segers

Humberto had dus niet de feiten paraat.
pi_151290181
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Top.

Sinaproc zegt een beetje onduidelijk:

“La búsqueda por instrucciones del señor Presidente se va a extender, hasta el momento se han cubierto todos los senderos, lo que vamos a hacer con la ayuda de la Policía, del Servicio Nacional de Fronteras y SENAN en la parte aérea, es tres días caminando de Bocas del Toro hacia acá y desde Boquete hacia Bocas, para descartar cualquier punto; SINAPROC ya entregó un informe al Ministerio Publico, para que hagan sus investigaciones paralelas, y esperamos que a más tardar el domingo en la noche, el descarte y posterior a eso tomaremos la decisión en conjunto, para pasarle al ministerio público y continuaremos con una búsqueda, como monitoreo constante, nosotros nunca suspendemos una búsqueda, sino la pasamos a monitoreo”, dijo Arturo Alvarado De Icaza Director General de Protección Civil.

Nosotros vamos a descartar desde Bocas del Toro hasta Boquete y desde Boquete hacia la cordillera central, esto durara tres días, las búsquedas son por tres días, pero el Presidente nos ha solicitado continuar, dijo Alvarado De Icaza.

Hoy sábado 12 de abril, son 11 días que tienen las jóvenes desaparecidas y nuestros voluntarios y funcionarios, continúan en las labores de búsqueda de las Holandesas Lisanne Froon de 22 años de edad y Kris Kremers de 21 años.

op 11 april - zoektochten gaan door
"zouden 3 dagen duren" - begonnen op 8 april? Eerste overnachting dan al op 7 of pas op 8 april?
"duren nog 3 dagen" - 11-14 april klopt, 15 april was de laatste activiteit met de helikoptervlucht van PM
Dus volgens deze post hebben de boys 3 nachten daar geslapen?
pi_151290384
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

De SIM PIN wordt alleen gevraagd als de telefoon net opnieuw is opgestart, he. Dat is dus een andere code dan die je dagelijks regelmatig moet invoeren.

Ja, dat zwarte balkje heb ik ook en ik weet dat je die kan verbergen. :) Alleen bij mij is dat icoontje (driehoekje) gewoon 'leeg'.

Als je ook echt de SIM PIN bedoelt (dus dat kan je alleen zien als je je telefoon opnieuw opstart), dan wil ik graag weten waar je dat kan instellen. Ik blijf het vreemd vinden, omdat dit zou betekenen dat je aangemeld bent op een netwerk zonder en gebeld zou kunnen worden. Terwijl je SIM gelocked is..
Dochter is net thuis; ik geef even mijn laptop aan haar voor uitleg:

Naar instellingen. Als je bij je instellingen bent moet je naar display, dan zou je het daar moeten kunnen instellen maar dat kan niet bij iedere telefoon. Of misschien zelfs bij vergrendelscherm.

[einde verhaal dochter]
  donderdag 2 april 2015 @ 12:31:56 #211
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151290481
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er is daar een lagere heuvel, rechts van de paddock, goed te zien in vogelvlucht
Daar wil ik eens gaan kijken, met een Samsung.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_151291371
quote:
12s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We hebben ook niet alle data. Humberto T. had het over 80 oproepen. Als dat echt zo is, missen we er heel veel wat het plaatje weer kan veranderen.
Hij heeft het over 80 keer proberen in te loggen niet over 80 oproepen.
pi_151292364
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ook het feit dat Kris wordt neergezet als degene die als eerste gevallen is... Omdat ze op de foto's voorop liep, wat meer durfde dan Lisanne, vond ik ook zo'n onnozele opmerking.
Al dergelijke ideeën zijn voor mij ook heel moeilijk te volgen.
pi_151293038
Panamesen zijn niet te vertrouwen. Ik blijf erbij.
Er zou gezocht zijn op 3 april en de dagen erna, maar er zijn geen sporen van een glijpartij gevonden?

Eind november heeft er een interview plaatsgevonden tussen een panamese reporter en Pittí. Wij bij WS kregen de gelegenheid om vragen op te sturen, zodat de reporter die kon verwerken in de eigen lijst met vragen. Voor ons was dat een buitengewone kans.

Het interview vond plaats, maar het duurde zeker een maand eer we feedback kregen. Op 26 december werd een artikel gepubliceerd, gebaseerd op dat interview: http://laestrella.com.pa/(...)r-homicidio/23831156
Niet ales wat gezegd werd, is gepubliceerd.

Hier is een beknopt overzicht van de inhoud van dat interview. Zie hoe creatief omgegaan wordt met de feiten zoals wij die kennen:

 Pittí beweert dat K&L op 30+31 maart nog in Bocas del Toro zaten. Dat zou zijn geverifieerd en het is ook als zodanig gedocumenteerd in het dossier. Om die reden hebben de ouders de telefoongegevens van 30+31 maart niet hoeven te ontvangen.
 De reporter geeft in haar vraagstelling aan, dat de botresten aan beide oevers zijn gevonden
 Pittí geeft aan dat er 1 tot 2 uur loopafstand is tussen ieder botrest (pelvis en schoen met voet lagen wel dichtbij elkaar)
 Pittí zegt dat de short van Kris geen grond- of plantenresten bevatte
 Pittí beschrijft een foto met een “puentecito” =bruggetje aan het begin van de Pianista. Die foto hebben wij niet*
 Pittí vertelt dat de rugzak en inhoud doorweekt waren. Ook het fototoestel was doorweekt.
 Pittí geeft aan dat het stuk land behorende bij de finca van F erg groot is
 Pittí geeft aan dat volgens getuigenissen, K&L die dag(en) met F hadden afgesproken en dat ze ook met hem hadden gesproken. Dit kon echter niet bevestigd worden.
 De aanvraag aan het NFI beschreef vrijheidsberoving. Volgens Pittí was dat een fout.
 Pittí ontkent dat er kopies van de foto’s zijn gemaakt, voordat de camera naar het NFI werd gebracht (denk aan 17 juni!)
 Pittí blijft volhouden dat de ouders van Kris de blauwe schoen fysiek hebben –ook na aandringen van reporter- gezien en vertelt dat de schoen van een NL merk is.
 Volgens Pittí, zijn de schoenen maanden geleden (=eind september!) onderworpen aan analyse en onderzoek, maar zijn de resultaten nog steeds niet bekend
 Pittí ontkent dat er op 2 april GSM contact is geweest, ook na aandringen door Reporter. Reporter verwijst naar samenvatting NFI rapport. Pittí wuift af met ”laat me dat nakijken”.
 Pittí ontkent dat de huid van Lisanne is en beweert dat het in werkelijkheid runderhuid is
 Pittí heeft nog geen advies gewonnen van een criminoloog
 Pittí beweert dat de fosfaten product zijn van de vegetatie en dat ze op natuurlijke wijze in de bodem zitten

In oktober was dit artikel verschenen over het forensische onderzoek in Panama:
http://laestrella.com.pa/(...)as-perdidas/23814541
In het interview ontkent Pittí dat de huid van Lisanne was.
Wie heeft niet de waarheid gesproken?
Was het de forensisch patholoog? De assistent? De jourmalist, die er vervolgens een artikel aan wijdt? Was het Pittí? Haar personeel?

Het is gedaan met het onderzoek, er zal niets meer worden onderzocht en er zullen geen nieuwe vondsten worden gedaan.

* Dat bruggetje geeft wmb aan dat hun wandeling VOORBIJ het restaurant begon en dat ze per 4WD daarheen zijn gebracht. Ik denk dat ze bij het metalen bruggetje zijn uitgestapt. Dat verklaart ook waarom Blue niet op hun foto's voorkomt. Als dat het geval zou zijn geweest, dan zouden de foto's met Blue erop openbaar zijn gemaakt. Maar Blue was er niet bij.
pi_151293282
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:52 schreef RapaNui het volgende:
Panamesen zijn niet te vertrouwen. Ik blijf erbij.
Er zou gezocht zijn op 3 april en de dagen erna, maar er zijn geen sporen van een glijpartij gevonden?

Eind november heeft er een interview plaatsgevonden tussen een panamese reporter en Pittí. Wij bij WS kregen de gelegenheid om vragen op te sturen, zodat de reporter die kon verwerken in de eigen lijst met vragen. Voor ons was dat een buitengewone kans.

Het interview vond plaats, maar het duurde zeker een maand eer we feedback kregen. Op 26 december werd een artikel gepubliceerd, gebaseerd op dat interview: http://laestrella.com.pa/(...)r-homicidio/23831156
Niet ales wat gezegd werd, is gepubliceerd.

Hier is een beknopt overzicht van de inhoud van dat interview. Zie hoe creatief omgegaan wordt met de feiten zoals wij die kennen:

 Pittí beweert dat K&L op 30+31 maart nog in Bocas del Toro zaten. Dat zou zijn geverifieerd en het is ook als zodanig gedocumenteerd in het dossier. Om die reden hebben de ouders de telefoongegevens van 30+31 maart niet hoeven te ontvangen.
 De reporter geeft in haar vraagstelling aan, dat de botresten aan beide oevers zijn gevonden
 Pittí geeft aan dat er 1 tot 2 uur loopafstand is tussen ieder botrest (pelvis en schoen met voet lagen wel dichtbij elkaar)
 Pittí zegt dat de short van Kris geen grond- of plantenresten bevatte
 Pittí beschrijft een foto met een “puentecito” =bruggetje aan het begin van de Pianista. Die foto hebben wij niet*
 Pittí vertelt dat de rugzak en inhoud doorweekt waren. Ook het fototoestel was doorweekt.
 Pittí geeft aan dat het stuk land behorende bij de finca van F erg groot is
 Pittí geeft aan dat volgens getuigenissen, K&L die dag(en) met F hadden afgesproken en dat ze ook met hem hadden gesproken. Dit kon echter niet bevestigd worden.
 De aanvraag aan het NFI beschreef vrijheidsberoving. Volgens Pittí was dat een fout.
Pittí ontkent dat er kopies van de foto’s zijn gemaakt, voordat de camera naar het NFI werd gebracht (denk aan 17 juni!)
 Pittí blijft volhouden dat de ouders van Kris de blauwe schoen fysiek hebben –ook na aandringen van reporter- gezien en vertelt dat de schoen van een NL merk is.
 Volgens Pittí, zijn de schoenen maanden geleden (=eind september!) onderworpen aan analyse en onderzoek, maar zijn de resultaten nog steeds niet bekend
 Pittí ontkent dat er op 2 april GSM contact is geweest, ook na aandringen door Reporter. Reporter verwijst naar samenvatting NFI rapport. Pittí wuift af met ”laat me dat nakijken”.
 Pittí ontkent dat de huid van Lisanne is en beweert dat het in werkelijkheid runderhuid is
 Pittí heeft nog geen advies gewonnen van een criminoloog
 Pittí beweert dat de fosfaten product zijn van de vegetatie en dat ze op natuurlijke wijze in de bodem zitten

In oktober was dit artikel verschenen over het forensische onderzoek in Panama:
http://laestrella.com.pa/(...)as-perdidas/23814541
In het interview ontkent Pittí dat de huid van Lisanne was.
Wie heeft niet de waarheid gesproken?
Was het de forensisch patholoog? De assistent? De jourmalist, die er vervolgens een artikel aan wijdt? Was het Pittí? Haar personeel?

Het is gedaan met het onderzoek, er zal niets meer worden onderzocht en er zullen geen nieuwe vondsten worden gedaan.

* Dat bruggetje geeft wmb aan dat hun wandeling VOORBIJ het restaurant begon en dat ze per 4WD daarheen zijn gebracht. Ik denk dat ze bij het metalen bruggetje zijn uitgestapt. Dat verklaart ook waarom Blue niet op hun foto's voorkomt. Als dat het geval zou zijn geweest, dan zouden de foto's met Blue erop openbaar zijn gemaakt. Maar Blue was er niet bij.
_O_ _O_ _O_ _O_ ^O^

Geweldig RapaNui.

Over ieder puntje kunnen we een heel topic volschrijven.

Ik breek de lans:
Perico, de foto's zijn niet gekopieerd!
pi_151293380
quote:
:)
pi_151294055
En zo komt er steeds meer duidelijkheid.
  donderdag 2 april 2015 @ 14:35:46 #218
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151294648
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:52 schreef RapaNui het volgende:

Er is maar één Blue, maar op de meeste dagen zal meer dan één wandelaar of groepje wandelaars het Pianistapad doen. Blue loopt misschien wel elke dag mee, maar hij kan onmogelijk met iedereen meelopen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151295191
Dan zijn er dus waarschijnlijk meerdere wandelaars die dag geweest en zijn K en L door deze mensen zeker wel gesignaleerd.
pi_151297613
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:35 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Er is maar één Blue, maar op de meeste dagen zal meer dan één wandelaar of groepje wandelaars het Pianistapad doen. Blue loopt misschien wel elke dag mee, maar hij kan onmogelijk met iedereen meelopen.
zo druk was het die dag niet anders waren ze wel opgemerkt. Oja er liep nog een gids foto's te nemen maar die lijdt aan geheugen verlies. Gelukkig hebben we de foto's nog. ....
  donderdag 2 april 2015 @ 16:16:25 #221
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151297753
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:59 schreef jackie12 het volgende:
Ik breek de lans:
Perico, de foto's zijn niet gekopieerd!
Volgens de EXIF data is:

-- Foto 493 bewerkt en aangepast op 2014:06:17 om 16:57:16
-- Foto 505 bewerkt en aangepast op 2014:06:17 om 16:58:44
-- Foto 507 bewerkt en aangepast op 2014:06:17 om 16:59:05
-- Foto 542 bewerkt en aangepast op 2014:06:17 om 17:00:56
-- Foto 550 bewerkt en aangepast op 2014:06:17 om 17:02:08

17 juni 2014 was luttele dagen voordat de rugzak vanuit Panama naar Nederland werd gestuurd. Het kan natuurlijk zo zijn dat Pitti er geen weet van had. Maar RapaNui heeft gelijk, ze steekt wel erg haar kop in het zand over talrijke zaken.
pi_151297846
We weten niet genoeg, dus alles is nog steeds mogelijk. Maar zelfs als FvdG gelijk heeft is dat zo goed als zeker nooit (meer) volledig te bewijzen. Zelfs al zou men nu nog een afscheidsvideo (met: "we zijn verdwaald") vinden, dan kan die ook nog onder dwang zijn gemaakt. Wat ik maar wil zeggen is dat de afwezigheid van iets/iemand nooit 100% te bewijzen is, dus deze reeks kan nog wel een jaar doorgaan. nofi richting wie dan ook...voor alle duidelijkheid
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_151298365
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:16 schreef Perico het volgende:

[..]

Volgens de EXIF data is:

-- Foto 493 bewerkt en aangepast op 2014:06:17 om 16:57:16
-- Foto 505 bewerkt en aangepast op 2014:06:17 om 16:58:44
-- Foto 507 bewerkt en aangepast op 2014:06:17 om 16:59:05
-- Foto 542 bewerkt en aangepast op 2014:06:17 om 17:00:56
-- Foto 550 bewerkt en aangepast op 2014:06:17 om 17:02:08

17 juni 2014 was luttele dagen voordat de rugzak vanuit Panama naar Nederland werd gestuurd. Het kan natuurlijk zo zijn dat Pitti er geen weet van had. Maar RapaNui heeft gelijk, ze steekt wel erg haar kop in het zand over talrijke zaken.
wanneer was de rugzak in handen van Pitti? Was dat niet 16/6? Is het dan mogelijk om zo snel foto's van de camera te halen als alles doorweekt was?
pi_151298403
Wie heeft de foto's gelekt?
pi_151298667
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dochter is net thuis; ik geef even mijn laptop aan haar voor uitleg:

Naar instellingen. Als je bij je instellingen bent moet je naar display, dan zou je het daar moeten kunnen instellen maar dat kan niet bij iedere telefoon. Of misschien zelfs bij vergrendelscherm.

[einde verhaal dochter]
Met display pas je natuurlijk alleen aan wat je kan zien. Dat heeft niks met de netwerksettings te maken.
Die zwarte balk en icoontjes zie ik zelf ook gewoon, daar is niks mis mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')