abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 april 2015 @ 09:48:22 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151540955
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 03:31 schreef Eficaz het volgende:

Een kopie van Zichzelf kunnen maken....waarom niet? :)

Maar issie dan nog almachtig, als er een kopie van 'm bestaat?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_151541043
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar issie dan nog almachtig, als er een kopie van 'm bestaat?
Ik zou zeggen dubbel almachtig?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  vrijdag 10 april 2015 @ 09:58:28 #78
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151541185
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:52 schreef I-care het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dubbel almachtig?
Ja, of 2 keer half almachtig. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_151541288
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, of 2 keer half almachtig. :D
Daar komt de evil twin vandaan dus. Weten we dat ook gelijk weer.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:55:18 #80
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_151542810
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je blijft dat herhalen, maar het lost niets op. Als hij in essentie logisch is, is nog altijd de vraag: is het logisch omdat God in essentie zo is, of is er iets van logica waaraan God in essentie voldoet?
[...]
Zoals ik al zei: dat praat niets goed. Het wijst op geen enkele manier uit dat logica niet op zichzelf staat, dan wel door God bepaald is.
Het eerste (je formulering hier is anders), God is logisch omdat hij zo is. Omdat god het paradigma is, de essentie, van alles wat bestaat, is het wat mij betreft een onzinnige vraag.: "waarom is de logica logisch?"
Ik heb dan ook geen probleem met het eutyphro dillema, dat is wat mij betreft een valse dichotomie.

quote:
Mijn ingebouwde morele wegwijzer. Ik denk overigens niet dat er veel mensen zijn die daar anders over zouden denken. Iemand die genocides pleegt en kinderen kanker geeft is behoorlijk wreed.
Ja, die morele wegwijzer die zijn oorsprong vind het voortplanten van de soort. Het doden van mensen is inderdaad niet het beste om voortplanting mee te garanderen.

Genocide is echter al moreel geladen, het gaat over het doden van onschuldige mensen. Of dat daadwerkelijk het verhaal is betwijfel ik. Een overheid vermoord ook geen mensen als ze de doodstraf krijgen.

Ben het helemaal met je eens dat iedereen een moreel kompas heeft. Maar als evolutie daar toe heeft geleid, en sommige mensen een ander kompas hebben, dan is het nogal arbitrair om die te beschuldigen. Het blijft dan toch maar een beetje een persoonlijke mening. (of de mening van de sociale groep)


quote:
Hoezo is het 'ex nihilo' hier relevant?
Je ziet geen duidelijk verschil tussen materie, stukje bij beetje, in een bepaalde vorm gieten, en het creëren van deze materie van uit het niets?

[ Bericht 1% gewijzigd door Murvgeslagen op 10-04-2015 11:02:30 ]
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:01:43 #81
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_151542998
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Huh? Je hoeft toch ook niet aan te nemen dat de moeder van Sneeuwwitje bestaat om van mening te zijn dat het een wreed personage is?
Nee, maar dat zeg ik toch ook niet?
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:07:40 #82
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151543177
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:01 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Nee, maar dat zeg ik toch ook niet?
Dan ontgaat het me wat je dan wel zegt. :)

"Als je weet dat god bestaat moet je zijn bestaan aannemen", zoiets? Dat klinkt nogal maf.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:15:04 #83
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_151543423
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan ontgaat het me wat je dan wel zegt. :)

"Als je weet dat god bestaat moet je zijn bestaan aannemen", zoiets? Dat klinkt nogal maf.
Zijn antwoord was dat hij god wreed wilde noemen op basis van een moreel besef wat de aanname doet wat god bestaat. als zijn moreel besef daarop is gebaseerd, dan is ook zijn opmerking dat de moeder van sneeuwitje wreed is daarop gebaseerd.

Een simpele "als P=Q, S=Q, dan P=S"
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:17:27 #84
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151543504
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:15 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Zijn antwoord was dat hij god wreed wilde noemen op basis van een moreel besef wat de aanname doet wat god bestaat. als zijn moreel besef daarop is gebaseerd, dan is ook zijn opmerking dat de moeder van sneeuwitje wreed is daarop gebaseerd.

Een simpele "als P=Q, S=Q, dan P=S"
Volgens mij ging zijn opmerking niet over zijn moreel besef?

Het leek mij uitsluitend een kritiek op fictieve karakters zoals goden en moeders van sneeuwwitjes.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:41:21 #85
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151544209
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:55 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Het eerste (je formulering hier is anders), God is logisch omdat hij zo is. Omdat god het paradigma is, de essentie, van alles wat bestaat, is het wat mij betreft een onzinnige vraag.: "waarom is de logica logisch?"
Ik heb dan ook geen probleem met het eutyphro dillema, dat is wat mij betreft een valse dichotomie.
Dat is een cirkelredenering: God is logisch want God is logisch.

Daarnaast lost het helemaal niets op. Vergelijk het eens: ik ben in essentie een mens. Maar ben ik mens omdat mijn wezen bepaalt wat een mens is (i.e., mens-zijn is subjectief, afhankelijk van mij) of ben ik mens omdat er een of ander platonisch idee van mens is, waaraan ik voldoe?
quote:
[..]

Ja, die morele wegwijzer die zijn oorsprong vind het voortplanten van de soort. Het doden van mensen is inderdaad niet het beste om voortplanting mee te garanderen.

Genocide is echter al moreel geladen, het gaat over het doden van onschuldige mensen. Of dat daadwerkelijk het verhaal is betwijfel ik. Een overheid vermoord ook geen mensen als ze de doodstraf krijgen.

Ben het helemaal met je eens dat iedereen een moreel kompas heeft. Maar als evolutie daar toe heeft geleid, en sommige mensen een ander kompas hebben, dan is het nogal arbitrair om die te beschuldigen. Het blijft dan toch maar een beetje een persoonlijke mening. (of de mening van de sociale groep)
Heel goed, moraliteit is subjectief. Dat neemt niet weg dat we met z'n allen het eens kunnen worden over bepaalde morele regels, waardoor die objectief gelden voor de mensheid: zogenaamde intersubjectiviteit.
quote:
[..]

Je ziet geen duidelijk verschil tussen materie, stukje bij beetje, in een bepaalde vorm gieten, en het creëren van deze materie van uit het niets?
Ik zie wel een verschil, maar ik zie niet hoe het relevant is in dit geval.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:43:02 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151544253
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:15 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Zijn antwoord was dat hij god wreed wilde noemen op basis van een moreel besef wat de aanname doet wat god bestaat. als zijn moreel besef daarop is gebaseerd, dan is ook zijn opmerking dat de moeder van sneeuwitje wreed is daarop gebaseerd.

Een simpele "als P=Q, S=Q, dan P=S"
Kerel, zever niet. Ik had het over de Bijbelse God: de God zoals die beschreven staat in de Bijbel. Dat is een genocidale maniak. Ook over fictionele figuren kun je namelijk morele uitspraken doen.
pi_151546691
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:57 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Mensen die het hele topic, en die daarvoor niet lezen... ;)

[..]

Als gebedsgenezing werkte waren er 'wonderen', in de zin van benen aangroeien etc. Nog nooit gezien, ja, alleen scam...

Wonderen zijn oa medische wereld, ontdekkingen in de psychologie, en kijk alleen maar eens om je heen.....een film is een wonder...hoe ze konden acteren is een wonder(zeg ik als liefhebber van klassiekers;)

Idd: geestelijke genezing. En waarom heeft God de psychologen wijsheid gegeven denk je ;)

Er staat geschreven: "Bidt en werkt"(gebod!!!) Geloof, bidden moet dan samengaan met psychologie....er wordt in sommige/veel groeperingen voorbij gegaan aan psychische processen.

Een slachtoffer van weet ik veel wat is niet inene genezen na gebed, daarvoor is een vaak lang psychisch traject voor nodig, met inzicht(hoe zijn dingen gekomen?, en dan niet, meteen moeten vergeven als er niet eens berouw is, dat verergert de zaak dus, maar wordt vaak wel 'bevolen in die groepen:....."Jezus heeft jou ook vergeven dus nu moet jij ook...."... :X

[..]

Zonden genezen niet, zonden worden vergeven. daarom, door oa vergeving aan dierbaren/geliefden/vrienden kunnen relaties hersteld worden wat anders niet had gekund....indien berouw....(en geen gemaakt berouw)...en dus ook lang niet altijd bij gemaakt berouw, niet alles eraan doen om 'het goed te maken'....hoeveel zaken kunnen niet gebeuren die niet expres gaan, maar door omstandigheden, wat niet zo was bedoeld?

[..]

O ja? en degene die ziek blijven? die hebben dus nog zonden.....Hoevaak ik dat gezien heb, dat men dat zei...is iemand ziek, helpt gebed niet, krijgt degene ook nog es de schuld dat ie zonden heeft, dat degene daardoor niet geneest. :? :X :% Heerlijk dat evangelie(dus niet....)
Ik wou toch nog even hierop reageren:

Ik geloof wel degelijk dat God ook nu nog geneest, zowel geestelijk als lichamelijk.
Misschien niet altijd lichamelijk, maar wel altijd geestelijk dus mensen die "afgedwaald"zijn van God en zich (weer) naar hem toe willen keren en op de 2e plaats komt dan de lichamelijke genezing.

Ik zeg verder ook niet Dat het niet goed is dat er dokters en psychiaters en zo zijn.
Ik wil alleen maar aan geven dat ook God nog steeds geneest.
Het genezen van mensen door dokters etc, is een gave van God.
Zoals God zoveel gaven heeft gemaakt, daarom is de 1 goed in het 1 en de ander goed in het ander.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_151546940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:00 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
Misschien niet altijd lichamelijk, maar wel altijd geestelijk
Handig. Ik genees ook altijd geestelijk maar niemand geeft een fuck :(
quote:
Ik zeg verder ook niet Dat het niet goed is dat er dokters en psychiaters en zo zijn.
Ik wil alleen maar aan geven dat ook God nog steeds geneest.
Het genezen van mensen door dokters etc, is een gave van God.
:') Zeg dat maar tegen de dokters en chirurgen die jaren hebben gestudeerd om te leren 'genezen'.

God heeft er, zoals altijd, niets mee te maken. Zelfs als hij zou bestaan.
Conscience do cost.
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:54:58 #89
434856 Terra-jin
it's all GOOD
pi_151548445
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:15 schreef Murvgeslagen het volgende:
Zijn antwoord was dat hij god wreed wilde noemen op basis van een moreel besef wat de aanname doet wat god bestaat. als zijn moreel besef daarop is gebaseerd
Waarom zou moreel besef de aanname doen dat God bestaat?
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:59:23 #90
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_151548602
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Volgens mij ging zijn opmerking niet over zijn moreel besef?

Het leek mij uitsluitend een kritiek op fictieve karakters zoals goden en moeders van sneeuwwitjes.
Sneeuwwitje maakt mij eigenlijk niet zo heel uit, zijn redenatie klopte gewoon niet ;)

Ik was gewoon benieuwd op basis van welk waardenstelsel een dergelijke uitspraak werd gedaan.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:09:54 #91
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_151548925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kerel, zever niet. Ik had het over de Bijbelse God: de God zoals die beschreven staat in de Bijbel. Dat is een genocidale maniak. Ook over fictionele figuren kun je namelijk morele uitspraken doen.
Natuurlijk kan je daar uitspraken over doen, het betreft wat mij alleen redelijk lege uitspraken:
- Je geeft wat mij betreft een verkeerd beeld van de christelijke god. Genocide, het vermoorden van onschuldige mensen, ben ik nog niet tegen gekomen in de bijbel als opdracht van God.
- Vanuit je eigen materialistische perspectief zijn morele waarden ontstaan voor het optimaal doorgeven van de genen. Morele waarden zijn daarmee subjectief binnen je framework, en het is daarmee dus enkel je mening.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:20:31 #92
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151549219
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:09 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je daar uitspraken over doen, het betreft wat mij alleen redelijk lege uitspraken:
- Je geeft wat mij betreft een verkeerd beeld van de christelijke god. Genocide, het vermoorden van onschuldige mensen, ben ik nog niet tegen gekomen in de bijbel als opdracht van God.
Deuteronomium 7:2
quote:
"Als de HERE, uw God, hen ter vernietiging aan u overgeeft, doe dat dan ook volledig; sluit geen verdragen en behandel hen niet genadig; vaag hen totaal weg."
Deuteronomium 13:12-15
quote:
"Als u ooit hoort dat in één van de steden van Israël een aantal gewetenloze mannen de rest van de inwoners tot afvalligheid heeft gebracht door voor te stellen vreemde goden te dienen, controleer dan eerst de feiten om te zien of het gerucht waar is. Als u ontdekt dat het waar is en dat werkelijk zoiets vreselijks is gebeurd in één van de steden die de HERE u heeft gegeven, gebruik dan al uw wapens tegen die stad en vernietig alle inwoners en ook al het vee."
Exodus 12:29
quote:
"Rond middernacht doodde de HERE iedere eerstgeborene in Egypte, van de zoon van Farao tot de zoon van de gevangene in de kerker en ook van het vee."
Zomaar drie voorbeeldjes.
quote:
- Vanuit je eigen materialistische perspectief zijn morele waarden ontstaan voor het optimaal doorgeven van de genen. Morele waarden zijn daarmee subjectief binnen je framework, en het is daarmee dus enkel je mening.
Dit is zever van het niveau van Ken Ham. Gooi er wat wetenschappelijk klinkende woordjes tussen, en je hebt een prachtige post die nergens op slaat.
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:32:33 #93
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_151549567
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is een cirkelredenering: God is logisch want God is logisch.
Nee, het is een geldige tautologie. God=Logisch -> logisch=logisch

quote:
Daarnaast lost het helemaal niets op. Vergelijk het eens: ik ben in essentie een mens. Maar ben ik mens omdat mijn wezen bepaalt wat een mens is (i.e., mens-zijn is subjectief, afhankelijk van mij) of ben ik mens omdat er een of ander platonisch idee van mens is, waaraan ik voldoe?
Dit is geen geldig voorbeeld. Menszijn is geen eigenschap, logisch of moreel wel.

quote:
Heel goed, moraliteit is subjectief. Dat neemt niet weg dat we met z'n allen het eens kunnen worden over bepaalde morele regels, waardoor die objectief gelden voor de mensheid: zogenaamde intersubjectiviteit.
Het moge duidelijk zijn vanuit de praktijk dat er geen intersubjectieve regels zijn voor de hele mensheid, het bestaan van ISIS maakt dat denk ik heel duidelijk.

quote:
Ik zie wel een verschil, maar ik zie niet hoe het relevant is in dit geval.
“Het is geen paradox. Ik kan dingen maken die ik niet zelf kan optillen.”-> Je bracht het zelf naar voren, maar als het geen paradox is, waar praten we dan over?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kerel, zever niet. Ik had het over de Bijbelse God: de God zoals die beschreven staat in de Bijbel. Dat is een genocidale maniak. Ook over fictionele figuren kun je namelijk morele uitspraken doen.
Daar kan je inderdaad uitspraken over doen, hoeveel hout die snijden is dan natuurlijk een heel andere vraag.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:39:37 #94
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151549789
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:32 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Nee, het is een geldige tautologie. God=Logisch -> logisch=logisch
Maar het is nog steeds een tautologie. Geen bewijs dus. Anders zal ik hier nog even wat tautologieën posten als bewijs voor mijn stellingen.
quote:
[..]

Dit is geen geldig voorbeeld. Menszijn is geen eigenschap, logisch of moreel wel.
Sinds wanneer is Mens-zijn geen eigenschap meer? :D
quote:
[..]

Het moge duidelijk zijn vanuit de praktijk dat er geen intersubjectieve regels zijn voor de hele mensheid, het bestaan van ISIS maakt dat denk ik heel duidelijk.
Dat ze absoluut zijn, is ook niet het idee van intersubjectiviteit. Sterker nog, dat is precies het tegenovergestelde van intersubjectiviteit.
quote:
[..]

“Het is geen paradox. Ik kan dingen maken die ik niet zelf kan optillen.”-> Je bracht het zelf naar voren, maar als het geen paradox is, waar praten we dan over?
Nee flapdrol, het is niet relevant dat God dingen uit het niets kan schapen terwijl ik dat niet kan. En het is niet onmogelijk om iets te scheppen dat je zelf niet kunt optillen.
quote:
[..]

Daar kan je inderdaad uitspraken over doen, hoeveel hout die snijden is dan natuurlijk een heel andere vraag.
Net zoveel hout als uitspraken over echte wezens. Jouw geroep over God, in de veronderstelling dat hij bestaat, is net zo legitiem als mijn geroep over de fictionele God.
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:42:14 #95
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151549863
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:59 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Sneeuwwitje maakt mij eigenlijk niet zo heel uit, zijn redenatie klopte gewoon niet ;)

Ik was gewoon benieuwd op basis van welk waardenstelsel een dergelijke uitspraak werd gedaan.
Hedendaagse normen en waarden.

Heb je bijvoorbeeld het boek Job wel eens gelezen? Je weet wel, over die volstrekt onschuldige man die het slachtoffer wordt van een weddenschap die god zo nodig moest afsluiten met de duivel.

Afgezet tegen onze moderne moraliteit is dat volstrekt verwerpelijk.

Maar goed, het oude testament staat vol met dit soort goddelijk wangedrag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:53:03 #96
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_151550120
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[…]
Ik kan er nog wel veel meer opnoemen als je wilt, voor de meeste is direct een goede verklaring te vinden, maar je hebt gelijk, zeker niet allemaal.
Aangezien het doden van iemand an sich niet moreel slecht is (zelfverdediging/doodstraf), kunnen we op facevalue dus niet direct zeggen of iets moreel verwerpelijk is zonder het te lezen in de bredere context.

Voorbeeldje van belangrijke context uit één van de door jou aangehaalde teksten: “een aantal gewetenloze mannen de rest van de inwoners tot afvalligheid heeft gebracht”

quote:
Dit is zever van het niveau van Ken Ham. Gooi er wat wetenschappelijk klinkende woordjes tussen, en je hebt een prachtige post die nergens op slaat.
Gooi er wat mooie woorden overheen, haal er iemand bij die er niks mee te maken heeft, en iets is opeens een stomme opmerking.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:55:30 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151550182
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:53 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Ik kan er nog wel veel meer opnoemen als je wilt, voor de meeste is direct een goede verklaring te vinden, maar je hebt gelijk, zeker niet allemaal.
Aangezien het doden van iemand an sich niet moreel slecht is (zelfverdediging/doodstraf), kunnen we op facevalue dus niet direct zeggen of iets moreel verwerpelijk is zonder het te lezen in de bredere context.

Voorbeeldje van belangrijke context uit één van de door jou aangehaalde teksten: “een aantal gewetenloze mannen de rest van de inwoners tot afvalligheid heeft gebracht”
Jij vindt afvalligheid een goede reden om een hele stad uit te moorden?
quote:
[..]

Gooi er wat mooie woorden overheen, haal er iemand bij die er niks mee te maken heeft, en iets is opeens een stomme opmerking.
Een inhoudsloze kreet verdient een stomme reactie.
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:59:48 #98
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_151550300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Jij vindt afvalligheid een goede reden om een hele stad uit te moorden?
Jij vind dat een god die de essentie van goed is niet een oordeel uit mag spreken over diegenen die het goede aan de kant zetten?

quote:
Een inhoudsloze kreet verdient een stomme reactie.
Kan je vinden, maar ik blijf er bij. Het is duidelijk dat een dergelijk framework niet kan leiden tot objectieve waarden en normen. Er bestaat geen rationale argumentatie om tot een moreel framework te komen zonder een ander ongefundeerd framework in het leven te roepen.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:10:21 #99
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_151550591
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maar het is nog steeds een tautologie. Geen bewijs dus. Anders zal ik hier nog even wat tautologieën posten als bewijs voor mijn stellingen.
Inderdaad, geen bewijs. Maar het maakt wel duidelijk dat het dillema helemaal geen dillema hoeft te zijn.

quote:
Sinds wanneer is Mens-zijn geen eigenschap meer? :D
Sinds wanneer wel? Ik heb geen reden om dat aan te nemen, vuisten zijn toch ook geen eigenschappen?

quote:
Dat ze absoluut zijn, is ook niet het idee van intersubjectiviteit. Sterker nog, dat is precies het tegenovergestelde van intersubjectiviteit.
Dan begrijp ik je opmerking niet: “Dat neemt niet weg dat we met z'n allen het eens kunnen worden over bepaalde morele regels, waardoor die objectief gelden voor de mensheid”

Bedoel je dat uiteindelijk het recht van de sterkste dan geld?

quote:
Nee flapdrol, het is niet relevant dat God dingen uit het niets kan schapen terwijl ik dat niet kan. En het is niet onmogelijk om iets te scheppen dat je zelf niet kunt optillen.
Wijsneus, als het geen paradox is, waar discussieren we over?

quote:
Net zoveel hout als uitspraken over echte wezens. Jouw geroep over God, in de veronderstelling dat hij bestaat, is net zo legitiem als mijn geroep over de fictionele God.
Uitspraken doen mag natuurlijk altijd, kijken of ze coherent zijn is waarom we aan het discussiëren zijn.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_151550639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:00 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik wou toch nog even hierop reageren:

Ik geloof wel degelijk dat God ook nu nog geneest, zowel geestelijk als lichamelijk.
Misschien niet altijd lichamelijk, maar wel altijd geestelijk dus mensen die "afgedwaald"zijn van God en zich (weer) naar hem toe willen keren en op de 2e plaats komt dan de lichamelijke genezing.

Ik zeg verder ook niet Dat het niet goed is dat er dokters en psychiaters en zo zijn.
Ik wil alleen maar aan geven dat ook God nog steeds geneest.
Het genezen van mensen door dokters etc, is een gave van God.
Zoals God zoveel gaven heeft gemaakt, daarom is de 1 goed in het 1 en de ander goed in het ander.
Als God geneest is dat door artsen en psychologen heen( Die daar minstens 7 tot 15 járen heel hard, wel 8 uur per dag, voor gestudeerd hebben...)

En niet door zgnmde Gebedsgenezers met een 'gave'....Daar draait het alleen om het geld, nog nooit de machtigingskaarten op stoelen gezien en/of het gemanipuleer om geld?

Kijk uit met die zgnmde genezingsdiensten....https://goedgelovig.wordpress.com/2010/02/10/6-een-mislukte-genezingsdienst/

En voor de zoveelste keer deze film erin, en dit gebeurd ook in Nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eficaz op 10-04-2015 15:35:30 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')