abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2015 @ 12:22:48 #1
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_151511503
Deel 32 alweer! :) Wachtend op goed nieuws van Miss-Isis :)

130708_266257_beapharheader2.jpg
Beaphar start in nauw overleg met de admins van FOK! een dierenspreekuur in Flora & Fauna en stelt hiervoor één van haar dierenartsen beschikbaar.

Beaphar, één van Nederlands grootste producenten van geneesmiddelen en verzorgingsproducten voor huisdieren, probeert met deze service de communicatie met jullie te vergroten en haar passie voor en kennis van huisdieren te delen. Deze dienst is geheel vrijblijvend en betreft geen betaalde campagne; dit kan worden gezien in dezelfde lijn als de diverse webcare-accounts die al op FOK! te vinden zijn.

Het uitgangspunt is om jullie te helpen met tips en adviezen over de verzorging van je huisdier. De dierenartsen bij Beaphar hebben veel kennis op dit gebied, dus doe er je voordeel mee! De dierenarts kan uiteraard geen diagnoses stellen, dit kan tenslotte niet op afstand. Ze zal het dan ook niet nalaten om je te verwijzen naar je eigen dierenarts voor een fysiek consult, als dat naar haar inschatting nodig is.

Leuk! Wanneer?!

De DigitaleDierenArts komt regelmatig langs om je vragen te beantwoorden Dus heb je vragen over jouw huisdier? Over zijn of haar voeding, huidverzorging, algemene verzorging, lichamelijke problemen en/of ongemakken stel ze dan hier!
  donderdag 9 april 2015 @ 12:41:22 #2
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151512053
quote:
Oh nee, zie ik straks op het nieuws "Catnapping in het plaatsje N..." :D

Misschien willen die mensen straks Dirk claimen :@ Of misschien wil Dirk helemaal geen gezinshereniging ;)
Ik vermoed inderdaad dat Dirk daarop niet zit te wachten, gezien de onverdeelde aandacht die dit heerschap thans krijgt. Mijn man nam laatst heimelijk een foto toen ik Dirk zat te bekijken en ik moet zeggen dat ik naar menig mensenman mínder verliefd heb gestaard. :D

Ik word een beetje als de Actionfigure die op ons toilet hangt.

;(
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 9 april 2015 @ 13:10:19 #3
Powered by Beaphar
pi_151512834
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik vermoed inderdaad dat Dirk daarop niet zit te wachten, gezien de onverdeelde aandacht die dit heerschap thans krijgt. Mijn man nam laatst heimelijk een foto toen ik Dirk zat te bekijken en ik moet zeggen dat ik naar menig mensenman mínder verliefd heb gestaard. :D
_O- Tja, Dirk is natuurlijk wel erg mooi, en lief en grappig O+
quote:

[ afbeelding ]

;(
Maar 6 katten? Ik neem aan dat het een starterskit is en dat je later meer katten kan bijkopen?
pi_151513264
Hoi,
ik heb een valkparkietje. Heb hem een half jaar, gok dat hij nu een jaar oud is. Toen ik 'm kreeg was hij redelijk verwaarloosd (nooit schelpenzand gekregen, alleen maar pinda's als eten). Ook was hij geknipt, zodat hij niet kon vliegen. Nu, een half jaar verder, blijft hij zijn vleugeltje steeds opnieuw plukken, zodat hij een normaal vleugeltje met normale, lange veren heeft en een vleugeltje waarbij die lange, grote veren ontbreken. De onderliggende huid is echter niet te zien.

Moet ik me zorgen maken en naar de dierenarts gaan, of heeft u een andere tip voor mij?

Gr, bijdehand
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 9 april 2015 @ 13:48:59 #5
Powered by Beaphar
pi_151513975
quote:
99s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:28 schreef bijdehand het volgende:
Hoi,
ik heb een valkparkietje. Heb hem een half jaar, gok dat hij nu een jaar oud is. Toen ik 'm kreeg was hij redelijk verwaarloosd (nooit schelpenzand gekregen, alleen maar pinda's als eten). Ook was hij geknipt, zodat hij niet kon vliegen. Nu, een half jaar verder, blijft hij zijn vleugeltje steeds opnieuw plukken, zodat hij een normaal vleugeltje met normale, lange veren heeft en een vleugeltje waarbij die lange, grote veren ontbreken. De onderliggende huid is echter niet te zien.

Moet ik me zorgen maken en naar de dierenarts gaan, of heeft u een andere tip voor mij?

Gr, bijdehand
Eigenlijk zou je eerst toch naar een analoge dierenarts moeten om huidparasieten ed uit te sluiten. Ik ben geen vogeldierenarts, maar volgens mij kan het plukken van de veren bij (valk)parkieten woren veroorzaakt door Giardia. Dat moet dus eigenlijk eerst onderzocht worden.

Helaas is het verenplukken vaak een gedragsprobleem. Valkparkiet is een gezelschapsdier, dus die heeft haar soortgenoten nodig. En in de natuur zou zo'n vogel waarschijnlijk meerdere uren per dag vliegen om haar voedsel te verzamelen en niet de hele dag stil zitten. Verenplukken zien wij met name veel bij "grotere" papegaaien, maar het kan ook bij een valkparkiet. Verenplukken geeft een vogel een bevredigend gevoel, het is wat wij noemen een stereotiep gedrag.

Dus je moet je vogel zo veel mogelijk bezig houden. Een groot voiliere, een andere parkiet erbij, zorgen dat de vogel "werkt" voor haar voer, dus het voer aanbieden dmv voerpuzzels ed.
  donderdag 9 april 2015 @ 20:52:18 #6
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151527844
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 03:42 schreef breaky het volgende:
Ja die kun je overal bij de drogist hier kopen. Er wordt hier veel aan "doe het zelf" medicatie gedaan, juist omdat er niet altijd een dokter aanwezig is.

BKK zou ik moeten vliegen en de kat heeft wel vaccinaties gehad maar niet gechipt (doen ze hier in Luang Prabang nog niet). We zijn aan het overwegen dat ik naar Vientiane ga vliegen met de kat als het nodig is. Maar de stress die vliegen met zich meebrengt zal niet goed voor haar zijn...
Anders is het 8 uur met de auto.
Zonder chip wordt BKK niets, nee :{ Denk je dat er in Vientiane een dierenarts is die het wel aan zou kunnen?

Doen ze in Laos misschien aan Chinese geneeskunde? Onze kat heeft in China ooit een vreselijk abces opgelopen. De Amerikaans opgeleide dierenarts in Beijing was in Amerika, en na veel rondbellen van onze huishoudster kwamen we bij de faculteit diergeneeskunde van de Agricultural University in Beijing terecht. Daar is ze geweldig geholpen en na het open- en schoonmaken van de wond kreeg ze een combi van Chinese en westerse medicijnen. Het Chinese poeder heeft ervoor gezorgd dat de grote wond heel rap dicht is gegroeid, en ondertussen gaven we haar zelf twee keer per dag injecties met antibiotica (de dierenarts was 4 uur rijden; maar daar heb jij de assistente voor; wel zo fijn :P ).
  donderdag 9 april 2015 @ 22:23:41 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151532688
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

_O- Tja, Dirk is natuurlijk wel erg mooi, en lief en grappig O+

[..]

Maar 6 katten? Ik neem aan dat het een starterskit is en dat je later meer katten kan bijkopen?
Of konijnen. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 9 april 2015 @ 22:28:05 #8
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151532917
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Of konijnen. O+
Of Vakantiekindjes O+
pi_151533768
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

;(
Zeg waar is die te koop? *) :@
Duvel & Niels
  donderdag 9 april 2015 @ 23:35:52 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151535724
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:45 schreef Duufje het volgende:

[..]

Zeg waar is die te koop? *) :@
In New York in elk geval.

Leuk is 'ie hè? O+

@Gaoxing: vakantiekindjes zijn weer in aantocht.

;)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_151537533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Of konijnen. O+
En een ezeltje O+
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Nou, dat is een hartstikke dure Lynx Point Siamees hoor :D
Ik heb ff op Google gekeken :o Hele pagina's vol met Fritzen :o

Bizar _O-

Nou goed; Fritz heeft het vast in zich, maar helemaal puur is ie vast niet.
  vrijdag 10 april 2015 @ 03:35:49 #12
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_151538591
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Zonder chip wordt BKK niets, nee :{ Denk je dat er in Vientiane een dierenarts is die het wel aan zou kunnen?

Doen ze in Laos misschien aan Chinese geneeskunde? Onze kat heeft in China ooit een vreselijk abces opgelopen. De Amerikaans opgeleide dierenarts in Beijing was in Amerika, en na veel rondbellen van onze huishoudster kwamen we bij de faculteit diergeneeskunde van de Agricultural University in Beijing terecht. Daar is ze geweldig geholpen en na het open- en schoonmaken van de wond kreeg ze een combi van Chinese en westerse medicijnen. Het Chinese poeder heeft ervoor gezorgd dat de grote wond heel rap dicht is gegroeid, en ondertussen gaven we haar zelf twee keer per dag injecties met antibiotica (de dierenarts was 4 uur rijden; maar daar heb jij de assistente voor; wel zo fijn :P ).
Er zijn absoluut veel Chinezen hier en zelfs een Chinees ziekenhuis. Maar of ze daar geholpen kan worden...denk ik niet. Ondertussen houden we de wond schoon en gaan vandaag weer naar de DA assistente toe. Denk trouwens niet dat een DA in Vientiane in dat stadium nog meer kan doen schoonmaken.

De kat is trouwens erg actief en eet en drinkt goed. De wond ruikt verder ook niet. Dat lijken mij goede indicaties :)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_151540445
laatste gijs update. gister was hij tamelijk lethargisch, lag maar wat te liggen. vanochtend kwam hij niet eens meer voor zn leverworstpilletje. we vonden het genoeg.

Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_151540952
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef simmu het volgende:
laatste gijs update. gister was hij tamelijk lethargisch, lag maar wat te liggen. vanochtend kwam hij niet eens meer voor zn leverworstpilletje. we vonden het genoeg.

[ link | afbeelding ]
Sterkte simmu, hij had het goed getroffen met jullie :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 03:35 schreef breaky het volgende:

[..]

Er zijn absoluut veel Chinezen hier en zelfs een Chinees ziekenhuis. Maar of ze daar geholpen kan worden...denk ik niet. Ondertussen houden we de wond schoon en gaan vandaag weer naar de DA assistente toe. Denk trouwens niet dat een DA in Vientiane in dat stadium nog meer kan doen schoonmaken.

De kat is trouwens erg actief en eet en drinkt goed. De wond ruikt verder ook niet. Dat lijken mij goede indicaties :)
DDA, ik probeer even mee te denken :@ Zou een zalf zoals Acederm niet kunnen helpen (als zoiets te verkrijgen is daar)?
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:42:10 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151542396
quote:

[ link | afbeelding ]
Ach gos! RIP Gijs. Sterkte, simmu.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 april 2015 @ 12:29:17 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151545589
Simmu, wat verdrietig. Sterkte!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:20:45 #17
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151547330
Ach Simmu, wat rot.
pi_151548951
Ach Simmu... heel veel sterkte ;(
  roze vrijdag 10 april 2015 @ 14:36:38 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_151549698
quote:

[ link | afbeelding ]
Ach jeetje ;( Sterkte O+
Your beauty never ever scared me.
pi_151579260
Ach, arme Gijs... sterkte, Simmu ;(
  zaterdag 11 april 2015 @ 19:12:52 #21