Ik vermoed inderdaad dat Dirk daarop niet zit te wachten, gezien de onverdeelde aandacht die dit heerschap thans krijgt. Mijn man nam laatst heimelijk een foto toen ik Dirk zat te bekijken en ik moet zeggen dat ik naar menig mensenman mínder verliefd heb gestaard.quote:Oh nee, zie ik straks op het nieuws "Catnapping in het plaatsje N..."![]()
Misschien willen die mensen straks Dirk claimenOf misschien wil Dirk helemaal geen gezinshereniging
quote:Op donderdag 9 april 2015 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vermoed inderdaad dat Dirk daarop niet zit te wachten, gezien de onverdeelde aandacht die dit heerschap thans krijgt. Mijn man nam laatst heimelijk een foto toen ik Dirk zat te bekijken en ik moet zeggen dat ik naar menig mensenman mínder verliefd heb gestaard.![]()
Maar 6 katten? Ik neem aan dat het een starterskit is en dat je later meer katten kan bijkopen?quote:
Eigenlijk zou je eerst toch naar een analoge dierenarts moeten om huidparasieten ed uit te sluiten. Ik ben geen vogeldierenarts, maar volgens mij kan het plukken van de veren bij (valk)parkieten woren veroorzaakt door Giardia. Dat moet dus eigenlijk eerst onderzocht worden.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:28 schreef bijdehand het volgende:
Hoi,
ik heb een valkparkietje. Heb hem een half jaar, gok dat hij nu een jaar oud is. Toen ik 'm kreeg was hij redelijk verwaarloosd (nooit schelpenzand gekregen, alleen maar pinda's als eten). Ook was hij geknipt, zodat hij niet kon vliegen. Nu, een half jaar verder, blijft hij zijn vleugeltje steeds opnieuw plukken, zodat hij een normaal vleugeltje met normale, lange veren heeft en een vleugeltje waarbij die lange, grote veren ontbreken. De onderliggende huid is echter niet te zien.
Moet ik me zorgen maken en naar de dierenarts gaan, of heeft u een andere tip voor mij?
Gr, bijdehand
Zonder chip wordt BKK niets, neequote:Op donderdag 9 april 2015 03:42 schreef breaky het volgende:
Ja die kun je overal bij de drogist hier kopen. Er wordt hier veel aan "doe het zelf" medicatie gedaan, juist omdat er niet altijd een dokter aanwezig is.
BKK zou ik moeten vliegen en de kat heeft wel vaccinaties gehad maar niet gechipt (doen ze hier in Luang Prabang nog niet). We zijn aan het overwegen dat ik naar Vientiane ga vliegen met de kat als het nodig is. Maar de stress die vliegen met zich meebrengt zal niet goed voor haar zijn...
Anders is het 8 uur met de auto.
Of konijnen.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Tja, Dirk is natuurlijk wel erg mooi, en lief en grappig
[..]
Maar 6 katten? Ik neem aan dat het een starterskit is en dat je later meer katten kan bijkopen?
Zeg waar is die te koop?quote:Op donderdag 9 april 2015 12:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vermoed inderdaad dat Dirk daarop niet zit te wachten, gezien de onverdeelde aandacht die dit heerschap thans krijgt. Mijn man nam laatst heimelijk een foto toen ik Dirk zat te bekijken en ik moet zeggen dat ik naar menig mensenman mínder verliefd heb gestaard.![]()
Ik word een beetje als de Actionfigure die op ons toilet hangt.
[ afbeelding ]
In New York in elk geval.quote:
En een ezeltjequote:
Ik heb ff op Google gekekenquote:Op donderdag 9 april 2015 12:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nou, dat is een hartstikke dure Lynx Point Siamees hoor
Er zijn absoluut veel Chinezen hier en zelfs een Chinees ziekenhuis. Maar of ze daar geholpen kan worden...denk ik niet. Ondertussen houden we de wond schoon en gaan vandaag weer naar de DA assistente toe. Denk trouwens niet dat een DA in Vientiane in dat stadium nog meer kan doen schoonmaken.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:52 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zonder chip wordt BKK niets, neeDenk je dat er in Vientiane een dierenarts is die het wel aan zou kunnen?
Doen ze in Laos misschien aan Chinese geneeskunde? Onze kat heeft in China ooit een vreselijk abces opgelopen. De Amerikaans opgeleide dierenarts in Beijing was in Amerika, en na veel rondbellen van onze huishoudster kwamen we bij de faculteit diergeneeskunde van de Agricultural University in Beijing terecht. Daar is ze geweldig geholpen en na het open- en schoonmaken van de wond kreeg ze een combi van Chinese en westerse medicijnen. Het Chinese poeder heeft ervoor gezorgd dat de grote wond heel rap dicht is gegroeid, en ondertussen gaven we haar zelf twee keer per dag injecties met antibiotica (de dierenarts was 4 uur rijden; maar daar heb jij de assistente voor; wel zo fijn).
Sterkte simmu, hij had het goed getroffen met julliequote:Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef simmu het volgende:
laatste gijs update. gister was hij tamelijk lethargisch, lag maar wat te liggen. vanochtend kwam hij niet eens meer voor zn leverworstpilletje. we vonden het genoeg.
[ link | afbeelding ]
DDA, ik probeer even mee te denkenquote:Op vrijdag 10 april 2015 03:35 schreef breaky het volgende:
[..]
Er zijn absoluut veel Chinezen hier en zelfs een Chinees ziekenhuis. Maar of ze daar geholpen kan worden...denk ik niet. Ondertussen houden we de wond schoon en gaan vandaag weer naar de DA assistente toe. Denk trouwens niet dat een DA in Vientiane in dat stadium nog meer kan doen schoonmaken.
De kat is trouwens erg actief en eet en drinkt goed. De wond ruikt verder ook niet. Dat lijken mij goede indicaties
Ach gos! RIP Gijs. Sterkte, simmu.quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef simmu het volgende:
laatste gijs update. gister was hij tamelijk lethargisch, lag maar wat te liggen. vanochtend kwam hij niet eens meer voor zn leverworstpilletje. we vonden het genoeg.
[ link | afbeelding ]
Ach jeetjequote:Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef simmu het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 april 2015 03:35 schreef breaky het volgende:
De kat is trouwens erg actief en eet en drinkt goed. De wond ruikt verder ook niet. Dat lijken mij goede indicaties
Ik denk dat het het beste is voor Gijs, gezien het feit dat hij zo hard achteruitging, maar het blijft natuurlijk erg moeilijke beslissing. Heel veel sterktequote:Op vrijdag 10 april 2015 09:25 schreef simmu het volgende:
[ link | afbeelding ]
Acederm (en andere wondzalven iha) kunnen wel helpen bij kleine wondjes, maar bij zo'n grote wond die per secundum moet genezen kan het de wondgenezing verstoren. Eerst gewoon afwachten wat het lichaam zelf doet (plus de behandeling van de assistente).quote:Op vrijdag 10 april 2015 09:48 schreef Holyme het volgende:
Zou een zalf zoals Acederm niet kunnen helpen (als zoiets te verkrijgen is daar)?
Volwassen mannelijke muizen gaan meestal met elkaar vechten. Als je 2 of meer mannelijke muizen samen wil huisvesten, dan zou je hun inderdaad waarschijnlijk vroeg laten castreren (ik heb nog nooit een muis gecastreerdquote:Op zondag 12 april 2015 23:16 schreef corehype het volgende:
Als muizen met elkaar vechten, moeten ze dan gecastreerd worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |