SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het lijkt wel of ik meer heb afgezien dan die 60km lopersquote:Op donderdag 9 april 2015 08:28 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.flickr.com/ph(...)7651414136708/page9/
Spotted!
TWC en Tarahumara kon ik niet ontdekken helaas, maar misschien heb ik wat gemist
xOxO!
Nu zie ik ook dat de estafetteloper die mij zo heel makkelijk en soepel inhaalde Paul Zwama was..en ik dacht nog wel even dat ik zou kunnen proberen om bij hem te haken toen hij voorbijkwam
![]()
Eerste keer hardlopen met vriendin ging aardig gisteren.
Al bleek ze nooit 4km achtereen gelopen te hebben. Maar 4km gelopen te hebben met 1min rennen, 1min wandelen etc. Miscommunicatie
Maar met schema van les 8 van evi begonnen. En ze leeft nog
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30![]()
Haha ja, alleen de afwezigheid van bottle belts en compressiekleding verraadt je.quote:Op donderdag 9 april 2015 10:21 schreef Mr.B. het volgende:
lijkt wel of ik meer heb afgezien dan die 60km lopers !
Nu zie ik ook dat de estafetteloper die mij zo heel makkelijk en soepel inhaalde Paul Zwama was ..en ik dacht nog wel even dat ik zou kunnen proberen om bij hem te haken toen hij voorbijkwam
Dit vind ik ook wel een toffe eindsprint, zou die 60km hebben gelopen?
https://www.flickr.com/ph(...)et-72157651414136708Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mooie eindsprintfoto ja! Dat lijkt me, als ik naar zijn starnummer kijk met nummerband, een estafetteloper. Volgens mij kan en wil je niet zo'n sprintje ook niet meer doen als je al 60km in de benen hebt.![]()
Zooooooveel zin om te trainen vandaag! Volgens mij ben ik hersteldMisschien nog niet helemaal de power terug in de benen, maar staan alleen korte afstandjes op het programma dus dat moet zeker lukken. In korte broek misschien wel! Al is onze trainer erg fan van oefeningen waarbij je door de modder moet rollen en de grond is nog wel erg koud.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Marathoners van Rotterdam, hoe gaat het met het koolhydraten stapelen en met de wedstrijdspanning?
Het weer ziet er nu wel gunstig uit, 8-9 graden en windkracht 3. Dus die zorg is in ieder geval weggenomen.
De Olympische limieten zijn ook bekend trouwens; 2.11 en 2.28 respectievelijk. Zouden Abdi, Chalid en Miranda daar in de buurt of onder gaan komen? Michel Butter heeft al aangegeven dat hij het vooral als come-back marathon ziet.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nageeye en Choukoud moeten dat wel kunnen lopen. Al kunnen ze zichzelf ook wel opblazen als ze te idioot van start zouden gaan...
Boonstra weet ik niet, die vind ik degelijk, maar verre van exceptioneel verder.Jack does it in real time...![]()
ik heb voor de verandering eens zin in intervallen vanavond
en zojuist de nieuwsbrief van de Cauberg gehad voor zaterdag, ook erg veel zin in...Ik ben toch erg benieuwd nu, van de 18 km zeggen ze dat die "zwaar" is en de 28 zelfs "erg zwaar".quote:Mocht je tijdens de 28km TRAIL merken dat deze te zwaar is....
Ik heb vorig jaar de 18 gelopen en dit jaar is de route niet veranderd, het was geen makkie, maar zwaar, dat is ook weer zo'n zwaar woord
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
En wat betekent 'degelijk' in deze context?quote:Op donderdag 9 april 2015 10:58 schreef DeeBee het volgende:
Nageeye en Choukoud moeten dat wel kunnen lopen. Al kunnen ze zichzelf ook wel opblazen als ze te idioot van start zouden gaan...
Boonstra weet ik niet, die vind ik degelijk, maar verre van exceptioneel verder.![]()
![]()
Haha degelijk is het nieuwe snel!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Volgens mij zou Miranda Boonstra het fysiologisch gezien niet moeten kunnen halen, maar het zou mij niks verbazen als zij op karakter net onder die 2.28 duikt. Nog een keer een limiet missen op 8 seconden zal haar toch niet gebeuren..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Haha, gevaarlijk woord in deze topicreeks ondertussen ja!quote:Op donderdag 9 april 2015 11:00 schreef Quoi het volgende:
[..]
En wat betekent 'degelijk' in deze context?
Daarmee bedoel ik dat ze een sterke atlete is, Nederlandse top, maar niet meer echt zal verbeteren of ooit heel erg zal excelleren. Ik bedoel, meedoen aan de Olympische spelen of rond de 2:30 is bizar goed als vrouw, maar ze is geen Sifan Hassan qua potentie ofzo.Nageeye en Choukoud hebben de mogelijkheid om door te groeien naar Europese (sub)top in mijn ogen.
Jack does it in real time...![]()
Ik denk ook niet dat ze nog verwacht om nog enorme stappen te gaan maken. Maar een Olympische marathon zou toch supermooi zijn!quote:Op donderdag 9 april 2015 11:05 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Haha, gevaarlijk woord in deze topicreeks ondertussen ja!
Daarmee bedoel ik dat ze een sterke atlete is, Nederlandse top, maar niet meer echt zal verbeteren of ooit heel erg zal excelleren. Ik bedoel, meedoen aan de Olympische spelen of rond de 2:30 is bizar goed als vrouw, maar ze is geen Sifan Hassan qua potentie ofzo.Nageeye en Choukoud hebben de mogelijkheid om door te groeien naar Europese (sub)top in mijn ogen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat was me het loopje wel gisteren. 5 mijl dus, maar dan met een paar gemene bulten.
De eerste twee kilometer gingen wel aardig. Redelijk tempo, ondanks lichte stijging. Maar daarna loop je ineens tegen een muur op. In 300 meter moet je ineens 50 meter omhoog. Gelukkig regelmatig meegedaan met de heuveltrainingen in de winter, dus uiteindelijk nog redelijk sterk naar boven gekomen.
Vervolgens is het anderhalve kilometer genieten. Prachtige vergezichten met een ondergaande zon, kijk zelf maar. Beetje zoekend naar het tempo, zo net na de bult, maar het tempo bleef er redelijk in.
Daarna is het anderhalve kilometer afzien. Vooral afzien voor de quads, want in die anderhalve kilometer donder je 100 meter naar beneden. Te steil om lekker te kunnen laagvliegen.
Helaas is er onderaan de bult geen moment rust. Direct gaat de route weer scherp omhoog. In iets minder dan een kilometer moet er weer 50 meter omhoog geklommen worden. De benen krijgen geen moment rust.
In de laatste twee kilometer gaat het eerst nog even licht omhoog, maar mogen we gelukkig ook een kilometer lang geleidelijk omlaag naar de finish. Lekker om het tempo weer wat omhoog te gooien zonder dat het omcomfortabel wordt. Hoewel het beste er na alle bulten wel af is.
Uiteindelijk in een tijd van (waarschijnlijk) 42:11 over de finish gekomen. Ondanks de route toch een minuutje van m'n PR afgesnoept. Er niet meteen aan gedacht m'n horloge uit te zetten, dus het is nog even wachten op de officiele uitslagen.
Iets langzamer dan verwacht, maar al met al toch niet ontevreden. Gezien de route heb ik toch alles er uitgehaald wat er in zat. Genoeg mogelijkheden om binnenkort op de makkelijkere routes de tijd nog maar wat verder aan te scherpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr:
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Lekker Wolve!
jij hebt legday niet geskipped gister
Lekker bezig! Ook kleine PRs moet je koesteren!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vorig jaar liep ik dezelfde route ruim 3 minuten boven m'n PR op dat moment, en toen had ik ook niet ingehouden. Dus ik ben er eigenlijk wel tevredener mee dan ik doe lijken hier. Er zit dus binnenkort nog wel een stuk meer in.
En leg day heb ik inderdaad niet overgeslagen. Zowel de quads als de kuiten hebben toch een beetej spierpijn na al dat omhoog en omlaag. Dat gebeurt me niet zo vaak.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
http://www.innosport.nl/a(...)-voor-hardloopstudie
Is dit wat voor iemand hier? Best een aardige beloning en je komt een hoop te weten denk ik. Voor mij is Arnhem wel ver om elke keer heen te gaan helaas.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Helaas, BMI te hoog.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Is dit wat voor iemand hier? Best een aardige beloning en je komt een hoop te weten denk ik. Voor mij is Arnhem wel ver om elke keer heen te gaan helaas.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Loopt Choukoud eigenlijk wel in Rotterdam bedenk ik nu?quote:Op donderdag 9 april 2015 11:05 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Haha, gevaarlijk woord in deze topicreeks ondertussen ja!
Ik voldoe wel maar ik zit met mijn knie. Dus zo snel mogelijk lopen, zit er helaas niet in.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Is dit wat voor iemand hier? Best een aardige beloning en je komt een hoop te weten denk ik. Voor mij is Arnhem wel ver om elke keer heen te gaan helaas.![]()
Ik heb daar ook rondgehobbeld. Iets van 50 minuten ofzo. Heel rustig aan gedaan, paar keer gewandeld, maar toch met dat wandelen nog steeds 6.14min/km gemiddeldGing weg op een relaxt voelende 5.40min/km weet ik nog wel op de eerste anderhalve mijl, dus het was vooral het lopen tussendoor die de gemiddelde snelheid eruit haalde. Lekker geouwehoerd, gezwaaid naar marshals en mensen in auto's, genoten van het uitzicht en daarna brownies en flapjacks gegeten bij de finish
Ja doei.![]()
Helaas, fysiek net te oudquote:Op donderdag 9 april 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Is dit wat voor iemand hier? Best een aardige beloning en je komt een hoop te weten denk ik. Voor mij is Arnhem wel ver om elke keer heen te gaan helaas.
Envoor Moblo
![]()
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb daar ook rondgehobbeld. Iets van 50 minuten ofzo. Heel rustig aan gedaan, paar keer gewandeld, maar toch met dat wandelen nog steeds 6.14min/km gemiddeldGing weg op een relaxt voelende 5.40min/km weet ik nog wel op de eerste anderhalve mijl, dus het was vooral het lopen tussendoor die de gemiddelde snelheid eruit haalde. Lekker geouwehoerd, gezwaaid naar marshals en mensen in auto's, genoten van het uitzicht en daarna brownies en flapjacks gegeten bij de finish
te oud, te vetquote:Op donderdag 9 april 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
![]()
zie trouwens dat ze tot 2 april hebben gewacht met het plaatsen van het artikel over aardappel-sportdrank, verstandig
Da's mooi! Weer een zieltje aan het winnen!quote:Op donderdag 9 april 2015 10:22 schreef Pandaplint het volgende:
Eerste keer hardlopen met vriendin ging aardig gisteren.
Al bleek ze nooit 4km achtereen gelopen te hebben. Maar 4km gelopen te hebben met 1min rennen, 1min wandelen etc. Miscommunicatie
Maar met schema van les 8 van evi begonnen. En ze leeft nog
Ja doei.![]()
Ghehehequote:Op donderdag 9 april 2015 11:53 schreef Guard het volgende:
zie trouwens dat ze tot 2 april hebben gewacht met het plaatsen van het artikel over aardappel-sportdrank, verstandig
Ja doei.![]()
Knor?quote:Op donderdag 9 april 2015 10:11 schreef Quoi het volgende:
Och ja, confronteer me maar een heel topic met mijn gewetenskwestie
Ja doei.![]()
Jeej, vandaag durfde ik het wel weer aan om een stukje te gaan hardlopen ... na maanden van fysiek ongemak met de gewrichten.
Alles doet het nog, geen pijntjes en ontspannen ruim 5km gelopen.
Nu de afterparty maar afwachten.![]()
quote:Op donderdag 9 april 2015 12:12 schreef Lastpost het volgende:
Jeej, vandaag durfde ik het wel weer aan om een stukje te gaan hardlopen ... na maanden van fysiek ongemak met de gewrichten.
Alles doet het nog, geen pijntjes en ontspannen ruim 5km gelopen.
Nu de afterparty maar afwachten.
Ja doei.![]()
Nee, Nageye gaat wel weg op een tijd onder de 2:10. Daarmee zou hij de eerste Nederlander zijn die dat bewerkstelligt. Dat zou wel tof zijn! Het record is nu nog in handen van held Marti, die afgelopen weekend nog even 18:33 bij een 5 km-wedstrijd liep.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Loopt Choukoud eigenlijk wel in Rotterdam bedenk ik nu?Ik heb jou recent uitgebreid uitgelegd waarom ik geen enkele zin had om net als velen hier bij iedere scheet naar de fysio te hollen. Vanwege het aandeel in de privé-sfeer zei je dat te snappen.quote:Op woensdag 8 april 2015 22:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Maar misschien is dat bij Z ook wel het geval. Die vond het alleen pas na 8 weken nodig om een fysio te bellen. Voor hetzelfde geld had hij alweer een maand kunnen lopen.
Het aantal succesverhalen op het fysiovlak is zeer beperkt (vooral hier) en de adviezen en oefeningen die je krijgt zijn in mijn ogen open deuren. Een verzwikte poot, of het nou verrekt is of allemaal afgescheurd, daar staat 8 tot 12 weken voor. Remedie: rust en spierversterkende oefeningen.
Bedenk daarnaast dat deze blessure niet geleidelijk gekomen is door (hoe ironisch in mijn geval) een probleem in de looptechniek of een disbalans in de spieren, maar door een ongeluk waarbij binnen een seconde de boel kapot was. Hoe lullig het ook voor velen is, ik heb eigenlijk totaan dit ongeluk op de Balijbrug geen echte blessures gehad, ondanks dat ik verre van soepel loop.
Dat is voor een groot deel mazzel, maar het heeft er ook mee te maken dat ik altijd gedisciplineerd getraind heb en niet van alles en nog wat tegelijk wil. En als ik dan eens een pijntje had, dan volstond logisch nadenken om het op te lossen. Zelfs die pijn in de heup kostte me maar 2 weken door heel simpel rechtop te gaan zitten.
En ja, als de poot ook nog eens steeds beter werd, dan is het duidelijk dat je geduld moet hebben. Waarom dan nu toch de fysio? Omdat ik vind dat het herstellen nu vrijwel afgevlakt is. Verwacht ik er veel van? Nee. Hoop ik dat ik het mis heb? Ja.
TL;DR-versie: Alweer niet geluisterd? Zeg dan maar weer gewoon dat je het begrijpt en vindt intussen wat anders.![]()
Lekkerk busy! Geen rugproblemen meer?quote:Op donderdag 9 april 2015 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ups en downs, aanvoelen, corrigeren en rusten zodra er iets weer richting down gaatquote:Op donderdag 9 april 2015 13:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lekkerk busy! Geen rugproblemen meer?Gisteren ging OK, en heb dus ook totaal niet gepushed, waardoor ik nu nog steeds pijnvrij ben na 5 mijl!
Krijg binnenkort wel een MRI om voor de zekerheid te kijken of er niets iets verkeerd zit dat bij belasting verkeerderder schiet, maar vooralsnog gaat het met steeds grotere ups en kleinere downs langzaamaan beter!
Lastig wel dat m'n conditie en uithoudingsvermogen te lijden hebben gehad. Waar ik vorig jaar rond deze tijd 20 mijl rende op m'n dooie akkertje is nu 5 mijl rustig al best 'n ondernemingnormaal had ik dat graag in de sportschool onderhouden, heb niet voor niets abo afgesloten, maar ik kon op m'n specifieke oefeningen na niet zoveel doen dat niet de boel verergerde, máááár, vanaf deze week ga ik de sportschool dus wel oppakken omdat 't weer zo goed gaat. Eerst wat yoga en
aquarobics
, lage belasting/impact, en dan langzaam opvoeren!
Ja doei.![]()
Dat deed ik, alleen tijdens het schrijven van die post in een vrij hoge frequentie ;-)quote:
Geblesseerd zijn is echt de beste manier om heel veel zin te krijgen in hardlopen.
Mooie resultaten van jou en meneer Mo! Nu heel blijven!![]()
So true!quote:Op donderdag 9 april 2015 13:32 schreef Zwabberhark het volgende:
Geblesseerd zijn is echt de beste manier om heel veel zin te krijgen in hardlopen.
Ik hoop zo dat jij ook snel weer kunt.Ja doei.![]()
Moblo ook welkom terug natuurlijk
En nu iedereen gewoon lekker hier blijven en op het gemakkie blijven/gaan lopen. Afgesproken?F means you're fucked![]()
Ik had aan twee behandelingetjes bij de fysio genoeg om van een vervelende klacht af te komen. Na een langere loop kon ik telkens met moeite de trap zelf afkomen de volgende dag. Ik dacht een lopersknie te hebben, maar nee hoor: mijn enkel was het probleem. Drie keer daags een simpel enkeloefeningetje (en wat rust) en het probleem was verholpen.
Zelf was ik nooit op die oefening gekomen. Dacht echt dat mijn knie het probleem was, want daar zat de pijn.
Er zijn dus ook goede ervaringen met fysio's op dit forum.
Maar ja, ik ben dan ook niet zo goed in zelf logisch nadenken![]()
![]()
Ik vind het heel nuttig als een fysio gevoelige plekken kan losmasseren en zo. Maar dat helpt eigenlijk alleen als het nog geen echte blessure is. Als het echt zo mis is gegaan dat je na 5 minuten al last krijgt, kun je zelf ook wel bedenken dat rust houden het verstandigste is. Ze kunnen ook goede oefeningen meegeven, maar soms kan ik die zelf ook wel bedenken. En in de regel is het daadwerkelijk 3x per dag uitvoeren voor de meeste mensen de grootste uitdaging
Koolhydraten stapelen ben ik nog niet echt mee begonnen. Ben ook een beetje bang om heel anders dan anders te gaan eten, dat lijkt me ook niet goed. Ga zaterdagavond wel een flink bord volkorenpasta eten en zondagochtend pannenkoeken, maar dat is het voor mij wel denk ik.quote:Op donderdag 9 april 2015 10:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Marathoners van Rotterdam, hoe gaat het met het koolhydraten stapelen en met de wedstrijdspanning?
De wedstrijdspanning zit er wel goed in! Behoorlijk kriebels en m'n collega's worden knettergek omdat ik continu over hardlopen begin![]()
![]()
Volkoren kun je juist beter niet doen want daar ga je veel van poepen en dat wil je niet op M-day. Verder heel begrijpelijk de spanning! Hier mag je de hele dag over hardlopen praten als je collega's het niet meer aankunnenquote:Op donderdag 9 april 2015 13:45 schreef TMan het volgende:
[..]
Koolhydraten stapelen ben ik nog niet echt mee begonnen. Ben ook een beetje bang om heel anders dan anders te gaan eten, dat lijkt me ook niet goed. Ga zaterdagavond wel een flink bord volkorenpasta eten en zondagochtend pannenkoeken, maar dat is het voor mij wel denk ik.
De wedstrijdspanning zit er wel goed in! Behoorlijk kriebels en m'n collega's worden knettergek omdat ik continu over hardlopen begin
Heb je wel vaker gelopen met pannenkoeken als ontbijt?quote:Op donderdag 9 april 2015 13:45 schreef TMan het volgende:
[..]
Koolhydraten stapelen ben ik nog niet echt mee begonnen. Ben ook een beetje bang om heel anders dan anders te gaan eten, dat lijkt me ook niet goed. Ga zaterdagavond wel een flink bord volkorenpasta eten en zondagochtend pannenkoeken, maar dat is het voor mij wel denk ik.
De wedstrijdspanning zit er wel goed in! Behoorlijk kriebels en m'n collega's worden knettergek omdat ik continu over hardlopen beginF means you're fucked![]()
Lekker, die wedstrijdspanning. Geniet ervan, het hoort er allemaal bij.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:45 schreef TMan het volgende:
[..]
De wedstrijdspanning zit er wel goed in! Behoorlijk kriebels en m'n collega's worden knettergek omdat ik continu over hardlopen begin
en hier mag je zoveel rondstuiteren als je wil
Ja, doe ik vaak op zondag. Wel twee uurtjes wachten met lopen na het etenquote:Op donderdag 9 april 2015 13:47 schreef YUR het volgende:
[..]
Heb je wel vaker gelopen met pannenkoeken als ontbijt?Goeie tip. Gewone pasta it isquote:Op donderdag 9 april 2015 13:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volkoren kun je juist beter niet doen want daar ga je veel van poepen en dat wil je niet op M-day. Verder heel begrijpelijk de spanning! Hier mag je de hele dag over hardlopen praten als je collega's het niet meer aankunnen
* TMan stuitert![]()
quote:Op donderdag 9 april 2015 13:54 schreef TMan het volgende:
[..]
Ja, doe ik vaak op zondag. Wel twee uurtjes wachten met lopen na het eten
[..]
Goeie tip. Gewone pasta it is
* TMan stuitert
F means you're fucked![]()
Ik heb ook goede ervaringen met de fysio.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:41 schreef steffelonio het volgende:
Er zijn dus ook goede ervaringen met fysio's op dit forum.
Zelf loop ik ook niet ieder pijntje de deur van de fysio of sport- danwel huisarts plat, dus als ik ga is het wel nodig.
Gelukkig hebben we in Tilburg een SMC waar ze meer dan alleen doen dan oefeningen voorschrijven.
De sportarts stelt een diagnose, de fysio komt met de oefeningen en de sportfysio maakt een voet en loopanalyse om te kijken of de klachten voorkomen kunnen worden.
3 x keer daar geweest, mijn techniek met hun hulp wat aangepast, sindsdien
Dank voor de jompels en welkomen. Post sowieso een stuk minder. Druk bezig, andere bezigheden/prioriteiten, maar zal weer 's wat meer meelezen/posten nu ik weer loop. Meeposten in een topic over de hobby die je niet kunt beoefenen is zeer frustrerend
Ja doei.![]()
Komt goed, ze hebben zelfs het parcours makkelijker voor je gemaakt: http://www.nu.nl/sport-ov(...)m-snellere-tijd.htmlquote:Op donderdag 9 april 2015 13:54 schreef TMan het volgende:
[..]
Ja, doe ik vaak op zondag. Wel twee uurtjes wachten met lopen na het eten
[..]
Goeie tip. Gewone pasta it is
* TMan stuitert<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Normaal wil ik echt zo snel mogelijk de expo weer uit maar zaterdag ga ik lekker de toerist uithangen met startnummerfoto's alles. Ik heb er zoveel zin in.
* Devv is bezig met stapelen![]()
Bedoel je nog geen enkele Nederlander? Of nog geen enkele Nederlander op de marathon van Rotterdam? Het NR is 2:08:21, maar in R'dam zijn de Nederlanders inderdaad (net) niet onder de 2:10 gedoken.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:21 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nee, Nageye gaat wel weg op een tijd onder de 2:10. Daarmee zou hij de eerste Nederlander zijn die dat bewerkstelligt. Dat zou wel tof zijn! Het record is nu nog in handen van held Marti, die afgelopen weekend nog even 18:33 bij een 5 km-wedstrijd liep.Dat herstel duurt ook gewoon veel te lang. Dan is het niet zo raar dat je geduld op de proef wordt gesteld. Ik hoop ook dat je het mis hebt.quote:[..]
Ik heb jou recent uitgebreid uitgelegd waarom ik geen enkele zin had om net als velen hier bij iedere scheet naar de fysio te hollen. Vanwege het aandeel in de privé-sfeer zei je dat te snappen.
Het aantal succesverhalen op het fysiovlak is zeer beperkt (vooral hier) en de adviezen en oefeningen die je krijgt zijn in mijn ogen open deuren. Een verzwikte poot, of het nou verrekt is of allemaal afgescheurd, daar staat 8 tot 12 weken voor. Remedie: rust en spierversterkende oefeningen.
Bedenk daarnaast dat deze blessure niet geleidelijk gekomen is door (hoe ironisch in mijn geval) een probleem in de looptechniek of een disbalans in de spieren, maar door een ongeluk waarbij binnen een seconde de boel kapot was. Hoe lullig het ook voor velen is, ik heb eigenlijk totaan dit ongeluk op de Balijbrug geen echte blessures gehad, ondanks dat ik verre van soepel loop.
Dat is voor een groot deel mazzel, maar het heeft er ook mee te maken dat ik altijd gedisciplineerd getraind heb en niet van alles en nog wat tegelijk wil. En als ik dan eens een pijntje had, dan volstond logisch nadenken om het op te lossen. Zelfs die pijn in de heup kostte me maar 2 weken door heel simpel rechtop te gaan zitten.
En ja, als de poot ook nog eens steeds beter werd, dan is het duidelijk dat je geduld moet hebben. Waarom dan nu toch de fysio? Omdat ik vind dat het herstellen nu vrijwel afgevlakt is. Verwacht ik er veel van? Nee. Hoop ik dat ik het mis heb? Ja.
TL;DR-versie: Alweer niet geluisterd? Zeg dan maar weer gewoon dat je het begrijpt en vindt intussen wat anders.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Dat laatste inderdaad. Kamiel, ooit begonnen in mijn huidige woonplaats, ken ik natuurlijk wel van naam.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:18 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Bedoel je nog geen enkele Nederlander? Of nog geen enkele Nederlander op de marathon van Rotterdam? Het NR is 2:08:21, maar in R'dam zijn de Nederlanders inderdaad (net) niet onder de 2:10 gedoken.![]()
Toevallig net een nieuwsbericht. Butter gaat "slechts" voor 2:14...![]()
Hij wil in het najaar in Amsterdam alsnog de limiet proberen te halen (mits hij nu natuurlijk heel blijft).
http://www.nu.nl/sport-ov(...)athon-rotterdam.htmlNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Twee jaar geleden kwam ik Lee Towers tegen op de expo![]()
Ik herinner me ook dat ik wel een startnummer ophaalde, maar niet zou gaan lopen vanwege een blessure. Pijnlijk
Welkom terug Mo. Hopelijk snel weer veel posten omdat je weer met plezier loopt.![]()
Daarom ga ik mijn startnummer ook maar gewoon niet halen. Het bijbehorende shirt wil ik toch ook niet, want waarom zou ik die nu willen hebben?quote:Op donderdag 9 april 2015 15:03 schreef Quoi het volgende:
Twee jaar geleden kwam ik Lee Towers tegen op de expo![]()
Ik herinner me ook dat ik wel een startnummer ophaalde, maar niet zou gaan lopen vanwege een blessure. Pijnlijk
Welkom terug Mo. Hopelijk snel weer veel posten omdat je weer met plezier loopt.F means you're fucked![]()
Het is idd gewoon niet leuk. Ga gewoon wat anders leuks doen zondag.quote:Op donderdag 9 april 2015 15:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Daarom ga ik mijn startnummer ook maar gewoon niet halen. Het bijbehorende shirt wil ik toch ook niet, want waarom zou ik die nu willen hebben?![]()
quote:Op donderdag 9 april 2015 15:13 schreef Zwabberhark het volgende:
HF, Wolve. Hellingen van bijna 14% volgens Strava?!! Dat is bijna surplace omhoog.Volgens mij volgens de bordjes zelfs 15%
Ja doei.![]()
Met pak 'm beet 7:00 per kilometer haalde ik daar nog best wat mensen in!
Ik had al gezegd dat het niet echt een PR route was.
Leuk. Ik ben jong en strak genoeg blijkbaar. Ahum.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Is dit wat voor iemand hier? Best een aardige beloning en je komt een hoop te weten denk ik. Voor mij is Arnhem wel ver om elke keer heen te gaan helaas.![]()
Ik eet nog maar zelden aardappel, ben benieuwd hoe zo'n drankje smaakt.
En zo hard mogelijk lopen is niet helemaal mijn ding, maar ik kan het altijd proberen.![]()
En toch een pr lopenquote:Op donderdag 9 april 2015 15:17 schreef Wolve000 het volgende:
Met pak 'm beet 7:00 per kilometer haalde ik daar nog best wat mensen in!
Ik had al gezegd dat het niet echt een PR route was.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Kan je je inbeelden hoe niet-scherp die ondertussen stond.quote:NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
fixedquote:Op donderdag 9 april 2015 15:19 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Kan je je inbeelden hoe verrekte in vorm Wolve is.
Hier geen wedstrijdspanning, maar wel heel veel andere spanning. Op het laatste moment hotelovernachting geannuleerd, maar gelukkig nu weer een nieuwe kunnen regelen.
Nu eerst maar een stukje rennen in de hitte en pollen.
Ik zou heel graag op de nieuwe schoenen willen lopen, maar dat lijkt me niet verstandig.
Oh, MoBlo, goed dat je weer terug bent. Heb me wel een ietsiepietsie zorgen gemaakt. Geef af en toe een teken van leven. Je bent goed bezig.![]()
Misschien voor het eerst in jaren weer eensquote:Op donderdag 9 april 2015 15:12 schreef Quoi het volgende:
[..]
Het is idd gewoon niet leuk. Ga gewoon wat anders leuks doen zondag.Parijs - Roubaix
kijken
Lijkt me zo cool als je nu nog last-minute een kamer voor weinig kunt boeken in Mainport (hotel op de Coolsingel)quote:Op donderdag 9 april 2015 15:23 schreef wyccie het volgende:
Hier geen wedstrijdspanning, maar wel heel veel andere spanning. Op het laatste moment hotelovernachting geannuleerd, maar gelukkig nu weer een nieuwe kunnen regelen.
Nu eerst maar een stukje rennen in de hitte en pollen.
Ik zou heel graag op de nieuwe schoenen willen lopen, maar dat lijkt me niet verstandig.
Oh, MoBlo, goed dat je weer terug bent. Heb me wel een ietsiepietsie zorgen gemaakt. Geef af en toe een teken van leven. Je bent goed bezig.![]()
Wij hebben overigens ook nog een alternatieve hotelkamer hier, op 5 minuten treinen vanaf de Coolsingel. Met twee gratis knuffelpoezen en hardloopontbijt. Mocht alles in de soep lopen![]()
![]()
Voor weinig is momenteel héél erg lastig. Mainport heeft nog 1 kamer voor ¤ 443,04. Alles rondom het centrum is minimaal 200 euro, en de betaalbare kamers liggen in zee.
Knuffelpoezen als in poezen die goed kunnen knuffelen of als in neppoezen?
Ik heb een kattenallergie.![]()
![]()
Holy malony, dat is een hoop geld. Jammerquote:Op donderdag 9 april 2015 15:32 schreef wyccie het volgende:
Voor weinig is momenteel héél erg lastig. Mainport heeft nog 1 kamer voor ¤ 443,04. Alles rondom het centrum is minimaal 200 euro, en de betaalbare kamers liggen in zee.
Knuffelpoezen als in poezen die goed kunnen knuffelen of als in neppoezen?
Ik heb een kattenallergie.![]()
Kattenallergie. Dan zou ik het niet doen![]()
![]()
En iets verder weg op tram/bus-afstand, is dat een optie? Prijzen dalen al gauw als je er niet helemaal bovenop gaat zitten.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
De eerste keer moet je gewoon expres langzaam gaan en dan na die aardappeldrank.. Zoeffff! Dan gaan we daardoor massaal allemaal aan de aardappelsportdrank.quote:Op donderdag 9 april 2015 15:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Leuk. Ik ben jong en strak genoeg blijkbaar. Ahum.![]()
Ik eet nog maar zelden aardappel, ben benieuwd hoe zo'n drankje smaakt.
En zo hard mogelijk lopen is niet helemaal mijn ding, maar ik kan het altijd proberen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op donderdag 9 april 2015 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De eerste keer moet je gewoon expres langzaam gaan en dan na die aardappeldrank.. Zoeffff! Dan gaan we daardoor massaal allemaal aan de aardappelsportdrank.![]()
The Hawthorne effect (also referred to as the observer effect) is a type of reactivity in which individuals improve an aspect of their behavior in response to their awareness of being observed.![]()
Ja, het zal wel double blind zijn en zo
Ik voldoe wel aan de voorwaarden, maar Arnhem is net wat te ver.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Welkom terug MoBlo en Lastpost![]()
![]()
Co.ukFijn dat het weer beter gaat met de rug en mooi nieuw PR Wolve! Lekker bezig allebei!
![]()
Welkom terug lastpost!Ook hopen dat jij nu weer heel blijft!
Ik heb deze week alweer 3 trainingen gelopen, gaat weer lekker! Gister een kort loopje van 6 km ofzo, gewoon lekker in het zonnetje na het werk. Vandaag een lekkere intervaltraining met 15x200, was wel ernstig zweten! Wat een heerlijk weer! Ging ook goed, maar laatste paar waren wel wat zwaar. Maar genoten! Zomer, kom er maar in![]()
![]()
Ik zit nu op 20 minuten loopafstand, een B&B. Prima te doen.quote:Op donderdag 9 april 2015 15:35 schreef Wolve000 het volgende:
En iets verder weg op tram/bus-afstand, is dat een optie? Prijzen dalen al gauw als je er niet helemaal bovenop gaat zitten.
Zojuist mijn tweede kort-kort-rondje van dit jaar gedaan. Ging best lekker, lekker zweten. Ik neig zelfs naar een tanktop voor zaterdag, maar dat is niet verstandig ivm racevest. Ik zie wel wat het weer wordt, ik neem gewoon mijn hele hardloopgarderobe mee.![]()
Ah, k! Ik doelde er ook op of je uberhaupt bij een groep liep, omdat dat sowieso vaak wel stimuleert om sneller te gaan lopen. Al is een AV wel heel leuk, natuurlijkquote:Op donderdag 9 april 2015 06:51 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Bij een loopgroep. Ik overweeg wel een zomerlidmaatschap bij de AV om eens te kijken of ik het wat vind.Zo bedoelde ik het dus ook helemaal nietquote:Op donderdag 9 april 2015 07:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Afhankelijk van de opzet van je loopgroep kan je daarmee ook sneller worden volgens mij. Zo lang ze ook intervallen etc trainen. Of is er dan nog steeds iets wat een AV beter maakt daarin?Gewoon het feit dat je een groep hebt waar je je aan op kunt trekken is voor heel veel mensen al heel fijn, al vind ik zelf een AV wel heel fijn. Als we "naar buiten" gaan blijf ik altijd een beetje achteraan sukkelen, omdat ik bang ben dat ik mezelf stuk loop en het op het laatst niet meer bij kan houden en iedereen op me moet wachten, terwijl je op de baan wat meer risico kunt nemen. Als het dan niet meer gaat kun je of zonder al te veel problemen wat langzamer gaan lopen, of een rondje minder rennen.
![]()
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:14 schreef Wolve000 het volgende:
Dat was me het loopje wel gisteren. 5 mijl dus, maar dan met een paar gemene bulten.
De eerste twee kilometer gingen wel aardig. Redelijk tempo, ondanks lichte stijging. Maar daarna loop je ineens tegen een muur op. In 300 meter moet je ineens 50 meter omhoog. Gelukkig regelmatig meegedaan met de heuveltrainingen in de winter, dus uiteindelijk nog redelijk sterk naar boven gekomen.
Vervolgens is het anderhalve kilometer genieten. Prachtige vergezichten met een ondergaande zon, kijk zelf maar. Beetje zoekend naar het tempo, zo net na de bult, maar het tempo bleef er redelijk in.
Daarna is het anderhalve kilometer afzien. Vooral afzien voor de quads, want in die anderhalve kilometer donder je 100 meter naar beneden. Te steil om lekker te kunnen laagvliegen.
Helaas is er onderaan de bult geen moment rust. Direct gaat de route weer scherp omhoog. In iets minder dan een kilometer moet er weer 50 meter omhoog geklommen worden. De benen krijgen geen moment rust.
In de laatste twee kilometer gaat het eerst nog even licht omhoog, maar mogen we gelukkig ook een kilometer lang geleidelijk omlaag naar de finish. Lekker om het tempo weer wat omhoog te gooien zonder dat het omcomfortabel wordt. Hoewel het beste er na alle bulten wel af is.
Uiteindelijk in een tijd van (waarschijnlijk) 42:11 over de finish gekomen. Ondanks de route toch een minuutje van m'n PR afgesnoept. Er niet meteen aan gedacht m'n horloge uit te zetten, dus het is nog even wachten op de officiele uitslagen.
Iets langzamer dan verwacht, maar al met al toch niet ontevreden. Gezien de route heb ik toch alles er uitgehaald wat er in zat. Genoeg mogelijkheden om binnenkort op de makkelijkere routes de tijd nog maar wat verder aan te scherpen.NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr:
En dat maps-plaatje
Ik denk altijd dat ik hier in een mooi gebied loop, maar jullie doen er elke keer weer een scherpje bovenop. Mooi PRAls ik in de waan was 10 km hard te kunnen lopen zou ik het doenquote:Op donderdag 9 april 2015 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Is dit wat voor iemand hier? Best een aardige beloning en je komt een hoop te weten denk ik. Voor mij is Arnhem wel ver om elke keer heen te gaan helaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Yes, misschien loop ik nu wel 3:58quote:Op donderdag 9 april 2015 14:00 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Komt goed, ze hebben zelfs het parcours makkelijker voor je gemaakt: http://www.nu.nl/sport-ov(...)m-snellere-tijd.html![]()
![]()
Hmmm teruglezend is mijn post wel lomp inderdaad. Hij was als grapje bedoeld, niet erg handig. Sorry.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:21 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nee, Nageye gaat wel weg op een tijd onder de 2:10. Daarmee zou hij de eerste Nederlander zijn die dat bewerkstelligt. Dat zou wel tof zijn! Het record is nu nog in handen van held Marti, die afgelopen weekend nog even 18:33 bij een 5 km-wedstrijd liep.
[..]
Ik heb jou recent uitgebreid uitgelegd waarom ik geen enkele zin had om net als velen hier bij iedere scheet naar de fysio te hollen. Vanwege het aandeel in de privé-sfeer zei je dat te snappen.
TL;DR-versie: Alweer niet geluisterd? Zeg dan maar weer gewoon dat je het begrijpt en vindt intussen wat anders.
Neemt overigens niet weg dat het had gekund dat je herstel sneller was gegaan als je wel naar de fysio was gegaan. Maar dat had ik dus wat anders kunnen brengen ja...Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Keequote:Op donderdag 9 april 2015 17:16 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ah, k! Ik doelde er ook op of je uberhaupt bij een groep liep, omdat dat sowieso vaak wel stimuleert om sneller te gaan lopen. Al is een AV wel heel leuk, natuurlijk
[..]
Zo bedoelde ik het dus ook helemaal nietGewoon het feit dat je een groep hebt waar je je aan op kunt trekken is voor heel veel mensen al heel fijn, al vind ik zelf een AV wel heel fijn. Als we "naar buiten" gaan blijf ik altijd een beetje achteraan sukkelen, omdat ik bang ben dat ik mezelf stuk loop en het op het laatst niet meer bij kan houden en iedereen op me moet wachten, terwijl je op de baan wat meer risico kunt nemen. Als het dan niet meer gaat kun je of zonder al te veel problemen wat langzamer gaan lopen, of een rondje minder rennen.
ik wist niet zeker of je dit bedoelde of ook de opbouw/invulling van de trainingen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
De intervallen zitten er weer op, ik ging redelijk kapot aan het eind. Dacht dat het door een wat hogere temperatuur kwam, maar strava zegt dat ik op 3 segmenten een pb heb gelopen, en twee van die segmenten zitten in al mijn snelle trainingen, dus ik ging gewoon heel hard vandaagen mocht ik ook wel kapot zitten op het eind
Het weer is echt top nu. Mijn eerste rondje kort/kort zit erop. Eindelijk in de middag ook dezelfde snelheid gelopen als een morgenrondje (die notabene langer is).
![]()
![]()
![]()
Oeh, meteen na Van Hollandse Bodemquote:Op donderdag 9 april 2015 18:50 schreef Quoi het volgende:
Nou, eindelijk vanavond Katja bij de CPC
Om 21:30 uur vandaag (Npo 1): Katja's Bodyscan: bewegen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zijn dacht ik meer mensen hier met de Polar M400. Weet niet meer wie, maar hadden er wel goede ervaringen mee.![]()
ah cool, thanks voor de tipquote:Op donderdag 9 april 2015 18:50 schreef Quoi het volgende:
Nou, eindelijk vanavond Katja bij de CPC
Om 21:30 uur vandaag (Npo 1): Katja's Bodyscan: bewegenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Iemand vroeg om stapelen.
Ben vandaag begonnen. Maar gisteren per ongeluk ook al spaghetti bij de worteltjes met vis, want de aardappels waren op.
Nu pastasalade die we vaak voor en na het trainen doen. Lekker veel pasta met veel gezonde spullen erin. Morgen eten we bij vrienden, dus geen idee. En zaterdag is het weer pasta. Verder zuip ik sportdrank voor de koolhydraten. En morgen cola, want op bezoek ga ik echt niet aan een fles AA zitten zuigen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb een m400. Bevalt goed, alleen ben ik nog niet goed op de hoogte wat en hoe je alles kan instellen.Hij doet volgens mij wat ie moet doen. GPS fix redelijk snel, redelijk nauwkeurig.
Alleen de software (polar flow) vind ik wat matig. Ik kan de logs/trainingen bijv geen naam/titel geven, dus terug bladeren naar een oud loopje is lastig. Daarvoor gebruik ik bijv nog steeds strava.Uploaden naar strava gaat niet automatisch maar doe ik met een appje. (Syncmytracks).
En je moet wel hartslag band om.
Maar is mijn eerste gps-horloge, dus ik kan niet vergelijken met andere modellen/merken.
Conclusie: ik ben tevreden![]()
Jongens!! Stop met de koolhydraten!! Winegums en spekkies moet je hebbentwitter:RTVNH_Sport twitterde op donderdag 09-04-2015 om 15:08:02Een "dieet" van spekkies en winegums voor atleet @MichelButter vlak voor de marathon van Rotterdam. #nhsport http://t.co/VaqY5Q2SOW reageer retweet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat heb ik geprobeerd, winegum dieet... niets voor mij, mijn maag kan er niet zo goed tegen
Wat denk je dat er in winegums en spekkies zit dan?quote:Op donderdag 9 april 2015 19:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongens!! Stop met de koolhydraten!! Winegums en spekkies moet je hebbenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik at zoveel carbs vanavond dat ik de laatste training voor R'dam maar laat schieten vanavond. Morgen nog een paar laatste intervalletjes lopen dan maar. De hoop op die ene snelle 10 km is er nog niet en daarom ga ik zondag lekker lopen om te genieten van de sfeer![]()
![]()
Noms!quote:Op donderdag 9 april 2015 19:46 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wat denk je dat er in winegums en spekkies zit dan?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
iedereen moet doen wat hij of zij denkt dat goed is maar ik heb ooit een keer "koolhydraten gestapeld" en ik kan niet echt zeggen dat het veel verschil maakte dus tegenwoordig eet ik niets meer of minder dan normaal, ik verbrand alleen minder omdat ik een paar kilometers minder loop in de week voor een lang evenement.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:45 schreef TMan het volgende:
[..]
Koolhydraten stapelen ben ik nog niet echt mee begonnen. Ben ook een beetje bang om heel anders dan anders te gaan eten, dat lijkt me ook niet goed. Ga zaterdagavond wel een flink bord volkorenpasta eten en zondagochtend pannenkoeken, maar dat is het voor mij wel denk ik.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Wijn en spek?quote:Op donderdag 9 april 2015 19:46 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wat denk je dat er in winegums en spekkies zit dan?![]()
Het slaat ook nergens op eigenlijk, een dag of twee voor een marathon een schep pasta extra eten of zo.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
iedereen moet doen wat hij of zij denkt dat goed is maar ik heb ooit een keer "koolhydraten gestapeld" en ik kan niet echt zeggen dat het veel verschil maakte dus tegenwoordig eet ik niets meer of minder dan normaal, ik verbrand alleen minder omdat ik een paar kilometers minder loop in de week voor een lang evenement.
Het is meer een pre race ritual, zeker met de pasta party's bij ieder willekeurig hardloopevenement dezer dagen.
Iedereen moet doen wat goed voelt uiteraard, maar ik denk dat het zeker voor recreanten zoals ikzelf niet echt heel veel gaat opleveren.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
volgens de nieuwe "wetten van het stapelen" is meer eten dan normaal niet eens meer nodig..
Het zelfde eten en minder trainen is tegenwoordig genoeg'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ah, "de nieuwe wetten van het stapelen"![]()
Zo ken ik ook wel een paar nieuwe wetten.
Maar onzin is het wel een beetje inderdaad. Al helpt het denk ik wel om de 24 uur vooraf wel genoeg in te nemen.![]()
zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:38 schreef Guard het volgende:
Iedereen moet doen wat goed voelt uiteraard, maar ik denk dat het zeker voor recreanten zoals ikzelf niet echt heel veel gaat opleveren.
onder dat nom heb ik de afgelopen 5 jaar heel hardloopdingen geprobeert en weer laten varen...
interval, fartlek,whey, spirulina...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
wel genoeg maar ik denk dat er behoorlijk wat lopers zijn die "overboord" gaan wat betreft de innamequote:Op donderdag 9 april 2015 20:40 schreef Quoi het volgende:
Maar onzin is het wel een beetje inderdaad. Al helpt het denk ik wel om de 24 uur vooraf wel genoeg in te nemen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik denk dat het juist voor recreanten veel betekent, omdat die doorgaans een stuk langer bezig zijn. Voor hen kan het het verschil zijn tussen man met de hamer op 30 of pas op 38km. Terwijl het juist bij professionals marginaler om een minuutje meer of minder gaat. Wat op dat niveau van belang kan zijn.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:38 schreef Guard het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op eigenlijk, een dag of twee voor een marathon een schep pasta extra eten of zo.
Het is meer een pre race ritual, zeker met de pasta party's bij ieder willekeurig hardloopevenement dezer dagen.
Iedereen moet doen wat goed voelt uiteraard, maar ik denk dat het zeker voor recreanten zoals ikzelf niet echt heel veel gaat opleveren.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
En het gaat niet eens zozeer om meer eten, maar om anders eten (en drinken)Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Een marathon is een energie vraagstuk, dat je op vele manieren kan oplossen.
Doorgaans kom je met gezond verstand gebruiken een heel eind.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Thanks! Data syncen met andere apps is nog wel een beetje vervelend bij Polar. Ik heb geen Android-telefoon, dus Syncmytracks gaat al niet door.quote:Op donderdag 9 april 2015 19:11 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb een m400. Bevalt goed, alleen ben ik nog niet goed op de hoogte wat en hoe je alles kan instellen.Hij doet volgens mij wat ie moet doen. GPS fix redelijk snel, redelijk nauwkeurig.
Alleen de software (polar flow) vind ik wat matig. Ik kan de logs/trainingen bijv geen naam/titel geven, dus terug bladeren naar een oud loopje is lastig. Daarvoor gebruik ik bijv nog steeds strava.Uploaden naar strava gaat niet automatisch maar doe ik met een appje. (Syncmytracks).
En je moet wel hartslag band om.
Maar is mijn eerste gps-horloge, dus ik kan niet vergelijken met andere modellen/merken.
Conclusie: ik ben tevreden![]()
Gezond verstand: meer energie in mijn lijf proppen, dan hou ik het langer vol.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:49 schreef Guard het volgende:
Een marathon is een energie vraagstuk, dat je op vele manieren kan oplossen.
Doorgaans kom je met gezond verstand gebruiken een heel eind.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
je hebt maar een beperkte opslagcapaciteit.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:50 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Gezond verstand: meer energie in mijn lijf proppen, dan hou ik het langer vol.![]()
ik heb nog maar weinig recreanten gezien die door koolhydraten-stapelen hun PB op de marathon dusdanig verscherpten dat ik zeg "dat moet en zal ik in mijn voorbereiding opnemen"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik denk dat ze het eerder doen om m een beetje knap uit te lopen
daar train ik voor met mijn benenquote:Op donderdag 9 april 2015 20:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat ze het eerder doen om m een beetje knap uit te lopen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik denk dat het ook heel anders werkt voor iemand die regelmatig 50, 60, 70 of zelfs 100km loopt dan voor iemand die incidenteel een marathon loopt. Bij die eerste is het lichaam ook gewend aan standje spaarstand. Bij de ander heeft het lijf gewoon meer energie nodig dan normaal, omdat het een abnormale bezigheid is om op hoger tempo dan normaal een langere afstand te lopen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb al vroeg gegeten (dom, bijna koolhydraatloos: bief, paprika, bietjes en Chinese kool), nu weer honger.
Winegums zijn mijn favoriete snoepjes.Helaas niet in huis. Dan maar fruit en nootjes.
![]()
Het lastige is: je weet nooit of die persoon hetzelfde zou hebben gelopen zonder stapelen. Laat hem/haar dus maar lekker stapelen. De winst die wel te behalen is het vertrouwen in je wedstrijd door je voorbereiding.
Wij stapelen eigenlijk altijd(ik eet nooit veel, maar wel heel vaak koolhydraten)
![]()
inderdaad Mossel, en daarom ben ik er ook heilig van overtuigd dat veel beginnende marathonlopers te veel aandacht besteden aan interval etc. ipv echt uithoudingsvermogen en nog niet op "de spaarstand kunnen lopen".quote:Op donderdag 9 april 2015 20:59 schreef mosselmossel het volgende:
Ik denk dat het ook heel anders werkt voor iemand die regelmatig 50, 60, 70 of zelfs 100km loopt dan voor iemand die incidenteel een marathon loopt. Bij die eerste is het lichaam ook gewend aan standje spaarstand. Bij de ander heeft het lijf gewoon meer energie nodig dan normaal, omdat het een abnormale bezigheid is om op hoger tempo dan normaal een langere afstand te lopen.
Ik lees hier heel vaak over intervaltraining etc. maar zie ook daarvan maar weinig "wereldschokkende" resultaten maar blijf wel lezen over "de man met de hamer"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik let er gewoon niet zo op qua koolhydraten in mijn eten, ik heb energie genoeg in mijn lichaam
Ik neem aan dat je vet bedoelt? Daarmee zou ik best een marathon kunnen wandelen, een beetje 'knap' uitlopen niet echt. Of ik zou heel veel make-up moeten smeren.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:06 schreef Guard het volgende:
Ik let er gewoon niet zo op qua koolhydraten in mijn eten, ik heb energie genoeg in mijn lichaam![]()
Mja, op ons niveau is koolhydraten stapelen enzo volgens mij ook vooral een mentaal dingetje. Zo'n marathon lopen is natuurlijk retespannend, en als je iig qua voeding alles hebt gedaan waarvan je denkt dat het goed voor je is, is de kans minder groot dat het daaraan ligt als de man met de hamer komt. Iig iets minder om je druk om te maken.
Maar elke reden om koolhydraten te stapelen is sowieso een goede reden. Koolhydraten![]()
![]()
Jij wandelt sportief op spaarstand.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[...] te veel aandacht besteden aan interval etc. ipv echt uithoudingsvermogen en nog niet op "de spaarstand kunnen lopen".![]()
![]()
QFT!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja! Dat dus allemaal.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:12 schreef hatsaflats het volgende:
Mja, op ons niveau is koolhydraten stapelen enzo volgens mij ook vooral een mentaal dingetje. Zo'n marathon lopen is natuurlijk retespannend, en als je iig qua voeding alles hebt gedaan waarvan je denkt dat het goed voor je is, is de kans minder groot dat het daaraan ligt als de man met de hamer komt. Iig iets minder om je druk om te maken.
Maar elke reden om koolhydraten te stapelen is sowieso een goede reden. Koolhydraten
Ik doe trouwens uit solidariteit geen biertje deze week. En van jouw post krijg ik nu trek.![]()
Ik wel. Behoudend starten, en onderweg de voorraden aanvullen.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:10 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je vet bedoelt? Daarmee zou ik best een marathon kunnen wandelen, een beetje 'knap' uitlopen niet echt. Of ik zou heel veel make-up moeten smeren.
En vet verbrand je altijd, het wordt pas lastig als je niets anders meer hebt als brandstof, dan komt de man met de hamer om de hoek...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Marathon is naar mijn idee niet nodig om die op de spaarstand uit te lopen. Door interval ben ik zeker een stuk sneller geworden op de Marathon. Goed uiteraard heeft ervaring op de afstand ook behoorlijk meegeholpen. Een goede combi is naar mijn idee het meest ideaal.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad Mossel, en daarom ben ik er ook heilig van overtuigd dat veel beginnende marathonlopers te veel aandacht besteden aan interval etc. ipv echt uithoudingsvermogen en nog niet op "de spaarstand kunnen lopen".
Ik lees hier heel vaak over intervaltraining etc. maar zie ook daarvan maar weinig "wereldschokkende" resultaten maar blijf wel lezen over "de man met de hamer"![]()
hoeveel is een stuk sneller Cowboy?quote:Op donderdag 9 april 2015 21:16 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Marathon is naar mijn idee niet nodig om die op de spaarstand uit te lopen. Door interval ben ik zeker een stuk sneller geworden op de Marathon. Goed uiteraard heeft ervaring op de afstand ook behoorlijk meegeholpen. Een goede combi is naar mijn idee het meest ideaal.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Intervallen zijn gewoon van belang voor pure snelheid, wedstrijdhardheid. Van alleen maar lang en langzaam lopen word je echt niet beter. Alleen maar 'verder kunnen lopen' is niet de enige manier van beter worden namelijk.
En als je een paar marathons hebt gelopen, wil je die toch ook steeds sneller.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Overigens zou ik met 12 minuten van mijn marathon PR heel gelukkig zijn. Maar zat hem denk ik niet in intervallen voor die afstand. Na 35KM was het gewoon op.
Voor een volgende marathon zou ik eerder meer 30+ LDL's gaan lopen dan meer gaan intervallen.![]()
Mossel, iedereen moet trainen op een manier die hij of zij leuk/ passend vind.
Alleen denk ik dat iemand die na, pakweg 3 marathons, rond de 4 uur zit, niet opeens 3.45 gaat lopen door intensief interval training toe te passen.
Ik vraag me dan ook wel eens af wat "de baten zijn tov de kosten"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik denk van wel.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
Alleen denk ik dat iemand die na, pakweg 3 marathons, rond de 4 uur zit, niet opeens 3.45 gaat lopen door intensief interval training toe te passen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Katja gaat het even uitleggen hoe we sneller beter kunnen worden...
Ik ben benieuwd...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nou Katja, kom maar door. Eerste scene speelt zich alweer af op mijn vorige werk. Krakkemikkig VU gebouw![]()
![]()
Intervallen kosten niets.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
Mossel, iedereen moet trainen op een manier die hij of zij leuk/ passend vind.
Alleen denk ik dat iemand die na, pakweg 3 marathons, rond de 4 uur zit, niet opeens 3.45 gaat lopen door intensief interval training toe te passen.
Ik vraag me dan ook wel eens af wat "de baten zijn tov de kosten"![]()
dan wacht ik hier geduldig af.....quote:
trainingsenergie, wat op een andere (meer effeiciente) manier gebruikt zou kunnen worden.quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heb hem nu 2 weken. Bevalt erg goed.quote:Op donderdag 9 april 2015 18:52 schreef hatsaflats het volgende:
Hadden nou meer mensen hier de Polar M400? En hoe bevalt die?![]()
Vermakelijk wel, die Katja's bodyscan...
"o je gaat 10 km lopen over 3 weken, hoe lang ben je al bezig?" "ja euh net begonnen"
Ik loop voorlopig nog geen 4.00. Laat staan 3.45quote:Op donderdag 9 april 2015 21:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dan wacht ik hier geduldig af.....
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Die energie stapelen we wel weer bij hoorquote:Op donderdag 9 april 2015 21:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
trainingsenergie, wat op een andere (meer effeiciente) manier gebruikt zou kunnen worden.
en zo is het kringetje weer rondquote:Op donderdag 9 april 2015 21:43 schreef Guard het volgende:
[..]
Die energie stapelen we wel weer bij hoor
Ik had geen man met de hamer tijdens mijn marathon maar wel een 'plafond' qua snelheid dus ik denk dat ik juist teveel duur getraind heb en te weinig interval. De laatste maanden echt veel geintervald en ook veel sneller geworden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
RD, ik geloof dat je een beetje "bang bent" voor het intervallenDat je het niet redt, zo kort en zo snel. En dat is niet erg. Er is hier ruimte voor iedereen
![]()
![]()
L_T, de vraag is, is de hoeveelheid dat je sneller bent geworden ook het beoogde resultaat?quote:Op donderdag 9 april 2015 21:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had geen man met de hamer tijdens mijn marathon maar wel een 'plafond' qua snelheid dus ik denk dat ik juist teveel duur getraind heb en te weinig interval. De laatste maanden echt veel geintervald en ook veel sneller geworden.
En om jezelf als die 4uur loper te nemen in mijn eerdere post... zie jij jezelf binnen nu en een jaar de 3.45 halen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik denk dat ik met een najaarsmarathon daar zeker onder zou kunnen, mochten er geen tegenslagen onderweg zijn.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
L_T, de vraag is, is de hoeveelheid dat je sneller bent geworden ook het beoogde resultaat?
En om jezelf als die 4uur loper te nemen in mijn eerdere post... zie jij jezelf binnen nu en een jaar de 3.45 halen?
Om een idee te geven; zonder specifieke voorbereiding en met de week ervoor een 10 EM in de benen liep ik afgelopen februari 2.30 op 30 km. Dan heb je nog 1.15 uur voor de laatste 12 km.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op donderdag 9 april 2015 21:49 schreef Quoi het volgende:
RD, ik geloof dat je een beetje "bang bent" voor het intervallenDat je het niet redt, zo kort en zo snel. En dat is niet erg. Er is hier ruimte voor iedereen
Quoi, er is ruimte voor iedereen maar ik kan er niet goed met iemand hier over praten....
Nee, ik ben absoluut niet overtuigd, zeker tijdens ultra-training, dat interval, baanbrekende resultaten oplevert waarbij PR's met 15-20 minuten verbeterd worden'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Misschien wel aardig om wat plaatjes te delen van onze hardloopterritoria. Ik begin zelf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wellicht later meer.
Benieuwd naar jullie domeinen...![]()
Net met pijll een fietsroute uitgezocht om zondag de marathonners en 10 km lopers te kunnen aanmoedigen
Zin an!
@mossel: heb je er nu zin in trws?
Mbt stapelen: geen idee. Ik weet alleen dat ik graag pannekoeken eet voor een loopje
Maar jij loopt ook een compleet andere tak van sport hè? Jouw sport is vooral zo lang mogelijk lopen. Daarbij is de snelheid van ondergeschikt belang (in mijn ogen in elk geval). En dan zijn die intervallen ook nergens goed voor. Als je echt gericht bent op sneller worden, dan is het wel van belang. Leren afzien, leren knokken, dat levert snelheid op.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Quoi, er is ruimte voor iedereen maar ik kan er niet goed met iemand hier over praten....
Nee, ik ben absoluut niet overtuigd, zeker tijdens ultra-training, dat interval, baanbrekende resultaten oplevert waarbij PR's met 15-20 minuten verbeterd wordenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Sinds de Meijendelloop weet ik dat patat voor mij het beste werkt. Maar goed, die is slechts 24,7 km.![]()
Ja, ik merkte vandaag dat ik er nu toch zin in krijg.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:54 schreef Murmeli het volgende:
Net met pijll een fietsroute uitgezocht om zondag de marathonners en 10 km lopers te kunnen aanmoedigen
Zin an!
@mossel: heb je er nu zin in trws?
Mbt stapelen: geen idee. Ik weet alleen dat ik graag pannekoeken eet voor een loopjeZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Leuk plan Zwab, om de stomping grounds eens te laten zien...
Mogen het ook google streetview plaatjes zijn?
Op mijn normale routes ga ik niet stilstaan om fotokes te trekken
en dan komt de duurlooptraining om de hoek kijkenquote:Op donderdag 9 april 2015 21:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat ik met een najaarsmarathon daar zeker onder zou kunnen, mochten er geen tegenslagen onderweg zijn.
Om een idee te geven; zonder specifieke voorbereiding en met de week ervoor een 10 EM in de benen liep ik afgelopen februari 2.30 op 30 km. Dan heb je nog 1.15 uur voor de laatste 12 km.
Nee hoor, maar intressant antwoord en ik ben benieuwd naar het resultaat'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik denk trouwens toch dat mijn 2e (en hoogstwaarschijnlijk laatste) marathon een najaars marathon gaat worden. En omdat ik een PR wil verbeteren kan dat niet aan de kust, de zeeuwse kust.
Misschien eindhoven.![]()
quote:Op donderdag 9 april 2015 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk trouwens toch dat mijn 2e (en hoogstwaarschijnlijk laatste) marathon een najaars marathon gaat worden. En omdat ik een PR wil verbeteren kan dat niet aan de kust, de zeeuwse kust.
Misschien eindhoven.
Ff stukje bijgelezen, winegums en spekjes, ik zal het onthouden...
Net 13,08 km in 1 uur een 8 minuutjes, langzaam opbouwen richting de 20![]()
![]()
Als ik ooit een 3e loop wordt het die Mossel. Maar dan ga ik niet voor een tijd, maar gewoon voor de ervaring.quote:![]()
En ook binnen de ultra-wereld zjin er twee scholen die de voor en nadelen van intervallen betwistenquote:Op donderdag 9 april 2015 21:55 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar jij loopt ook een compleet andere tak van sport hè? Jouw sport is vooral zo lang mogelijk lopen. Daarbij is de snelheid van ondergeschikt belang (in mijn ogen in elk geval). En dan zijn die intervallen ook nergens goed voor. Als je echt gericht bent op sneller worden, dan is het wel van belang. Leren afzien, leren knokken, dat levert snelheid op.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Then again, als het toch niet om een tijd ga kan ik 'm misschien dit jaar wel lopen...quote:Op donderdag 9 april 2015 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik ooit een 3e loop wordt het die Mossel. Maar dan ga ik niet voor een tijd, maar gewoon voor de ervaring.![]()
quote:Op donderdag 9 april 2015 21:53 schreef Zwabberhark het volgende:
Misschien wel aardig om wat plaatjes te delen van onze hardloopterritoria. Ik begin zelf:Oh wacht, ik heb een hele originele. Een tekening zelfsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wellicht later meer.
Benieuwd naar jullie domeinen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't ask![]()
![]()
oke... ik denk dat we over de voor en nadelen van intervallen en stapelen nog wel 5 topics kunnen volschrijven zonder het met elkaar eens te zijn dus hier maar even een plaatje van mijn raceomgeving van morgen... south Mavora Lake (as in Lap the Lake)quote:Op donderdag 9 april 2015 21:53 schreef Zwabberhark het volgende:
Misschien wel aardig om wat plaatjes te delen van onze hardloopterritoria. Ik begin zelf:
Goed om te horen!!quote:Op donderdag 9 april 2015 21:55 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, ik merkte vandaag dat ik er nu toch zin in krijg.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Van mij wel hoor.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:57 schreef Guard het volgende:
Leuk plan Zwab, om de stomping grounds eens te laten zien...
Mogen het ook google streetview plaatjes zijn?
Op mijn normale routes ga ik niet stilstaan om fotokes te trekken![]()
Alleen denken aan voor een marathon trainen is al een uitdaging.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:01 schreef YUR het volgende:
Mooie uitdaging toch, een PR lopen bij de kustmarathon?![]()
Misschien wel aardig om wat plaatjes te delen van onze hardloopterritoria. Ik begin zelf:Mooi!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wellicht later meer.
Benieuwd naar jullie domeinen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Waarom dan geen marathon uitzoeken in een mooie omgeving? In vergelijking met Eindhoven is Rotterdam Zuid een oase van netvlies strelende natuur.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Misschien eindhoven.![]()
quote:Op donderdag 9 april 2015 22:07 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Waarom dan geen marathon uitzoeken in een mooie omgeving? In vergelijking met Eindhoven is Rotterdam Zuid een oase van netvlies strelende natuur.
Dan ga ik inderdaad een andere uitzoeken, want manmanman wat een enorm saai teringstuk is dat zuid in die marathon.![]()
Hier zette ik mijn eerste hardlooppassen.
En het was niet altijd zo zonnig
ik zat net te denken dat morgen helemaal niet leuk wordt.... een 6 uur evenement waarbij je een zo ver mogelijke afstand moet afleggen... dat is dus lang en snel gecombineerd...
Interval, waar ben je????'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tja ik kan wel vals bescheiden gaan doen maar de ervaring leert mij dat ik inmiddels best wel kan inschatten wat ik kan lopen, sterker nog ik loop bijna altijd harder dan wat ik denk dat erin zit. Voor mijn eerste M dacht ook iedereen dat ik 4.15-4.20 ging lopen. Er kan altijd wat misgaan natuurlijk, maar in principe ben ik al een stuk sneller en fitter dan afgelopen oktober.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dan komt de duurlooptraining om de hoek kijken
Nee hoor, maar intressant antwoord en ik ben benieuwd naar het resultaatIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik bedenk me net trouwens dat ik nadat ik mijn 0-5 km schema helemaal daar heb afgewerkt, er eigenlijk bijna nooit meer ben gaan lopen![]()
Was gewoon een ideaal plekje om te beginnen, weinig verkeer en andere mensen, dus kon ik ongegeneerd wandelen enzo.
Nu stap ik hier de deur uit, op een veel drukker fietspad en boeit me verder niets wat anderen van me denken
Saai stuk, maar wel verrekte handig voor die trainingen door de week.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik denk ook dat LT richting de 3:45 kan.![]()
Ik vond Eindhoven niet heel erg qua parcours, maar misschien was dat omdat het goed weer was met veel publiek.
En daar heb ik wel mooi een PR gelopen. Er zaten ongeveer twee bultjes in het parcours.
Wat is trouwens een PB?![]()
PB = PRquote:Op donderdag 9 april 2015 22:24 schreef wyccie het volgende:
Ik denk ook dat LT richting de 3:45 kan.![]()
Ik vond Eindhoven niet heel erg qua parcours, maar misschien was dat omdat het goed weer was met veel publiek.
En daar heb ik wel mooi een PR gelopen. Er zaten ongeveer twee bultjes in het parcours.
Wat is trouwens een PB?
Personal Best of Persoonlijk RecordMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
2 keer erasmusbrug en tunneltje bij westblaak. Die is vooral lullig omdat je dan net op 25KM de erasmusbrug voor de 2e keer hebt gehad en je dan nog ff dat tunneltje doorgejaagd wordt. Daar gaven mijn kuiten voor het eerst aan dat ik ze aan het mishandelen was.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:35 schreef wyccie het volgende:
Hoeveel bulten zitten er eigenlijk in het parcours van Rotterdam?![]()
Wat een berg daar in de verte!quote:Op donderdag 9 april 2015 22:09 schreef Guard het volgende:
Hier zette ik mijn eerste hardlooppassen.
[ afbeelding ]
En het was niet altijd zo zonnig
Ja doei.![]()
Misschien wel aardig om wat plaatjes te delen van onze hardloopterritoria. Ik begin zelf:Leuk idee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wellicht later meer.
Benieuwd naar jullie domeinen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Viaduct Meijerijbaan![]()
Meteen hoogtemeters in mijn eerste trainingen ooit, word je hard van
Wat wordt dat park saai hè, na een tijdje!quote:Op donderdag 9 april 2015 22:47 schreef Gogo83 het volgende:
Daar waar mo haar eerste rondjes liep, liep ik ze ook.Ben uiteindelijk wel wat verder gegaan, richting velp, en wat verder naar achteren
we woonden daar in die sloopwoningen toentertijd, Eendrachtstraat!
Ja doei.![]()
Dat park was niet zo interessant inderdaad. Ik liep ook naar Velp en dat hele stuk daarboven ook, langs de Schelmseweg (ofzo?).quote:Op donderdag 9 april 2015 22:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat wordt dat park saai hè, na een tijdje!Ben uiteindelijk wel wat verder gegaan, richting velp, en wat verder naar achteren
we woonden daar in die sloopwoningen toentertijd, Eendrachtstraat!
Naast het strand loop ik hier ook graagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
nog een fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Foto's van gisteren!
Dit was na ongeveer 1 km.SPOILER: Speciaal voor zwabber in de spoiler...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik vind de Moerputten bij ons in Den Bosch altijd wel geinig om te lopen
Dat laatste is een oude spoorbrug die niet meer wordt gebruikt. Nu liggen er metalen platen waar je lekker veel herrie kan maken als je er met een groep overheen loopt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja, daar ben ik volgens mij ook nog wel 's geweest, ging net wat boven de 5K toen geloof ik, al ben ik pas echt richting 10K gaan trainen nadat we naar Nijmegen verhuisd waren!quote:Op donderdag 9 april 2015 22:53 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat park was niet zo interessant inderdaad. Ik liep ook naar Velp en dat hele stuk daarboven ook, langs de Schelmseweg (ofzo?).
Ja doei.![]()
Die spoorbrug, daarvan weet ik dat die er ligt. Maar dankzij foto 1 moet ik nu zeker een keer daar naar toe (al wilde ik dat ook al voor die brug)quote:Op donderdag 9 april 2015 22:57 schreef mosselmossel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat laatste is een oude spoorbrug die niet meer wordt gebruikt. Nu liggen er metalen platen waar je lekker veel herrie kan maken als je er met een groep overheen loopt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Presikhaaf was niet de spannendste plek ooit om te lopen nee. En er werd ook veel te vaak gevraagd of we een trein moesten halen...
In Nijmegen waren er wat meer leuke paden, en wat minder commentaar.
In Hull was het weer niet zo heel erg spannend, daar liep ik in elk geval toen niet ver genoeg voor.
En hier in barnsley is het prima!
Ook regelmatig gehoord ja.. Ik liep trouwens ook graag in park Angerenstein en tussen Angerenstein en park Presikhaaf lag nog een klein parkje wat ook best leuk was..quote:Op donderdag 9 april 2015 23:04 schreef Wolve000 het volgende:
Presikhaaf was niet de spannendste plek ooit om te lopen nee. En er werd ook veel te vaak gevraagd of we een trein moesten halen...![]()
Arnhem Presikhaaf was inderdaad de locatie met het meeste 'commentaar'
"Trein halen?"
"Ze hebben hem al hoor!"
"Had je maar eerder van huis moeten gaan!"
Ja doei.![]()
Thanks. Klinkt niet verkeerd, twee bruggen en een tunnel.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2 keer erasmusbrug en tunneltje bij westblaak. Die is vooral lullig omdat je dan net op 25KM de erasmusbrug voor de 2e keer hebt gehad en je dan nog ff dat tunneltje doorgejaagd wordt. Daar gaven mijn kuiten voor het eerst aan dat ik ze aan het mishandelen was.
Mijn trainingsrondje was en is vaak nog steeds Snelbinder-station Lent-Waalbrug-Waalkade, in Nijmegen.
Snelbinder
In het weekend was dat vaak de Ooijpolder. Nu heb ik daar sinds oktober niet meer gelopen.
Ooijpolder![]()
Ja! Daar ben ik/zijn wij ook geweest, toen Park Presikhaar écht te klein werd na een les of 10quote:Op donderdag 9 april 2015 23:12 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ook regelmatig gehoord ja.. Ik liep trouwens ook graag in park Angerenstein en tussen Angerenstein en park Presikhaaf lag nog een klein parkje wat ook best leuk was..
Ja doei.![]()
Vandaag nog!quote:![]()
Toffe foto's Mo en Wo!![]()
Voor mijn 75 had ik trouwens niet gestapeld, voor zover ik weet geen last van gehad.![]()
![]()
Ik loop door de week door saaie woonwijkjes (Tilburg west). In het weekend door het warandebos of over t ' Bels lijntje'
https://encrypted-tbn1.gs(...)0agJ6cBM5jn1tCZQgBSX
Maar ik moet nog wat nieuwe routes gaan uitproberen in de buurt![]()
Ik ga denk ik zaterdag maar 's een interval training doen om 't bier van morgenavond eruit te rennen, ofzoEerst morgenochtend maar 's naar m'n eerste echte yogales!
Ja doei.![]()
Ik las net dat ik voor niks intervallen heb gelopen vanavond. 10* 3' met 2' dribbelpauze. Helpt niks kennelijk...
Maar was wel lekker. Mijn hoofd was op het eind net zo rood als mijn shirt![]()
![]()
Wel 2 nieuwe badges bij smashrun: super week (40 km in een week) en Londen-parijs. Stiekem toch leuk![]()
![]()
![]()
waar staat dat??quote:Op donderdag 9 april 2015 23:24 schreef steffelonio het volgende:
Ik las net dat ik voor niks intervallen heb gelopen vanavond. 10* 3' met 2' dribbelpauze. Helpt niks kennelijk...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mooi dat het lopen weer vooruit gaat!quote:Op donderdag 9 april 2015 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga denk ik zaterdag maar 's een interval training doen om 't bier van morgenavond eruit te rennen, ofzoEerst morgenochtend maar 's naar m'n eerste echte yogales!
En ik dacht dat je ging schrijven: "eerst maar eens bier drinken morgenavond"![]()
![]()
Versimpelde conclusie van je posts.quote:![]()
Heb trouwens veel respect voor je ultratrail lopen, RD! Echt bijzonder gaafaltijd een plezier om te lezen, en om de foto's te zien. Is weer eens wat anders dan een saai Nederlands fietspad.
![]()
![]()
Assumptions are the mother of all fuck ups Steffelonio
Ik stel alleen vraagtekens bij de voordelen van intervallen voor een beginnende Marathon-loper t.o.v. voornamelijk duurlopen
Nou ja, dat moet ook!quote:Op donderdag 9 april 2015 23:31 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Mooi dat het lopen weer vooruit gaat!
En ik dacht dat je ging schrijven: "eerst maar eens bier drinken morgenavond"Ja doei.![]()
Oh gelukkig, ik ben nog maar slechts een beginnende 10 EM loper.quote:Op donderdag 9 april 2015 23:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
Assumptions are the mother of all fuck ups Steffelonio
Ik stel alleen vraagtekens bij de voordelen van intervallen voor een beginnende Marathon-loper t.o.v. voornamelijk duurlopen![]()
![]()
Half uurtje. Intervallen zijn bij mij dan ook kilomertjes of tempoblokken achter elkaar. 400 meters zijn niet mijn ding. Of het alleen door intervallen sneller is gegaan geloof ik niet, dat het wat heeft bijgedragen wel. En het geeft wat afwisseling.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hoeveel is een stuk sneller Cowboy?![]()
shit... net nu ik volledig in mijn Naseby training mode zit breng je me aan het twijfelenquote:
Spijkenisse niets?quote:Op donderdag 9 april 2015 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan ga ik inderdaad een andere uitzoeken, want manmanman wat een enorm saai teringstuk is dat zuid in die marathon.![]()
Kan ook wel gewoon meer ervaring zijn geweest hoor wees gerust.quote:Op vrijdag 10 april 2015 00:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
shit... net nu ik volledig in mijn Naseby training mode zit breng je me aan het twijfelen![]()
quote:Op vrijdag 10 april 2015 00:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Kan ook wel gewoon meer ervaring zijn geweest hoor wees gerust.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.perfect race conditions!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mijn eerste hardloopstappen zette ik hier, en daar zet ik ze nog steeds minimaal 1x per week:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overige trainingen loop ik hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.of hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo, ochtendloopje *check*! Bed uit, aankleden en gaan. Niet eens naar de wc geweest.
Moest de intervallen van vorige week herhalen en precies even ver gelopen als de vorige
Was best lekker lopen!![]()
Vroeg!quote:Op vrijdag 10 april 2015 06:38 schreef GotC het volgende:
Zo, ochtendloopje *check*! Bed uit, aankleden en gaan. Niet eens naar de wc geweest.
Moest de intervallen van vorige week herhalen en precies even ver gelopen als de vorige
Was best lekker lopen!![]()
Vond ik ookquote:. Was voor een goed doel, vanavond Fiddler en sushi
. Nu aankleden en hop, naar werk.
![]()
Sushi! *jaloers*
Mooie omgevingen waar jullie lopen zeg.
Ik loop meestal mn rondjes in stedelijk gebied, maar wel altijd zo dat ik geen stoplichten tegenkom
Intervallen loop ik in het prinsenpark in Rotterdam. Daar staan afstanden op het asfalt. Anders loop meestal een rondje over de sgravenweg en ringvaartweg.
Moet nu ik grotere afstanden ga lopen wel even een nieuw rondje bedenken.
Gisteren weer lekker intensief getraint.
Voor de 10km op de Ekiden denk ik stiekem aan de 50min grens. Mooi trainingsdoel in iedergeval.
http://app.endomondo.com/workouts/500105331/10707661![]()
Oh en idd, wat hebben jullie mooie omgevingen om in te lopen! Ik loop nu nog heul saai rondjes in de buurt, maar dat is voor nu ok.
Plan is om iig 1x per week in het bos/duinen te lopen![]()
![]()
Bels lijntje loop ik ook regelmatig, al zal ik dat weer wat meer gaan mijden nu het weer wat mooier weer wordt, teveel fietsers.quote:Op donderdag 9 april 2015 23:21 schreef steffelonio het volgende:
Ik loop door de week door saaie woonwijkjes (Tilburg west). In het weekend door het warandebos of over t ' Bels lijntje'
https://encrypted-tbn1.gs(...)0agJ6cBM5jn1tCZQgBSX
Maar ik moet nog wat nieuwe routes gaan uitproberen in de buurt
Mooi plekken in de buurt om te gaan lopen (vooral in het weekend, want niet in Tilburg zelf):
Regte Heide, Gorp en Roovert, Loonse en Drunense DuinenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het gaat toch om je tijd in die najaarsmarathon? Dan heb je helemaal geen tijd om op de omgeving te lettenquote:Op vrijdag 10 april 2015 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind Rotterdam-zuid saai en jij raadt spijkenisse aan?
Of je nou met intervallen of duurlopen voor de marathon (of ultra, vooruit dan) traint; mannen, jullie zijn sowieso awesome:
http://qz.com/379094/why-(...)the-best-men-around/Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En wyccie jij natuurlijk ook maar dat vrouwelijke marathonrunners cool zijn is zo'n open deur dat niemand het gaat onderzoeken!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:12 schreef GotC het volgende:
Tijd voor een hardloopmeet zonder hardlopen zo te lezen.
![]()
Mmm sushi
Bier
Vanavond ook eens een klein biertje drinken in de zon
En vanmiddag als t lukt een paar uur vrij nemen. Vandaag te lekker weer om niet hard te lopen. Rustige 8 km op de planning
Overigens word ik een beetje moe van de pijntjes na mijn val vorige weekpols links zeurt, schouder rechts zeurt. Grrr!
T is nou niet echt makkelijk om die onderdelen rust te gevenEn er is ook niks dik of blauw, maar met kracht zetten (deur open trekken bijv) zeurt het dus. Doodvermoeiend. Dit weekend maar extra slapen. Is vast goed voor me
Ik was vannacht de marathon aan het lopenGing niet eens heel verkeerd. Zwembaden deden ook mee, gewoon van de glijbaan.
En met dank aan oplettende Zwabber mezelf gespot tussen de paasloopfoto'sFocus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gezellig!quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:12 schreef GotC het volgende:
Tijd voor een hardloopmeet zonder hardlopen zo te lezen.
Oja, wat betreft loopomgeving: ik zal jullie mijn evy omgeving niet aandoen. Die is gruwelijk saai. Idem voor waar ik nu loop, al kan ik vanaf 7 km wel een aardig rondje maken, langs de Rotte. Vanaf 10-12 km wordt het leuk omdat ik dan de stad uit kan of naar het Kralingse bos kan
http://walking.elleart.nl(...)e/view&id=Trimbaanpa
Dit waren mijn eerste rondjes, blijkbaar 3 km (we dachten toen 4 haha). Doel was altijd om er 1 of 2 te doen en dan onder de 20 min. per rondje. Maar de vrienen waarmee ik ging zaten op atletiek dus ik voelde me altijd wel de grote loser, al moest ik volhouden omdat ik natuurlijk verliefd was op die jongen waarmee ik ging. En altijd zonder duinpas, oehhhh. Later ging ik ook wel eens van mijn huis naar het strand (+- 11km heen en terug), maar dat lukte niet altijd
Mooi klassiek verhaal!quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:26 schreef La_Tramposa het volgende:
http://walking.elleart.nl(...)e/view&id=Trimbaanpa
Dit waren mijn eerste rondjes, blijkbaar 3 km (we dachten toen 4 haha). Doel was altijd om er 1 of 2 te doen en dan onder de 20 min. per rondje. Maar de vrienen waarmee ik ging zaten op atletiek dus ik voelde me altijd wel de grote loser, al moest ik volhouden omdat ik natuurlijk verliefd was op die jongen waarmee ik ging. En altijd zonder duinpas, oehhhh. Later ging ik ook wel eens van mijn huis naar het strand (+- 11km heen en terug), maar dat lukte niet altijdZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ah dankTotaal niet doorgehad dat er foto's werden genomen.
Die prachtige boerderij ook op de achtergrond. Net achter me loopt Pijll, ook een leuke foto (die hij zelf mag delen).![]()
Gave foto Q!
Hier er maar een ochtendloopje tussen gevrot, lekker om 6:15 je bed uit en om iets voor half 7 starten met je training! Het tempo maar eens bewust wat laag gehouden. Aangezien het schema aangeeft dat ik 2 dagen rust moet nemen, maar ik eigenlijk zondagochtend hetzelfde trucje wil doen.![]()
Voelt nu echt wel weer dat ik hardloper benals ik zo aan het zoeken ben naar een moment om je rondje te kunnen lopen
https://www.endomondo.com/workouts/500223951/2924303
Op dit pad heb ik mijn eerste hardloopstappen gezet en vanmorgen ook nog overheen gelopen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Mooie paadjes mensen! Die van mij is ook zo mooi. Misschien moet ik een foto gaan posten. Een tekening spreekt minder tot de verbeelding
En GotC: wat maak je me nu? Wat supergoed om zo vroeg je nest uit te rollen voor een loopjeZiet er naar uit dat je weer plezier krijgt in het lopen. Volgens mij voel je je dan de hele dag kiplekker.
![]()
Mooie foto!
Ik heb vanmorgen een extra banaan gestapeld, en bij de lunch ga ik maar eens patat stapelen![]()
![]()
Mijn interval (![]()
) training ging overigens lekker gisteren! Twee keer 200-400-800-400-200 met 200m, rust, alles op een pace van tussen de 3.55 en 4.10 ongeveer gelopen. Voelde me totaal hersteld van maandag
Dat is toch ook wel fijn, dat een HM ondertussen 'gewoon even tussendoor' kan
![]()
Kon ook eindelijk een beetje begrijpen wat ik nou moet veranderen qua techniek, al lukt het me beter op 'voluit'-pace dan wanneer ik langzamer ga.
Dat is trouwens ook een reden waarom ik denk dat je sneller wordt van intervallen; je gaat er soepeler/technisch beter van lopen. Conditie is niet het enige verschil tussen de 2.30-lopers en de 4.00 lopers.
Waar ik me wel weer over verbaasd heb zijn sprinters. Die hebben best wel veel techniek/kracht, anders kun je niet zo hard lopen. Maar blijkbaar heb je er echt nul duurvermogen voor nodig, want als ik ga uitlopen wil ik wel eens een stukje uitlopen met een sprinter en die lopen dan al keihard te hijgen als het 10km/u gaatIk zou denken dat je met die kracht en techniek dat tempo toch makkelijk moet kunnen volhouden, al is je duurvermogen misschien minder dan dat van een duursporter.
Maarja tegelijkertijd dacht ik, ik ga even de laatste 200m voluit en ik kwam niet verder dan een schamele 39 secondenIk moest wel een beetje slingeren om mensen in te halen, dus misschien kan het nog iets harder, maar hoe je onder de 25 seconden zou moeten lopen, sla mij maar lek.
http://www.jolandalinscho(...)ubbele-zandmarathon/
En Ultralopers zijn ook gek maar die schrijven wel fascinerende verhalen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Spijkenisse is een aanrader ja! Mooie omgeving. Wel een stuk minder publiek, als je dat belangrijk vindt.quote:Op vrijdag 10 april 2015 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind Rotterdam-zuid saai en jij raadt spijkenisse aan?![]()
Ik ga niet meedoen hoor. Ik ga de stand van de RW bemannen bij de Men of Steel in Scheveningenquote:Op vrijdag 10 april 2015 09:52 schreef Guard het volgende:
No comment tot ik er zelf ooit een gelopen heb
Tegenvallerquote:Op vrijdag 10 april 2015 09:53 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ga niet meedoen hoor. Ik ga de stand van de RW bemannen bij de Men of Steel in Scheveningen
Yup, 6:00 stond ik buitenquote:Op vrijdag 10 april 2015 09:20 schreef Quoi het volgende:
Mooie paadjes mensen! Die van mij is ook zo mooi. Misschien moet ik een foto gaan posten. Een tekening spreekt minder tot de verbeelding
En GotC: wat maak je me nu? Wat supergoed om zo vroeg je nest uit te rollen voor een loopjeZiet er naar uit dat je weer plezier krijgt in het lopen. Volgens mij voel je je dan de hele dag kiplekker.
Moet niet gekker worden. Ik heb er vooral plezier in dat ik blijkbaar niet alleen maar op tempo slak kan lopen, maar ook gewoon..iets sneller. Wist niet dat ik het kon
. Oh en ik wil verdorie toch volgend jaar een keer een HM lopen. In een redelijke tijd (= <2:30). Dus dan moet ik wel iets doen!
![]()
Ik wist dat er iets moest zijn waarom mijn vrouw me zo leuk vindt hahahaquote:Op vrijdag 10 april 2015 08:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Of je nou met intervallen of duurlopen voor de marathon (of ultra, vooruit dan) traint; mannen, jullie zijn sowieso awesome:
http://qz.com/379094/why-(...)the-best-men-around/![]()
Ik kijk trouwens die Katja's Bodyscan terug, best wel opvallend dat er Nederlanders zijn die zeggen 'nouja ik sport nooit maar ik werk in een winkel dus ik beweeg denk ik wel meer dan genoeg'.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik om 6:30 maar als als iets niet went is het wel vroeg opstaan en 's ochtends sporten...alleen douchen en ontbijten vind ik leuk 's ochtends![]()
![]()
Hier gemiddeld genomen 7.10 opstaan, ongeveer... maar dan moet ik ook echt nog wakker worden met thee en ontbijt. Merk ook echt heel erg aan m'n flexibiliteit dat ochtenden niet voor mij zijn. Als ik kracht- en rek/strek oefeningen doe om 8 uur gaat dat allemaal niet zo lekker, kom ik ook amper soepel met m'n handen om m'n voeten. Dat gaat tegen een uur of 12 een stuk beter!Ja doei.![]()
Ik was wel benieuwd hoe het zou zijn, bed uit, hardloopkleding aan en gaan. Nog nooit eerder gedaan namelijk. Merkte wel dat ik m'n warming up miste door tijdsgebrek, maar verder was het heerlijk. Ga het wel vaker doen.
![]()
Rust-technisch zou ik het wel willen doen, heerlijk nog terwijl de rest van de wereld nog slaapt. Maar nee, het is niet voor mij![]()
!
Ja doei.![]()
's morgens vroeg lopen.... als het moet dan moet het maar absoluut niet mijn cup of tea'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb het ook weleens gedaan. Vorige week nog: 1 bak koffie en gaan. Alleen dat is dan niet om 6:00 uur. Maar ik ben ook niet zo'n ochtendmensVorige week was er een ochtend dat ik om 7:00 uur klaarwakker was en de zonsopgang was zo mooi. Toen twijfelde ik eventjes ..... en viel weer in slaap
![]()
![]()
Ik kan niet wachten om 's ochtends vroeg op het strand/in de duinen te lopenHet was vanmorgen ook heel mistig dus dat was wel prachtig geweest
![]()
![]()
ik heb al ooit een wedstrijdstart om 06.00 gehad![]()
Lopen bij zonsopkomst
Wat leuk, al die hardloopomgevingsfoto's!
Google streetview komt niet daar waar ik mijn eerste pasjes liep, dus zal er binnenkort eens een foto van maken. Kan er morgen wel langs lopen.Deze plaatjesquote:Op donderdag 9 april 2015 22:57 schreef mosselmossel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat laatste is een oude spoorbrug die niet meer wordt gebruikt. Nu liggen er metalen platen waar je lekker veel herrie kan maken als je er met een groep overheen loopt.
Wat jammer dat ik hier nooit geweest ben zeg. Heb me te blind gestaard op de ijzeren man denk ik.
(Waar ik eigenlijk écht mijn eerste pasjes hardlopen deed. Maar die tellen niet..)Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Ik heb volgende week een 18:30 startquote:Op vrijdag 10 april 2015 10:15 schreef thelaudprince het volgende:
Gelukkig heb ik morgen een 14.00 uur start![]()
![]()
Op de antillen right ? Dan moet je wel hahaquote:Op vrijdag 10 april 2015 10:19 schreef Guard het volgende:
Lopen bij zonsopkomst![]()
Mazzelaar !quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:21 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Ik heb volgende week een 18:30 start![]()
Vorig weekend was ik voor 7:30 de deur uit. Was de rest van de dag moe en hongerig![]()
Tijdens het lopen wel heerlijk, nog echt rustig en vredig en zo![]()
Ik geloof dat ik er 6.00 uit moet zondag. 6.45 vertrekt de bus bij de atletiekvereniging.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hoe laat start je in Vegas? Ook vroeg denk ik?quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:19 schreef Guard het volgende:
Lopen bij zonsopkomst![]()
Ik denk dat ik core oefeningen moet gaan doen. Ik kom qua snelheid nog steeds niet onder de 5:00min/km, ook niet bij intervallen. Bij de 3' intervallen van gisteren wel een paar keer dichtbij, 5:04/5:05, maar dan zit ik echt wel op topsnelheid, en dan ben ik wel stuk na die 3 minuten.
Helpen core oefeningen om snelheid op te krikken?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: