quote:
Op vrijdag 17 april 2015 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:[..]
Bij ons zijn de scooters nog gewoon van PostNL zelf, en niet van een leasemaatschappij. Maar om de kosten te drukken is er met de bromboer afgesproken dat er per reparatie niet meer dan een x bedrag mag worden uitgegeven. Dus repareert hij alleen het meest noodzakelijke, en de rest laat hij zitten. Dus is je dimlicht kapot? Dan rij je toch gewoon de hele tijd met groot licht? Rij je in de polder, en heb je liever banden met goed profiel ipv die slicks die er standaard onder zitten? Sorry, dat wordt te duur. Of we vervangen maar 1 band, en de andere laten we zitten. Hangen je kappen met ducktape aan elkaar? Daar rijdt íe toch niet minder door? Het resultaat is dus dat je met kleine mankementen te lang blijft doorrijden, waardoor het uiteindelijk veel duurdere grote mankementen worden. Het lijkt mij niet dat eventuele boetes dan voor mij zijn. Als ik zonder helm rij of iets dergelijks is het een ander verhaal, maar voor het repareren van schade aan de scooter ben ik niet verantwoordelijk. Mocht ik een boete krijgen voor het overdag rijden met groot licht of wegens onvoldoende profiel op de achterband, dan gaat PostNL die maar betalen.
Je bent de bestuurder dus volgens mij op dat moment verantwoordelijk voor de
staat van het voertuig. De eigenaar is verantwoordelijk voor de verzekeringen en onderhoud(mits anders afgesproken). Dat laatste is niet bij de wet geregeld dus als jij op een ondeugdelijke scooter rijdt, is dat jouw keuze en verantwoordelijkheid. J weigeren is ook weer moeilijk en doet of durft bijna niemand omwille de eventuele 'gevolgen'.
Toen ik zonder goed(werkende) knippers en licht reed, heb ik laten doorschemeren(niet gezegd want anders krijg je weer een verhaaltje werkweigering wat ik dan kan/moet aanvechten en daar totaal geen zin aan heb) dat ik niet verder kon. Of nu maken of niet. Tijd werd vergoedt en 'zwartopwit' meegekregen dat een eventuele boete voor PostNL is. Goed het verhaal heb ik toen hier neergezet. Niet een al te nette afwikkeling van zowel de leasemaatschappij als de brommerboer(overigens is PostNL hier overgestapt naar een andere brommerboer(motorboer in Leeuwarden). Ik denk dat ik de reden van switch wel weet

Inprincipe heb ik aardig de vrijehand er in om de scooter ter reparatie aan te bieden, maar overleg het altijd wel met de TC of leasemaatschappij(dit laatste doet deze motorboer nu).
Daarbuiten kan je bij kleine mankementen gewoon de ANWB bellen. Dat geldt naar mijn weten voor elke scooter.
Het jammere is weer dat blijkbaar een reservelampenset of olie er niet wordt bijgegeven (beleid van de leasemaatschappij: bij mankementen pas naar de dealer. Eerder niet! Belachelijk want je hebt wel een spuitbus bandenspul bij om je werk voort te kunnen zetten bij een lekke band, maar geen reservelampjes(overigens kom je daar bij de moderne scooters ook niet zomaar bij dus zijn sommigen ook afhankelijk van de motorboer. en daarvoor moet ik dus naar Leeuwarden (25km enkele reis)) rijden omdat er niets in de buurt zit. Opsturen doen ze niet en wordt ook niet vergoedt, maar wel de reistijd..........
Straks met de onderhoudsbeurt een setje lampen vragen en een busje 4T-motorolie
[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 17-04-2015 17:18:05 ]