abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2015 @ 13:15:05 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151707693
18 tassen? Ben je mooi klaar mee _O-

Heb ooit wel eens bij een postbezorger thuis een stapel IKEA-gidsen af mogen leveren. Gelukkig mochten die buiten de reguliere bezorgtijden om weggebracht worden. Was blij dat ik voor het uitladen een steekwagentje bij me had.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151708141
Stiekem word ik hier een beetje bang van :') ik wil die zooi echt niet moeten bezorgen gewoon.
Neem iig aan dat het er hier morgen niet zonder bericht zomaar bij zit, maar dan kan het er best nog volgende week of zo bij zitten natuurlijk :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151708349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Stiekem word ik hier een beetje bang van :') ik wil die zooi echt niet moeten bezorgen gewoon.
Neem iig aan dat het er hier morgen niet zonder bericht zomaar bij zit, maar dan kan het er best nog volgende week of zo bij zitten natuurlijk :X
Wie weet zijn ze gewoon "vergeten" het te melden omdat ze bang zijn dat mensen zich massaal ziekmelden na zo'n vooraankondiging :P
pi_151708415
;(

Als dat zo is dan kunnen ze iig een telefoontje verwachten dat ik op die manier geen 2 wijken kan lopen :P
  woensdag 15 april 2015 @ 20:31:41 #105
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151720754
als het aantal tassen hah boven de 10 uitkomt dan kap ik ermee..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_151721340
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:39 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Wie weet zijn ze gewoon "vergeten" het te melden omdat ze bang zijn dat mensen zich massaal ziekmelden na zo'n vooraankondiging :P
Zou mooi zijn. Wordt je gebeld: kan je extra wijkje lopen vandaag? Is weinig post hoor. Kom je aan op het depot heb je tassen vol hah opeens :p
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2015 @ 20:53:14 #107
Maffe Fries
pi_151721934
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:42 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Zou mooi zijn. Wordt je gebeld: kan je extra wijkje lopen vandaag? Is weinig post hoor. Kom je aan op het depot heb je tassen vol hah opeens :p
Doet me denken aan dat verhaal in dat postboekje over een postbode die zich iedere keer ziek meldde als telefoongidsen in aantocht waren en ze hem een keer te grazen hadden genomen door de datum te veranderen _O-
  woensdag 15 april 2015 @ 21:12:31 #108
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151722984
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Doet me denken aan dat verhaal in dat postboekje over een postbode die zich iedere keer ziek meldde als telefoongidsen in aantocht waren en ze hem een keer te grazen hadden genomen door de datum te veranderen _O-
Ja, dat vond ik ook een goede. Overigens komt dat verhaal van onze grote vriend Albert Rodenboog
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_151723400
Hopelijk een hoop geKnorr om niks :) Bij mij zijn de looptijden inmiddels bijgesteld tot het vertrouwde karige niveau en 1 tas huis-aan-huis toegevoegd. Er is hier wel een ontbijtkoekprijs in de hele postcode gevallen (plus de 100.000 in éen straat) maar tot nu toe is de PCLmeuk voor de concurrent.
  donderdag 16 april 2015 @ 06:56:01 #110
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151732132
Mogguh.

Naar wat ik heb begrepen zijn die vele tassen met o.a. KNORR (pakketjes zijn gratis aan te vragen. Tot nu toe heb ik alleen free samples kattenvoer e.d. gehad) apart uit het zicht gezet/nog niet vermeld om de PBZ geen hartverlamming, vrijneem/ziekmeld-verschijnselen oid te geven ;)

Ik zie net dat mijn looptijd voor vandaag, t.o.v. andere donderdagen, verhoogd is met 12 minuten :o 8)7
Zou ik vandaag ook gaan KNORRen? :X :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 16-04-2015 07:34:39 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151733835
Vorige week gevraagd om zaterdag een extra wijk te lopen. Geen probleem, doe ik wel.
Stond ook gewoon op het rooster.
Kijk ik nu weer, beangstigd door 18 tassen hah, is de wijk weer weg van zaterdag.
En dat doen ze gewoon zonder iets te laten weten.
Kunnen wel om elke scheet mailen dat je contact met ze moet opnemen, maar een mailtje sturen dat iemand anders die wijk loopt kan niet.
pi_151733971
Heb ik eens flink wat extra werk voor volgende week, is er gelijk weer een collega die me wil "helpen"
  donderdag 16 april 2015 @ 09:56:32 #113
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151734266
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:35 schreef swimmie86 het volgende:
Vorige week gevraagd om zaterdag een extra wijk te lopen. Geen probleem, doe ik wel.
Stond ook gewoon op het rooster.
Kijk ik nu weer, beangstigd door 18 tassen hah, is de wijk weer weg van zaterdag.
En dat doen ze gewoon zonder iets te laten weten.
Kunnen wel om elke scheet mailen dat je contact met ze moet opnemen, maar een mailtje sturen dat iemand anders die wijk loopt kan niet.
Communicatie is (geen) éénrichtingsverkeer ^O^ :')
  donderdag 16 april 2015 @ 09:57:25 #114
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151734290
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:42 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Heb ik eens flink wat extra werk voor volgende week, is er gelijk weer een collega die me wil "helpen"
Help diegene dan van zijn/haar fiets af...of met oversteken ofzo O~)
  donderdag 16 april 2015 @ 10:12:46 #115
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_151734729
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:57 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

_O-

Maar die Knorr-actie is dat een landelijk HaH geintje of moest je zo'n pakketje aanvragen? ( gek op gratis en zit toch nog met mijn kapotte knie thuis)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_151735753
Even een vraag tussendoor; ik heb een ps4 spel gekocht van een mede fokker, deze fokker staat bekend als betrouwbaar. Maandag is het spel op de post gegaan en tot op heden nog steeds geen spel in de bus. Ik heb elke dag gemaild naar deze persoon en gevraagd of hij het adres wel goed opgeschreven heeft, we hebben hier op het dorp namelijk een Oostzijde (daar woon ik) en een Westzijde, volgens mij heeft de westzijde een andere postcode.

Kan het zijn dat het spel aangekomen is bij de westzijde? Kan ik verder nog iets doen om er achter te komen wat er gebeurt is met het pakje? Volgens mij is het pakje zonder T&T verzonden. Dit is de eerste keer dat een pakje niet aan komt :(
pi_151740463
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:49 schreef asabeta1 het volgende:
Even een vraag tussendoor; ik heb een ps4 spel gekocht van een mede fokker, deze fokker staat bekend als betrouwbaar. Maandag is het spel op de post gegaan en tot op heden nog steeds geen spel in de bus. Ik heb elke dag gemaild naar deze persoon en gevraagd of hij het adres wel goed opgeschreven heeft, we hebben hier op het dorp namelijk een Oostzijde (daar woon ik) en een Westzijde, volgens mij heeft de westzijde een andere postcode.

Kan het zijn dat het spel aangekomen is bij de westzijde? Kan ik verder nog iets doen om er achter te komen wat er gebeurt is met het pakje? Volgens mij is het pakje zonder T&T verzonden. Dit is de eerste keer dat een pakje niet aan komt :(
Het kan zijn dat hij hem (net) na de lichting van de bus op de post heeft gedaan, dan zou die op woensdag pas bij de post zitten. Misschien dat er ergens iets verkeerd is gegaan en bij een bezorg(st)er in bv. een andere plaats terecht is gekomen. Die plakt dan een herstel sticker en doet hem weer in een oranje PostNL bus, als dat optijd is gedaan (voor 17:00/18:00/19:00) zou het vandaag en als het te laat was morgen tussen de post moeten zitten. Heb je het op zaterdag nog niet, dan kun je er wel vanuitgaan dat het ook niet meer komt tot die tijd flink duimen en hopen dat het nog komt.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_151740682
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 06:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Naar wat ik heb begrepen zijn die vele tassen met o.a. KNORR (pakketjes zijn gratis aan te vragen. Tot nu toe heb ik alleen free samples kattenvoer e.d. gehad) apart uit het zicht gezet/nog niet vermeld om de PBZ geen hartverlamming, vrijneem/ziekmeld-verschijnselen oid te geven ;)

Ik zie net dat mijn looptijd voor vandaag, t.o.v. andere donderdagen, verhoogd is met 12 minuten :o 8)7
Zou ik vandaag ook gaan KNORRen? :X :P
Maar als het van dat aanvraagspul is is het dus geen hah, en ik had nu juist begrepen dat het wel om hah ging. Hier overigens helemaal niks van knorr gezien
pi_151741322
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:17 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Het kan zijn dat hij hem (net) na de lichting van de bus op de post heeft gedaan, dan zou die op woensdag pas bij de post zitten. Misschien dat er ergens iets verkeerd is gegaan en bij een bezorg(st)er in bv. een andere plaats terecht is gekomen. Die plakt dan een herstel sticker en doet hem weer in een oranje PostNL bus, als dat optijd is gedaan (voor 17:00/18:00/19:00) zou het vandaag en als het te laat was morgen tussen de post moeten zitten. Heb je het op zaterdag nog niet, dan kun je er wel vanuitgaan dat het ook niet meer komt tot die tijd flink duimen en hopen dat het nog komt.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat het alsnog komt, anders is het wel flink balen!
  donderdag 16 april 2015 @ 14:41:51 #120
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151742667
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:12 schreef houdjemond het volgende:

[..]

_O-

Maar die Knorr-actie is dat een landelijk HaH geintje of moest je zo'n pakketje aanvragen? ( gek op gratis en zit toch nog met mijn kapotte knie thuis)
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar als het van dat aanvraagspul is is het dus geen hah, en ik had nu juist begrepen dat het wel om hah ging. Hier overigens helemaal niks van knorr gezien
Zoals ik het heb begrepen gaat het om KNORR gratis samples. http://variatietop10.knorr.nl/bouillon/
Het is nu idd verwarrend of het nu HAH of deze samples betreft!?

Overigens had ik vandaag geen KNORRetjes erbij zitten.
pi_151744638
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:41 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

[..]

Zoals ik het heb begrepen gaat het om KNORR gratis samples. http://variatietop10.knorr.nl/bouillon/

Ja, dat die dingen aangevraagd konden worden heb ik gezien, maar als een chauffeur tegen je zegt dat iemand 18 tassen met dat spul heeft, dan neem ik aan dat het daar hah was, anders kan een chauffeur dat aantal toch niet van tevoren weten? Dan zit het immers gewoon tussen de rest van de post.
pi_151744826
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:57 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Haha :P Nee, ik snap best dat ze het geld kan gebruiken, maar dat kan ik ook en ze heeft sowieso al meer inkomsten dan ik. Dus jammer, volgende keer beter.

En voor hulp heb ik collega's die van tevoren met me door de wijkjes willen fietsen om me wegwijs te maken. :)
pi_151744990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:41 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

[..]

Het was geen aanvraagspul, want het was ongeadresseerd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 16 april 2015 @ 16:06:58 #124
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151745094
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:48 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat die dingen aangevraagd konden worden heb ik gezien, maar als een chauffeur tegen je zegt dat iemand 18 tassen met dat spul heeft, dan neem ik aan dat het daar hah was, anders kan een chauffeur dat aantal toch niet van tevoren weten? Dan zit het immers gewoon tussen de rest van de post.
Wellicht apart van de post aangeleverd? Weet ik het.
Ik vertel wat mij is verteld.
Nou we wachten wel af. Ik ga daar verder geen discussie over aan wat het nu wel of niet is.
Is het HAH: prima. Zijn het pakketjes: ook prima.
Degene die dit als eerste krijgt, mag het hier melden :)
  donderdag 16 april 2015 @ 16:07:20 #125
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151745107
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het was geen aanvraagspul, want het was ongeadresseerd.
Agso :)
Duidelijk :)
pi_151745654
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:07 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Agso :)
Duidelijk :)
Dat aanvraagspul zal nog wel komen want dat kon je aanvragen vanaf 1 april en de levertijd is zo'n 3 weken. Dus ik verwacht dat we de eerste pakjes daarvan ergens volgende week zullen zien. Maar dat zullen er dan vast geen tientallen tegelijk zijn per wijk, maar eerder verspreid over meerdere dagen/ weken. Zelf natuurlijk ook meteen zo'n ding aangevraagd. Mocht mijn bezorger hier meelezen: Sorry daarvoor alvast :P
  donderdag 16 april 2015 @ 17:05:42 #127
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151746763
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:27 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat aanvraagspul zal nog wel komen want dat kon je aanvragen vanaf 1 april en de levertijd is zo'n 3 weken. Dus ik verwacht dat we de eerste pakjes daarvan ergens volgende week zullen zien. Maar dat zullen er dan vast geen tientallen tegelijk zijn per wijk, maar eerder verspreid over meerdere dagen/ weken. Zelf natuurlijk ook meteen zo'n ding aangevraagd. Mocht mijn bezorger hier meelezen: Sorry daarvoor alvast :P
_O-
  donderdag 16 april 2015 @ 17:25:10 #128
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_151747211
Nou hier ook geen HaH. Wel overheidsverspreiding, maar dat is goed voor de overminuutjes.

Hopelijk zaterdag ook niet. Dan is er hier een groot hardloopevenement, wil dan liever niet met hopen troep slepen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 16 april 2015 @ 17:39:12 #129
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151747555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:25 schreef V__L_N het volgende:
Nou hier ook geen HaH. Wel overheidsverspreiding, maar dat is goed voor de overminuutjes.

Hopelijk zaterdag ook niet. Dan is er hier een groot hardloopevenement, wil dan liever niet met hopen troep slepen.
Gewoon meelopen met post/kar/fiets..... :P
pi_151748242
Dat zit wel Knorr ;) Ik wacht wel tot mijn vakantie met het aanvragen van proefpakketjes, want ik loop mijn eigen wijk. Voor volgende week donderdag staat wel een verdacht kwartiertje langer gepland....
pi_151748977
Ik weet niet of ik hier "Reistijd bij vervanging op een ander depot" nou wel zo blij mee ben. Van mijn vaste wijk met bak, is het naar het kleine en grote depot meer als 15 minuten. :{

Edit: op het rooster van volgende week heb ik op donderdag, 19 extra minuten staan!
Het zal toch niet die Knorr prut zijn, hė. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Stoplichtjuh op 16-04-2015 18:48:04 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_151749547
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Ik weet niet of ik hier "Reistijd bij vervanging op een ander depot" nou wel zo blij mee ben.
Ze komen er vanzelf wel achter, in tijden van nood, als geen hond meer bereid is 14 minuten te fietsen voor een invalwijkje.
  donderdag 16 april 2015 @ 19:17:51 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_151750149
quote:
Gewoon meelopen met post/kar/fiets..... :P
Ik kan heul niet rennen... :/
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 16 april 2015 @ 20:58:10 #134
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151753965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 19:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik kan heul niet rennen... :/
-O-
pi_151754517
Ik heb ook zo'n Knorr ding aangevraagd :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_151754926
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:57 schreef zombo het volgende:

[..]

Ze komen er vanzelf wel achter, in tijden van nood, als geen hond meer bereid is 14 minuten te fietsen voor een invalwijkje.
Volgens mij gaat het er om als je vanaf een ander depot moet lopen, in plaats van op je eigen depot. Als je van het ene naar het andere depot moet fietsen moet dat natuurlijk volledig betaald worden, ook al is het minder dan 15 minuten.

Ik ben dus wel blij met deze regeling, want voorheen kreeg je de reistijd van je huis naar het depot en weer terug sowieso niet betaald.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_151756676
Ik heb komende donderdag de tijden van een dinsdag staan, maar wel 2 wijken van 2 uur. Ga wel even informeren naar die HAH denk ik, als ik beide wijken 2x moet lopen gaat dat niks worden natuurlijk :N eentje is een fietswijk en bij de ander staat de kar een heel eind bij het depot vandaan.
pi_151759751
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er om als je vanaf een ander depot moet lopen, in plaats van op je eigen depot. Als je van het ene naar het andere depot moet fietsen moet dat natuurlijk volledig betaald worden, ook al is het minder dan 15 minuten.

Ik ben dus wel blij met deze regeling, want voorheen kreeg je de reistijd van je huis naar het depot en weer terug sowieso niet betaald.
Binnen ons team heeft ook zogoed als niemand er wat aan. De enige twee depots die nog over zijn, liggen hooguit 10 minuten van elkaar af.

Wat mij niet zo lekker zit, is dat "mijn dump kist" minimaal 15 minuten fietsen is naar het dichtstbijzijnde depot. Tot nu toe hadden ze op dat depot altijd wel een paar wijkjes voor mij "over", maar als ze me als enige extra fietstijd zouden moeten betalen dan is het waarschijnlijk :W extra wijkjes. :{

Toch maar eens onze TC aan de jas trekken voor uitleg en een eventuele"oplossing".
  vrijdag 17 april 2015 @ 08:10:19 #139
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_151764304
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 23:04 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Binnen ons team heeft ook zogoed als niemand er wat aan. De enige twee depots die nog over zijn, liggen hooguit 10 minuten van elkaar af.

Wat mij niet zo lekker zit, is dat "mijn dump kist" minimaal 15 minuten fietsen is naar het dichtstbijzijnde depot. Tot nu toe hadden ze op dat depot altijd wel een paar wijkjes voor mij "over", maar als ze me als enige extra fietstijd zouden moeten betalen dan is het waarschijnlijk :W extra wijkjes. :{

Toch maar eens onze TC aan de jas trekken voor uitleg en een eventuele"oplossing".
Het gaat dus om hoe ver het depot van je huis af is, niet om hoe ver het van je vaste depot af ligt. Stel dat je vaste depot 10 min. van je huis ligt, en je moet nu naar een depot wat nog 10 min. verderop ligt, dan moeten ze je dus 40 min. geven. Dus je schiet er sowieso mee op dat je de terugfietstijd naar huis ook betaald kreeg, dat was voorheen nooit zo.
pi_151764447
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb komende donderdag de tijden van een dinsdag staan, maar wel 2 wijken van 2 uur.
Ik ga me vast ziek melden voor donderdag :) Zelfs met de stempassen op een daldag kon er geen minuut extra af (bij dus), dus het zal me wat worden...

Of zouden we allemaal ons welverdiende lintje krijgen? ;)
  vrijdag 17 april 2015 @ 08:42:58 #141
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151764728
Mogguh.
Qua dat reistijd-vergoeden zit toch klaarblijkelijk, ook al zijn er regels voor, verschil in.

Zo krijgen sommigen vanaf vertrek huis naar depot de tijd vergoed. Sommigen pas als ze op het depot vertrekken en sommigen kijken geeneens naar de tijd en doen hun bestelronde gewoon en zien wel wat ze krijgen betaald.
Bij navraag krijgt men soms meer vergoedt dan werd gezegd.
Zelfs enkele scootercollega's krijgen verschillende vergoedingen of 'weten' niet beter.
Ik krijg mijn tijd bij vertrek vanaf huis naar depot, de bestelronde en de weg naar huis vergoedt en sommigen weer niet(wel met het minimale aan afstand huis<-> depot natuurlijk. Mij is verteld minimaal 6km (ik lees elders dat dit ook 3 km kan zijn??) afstand van huis naar depot wordt vergoedt)) !?

==================

Gisteren de zoveelste klacht ingediend dat wederom de buitenwijken volgens loopvolgorde waren gesorteerd. Of dat de sorteervolgorde weer anders is dan de zetvolgorde(mede door of dat de voorbereider een loopvolgorde aan houd en niet verder (mag!!) kijken dan dat de neus lang is en niet ziet dat er verkeerd word gezet/is gesorteerd.
Als antwoord krijg je dan dat de voorbereider gewoon opdracht krijgt om het volgens de zetvolgorde te doen. Verder word er niets mee gedaan.
Affijn, over dat kwartiertje extra elke keer schrijven zal ik tzt wel commentaar krijgen ;)
In mijn eigen administratie zet ik er wel bij hoe een ronde is verlopen, dus ook de zetvolgorde ;)
  vrijdag 17 april 2015 @ 08:45:36 #142
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151764766
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 08:25 schreef zombo het volgende:

[..]

Ik ga me vast ziek melden voor donderdag :) Zelfs met de stempassen op een daldag kon er geen minuut extra af (bij dus), dus het zal me wat worden...

Of zouden we allemaal ons welverdiende lintje krijgen? ;)
Zoals Kramerica al vaak oppert: oranje kaart :)
Gezien de digitale invoer zal ik daar waarschijnlijk binnenkort ook aan moeten geloven }:|
Gisteren werden de vaste/gemiddelde uren per dag gevraagd.
Doorgegeven en als opmerking dat het dan wel om normale! dal/piekdagen gaat....daar zal men toch wel naar luisteren? O~)
pi_151764895
Er staat wel een link H.A.H. op de portal, maar die laadt nog moeilijker dan het spul zelf :)
  vrijdag 17 april 2015 @ 09:03:05 #144
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151765095
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 08:52 schreef zombo het volgende:
Er staat wel een link H.A.H. op de portal, maar die laadt nog moeilijker dan het spul zelf :)
Een beetje net zoals het logisch verstand van sommige procesontwikkelaars binenn PostNL dus? :P
  vrijdag 17 april 2015 @ 09:03:12 #145
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_151765097
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 08:42 schreef Pietertje71 het volgende:

Ik krijg mijn tijd bij vertrek vanaf huis naar depot, de bestelronde en de weg naar huis vergoedt en sommigen weer niet(wel met het minimale aan afstand huis<-> depot natuurlijk. Mij is verteld minimaal 6km (ik lees elders dat dit ook 3 km kan zijn??) afstand van huis naar depot wordt vergoedt)) !?
De standaardregel is dat je werktijd begint zodra je bij het depot arriveert, en eindigt bij de laatste brievenbus in je wijk (tenzij je nog weer terug moet naar het depot).

Dat je vanaf je huis al betaald krijgt is vrij ongebruikelijk, dat hoor ik eigenlijk alleen van scooterbezorgers.

Dat van die 3 km is weer een ander verhaal. Er zijn twee afspraken met de OR: Eentje betreft een reiskostenvergoeding voor postbezorgers (dat is dat 3 km-verhaal), de ander gaat over de vergoeding van de reistijd.

Die eerste is voor bezorgers met een PostNL-scooter die ze ook naar huis mogen meenemen, lijkt mij, niet van toepassing. Die hebben immers geen reiskosten, omdat PostNL de reparaties aan de scooter (zij het met enige tegenzin) betaalt. De tweede afspraak geldt ook voor postbezorgers per fiets, brommer of auto (zo staat het ook op Mijn PostNL, met name dat stukje over die auto verbaasde mij enigszins).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 april 2015 @ 09:06:27 #146
Maffe Fries
pi_151765175
Ik heb wel eens gehad dat ik van huis af al betaald kreeg. Was een uitzonderingssituatie waarbij de nood hoog was en ik ruim 20 kilometer af moest leggen om een wijk te bezorgen.
  vrijdag 17 april 2015 @ 09:19:25 #147
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151765483
Maar daarom: de standaardregel.
Soms word daar intern op afgeweken.

Idd, de reistijdvergoeding geldt in mijn geval en voorde meeste scooterrijders(hoewel sommigen dit weer niet betaald krijgen en pas vanaf het depot de besteltijd ingaat(ondanks de afstand van/naar depot<->thuis)).

Dat reparaties met tegenzin worden betaald ligt meer aan de leasemaatschappij.
Van PostNL krijg je toestemming mits goedgekeurd door de leasemaatschappij ...afschuiven.
Zo ook de scooterband: er is naar mijn weten geen minimum aan profieldiepte voor een scooterband. Dat beoordeelt oom of tante agent ter plekke. Maar: krijg je een boete, is die voor jou!
Bij een motorband is het advies om bij onder de 2.0mm de band te vervangen. Mijn scooterband had bij de laatste door mij gedane meting 1.3mm profiel.
Gezien het vele remmen ook verzocht om een harder remblokje dan het standaard blokje. Nope!

Scooter van/naar reparatie/onderhoud brengen moet volgens de regels in eigen tijd. De ophaaldienst is verlengt van 10km van huis naar 25km van huis(laat nu net zowat elke pbz op de scooter binnen die straal wonen).
Ikzelf woon daar net 1.2 km buiten. Wilde niet zeikerig doen maar heb wel verzocht om de ophaalservice. NOPE! omdat ik een randdebi..geval was, op eigen gelegenheid langskomen.
Nu geregeld dat ik de tijd van,tijdens en na de onderhoudsbeurt/reparatie oid,(in dit geval incl reistijd een uurtje of 2 - 2 1/2(onderhoudsbeurt+bandvervangen)) krijg vergoedt. Maar moet het wel regelen voor/in werktijd, want itt de vorige dealer, is deze scooterboer op maandag gesloten :') En die hadden een leenscooter. Deze (nog) niet ;)
Gezien ik naast PostNL ook een leven heb (JOH! :P ) is het niet altijd even makkelijk in te plannen.
Deze keer maar gedaan op een vrije dag in mei ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 17-04-2015 09:27:01 ]
  vrijdag 17 april 2015 @ 09:21:47 #148
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151765536
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 09:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik van huis af al betaald kreeg. Was een uitzonderingssituatie waarbij de nood hoog was en ik ruim 20 kilometer af moest leggen om een wijk te bezorgen.
Zo vertrekt iemand hier, een pbz, (bijna) elke dag met de veerboot naar Terschelling.
Wel betaald/vergoedt 'natuurlijk' ;)
Nu weet ik niet of deze pbz ook de pakketjes aldaar doet.
Ik heb de beste man net 1 keer vlug gesproken ivm dat hij inviel voor een ziekzijnde collega.
pi_151765987
Ik als scooterbezorger krijg geen reistijd vergoedt, ondanks dat sommige depot 15 km verderop zijn.

Wat betreft de dealer heb ik geluk, die zit een paar km verderop.
  vrijdag 17 april 2015 @ 09:55:41 #150
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151766170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 09:45 schreef bikkie het volgende:
Ik als scooterbezorger krijg geen reistijd vergoedt, ondanks dat sommige depot 15 km verderop zijn.

Wat betreft de dealer heb ik geluk, die zit een paar km verderop.
Dat is gewoon vreemd toch?
Geef je nog wel je tijd op dmv een email naar je TC of via MijnWerk?
Klopt de tijd die je er voor krijgt wel/niet?
Ik weet wel dat sommige TC's de tijd apart rekenen en anderen weer de tijd incl. reistijd.
Even overleg plegen met je TC zou ik zeggen :)
15KM is toch zo'n 15-20 minuten(afhankelijk van wat je tegenkomt(verkeerslichten/situaties, bruggen oid).
Ikzelf hoef maar 1 (soms) drukke rijksweg over te steken en verder is het doortuffen via binnenweg naar het depot :)
Soms alleen druk met landbouwvoertuigen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')