Eigenlijk is de bedoeling om vanuit Toronto de VS in te gaan en dan 2 weekjes toeren.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:41 schreef EenzameFietser het volgende:
[..]
Wat wil je en zoek je? Op zich kan je goed 2 weken rondrijden. Toronto / Niagara + Welland Canal (mooi gezicht om een schip door de sluizen te zien gaan en de schepen bijna aan te kunnen raken).
Dan door richting Kingston / Ottawa / Montreal / Quebec. National Park Mont Tremblant meepakken.
Zoiets. Eventueel vanuit Toronto naar Halifax en daar je auto inleveren. Ook een optie.
Als je op bent naar Nationale parken die vergelijkbaar zijn met de parken in de Rockies, dan zit je verkeerd, maar het is zeker de moeite waard. Montreal en Quebec zijn gezellige steden waar veel te zien en te doen is. En ook de natuur is wel de moeite waard, maar heel anders dan de west kust.
Ik was afgelopen augustus 3 weken aan het reizen van Vancouver naar Calgary. Heb daar ook de geweldig mooie orkas gezien ( zwommen onder de boot door zo dichtbij gezien ) maar ook helaas geen enkele wilde beer gezien. Te drukke periode misschienquote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:46 schreef TvhN het volgende:
Ik ben (helaas) weer terug in Nederland. Heb een erg toffe vakantie gehad. Ben verliefd geworden op de stad Vancouver; heeft naar mijn mening veel meer te bieden dan een Toronto of Montreal. Qua natuur zijn de Rocky Mountains zeer indrukwekkend, maar ook de Sea-to-Sky Highway is gaaf.
Wat wilde dieren betreft best veel gespot, met misschien wel als hoogtepunt de orka's. Helaas geen wilde beren gezien, daar baal ik van. Wellicht volgend jaar nog een keer deze kant op en dan wil ik sowieso Jasper meepakken.
Ben je ook in Jasper National Park geweest?quote:Op maandag 11 mei 2015 19:01 schreef egelhond het volgende:
[..]
Ik was afgelopen augustus 3 weken aan het reizen van Vancouver naar Calgary. Heb daar ook de geweldig mooie orkas gezien ( zwommen onder de boot door zo dichtbij gezien ) maar ook helaas geen enkele wilde beer gezien. Te drukke periode misschien
Ja Jasper en Banff. Vond Jasper leuk maar het is er erg toeristisch ( net zoals Banff dat in mijn ogen stuk minder was en ook wel hetzelfde als Jasper ) De icefield parkway is ook erg mooi om te rijden en ff de higlights mee te pikken zoals de skywalk en de glacier adventure.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:19 schreef TvhN het volgende:
[..]
Ben je ook in Jasper National Park geweest?
[youtube[/youtube]quote:Op maandag 11 mei 2015 19:24 schreef egelhond het volgende:
[..]
Ja Jasper en Banff. Vond Jasper leuk maar het is er erg toeristisch ( net zoals Banff dat in mijn ogen stuk minder was en ook wel hetzelfde als Jasper ) De icefield parkway is ook erg mooi om te rijden en ff de higlights mee te pikken zoals de skywalk en de glacier adventure.
Vanuit een veilige auto wel ja, maar het is toch een stuk 'spannender' als je midden in de wildernis op een kakelvers hoopje berenpoep stuit midden op het pad... dat loopt toch een stuk minder ontspannen als je alleen maar een dikke stok kan vinden om je eventueel te kunnen verweren. Ik begon maar te fluiten, zingen en andere herrie maken.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:46 schreef TvhN het volgende:
Helaas geen wilde beren gezien, daar baal ik van.
Gaaf!quote:Op maandag 11 mei 2015 19:27 schreef egelhond het volgende:
[..]
[youtube[/youtube]
Ps een korte video van mijn reis vorig jaar in Canada
Ouch... X2quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:06 schreef ioko het volgende:
Wij hebben op onze reis 3 beren gezien en de beren werden steeds duurder....
Beer 1: vanaf de Icefields parkway richting Lake Louise stond er een beer langs de weg bessen te eten (gratis).
Beer 2: met een georganiseerde tour met een boot zeker 2 beren gezien (kosten, 100 dollar)
Beer 3: Rende naast de camper en stak opeens de weg over. Ik kon hem niet meer ontwijken en heb hem met een treeplank geraakt. De beer leefde nog en strompelde het bos in, na 10 minuten (kosten 500 dollar eigen risico).
Stewart wel wat beren gezien, maar helaas bij Hyder niet. Waren te vroeg voor de zalmtrek en dus de vele beren.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:10 schreef andreas612 het volgende:
Voor beren zijn Stewart en Hyder toch wel de beste plekken, samen met Kitwanga, daar liepen echt een aantal kolossen door het dorp heen.
ja, die zalmtrek moet je wel meehebben, ze liepen over de camping, over de straat, en op de parkeerplaats van dat vlonder. Als je geluk hebt zijn er ook af en toe wolven en eagles te spotten.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 18:36 schreef Irrem het volgende:
[..]
Stewart wel wat beren gezien, maar helaas bij Hyder niet. Waren te vroeg voor de zalmtrek en dus de vele beren.
Onderweg naar familie in Thunder Bay, Ontario die daar buiten de stad woonden, zag ik een moederbeer met 2 cubs. Veilig vanuit de auto, dat natuurlijk wel
Mooie foto's!quote:Op maandag 25 mei 2015 18:01 schreef Hyperdude het volgende:
Gisteren terug van Oostkust/Boston-Cape Breton NS v.v. tripje.
Paar pics. Meer indruk dan kwaliteitspics.
Cape Breton National Park, Nova Scotia:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Halifax, Nova Scotia:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weer was droog, zon en 15-20 graden. Maar bv. Halifax NS had 20 mei nog maar 14% van normale neerslag in mei gehad. Kan dus ook natter zijn.
Dat dat zoveel invloed heeft gehad op het toerisme, interessant. Maar ook echt storend qua drukte dus?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:49 schreef maerk het volgende:
Terug van een paar dagen Vancouver, het was weer thuiskomen!
Er is in 5 jaar tijd eigenlijk weinig veranderd merkte ik op toen ik overal weer rondliep. Er is wel redelijk wat hoogbouw bijgekomen maar in de wijken buiten downtown en Gastown is alles eigenlijk nog exact hetzelfde, dat verbaasde me echt, alsof de tijd heeft stilgestaan.
Verder merkte ik op dat het echt veel drukker is dan in 2010, de Olympische spelen zijn echt een boost geweest voor het toerisme en de populatie. Dat konden veel mensen met wie ik spraak ook beamen. De skytrain is bijvoorbeeld doordeweeks tussen 9.00 en 16.00 nu ook redelijk druk en rond Coal Harbour en Stanley Park is het ook wel een beetje dringen geworden, dat is misschien wel een minpuntje. Ik ben ergens wel bang dat de stad over een paar jaar uit zijn voegen gaat groeien, er staan veel bouwkranen en de toestroom aan mensen zal een keer ten kosten gaan van de leefbaarheid.
Verder kan ik niet anders zeggen dat mijn mening over de stad onveranderd is, het blijft voor mij de mooiste stad om te leven qua sfeer, omgeving, mensen en mogelijkheden. Daarnaast was de Canadese dollar ook een stuk vriendelijker dan de Amerikaanse dollar.![]()
Bij mijn volgende terugkomst hoop ik weer eens lekker de provincie in te kunnen trekken richting Alberta.
Het is nu nog niet echt storend, maar als je er vaker bent geweest de laatste jaren zul je het minder leuk vinden. Kom je er voor het eerst dan zal het niet opvallen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:53 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat dat zoveel invloed heeft gehad op het toerisme, interessant. Maar ook echt storend qua drukte dus?
Zou er ook graag een keer heen willen.
Eens.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:49 schreef maerk het volgende:
het blijft voor mij de mooiste stad om te leven qua sfeer, omgeving, mensen en mogelijkheden.
Als je geen eigen album aan wil maken www.imgur.comquote:Op woensdag 27 mei 2015 17:54 schreef TvhN het volgende:
Via welke site kan je foto's gemakkelijk uploaden? Zal hier ook een paar plaatsen.
Bedankt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:56 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Als je geen eigen album aan wil maken www.imgur.com
Anders picturetrail, mijnalbum, etc.
Oostkust idem.quote:
quote:
Thanks! Ja we hadden heerlijk weer. Een hele middag Stanley Park gefietst op de MTB, dat zal nooit vervelen!quote:
Gaaf! Mooie foto's van de Rockies, daar wil ik ook nog eens graag terug naar toe.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:02 schreef TvhN het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, nice. Is dat de moeite waard, of niet zo bijzonder vergeleken met de rest van Oost-Canada? Misschien nog een idee om toe te voegen aan onze reis.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Oostkust idem.![]()
16 dagen na 8 mei. 2 keer paar uur ruitenwissers aan gehad. Verbranden in de zon en koud in de schaduw. Compleet vernikkeld in honkbalstadion. En saai dat honkbal.![]()
Wel leuke wedstrijden zaklopen voor kids in de pauzes enzo.
Nog een paar
Peggy's Cove. Stukje Noorwegen vlakbij Halifax:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw, mooie foto's!quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:02 schreef TvhN het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoor over Amerika altijd dat het kopen goed te doen is. Kampeerspullen meenemen zou ik nooit doen voor die paar nachten.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:26 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik herhaal even mijn vraag van de vorige pagina, en voeg er nog een vraag aan toen
- Heeft iemand hier tips wat betreft het huren of kopen van kampeerspullen in de omgeving van Montreal?
We willen kamperen in het Algonquin park en bij Niagara Falls.
We zitten te twijfelen of we onze eigen spullen meenemen (maar veel extra bagage), daar een tent en dergelijke huren (redelijk duur voor 2 weken) of daar spullen kopen..
- Is het de moeite om een internationaal rijbewijs aan te vragen om in Canada een auto te huren? Of is een Europees rijbewijs meestal voldoende?
Okee, daar zal ik eens nader naar kijken dan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:06 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik hoor over Amerika altijd dat het kopen goed te doen is. Kampeerspullen meenemen zou ik nooit doen voor die paar nachten.
Oh thanks! Die Wallmart tenten zijn niet duur inderdaadquote:Op donderdag 28 mei 2015 15:07 schreef ioko het volgende:
Nieuwe tenten
http://www.walmart.ca/en/sports-rec/camping/tents/N-2622
Tweedehands
http://www.mec.ca/Apps/ou(...)_id=2534374302881584
Zowel in Canada als Amerika zijn dit soort spullen vrij goedkoop.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:12 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh thanks! Die Wallmart tenten zijn niet duur inderdaad
Wij hebben twee keer een auto gehuurd in Canada, maar beide keren is er niet naar het internationaal rijbewijs gevraagd. Ik zou het dan ook een volgende keer niet meer aanvragen. Maar dit was wel west Canada, geen idee of dit in het Franstalige gedeelte anders werkt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:26 schreef Njosnavelin het volgende:
- Is het de moeite om een internationaal rijbewijs aan te vragen om in Canada een auto te huren? Of is een Europees rijbewijs meestal voldoende?
Oke! Hoorde al dat het in de VS ook niet nodig is.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:08 schreef koei het volgende:
[..]
Wij hebben twee keer een auto gehuurd in Canada, maar beide keren is er niet naar het internationaal rijbewijs gevraagd. Ik zou het dan ook een volgende keer niet meer aanvragen. Maar dit was wel west Canada, geen idee of dit in het Franstalige gedeelte anders werkt.
Is wel een end vanuit bv. Montréal, 1200-1300 km. Slinger Google Maps maar aan .quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:25 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wow, nice. Is dat de moeite waard, of niet zo bijzonder vergeleken met de rest van Oost-Canada? Misschien nog een idee om toe te voegen aan onze reis.
Okee, dankje voor je uitgebreide antwoord en suggesties!quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is wel een end vanuit bv. Montréal, 1200-1300 km. Slinger Google Maps maar aan .Wij hebben overnacht in New Glasgow, na rit vanuit Bar Harbor ME USA, en toen in 1 dag Cape Breton gedaan, om daarna te overnachten in Baddeck NS. Volgende dag door naar Halifax NS. Cape Breton is wel bijzonder, maar 1 dag is eigenlijk wat weinig,en wij hadden voordeel van nog totaal uitgestorven, dus je kan doorrijden en toch veel stoppen/kijken
Als je vanuit Montréal naar de kust wil zou ik Acadia NP en de kust van Maine ten noorden van Portland ME in het algemeen eerder aanbevelen.
Rijden over de snelweg door de binnenlanden van Maine, New Brunswick en Nova Scotia is saai. Berken, dennen, meertjes en Moose borden. Je maakt wel makkelijk kms. Ten noorden van New Glasgow is het niet echt een snelweg meer, maar 100 kmh. gemiddeld haal je wel.
Wij lopen niet met eten en/of drinken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:32 schreef maerk het volgende:
... Daarna lekker met je koffietje de stad verkennen.![]()
...
Ik heb al een paar jaar een goedkope van Walmart and hij is prima! Nog nooit gelekt (zelfs in zware hoosbuien) en en houdt de insecten netjes buiten.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:12 schreef Njosnavelin het volgende:
Oh thanks! Die Wallmart tenten zijn niet duur inderdaad
Oh nice! We gaan bij dat plan blijven, dank voor de tip!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:25 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ik heb al een paar jaar een goedkope van Walmart and hij is prima! Nog nooit gelekt (zelfs in zware hoosbuien) en en houdt de insecten netjes buiten.
Mooi! Meteen wil ik weer terug, maar ik ben net anderhalve week terug van mijn Vancouver Island tripje haha. Ik zal ook wat foto's uploaden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:02 schreef TvhN het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf! Wat voor baan heb je daar eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:31 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ik en mijn vriendin hebben dan ook het besluit genomen om te verhuizen naar Victoria over een jaartje. Nanaimo voelde jammer genoeg iets te klein voor ons ('jammer' omdat huizen daar een stuk goedkoper zijn).
Ik werk op dit moment als Quality Analyst voor de provincie. Hopelijk kan ik iets soortgelijks vinden op het eiland.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:11 schreef TvhN het volgende:
[..]
Gaaf! Wat voor baan heb je daar eigenlijk?
Ik ben zaterdag teruggekomen uit Canada. Laatste dagen in Vancouver geweest en de stad hing vol met posters over het vrouwen-WK. Op de hotelkamer lag ook een brochure. Ook was er langs de haven al een podium gebouwd volgens mij. Verder was er toen weinig te merken van interesse bij de bevolking of zo. Ik hoorde er in ieder geval niemand over. Maar je kunt je ook afvragen of de slogan 'FIFA comes to town' nou zo handig is in deze tijdquote:Op maandag 8 juni 2015 10:05 schreef maerk het volgende:
Zijn er nog mensen die iets van het WK voetbal voor vrouwen meemaken in Canada?
Ben wel benieuwd of het een beetje leeft daar.
Ik zit nu in Québec City en het was gisteravond uitgebreid op TV, verder niets van gemerkt in de stad, maar het is dan ook geen speelstad geloof ik. Ga morgen richting Montreal en daarna Ottawa, daar wordt iig wel gespeeldquote:Op maandag 8 juni 2015 10:05 schreef maerk het volgende:
Zijn er nog mensen die iets van het WK voetbal voor vrouwen meemaken in Canada?
Ben wel benieuwd of het een beetje leeft daar.
Hier in Montreal nog niets van gezien, maar dat had meer te maken met de Formule 1 feestweek denk ik. Morgen zijn hier pas de eerste wedstrijden van Spanje, Costa Rica, Zuid Korea en Brazilië.quote:Op maandag 8 juni 2015 13:44 schreef Thetallguy het volgende:
Ga morgen richting Montreal en daarna Ottawa, daar wordt iig wel gespeeld
Ben dit weekend ook in Toronto, zal wel lekker druk zijn dus.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:11 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Aankomend weekend weer meer autosport met de Indycar race in Toronto
Bestival (muziekfestival op eiland) is er ook en een bierfestival. Het zeer aan te raden NXNE (kunst, cultuur, muziekfestival) is helaas pas een week later.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:54 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ben dit weekend ook in Toronto, zal wel lekker druk zijn dus.
Voor je creditcard hangt het ervan af, als je al hebt betaald op een andere manier, zetten ze volgens mij geen reservering, maar checken ze of je creditcard actief is (1 dollar afboeken ofzo).quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:07 schreef tot_sinas het volgende:
Wil komend weekend me eens even verder verdiepen in excursies die we willen gaan doen tijdens onze reis van Calgary naar Vancouver in september. Iemand tips van dingen die je vooraf goed kan boeken?
Ik heb verder nog een praktische vraag over het huren van een auto. Deze auto hebben we al via ons reisbureau besteld. Nu vragen ze meestal bij die verhuurbedrijven altijd een creditcard. Blokkeren ze dan een deel van het maximale uitgavebedrag wat je met zo'n pas mag doen of hoe zit dat? Met mijn Rabo creditcard mag ik schijnbaar standaard maar max 1000 opnemen per maand. Hoe doen jullie dat?
Ja, kun je geld overmaken naar een creditcard? Nooit geweten? Hoe doe je dat dan?quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:21 schreef ioko het volgende:
[..]
Voor je creditcard hangt het ervan af, als je al hebt betaald op een andere manier, zetten ze volgens mij geen reservering, maar checken ze of je creditcard actief is (1 dollar afboeken ofzo).
Ik maakte zelf altijd extra geld over naar mijn creditcard, zodat je limiet hoger is. Let op: dit extra geld is meestal niet verzekerd, maar dat kun je even navragen.
Hoe rijd je vanaf Calgary? Via Banff en Jasper?
Geld overmaken = extra aflossen. Gewoon 1000 euro extra overmaken, dan komt het saldo wat je mag opnemen 1000 euro hoger te liggen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:38 schreef tot_sinas het volgende:
[..]
Ja, kun je geld overmaken naar een creditcard? Nooit geweten? Hoe doe je dat dan?
Calgary
Banff
Jasper
Clearwater
Whistler
Campbell River
Vancouver Island
Victoria
Vancouver
Bij Whistler kun je via verschillende bedrijven een berenexcursie boeken. Je wordt dan opgehaald bij je hotel en in een 4x4 rijd je dan naar gebied waar beren leven. Heb dat 2 weken geleden zelf ook gedaan en we hebben toen 4 keer een beer gezien.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:38 schreef tot_sinas het volgende:
[..]
Ja, kun je geld overmaken naar een creditcard? Nooit geweten? Hoe doe je dat dan?
Calgary
Banff
Jasper
Clearwater
Whistler
Campbell River
Vancouver Island
Victoria
Vancouver
Geld overmaken waarnaartoe? Want bij Rabobank vraag je een pas online aan en dan staat er maximale limiet. Volgens mij is die standaard. Snap het echt nietquote:Geld overmaken = extra aflossen. Gewoon 1000 euro extra overmaken, dan komt het saldo wat je mag opnemen 1000 euro hoger te liggen.
Dit moet je even bij je bank checken, want ik spreek vanuit een creditcard van ING (Mastercard). Ik kan extra geld aflossen door geld over te schrijven naar de ING op een bepaald rekeningnummer onder vermelding van mijn creditcard nummer. Dat is wellicht niet bij alle passen mogelijk.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:34 schreef tot_sinas het volgende:
bedankt allebei ! Vooral die Hoovercraft excursie lijkt mij erg stoer !
Whale watching is ook een goed idee, alleen zijn die volgens mij in september niet meer aanwezig. Hebben jullie overigens vooraf geboekt of ter plaatse?! Want heb weinig zin bij louche bedrijven dingen te gaan afsluiten.
@ioko. Ik snap alleen dit nog niet
[..]
Geld overmaken waarnaartoe? Want bij Rabobank vraag je een pas online aan en dan staat er maximale limiet. Volgens mij is die standaard. Snap het echt niet
Whale watching was van tevoren gereserveerd bij Orca Spirit Adventures.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:34 schreef tot_sinas het volgende:
bedankt allebei ! Vooral die Hoovercraft excursie lijkt mij erg stoer !
Whale watching is ook een goed idee, alleen zijn die volgens mij in september niet meer aanwezig. Hebben jullie overigens vooraf geboekt of ter plaatse?! Want heb weinig zin bij louche bedrijven dingen te gaan afsluiten.
@ioko. Ik snap alleen dit nog niet
[..]
Geld overmaken waarnaartoe? Want bij Rabobank vraag je een pas online aan en dan staat er maximale limiet. Volgens mij is die standaard. Snap het echt niet
Ik was een paar weken geleden in the Butchard Gardens en vond dit toch een beetje tegenvallen (in vergelijking met bijv de Keukenhof). In September zal het wel wat rustiger zijn denk ik maar voor ons waren er op een gegeven moment zoveel toeristen dat het moeilijk was om van de tuinen te genieten. De vele tourbussen met vooral Aziaten kwamen rond het middag uur aan.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:06 schreef ioko het volgende:
Bij Victoria zou ik een excursie met een bootje doen om Orca's te kijken en Butchard Gardens is een hele mooie attractie als je van tuinen houdt.
Dit kan idd ook met de VISA kaart die ik heb. Ik heb wel eens via online banking meer afgelost dan dat er schuldig stond en dan staat er een 'negatief' bedrag op de afschrift, dat dus eigenlijk positief is omdat je dat idd extra kan opnemen naast het normale limiet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:46 schreef ioko het volgende:
Dit moet je even bij je bank checken, want ik spreek vanuit een creditcard van ING (Mastercard). Ik kan extra geld aflossen door geld over te schrijven naar de ING op een bepaald rekeningnummer onder vermelding van mijn creditcard nummer. Dat is wellicht niet bij alle passen mogelijk.
Klopt, ik denk dat het echt afhang van de drukte. Op een doordeweekse dag in september waren wij daar, met een beetje mistig weer. Met 1.000 toeristen wordt de ervaring andersquote:Op woensdag 17 juni 2015 18:30 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ik was een paar weken geleden in the Butchard Gardens en vond dit toch een beetje tegenvallen (in vergelijking met bijv de Keukenhof). In September zal het wel wat rustiger zijn denk ik maar voor ons waren er op een gegeven moment zoveel toeristen dat het moeilijk was om van de tuinen te genieten. De vele tourbussen met vooral Aziaten kwamen rond het middag uur aan.
ben je ook in september geweest? ik zit namelijk nogal met de kleding die ik mee moet nemen. Ben bang dat ik me of te warm of te koud gaan kleden. Kan ik t-shirt aan, altijd lange broek, moet ik een jas meenemen in september.... dat soort vragen. Lastig, lastig.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:27 schreef ioko het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat het echt afhang van de drukte. Op een doordeweekse dag in september waren wij daar, met een beetje mistig weer. Met 1.000 toeristen wordt de ervaring anders
Ga je de Rockies in? In Vancouver en Victoria is het een stuk warmer dan in de Rockies. Vooral in de nacht hebben we temperaturen rond 4/5 graden gehad in Banff en Jasper.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:43 schreef tot_sinas het volgende:
[..]
ben je ook in september geweest? ik zit namelijk nogal met de kleding die ik mee moet nemen. Ben bang dat ik me of te warm of te koud gaan kleden. Kan ik t-shirt aan, altijd lange broek, moet ik een jas meenemen in september.... dat soort vragen. Lastig, lastig.
Als een echte Canadees gewoon veel laagjes dragen! Dat doe ik ook vaak, vooral in het voor- en najaar.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:43 schreef tot_sinas het volgende:
ik zit namelijk nogal met de kleding die ik mee moet nemen. Ben bang dat ik me of te warm of te koud gaan kleden. Kan ik t-shirt aan, altijd lange broek, moet ik een jas meenemen in september.... dat soort vragen. Lastig, lastig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |