Er valt nog een boel te onderzoeken.quote:Op woensdag 8 april 2015 01:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen hellingen en rivieren (onderaan)? Op het stuk Pianistapad tussen Mirador en Q1?
De paddocks zijn open, maar juist dieren zullen zich daar minder laten zien, die zitten juist meer in het bos. Mensen wel, maar hoeveel lopen er daar?
Het antwoord op de cruciale vraag "wat zou jij doen als je over de paddocks uitkijkt" wordt door FvdG goed ontweken. Zo goed, dat ze niet op de paddocks zijn geweest en dus geen huisjes hebben gezien. Als je die mogelijkheid hebt (en al op paddock 1 (Mata) zie je huisjes dan wel ruïnes), doe je dat, zeker als vrouw. En dan heb je een uitvalsbasis, van waaruit je water en eten gaat zoeken en 1 blijft achter voor als er zoekteams langskomen. Of F. die de meiden op 3 april ook niet heeft gezien...
Jouw idee dat "de valplek" niet op het stuk Pianista tussen Mirador en Q1 ligt, blijkt moeilijk met de massiviteit van het gesteente. En als het zo is, dan moeten ze over de paddocks gekomen zijn, waarom daar niet overnachten in een van de huisjes? En niet 1 dag, maar vele dagen...
Domnivoor gaat over dat soort dingen. DM hem voor info.quote:Op woensdag 8 april 2015 02:21 schreef vronie het volgende:
He Mata en Domnivoor de stoere mannen hier.![]()
Kunnen wij nog wel iets van jullie expeditie verwachten.
Klopt, het "pad" komt niet direct langs "mijn" paddock, maar loopt er wel op iets grotere afstand langs. Of je di huisjes kan zien liggen is iets om ter plekke te bekijken. Voor huis 12 heb je nog de roze huisjes naast elkaar op de HERE-kaart. Punt blijft dat er een lichtje moet gaan branden; hee, open plekken, hekken met prikkeldraad, misschien bewoning, redding, etc.quote:Op woensdag 8 april 2015 02:26 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er valt nog een boel te onderzoeken.
Ik vrees dat het pad helemaal niet langs jouw paddock 1 loopt en er dus ook geen ruïnes langs het pad liggen.
Verder heb ik begrepen dat huis 12 (het enig bekende op de paddock) niet goed vanaf het pad is te zien en ze dat dus gemist kunnen hebben. Ook checken daar dus.
Volgens Baru loopt het pad dan door naar de 1e kabelbrug over de oosthelling van een Changuinolatak die daar ook uitkomt. Daar zouden die hellingen kunnen zijn. er zijn daar volgens de kaart verscheidene steile stukken. Als Baru fout zat met zijn lijn en het pad over de westhelling van de beek loopt zijn de hellingen op plaatsen nog steiler. Een van die lokaties kan prima in relatie tot een lunchpause. Zie link naar eerder gepost plaatje/kaart. De rode cirkels geven steile plaatsen aan die een valplek zouden kunnen zijn m.i.
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=6
Wel blijft vreemd dat ze geen foto's meer maakten. Zou de foto 509 door hen zijn opgevat als een storing van het toestel? Perico houdt het technisch op een fotoburst, maar kunnen zij dat anders hebben ervaren? Of kan er ook sprake zijn van een storing bij het maken van 509?
Vergeet de stoere vrouwen in ons gezelschap nietquote:Op woensdag 8 april 2015 02:21 schreef vronie het volgende:
He Mata en Domnivoor de stoere mannen hier.![]()
Kunnen wij nog wel iets van jullie expeditie verwachten.
Is de Bothrops domnivoorii echt zo gevaarlijk?quote:Op woensdag 8 april 2015 02:38 schreef Domnivoor het volgende:
Veel vragen zijn makkelijk te beantwoorden als je daar loopt.
Zoek alvast een leuke app uit die je locatiegegevens logt en die je ook makkelijk kan exporteren!quote:Op woensdag 8 april 2015 02:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, onverwoestbaar die geniale dingen, maar zou leuk zijn als we een iPhone 4 mee konden nemen, misschien eentje kopen op de zwarte markt in Panama...
een google account is voldoende:quote:Op woensdag 8 april 2015 05:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zoek alvast een leuke app uit die je locatiegegevens logt en die je ook makkelijk kan exporteren!
Oh, ja, dat is er ook nog.quote:Op woensdag 8 april 2015 06:34 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
een google account is voldoende:
https://maps.google.com/locationhistory
Dat "gras" in die centraal amerikaanse paddocks is geen gras zoals wij dat kennen. Je moet het je voorstellen als een soort gatenkaas, cq van die mini eilandjes grond. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Als er vee rondloopt -en dat is zo- dan verzinken hun hoeven diep de grond in. Daardoor worden er van die "eilandjes" gevormd. Je kunt daar niet prettig lopen en al helemaal niet zitten.quote:
inderdaad:quote:Op woensdag 8 april 2015 09:57 schreef gynaika het volgende:
Nogmaals directe aanwijzingen voor een misdrijf zijn er niet maar er zijn wel aanwijzingen die doen vermoeden dat er derden in welke vorm dan ook in het spel zijn geweest.
Alleen al het belschema, dat is nu eenmaal te systematisch is om het normaal te kunnen noemen bij verdwalen en/of ongelukken. Je bevindt je op een wildvreemde plaats en psychisch ben je in een verwarde toestand waardoor je ongecontroleerd gaat bellen om maar contact te krijgen voor hulp. Zeker deze twee jonge meiden, zonder ervaring en in een situatie gekomen die alleen maar angst en verwarring oproept.
Ja, die 13:37 is ook vreemd.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad:
Zon onder rond 18:00 en met name in de eerste nacht verwacht je meer activiteit bij de telefoons.
Daarnaast bij het opmerkelijk de ze tot 2 keer toe pm 13:37 de telefoon aanzetten.
zo ver had ik niet gedacht,quote:Op woensdag 8 april 2015 10:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, die 13:37 is ook vreemd.
http://www.robertecker.com/hp/research/leet-converter.php
Loopt het pad wel richting eerste brug?quote:Op woensdag 8 april 2015 02:26 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er valt nog een boel te onderzoeken.
Ik vrees dat het pad helemaal niet langs jouw paddock 1 loopt en er dus ook geen ruïnes langs het pad liggen.
Feit is echter dat als iemand een random patroon wil creëren zij zeker niet 2 maal dezelfde tijd zullen gebruiken.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad:
Zon onder rond 18:00 en met name in de eerste nacht verwacht je meer activiteit bij de telefoons.
Daarnaast bij het opmerkelijk de ze tot 2 keer toe om 13:37 de telefoon aanzetten.
Feit is ook dat het enorm toevallig is. Dat K&L dit zo hebben gedaan, precies op de minuut in die barre omstandigheden.quote:Op woensdag 8 april 2015 12:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Feit is echter dat als iemand een random patroon wil creëren zij zeker niet 2 maal dezelfde tijd zullen gebruiken.
Klopt. Alleen leert de psychologie ons dat het waarschijnlijker is dat het om toeval gaat dan om iemand die bewust een random patroon wil creëren. Of het moet een psycholoog zijn geweest die dit fenomeen kende..quote:Op woensdag 8 april 2015 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Feit is ook dat het enorm toevallig is. Dat K&L dit zo hebben gedaan, precies op de minuut in die barre omstandigheden.
ben ik met je eens, het kan ook een onbewust foutje zijn.quote:Op woensdag 8 april 2015 12:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Klopt. Alleen leert de psychologie ons dat het waarschijnlijker is dat het om toeval gaat dan om iemand die bewust een random patroon wil creëren. Of het moet een psycholoog zijn geweest die dit fenomeen kende..
goeie post!quote:Op woensdag 8 april 2015 13:19 schreef RapaNui het volgende:
In het NFi rapport concludeert een NFI wetenschapper:
...Het lijkt me niet uit te sluiten dat de verandering van patroon het gevolg is van gebruik van het toestel [I=Phone] door een andere persoon dan de oorspronkelijke gebruiker of eigenaar van de I-Phone. Ik bedoel daarmee een gebruiker die geen kennis had van de SIM-pincode.
Vanaf 5 april, 13.37 uur, is geprobeerd toegang te krijgen tot de I-Phone, niet alleen zónder pincode, maar ook met foutieve pincode.
Tussen zondagmiddag 6 april en vrijdag 11 april wordt de I-Phone niet gebruikt. Op 11 april nog één laatste keer aan- en uitgezet. Bron: DeTelegraaf, 4 oktober 2014, met delen gecopieerd uit NFI onderzoeksdossier.
"We" hebben het al maanden hier over dat de cd duidelijk te zien moet zijn en herkenbaar. Maar is dat wel zo? De berg is vanaf Boquete gezien niet 1 duidelijke top maar een rij bergen. Welke is het? En hoe zouden K en L die moeten (her)kennen? Als je eenmaal op de top staat weet je niet hoe die er van een afstand uitziet. Ik weet na een jaar nog steeds niet hoe de berg er als geheel uitziet, alleen waar hij ligt aan de hand van Google!quote:Op woensdag 8 april 2015 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, het "pad" komt niet direct langs "mijn" paddock, maar loopt er wel op iets grotere afstand langs. Of je di huisjes kan zien liggen is iets om ter plekke te bekijken. Voor huis 12 heb je nog de roze huisjes naast elkaar op de HERE-kaart. Punt blijft dat er een lichtje moet gaan branden; hee, open plekken, hekken met prikkeldraad, misschien bewoning, redding, etc.
Baru heeft geen echte route ingetekend, dat kan je zien op BING, die lijn loopt dwars door het bos op plekken (ook rekening houdend met de tilt door het Vogelperspectief). Tussen Q2 en CB1 is het m.i. een losse lijn. Erna lijkt het me wel het pad van de Culebratrail.
Het lijkt me bijzonder vreemd om om ~14:45 nog te besluiten om onbekende paddocks over te gaan. Alleen in een scenario/idee dat Kris en Lisanne dachten zo weer bij Boquete te komen, maar door de (brakke) kaart, het zicht op de duidelijke kam van de CD en de info die ze opzochten acht ik dat weinig waarschijnlijk.
Als je een beetje op FB gaat spitten dan zul je zien dat veel mensen daar met elkaar verweven zijn. Hebben ook familieleden die hoge posten bekleden.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:14 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hee, Mata, nu zeg je het zelf. Lokale gidsen en Sinaproc zijn sterk met elkaar verweven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |