abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151473143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:24 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Op basis van het telefoonregister zou je eerder denken dat Lisanne een probleem had: er werd eerst met de iPhone gebeld, en je pakt toch als eerste je eigen telefoon lijkt me?!?

Op een of andere manier stel ik me ook Kris voor als eerst gewonde, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Daarom:

Lisanne daalt voorzichtig af in de kloof waar Kris ingevallen is
Kris grijpt de rugzak en probeert 112/911 - geen bereik
Lisanne zoekt een punt zo hoog mogelijk in die kloof en probeert het nogmaals met haar eigen telefoon

Daarna geen oproeppogingen meer omdat ze A) in een kloof vastzaten en B) andere dingen aan hun hoofd hadden; verzorging van Kris haar verwondingen, een schuilplaats maken voor de (koude) nacht, water en iets te eten zoeken, etc. En met minder dan 50% batterij en mijn telefoon kennende zou ik die ook zeer zeker sparen voor later.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151473146
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:25 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Vrouwen onder elkaar?

De beldata wijzen ook op Lisanne, voor zover dat maatgevend kan zijn.
tja en kloppen die?
pi_151473155
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nogal wat aannames
Alles hangt op aannames. Als er een scenario te bedenken was op alleen feiten dan was de zaak allang opgelost (niet door ons).

De kwaliteit van een aanname is dan ook afhankelijk van de waarschijnlijkheid ervan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_151473160
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom:

Lisanne zoekt een punt zo hoog mogelijk in die kloof en probeert het nogmaals met haar eigen telefoon

Daarna geen oproeppogingen meer omdat ze A) in een kloof vastzaten en B) andere dingen aan hun hoofd hadden; verzorging van Kris haar verwondingen, een schuilplaats maken voor de (koude) nacht, water en iets te eten zoeken, etc. En met minder dan 50% batterij en mijn telefoon kennende zou ik die ook zeer zeker sparen voor later.
linksom of rechtsom, het blijven aannames
pi_151473167
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:24 schreef jackie12 het volgende:
Even een vraag voor alle kampen (ook voor mij)

Waarom werd er op Kris haar telefoon niet meer ingelogd na 4 april?
De Samsung sterft op 5 april om 5.00 uur.

Daarna wordt de iPhone nog wel gecheckt op bereik maar niet meer gebruikt (ingelogd). Heel verstandig m.i.
pi_151473173
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alles hangt op aannames. Als er een scenario te bedenken was op alleen feiten dan was de zaak allang opgelost (niet door ons).

De kwaliteit van een aanname is dan ook afhankelijk van de waarschijnlijkheid ervan.
Yep.
Ze zijn ontvoerd door aliens. Bewijs jij maar het tegendeel. :D
Make my day!
pi_151473189
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:29 schreef agter het volgende:

[..]

Yep.
Ze zijn ontvoerd door aliens. Bewijs jij maar het tegendeel. :D
Dan had ik toch minstens een wefie met zo'n alien verwacht, maar misschien komt die nog boven water...

pi_151473194
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:28 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De Samsung sterft op 5 april om 5.00 uur.

Daarna wordt de iPhone nog wel gecheckt op bereik maar niet meer gebruikt (ingelogd). Heel verstandig m.i.
Ho ho. En op 11 april dan?
Telefoon meer dan een uur aan zonder enige handeling te doen.
Niet echt zuinig omgaan met je batterij.
Toch helder genoeg om de telefoon na ruim een uur zelf uit te doen :7
(en terug in de rugzak te doen)
pi_151473202
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom:

Kan. Speculatief natuurlijk. Een omgekeerd verhaal kan ook worden verteld: Kris droeg nu de rugzak want ze waren op de terugweg enz.
pi_151473215
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:03 schreef El_Matador het volgende:
Enige echt "harde" link naar een misdrijf zie ik trouwens in de meer dan verdachte dood van Osman V. In 10 cm water verdrink je niet en je handen op je rug (gebonden?) is ook geen manier om te sterven als jongeman (23 meen ik).
Misschien is dit mij ontgaan Mata maar ik lees negens over Osman V dat zijn handen gebonden waren.
pi_151473222
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

tja en kloppen die?
Ik denk dat de tijden die we kennen kloppen maar dat de gegevens als geheel incompleet zijn. Er worden telefoons aangezet die niet zijn uitgezet enz. Ook kunnen meerdere checks en calls uit de lijst gelaten zijn.
pi_151473235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ho ho. En op 11 april dan?
Telefoon meer dan een uur aan zonder enige handeling te doen.
Niet echt zuinig omgaan met je batterij.
Toch helder genoeg om de telefoon na ruim een uur zelf uit te doen :7
(en terug in de rugzak te doen)
Eh . .. dat was m.i. een bijzondere gepanikeerde omstandigheid. Een van beide zou kunnen zijn overleden kort tevoren.
pi_151473240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:36 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Eh . .. dat was de iPhone. Volgens het belregister althans.
Ja dus?
pi_151473246
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:33 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Kan. Speculatief natuurlijk. Een omgekeerd verhaal kan ook worden verteld: Kris droeg nu de rugzak want ze waren op de terugweg enz.
Kan ook, maar die rugzak woog (zeker na het opeten van de lunch) niks meer en ik kan me goed voorstellen dat de nettere Lisanne de "custodian" was van haar eigen rugzak en haar eigen camera en haar eigen paspoort.

pi_151473247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:37 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja dus?
Zie edit
pi_151473256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:34 schreef vronie het volgende:

[..]

Misschien is dit mij ontgaan Mata maar ik lees negens over Osman V dat zijn handen gebonden waren.
Dat meen ik me te herinneren, maar weet het ook niet precies. Wel dat er geen water in zijn longen zat (dus al dood toe hij in de rivier kwam) en dat er maar iets van 10 cm water in stond, zo vlak voor het regenseizoen...

pi_151473275
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat meen ik me te herinneren, maar weet het ook niet precies. Wel dat er geen water in zijn longen zat (dus al dood toe hij in de rivier kwam) en dat er maar iets van 10 cm water in stond, zo vlak voor het regenseizoen...
?
Nee Osman ging zwemmen. Verdronk in zijn eentje zonder getuigen en nadat zijn lichaam was gevonden werd er door de arts geen water in zijn longen aangetroffen.
"droog verdrinken" gebeurd in 10 tot 15% van de verdrinkingen
pi_151473284
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kan ook, maar die rugzak woog (zeker na het opeten van de lunch) niks meer en ik kan me goed voorstellen dat de nettere Lisanne de "custodian" was van haar eigen rugzak en haar eigen camera en haar eigen paspoort.
Lunchtijd! shit ja, nooit aan gedacht. Die meiden hadden ontbeten en gesurft op internet enz en zijn daarna in flinke vaart 3 uur doorgelopen tot de paddock. Hop in het gras, door een poortje op de plek waar de ouders pauzeerden in de AFK-video en boterhammen eten.
En daar stoppen de bekende feiten.
pi_151473312
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:42 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Lunchtijd! shit ja, nooit aan gedacht. Die meiden hadden ontbeten en gesurft op internet enz en zijn daarna in flinke vaart 3 uur doorgelopen tot de paddock. Hop in het gras, door een poortje op de plek waar de ouders pauzeerden in de AFK-video en boterhammen eten.
En daar stoppen de bekende feiten.
Ja, daarom, dat punt heb ik in mijn scenario verwerkt. Ze moeten geluncht hebben, ergens, al is het maar een broodje. De Mirador is qua locatie en tijd een logische plek, maar om 13:06 maakten ze alweer nieuwe foto's en erna om 13:20 van Kris in de geul. Ik denk dus dat de lunch na de foto van 13:54 gebeurd is en erna Kris ging plassen of iets dergelijks en toen van het pad viel.

pi_151473341
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, daarom, dat punt heb ik in mijn scenario verwerkt. Ze moeten geluncht hebben, ergens, al is het maar een broodje. De Mirador is qua locatie en tijd een logische plek, maar om 13:06 maakten ze alweer nieuwe foto's en erna om 13:20 van Kris in de geul. Ik denk dus dat de lunch na de foto van 13:54 gebeurd is en erna Kris ging plassen of iets dergelijks en toen van het pad viel.
Kris?
Voor zover ik kan overzien zijn er op die plek geen hellingen en rivieren. Is juist een relatief vlak stuk op een waterscheiding.

In de paddock zijn alle menselijke en dierlijke opties ook nog open.
pi_151473376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:49 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Kris?
Voor zover ik kan overzien zijn er op die plek geen hellingen en rivieren. Is juist een relatief vlak stuk op een waterscheiding.

In de paddock zijn alle menselijke en dierlijke opties ook nog open.
Geen hellingen en rivieren (onderaan)? Op het stuk Pianistapad tussen Mirador en Q1?

De paddocks zijn open, maar juist dieren zullen zich daar minder laten zien, die zitten juist meer in het bos. Mensen wel, maar hoeveel lopen er daar?

Het antwoord op de cruciale vraag "wat zou jij doen als je over de paddocks uitkijkt" wordt door FvdG goed ontweken. Zo goed, dat ze niet op de paddocks zijn geweest en dus geen huisjes hebben gezien. Als je die mogelijkheid hebt (en al op paddock 1 (Mata) zie je huisjes dan wel ruïnes), doe je dat, zeker als vrouw. En dan heb je een uitvalsbasis, van waaruit je water en eten gaat zoeken en 1 blijft achter voor als er zoekteams langskomen. Of F. die de meiden op 3 april ook niet heeft gezien...

Jouw idee dat "de valplek" niet op het stuk Pianista tussen Mirador en Q1 ligt, blijkt moeilijk met de massiviteit van het gesteente. En als het zo is, dan moeten ze over de paddocks gekomen zijn, waarom daar niet overnachten in een van de huisjes? En niet 1 dag, maar vele dagen...

woensdag 8 april 2015 @ 01:57:49 #72
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151473386
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is iets om ter plaatse te onderzoeken: de looptijden tussen de fotolocaties opmeten. Dan weet je tussen welke twee foto's ze een pauze hebben genomen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_151473395
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:57 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat is iets om ter plaatse te onderzoeken: de looptijden tussen de fotolocaties opmeten. Dan weet je tussen welke twee foto's ze een pauze hebben genomen.
Helemaal. Met GPS en fotobewijzen.

Verschillende SIMkaartjes om het bereik te checken. Heb jij een iPhone? Ik heb een Samsung (S2 weliswaar).

woensdag 8 april 2015 @ 02:00:59 #74
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151473402
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helemaal. Met GPS en fotobewijzen.

Verschillende SIMkaartjes om het bereik te checken. Heb jij een iPhone? Ik heb een Samsung (S2 weliswaar).
Is een prehistorische Nokia ook goed?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_151473415
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2015 02:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Is een prehistorische Nokia ook goed?
Wat mij betreft wel, onverwoestbaar die geniale dingen, maar zou leuk zijn als we een iPhone 4 mee konden nemen, misschien eentje kopen op de zwarte markt in Panama... :+

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')