abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152059314
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 00:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dan nog het is een voetganger of die van alle regels op de hoogte kan zijn weet ik niet?
Zelfs al ben je niet van alle regels op de hoogte, dan nog is het slim om af te wachten wat de agent aangeeft in plaats van zelf maar besluiten over te steken.
quote:
Jammer als ze dit filmpje bij hun lessen zouden gebruiken zouden ze dus weten dat het kan gebeuren lijkt me?
Maar officieel mogen ze toch niks meer zonder zwaailicht en sirene als een gewone weggebruker?
Als dat wel zou zijn is het helemaal niet meer te overzien lijkt me?
Dat mogen ze wel, ook zonder zwaailicht en sirene. Maar alleen met zowel zwaailicht als sirene is het een voorrangsvoertuig.
pi_152059423
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 00:16 schreef Light het volgende:

Dat mogen ze wel, ook zonder zwaailicht en sirene. Maar alleen met zowel zwaailicht als sirene is het een voorrangsvoertuig.
Dat dacht ik dus ook, gelukkig maar, ik kijk echter nergens meer raar van op.
pi_152067565
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 00:16 schreef Light het volgende:

[..]

Zelfs al ben je niet van alle regels op de hoogte, dan nog is het slim om af te wachten wat de agent aangeeft in plaats van zelf maar besluiten over te steken.
Dit kan niet vaak genoeg gezegd. Er werd hier vooral verdedigd met "maar het was een chaos". Juist als je geen overzicht hebt, wacht je af tot dingen wel duidelijk zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 22:38 schreef aloa het volgende:

[..]

je vergeet de auto. Bij het overgrote deel staat de radio aan in de auto.
De auto is voorzien van minstens twee spiegels waardoor het verkeer rondom in de gaten gehouden kan worden en daarbij is de automobilist geen zwakke deelnemer van het verkeer. De kans dat hij ernstig letsel oploopt is vele male kleiner dan op de scooter of fiets, waarbij je bj een gewone val al beschadigd raakt.....

Los daarvan gaat het gewoon om al of niet acht slaan op wat er om je heen gebeurt, al of niet met muziek in je oor.
Hoor je de sirene niet dan zie je het zwaailicht wel. Als je maar op het verkeer let.
Ongelukken gebeuren als men even niet oplet. Wat daarvan de reden is, is verder niet echt relevant.
pi_152068956
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:41 schreef Alentejana het volgende:

Los daarvan gaat het gewoon om al of niet acht slaan op wat er om je heen gebeurt, al of niet met muziek in je oor.
Hoor je de sirene niet dan zie je het zwaailicht wel. Als je maar op het verkeer let.
Ongelukken gebeuren als men even niet oplet. Wat daarvan de reden is, is verder niet echt relevant.
Als men even niet oplet?
Volgens mij als beide niet opletten, en dan even losstaan van een voorrangsvoertuig al dan wel of niet?
Het is volgens mij meestal een samenloop van omstandigheden, bestaat de AVG regeling nog?
Aanwijzingen Veerkeerstekens Gedragsregels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')