abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151449018
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart
* 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april
* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 07-04-2015 14:58:19 ]
pi_151449028
@ Reljem, ja dat kan. Nu gele en hiervoor rode?
pi_151449037
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:39 schreef Reljem het volgende:
Kan het zijn dat mijn nieuwe SPD SL schijfjes die ik onder mijn schoen heb gegooid, dat die kunnen bewegen als ik erin geklikt ben? Best fijn, maar had ik bij mijn vorige niet. Zat ik er gewoon strak in. Nu kan ik mijn schoen nog aardig heen en weer bewegen.
Als je gele plaatjes hebt, dan klopt het dat je wat speling hebt.
pi_151449051
Volgens mij zijn ze beide zwart, oud en nieuw haha. Iig niet rood of geel.. Zou kunnen dat oud grijs was.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:46:28 #5
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_151449179
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:40 schreef Reljem het volgende:
Volgens mij zijn ze beide zwart, oud en nieuw haha. Iig niet rood of geel.. Zou kunnen dat oud grijs was.
Waar heb je ze vandaan dan? De originele SPD-SL plaatjes van Shimano zien er zo uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die kunnen inderdaad een paar graden (volgens mij 6) zijwaarts bewegen.
pi_151449313
quote:
Als je nieuwe pedalen hebt gekocht zaten er van die plaatjes bij die iScream. laat zien ;)
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:01:28 #7
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_151449524
quote:
Heb je geen SPD pedalen/plaatjes? Zulken:

SPOILER
Die zijn ook met en zonder speling verkrijgbaar, dan zul je nu wel de variant zonder speling hebben :D
pi_151450327
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:01 schreef iScream. het volgende:

[..]

Heb je geen SPD pedalen/plaatjes? Zulken:

SPOILER
Die zijn ook met en zonder speling verkrijgbaar, dan zul je nu wel de variant zonder speling hebben :D
Oh tering, SPD - SL is natuurlijk race. SPD normaal is geen race. Excuus :D Ik heb dus SPD, die op deze foto's. Precies die. Waarschijnlijk dus met speling, nou prima. Ik vind het eigenlijk wel chill.
pi_151450563
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:29 schreef Reljem het volgende:

[..]

Oh tering, SPD - SL is natuurlijk race. SPD normaal is geen race. Excuus :D Ik heb dus SPD, die op deze foto's. Precies die. Waarschijnlijk dus met speling, nou prima. Ik vind het eigenlijk wel chill.
Ik heb ook die. Prima :P
pi_151450619
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:29 schreef Reljem het volgende:

[..]

Schijnt ook beter voor je knieen te zijn.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:43:55 #11
130803 Gripper
Get a grip
pi_151450727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Schijnt ook beter voor je knieen te zijn.
Is zo. Niet alleen schijnt.
Als je knieën krampachtig in 1 houding worden vastgezet, leidt dat zeker tot problemen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_151451090
Weet dat Knut mij ooit eens heeft gewezen op een manier om je plaatjes te checken of ze goed zitten. Ben het alleen kwijt :{
People assume too much.
pi_151451143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:54 schreef very het volgende:
Weet dat Knut mij ooit eens heeft gewezen op een manier om je plaatjes te checken of ze goed zitten. Ben het alleen kwijt :{
http://www.wiggle.nl/ergon-gereedschap-voor-schoenplaatjes/
pi_151451504
quote:
^O^

Alleen hoe werkt het precies? :{
Video die erbij zit doet het niet meer
People assume too much.
pi_151451612
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:05 schreef very het volgende:

[..]

^O^

Alleen hoe werkt het precies? :{
Video die erbij zit doet het niet meer
pi_151451737
quote:
^O^

Thanks!
Maar hier zeggen ze dus dat ze uitgaan van het perfecte midden, maar dat veel mensen daarna toch nog kleine aanpassingen willen maken na een testrit. Maar voor mijn gevoel zit ik nu al goed met mijn schoenen (wie weet is dat ook gewoon het geval), dus ik zou niet weten of ik dan alsnog goed afgesteld ben :{
People assume too much.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:26:10 #17
130803 Gripper
Get a grip
pi_151452175
Als je geen kramp, branderig gevoel in je voet(zolen), pijnlijke knieën etc krijgt, dan zit je in ieder geval dicht bij de ideale positie.
En natuurlijk, zoalng je klachtvrij fietst is er geen urgente reden om dingen te gaan veranderen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_151452184

De nummertjes zitten aan de achterkant toch?
pi_151452317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:26 schreef Gripper het volgende:
Als je geen kramp, branderig gevoel in je voet(zolen), pijnlijke knieën etc krijgt, dan zit je in ieder geval dicht bij de ideale positie.
En natuurlijk, zoalng je klachtvrij fietst is er geen urgente reden om dingen te gaan veranderen.
Nouja, ik fietste tot gister klachtvrij, maar heb nu dus opeens wel spontaan behoorlijk last net onder mijn knie (mocht je het gemist hebben, de klachtomschrijving)
People assume too much.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:44:13 #20
545 dop
:copyright: dop
pi_151452758
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:26 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]
De nummertjes zitten aan de achterkant toch?
nope , verschilt per merk/pen op dit plaatje op de voorkant
zadel komt op een gewone racefiets altijd iets achter de pen , of in extreme gevallen recht boven de pen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_151452782
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:44 schreef dop het volgende:

[..]

nope , verschilt per mer/pen op dit plaatje op de voorkant
Ah, k. Thanks ^O^
pi_151453470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:54 schreef very het volgende:
je het 1 dagje last van je knie... denk dat iedere renner wel een keertje last heeft gehad van zijn knieen. Niet meteen vanuit gaan dat je maanden aan de kant staat. Was gister ook nog best koud. Gewoon ff rust tot het weekend, dan een ritje D1 en kijken hoe alles aanvoelt. Als je dan nogsteeds last hebt, dan eens misschien verder kijken... maar niet meteen in de paniek schieten. Je vraagt veel van je lijf, soms zegt je lijf gewoon ff dat ie rust wil
everyone's a critic...
even you ! !
pi_151453655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:06 schreef the_critic het volgende:

[..]

je het 1 dagje last van je knie... denk dat iedere renner wel een keertje last heeft gehad van zijn knieen. Niet meteen vanuit gaan dat je maanden aan de kant staat. Was gister ook nog best koud. Gewoon ff rust tot het weekend, dan een ritje D1 en kijken hoe alles aanvoelt. Als je dan nogsteeds last hebt, dan eens misschien verder kijken... maar niet meteen in de paniek schieten. Je vraagt veel van je lijf, soms zegt je lijf gewoon ff dat ie rust wil
Ik geef dat luie kreng genoeg rust :P
Maar die D1 rit komend weekend ga ik zeker doen, al was ik wel van plan een flinke afstand te gaan doen. Of ik dat alsnog ga doen weet ik nog effe niet.
People assume too much.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 17:41:20 #24
145146 Andyy
pi_151454448
Pfff bij een rotonde aangereden door een auto, op de motorkap en stukje vliegles gehad. En ik was pas net warm gereden :'(
pi_151454497
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:41 schreef Andyy het volgende:
Pfff bij een rotonde aangereden door een auto, op de motorkap en stukje vliegles gehad. En ik was pas net warm gereden :'(
En je fiets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')